USYK BYŁ W TARAPATACH, ALE ZASTOPOWAŁ DUBOIS!

Znakomity Aleksander Usyk (21-0, 14 KO) zastopował w dziewiątej rundzie Daniela Dubois (19-2, 18 KO) i obronił pasy IBF/WBA/WBO wagi ciężkiej!

Pierwsza runda spokojna i rozpoznawcza, a jeśli ktoś w niej wykazywał jakąś inicjatywę, to obrońca tytułów, który kąsał prawym prostym. Po przerwie pretendent starał się wejść swoją akcją w tempo, cios na cios, był jednak nieco wolniejszy od Ukraińca. W trzeciej rundzie Dubois pozostawał bardzo groźny, ale to Usyk był dokładniejszy i zaczął dokładać długi lewy krzyżowy.

KONTROWERSYJNY CHISORA: CZARNOSKÓRY DUBOIS BIŁ SIĘ W KRAJU BIAŁYCH >>>

Najmocniejszy do tego momentu cios padł w czwartym starciu i zadał go champion. Po prawym prostym trafił lewym krzyżowym, jednak Brytyjczyk nie odniósł poważniejszych strat. W piątym Usyk spędził trzy minuty na macie ringi po trochę zbyt niskim ciosie, choć powtórki pokazały, że hak Dubois był blisko pasa. Mistrz dobrze zakończył rundę lewym sierpowym. Po przerwie podrażniony Ukrainiec podkręcił tempo, zaś Dubois polował na bombę na korpus, upatrując swojej szansy w takiej akcji.

Usyk wrzucił wyższy bieg w siódmej odsłonie. Wydłużył kombinacje i kilka razy mocno trafił na górę. W kolejnym starciu nie odpuszczał, podkręcał tempo jeszcze mocniej i tuż przed przerwą Dubois przyklęknął, dając się policzyć do ośmiu.

DUBOIS: POWINIENEM BYĆ MISTRZEM ŚWIATA, OSZUKANO MNIE >>>

To było tylko odroczenie wyroku. W dziewiątej rundzie Usyk trafił krótkim prawym na brodę i było po wszystkim. Co prawda Dubois powstał, lecz do kontynuowania potyczki nie dopuścił go już sędzia.

Dodaj do:    Dodaj do Facebook.com Dodaj do Google+ Dodaj do Twitter.com Translate to English

KOMENTARZE CZYTELNIKÓW
 Autor komentarza: LORZAmasonska
Data: 27-08-2023 00:33:36 
Sparing.
 Autor komentarza: Galed12
Data: 27-08-2023 00:33:42 
Pytanie do znawców. Ten cios był poniżej pasa czy nie? czy to kwestia uderzenia w górną część ochraniacza? bo wiele osób twierdzi, że to powinien być koniec walki.
 Autor komentarza: DTOsman
Data: 27-08-2023 00:34:31 
Cios legalny i powinien być nowi mistrz. Usyk już Joshuą sygnalizował ciosy poniżej pasa, które były legalne. Taki honorowy, własnie widać. Ale Dubois drugi raz się poddał, więc widać, że to jego maniera, gdy jest w tarapatach.
 Autor komentarza: Woron87
Data: 27-08-2023 00:34:52 
Usyk w tarapatach.. haha.. chyba ktoś oglądał inną walkę...
 Autor komentarza: Olimp85
Data: 27-08-2023 00:35:06 
Absolutna dominacja i potwierdzenie że świetnie radzi sobie w wadze ciężkiej.
 Autor komentarza: Introwertyk
Data: 27-08-2023 00:35:12 
W jakich taraptach ? Tych jajce nie licze.. Pełna kontrola. Przegrana może jedna runda i brak psychiki Dibuły.
 Autor komentarza: mw121
Data: 27-08-2023 00:36:21 
Oglądam na TNT Sports i komentatorzy zgodni, że był wał. Cios Dubois w pełni prawidłowy, co dokładnie widać na powtórkach.
 Autor komentarza: Furmi
Data: 27-08-2023 00:37:32 
Bliski poprawności był ten hak.
 Autor komentarza: Szymon2M
Data: 27-08-2023 00:38:49 
1. Usyk przeważał we wszystkich elementach i momentach walki.
2. Dubois wyszedł lucky punch idealnie w tempio, który był prawidłowy i który złożył usyka na kilka minut - powinna być wygrana przez TKO dla Dubois.
3. Ukrainiec ma miękkie schaby i dziwi mnie to, że jeszcze nikt tego nie dostrzegł z trenerów, komentatorów itd. Za każdym razem jak dostaje prawidłowy cios na dół sygnalizuje, że jest nieprawidłowy.
Taki cwaniaczek z niego, mistrz tak nie postępuje nie fair. Dlatego go nie lubię. Narodowośc nie ma tu nic wspólnego. Chociaż może ma? :)
 Autor komentarza: BumPromotion
Data: 27-08-2023 00:40:58 
Teraz można gdybać. Usyk nie musiał próbować wstawać, ponieważ go nie liczyli. Nikt teraz nie stwierdzi na 100% czy Usyk by wstał czy nie.
 Autor komentarza: werwoolf
Data: 27-08-2023 00:41:15 
Przecież ten DDD jest dużo bardziej wrażliwy na ciosy jak AJ. Śmiałem sie z tych komentarzy że jak dostanie w morde lekko to ucieka ale to prawda. Usyk starszy wolniejszy jak z AJ a chlopa takiego prostymi kładł. Co to ciosu na jaja to sam nie wiem.
 Autor komentarza: werwoolf
Data: 27-08-2023 00:41:36 
Przecież ten DDD jest dużo bardziej wrażliwy na ciosy jak AJ. Śmiałem sie z tych komentarzy że jak dostanie w morde lekko to ucieka ale to prawda. Usyk starszy wolniejszy jak z AJ a chlopa takiego prostymi kładł. Co to ciosu na jaja to sam nie wiem.
 Autor komentarza: Marduk
Data: 27-08-2023 00:41:56 
Dubois w ogóle jakąś rundę wygrał? Mógł zawalczyć z Bakole lub Sanchezem to by było ciekawiej, a tak to nuda. Dubois znokautowany i to jabem lol
 Autor komentarza: Ghostbuster
Data: 27-08-2023 00:42:13 
Zaskoczenia nie było. Usyk wygrał w świetnym stylu. Liczyłem na to, że Dubois zawalczy agresywniej, ale łatwo powiedzieć. Dubois miał jedynie szanse punchera, ale Usyk zdominował go na tyle, że Brytyjczyk stracił nadzieję na wygraną.
 Autor komentarza: mw121
Data: 27-08-2023 00:42:36 
@Szymon2M

