Saul Alvarez (42-1-1, 30 KO) wniósł do ringu 165 funtów, ale te sześć kilogramów, które przybrał od czasu ceremonii ważenia, to była jego jedyna przewaga nad fantastycznie dysponowanym Floydem Mayweatherem (45-0, 26 KO). "Money" nie dał meksykańskiej gwiazdce najmniejszych szans i momentami ośmieszał świetnego przecież "Canelo", udowadniając tym samym, że wciąż jest zdecydowanie najlepszym pięściarzem bez podziału na kategorie wagowe i bez wątpienia jednym z najbardziej utalentowanych ludzi, jacy kiedykolwiek znaleźli się między linami.
Małą niespodziankę sprawił za to Danny Garcia (27-0, 16 KO), który po raz kolejny wygrał z faworyzowanym rywalem. "Swift" miał trochę szczęścia, bo na półmetku niewielką przewagę wyrobił sobie jego przeciwnik, ale po zderzeniu głowami prawe oko Lucasa Matthysse (34-3, 32 KO) zaczęło zamykać się w ekspresowym tempie i już po kilku minutach Argentyńczyk praktycznie stracił wizję i wystawiał się na lewe proste i sierpowe mistrza. Mimo wszystko "The Machine" do końca pozostał niebezpieczny, czego próbkę Garcia otrzymał w jedenastej rundzie. Zacięta walka zakończyła się nieznacznym, ale jednogłośnym zwycięstwem Danny'ego, który debiutuje w naszym zestawieniu P4P na 11. miejscu.
1. Floyd Mayweather Junior, USARekord: 45-0, 26 KOWiek: 36Pseudonim: Money/Pretty BoyKategoria wagowa: półśrednia/junior średniaDzierżone trofea: WBC (147, 154), WBA Super (154), The Ring (154)Ostatnia walka: S. Alvarez - 14.09.2013 - W MD 12Następna walka: ?2. Andre Ward, USARekord: 26-0, 14 KOWiek: 29Pseudonim: S.O.G.Kategoria wagowa: super średniaDzierżone trofea: WBA Super, The RingOstatnia walka: C. Dawson - 08.09.2012 - W TKO 10Następna walka: ?3. Władimir Kliczko, UkrainaRekord: 60-3, 51 KOWiek: 37Pseudonim: Dr. SteelhammerKategoria wagowa: ciężkaDzierżone trofea: IBF, WBO, WBA Super, IBO, The RingOstatnia walka: F. Pianeta - 04.05.2013 - W KO 6Następna walka: A. Powietkin - 05.10.2013
4. Guillermo Rigondeaux, KubaRekord: 12-0, 8 KOWiek: 32Pseudonim: El ChacalKategoria wagowa: super koguciaDzierżone trofea: WBA Super, WBO, The RingOstatnia walka: N. Donaire - 13.04.2013 - W UD 12Następna walka: ?5. Sergio Gabriel Martinez, ArgentynaRekord: 51-2-2, 28 KOWiek: 38Pseudonim: MaravillaKategoria wagowa: średniaDzierżone trofea: WBC, The RingOstatnia walka: M. Murray - 27.04.2013 - W UD 12Następna walka: ?6. Nonito Donaire, FilipinyRekord: 31-2, 20 KOWiek: 30Pseudonim: The Filipino FlashKategoria wagowa: super kogucia/piórkowaDzierżone trofea: brakOstatnia walka: G. Rigondeaux - 13.04.2013 - L UD 12Następna walka: V. Darchinyan II - 09.11.20137. Juan Manuel Marquez, MeksykRekord: 55-6-1, 40 KOWiek: 40Pseudonim: DinamitaKategoria wagowa: junior półśredniaDzierżone trofea: WBOOstatnia walka: M. Pacquiao IV - 08.12.2012 W KO 6Następna walka: T. Bradley - 12.10.20138. Manny Pacquiao, FilipinyRekord: 54-5-2, 38 KOWiek: 34Pseudonim: PacmanKategoria wagowa: półśredniaDzierżone trofea: brakOstatnia walka: J.M. Marquez IV - 08.12.2012 - L KO 6Następna walka: B. Rios - 23.11.2013
