THE RING: USYK NAJLEPSZYM BOKSEREM ŚWIATA BEZ PODZIAŁU NA KATEGORIE

Aleksander Usyk (22-0, 14 KO) doczekał się tego, na co zasłużył już jakiś czas temu. Nie tylko został bezdyskusyjnym mistrzem świata wagi ciężkiej, ale magazyn The Ring uznał go - w końcu - za najlepszego pięściarza świata bez podziału na kategorie!

Ukrainiec jeździł po świecie i na terenach rywala zbierał kolejne pasy - najpierw jeden po drugim pozbierał wszystkie cztery w kategorii cruiser, a teraz dodał ten czwarty również w wadze ciężkiej po sobotnim zwycięstwie nad Tysonem Furym (34-1-1, 24 KO). I nareszcie znalazł się na czele zestawienia P4P. Poniżej prezentujemy Wam aktualny ranking The Ring.

10. Junto Nakatani (27-0, 20 KO) - mistrz WBC wagi koguciej
9. Jesse Rodriguez (19-0, 12 KO) - mistrz IBF/WBO wagi muszej, przechodzi do junior koguciej
8. Gervonta Davis (29-0, 27 KO) - mistrz WBA wagi lekkiej
7. Errol Spence (28-1, 22 KO) - waga junior średnia
6. Dmitrij Biwoł (22-0, 11 KO) - mistrz WBA wagi półciężkiej
5. Artur Beterbijew (20-0, 20 KO) - mistrz IBF/WBC/WBO wagi półciężkiej
4. Saul Alvarez (61-2-2, 39 KO) - mistrz WBC/WBA/IBF/WBO wagi super średniej
3. Terence Crawford (40-0, 31 KO) - mistrz WBC/WBA/WBO wagi półśredniej, przechodzi do junior średniej
2. Naoya Inoue (27-0, 24 KO) - mistrz WBC/WBA/IBF/WBO wagi super koguciej
1. Aleksander Usyk (22-0, 14 KO) - mistrz WBC/WBA/IBF/WBO wagi ciężkiej

Dodaj do:    Dodaj do Facebook.com Dodaj do Google+ Dodaj do Twitter.com Translate to English

KOMENTARZE CZYTELNIKÓW
 Autor komentarza: rentier
Data: 20-05-2024 10:26:21 
I bardzo słusznie.
Jeśli naturalna waga Usyka to 95 kg, a Joshuy to np 109 kg, to oznacza, że Joshua jest naturalnie 15% większy.
To teraz pokażcie mi kozaka z niższych wag który by pobił 15% większych. Dokładnie wyliczcie to co do naturalnej wagi i pokażcie takiego co bił aż 15% większych NATURALNIE rywali.

Do tego trzeba naprawdę kogoś specjalnego.
 Autor komentarza: LesterMolester
Data: 20-05-2024 10:33:06 
Usyk słusznie wyprzedza Inoue i Crawforda. Niestety Amerykanin nie grzeszy aktywnością, a od wyczynów Japończyka ten sobotni Ukraińca jest jednak dużo większy.

1. Usyk.
2. Crawford.
3. Inoue.
 Autor komentarza: osmiornica86
Data: 20-05-2024 10:38:47 
@rentier

masz racje. ostatnio była afera i kary za 3 lbs więcej Garcii a zobaczcie co Usyk wyprawia z gigantami w ciężkiej..
 Autor komentarza: osmiornica86
Data: 20-05-2024 10:40:03 
ogólnie z TOP6 The Ring się zgadzam, dalej bym troche pozmieniał.
 Autor komentarza: Marduk
Data: 20-05-2024 10:47:33 
Dobrze. Ja też daje Inoue wyżej niż Crawforda, bije większych i idzie w górę. Crawford miał większy zasięg od Spence'a chociażby. Crawford go przeskoczy jak pobije Canelo, choć Canelo już swoje lata ma.
 Autor komentarza: Maksymalista
Data: 20-05-2024 11:50:55 
Nie jestem fANEM uSYKA ale zasłuzył na to
 Autor komentarza: selik
Data: 20-05-2024 12:07:15 
Zamieniłbym miejscami Canelo i Biwoła.
W moim odczuciu dobrze że Crowforda "Pana raz na rok " w końcu doceniono za pasywnośc
 Autor komentarza: rocky86
Data: 20-05-2024 12:40:01 
Swoja droga cieszy fakt, ze jest coraz więcej w pełni zunifikowanych mistrzów w różnych kategoriach. Jak sobie wrócę pamięcią 20 lat w tył, to bardzo rzadko dochodziło do pełnych unifikacji, a obecnie 3 kategorie w pełni zunifikowane, a 4 w planach. Fajnie, ze w końcu to sprzątają i doprowadzają do największych walk.
 Autor komentarza: BartonFink
Data: 20-05-2024 13:25:39 
Autor komentarza: rentier Data: 20-05-2024 10:26:21
I bardzo słusznie.
Jeśli naturalna waga Usyka to 95 kg, a Joshuy to np 109 kg, to oznacza, że Joshua jest naturalnie 15% większy.
To teraz pokażcie mi kozaka z niższych wag który by pobił 15% większych. Dokładnie wyliczcie to co do naturalnej wagi i pokażcie takiego co bił aż 15% większych NATURALNIE rywali.