Pełna zgoda, Usyk był lepszy w każdym elemencie bokserskiego rzemiosła, ale Dubois wszedł lucky punch. Nie mniej jednak zgodnie z zasadami, Usyk powinien zostać wyliczony i przegrać. Pabon odwalił manianę, już nie zliczę po raz który.
 Autor komentarza: Olimp85
Data: 27-08-2023 00:43:57 
Co za pierdolenie, cios był ewidentnie poniżej pasa. Usyk był lepszy w każdym elemencie.
 Autor komentarza: Marduk
Data: 27-08-2023 00:44:12 
Rozumiem, że można nie lubić Ukrainy czy coś, bo też bywają niewdzięczni, ale zachowajcie resztki godności i mózgu. Cios był poniżej pasa. Nie wiem jaką wadę wzroku trzeba mieć, żeby tego nie widzieć na powtórce. Nawet Dibuła nie protestował, bo wiedział, że było za nisko.
 Autor komentarza: Introwertyk
Data: 27-08-2023 00:44:12 
Marduk, przecież zachwycałeś sie dibułą. Chciałeś go nosic na rękach że to nie kulturysta. Sanchez i Bakole nie walczyli, ale trzymaj ich w pogotowiu i 105 kg Joshuę żeby zszedł z mięsa.
 Autor komentarza: Wesley94
Data: 27-08-2023 00:44:22 
Cóż. Pozostaje czekać na walkę Fury-Usyk reszta jest milczeniem...
 Autor komentarza: lucjan
Data: 27-08-2023 00:45:00 
skąd oni wzięli tego Duboisa ale cios był prawidłowy i tak patrząc na tą walkę to z Furym nie ma szans dlaczego Usyk nie chce walczyć z Wilderem już po walce Ukraińce zrobili Mupet show. Poza tym trzeba było wyłączyć dźwięk bo komentator właził Usykowi bez mydła zresztą tak jak realizator
 Autor komentarza: Galed12
Data: 27-08-2023 00:45:18 
A po co Dubois miał wygrywać rundy? tu się liczyły tylko pojedyncze, mocne ciosy, które mogłyby walkę skończyć przed czasem. Wygrywanie rund i tak by mu nic nie dało bo na punkty by nie wygrał.
 Autor komentarza: Introwertyk
Data: 27-08-2023 00:45:39 
Dibuła jest miękki..
 Autor komentarza: horhe88
Data: 27-08-2023 00:46:58 
Cios był w pas czyli nie "trochę za nisko" tylko legalny cios. Ten ringowy nie nadaję się do sędziowania, jeśli nie widzi takich ciosów. Usyk powinien być liczony, może udałoby mu się przetrwać ten kryzys a może nie chociaż wyglądało to kiepsko. Ogólnie walka ze strony Usyka poniżej oczekiwań całe mnóstwo ciosów w powietrze.
 Autor komentarza: mw121
Data: 27-08-2023 00:46:59 
@Marduk

Cios był idealnie w pas, zobaczysz to sobie potem na powtórkach. Mnie tam te wojenki ukraińsko-polskie nie obchodzą, tylko boli mnie to, że Polska po raz kolejny będzie światową stolicą wałków.
 Autor komentarza: pimko
Data: 27-08-2023 00:47:41 
Kontroli pełnej nie było. Owszem w szermierce na pięści był lepszy, ale zagrożenie bombą od Dubois było cały czas. Cios był trochę za niski moim zdaniem i słusznie Usyk dostał czas. Ale też prawda, że po tym czasie nie do końca był sobą i to sztab Dubois dojrzał i Usyk strasznie starał się unikać tych niskich ciosów. Uważam, że to dlatego zmienił taktykę i stanął przed przeciwnikiem i starał się atakować ostrzej. Znacznie mniej było tańczenia na nogach odtąd. No ale się okazało też, że takiej waty nie ma w rękach skoro Dubois skończył prostym z przedniej ręki.
 Autor komentarza: Ogar
Data: 27-08-2023 00:51:42 
Cios legalny i Usyk powinien być liczony chyba że ma pizdę nad chujem jak @Introwertyk.
 Autor komentarza: mw121
Data: 27-08-2023 00:51:45 
https://twitter.com/EverythingBoxi2/status/1695561104292811059?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5Etweetembed%7Ctwterm%5E1695561104292811059%7Ctwgr%5Ec08698b1546aed91e5b19c5dfad31159c9a9fb21%7Ctwcon%5Es1_&ref_url=https%3A%2F%2Fpulsembed.eu%2Fp2em%2FEBfyqRCxZ%2F

