ATLAS: WAWRZYK TO ŻADNE ZAGROŻENIE

Dodano: 11 maja 2013 11:35
ATLAS: WAWRZYK TO ŻADNE ZAGROŻENIE
Przemysław Osiak, Przegląd Sportowy
Obraz własny

Do pojedynku z Andrzejem Wawrzykiem (27-0, 13 KO) Rosjanin Aleksander Powietkin (25-0, 17 KO) przygotowuje się pod okiem znakomitego niegdyś pięściarza Kostii Cziu. W latach 2009-2011 szkoleniowcem Rosjanina był słynny Teddy Atlas, który w rozmowie z "PS" opowiada o kulisach zakończenia współpracy z Powietkinem, jego ostatnich pojedynkach oraz nadchodzących starciach z Wawrzykiem oraz Władymirem Kliczką. Cały wywiad przeczytacie w sobotnim ''Przeglądzie Sportowym''.

Przegląd Sportowy: Dlaczego po wygranej walce z Cedrikiem Boswellem w grudniu 2011 roku już nigdy nie stanął pan w narożniku Aleksandra Powietkina?Teddy Atlas: Dwa i pół roku po nawiązaniu współpracy Powietkin i jego współpracownicy złamali dane mi słowo. Powietkin miał przylatywać do USA na treningi, kiedy ja wypełniałem obowiązki w ESPN. Z kolei ja mogłem lecieć do Rosji tylko wtedy, gdy nie było gal transmitowanych przez telewizję. Kiedy potrzebowali mnie, aby uczynić Powietkina lepszym pięściarzem, ukierunkować go, doprowadzić do mistrzostwa świata, przyloty do USA nie stanowiły problemu. Gdy zdobyliśmy tytuł, sytuacja się zmieniła.

17 maja w Moskwie Powietkin broni tytułu WBA wagi ciężkiej w walce z Andrzejem Wawrzykiem...Polski pięściarz nie ma żadnego doświadczenia z walk przeciwko bokserom wysokiej klasy, co sprawia, że Powietkin wygra z wielką łatwością. Jego ludzie dobrze o tym wiedzą, dlatego pozwalają na tę potyczkę i to w tak ważnym momencie jego kariery. W perspektywie ma przecież pojedynek z Władymirem Kliczką, za który otrzyma sześć milionów dolarów! Nie podejmowaliby najmniejszego ryzyka, gdyby czuli, że istnieje jakiekolwiek ryzyko. Jeśli Wawrzyk stanowiłby jakiekolwiek zagrożenie, to nie pozwolono by mu wyjść do ringu z Powietkinem.Pod koniec 2010 roku powiedział mi pan, że aby rywalizować z Kliczką, Powietkin musi być jak doświadczony kierowca wyścigowy, świadomy wszelkich niebezpieczeństw na torze i potrafiący błyskawicznie na nie zareagować. Obecnie przypomina panu takiego kierowcę?Chroniłem go przed zbyt wczesną konfrontacją z Kliczką, bo nie miało to sensu, nie był na to gotowy. Wiedziałem, że musimy wymyślić coś innego, choć mocno na nas naciskano. Sam, kosztem własnej rodziny, zrezygnowałem z przysługujących mi dwustu tysięcy dolarów z dwumilionowej gaży dla Powietkina. Byłem cierpliwy. Wiedziałem, że on potrzebuje czasu, aby się rozwinąć, nabrać doświadczenia, zaprawienia w bojach. Musieliśmy poszukać czegoś sensownego. I zrobiliśmy to! Doszliśmy do walki z Rusłanem Czagajewem (w sierpniu 2011 roku Powietkin wygrał na punkty i zdobył tytuł regularnego mistrza WBA - przyp. red.). Zdobyliśmy tytuł i obroniliśmy go w walce z Boswellem, po czym Powietkin i jego ludzie zerwali współpracę. Zaufać komuś, zaangażować się, w pełni się poświęcić, kosztem wolnych chwil z rodziną - po tym wszystkim nic nie może być równie rozczarowujące. To wstrzymuje mnie przed ponownym podjęciem się trenowania kogokolwiek. Nie chcę znowu się angażować. 

Więcej informacji: Andrzej Wawrzyk
Udostępnij: FacebookXInstagramMessengerWhatsApp
KOMENTARZE
Zaloguj się lub zarejestruj się, aby skomentować ten artykuł...