Do tego trzeba naprawdę kogoś specjalnego.

*
*
*

Rafał, przecież waga ciężka zawsze rządziła się swoimi prawami. Do pewnego poziomu waga ma znaczenie. Powyżej tego każdy jest w stanie zranić każdego.

Nawet kiedy idzie odwodnienie, sauna i w przypadku najlepszych transfuzja pod pełną opieką lekarską to nie ma takiego rozstrzału jak w HW. Nie pamiętam już tak z głowy, a szukać mi się nie chce tych rekordzistów. 25 lbs od ważenia do dnia walki paru zrobiło.

Co do HW. (310-214)/214 = 45%. I to w podeszłym wieku czyli nieuznane zwycięstwo Holyfielda nad Wałujewem. To już podchodzi pod freak fight.
 Autor komentarza: hms
Data: 20-05-2024 13:43:29 
@BartonFink
Z tego co kojarzę Zurdo Ramirez w walce z Biwołem przybrał 22lbs po ważeniu
 Autor komentarza: ErykEsch
Data: 20-05-2024 15:15:43 
Długonogi Tajson...
https://9gag.com/gag/aByQ45z
 Autor komentarza: StonkaKartoflana
Data: 20-05-2024 15:31:39 
Pierwsza trójka jak najbardziej praawidłowa. Usyk w top 3 powinien być dawniej.
numer 4 - trochę śmieszne bokser ograny 2 razy w rundach w sumie 24-0 ! i parę wałów i naciąganych wyników.

Myślałem że paru osobą walka Fury - Usyk trochę otworzy oczy. Przecież jeszcze niedawno taki Breidis przergał tylko z geniuszem Usykiem i to włos.ps.walka w stylu roy Jones vs Hopkins 1
 Autor komentarza: osmiornica86
Data: 20-05-2024 15:34:46 
@selik

Crawford wybitny pięściarz, ale jego aktywność w ostatnich latach to jakiś żart.. dlatego pasuje na pozycje trzecią p4p
 Autor komentarza: StonkaKartoflana
Data: 20-05-2024 15:36:41 
rentier - może bivol bijąc Ramireza był blisko
 Autor komentarza: ErykEsch
Data: 20-05-2024 15:51:03 
StonkaKartoflana
"Myślałem że paru osobą walka Fury - Usyk trochę otworzy oczy. "

Paru osobą?
 Autor komentarza: Ariosto
Data: 20-05-2024 15:58:58 
"Rafał, przecież waga ciężka zawsze rządziła się swoimi prawami. Do pewnego poziomu waga ma znaczenie. Powyżej tego każdy jest w stanie zranić każdego."

Zgadza się, tj. gdzieś jest średnie optimum wagi, powyżej którego dodatkowe kg nie tylko nic nie dają, ale przeszkadzają. Przecież nie jest tak, że lepiej mieć 150kg, a jeszcze lepiej 200. Chodzą słuchy :), że statystycznie to optimum wypada koło 110 kg, czyli lżejsi bokserzy statystycznie mają nieco pod górę. Oczywiście mowa o pewnej abstrakcyjnej średniej, bo indywidualnie każdy bokser ma inną optymalną wagę w zależności od wielu rzeczy, choćby wzrost, wiek i styl walki.
 Autor komentarza: BartonFink
Data: 20-05-2024 16:00:06 
Autor komentarza: ErykEsch Data: 20-05-2024 15:51:03
Paru osobą?