Link do twittera z tym ciosem, niech każdy sobie oceni.
 Autor komentarza: CzystyHarry
Data: 27-08-2023 00:52:05 
Taraz Żalolow.
 Autor komentarza: Starykibic
Data: 27-08-2023 00:52:17 
Stawiałem na Usyka przed czasem w drugiej części walki i tak było. Ale obiektywnie muszę przyznać, że ta wygrana to prezent od sędziego. Cios był idealnie w pas. Usyk powinien przegrać.
 Autor komentarza: cheko
Data: 27-08-2023 00:52:42 
No w jaja to raczej nie było. Jednak w przekroju walki Usyk zjadł Angola.
 Autor komentarza: werwoolf
Data: 27-08-2023 00:53:10 
Ja z angielskim komentarzem oglądałem, ale domyślam się jak nasi lizali po jajach Ukrow. A i niech jakaś pizda i bieda umysłowa mi napiszę, że jestem "onuca" ...albo sam sobie dodam. Usyk był lepszy, a DD jest gorszy kondycyjnie od AJ i bardziej miękki. Nawet te ciosy Usyka to nie jakieś "haymeykery power punche". No chyba, że on bardziej ze zmeczenia sie przewracał.
 Autor komentarza: DTOsman
Data: 27-08-2023 00:53:12 
Widać, że cios legalny. Dubois wyszedł cios życia, jak Rahmanowi z Lewisem, tylko go ograbili.
 Autor komentarza: broly
Data: 27-08-2023 00:53:12 
https://ibb.co/jzc22Vs

kurde tu serio nie było ciosu w jaja.. czyli Dibuła powinien wygrać przez KO
lol
 Autor komentarza: t4b4x0
Data: 27-08-2023 00:53:27 
Ale Usyk nigdy nie mial mocnego ciosu @pimko, Usyk konczyl rywali kumulacją ciosów. Dubois mial juz dosyc, jego ciosy ostatnie rundy nic nie wazyly, prul w powietrze.
 Autor komentarza: lukaszenko
Data: 27-08-2023 00:53:34 
Cios był niedozwolony Choc często takie ciosy przechodzą ..co nie zmienia faktu że Daniel zkapal Usyka tym ciosem..i bardzo mocno zranił..te 4 cm wyżej i Daniel byiby mistrzem..to nie był cios w jajka Usyk to sugerował ale dostsl potworna bombę w bebechy ..teraz już młodsi userzy bokser org niech się domyśla czemu Fury ma tak wysoko gatki..
 Autor komentarza: Olimp85
Data: 27-08-2023 00:53:37 
Cios może i rzeczywiście na pograniczu faulu , jednak lekko zszedł poniżej pasa.
 Autor komentarza: StefanBatory
Data: 27-08-2023 00:53:50 
Lubię Usyka, ale ten cios był w pas, czyli nie za nisko. Z drugiej strony gdyby sędzia zaczął go liczyć to pewnie by wstał i się prześlizgnął do końca rundy.
 Autor komentarza: CzystyHarry
Data: 27-08-2023 00:54:11 
Już stary leży.
 Autor komentarza: BlackDog
Data: 27-08-2023 00:54:13 
Dubois okazał się mięczakiem który przy pierwszych problemach kolejny raz ucieka z walki.

Cios? Przynajmniej antyfani dostali pożywkę na miesiące a może i lata...

Będzie płacz, gadanie jak to Fury nie zrobi Usyka ciosami na korpus itd.

A dla mnie jest jasne że obecnie nr. 1 Hw jest Usyk i wypunktuje Fury'ego jeśli dojdzie do ich walki w najbliższym czasie.

Dodam tylko że niektórzy do dziś sądzą że Kowaliow został skończony przez Warda legalnym ciosem. Nie to nie był legalny cios i gdyby skończyli tą walkę po takim czymś to dopiero byłaby żenada.
 Autor komentarza: btfh
Data: 27-08-2023 00:54:39 
Już z AJ Usyk pokazywał dużą wrażliwość na ciosy na dół i tu z DD było to widać po raz kolejny. Cios na granicy, można było dać te 5 minut na odpoczynek ale zakończenie przez KO też nie byłoby specjalnym wałkiem.
Tak czy inaczej następny przeciwnik Usyka będzie nastawiał się na ciosy na dół bo widać, że to go mocno rozbija.
 Autor komentarza: mw121
Data: 27-08-2023 00:54:41 
@broly

No nie było, pytanie czy liczony Usyk też by tak długo stękał? Nie mniej schaby by go bolały, Dubois potem w zrywie mógłby go dobić.
 Autor komentarza: Introwertyk
Data: 27-08-2023 00:54:55 
biedny Ogarku, znów nie możesz..
 Autor komentarza: lukaszenko
Data: 27-08-2023 00:55:18 
Cios był niedozwolony Choc często takie ciosy przechodzą ..co nie zmienia faktu że Daniel zkapal Usyka tym ciosem..i bardzo mocno zranił..te 4 cm wyżej i Daniel byiby mistrzem..to nie był cios w jajka Usyk to sugerował ale dostsl potworna bombę w bebechy ..teraz już młodsi userzy bokser org niech się domyśla czemu Fury ma tak wysoko gatki..
 Autor komentarza: Olimp85
Data: 27-08-2023 00:55:37 
W sumie Wilder walnął Ortiza w tył głowyi sędzia nie reagował. Kontrowersja pozostanie...
 Autor komentarza: Bonifacy
Data: 27-08-2023 00:56:01 
Była jedna powtórka tego ciosu rzekomo poniżej pasa i wyraźnie było widać, że był centralnie w pas. Kolejnej powtórki tego fragmentu już nie było, bo galę obsługiwali Ukraińcy.
 Autor komentarza: sekundant
Data: 27-08-2023 00:56:17 
Dubois Był wykończony i kompletnie nie widział tego ciosu, a ten cios czyściutki.
Ale sam nie wiem, co sądzić o ciosie z 5 rundy, bo on był na granicy. Z pierwszej powtórki wyglądał na minimalnie poniżej, a na niektórych późniejszych wygląda jak centralnie w pas.

