AGIT KABAYEL: USYK NIE LUBI CIOSÓW NA KORPUS

- Może nie jestem stylowym koszmarem dla Usyka, ale z pewnością sprawię mu mnóstwo problemów - mówi największy specjalista od ciosów na korpus w wadze ciężkiej, Agit Kabayel (26-0, 18 KO).

Niemiec był już dwukrotnie mistrzem Europy, a teraz dzierży pas WBC w wersji tymczasowej. W swoim CV ma cenne zwycięstwa nad Derekiem Chisorą (PKT 12), Arslanbekiem Machmudowem (TKO 4), Frankiem Sanchezem (KO 7) i ostatnio z Zhangiem Zhilei (KO 6).

Kabayel status challengera do tytułu World Boxing Council nabył pokonując Sancheza (maj 2024), a utrzymał go stopując Zhanga (luty 2025). Pełnoprawnym championem WBC, podobnie jak WBA i WBO, pozostaje Aleksander Usyk (23-0, 14 KO).

- Na pewno wyciągnę Usyka na głębię i sprawdzę, czy potrafi pływać? On zresztą to doskonale wie i rozumie. Można unikać ciosów na głowę, ciężko za to uniknąć moich uderzeń na korpus. A przecież Usyk, jak wielu innych zawodników, nie lubi przyjmować uderzeń po dole. Nawet w karierze olimpijskiej widać było, że nie lubi przyjąć czegoś na korpus, później też to było widoczne. Wydaje mi się, że on pójdzie inną drogą, ale na wszelki wypadek będę się szykował na taką walkę - dodał Kabayel.

Dodaj do:    Dodaj do Facebook.com Dodaj do Google+ Dodaj do Twitter.com Translate to English

KOMENTARZE CZYTELNIKÓW
 Autor komentarza: gerlach
Data: 16-04-2025 21:00:24 
To juz twierdzili wielcy filozofowie boksu Fury 2x i Dibuła. Wiedzieli o tym i co? I g... nic. Dibuła nawet rzekomo trafil na korpus, Usyk byl rzekomo juz skonczony, ale DiDi nie dal rady po tym zadac ani jednego na korpus zeby sprawe "domknac"...
 Autor komentarza: BlackDog
Data: 16-04-2025 21:08:36 
Agit i jego presja mogłyby stanowić problem dla Usyka choć trzeba pamiętać że z takim wirtuozem pracy na nogach jeszcze Agit nie boksował- większość pięściarzy których tymi ciosami na korpus zmakabrował można określić śmiało mianem bokserskich kołków- Makhumudov, Zhang- to wolne żółwie z petardą w łapie... Jedynie Sanchez wyłamuje się z tego schematu ale gdzie mu tam do Oleksandra.

Nie zmienia to faktu że do takiej walki raczej na pewno nie dojdzie więc się nie przekonamy. Usyk tyle boksować nie będzie by każdy ciekawy zawodnik miał dostać swoją szansę teraz. Jest za stary i zbyt spełniony by tak ryzykować przedłużanie kariery.
Prawdopodobnie więc Agit będzie w przyszłości wymieniany jako ktoś kto "mógłby" Usykowi zagrozić ale szansy nie doczeka.
 Autor komentarza: Maksymalista
Data: 16-04-2025 22:15:55 
Kabayel jest przereklamowany nawet mimo tych cennych zwycięstw ostatnio, czekam aż dostanie w trąbę i mam nadzieje że niebawem się doczekam
 Autor komentarza: StonkaKartoflana
Data: 16-04-2025 22:29:29 
Kabayel miał 4 poważne walki we wszystkich był skazywany na porażkę przez buków i dziennikarzy...i wszystkie walki wygrał w pięknym stylu.
Trzeba być maksykretynem aby kogoś takiego nazwać przereklamowanym..
 Autor komentarza: Maksymalista
Data: 16-04-2025 22:38:25 
UP
Albo mieć swoje zdanie, nie twierdze że nie należy traktować go poważnie bo po tych zwycięstwach należy niewątpliwie do czołówki.
Twierdze jednak że wiele osób zbyt wysoko go ocenia i przegrałby z kilkoma pięściarzami będącymi niżej od niego.
Ani Mamutona, ani 48 letniego Shanceza, ani też starego Zhilei ZhaNGA bINGA bANGA nie zaliczam do czołówki

Najbliżej czołówce chyba był Bing Bang ale możliwe że zwyczajnie był już past w walce z wrakiem Wildera a w walce z Kabayelem sam był już Wrakiem który zestarzał się zwyczajnie z dnia na dzień.

Więc te jego skalpy mnie aż tak nie przekonują, zarówno też to jak walczy, bo same ciosy na korpus które rzeczywiście ma dobre nie robia z niego jakiejś elity.