Oj jaki czepliwy chuj. Myślisz, że jakbym miał się tak czepiać to bym cokolwiek tu pisał poza czepianiem? Przecież wiesz o co mu chodziło. Po cholerę takie pojazdy są tutaj na stronie potrzebne? Wytykanie błędów językowych na stronie o boksie gdzie każdy tu w miarę regularnie piszący dostał w głowę raz słabiej, raz mocniej.

Napisz jeszcze proszę rozprawkę nad używaniem słowa "bynajmniej".
 Autor komentarza: BartonFink
Data: 20-05-2024 16:04:43 
Autor komentarza: Ariosto Data: 20-05-2024 15:58:58
Zgadza się, tj. gdzieś jest średnie optimum wagi, powyżej którego dodatkowe kg nie tylko nic nie dają, ale przeszkadzają. Przecież nie jest tak, że lepiej mieć 150kg, a jeszcze lepiej 200.

*
*
*

Każdy zdrowy facet powyżej 90 kg (to jest umowne) potrafi zranić innego człowieka pięścią i dobrze wyprowadzonym ciosem w tempo ze skrętem. David Haye dotknął tylko takiego upartego chuja jak John Ruiz akcją 1-2 i Ruiz pokazał wrotki. David Haye sprawił, że Wałujew zatańczył. Ernie Shavers - powyżej 90 kg wszystko się wyrównuje. Nawet to, że ktoś jest wyższy o głowę.
 Autor komentarza: Ariosto
Data: 20-05-2024 16:07:47 
Tak, ale jak masz dwóch bokserów, jeden 90 kg, a drugi 110 kg, to ten drugi wygra powiedzmy 55 walk na 100.
 Autor komentarza: rentier
Data: 20-05-2024 16:08:03 
@BartonFink

No właśnie: do pewnego poziomu wagi. Dobrze to sformułowałeś.
I akurat do takiej wagi jak 110, 115 kg (dlatego specjalnie wymieniłem Joshuę a nie Fury'ego) spokojnie można to porównywać procentowo.
I jak dla mnie naturalna waga Usyka to taka jak miał na WSB, coś koło 95 kg.
Joshui jakieś 109.
Do tej granicy górnej 110-115 można spojrzeć na to procentowo.
Facet bił się z 15% większym gościem.
To tak jakby Crawford wyszedł do 168 lbs faceta, czyli...
no właśnie! Do Rudego.

Czekam aż Crawford znajdzie jaja wyjść do kogoś trochę większego niż całą karierę do małych gości typu Gamboa których jabuje długimi grabiami jak ośmiornica.

Jak przejdzie Canelo to będziemy mogli w ogóle porozmawiać o tym, czy jest lepszy od Usyka.
Bo technika na ocenę 5 (ale nie 6) + świetne warunki fizyczne, długie grabie to jeszcze za mało żeby być tym najlepszym z najlepszych.
 Autor komentarza: BartonFink
Data: 20-05-2024 16:13:19 
To tak jakby Crawford wyszedł do 168 lbs faceta, czyli...
no właśnie! Do Rudego.

Czekam aż Crawford znajdzie jaja wyjść do kogoś trochę większego niż całą karierę do małych gości typu Gamboa których jabuje długimi grabiami jak ośmiornica.


*
*
*

Przecież Crawford nie jest typem gościa co musi kogokolwiek o coś prosić, ale on wręcz błaga o walkę z Canelo. Nie wiem czego szukasz przez napisanie tego, ale o to to się na pewno nie pospieramy. Crawford wychodzi do Canelo i go bije jak zwykł mawiać nasz olimpijczyk.
 Autor komentarza: BartonFink
Data: 20-05-2024 16:17:51 
Autor komentarza: Ariosto Data: 20-05-2024 16:07:47
Tak, ale jak masz dwóch bokserów, jeden 90 kg, a drugi 110 kg, to ten drugi wygra powiedzmy 55 walk na 100.