Ogólnie Usyk wydawał mi się mniej dynamiczny niż w walkach z Joshuą, ale może to zasługa przeciwnika. Dubois kilka razy trafił lewym prostym i kilka razy na dół.
 Autor komentarza: pimko
Data: 27-08-2023 00:56:22 
@mw121
Wszystko zależy co przez to rozumiesz. Właśnie powtórki mnie upewniają, że było poniżej pasa. Część rękawicy dotykała pasa, część była pod.
 Autor komentarza: Musi
Data: 27-08-2023 01:00:12 
Usyk,klamczuch.Powiedzial ,ze dostal w jaja!Dubois chyba zlamal mu zebro z lewej strony, ale to bedzie tajemnica.
 Autor komentarza: lukaszenko
Data: 27-08-2023 01:00:14 
Daniel dobrze sobie radził do momentu tko z Który z resztą przewidziałem..miał kilka swoich momentów..na punkty te walkę przegrywał ale był szybki nawet na nogach ale szybko siadł i potem zadzely się kłopoty ..Usyk dziś numer jeden tej kategorii ..czapki z głów pan profesor..
 Autor komentarza: gerlach
Data: 27-08-2023 01:01:10 
Boks zyje takimi historiami, kontrowersjami!
 Autor komentarza: StaryWyjadacz
Data: 27-08-2023 01:01:12 
Anatomicznie podobny do Antka i Derecka, kondycyjnie też. Dawałem 6 rudnę, ale nie wykluczałem 1, bo podejrzewałem problemy natury neurologicnzej, na szczęście ich nie było. Porażka wynikałą z braku tlenu i niepotrzebnym napaleniu się w niektórych momentach, choćby po przerwie.

Oczywiście na punktu zapewne by to przegrał sromotnie, ale widać było, że te ciosy na tułów wyjątkowo w niesmak Ukraińcowi.

Cios był w pas, a pępka nie było widać(zresztą z reguły nie widać) Usyk ma kłopoty ze schabami nie od dziś, widać że nie jest to gorset mięśniowy HW w tej partii. Trza zajrzeć do regulaminu, czy zatrzyanie walki było prawidłowe - mi się nie chcę.

Przez Wladka i Witajlija DDD nie wyszedłby pewnie poza 4 rundę, nie robiąć im nawet w połowie tego co dzisiaj Usykowi, a coś tam mu jednak zrobił podobnie jak poprzednicy.
 Autor komentarza: ChudyByk
Data: 27-08-2023 01:01:22 
Cios byl w sam srodek brzucha. W pełni legalny. Ukrowi sie zołądek cofnąl do przełyku i nie wiedzial ktoredy powietrze lapac .. bylo to widac ... Taka prawda
 Autor komentarza: ErykEsch
Data: 27-08-2023 01:01:48 
Wydaje się, że cios za nisko (pięść trafiła w pas i poniżej pasa)... Wiecie jakie są dokładnie przepisy?

https://pbs.twimg.com/media/F4fYRkhWQAEamgA?format=jpg&name=medium
 Autor komentarza: pimko
Data: 27-08-2023 01:02:12 
@lukaszenko
Pełna racja co do Furego. Te jego gatki pod pachami to mnie denerwują najbardziej. Powinny być jakieś ściślejsze zasady w tej kwestii.
 Autor komentarza: mw121
Data: 27-08-2023 01:02:51 
@pimko

Skoro część rękawicy dotykała pasa, to cios był w 100% legalny, genitaliów raczej tam nie miał, więc zgiął się po prostu po uderzeniu na bebechy.
 Autor komentarza: Rendi
Data: 27-08-2023 01:03:56 
Cios był poniżej pasa, nie perfidny ale zgodnie z zasadami minimalnie pod pasem więc pomimo, że Usyka zabolało i chciał odpocząć to miał prawo do tego. Usyk wygrywał każdą rundę więc nie rozumiem niektórych komentarzy tym bardziej, że Oleksanedr po falulu wygrał kolejne rundy i zastopował Dubois-a
 Autor komentarza: Introwertyk
Data: 27-08-2023 01:04:41 
Eryk, dobre zdjęcie. Cios eweidentnie za nisko. Rozumiem że pas Fury'ego pod pachami już nie mierzwi..
 Autor komentarza: gerlach
Data: 27-08-2023 01:05:20 
Sedzia zasygnalizowal lowblow, nie zaczal liczyc, wiec Usyk skorzystal. Norma. Gdyby poszlo liczenie, Usyk musialby wstac i sie uwijac. Nie jest natomiast powiedziane, ze Dubois by go tam dogonil w tej rundzie. Kontrowersja jest oczywista, ale jesli chodzi o calosc walki to DD nie istnial w zadnym aspekcie, a pamietajmy, ze Usyk to "maly lekki ciezki"
 Autor komentarza: lucass77
Data: 27-08-2023 01:06:00 
Myślę, że ta powtórka rozwiewa wątpliwości. Dla mnie mimo wszystko cios w pas, powinno być liczenie do 8 i ciekawe czy Usyk dalej by kicał...

