MASTERNAK: USYK JEST NA RÓWNI Z ALIM, FOREMANEM I FRAZIEREM

- Usyk zamknął wszystkim usta. Mówili, że nie przeskoczy gabarytów, siły itd, a on wygrywał i to na wyjazdach. Po walce z Furym historia boksu na pewno go zapamięta. To jest prawdziwy fenomen. Rewanż zapowiada się ekscytująco, wciąż jednak moim faworytem będzie Usyk - mówi Mateusz Masternak (48-6, 32 KO), wielki fan Aleksandra Usyka (22-0, 14 KO), który najpierw zunifikował wszystkie pasy kategorii cruiser, a teraz w ciężkiej.

Dodaj do:    Dodaj do Facebook.com Dodaj do Google+ Dodaj do Twitter.com Translate to English

KOMENTARZE CZYTELNIKÓW
 Autor komentarza: Clevland
Data: 10-06-2024 19:05:53 
Usyk jest wielki w obecnej erze boksu.

Pytanie czy jego dotychczasowi przeciwnicy byli na poziomie Foremana i Frezera.
Moim zdaniem Joshua na pewno nie, a Fury niestety nie bardzo miał na tle kogo się pokazać.
Wilder zawsze groźny ale to głównie bumo-bijca.
Mowa o tym że Usyk chce wrócić do junior ciężkiej, pewnie aby jeszcze cieszyć się zdrowiem.
W sumie to nie walczył z kimś kto nie tylko bardzo mocno bije ale też potrafi to robić.
Chisora? Tzn. już mocno schyłkowy go mocno trafił…
A co by mi zrobili Witalij Kliczko czy Mike Tyson.
Ciekawe jak by zawalczył z Royem Jonesem Jr…

Pewnie za xx lat dostaniemy narzędzia pozwalające zebrać kluczowe dane i prowadzić shmulacje….
 Autor komentarza: Tomi1989
Data: 10-06-2024 19:25:43 
Fury i Joshua to najlepsi zawodnicy tej ery. Fury zakończył panowanie dwóch poprzednich mistrzow Kliczki i Wildera. Joshua natomiast posprzątał resztę czołówki. Powracającego Kliczke, Parkera, Povietkina, Ruiza Jr ,Puleca, White, Takama. Usyk pokonując tych dwóch wybitnych jest już w 10 top ever. Narazie za Alim i Foremanem ale napewno przed Frazierem. Joe Frazier dostal łomot od Foremana i przegrał trylogię z Ali
 Autor komentarza: Tomi1989
Data: 10-06-2024 19:31:18 
Roy Jones w ciężkiej wygrał tylko z przeciętnym Johnem Ruizem więc z Usykiem w ciężkiej nie miałby szans.
Z Mikiem Tysonem Usyk również by sobie poradził, Usyk jest wyższy, lepszy technicznie I inteligentniejszy w ringu zdecydowanie na punkty
Z Vitkiem Kliczko byłoby mu trudniej ale skoro poradził sobie z Furym to z Vitkiem też by wygrał. Tylko że Vitaly nie dałby się posłać na deski
 Autor komentarza: andrewsky
Data: 10-06-2024 20:38:41 
Kompletnie nie zgadzam się z kolegą Tomi1989
Frazier miał styl który nie pasowałby Usykowi
To twardy swarmer z niesamowitą kondycją i bardzo dobrym lewym sierpowym
Wprawdzie fizycznie był mniejszy niż Chisora,ale miał lepszą obronę i przede wszystkim kondycję na 15 rund
On walczył w jednym tempie,dość jednostajnym ale z podobna intensywnością przez całą walkę
Zaś co do Tysona,to ludzie jego pobrudkowe,haki,ciosy na tułów ,to koszmar dla Usyka
Nie twierdzę że byłby jakimś wielkim faworytem ale nieznacznie postawiłbym na niego
Co do Vitalija to chyba kolega zapomniał że on potrafił wyrzucić 1000 ciosów na walkę
Jego jab skutecznie zatrzymałby Usyka
Tak długo jak Fury kontrolował dystans jabem,tak długo łatwo punktował Ukraińca.
Nie mozna też zapominać że Vitka tak niski zawodnik miałby problemy z czystym trafieniem bo się bardzo dobrze odchylał
 Autor komentarza: Tomi1989
Data: 10-06-2024 20:48:32 
Pisałem o dokonaniach Fraziera i Usyka. Nie o ich bezpośredniej walce. Usyk jest najlepszy w swojej erze,a Frazier w swojej był dopiero numerem 3. Natomiast jeśli chodzi o ich face to face to też stawiałbym na Usyka. Ali będąc past prime wygrywał z Frazierem prime. Usyk to lepsza wersja Alego. Tak jak powiedział Masternak sportowo Ali nie ma podjazdu do Usyka. I w pełni się z Mateuszem zgadzam. W sumie to zawsze się z nim zgadzam. Ali prime przegrałby z Usykiem. Natomiast osiągnięcia Alego stawiam wyzej .Usyk ma za mało obroń. Ali wygrał z Listonem, Foremanem, Frazierem, Nortonem, Lyle, Pattersonem. Był najlepszy w latach 60 i 70. Alego I Joe Luisa Usyk już nie dogoni. Nie ma szans ze względu na wiek. Ale kilka obron i może wskoczyć na 3 miejsce top ever
 Autor komentarza: andrewsky
Data: 10-06-2024 23:16:55 
Tomi1989
Gwoli ścisłości to Ali przegrał pierwszą walkę z Frazierem
 Autor komentarza: lukaszenko
Data: 11-06-2024 00:16:47 
Hmm.. szczerze Usyk pobił cały top silnej kategorii ciężkiej..to znakomity zawodnik..kto wygra w rewanżu dalej konsekwenie stawiam na krola cyganów..
 Autor komentarza: ErykEsch
Data: 11-06-2024 02:25:48 
Dobra, dobra. Nie wiem czy Usyk by 6 rund wytrzymał z Riddikiem Bowe'em...
Jorge Luis Gonzalez myślał, że skazuje Riddika, bo jest szybki i ma świetną technikę i warunki fizyczne...
Obejrzyjcie sobie jak Bowe zareagował na ten szybki cep Gonzalesa w nie pamiętam, której rundzie...

