JEŚLI PARKER POKONA ZHANGA, BĘDZIE MUSIAŁ DAĆ MU REWANŻ

Joseph Parker (34-3, 23 KO) pokonał ostatnio Deontaya Wildera, ale podpisując kontrakt na walkę to Zhang Zhilei (26-1-1, 21 KO) okazał się stroną A.

Chiński olbrzym to obowiązkowy pretendent do pasa WBO wagi ciężkiej i posiadacz tytułu WBO w wersji tymczasowej. Dlatego też w umowie jest jednostronny zapis o rewanżu. Jeśli wygra Zhilei, wszystko skończy się na jednej walce. Ale jeżeli lepszy okaże się Parker, Zhang będzie miał prawo do natychmiastowego rewanżu.

- Jeśli go pokonam, klauzula rewanżu nie daje mi opcji walki z kimkolwiek innym. Musiałem się zgodzić na taki zapis, bo gdybym tego nie zrobił, to ktoś inny dostałby od nich szansę - tłumaczy Nowozelandczyk, mistrz świata federacji WBO w latach 2016-18.

- Zhang jest mocny, ale popytaliśmy trochę tu i tam, więc znamy jego mocne i słabe strony. Im mocniej ćwiczę, tym jestem pewniejszy swego. Mamy tu na miejscu w Arabii Saudyjskiej dobrych sparingpartnerów, których zorganizował mój trener Andy Lee. Za dwa tygodnie będę gotowy do wykonania planu - dodał Parker.

Przypomnijmy, że pojedynek Parker vs Zhilei odbędzie się 8 marca na rozpisce gali Anthony Joshua vs Francis Ngannou.

Dodaj do:    Dodaj do Facebook.com Dodaj do Google+ Dodaj do Twitter.com Translate to English

KOMENTARZE CZYTELNIKÓW
 Autor komentarza: BlackDog
Data: 22-02-2024 20:07:16 
Nie pokona. A to że to Zhang ma zagwarantowaną powtórkę pokazuje dobitnie komu będzie sprzyjać "juniwers"
 Autor komentarza: gerlach
Data: 22-02-2024 21:31:16 
Ciekawe zestawienie. Dwoch sportowcow. Przyjmuja wyzwanie, nie chowaja sie za promotorami.

Parker ostry, szybki z Wilderem, ale na Zhilei to samo nie zadziala. P/wszystkim Zhilei nie bedzie pozorowal walki, bedzie bil.
 Autor komentarza: lukaszenko
Data: 22-02-2024 21:46:59 
Chinol to wygra przez ko..
 Autor komentarza: deeceWzp
Data: 23-02-2024 01:21:25 
Stawiam że Joseph to wygra na punkty. Bo jest w sztosie.
 Autor komentarza: Boks4ever
Data: 23-02-2024 02:33:52 
Ja stawiam na Parkera. A jak BlackDog stawia na jego przeciwnika to wtedy stawiam jeszcza wieksze sume xD
 Autor komentarza: holy
Data: 23-02-2024 08:31:25 
Klauzula rewanżu - to jakaś plaga naszych czasów, nawet w walkach niemistrzowskich. Niedługo kelnerzy będą sobie życzyć klauzuli rewanżu. Kiedyś zawodnik pokonywał drugiego szedł dalej, a pokonany odpadał, a dzisiaj musi być rewanż. Chore to i głupie.
 Autor komentarza: andrewsky
Data: 23-02-2024 15:36:54 
Tym razem Blackdog się nie myli
 Autor komentarza: DyktaT
Data: 23-02-2024 16:34:00 
Zgadzam się, klauzule rewanżowe to rak tego sportu. O ile jeszcze rozumiem w tej sytuacji to w przypadku walk mistrzowskich to zwyczajnie blokowanie innych zawodników, którzy chcą/powinni walczyc o pas. Rzecz jasna nie dotyczy to WBC bo tam mistrz nic nie musim
 Autor komentarza: Mike555
Data: 23-02-2024 18:59:43 
BlackDog chyba co do wyniku się nie myli, ale co do charakterystyki obu pięściarzy myli się i to mocno. Już o tym sobie pisaliśmy. Jestem całym sercem za Józkiem, nie da się go nie lubić i wśród tych troglodytów typu Wilder jest naprawdę ok. Bardzo chciałbym, żeby wygrał, jest teraz w gazie, ale moim zdaniem niepotrzebnie takie ryzyko podejmuje. Zhanga za pół roku pokona byle kelner - zegar tyka niestety. Rozum mi niestety podpowiada, że coś ten Zhang wsadzi. Pytanie tylko, czy betonowy kask Parkera bardzo ucierpiał po walce z Joycem. To jest lekka niewiadoma. Argumenty Parker ma, byleby nie wdawać się w głupie wymiany to szansa jest. I zobaczymy na końcu BlackDog kto ma rację :) Trzymam za słowo.
 Autor komentarza: BlackDog
Data: 23-02-2024 19:39:19 
Mike555