https://is2.4chan.org/sp/1693087822799197.webm
 Autor komentarza: mw121
Data: 27-08-2023 01:07:22 
W każdym razie nie oceniajcie na podstawie screenów, bo przy samych zdjęciach to można powiedzieć, że Zidane chciał się Materazziemu tylko pokłonić.

https://cutt.ly/ywjLq4g0

Najlepiej obejrzeć sam cios w klikusekundowym zapętleniu.
 Autor komentarza: pimko
Data: 27-08-2023 01:08:44 
@ErykEsch
Dokładnie tak. To nie były jaja, a podbrzusze. W połowie w pas, w połowie poniżej. Nie mogę znaleźć nic dokładniejszego, że nie może być poniżej pasa. A skoro tak, to albo kwestia interpretacji, albo było poniżej (bo przynajmniej częściowo było poniżej).
 Autor komentarza: gerlach
Data: 27-08-2023 01:08:51 
Nie wiem czy ostatni prawy prosty Usyka nie zakonczyl powazniejszej kariery Dubois. Feralny oczodol i nawet jesli nie byl to strzal uszkadzajacy ponownie oko to tam widac bylo traume. Dubois nie padl w zamroczeniu tylko wykrzywil sie w bolu i poddal walke. Teraz kazdy puncher wie gdzie celowac.

Zreszta Usyk wybitnie mial na celowniku to oko. Wiekszosc ciosow staral sie tam ladowac
 Autor komentarza: werwoolf
Data: 27-08-2023 01:09:02 
Mimo wszystko Usyk ma już lekki zjazd po tym jak kical z Joshua. A teraz pytanie czy powolny zjazd, czy to poleci mocno. Patrząc jak sie prowadzi to spokojnie można powiedzieć, że zostało to pierwsze.
 Autor komentarza: Introwertyk
Data: 27-08-2023 01:10:06 
https://pbs.twimg.com/media/F4fZ_UmWgAAvWmL?format=jpg&name=small
 Autor komentarza: ChudyByk
Data: 27-08-2023 01:11:33 
A moim zdaniem zjazd bedzie szybciitki ;)

A ten schabik taki pkekny. Na pocieszenie zosraje to ze UKR poczul obiad z Komuni po tym ciosie ;) Di bula trafil w zoładeczek i usykowi aznrece opadly od razu bo go odlaczylo ...
 Autor komentarza: BlackDog
Data: 27-08-2023 01:12:14 
Wszystko jedno///

Większość rękawicy trafiła w czułe niedozwolone miejsca. Usyk dostał czas całkowicie zasłużenie. Oczywiście dla części w tym Fury'ego będzie to pożywka (że Usyk został znokautowany itd) natomiast dla mnie sprawa jest jasna. Bashir zapewne doradzał by bić na granicy a nawet niżej bo Usyk wtedy cierpi i tyle.

Ogólnie kto jest lepszym pięściarzem pokazała dobitnie dalsza część gdy Usyk naprawdę się wkurwił. Dubois uciekł z walki gdy zaczął zgarniać na głowę to co sobie zgotował.

Przyszłość Daniela widzę słabo. Jakby zawalczył z kimś mocno bijącym to by chyba przyklęknął po pierwszym strzale i przeczołgał się do szatni pomiędzy widownią taki z niego "wojownik".

Przyszłość Usyka? Jak cygan znajdzie jaja to będzie niekwestionowanym mistrzem bo przewaga szybkości będzie naprawdę duża. Jak Fury będzie to odwlekał jeszcze długo to Usyk pokona na punkty zbyt wolnego Hrgovica i pewnie będzie czekał do "sportowej starości" na Tysona. Stary Usyk z dobrze przygotowanym Furym pewnie przegra. Obecny imo wygra.
 Autor komentarza: btfh
Data: 27-08-2023 01:12:30 
@mw121

Na tym ujęciu absolutnie legalny cios.
 Autor komentarza: ErykEsch
Data: 27-08-2023 01:14:13 
@Introwertyk
Trochę ten obrazek przesadzony, ale pokazuje że cios był poniżej pasa i zahaczający o pas.
Niech ktoś powie jakie są dokładnie przepisy.
Czy po prostu sędzia se decyduje jak mu pasuje?
 Autor komentarza: btfh
Data: 27-08-2023 01:15:12 
I zgadzam się z opinią, że Usyk od samego początku celował w oko. Ta prawa, przednia ręka z mocnymi jabami była cały czas wycelowana w oczodół. DD jest pod tym względem skończony, każdy będzie tego próbował bo on bardzo wyraźnie reaguje na ciosy w to miejsce.
 Autor komentarza: ChudyByk
Data: 27-08-2023 01:17:48 
Ciekawe ze tu jeszcze ludzoe widza usyka faworytem z Cyganem ... Przeca cygan to dopiero potrafi fajnie na schaby walnac. A z tak mieciutkim brzuszkiem to usyk szybko padnie. Mysle ze ta walka wrecz zacheci Cygana do szybkiego wyjscia do Usyka By go zlac bo Chciwym brzuszku ;)
 Autor komentarza: gerlach
Data: 27-08-2023 01:18:06 
Zaskoczyl Usyk tym, ze poszedl na Dubois dosyc bezposrednio. Nie obtanczal Daniela. Czul sie dosc pewnie bez tanca, gral duzo samym unikiem plus blokiem/garda.

Prawda tez taka, ze kiedy Usyk przeszedl juz do czystego natarcia, to Dubois sie skonczyl w dwie rundy. Takze Usyk troche podmeczyl refleksy DD i jak wyczul, ze wrog reaguje kilka % wolniej, dopadl go. Niestety Dubois ma juz tak, ze cokolwiek glupiego powie na konfie a to ad wieku Usyka, a to ad wzroku mamy Joyce to wlasnie tym elementem ginie.