*
*
*

Ariosto. Nie zrozumiałeś. Waga ma znaczenie. Rozmiar ma znaczenie. Chodzi jednak o to, że granica się zaciera już w słusznej wadze. Sam Peter-Eddie Chambers. Eddie zostający w kieszeni - na wyciągnięcie ręki. Sam Peter mający przed tym respekt choć Eddie tak jak Chris Byrd jest przykładem największego waciaka z największych w HW.

Zobacz to 1-2:
https://youtu.be/qnodUB1euLk?t=76
 Autor komentarza: osmiornica86
Data: 20-05-2024 16:38:23 
@BartonFink

"Crawford wychodzi do Canelo i go bije jak zwykł mawiać nasz olimpijczyk"

Z Tobą jak ze Szpilką, zawsze źle stawiasz, tu również się mylisz ;)
 Autor komentarza: ErykEsch
Data: 20-05-2024 16:42:50 
"Zgadza się, tj. gdzieś jest średnie optimum wagi, powyżej którego dodatkowe kg nie tylko nic nie dają, ale przeszkadzają. Przecież nie jest tak, że lepiej mieć 150kg, a jeszcze lepiej 200."

Bo dobre jedzenie dużo kosztuje?
 Autor komentarza: BartonFink
Data: 20-05-2024 16:44:12 
Spójrz parę postów wyżej. Rocky86, naprawdę dobry i mocny merytorycznie gość. Napisał parę postów przez ten weekend i nawet o Poniedziałek zahaczył. Ktoś się z nim pokłócił? Cytował? Robił jakieś wyrzuty? Prawie niezauważony. Kiedyś był bardziej kontrowersyjny i potrafil nawrzucać.

Chcesz żebym płynął z prądem? Przecież nie chcesz.

PS.
Szpilka naprawdę spoko gość na żywo. Piątkę zbije i pogada, bez spiny. Bardzo przekolorowany.
 Autor komentarza: BartonFink
Data: 20-05-2024 16:54:46 
A co do złego stawiania - przecież byś mnie nie czytał i nie odpowiadał jakby tak naprawdę źle było z tym stawianiem i pisaniem o boksie. Ja nie jestem człowiekiem, który musi coś udowodnić i chce być poklepanym po głowie w geście docenienia.

Branie wszystkiego na poważnie już mi dawno minęło. Dlatego piszę na bokser.org, a nie na innych stronach.
 Autor komentarza: StonkaKartoflana
Data: 20-05-2024 16:58:13 
Widzę że walka Usyk - Fury nie wszystkim otworzyła oczy...

- Rudy na swoich warunkach był oklepywany przez past Khana ku..a Khana który przewraca się od wiatru. A Crawford nie wyłapuje cepów na ryj jak Khan

- usyk - fury różnica 1 klasy `- 15 cm wzrostu, 15kg wagi i 25 cm zasięgu !!! i wygrywa Usyk
Rudy craword różnica 2 klasy - wzrost ten sam, zasięg 10 cm różnicy...na korzyść craforda waga w dniu walki będzie z 4-6 kg?? nauralnie.

- jak rudy bije to sekundę wcześniej znam jego następne dwa ciosy. Jak bije Crawford ...to nie wiem co się stało a przeciwnik leży!!!
C
tak czasem się mylę ale przewidziałem poprawine ostatnio Crawford Spence, Canelo Gołowkin 3, canelo Bivol i Usyk Fury i twierdzę, że Craford rozjeb... rudego.
 Autor komentarza: StonkaKartoflana
Data: 20-05-2024 17:00:26 
A i Crawford jest bardzo silny fizycznie - na luzie dzwiga 206kg w martwym.
 Autor komentarza: ErykEsch
Data: 20-05-2024 17:04:31 
Cannelo to od łacińskiego "canis"(kanis)?
canis lupus to wilk
canis faliliaris to pies
canidae - psowate
 Autor komentarza: BartonFink
Data: 20-05-2024 17:08:00 
Autor komentarza: StonkaKartoflana Data: 20-05-2024 16:58:13
tak czasem się mylę ale przewidziałem poprawine ostatnio Crawford Spence, Canelo Gołowkin 3, canelo Bivol i Usyk Fury i twierdzę, że Craford rozjeb... rudego.

*
*
*

Stonka, po Tobie bym się nie spodziewał "brandzlowania". Ja też przewidziałem kilka dobrych walk i potrafiłem to uzasadnić, ale ja się "zawsze mylę".