KOMENTARZE ZE STARSZEJ WERSJI SERWISU
Autor: piotrek884
Data: 11-05-2013 12:05:50
tak zgadzam sie to zadne zagrozenie. szkoda tylko ze kmita jest taki ograniczony i robi z tego ppv.
Autor: ShaneMosley150
Data: 11-05-2013 12:18:37
zgadzam sie z Atlasem; wawrzyk jedzie tylko po wyplate i solidny wpiernicz
Autor: Lukaszz
Data: 11-05-2013 12:22:11
Ja tylko dodam od siebie, że walka POWIETKIN-WAWRZYK W PPV BĘDZIE KOSZTOWAŁA 40 ZŁ! Pan Kmita rzeczywiście robi dużo dobrego dla Polskiego boksu! Mianowicie serwuje nam kolejne PPV. Które to już z kolei? - Adamek-Kliczko, - Adamek-Walker, - Wach-Kliczko, - Golota-Saleta. Coś pominąlem?
Autor: Champion20
Data: 11-05-2013 12:28:04
Lukaszz - jego to nie dotyczy ale jeszcze wszystkie gale ksw teraz w PPV, MMa atack chyba tez, cóż poradzić ? PPV weszlo w zycie już na dobre zaczęło się od walki Adamka z Kliczko tego nikt już nie wyeliminuje nigdy nikt
Autor: tapir
Data: 11-05-2013 12:39:26
To i tak wielka szansa dla Wawrzyka na pokazanie się na arenie międzynarodowej. Jeżeli uda mu się przegrać w dobrym stylu to jego kariera nabierze rozpędu.
Autor: BlackDog
Data: 11-05-2013 12:45:50
Adamek Walker było w ppv?? Już zapomniałem. I co zarobił coś Tomaszek za to starcie?? :D Co do wypowiedzi Atlasa to to sama prawda. Wawrzyk większych szans nie ma, tym bardziej że co by się tam nie wydarzyło to i tak zrobią wszystko by Sasza to wygrał. Pomijając już jaki są na to szanse ale gdyby dajmy na to Wawrzyk trafił czysto Aleksandra i rzucił go zamroczonego na deski, to sędzia liczyłby chyba do 20 pomagając mu wstać z dech... Wawrzyk ma jedną misję, a mianowicie wykorzystać swoje 5 minut gdy oczy świata bokserskiego będą na niego min zwrócone i pokazać się z jak najlepszej strony. Wtedy dostanie ciekawe oferty i trochę zarobi.
Autor: uciekinier
Data: 11-05-2013 12:47:19
Zgadzam ważne żeby pokazał się z dobrej strony bo na zwycięstwo to raczej nie liczę
Autor: fadfaa
Data: 11-05-2013 12:53:42
@Lukaszz Jeszcze bylo Glazewski-Roy Jones Jr.
Autor: ArturSzklankaSzpilka
Data: 11-05-2013 13:00:23
Nawet jego trener nie wierze że to Wawrzyk wygra więc jak na mój gust będzie ko na Wawrzyku.
Autor: RealDolar
Data: 11-05-2013 13:05:07
prawdopodobnie Wawrzyk przegra i tyle a taka walka w PPV ? to chyba lekka przesada
Autor: ozi123
Data: 11-05-2013 13:13:01
właśnie ciekawe , myslicie że Sasza pokusi sie o nokaut ? czy raczej bedzie chciał przeboksować pełen dystans przed Kliczką?
Autor: Luton
Data: 11-05-2013 13:37:59
"Co do wypowiedzi Atlasa to to sama prawda. Wawrzyk większych szans nie ma, tym bardziej że co by się tam nie wydarzyło to i tak zrobią wszystko by Sasza to wygrał. Pomijając już jaki są na to szanse ale gdyby dajmy na to Wawrzyk trafił czysto Aleksandra i rzucił go zamroczonego na deski, to sędzia liczyłby chyba do 20 pomagając mu wstać z dech..." Ewentualnie skróciliby runde. Walka z Kliczką jest zaklepana, wyłożono dużo siana i tutaj Wawrzyk po prostu nie może wygrać. To taki publiczny sparing aby sashka nie zardzewiał.
Autor: Karule
Data: 11-05-2013 14:11:15
ozi123 Trudno będzie Povietkinowi utrzymać Wawrzyka na nogach do 12 rundy.