Mimo wszystko DD
 Autor komentarza: BlackDog
Data: 27-08-2023 01:19:15 
Tak Chudy.

Cygan będzie walił po schabach 1,5 razy szybszego Usyka aż będzie trzeszczeć xD
 Autor komentarza: gerlach
Data: 27-08-2023 01:20:29 
Mimo wszystko DD dal dosc dobry boj. Sprobowal chyba wiecej niz Joshua, ktory przez 24 rundy zabral sie na jeden szturm.
 Autor komentarza: lucass77
Data: 27-08-2023 01:20:37 
@BlackDog ciekawe czy w potencjalnej walce Usyka z Joshuą gdyby Twój ulubieniec AJ dokładnie tak samo uderzył Ukraińca Twoja logika byłaby taka sama. Pytanie retoryczne, nie musisz odpowiadać.
 Autor komentarza: Introwertyk
Data: 27-08-2023 01:21:37 
Byku, co chgcesz dzis osiągnąc, ani twoje przewidywania, ani dalszy ciąg wywodu nic nie wnosi. Rozumiem frustrację i polecenia politbiura. Kto wygra walkę, osądzi bezpośrednie starcie, a nie polecenie towarzysza i jego widzimisie.
 Autor komentarza: DTOsman
Data: 27-08-2023 01:21:59 
Usyk moze sobie byc 1,5 raza szybszy, a Fury ma długie łapy i sam jest mobilny. Do tego zamęcza w półdystansie własnie też ciosami w tułów
 Autor komentarza: Ariosto
Data: 27-08-2023 01:22:40 
Ja na bieżąco widziałem to jako cios w pas i na powtórce też. Natomiast to ujęcie skłania mnie do interpretacji, że był za nisko.

https://pbs.twimg.com/media/F4feiTtWcAICaWL?format=jpg&name=900x900

Natomiast szkoda, że taki temat się pojawił. Ja tu cały czas czekam na znawców od jaj, które znikają i odrastają oraz od tego że "AJ powinien ruszyć", "Dubois na niego ruszy". I co, ruszył?
 Autor komentarza: btfh
Data: 27-08-2023 01:23:39 
@BlackDog

Tak, będzie walił po schabach bo ma długie łapy i dobry refleks, nogi Usyka nie zrobią takiej roboty jak w przypadku innych przeciwników.
 Autor komentarza: lukaszenko
Data: 27-08-2023 01:24:30 
Daniel walczył troche lepiej od AJ ale szybko się spompowal..szybciej niż AJ..i chyba jest mniej odporny Choc mialem wrażenie że ta prawa ręka Usyka była ciężka ..
 Autor komentarza: Ogar
Data: 27-08-2023 01:24:51 
Można teraz gadać że Usyk i tak wygrywał wszystkie rundy ale przecież to było wiadome że tak będzie. A jak się takiemu pięściarzowi jak Dubois czy Wilder zabierze ten 1 cios to tak jakby Usykowi zabrać jedną nogę. Nie wiem czy by wstał ale w takim stanie na jaki wyglądał po tych kilku sekundach to Dubois nie musiałby się wysilać żeby go znokautować.
 Autor komentarza: Introwertyk
Data: 27-08-2023 01:24:57 
Zamęcza kołków. A przy takim mobilnym pieściarzu w życiu nie stał.
 Autor komentarza: BlackDog
Data: 27-08-2023 01:26:41 
lucass77

Jesteś szalony jeśli myślisz że chciałbym by gorszy Joshua wygrał po czymś takim...

Zresztą w ich walce też był taki cios na granicy który sygnalizował Usyk i czy widziałeś żebym płakał że Usyk powinien przegrać?

Szkoda na was czasu... Wiadomo że ta sytuacja będzie teraz wywlekana milion razy i choć idealnie widać że cios poszedł za nisko to będą gadki o nokaucie... Kit że Dubois przegrał przed czasem i był gorszy we wszystkim...

Mi tam szkoda czasu. No i szkoda czasu na tą stronę gdzie 15 redaktorów kolejny raz nie ma czasu założyć tematu "waszym zdaniem" tylko człowiek musi latać w 10 tematach szukając dyskusji.

To był mój ostatni post na tej stronie. Żal wspierać takie badziewie...
 Autor komentarza: Bonifacy
Data: 27-08-2023 01:28:55 
Dubois chociaż pokazał jakąś agresję, sportową złość po rzekomym ciosie poniżej pasa, ale zabrakło mu argumentów, aby pokusić się o niespodziankę. Gdyby walka zakończyła się w szóstej rundzie, to nawet można by go pochwalić, bo choć przegrał chyba wszystkie rundy, to nie dał sobie zrobić krzywdy, mimo przyjęcia wielu ciosów. Od 7. starcia był już niestety bezradny, wyszły braki kondycyjne.

Ten prawy prosty, którym Usyk zakończył walkę, nie wyglądał na bardzo silny, ale Brytyjczyk był już wypruty i nie miał ochoty na kontynuowanie starcia. Nawet nie mam o to do niego pretensji. Nie było widoków na wygraną, a mógł stracić mnóstwo zdrowia. Dubois to młody zawodnik jak na HW, ale nie wróżę mu długiej kariery.