Maksykretyn hehe niezłe :)
 Autor komentarza: Mike555
Data: 16-04-2025 22:57:37 
„Specjalista od ciosów na korpus”. Przypominam tylko, że ponad 40 letni Zhang wygrał pierwszą rundę i rundę w której było liczenie, wiec punktowej dominacji nie było. Zhang przegrał bardziej z wiekiem niż Kabayelem, bo gdyby był 5-7 lat młodszy to nie dosc że mógłby spokojnie punktować to ponadto raczej Kabayela nie wypuściłby po kd ale ewidentnie brakło paliwa. Jednak Kabayel przereklamowany nie jest, to zarąbisty i niedoceniany bokser i miałby ogromne szanse z Usykiem.
 Autor komentarza: BlackDog
Data: 16-04-2025 23:29:44 
Co znaczy "ogromne szanse"?
30% czy 40% ? A może 49,5%?

Agit robi wrażenie a że jego główną bronią w całym naporze jest tłuczenie schabów co z kolei z Usykiem kojarzy się jednoznacznie to powstają takie opinie jak ta wyżej.

Pytanie jakie przewagi miałby Kabayel nad Usykiem które miał nad innymi których do tej pory pokonywał. Bo szybszy nie będzie. Ba Usyk byłby prawdopodobnie pierwszym przeciwnikiem który miałby wyraźną przewagę nad Agitem w tym względzie.
Przewagi warunków wyraźnej też mieć nie będzie. Wyglądał w ringu na niższego od Usyka dość wyraźnie (choć mogła to być kwestia obuwia) no ale ma 5 cm większy zasięg.
Kondycji raczej lepszej od Usyk nie ma.
Pozycji też.
Nikt nie dałby mu tak malutkiego ringu jak dali w walce z Chisorą bo obecnie Usyk to mega star.

Agita mocną stroną jest to że póki co to super potężnie bijący Zhang był najbliżej tego by go "zatrzymać". Ale Usyk nie walczy w ten sposób. On nie ma na to ciosu żeby kogoś takiego zatrzymywać. On by go obijał i uciekał. A Agit obronę ma co najwyżej średnią. Po prostu do tej pory ofensywą zdołał tych kołków rozbić zanim oni zdążyli sensownie zareagować.
Ale wszyscy byli od niego wolniejsi. Nawet Sanchez.
 Autor komentarza: Ariosto
Data: 17-04-2025 00:35:53 
Jak bijesz doły to opuszczasz ręce.
 Autor komentarza: nyger1
Data: 17-04-2025 07:43:57 
z chisora nie wygral w takim pieknym stylu rowna walka tam byla ale zgadzam sie ja tez go niedoceialem
 Autor komentarza: Mike555
Data: 17-04-2025 10:17:10 
Kabayel ma jedną, oczywistą przewagę: jest młodszy, a styl Usyka najszybciej gaśnie z wiekiem. Jeśli nie pokona go teraz Dubois, to zrobi to później Parker lub Kabayel. Przewaga warunków też jest po stronie szwaba: jest naturalnym ciężkim, nie musi się wysilać z wzrostem masy. Dobrze bije po dołach, dobrze unika.
 Autor komentarza: MirKiewicz
Data: 17-04-2025 13:50:49 
Jest bardzo rzetelnym, twardym ciężkim. Nie zapisze się w historii jako ktoś niesamowity, ale kilka emocjonujących i wygranych walk już ma. Swoją drogą, była informacja przed Kownackim, ze Meyna dostał propozycję na Kabayela, ale Każyszka odrzucił - że jeszcze za szybko. A jakich przeciwników dostał Niemiec, gdy ledwo przekroczył lat 20...
 Autor komentarza: lukaszenko
Data: 17-04-2025 15:47:34 
Maksymalista
Uwazam ze nie masz racji tak jak napisal Stonka 4 powazne testy wszystko zdane..
 Autor komentarza: lukaszenko
Data: 17-04-2025 15:48:58 
Gerlach
Didy?..nie odlejaj sie tak stary..didy to plugawa postac a byl czas ze i pol polski sluchalo..nie nazywaj tak Daniela..troche szacunku..
 Autor komentarza: DyktaT
Data: 17-04-2025 18:03:26 
Nie żeby coś ale czy jest ktoś kto lubi ciosy na korpus?
 Autor komentarza: piotr
Data: 17-04-2025 18:57:09 
Pożyjemy zobaczymy. Na razie Kabayel wygrywa, więc jest ciekawym przeciwnikiem dla czołówki.
 Autor komentarza: LesterMolester
Data: 17-04-2025 20:17:34 
Wszyscy poza Usykiem lubią ciosy na korpus. Przy okazji, zagadka rozwiązana. Jeden, góra dwa ciosy na tułów i po walce i 3/4 tytuły HW należą do Ciebie :)
 
Aby móc komentować, musisz być zarejestrowanym i zalogowanym użytkownikiem serwisu.