USYK: PUTIN JAK HITLER, ROSJANIE TO WRÓG CAŁEGO ŚWIATA

- Putin jest niczym Hitler, a naród rosyjski żyje w nieustannym kłamstwie - mówi Aleksander Usyk (20-0, 13 KO), ukraiński mistrz świata wagi ciężkiej federacji IBF, WBA i WBO.

Champion wszechwag wygłosił przemowę w swoich mediach społecznościowych. I nie przebierał w słowach.

- Federacja Rosyjska jest wrogiem Ukrainy. Oni wywołują wojny, by rzekomo chronić Rosjan, tylko że nie chronią ich w samej Rosji. To wróg, który chce zabić wszystkich ludzi na świecie. Odgrażają się, że uderzą na Francję, Polskę czy Wielką Brytanię. Potrafią tylko zastraszać. 24 lutego rozpętali wojnę. Zaatakowali Ukrainę, rzekomo chroniąc niektórych Rosjan. Tak samo Hitler zaatakował kiedyś Czechosłowację. Wszystko, co kiedyś robił Hitler, teraz robi Putin. Rosja jest niczym III Rzesza, a wasz prezydent kontynuuje to, co robił Hitler. Jesteście narodem oszustów, żyjecie w nieustannym kłamstwie - powiedział Usyk.

ALEKSANDER USYK: SERWIS SPECJALNY >>>

Przypomnijmy, że Usyk i jego obóz jest na ostatniej prostej negocjacji walki z Tysonem Furym (33-0-1, 24 KO) o wszystkie pasy królewskiej kategorii. Taki pojedynek ma odbyć się już w marcu.

Dodaj do:    Dodaj do Facebook.com Dodaj do Google+ Dodaj do Twitter.com Translate to English

KOMENTARZE CZYTELNIKÓW
 Autor komentarza: puncher48
Data: 12-01-2023 14:17:30 
Z punktu widzenia Usyka dba on swoim krzykiem o nadrzędny interes własnego kraju i patrząc na chłodno jest to zrozumiałe, tym bardziej iż jest postacią niezwykle rozpoznawalną i niosącą dumę Ukrainie, której grzechem byłoby nie wykorzystać w tworzeniu odpowiedniej narracji. Dla Zachodu punkt widzenia może być całkowicie inny, w szczególności zależny od położenia danego państwa, jak i jego pozycji międzynarodowej. Dla nas racją stanu powinno być nie tylko zadbanie o siebie i własną ludność, ale i ekonomie, bo i ta przekłada się na postrzeganie nas w tymże środowisku. Nie czarujmy się zaczął się okres niepokojów i sporych turbulencji, który miał swój początek dużo wcześniej i nie było to wczoraj, a co za tym idzie jak to ma miejsce w takich czasach, nadchodzą spore zmiany na wielu płaszczyznach naszej codzienności. Nim wdepniemy w gówno nie zapominajmy, że schronów dla obywateli oficjalnie mamy wyłącznie dla miliona z hakiem, ponadto nasze uzbrojenie w większości oddaliśmy Ukraińcom, a na zamówione trochę poczekamy. Już abstrahuje od tego, że w strategii amerykańskiej jesteśmy wyznaczeni do roli amortyzatora, który przy takim orężu staje się balonem, co pęknie z hukiem w zderzeniu z ciężkim ekwipunkiem stojącym u bram. Każda wojna jest ohydna i godna potępienia, ale żeby wiedzieć kiedy to się zaczęło to należy sporo cofnąć się w czasie, bo wszystko nie jest wcale takie oczywiste jakby się wydawało. Ujmując istotę rzeczy jednym zdaniem, to wojna o pieniądz i strukturalne przepływy.
 Autor komentarza: StonkaKartoflana
Data: 12-01-2023 14:27:24 
puncher48 - "to wojna o pieniądz i strukturalne przepływy." - odkrywcze :)) a są jakieś inne wojny?
Nakreśliłeś gdzie jesteśmy w strategii Stanów, zapomniałeś dodać gdzie jesteśmy w strategii Rosji
 Autor komentarza: puncher48
Data: 12-01-2023 14:44:41 
Może i nie odkrywcze, ale jak się spojrzy w szerszym kontekście to można wpaść w konsternacje i reflekcje, że historia zatacza koło, tylko tło inne. Przeczuwam, że będziesz tajną broń naszej watahy, gdzie StonkaKartoflana przebiegłością rozniesie w pył siły wroga.
 Autor komentarza: StonkaKartoflana
Data: 12-01-2023 14:55:30 
raczej nie podejrzewam, że do tego czasu zdechnę w mękach od szczypawki
 Autor komentarza: puncher48
Data: 12-01-2023 15:17:21 
*bronią

Co nagle to po diable i chochlik mąci w treści, jak to niosą nowe wieści.
 Autor komentarza: Introwertyk
Data: 12-01-2023 15:25:52 
A ja juz po 5 szczepionce, odkrywam w sobie nieśmiertelne cechy, przestałem się starzeć, ba włosy na głowie zaczęły mi odrastać. Puncher polecam :)
 Autor komentarza: Krisu
Data: 12-01-2023 17:13:19 
StonkaKartoflana

