CHISORA STAWIA NA WIĘKSZEGO FURY'EGO

Derek Chisora był w ringu zarówno z Aleksandrem Usykiem (21-0, 14 KO) jak i Tysonem Furym (34-0-1, 24 KO). Kto jest jego faworytem na ostatniej prostej przed walką o wszystkie cztery pasy wagi ciężkiej?

"Del Boy" przegrał z Usykiem na punkty, a z Furym - za pierwszym razem na punkty, a potem dwukrotnie przed czasem. Już 18 maja Ukrainiec wniesie do ringu w Rijadzie pasy IBF, WBA i WBO, a Brytyjczyk dorzuci tytuł federacji WBC.

- Stawiam na Tysona. To po prostu większy facet, dla mnie to jak walka dorosłego faceta z młodym dzieciakiem. To będzie świetna walka, ale Tyson się po nim przejedzie - przekonuje Chisora, który - zdaniem wielu - dał póki co Usykowi najtrudniejszą walkę w wadze ciężkiej.

W podobnym tonie wypowiadał się niedawno Lennox Lewis, o czym szerzej przeczytacie TUTAJ >>>

Dodaj do:    Dodaj do Facebook.com Dodaj do Google+ Dodaj do Twitter.com Translate to English

KOMENTARZE CZYTELNIKÓW
 Autor komentarza: Starykibic
Data: 10-05-2024 18:28:14 
Chisora jako kumpel Furego, który dał Mu ostatnio dobrze zarobić, nie postawi inaczej. Każdy inny typ z Jego strony świadczył by o tym, że Usyk jest stuprocentowym faworytem.
Derek dał póki co Usykowi najtrudniejszą walkę w wadze ciężkiej? To znaczy, że jest lepszy od Joshuy? A może walcząc z Derekiem Usyk był nieopierzonym żółtodziobem, który dopiero po tej walce czegoś się nauczył i mógł stawić czoła AJ. Zawsze można użyć nieśmiertelnego "styl robi walkę". Ale to słuszne skądinąd określenie jest mocno nadużywane. A już na pewno nadużyciem byłoby takie wyjaśnienie "słabej" postawy Usyka w starciu z Chisorą.
 Autor komentarza: gerlach
Data: 10-05-2024 19:24:06 
@Starykibic

Mam inne spojrzenie na Usyk vs Chisora. Byla to bodaj druga walka Usyka w HW, a pierwsza prawdziwa. Usyk mial zostac odeslany z powrotem do wlasnej wagi zdaniem branzy. Tymczasem nawet w tak wczesnej fazie Usyk pod kazdym wzgledem gorowal nad Chisora. Dla mnie to byl wlasnie szok jak chudzina ograla byka Chisore ;)
 Autor komentarza: Ariosto
Data: 10-05-2024 20:01:56 
Zdaniem kibiców Usyk wygrał wszystkie rundy poza 1 i 2 (które Usyk zwyczajowo oddaje) oraz równą rundą 4.
 Autor komentarza: Starykibic
Data: 10-05-2024 20:40:28 
@gerlach
Walka z AJ była trzecią dla Usyka w HW. I nagle taki skok umiejętności u zawodnika z takim doświadczeniem jak Usyk? Jak już pisałem w innym miejscu Aleksander walczył "słabo" z Chisorą, ponieważ to była pułapka zastawiona Joshuę i Herna. Gdyby wtedy pokazał pełnię swoich umiejętności to na walkę z AJ czekali byśmy tak długo jak na pojedynek z Furym, albo i nie doczekali byśmy się wcale. A tak Usyk zastawił pułapkę, a Oni w nią wpadli. Później były pułapki nr.2 i nr.3, ale o tym już pisałem wcześniej.
 Autor komentarza: BlackDog
Data: 10-05-2024 20:52:19 
Ja bym nie powiedział że Usyk walczył z Chisorą "słabo".
Przy niekorzystnych warunkach (ekstremalnie mały ring skrojony pod Derecka + ringowy ślepy na jego faulowanie) facet oprócz oddania startu właściwie miał wszystko pod pełną kontrolą.
Jasne zebrał trochę na głowę bo i od tak agresywnego swarmera na takim ringu zebrać musiał ale ogólnie pięknie przejął inicjatywę i prał Derecka raczej nie jak "młody dzieciak" bo w pewnym momencie solidnie go nawet podłączył co na pewno w przypadku Derecka super łatwe nie jest.

Ogólnie to ta walka obrosła nieco w "mit". Niektórzy chyba złapali się na tą narrację jakoby Chisora był tam równorzędnym przeciwnikiem. Część do dziś twierdzi że Dereck wygrał xD
Na szczęście wśród tej grupy jest Haye a to minus 10000 punktów do wiarygodności.
 Autor komentarza: Starykibic
Data: 10-05-2024 21:17:31 
"Słabo" w tym przypadku oznacza gorzej niż by mógłby, zrobił tylko tyle ile musiał, żeby wygrać. Z drugiej strony Chisora, jak na siebie, był bardzo dobrze przygotowany. Ring był mały, więc Aleksander coś musiał pokazać, ale na pewno nie wszystko co ma w arsenale.
 Autor komentarza: BlackDog
Data: 10-05-2024 21:22:36 
Nie wiem czy gorzej niż mógłby. Ja osobiście nie kupuje do końca tej narracji że Usyk udawał tam cokolwiek żeby zmylić Hearna i Antka.

Po prostu styl Chisory na takim ringu z taką charakterystyką jaką ma Usyk sprawił że wyglądało to na bardziej zacięte starcie niż można by się spodziewać po takim geniuszu.