Rudy na swoich warunkach był oklepywany przez past Khana ku..a Khana który przewraca się od wiatru. A Crawford nie wyłapuje cepów na ryj jak Khan

*
*
*

Jedna z najchujowszych walk jakie mogłeś w ogóle wspomnieć. Co to ma do rzeczy w kontekście Crawford-Canelo? Przecież Khan od rundy pierwszej wystąpił w roli ofiary. Gardzę takimi walkami tak jak gardzę i pluję na Gołowkin-Brook.

Autor komentarza: StonkaKartoflana Data: 20-05-2024 16:58:13
jak rudy bije to sekundę wcześniej znam jego następne dwa ciosy. Jak bije Crawford ...to nie wiem co się stało a przeciwnik leży!!!

*
*
*

Spojrzenie Floyda na liny czy im się nic nie stało już nie wróci. Alvarez dojrzał od tego czasu, ale Alvarez dzisiaj jest już zajechany życiem. Crawford to jest mean skurwysyn jak Pernell Whitaker. Wie jak podłączyć, a jak podłączy to już nie ma przebacz. Naprawdę. Nie wiem jak ktoś ogarnięty i oglądający parę walk w swoim życiu może stawiać na Alvareza w ich potencjalnej walce. Nawet pomimo różnicy wagi.
 Autor komentarza: osmiornica86
Data: 20-05-2024 17:17:33 
@BartonFink

"Nie wiem jak ktoś ogarnięty i oglądający parę walk w swoim życiu może stawiać na Alvareza w ich potencjalnej walce. Nawet pomimo różnicy wagi"

tak samo byłeś pewny, że Fury ogra Usyka czy Haney pokona Garcie ;) dlatego mam nadzieje, że do Alvarez versus Crawford dojdzie mimo, że nie przepadam za żadnym z nich, ale ponownie się mylisz, pozdrawiam ;)
 Autor komentarza: BartonFink
Data: 20-05-2024 17:17:44 
Serio Stonka nie wiem po co przywołujesz tutaj Khana. Przecież ten gość nie dość, że był już dawno po drugiej stronie rzeki to był jeszcze zbyt lekki i zbyt kruchy.

Chcę się mylić, ale zapytam. Ty mi wczoraj piszesz o Tysonie, że był słaby z Larrym, ale imponuje Ci jak szybki Khan przetrwał do pierwszego strzału, po którym się złożył?

Ja nie twierdzę, że Khan był miękki, bo nie był. Khan-Maidana. Był dobry w swoich okolicach wagowych. Khan-Peterson - test na punktowanie walk i jedna z lepszych wojen w 140 lbs. Widziałeś Khan-Diaz? To było 3 lata przed Alvarezem. Słabo.
 Autor komentarza: pankracy
Data: 20-05-2024 17:19:34 
Crawford pewnie w Sierpniu zbije tego placka Madrimova i wskoczy na pierwsze miejsce co moim zdanien będzie niesłuszne bo jeśli chodzi o poziom rywali to między brytyjczykiem a uzbekiem są lata świetlne.
 Autor komentarza: BartonFink
Data: 20-05-2024 17:19:37 
Oficjalna punktacja - Garcia wygrał walkę optycznie.

RD Haney Garcia
1 9 10
2 10 9
3 10 9
4 10 9
5 10 9
6 9 10
7 9 8
8 10 9
9 9 10
10 8 10
11 8 10
12 10 9
112 112

Punktacja nieoficjalna (ringowy nie uznał podwójnego KD w siódmej gdzie Haney zbierał drobne po macie):

RD Haney Garcia
1 9 10
2 10 9
3 10 9
4 10 9
5 10 9
6 9 10
7 9 6
8 10 9
9 9 10
10 8 10
11 8 10
12 10 9
112 110

Fury - Usyk

1. 9-10
2. 9-10***
3. 10-9
4. 10-9
5. 10-9
6. 10-9 (BIG!)
7. 10-9*** - right uppercut FURY
8. 9-10
9. 8-10
10. 9-10***
11. 9-10
12. 10-9

114-113 Usyk
 Autor komentarza: BartonFink
Data: 20-05-2024 17:21:22 
@osmiornica86, no. I ile walk oraz typów przemilczałeś?