Autor: andrewsky
Data: 11-05-2013 14:12:45
Wawrzyk nie ma doswiadczenia,w walkach o stawke,ma podejrzana szczeke i sredni cios.Za to ma dobre warunki fizyczne,jest w miare szybki i dobry technicznie Teoretycznie nie powinien stanowic dla Povietkina zbyt duzego zagrozenia Ale i tak wieksze niz Pianeta dla RoboWlada,albo McBride dla Adamka...
Autor: bak
Data: 11-05-2013 14:17:01
Wawrzyk ma praktycznie zerowe szanse: 1.Układ stylów sprzyja Povetkinowi. Rasowy swarmer vs. boxer, który ma braki w technice. 2.Szybkość, siła, odporność po stronie Povetkina, jedynie może Wawrzyk ma przewagę kondycyjną, ale też niewielką. 3.Povetkin ma na rozkładzie takich pięściarzy jak Byrd, Donald, Chambers, Estrada, Czagajew, Boswell, Huck, Rahman. A Wawrzyk jedynie takie jak Mazikin, Sidon, Vargas, Bachtow, Hawkins. Povetkin bez problemów z nimi wygrywał (z wyjątkiem Hukica), a Wawrzyk zawsze miał jakieś problemy, a przecież walczyć z dużo niżsej klasy zawodnikami. 4.To co w poprzednim punkcie- Wawrzyka o mały włos 2 razy znokautował słabszy, starszy, wypalony jedynie journeyman Bachtow, a Bachtow to nie Powietkin. Wawrzyk powiedział, że chce walczyć w półdystansie, ale to zły pomysł. Povetkin to naturalny i wyszkolony swarmer. Doświadczony i obyty w półdystansie. Wawrzyk to zwyczajny technik, u którego agresja raczej nie jest domeną. Gdy postawi na technikę i pokaże 100 % swoich możliwości to może ze 2 rundy urwie Povetkinowi i pokaże że zły nie jest i może dotrwa do ostatniego gongu. Próba przejścia do półdystansu może skończyć się gorzej niż z Bachtowem. Prawdopodobnie Povetkin przejedzie się po nim.
Autor: bak
Data: 11-05-2013 14:32:31
I niestety (bardzo bym chciał żeby tak było) nie przekona mnie argument "Andrzej stoi przed największą szansą w karierze, wyjdzie najbardziej zmotywowany w życiu i najbardziej bojowy!". Obserwując naszych komandosów w walkach o najwyższe stawki, transmitowanych przez największe telewizje gdzie w grę wchodzą duże pieniądze i po brzegi wypełnione największe hale i stadiony niestety da się zauważyć że największa walka w karierze nie jest równoznaczna z największą motywacją, ale największą spiną i największym strachem. Polacy mimo, że nie mieli nic do stracenia a wiele do zyskania w walkach o pasy szli na ścięcie i egzekuję, a nie na otwartą wojnę. Zobaczcie, Adamek, który ze wszystkich polskich pięściarzy zawodowych od lat 90-tych wykazywał się najlepszą psychiką w walkach o pasy w niższych kat. czy nawet w walkach w wadze ciężkiej miał do Kliczki wyjść najbardziej zmotywowany w karierze, a już na ważeniu pobladł i jedyne co to starał się o przetrwanie 12 rund, czasami (bardzo nieudolnie) atakując. Mial mieć plan taktyczny, który szlag trafił po mocnym ciosie w 2 rundzie. Gołota, Adamek (w walce z Kliczko), Proksa, Sosnowski, Jackiewicz, Włodarczyk w walkach o pasy zawsze mieli być "zmotywowani" a w rzeczywistości stres zawsze zabierał im plan taktyczny i chęci do podjęcia ryzykownej walki.
Autor: BlackDog
Data: 11-05-2013 14:53:15
Bak nie tylko stres ale w większości możliwości Polskich bokserów. Chyba nie sądzisz że Adamek czy Sosnowski mieli szanse z Vitem itd. Tak to jest jak taki Wawrzyk mając tyle walk nie walczył z nikim wartym uwagi później wychodzi do takiego Aleksandra i gacie pełne. W boksie a u Polskich zawodników widać to pięknie buduje się rekord na pięściarzach słabej jakości i wmawia się ludziom że są wspaniałymi bokserami, a problemy najczęściej pojawiają się dokładnie wtedy gdy dostają poważnych rywali. Wawrzykowi ta walka trafiła się jak ślepej kurze ziarno i jak jej nie wykorzysta to będzie mógł w brodę pluć tylko sobie, Patrząc na choćby walkę z Bakhtovem śmiem wątpić czy udało by się Wawrzyka wspiąć wyżej niż jest. Jest bardzo duża grupa bokserów którzy po prostu by go złożyli, pokonali. Dostał jednak szansę i ma po prostu dać taką walkę by ludzie o nim pamiętali a to mu się zwróci, bo już chyba czas "spieniężyć" piękny rekord za dobre i opłacalne walki. Umówmy się szczerze Wawrzyk nikim wielkim nie będzie, a idealnym tego przykładem jest to że na boczny tor zepchnął go ktoś taki jak Szpilka...