Ale to znaczy bardzo niewiele w kontekście walki z Furym bo Fury to nie swarmer.
 Autor komentarza: Starykibic
Data: 10-05-2024 21:35:47 
Tak skojarzyło mi się z GGG vs Lemieux, następny miał być Saul. Ale Gienek nie wykazał się podejściem dyplomatycznym; rozniósł Davida i zaczęły się problemy z organizacją walki z Alvarezem. Aleksander wykazał się większą inteligencją.
 Autor komentarza: StonkaKartoflana
Data: 10-05-2024 21:51:17 
Śłabo to wypadł Parker w następnej walce Chisory. Usyk walczył bardzo dobrze. a Dwie pierwsze rundy to bokserzy typu Usyk prawie zawsze oddają swarmerą .a dalej Derek nie wgrał nic może jeszcze 1-2 rundy zremisował
 Autor komentarza: MacGyjwer
Data: 10-05-2024 22:05:17 
Ale jak on mógł udawać? Pytam bez sarkazmu. Przecież takie udawanie mogło kończyć się oddaniem rund, a skąd mógł mieć pewność, co mu sędziowie policzą. Wg mnie on tam niczego nie udawał.
 Autor komentarza: Starykibic
Data: 10-05-2024 22:22:57 
Usyk jest bardzo inteligentny i wyrachowany do granic możliwości. W tym pojedynku balansował na linie i świetnie sobie z tym poradził. Z jednej strony nie mógł oddawać rund, a z drugiej nie chciał pokazać pełni swoich umiejętności, żeby nie wystraszyć AJ. Karkołomne i niewykonalne zadanie dla większości bokserów, ale nie dla Usyka. Dla Niego takie rzeczy to chleb powszedni.
 Autor komentarza: lukaszenko
Data: 10-05-2024 22:56:43 
Ehhh.. Stary a ??
Folia na głowę potrzebna?.. jedyne co było udawane to cios w jaja z Dubois..Bo to nie był cios w jądra ale fakt poniżej pasa spodenek.. ale tam po drodze był jeszcze pępek i podbrzusze.. zabolało.. pewnie..
A tak poza tym nie ma takiej możliwości żeby walczyć z chłopem w ringu 115 kilo i coś tam udawać żeby za dobrze to nie wyglądało..Chisora się nie bał szedł do przodu i trochę mu tam rund zabrał..To oczywiście żaden wstyd dla Usyka ale robienie z niego jakiegoś demona prędkości to trochę też przesada..Jest szybki, zwinny wysportowany.. wspaniały atleta ale taki Ali był szybszy..
 Autor komentarza: nyger1
Data: 10-05-2024 23:08:41 
ali byl szybszy i tez wiekszy
 Autor komentarza: nyger1
Data: 10-05-2024 23:09:57 
szczzerze usyk musi zajechac kondycyjnie furego inaczej tego nie wygra moze to zrobic jak najbaradziej
 Autor komentarza: Starykibic
Data: 10-05-2024 23:39:31 
lukaszenko
Zarzucasz rentierowi, że w dyskusji schodzi poniżej akceptowalnego przez Ciebie poziomu. Masz sporo racji, ale sam niebezpiecznie się do tego poziomu zbliżasz.
"A tak poza tym nie ma takiej możliwości żeby walczyć z chłopem w ringu 115 kilo i coś tam udawać żeby za dobrze to nie wyglądało". To zależy na ile dobry jest Usyk i czy potrafi takie rzeczy. Ty twierdzisz, że to niemożliwe. Ja uważam, że dla Niego to podstawa i abecadło. Ty odpiszesz, że się mylę, a ja; że mam rację. I tak możemy sobie dyskutować do rana, nic z tego nie wyniknie. Już niedługo sprawdzimy na ile dobry jest Aleksander. Moim zdaniem ciągle jest niedoceniany, jakkolwiek by to dziwnie zabrzmiało.
 Autor komentarza: rentier
Data: 11-05-2024 00:05:16 
@Starykibic

Odpuść. Łukaszenka twierdził, że Chisora ubije Usyka bo ma grubsze ręce i jest cięższy. Potem uważał że Joshua zabije Usyka.
Każda walka jaką typuje nasz kolega, to nie trzeba nawet go czytać. Po prostu sprawdź kto jest cięższy i silniejszy fizycznie i masz pewność że łukaszenka go wskaże jako zwycięzcę.

Ten uciemiężony intelektualnie osobnik zupełnie boksu nie rozumie.
 Autor komentarza: Ariosto
Data: 11-05-2024 01:32:27 
"Chisora się nie bał szedł do przodu i trochę mu tam rund zabrał"

Które rundy konkretnie, oprócz tych dwóch początowych, co Usyk prawie zawsze oddaje?
 Autor komentarza: lukaszenko
Data: 11-05-2024 05:38:11 
Kibic
Masz rację..nie powinienen zjeżdżać tak nisko do poziomu reniferka Rafała..
 Autor komentarza: Starykibic
Data: 11-05-2024 08:52:09 
Ale Nas ta dyskusja rozgrzała.
"Internet zapłonął".
"W internecie wrze".
A do walki jeszcze tydzień, co będzie dalej? :)
 Autor komentarza: MacGyjwer
Data: 11-05-2024 12:27:09 
Będzie jak na Wrzosek vs Hari II na trybunach.
 Autor komentarza: lukaszenko
Data: 11-05-2024 16:23:13 
Ariosto
Nie punktowalem.. wizualnie według mnie Chisora dał dobra walkę Usykowi..z reguły rzadko już punktuje..im starszy tym mniej mi się już chcę to robić..
 
Aby móc komentować, musisz być zarejestrowanym i zalogowanym użytkownikiem serwisu.