Zaciekawiłeś mnie. W którym momencie mylę się w charakterystyce obu Panów?
 Autor komentarza: Ghostbuster
Data: 23-02-2024 20:37:37 
niestety lubię obu zawodników i nie wiem komu kibicować. Szanse na wygraną ma jednak większe Zhang Zhilei, który wie po co wychodzi do ringu i potrafi wykorzystywać swoje atuty jak mało kto.
 Autor komentarza: klopotynajmana
Data: 23-02-2024 20:55:19 
Dżosef całą karierę jest jakiś taki nijaki. Chinol za to konkretny. Szacun za stłamszenie 2x Joyca i jak kondycyjnie będzie ok i jak dobrze przyceluje to powinno być ok.
 Autor komentarza: SWJar
Data: 23-02-2024 21:34:22 
Obejrzałem sobie powtórkę a konkretnie highlights z walki Zhang vs Hrgovic. Filip jest większy od Parkera i zadawał tam dużo ciosów w kombinacji i nie był w stanie zagrozić Zhangowi, a Zhang póki się nie zmęczył to była jego walka. Potrafi wejść w tępo i jego ciosy wyglądają na naprawdę ciężkie. Parker musiałby sprawiać że Zhang połowę walki będzie pudłował by go zmęczyć, co wydaje się niemożliwe przy timingu i precyzji Zhanga.
Parkerowi raczej braknie umiejętności by przekicać i wypunktować przeciwnika. Nie wydaje mi się by była to dobra walka dla niego.
 Autor komentarza: lukaszenko
Data: 23-02-2024 22:25:37 
Parker dostanie w tej walce okropne wprdl..Nie ma argumentów..
 Autor komentarza: t4b4x0
Data: 23-02-2024 22:32:51 
Styl robi walke, Parker zleje chinczyka i zaprezentuje sie duzo lepiej, niz Hrgovic. Mowie Wam. Za duzy hurra optymizm macie po walkach z Joycem. Parker zastopuje chinczyka.
 Autor komentarza: lukaszenko
Data: 23-02-2024 22:35:37 
Chyba pesymizm po walce z Joysem .. mówię o walce Parkera.. zginie marnie Pan Parker ale szacunek za jaja bo chłopak ma..
 Autor komentarza: BlackDog
Data: 23-02-2024 22:46:31 
Na logikę

Zhang jest większy, mocniej bije, ma twardszą szczękę.
Ma przy tym bardzo szybkie ręce. Jak na Hw jest w topie w tym względzie.

Parker musiałby mieć więc ogromną przewagę w technice (wg mnie nie ma) lub innym elemencie który dałby mu możliwość zniwelowania tych wszystkich atrybutów które ma Zhilei.

Co niby? Kondycja? Parker nigdy nie był koniem wydolnościowym a Zhanga nie zajechał nawet Hrgovic w bardzo intensywnym występie.
Szybkość? A jaką to ma szybkość Joseph? Oglądałem jego walkę z Wilderem z bratem który boks ogląda rzadko i On ciągle powtarzał jak wolny jest na nogach Parker i że wyłapie w końcu. Zresztą ktoś kogo tak łapał ciosami wolny jak Żółw Joyce aż go złamał demonem szybkości nie jest.

Ostatnio tak przekonany byłem w hw o wyniku walki Zhang vs Joyce 2 i byłem niesamowicie zaskoczony ile osób się nabrało że Joe + 10 kg ma tam duże szanse... I miałem rację.