Tylko ktoś kto nie pamięta lat 70. 80. i początku lat 90 w boksie w kategorii królewskiej może uważać, że Usyk jest wybitny. Ja mam wątpliwości...
 Autor komentarza: ErykEsch
Data: 11-06-2024 02:27:00 
*skasuje Riddika
 Autor komentarza: Ogar
Data: 11-06-2024 07:34:55 
Nie kupuję tego gadania nic a nic, żeby gościa po 6ciu walkach w HW stawiać na równi z Alim. Masternak jest zafascynowany Usykiem nie mniej niż Rafał na orgu. Jak dla mnie to w ogóle nie ma prawa rozważać Usyka na równi z:

1.Muhammad Ali
2.Joe Louis
3.Rocky Marciano
4.George Foreman
5.Lennox Lewis
6.Larry Holmes
 Autor komentarza: Tomi1989
Data: 11-06-2024 08:16:10 
U mnie wygląda tak
1 Muhammad Ali
2 Joe Luis
3 George Foreman
4 Lennox Lewis
5 Larry Holmes
6 Jack Johnson
7 Rocky Marciano
8 Oleksandr Usyk
9 Jack Dempsey
10 Evander Holyfield
11 Mike Tyson
12 Joe Frazier
 Autor komentarza: Ogar
Data: 11-06-2024 08:29:54 
Tomi1989@ No to ten ranking jest ok. ale i tak wolałbym poczekać z umieszczaniem tam Usyka do zakończenia kariery, bo co będzie jak przegra rewanż z Furym? Kogo wtedy będziesz stawiał wyżej w ciężkiej Usyka czy Furego?
 Autor komentarza: Tomi1989
Data: 11-06-2024 08:47:30 
Zgadza się. Umieszczanie aktywnych zawodników jest na wyrost. Do tej pory tego nie robiłem, natomiast Fury i Usyk mają już końcówkę kariery. Usyk jeśli wygra z Furym to tylko umocni swoją pozycję a jeśli później przegra z kimś innym będzie znaczyło tylko że jest już past prime i niżej tej pozycji już nie spadnie. Jeśli Fury wygra z Usykiem to wskoczy na jego miejsce a Usyk spadnie może o kilka oczek w dół. Fury też w historii zapisze się już dość wysoko nawet jak przegra ponownie z Usykiem. Furego nigdzie nie umieszczam bo on obowiązkowo musi się jeszcze zmierzyć z Joshua. Usyk wygranymi nad Joshua i Furym jest już napewno top 10 niezależnie od wyniku rewanżu
 Autor komentarza: Hugo
Data: 11-06-2024 09:48:52 
Bardzo niepoprawne politycznie stwierdzenie Masternaka. Jak biały bokser może być na równi z czarnymi, skoro z założenia jest gorszy? Żeby chociaż był gejem lub innym LGBT+, to można by się zastanawiać. Jednak nie jest, więc gdzie mu tam do Alego i spółki.
 Autor komentarza: LesterMolester
Data: 11-06-2024 09:49:41 
Jak wyżej.
Aktywni zawodnicy, którzy mogą poprawić swoje wyniki, lub je co też oczywiste pogorszyć, nie powinni brać udziału w rankingach wszechczasów z zawodnikami którzy już karierę zakończyli. Jest to zwyczajnie bez sensu. Oczywiście może być jakieś zestawienie zawodników aktywnych i nieaktywnych, ale osobno.
Zgadzam się z Tomi1989, że Fury musi jeszcze dorzucić Joshuę.
 Autor komentarza: Tomi1989
Data: 11-06-2024 10:23:09 
Macie racje. Dałem Usyka na miejscu 8 gdyż nawet jak Fury nie wyjdzie do rewanżu a Aleksander zakończy karierę to na to miejsce zasługuje. Rockyego Marciano też prawie każdy daje do pierwszej 10-tki a on trochę przedwcześnie zakończył karierę. Rok później tytul zdobył Floyd Patterson. Rocky mógł też z nim przegrać. Wtedy prawdopodobnie byłby niżej w rankingu od Floyda. Paradoksalnie czasami lepiej zakończyć karierę niepokonananym niz zostać z tego tronu ściągniętym
 Autor komentarza: StonkaKartoflana
Data: 11-06-2024 10:55:04 
Clevland - "Chisora? Tzn. już mocno schyłkowy go mocno trafił…
A co by mi zrobili Witalij Kliczko czy Mike Tyson."