Autor: ManiekZ
Data: 11-05-2013 15:03:39
Dlaczego Andrzej "Cycu" został wybrany: - ma 0 w rekordzie, więc dobre promo przed walką z Władkiem - wysoki, w sam raz na sparing przed Kliczko - jest waciany - słaby fizycznie - nie trzyma gardy, robi proste błędy - lubi wymiany - nie słucha narożnika - walczył z "niesportowcem" - nie jest żadnym zagrożeniem, bo nie ma psychiki i doświadczenia w walce mocnymi zawodnikami. Długo by wymieniać, bo jedyna szansa na zwycięstwo, to kontuzja przeciwnika.
Autor: owenn1988
Data: 11-05-2013 15:04:38
bak Przykład Adamka bezsensowny, Tomek ma psychike mistrza pokazał to chodzby z Walkerem, a walka z Kliczko to inna bajka, warunki fizyczne był zbyt wielkie. co do reszty to coś jest na rzeczy w tym co piszesz. Wracajac do Wawrzyk - Powietkin, moim zdanie jakies szanse na zwyciestwo sa, Powietkin zanotował spory regres formy wiec poczekajmy
Autor: BlackDog
Data: 11-05-2013 15:11:07
ManiekZ O co chodzi z tym "walczył z "niesportowcem"" ???
Autor: ManiekZ
Data: 11-05-2013 15:57:53
Ano, Zawodnicy UKP tak już mają i z tego mam największy polew. Podobnie jak Saleta, najpierw walczą z Marcinem N., a później podpisują wniosek, aby nie traktować tego Pana jako sportowca. Troszkę to jak strzelanie sobie w stopę.
Autor: Cooperek
Data: 11-05-2013 16:54:41
Tadek "Zaufać komuś, zaangażować się, w pełni się poświęcić, kosztem wolnych chwil z rodziną - po tym wszystkim nic nie może być równie rozczarowujące." Przestań chrzanić Teddy. Byłeś zatrudniony i cie zwolniono, pracodawca może zrezygnować z usług pracownika kiedy mu się podoba i odwrotnie. Chcesz rządzić to se firmę załóż. Powietkin miał latać na treningi na inny kontynent, kto tu kogo zatrudnia? Nie dziwie się, że poszukali kogoś innego.
Autor: bak
Data: 11-05-2013 20:04:16
Nigdy nie lubiłem Atlasa. W ESPN pracuję dziwni komentatorzy pokroju Atlasa czy grubego Rafaela.
Autor: milosz762
Data: 11-05-2013 23:12:57
Niestety ale troche może mieć racji Atlas co do Szans Wawrzyka wiadomo faworytem niebędzię ale jest mał szans Povietkin Solidny rzemieślnik tak powiem. Nie oszukujmy się tu chodzi ogromnę pięniadze za prawdopodobny oklepza czytaj ko lub tko od Władimira Povietkin w amtorce bardzo dobry na zawdostwie może nie tak Jak Solis ale niespełniony nie liczee Kliczków i hey ale również Kubrat Pulew ,Fury,Helnius czy nawet Solidny Głazkow czy Malic Scott mieli szane wygrać z Povietkinem!
Autor: milosz762
Data: 11-05-2013 23:12:58
Niestety ale troche może mieć racji Atlas co do Szans Wawrzyka wiadomo faworytem niebędzię ale jest mał szans Povietkin Solidny rzemieślnik tak powiem. Nie oszukujmy się tu chodzi ogromnę pięniadze za prawdopodobny oklepza czytaj ko lub tko od Władimira Povietkin w amtorce bardzo dobry na zawdostwie może nie tak Jak Solis ale niespełniony nie liczee Kliczków i hey ale również Kubrat Pulew ,Fury,Helnius czy nawet Solidny Głazkow czy Malic Scott mieli szane wygrać z Povietkinem!
Kalendarz imprez