USYK WSPOMINA NAJLEPSZYCH RYWALI

Aleksander Usyk (22-0, 14 KO) w Wielkiej Brytanii sięgnął po olimpijskie złoto, a najważniejsze walki w karierze toczył z Brytyjczykami. Teraz sklasyfikował najlepszych rywali w różnych aspektach.

Najmocniej bijący: Derek Chisora
Najszybszy: Tony Bellew
Najlepszy w obronie: Tyson Fury
Najlepszy na nogach: Tony Bellew
Najwyższe ringowe IQ: TysonFury
Najłatwiejsza walka: Joe Joyce
Najtrudniejsza walka: Tyson Fury

ANDY RUIZ: JESTEM PEWIEN, ŻE USYK ZNÓW POKONA FURY'EGO >>>

Przypomnijmy, że Usyk i Tyson Fury (34-1-1, 24 KO) już 21 grudnia w Rijadzie, stolicy Arabii Saudyjskiej, wyjdą do rewanżu. W stawce będą trzy z czterech mistrzowskich pasów królewskiej kategorii.

Dodaj do:    Dodaj do Facebook.com Dodaj do Google+ Dodaj do Twitter.com Translate to English

KOMENTARZE CZYTELNIKÓW
 Autor komentarza: Fakulaev
Data: 25-07-2024 16:25:36 
Najłatwiejsza walka z Joycem? Jak to było na WSB to nie warto jej uwzględniać pośród innych już na zawodowstwie.
 Autor komentarza: Starykibic
Data: 25-07-2024 16:27:20 
Klasyfikacja sprawia wrażenie rzetelnej, jednak trochę zaskoczeniem jest, że do żadnej kategorii nie załapał się AJ. Dereck bije mocno, ale mocniej niż Anthony? Ale to Usyk był w ringu, więc pewnie wie co mówi.
 Autor komentarza: DyktaT
Data: 25-07-2024 16:59:39 
@Stary pewnie odczuł bardziej ciosy Chisory w ringu wielkości budki telefonicznej gdy ten wywierał presje niż boksującego na jego zasadach Joshuy.
 Autor komentarza: MacGyjwer
Data: 25-07-2024 17:53:44 
Chisora bijący mocniej niż Aj i DD? Ciekawe, ale nie ma powodu, by nie wierzyć.
 Autor komentarza: MacGyjwer
Data: 25-07-2024 17:56:22 
Cholera, ten facet ma 22 walki na koncie i posprzątane dwie kategorie wagowe. Czy to nie jest jakiś cichy rekord świata?
 Autor komentarza: Starykibic
Data: 25-07-2024 18:46:34 
Tak przy okazji, jeśli chodzi o pomysł Usyka by na koniec kariery wrócić do cruiser. Ma to sens jeśli plan jest taki: ponownie zunifikować HW, później zejść niżej i pobić zunifikowanego mistrz cruiser, jeśli taki będzie. W tym momencie byłby pierwszym absolutnym mistrzem, jednocześnie w dwu kategoriach, to byłoby coś. Co prawda wcześniej podobny plan miał Biwoł, ale tam raczej nic z tego nie będzie.
 Autor komentarza: marcinm
Data: 25-07-2024 19:08:37 
Warto dodać, że ta klasyfikacja dotyczyła tylko jego brytyjskich rywali, a nie wszystkich rywali ogółem.

@MacGyjwer, @Starykibic
To, że bił go najmocniej nie znaczy że bije mocniej od AJ. To jest bardzo często spotykane wśród bokserów oceniających siłe rażenia rywali. Po prostu jego ciosy poczuł najbardziej ale niekoniecznie dlatego, że Chisora bije najmocniej. Szpilka do tej pory twierdzi, że Mollo bił mocniej od Wildera, a to ten drugi mu zgasił światło.
 Autor komentarza: MacGyjwer
Data: 25-07-2024 19:39:10 
@Warto dodać, że ta klasyfikacja dotyczyła tylko jego brytyjskich rywali

A no właśnie, właśnie...