Naprawdę tak musisz słabo bić żeby wytykać coś tak bliskiego? Przecież to jak zbicie rękawicą takiego lekkiego strzała i uśmiechnięcie się pod nosem. Uderz mocniej.
 Autor komentarza: StonkaKartoflana
Data: 20-05-2024 17:23:49 
BartonFink - 1. "Jedna z najchujowszych walk' - właśnie dlatego o tym wspomniałem
2.nie Ci będzie - dla równowagi dodam, że się pomyliłem z Agit Sanchez
3. "Alvarez dojrzał od tego czasu" - nie sądzę, albo dojrzał "trochę". Z bivolem powtórzył prawie wszystkie błędy z Floyda. Poprostu jego max możliwości nie jest zawieszony bardzo wysoko - ale wydaje mi się że go osiagnął w przeciwieństwie do wielu dużo zdolniejszych bokserów. I to jedna z bardzo niewielu rzeczy za którę go cenie.
 Autor komentarza: StonkaKartoflana
Data: 20-05-2024 17:24:56 
niech Ci będzie
 Autor komentarza: StonkaKartoflana
Data: 20-05-2024 17:29:36 
BartonFink - o to Ci chodzi. Nie absolutnie nie imponował mi khan z Canelo. to była krytyka Rudego że nie potrafił metodycznie rozbijać takiego wycierucha jakim był khan w tamtym momencie.

A Khana owszem dawno temu skrupulatnie obserwowałem
 Autor komentarza: BartonFink
Data: 20-05-2024 17:30:18 
Autor komentarza: StonkaKartoflanaa Data: 20-05-2024 17:23:49
BartonFink - 1. "Jedna z najchujowszych walk' - właśnie dlatego o tym wspomniałem
2.nie Ci będzie - dla równowagi dodam, że się pomyliłem z Agit Sanchez
3. "Alvarez dojrzał od tego czasu" - nie sądzę, albo dojrzał "trochę". Z bivolem powtórzył prawie wszystkie błędy z Floyda. Poprostu jego max możliwości nie jest zawieszony bardzo wysoko - ale wydaje mi się że go osiagnął w przeciwieństwie do wielu dużo zdolniejszych bokserów. I to jedna z bardzo niewielu rzeczy za którę go cenie.


1) Nie rozumiem właśnie po co o tym wspominasz. Ta walka to zieew. Nic tam nie było nowego czy odkrywczego poza pobiciem mniejszego chłopca przez większego.
2) Ja też no i co? Fajny jab to solar plexus. Odebranie duszy i chęci do walki przez ciosy na dół, które są w boksie przez niewprawione oko błędnie pomijane i umniejszane.
3) Dojrzał. Walki z Gołowkinem temu dowodzą. Pamiętam jak była ogłoszona walka z Perro. Dużo osób wtedy pisało, że to błąd. Napisać, że Alvarez wyszedł z tego obronną ręką to mało. Nie można porównywać walk Floyd-Alvarez i Canelo-Biwoł. Choć podobne to za duży rozstrzał czasu, warunków i wagi. Jakby na miejscu ówczesnego Biwoła stanął Crawford to miałbyś porównanie prawie 1-1 i wtedy mógłbyś napisać czy się nie rozwinął.

Spierdalam już. Muszę ogarnąć życie poza pisaniem. Dobrego popołudnia.
 Autor komentarza: ElTerrible
Data: 20-05-2024 22:03:18 
Niestety dla Crawforda, ale Usykowi się po prostu należy. Oczywiście na za zasługi i uznanie działaczy, tylko za poziom sportowy.
Pacman vs Margarito tam chyba było ponad 20 funtów różnicy w dniu walki? Raz Manny dostał mocno w bebechy aż się skrzywił z bólu,ale finalnie zrobił z chama miazgę :)

@BartonFink
Pamiętam. Usyk-Fury runda po rundzie :) Złapałeś mnie na kłamstewku odnośnie punktacji 116-111, bo oczy w niektórych rundach się przymykały :) Przyznaję się bez bicia :)
 Autor komentarza: VVD
Data: 20-05-2024 22:04:02 
Geniusz musi być nr 1, tak musiało się stać.
 
Aby móc komentować, musisz być zarejestrowanym i zalogowanym użytkownikiem serwisu.