A Usyk? Byłem jednym z tych, który powątpiewał, że da sobie radę z największymi w nowej wadze, a wczoraj wyglądał fizycznie lepiej od rywala. Tylko Fury mógłby z nim wygrać, ale z każdą wygraną Ukraińca jestem tego coraz mniej pewny.
 Autor komentarza: btfh
Data: 27-08-2023 01:29:14 
Tak, fakt, że nie było "waszym zdaniem" dla absolutnie topowej walki w HW to kpina.
 Autor komentarza: BlackDog
Data: 27-08-2023 01:29:29 
Ariosto

Walcz z tymi głąbami. Bo Dubois zaatakuje, zgotuje piekło itd xD

Powodzenia. Pozdro i trzymajcie się tam. Będziecie mieli tu wysyp oburzonych kont dla których 3/4 rękawicy pod pasem to powód do nokautu na Usyku xD

Żegnam!
 Autor komentarza: horhe88
Data: 27-08-2023 01:32:18 
W piłce nożnej, siatkówce czy w tenisie jeżeli piłka nie wyjdzie całym obrysem poza linie to jest w grze. Tutaj granicą jest dolna część pasa. Zdecydowanie większa część powierzchni rękawicy Dibua uderzyła w pas, siła uderzenia która przenoszona jest przez pięść a nie rękawicę która jest dużo większa od pięści, poszła w pas.To co wystawało poniżej dolnej krawędzi pasa to była co najwyżej wyściółka rękawicy a i tak tylko w niewielkim procencie. Zdjęcia podane powyżej nie są wiarygodne bo wystarczy zrobić stop klatkę ułamek sekundy wcześniej i wygląda to na cios gdzie duża część rękawicy znajdowała się poniżej pasa a jest to nieprawda. Na powtórkach filmowych widać że był to cios w pas i siła uderzenia wyraźnie poszła w pas. Tu sędzia powinien zacząć liczenie. Usyk aktorzył że był to cios poniżej pasa dopiero wtedy kiedy zobaczył że sędzia nie liczy. Rzeczywiście tak jak niektórzy zauważyli po tej jak i po innych sytuacjach, że Usyk chyba niezbyt dobrze trzyma ciosy na dół.
 Autor komentarza: Introwertyk
Data: 27-08-2023 01:33:08 
BD, wpadnij na rp, można głupków blokować.
 Autor komentarza: gerlach
Data: 27-08-2023 01:33:41 
Najprawdopodobniej Fury bylby sciana dla Usyka. Levelem nie do przejscia. Ale dla mnie TF na dzis nie boksuje, wiec nie ma tematu. Mistrzem jest Usyk.

I nie sadze zeby TF wrocil na turniej u Saudow. Saudowie chcieli de facto dwoch polfinalow i potem finalu pomiedzy zwyciezcami. TF wie, ze oznaczaloby to CZWARTY boj z zabojca z Alabamy. Nawet jesli dzis Cygan dostal odwagi na Usyka, to za rogiem czeka prawy Wildera
 Autor komentarza: Ariosto
Data: 27-08-2023 01:37:11 
Nb. zastanawiam się ilu z Was miało na sobie w ogóle ochroniacz na jaja, nie mówię nawet żeby walczyć ale na treningu. Nie trzeba dostać centralnie, wystarczy obcierka, żeby zrobiło się bardzo nieprzyjemnie.
Co do legalności tego ciosu nie mam mocnego zdania, myślę, że decyzja mogła pójść w obie strony. I tu ponownie obrazek
https://pbs.twimg.com/media/F4feiTtWcAICaWL?format=jpg&name=900x900
 Autor komentarza: gerlach
Data: 27-08-2023 01:38:19 
Mozna spekulowac ad lowblowa, ale tam pomylil sie conajwyzej sedzia. Nie zaczal liczyc. Koniec tematu. Angole juz komentowali, ze DD by to wygral. Troche pokory, bo tego nikt nie wie. DD i tak de facto mial Usyka ustrzelonego i nie potrafil docisnac gazu, nie potrafil rzucic kilku ciosow na dol przez bodaj 6 rund? O czym my mowimy.
 Autor komentarza: mw121
Data: 27-08-2023 01:40:08 
To jest całkowicie oczywiste, że jutro wywiąże się jakaś awantura, bo Dubois, mimo, że był w tej walce znacznie gorszy, to jednak zgodnie z zasadami został okradziony. Nie wiadomo czy na pewno by wygrał jakby było liczenie, Usyk mocno aktorzył, udając, że dostał w krocze, nie mniej jednak Dubois został pozbawiony prawidłowego liczenia na przeciwniku i sędzia dał też Ukraińcowi mocno odetchnąć.
 Autor komentarza: sekundant
Data: 27-08-2023 01:42:29 
https://www.wbaboxing.com/officialarticles/wba-referee-manual

Wg WBA, wszystko co ląduje poniżej przestrzeni między biodrem a pępkiem jest faulem. Wychodzi na to, że był to jednak minimalnie cios niedozwolony.
 Autor komentarza: Introwertyk
Data: 27-08-2023 01:44:15 
sekundant

No właśnie a Pabon jest sędzia związanym z WBA, czyli zachował się przepisów.
 Autor komentarza: lucass77
Data: 27-08-2023 01:45:05 
Abstrachując od tego czy był faul czy jednak bodyshot, to sędzia naprawdę zachował się jak ciota. Ani nie liczył Ukraińca, ani nie dał ostrzeżenia DDD (skoro był faul to byłoby to już 3 uderzenie poniżej pasa, Usyk pada jak rażony, więc raczej ostrzeżenie się należało), tylko daje czas Usykowi na dojście do siebie (a nawet dłużej gdyż mimo sygnalizacji Usyka, że ten jest gotów) dał mu jeszcze chwilę czasu pod presją jego narożnika. Dla mnie jednak to objaw political corectness i sędziowania pod Ukraińca. Nigdy się nie dowiemy co byłoby gdyby sędzia jednak liczył do 8, czy Usyk by się pozbierał i wstał (moim zdaniem tak) i czy DDD dobiłby go w tej 5 rd lub też Usyk dokicałby do końca rundy... Protest ze strony DDD oczywiście już niczego nie da. Rewanż też moim zdaniem niepotrzebny bo Dubois z każdą walką będzie słabszy a wiadomo już gdzie celować (oko), co zresztą Usyk robił od samego początku.
 Autor komentarza: Bonifacy
Data: 27-08-2023 01:52:08 
https://i.imgur.com/rupHBhW.png