9. Timothy Bradley, USARekord: 30-0, 12 KOWiek: 30Pseudonim: Desert StormKategoria wagowa: półśredniaDzierżone trofea: WBOOstatnia walka: R. Prowodnikow - 17.03.2013 - W UD 12Następna walka: J.M. Marquez - 12.10.2013
10. Miguel Angel Garcia, USARekord: 32-0, 27 KOWiek: 25Pseudonim: MikeyKategoria wagowa: super piórkowaDzierżone trofea: brakOstatnia walka: J.M. Lopez - 15.06.2013 - W TKO 4Następna walka: R. Martinez - 09.11.2013
11. Danny Garcia, USARekord: 27-0, 16 KOWiek: 25Pseudonim: SwiftKategoria wagowa: junior półśredniaDzierżone trofea: WBC, WBA Super, The RingOstatnia walka: L. Matthysse - 14.09.2013 - W UD 12Następna walka: ?12. Carl Froch, Wielka BrytaniaRekord: 31-2, 22 KOWiek: 36Pseudonim: The CobraKategoria wagowa: super średniaDzierżone trofea: IBF, WBA SuperOstatnia walka: M. Kessler - 25.05.2013 - W UD 12Następna walka: G. Groves - 23.11.201
13. Giennadij Gołowkin, KazachstanRekord: 27-0, 24 KOWiek: 31Kategoria wagowa: średniaDzierżone trofea: WBA, IBOOstatnia walka: M. Macklin - 29.06.2013 - W KO 3Następna walka: C. Stevens - 02.11.2013
14. Lucas Martin Matthysse, ArgentynaRekord: 34-3, 32 KOWiek: 30Pseudonim: The MachineKategoria wagowa: junior półśredniaDzierżone trofea: brakOstatnia walka: D. Garcia - 14.09.2013 - L UD 12Następna walka: ?
15. Saul Alvarez, MeksykRekord: 42-1-1, 30 KOWiek: 23Pseudonim: CaneloKategoria wagowa: junior średniaDzierżone trofea: brakOstatnia walka: F. Mayweather - 14.09.2013 - L MD 12Następna walka: ?
Obserwuj @LeszekDudek
KOMENTARZE ZE STARSZEJ WERSJI SERWISU
Autor: Overfull
Data: 15-09-2013 17:34:24
Dobra lista, podoba Mi się.
Autor: sfazowanytapicer
Data: 15-09-2013 17:37:39
a gdzie jest broner przecierz to nastepca floyda
Autor: tomek9876
Data: 15-09-2013 17:43:44
Dobry ranking moim zdaniem. Zastanawia mnie tylko czemu wszyscy pomijają Hopkinsa w tych zestawieniach. Zaraz pewnie przyjdzie jakiś debil i będzie wmawiał,że Garcia zdeklasował Lucasa i walka wcale nie była wyrównana. Lot ochraniacza Garcii był epicki ;) Szkoda tylko,że sędzie w tym momencie przerwał walkę,bo Lucas mógłby go dobić. Szkoda Matthysse bo albo zostanie zwałowany albo ma po prostu pecha.
Autor: beniaminGT
Data: 15-09-2013 17:47:30
Takie rankingi w środku roku są bez sensu! Po każdej gali przetasowania. Na koniec roku rozumiem - takie podsumowanie. Ale jak na bieżąco porównywać bokserów, skoro jedni walczą, nawet bardzo często ( Golovkin ), a inni wcale ( Ward )?!
Autor: Lombard
Data: 15-09-2013 17:48:10
Albo zostanie zwałowany albo przegrywa czysto boksersko :)
Autor: fadfaa
Data: 15-09-2013 17:49:47
Canelo malutko wniósł do ringu jak na niego. Spodziewałem się, ze bedzie mial cos kolo 170. Z Troutem z tego co pamietam, to w dniu walki wazyl juz 172lbs. Co do rankingu: Wladka jedno miejsce nizej, a za niego wspina sie Rigo i jest OK.
Autor: Lombard
Data: 15-09-2013 17:50:05
Ok 3mta się lecę na finał Apator-Falubaz.