Teraz jestem przekonany że Parker odbije się od Zhanga. Aż jestem ciekaw kto lepiej to widzi.
Niech wygra lepszy.
 Autor komentarza: lukaszenko
Data: 23-02-2024 22:58:21 
Tak .. Black Dog ma rację.. Parker się ldbijey.. Chiński smok go zje..
 Autor komentarza: ErykEsch
Data: 24-02-2024 05:31:02 
Jeśli Parkerowi (parker to ktoś kto pracuje na parkingu i parkuje auta?) odbiła woda sodowa, bo wygrał z snajperem, to się mocno zdziwi. Chińczyk solidny jest i ma jeszcze moim zdaniem spore rezerwy...
 Autor komentarza: Mike555
Data: 24-02-2024 08:21:26 
BlackDog
Głównie chodzi o niedocenianie przez ciebie i charakterystykę Parkera. On kiedyś walczył inaczej, ale technicznie jest o niebo lepszy od Zhanga, szybsze ręce i jest w stanie pracować unikami i nogami do końca walki.
 Autor komentarza: BlackDog
Data: 24-02-2024 11:50:02 
Doceniam Parkera. Myślę że dokładnie na tyle na ile zasługuje. Nie mam podstaw natomiast by go przeceniać choć ostatnio "błysnął" i ludzie na tej podstawie wg mnie przesadzają w drugą stronę (Wildera pokonała by tego wieczoru prawdopodobnie dwucyfrowa grupka pięściarzy jak nie lepiej)

Być może przeceniam Zhanga. Tu jest szansa że się mylę w jakiś sposób lekceważąc wady tego zawodnika natomiast walki z Joycem i Hrgovicem wg mnie dały wystarczająco dużo materiału by wyrobić o tym zawodniku takie a nie inne zdanie.

To że daje Parkerowi małe szanse na sukces to nie kwestia tego że uważam że Parker jest cienki. Po prostu uważam że akurat na Zhanga nie ma atutów a te które podają ludzie są moim zdaniem nieprawdziwe i wyolbrzymione.

I tak uważam że mimo szybkich rąk Zhang idzie tu z Parkerem na remis co najwyżej albo nawet przegrywa w tym względzie + Zhang deklasuje go mocą uderzeń. Z tego wniosek dla mnie jest prosty- jak pójdzie wymiana (a pójdzie bo obaj ognia w ringu nie unikają a Parker trafiając zaraz próbuje dodać kolejne uderzenia wydłużając serię) to ciosy Zhanga zrobią większe spustoszenie. Szczególnie że dodatkowo Zhang ma głowę z żelbetonu a Parker mimo że młodszy bywał już i powalany na deski i znokautowany.

Nie widzę podstaw by napisać też że Zhang ma o niebo gorszą technikę niż Parker. Ogromne różnice to mogłoby być w walce z takim DeMorim czy np naturszczykiem ala Adam Kownacki. Zhang nie robi żadnych rażących błędów. Dobrze broni się gardą, umie pracować na nogach, wie dokładnie jak składać ciosy i jak ich używać. Nie ma absolutnie żadnej podstawy by sądzić że jest "słaby techniczne".

"jest w stanie pracować unikami i nogami do końca walki"

No właśnie wg mnie nie jest. A nawet jeśli taki będą mieli plan to Parker przegra to na punkty.
Nie był w stanie z Joycem tego zrobić mimo że Joe jest dużo wolniejszy jeśli chodzi o ręce więc i ciosów Chińczyka nie ominie.

A jako zawodnik mniejszy (niższy, lżejszy i z sporo gorszym zasięgiem) Parker chcąc wygrać będzie musiał wchodzić w dystans Zhanga i wg mnie nie uniknie wtedy szybkich, zaskakujących bomb Chińskiego drwala.

Ale fajnie że wielu ludzi widzi to zupełnie inaczej bo to sprawia że jestem jeszcze bardziej ciekawy tej walki i jej rezultatu. Bardzo ciekawe kto nie dostrzega ważniejszych aspektów tutaj. Kto lekceważy fakty.

Nie twierdzę że to nie ja. Może tak być. Uważam jednak że jedynym ryzykiem w przypadku obstawiania przy Zhangu jest jego wiek natomiast jak to mawiał Kliczko młodszy "age is just a number".
Nie wierzę w nagły drastyczny spadek możliwości Chińczyka. To proces który postępuje ale wymaga czasu. Skoro pewne możliwości prezentował kilka miesięcy wstecz nagle nie stanie się 30% słabszym dziadkiem.
 Autor komentarza: BlackDog
Data: 24-02-2024 11:51:01 
Ale jeb... wypracowanie.

Obiecuję że to był ostatni post w temacie tej walki...
 
Aby móc komentować, musisz być zarejestrowanym i zalogowanym użytkownikiem serwisu.