Mój screen z innego ujęcia. Trzeba wziąć pod uwagę, że cios szedł z dołu na górę. Najlepiej obejrzeć filmik: https://is2.4chan.org/sp/1693087822799197.webm

Nie wiem, co zakreśla kółeczkiem ten obrazek - https://pbs.twimg.com/media/F4feiTtWcAICaWL?format=jpg&name=900x900 Po marszczeniu pasa widać, gdzie poszła energia.

To naprawdę nie ma już znaczenia. Sędzia to zakwalifikował jako uderzenie poniżej pasa i koniec historii.
 Autor komentarza: lucass77
Data: 27-08-2023 02:05:13 
@Bonifacy "To naprawdę nie ma już znaczenia. Sędzia to zakwalifikował jako uderzenie poniżej pasa i koniec historii." - nie dostrzegasz tu rażącej niekonsekwencji sędziego? Skoro niby ewidentny (lub mniej) ale jednak low blow, to byłby to 3ci raz w ciągu walki (wcześniej rzekomo były 2 poniżej pasa, na co sędzia zwracał uwagę DDD), to dlaczego sędzia nie ukarał Dubois'a ostrzeżeniem? Moim zdaniem sam nie wiedział co ma zrobić i po prostu uległ aktorzeniu Usyka, który dopiero wtedy zaczął się zwijać z bólu jak zobaczył, ze sędzia go nie liczy....
 Autor komentarza: 5zpaq
Data: 27-08-2023 02:05:56 
Ale kto powiedział, że w ciosie poniżej pasa chodzi o pas od spodenek? Według definicji z https://en.wikipedia.org/wiki/Below_the_belt (powołują się na Association of Boxing Commissions Regulatory Guidelines), cios poniżej pasa, to cios poniżej linii wyznaczonej przez pępek. Jak dla mnie to ochraniacz i spodenki zaczynają się praktycznie na pępku. Moim zdaniem dyskusja nie powinna dotyczyć czy cios wylądował na pasie od spodenek, tylko jak według zasad bokserskich wygląda definicja ciosu poniżej pasa
 Autor komentarza: btfh
Data: 27-08-2023 02:07:38 
Sytuacja sporna, moim zdaniem cios na granicy i interpretacja zależy od ujęcia. Sędziego nie winię, wiem jak ciężko jest podjąć decyzję w ułamku sekundy, w szczególności w takich okolicznościach. Usyk jest pięściarzem z wielkim doświadczeniem i w takiej sytuacji widać to dokładnie, wie jak się zachować a to przecież część gry. I on tę grę wygrał, kupił sobie czas ale pokazał słabość i następny w kolejce może to wykorzystać.
 Autor komentarza: Bonifacy
Data: 27-08-2023 02:26:27 
@lucass77
Nie jestem w 100% przekonany, że cios był prawidłowy. To kwestia interpretacji i znajomości przepisów. Co więcej, uważam, że to temat zastępczy. Skoro profesjonalni sędziowie potrafią inaczej punktować poszczególne rundy, to musimy przywyknąć, że w boksie zdarzają się pomyłki. Inaczej wystarczyłby jeden sędzia.

Niektórzy z nas mają wątpliwości i to po powtórkach, a sędzia musiał szybko podjąć decyzję. Tu nie ma VAR-u. Można się zastanawiać, dlaczego sędzia nie zdecydował się na odjęcie punktu Murzynowi. Może uznał, że uderzenie było na granicy, przypadkowe, niecelowe? Być może uległ presji, jak napisałeś. Trzeba też wziąć pod uwagę, że Usyk nie musiał kontynuować walki.
Nie da się tego jednoznacznie rozstrzygnąć, dlatego ani nie krzyczałbym, że doszło do oszustwa, ani nie wyzywałbym innych od onuc, bo to infantylne.
 Autor komentarza: ErykEsch
Data: 27-08-2023 02:29:55 
"Trzeba też wziąć pod uwagę, że Usyk nie musiał kontynuować walki."

Michalczewski gdy został faulowany to nie kontynuował i wygrał...
 Autor komentarza: narodowiec
Data: 27-08-2023 08:46:54 
Cios był 100% prawidłowy, kto tego nie widzi, ten nie potrafi spojrzeć obiektywnie na to. Może Usyk by się podniósł, choć może po tym podniesieniu się i tak by go Dubios skończył.
Także sędzia nie nadaje się do sedziowania na tym poziomie.
 Autor komentarza: Uznam
Data: 27-08-2023 10:10:37 
Na pierwszej powtórce wydawało się, że cios był prawidłowy. Z drugiego ujęcia było widać, że był lekko poniżej pasa. Tak czy siak nie wiadomo jakby zachował się Usyk, gdyby go liczyli. Wstałby czy nie, nigdy się nie dowiemy. W każdym bądź razie wynik bez zaskoczenia. Niech już robią tą walkę z Furym, bo niedługo wiek stłamsi Usyka.
 
Aby móc komentować, musisz być zarejestrowanym i zalogowanym użytkownikiem serwisu.