Piszesz tu bardzo długo więc chyba wiesz że tak o nie działa! - Alego posadził półciężki Banks, ali pływał z Jonesem ze 4 razy i cudem wygrał na koniec mierny półciężki cooper zafundowł mu ciężkie dechy - przecież Liston, Frzier, Foreman a nawet Paerson, Quarry, Lyle powinni go zabić max w 3 rundy
 Autor komentarza: Tomi1989
Data: 11-06-2024 14:15:27 
Witaly Kliczko też się męczył z Chisorą a Mike Tyson przegral nawetz Busterem Duglasem.
 Autor komentarza: MacGyjwer
Data: 11-06-2024 17:23:12 
Według mnie aspektami zaskakująco często pomijanymi w dyskusjach o randze dokonań Usyka są:

- wywodzenie się z niższej wagi
- pobicie dużo większych gości
- pobicie ich na obcym terenie
- bycie sporym underdogiem w bojach z AJ-em

I jeszcze fakt, że przed przejściem do HW nikomu nie śniło się, że ten cruiser ma jakieś szanse z AJ na przykład, nie mówiąc o pobiciu go.
 Autor komentarza: Indiana
Data: 11-06-2024 17:28:02 
"Autor komentarza: Tomi1989
Data: 10-06-2024 20:48:32
Usyk to lepsza wersja Alego. Tak jak powiedział Masternak sportowo Ali nie ma podjazdu do Usyka"

Poczekaj, niech dobrze Cię zrozumiem: NIE OGLĄDAŁEŚ walki Ali - Bugner I ani II, NIE WIDZIAŁEŚ zarówno Ty jak i Masternak jak Ali dostosowywał swój boks pod wyższym szybkich rywali, a robił to nawet lepiej od Usyka, ALE SIĘ WYPOWIADASZ.
Dobrze zrozumiałem?
*
*
"Autor komentarza: andrewsky
Data: 10-06-2024 20:38:41
Jego jab skutecznie zatrzymałby Usyka
Tak długo jak Fury kontrolował dystans jabem,tak długo łatwo punktował Ukraińca.
Nie mozna też zapominać że Vitka tak niski zawodnik miałby problemy z czystym trafieniem bo się bardzo dobrze odchylał "

Fury nie kontrolował żadnego dystansu jabem. Wygrał nieznacznie parę rund, okupił to ogromnym zmęczeniem, ponadto Usyk w tych rundach walczył na 75%, jak zawsze zresztą. Pierwsze 3 rundy wygrał Usyk.
Co do odchyleń Witka, to Fury też się odchylał i Ołeksandr ma na to znakomitą receptę: obijanie dołów i odskakiwanie :)
Także niech się Witek odchyla do woli, dostanie w takim razie na brzuch.
 Autor komentarza: Indiana
Data: 11-06-2024 17:31:44 
"Autor komentarza: Tomi1989
Data: 10-06-2024 20:48:32
Ali prime przegrałby z Usykiem."