Autor: cut
Data: 15-09-2013 17:50:28
wladek niby kogo sensownego pokonal?
Autor: cut
Data: 15-09-2013 17:51:11
od wszystkich ktörych porazka mogla mu przyniesc status prp, dostal ciezkie ko
Autor: Ghostbuster
Data: 15-09-2013 18:00:41
zgadzam się z tą listą. jeżeli miałbym dokonać jakieś zmiany to byłyby one niewielkie.
Autor: OjciecZradioMaryja
Data: 15-09-2013 18:14:03
kurde jeszcze emocje nie opadly a tu szykuje sie w listopadzie taki hit wraca nasz ulubiony marcin najman a przeciwnikiem bedzie DANY TRUP WILIAMS ( POGROMCA TYSONA jak zaznacza boxin.....:) ale emocje ale emocje
Autor: BlackDog
Data: 15-09-2013 18:20:34
Ward walczył ostatni raz w podobnym okresie co Vitali prawda? A to dziwne bo anwet redaktorzy i większość rankingów Vitalija już zupełnie nie uwzględnia a Ward jest drugi wśród wszystkich bokserów. Co do wczorajszej gali to warto było obejrzeć walkę Lucasa z Danym. Spodziewałem się innego wyniku a Garcia pokazał kilka kapitalnych sprytnych sztuczek które zaowocowały zwycięstwem. Walka wieczoru to pokaz kunsztu Maywerthera na tle Alvareza z którym wyraźnie było coś nie tak. Nie miał energii, nie atakował, oddał bez najmniejszej próby walki pierwsze 4 rundy, często wymieniał się lewymi w czym nie miał szans. No jak dla mnie to ewidentne problemy po zbijaniu wagi, o których się mówiło. Coś poszło nie tak, nie był to Canelo z walki z Troutem chociażby i nie chodzi tu o przeciwnika. Canelo nie zaatakował w tej walce więcej niż 5 razy a jedynie w mocnej presji i spychaniu Floyda miał jakieś szanse. Nie na wygraną ale na danie walki która by się chociaż mogła podobać i nie wyglądała by jak walka licealisty z gimnazjalistą... Zgadzam się z opiniami o słabym komentowaniu przez panów z Orange. Rozumiem że Pan Pindera kompletnie zapomniał o tym co mówił przed walką (kłopoty z zrzucaniem wagi) i zachwycony postawą Floyda z Saletą skupił się na wychwalaniu wszystkiego co się da... Co do Floyda to właśnie skończyły mu się możliwości. Z kim teraz nie zawalczy wygra. Jest królem w zakresie tych wag i nikt tego nie zmieni. Canelo był najwyższym poziomem jaki można by mu dać (pomijam pomysły sprowadzania GGG czy Rigo. To już po prostu na siłę szukanie wyzwań których jak i bracia właśnie Money już nie ma, mimo iż to bezsens w obu tych przypadkach [GGG= zbicie wagi=żywy trup, Rigo=za mały chłopak). Jako że widziałem wyrównaną walke z Troutem to może jeszcze Austin ale przecież Canelo też miał wypaść dobrze... Floyd odejdzie nie pokonany. Ma zbyt wysoką pozycję, sam wybiera jaką drogą idzie. Trochę smutne jest to że w all Acsess mieli troche racji mówiąc że promotorzy Canelo to idioci godząc się na 152 funty. Trochę tak to wyglądało. Canelo stracił wszystko czym mógł sprawić Floydowi problemy i wypadł gorzej niż ostatni rywale... To jednak wybór samego Alvareza. Kasa kasa kasa. Wielu schudło by i 50 kg dla takiej wypłaty. Floyd ma teraz nieciekawą sytuację, bo przynajmniej ja nie widzę dla niego rywala na ten moment, i może się to ludziom znudzić. No bo co czeka Floyda. Zapewne wyciagnie z dna zwłoki PAcmana i go zleje. Jedynie w miarę ciekawe starcie byłoby z Bradleyem. Jak widać bycie geniuszem ma też swoje minusy :D
Autor: Krzych
Data: 15-09-2013 18:21:05
@cut To nie jest wina Wladimira, że nie ma godnych przeciwników w swojej wadze. Jest królem HW i nie można go nie uwzględnić w takim rankingu. Do tego ranking P4P bazuje głównie na aktualnych wydarzeniach, co mają do rankingu P4P w roku 2013 porażki Wladimira sprzed paru lat? Już prawie 10 lat. Na tej samej zasadzie aktualności Donaire nie ma absolutnie żadnego prawa znajdować się w top 10 i to na 6 miejscu i nie wiem dlaczego jest tak usilnie w niej trzymany
Autor: tysiok
Data: 15-09-2013 18:24:46
Gdzie są wszyscy ci , którzy jakiś czas temu uważali ,że Floyd jest cieni a najlepszy jest Manny Pacquiao. Odszczekiwać to tu i teraz !!!!!