@marcinm

Słuchaj, ale właśnie o to chodziło Usykowi: on stwierdził, kto bije najmocniej na podstawie tego, kto uderzył go najmocniej. Bił go Chisora i bił go Antek. Czy jeżeli na maszynce do mierzenia siły wyjdzie, że AJ bije mocniej i Usyk zobaczy ten wynik, to zmieni zdanie? No nie, on opisuje przecież własne doświadczenia.
 Autor komentarza: Starykibic
Data: 25-07-2024 19:41:51 
@marcinm
Pewnie masz rację; prawdopodobnie z AJ, Usyk walczył lepiej, nie pozwalał aż tak się trafiać i mniej te ciosy odczuwał. Co nie znaczy, że AJ bił słabiej, było to widać na twarzy Aleksandra.
Zaś co do unifikacji jednocześnie dwu kategorii to; Crawford bije Alvareza, Biwoł unifikuje półciężką, a później Crawford vs Biwoł w limicie super średniej. A co, jak szaleć to szaleć.
 Autor komentarza: BlackDog
Data: 25-07-2024 21:17:23 
Gadki pięściarzy o sile uderzenia trzeba traktować z przymrużeniem oka.
Czemu? Bo oni czasem potrafią wskazać na gościa co walnął ich z całej siły w garde i ich np mocno wstrząsnęło. Pięściarze gorzej oceniają siłę rażenia od fanów wbrew pozorom. Stąd wspomniany Szpilka i Mollo bijący mocniej niż Wilder czy Wach wskazujący Takama po sparingach.

Usyk był w 2 walce z Antkiem ciężko ranny. Po prawym uciekał po całym ringu na miękkich nogach a później w narożniku całą przerwę przemodlił się z zamkniętymi oczami prosząc Boga o siłę.
Chisora nie zranił go w żadnym momencie.

Tak więc ja też tych gadek nie kupuje w 100%

I jeszcze jedno. Usyk albo nie lubi Joyce'a albo nie wiem o co chodzi ale miał z pewnością łatwiejsze walki...

I uprzedzając oburzonych fanów- tak wiem Usyk wie lepiej.
 Autor komentarza: gerlach
Data: 25-07-2024 21:54:08 
Wiadomo, ze to sa idczucia subiektywne. A jakie mialyby byc? Usyk Joshue kontrolowal, tam byc moze jakies 2 czyste ciosy weszly? Chisora byl niemal na debiucie Usyka w hw, trafial czesciej Usyka wleb.
 Autor komentarza: StonkaKartoflana
Data: 25-07-2024 22:40:29 
Mnie tam Chisora nie dziwi puncherów którzy mieli poworny cios a nie nokautowali było sporo, wstarczy że byli nie precyzyjni albo nie mieli przyspieszenia. np McCall czy Lyle.

Co do Joyca o się nie dziwie w walce wyglądał jak wiatrak. Oczywiście pewnie Usyk miał łatwiejsze walki ale w domyśle chodzi tu o walki z tymi ""słynnymi" bo jaki jest sens wymieniania np. "Eugenijiusa Tutkusa.
 Autor komentarza: Ariosto
Data: 26-07-2024 00:12:13 
BD zgadzam się ze wszystkim (oprócz Joyce - o tym niżej), tak bym to widział właśnie. Tak zresztą to wspomina Usyk, że poczuł pierwszy cios Chisory na gardę. Co do najtrudniejszej walki najpierw mówił, że Briedis, i to jest "na piśmie" - jeest zanotowane na boxrecu. Potem walczył z Bellew i twierdził, że Bellew. Potem, że najtrudniejszy był rewanż z AJ. A teraz, że Fury. Nic w tym dziwnego. Rozwija się i idzie w górę z poziomem trudności i napotyka nowe wyzwania.

Jedynie co do Joyce'a, tak jak ktoś wspominał to walka z WSB, ja ją oglądałem parę razy i faktycznie to był dla niego spacerek, robił co chciał. OK pewnie teraz miałby trudniej, ale tamta walka była jak sparing.
 Autor komentarza: marcinm
Data: 26-07-2024 00:19:49 
@BlackDog
Co do Joyce to raczej nie chodzi o to, ze go nie lubi czy nie szanuje tylko po prostu w tym wywiadzie pytali o zawodników z wielkiej brytanii. Więc na kogo miał postawić? Musiał na JJ bo jego to tam pykał jak drewniaka.

tu jest wywiad z Usykiem, a te pytania sa zadawane pod koniec wywiadu,

https://youtu.be/LkQb-w5ifZw?si=FpauOGY1JpS2W4VA
 Autor komentarza: Ariosto
Data: 26-07-2024 15:31:55 
Marcin dzięki za linka. Równie ciekawe jest ile się zastanawiał - oprócz najmocniejszy cios, najtrudniejsza i najłatwiejsza walka nad wszystkim się długo zastanawiał. A w ogóle fajny wywiad :).
 
Aby móc komentować, musisz być zarejestrowanym i zalogowanym użytkownikiem serwisu.