Ale Ali miał szybsze nogi i ręce od Usyka, będąc w prime. Pokaż mi gdzie Usyk był szybszy od Ali - Liston II. Nigdy nie widziałem aby Usyk był aż tak szybki jak Ali w tamtej walce.
Mówisz o tempie, Ali walczył na wysokim tempie 15 rund z Chuvalo. Co do Usyka, wiemy jedynie, że PODEJRZEWAMY że dałby radę. PODEJRZEWAMY.
Usyk ma ładną pracę nóg, ale nie jest ona nawet w 70% tak dobra, szybka i płynna jak u Alego. Ali prime FRUWAŁ po ringu. Obejrzyj Ali - Folley to zrozumiesz. Usyk ma pracę nóg dobrą, ale wciąż trochę siermiężną do Alego.

I zapewniam; Ali potrafił walczyć na presji. Ali Bugner I oglądał? nie? to obejrzeć i pogadamy.
 Autor komentarza: Tomi1989
Data: 11-06-2024 19:44:34 
Ali był świetny ale nie walczył nigdy z tak dużymi, mobilnymi technikami i do tego mocno bijącymi jak Fury czy Joshua. Sonny Liston uchodził kiedys za olbrzyma, silny puncher, a miał tylko 185 cm wzrostu i ważył 95 kg. I cały czas był odkryty, Usyk miałby go za worek treningowy. Ali walczył z cruiserami a jeśli zdazyli się więksi ,to byli słabsi mało mobilni zawodnicy którzy mieli po kilka porażek na koncie. Szybki techniczny boks to był Usyk-Briedis. Faceci po 95 kg w dni walki z mega defensywą, unikami a nie otwarci na prawie każdy strzał Liston czy Foreman
 Autor komentarza: Clevland
Data: 11-06-2024 21:43:08 
@StonkaKartoflana

Zgadz się że tak to nie działa trzeba jednak wziąć pod uwagę iż Usyk zebrał trochę ciosów w ciężkiej i chce wracać do junior ciężkiej.

Za czasów Tysona czy Kliczki to by nie przechodził do ciężkiej.

@Tomi1989
Ile lat minęło od walki Chisora vs Kliczko....
 Autor komentarza: Indiana
Data: 12-06-2024 00:17:27 
"Autor komentarza: Tomi1989
Data: 11-06-2024 19:44:34
Ali był świetny ale nie walczył nigdy z tak dużymi, mobilnymi technikami"

Ali - Bugner I.
Włączaj walkę, potem wróć, będziesz miał jakiekolwiek kompetencje żeby cokolwiek mieć tutaj do powiedzenia.
Na razie to stek bzdur.
 Autor komentarza: Tomi1989
Data: 12-06-2024 04:33:33 
Włączyłem walkę. Stek bzdur to jest cały czas to co Ty piszesz . Usyk takiego Bugnera rozbroił by maks do 3 rundy. Masz rację że Ali Fruwał. Usyk nie fruwa , on idzie do przodu z duzo lepszymi kombinacjami. Ali w życiu nie wygrałby z Usykiem ,Furym. Lennoxem czy z Bowe
 Autor komentarza: Indiana
Data: 12-06-2024 10:05:58 
Tak jak z Bugnerem, tak walczyłby Ali z Furym.
I lepiej by go punktował od Usyka, szybsze rece lepsze kombinacje i technika.
 Autor komentarza: Ogar
Data: 12-06-2024 10:32:23 
Ja bym powiedział, że tym najmniej docenianym jest własnie Rocky Marciano, a Usyk jest przeceniany, jeżeli ludzie już go stawiają na równo z Alim. I zdaję sobie sprawę, że w bezpośrednim starciu Rocky prawdopodobnie zostałby oklepany przez Usyka, ale nie tak się powinno oceniać historie. Bo człowiek opiera się na ewolucji i tym, że jest coraz lepszy w każdej dziedzinie życia którą uprawia. To co robił w tamtym czasie Joe Louis, czy Rocky Marciano było czymś o wiele większym niż te 6 walk Usyka w obecnej HW.
 Autor komentarza: Tomi1989
Data: 12-06-2024 13:39:51 
No Usyk ma tylko 6 walk w ciężkiej z czego 3 stoczył z dominatorami ostatnich 10 lat. Rockego Marciano stawiam trochę wyzej od Usyka, natomiast Rocky też dlugo nie królował. Chyba 4 lata tylko i nie ma w dorobku wielkich nazwisk. Ma Walcota i starego Joe Luisa. Wielkie nazwiska przyszły potem jak Floyd Patterson i Sonny Liston. Zobaczymy co Usyk jeszcze pokaże. Jakby pokonal jakiegoś przyszłego dominatora lub stoczyłby kilka obron to może przeskoczyć Marciano
 
Aby móc komentować, musisz być zarejestrowanym i zalogowanym użytkownikiem serwisu.