Autor: StewRoid
Data: 15-09-2013 18:27:10
możliwe że Floyd tak gładką wygraną trochę sobie zaszkodzi od strony finansowej. Nie jestem w stanie sobie wyobrazić kto mógłby teraz być jego przeciwnikiem żeby taka walka się dobrze sprzedała. Wszak wiadomo że duża grupa osób wykupujących PPV robi to żeby zobaczyć porażkę moneya. Naprawdę ciężko będzie teraz przekonać ludzi że następny przeciwnik może być właśnie tym jedynym. Poza pacmanem brakuje poważnych kandydatur :) ew z bronerem by się nieźle walka sprzedała jakby dorobili całą historię końca wielkiej przyjaźni, która przerodziła się w otwarty konflikt :)
Autor: tysiok
Data: 15-09-2013 18:32:22
Gdzie są wszyscy ci , którzy jakiś czas temu uważali ,że Floyd jest cienki a najlepszy jest Manny Pacquiao. Odszczekiwać to tu i teraz !!!!!
Autor: Grubygiii
Data: 15-09-2013 18:32:43
ma ktoś może link do całej walki ? bo na yt jakieś sklejki z pięciu stacji
Autor: BlackDog
Data: 15-09-2013 18:32:58
Pacman? Litości dajcie mu już spokój. Jest bez szans i to najmniejszych. Swoją szanse skutecznie razem z Maywetherem przespali.
Autor: StewRoid
Data: 15-09-2013 18:36:13
piątka Dog! Zgadzam się ze wszystkim co napisałeś :) myślę że walka z Pacem w końcu dojdzie do skutku jeżeli oczywiście nie przegra z riosem. Prawdziwi kibice będą wiedzieli że to już nie ten sam Pacquiao ale gawiedź to kupi. A i Floyd będzie dumny że w końcu pokonał największego rywala. Co tam że nieco po termninie ważności, za jakiś czas ludzie o tym zapomną a on obrośnie legendą jako że pokonał największe gwiazdy swoich czasów De la Hoye i Pacquiao. Dodatkowo team Pacquiao oczywiście przed walką będzie zaznaczał że Manny jest w życiowej formie co czyni zresztą każdy obóz przed każdą walką a niektórzy (o zgrozo) traktują takie zapowiedzi poważnie :)
Autor: xrocky
Data: 15-09-2013 18:38:36
CAŁA WALKA http://www.youtube.com/watch?v=r5nWM3amKOo
Autor: un4given
Data: 15-09-2013 18:46:03
Jesli Pacman pokona Riosa w dobrym stylu to nie widzę kompletnie żądnych podstaw do tego żeby mówić że jest skończony. Bo przegrał z Marquezem ? Po prostu nie pasował mu tak samo jak nie pasowałby mu Floyd. Styl robi walkę. To proste. Gdyby Manny był na tyle oragnięty i zrobiłby to co wcześniej zrobili ODLH, Money i Cotto czyli odszedł od Aruma to ta walka już dawno by się odbyła.
Autor: BlackDog
Data: 15-09-2013 18:48:23
Takie zapowiedzi można traktować poważnie tylko w wyjątkowych okolicznościach. Pacquiao to już żaden rywal dla Floyda. Ot doda do kolekcji wielkie nazwisko, którego uniakał gdy walka miała jeszcze sens. Chciałbym by Maywether kiedyś przegrał, sporo by to w jego zachowaniu zmieniło ale nie jest to już możliwe. Przy jego prowadzeniu się wiek go nie dopadnie a najbardziej niebezpiecznego rywala z tych sensownych pokonał właśnie do zera. Odejdzie kiedy tylko zechce i zapewne zrobi to w momencie wywiązania się z kontraktu a rywali na horyzoncie grających chociaż w lidze zwanej "ciężka walka" raczej brak.
Autor: zin
Data: 15-09-2013 18:48:53
Przecież Pacquiao w walce z Marquezem był w swietnej formie, tylko głupio się nadział. Zresztą nigdy nie był najlepszy w defensywie. Poza tym jest młodszy od Floyda, a robicie z niego starego dziada :D
Autor: WARIATKRK
Data: 15-09-2013 18:54:36
zin Pacman ma 33 lata to fakt ale przypomnij sobie ile zebrał przy swoim stylu,jaki ciężki nokaut zaliczył.Floyd defensor nawet 30% tego co Filipińczyk nie zebrał na głowę o to chodzi.
Autor: Calaf
Data: 15-09-2013 19:05:50
nikt nie pisze że Pacman jest skończony :-)Ale faktem jest że to już nie ten Pacman.Mimo to takiemu komuś jak Rios Manny napierdoli jak stary dzieciakowi po wywiadówce, tyle że to nam wiele nie powie o tym na jakim Pacquiao jest etapie.
Autor: derfelcadarn
Data: 15-09-2013 19:09:02
a od kogo pacman zebrał? oprócz jednego ciosu z marquezem?
Autor: Grubygiii
Data: 15-09-2013 19:12:28
@xrocky Dzięki wielkie
Autor: hayabooza
Data: 15-09-2013 20:15:42
@BlackDog: Też się po części zgodze, ale przekleje co napisałem w innym temacie: Co do Pacmana, uważam, że trochę za szybko go skreślacie. Bradleya obił w dobrym tempie. Z Marquezem sie nadział to prawda, ale też obijał go na punkty, chyba za bardzo chciał go znokautować, żeby postawić na swoim. On zawsze miał kłopoty z Marquezem. Pasują do siebie stylami to wszystko. Uważam, że gdyby dobrze się przygotował nadal dałby świetną walkę z Floydem. Twierdze, że wcale nie jest skończony :) Ostatnia walka, na koniec kariery vs Pacman należy się po prostu kibicom, już pieprzyć to czy ktoś jest w prime czy nie. Floyd jest w zasadzie w Prime od 16 lat więc stawiałbym Floyd na PKT (w granicach 115-114, max 116-113). Mogłoby być ciekawie, Pacman naprawde nadal jest b.szybki, świetnie się ruszą i ma cios :)
Autor: hayabooza
Data: 15-09-2013 20:17:42
Fakt - nie wiem jak tylko psychicznie stoi po tym KO od Marqueza, ale od Floya takiego puncha nie musiałby się obiawiać.
Autor: rocky86
Data: 15-09-2013 21:25:11
Po pokonaniu Alvareza Floy de facto nie maju ż godnych przeciwników. Często widzę, że ludzie wymieniają w roli ewentualnych przeciwników Money'a takie nazwiska jak Ward, czy Martinez, ale bez jaj, jak to sobie wyobrażacie? Jeszcze może Sergio dałby radę zejść do tych 154 funtów, ale to by była walka tylko dla kasy. Jęśli zaś chodzi o Andre, to musiałby chyba sobie rękę uciąć, żęby te 5-6 kg zbić. Jedynym pięściarzem, który mogł pokonać Floyda był Manny, ale to było jakieś 3-4 lata temu, teraz ta walka nie ma sensu, bo Pac się już skończył. Floyd unikał Pacmana w okresie w ktorym był dla niego realnym zagrożeniem. Nie zdziwie się jeśli pod konec przyszłego roku dojdzie do walki Floyd'a z Mannym, ale ta walka już niczego nie dowiedzie.