W strategii Stanów jesteśmy tylko pionkiem w grze. Gra jest pomiędzy wujem Samem a Iwanem a tortem do podziału Ukraina.
 Autor komentarza: Ariosto
Data: 12-01-2023 17:19:07 
Głos Usyka jest cenny, bo gość pochodzi z Krymu i jego pierwszym językiem jest rosyjski. Widzi sprawy takimmi, jakie one są, np. nie mówił jednoznacznie, że Krym jest ukraiński, bo sam stamtąd jest i wie dokładnie, jak sprawa wygląda, nie musząc polegać na mediach. Dlatego znamienne jest, że taka osoba - mająca ogląd tego konfliktu z obu perspektyw a nie tylko jednej i widząca różne niuansy - wypowiada się zdecydowanie przeciwko Rosji.
 Autor komentarza: deeceWzp
Data: 12-01-2023 17:23:26 
puncher48

O geopolityce się nie wypowiadaj za głupi jesteś, pozostań przy boksie.
 Autor komentarza: puncher48
Data: 12-01-2023 17:39:48 
Krisu zgoda, tylko w grze oprócz wuja Sama i Iwana jest jeszcze dziadek Chang oraz cały peleton z różnych stron świata, co chce zasiąść jak najbliżej sceny, a my to taki przedmiot, co ma służyć do realizacji planów podmiotowych graczy. Natomiast Iwan jest rozchwytywany, bo bez niego niewiele się da, tylko nie może być zbyt mocny w stosunku do elity elit, bo wtedy wiele by się mogło zagmatwać, a tak cała gra nadal w toku.
 Autor komentarza: StonkaKartoflana
Data: 12-01-2023 17:40:26 
Krisu - No coś Ty. Myślałem że Stany nas kochają za Wałęsę i papieża a i za to że fajne dupy u nas...
 Autor komentarza: Krisu
Data: 12-01-2023 17:47:58 
StonkaKartoflana

No to się pomyliłeś :) Załapałem ironię ;)

Ariosto
Usyk na ringu reprezentuje flage Ukrainy, więc dziwne byłoby gdyby mówił teraz coś przychylnego na temat Rosji. Jako osoba rozpoznawalna pewnie musiał się wypowiedzieć na temat wojny. W zasadzie to po prostu powiedział to co oczekiwano od niego żeby powiedział.
 Autor komentarza: lukaszenko
Data: 12-01-2023 18:03:44 
Sprawa jest dużo bardziej skomplikowana.. Rozgrywka na linii Usa vs Chiny tego bałbym się bardziej niż Putina..Nie popieram wojny Ani Putina ale zachód tu nie jest bez winy.. Zresztą o czym my mówimy, gdzie gwarancję bezpieczeństwa DJa Ukrainy po pozbyciu się atomic.. Wydymali ich jak nas w 39 .. więc jak można wierzyć takim sojusznikom.. Polsce nie jest potrzebny konflikt z Rosją.. Naprawdę powinniśmy się trzymać od tego z daleka.. Putin nie na interesu żeby tu przyjść..
 Autor komentarza: lukaszenko
Data: 12-01-2023 18:07:45 
I choć ruzumiem Usyka taka jego rola to Rosjanie nie są wrogami całego świata..To biedny ogłupiony naród rządzący przez bandę gangsterów..
Co do Putina początkowo był to bardzo proeuropejski prezydent..Do momentu w którym Ta Europa zaczęła go totalnie zlewac.. jest kilka fajnych dokumentów na temat Wowy na YT.. Ciekawa postać..
 Autor komentarza: lukaszenko
Data: 12-01-2023 18:07:55 
I choć ruzumiem Usyka taka jego rola to Rosjanie nie są wrogami całego świata..To biedny ogłupiony naród rządzący przez bandę gangsterów..
Co do Putina początkowo był to bardzo proeuropejski prezydent..Do momentu w którym Ta Europa zaczęła go totalnie zlewac.. jest kilka fajnych dokumentów na temat Wowy na YT.. Ciekawa postać..
 Autor komentarza: puncher48
Data: 12-01-2023 18:23:10 
Zgadza się, tym bardziej, że jesteśmy montownią dla gospodarki niemieckiej, a Niemcy raczej bardzo szybko zawarłyby pakt o nie agresji z Rosją, albo nawet wpuściłyby ich do Europy tak jak te chciały się umiejscowić tuż przed oficjalnym wypowiedzeniem wojny z Ukrainą, gdzie niedźwiedź służyłby jako dostawca węglowodorów i ramię zbrojne Starego Kontynentu wypychając jednocześnie stąd Jankesów, co spowodowałoby upadek ich mocarstwowości i nową strukturę bezpieczeństwa. Dla polski oznaczałoby to zapewne całkowitą peryferyjność, aczkolwiek dużą rolę odegrałyby tutaj Chiny jako nowy lider światowy, co też dawałoby jakąś szanse na uniknięcie tego statusu, a tak mamy możliwość wzięcia udziału w burdzie sporego kalibru narażając swoją tkankę biologiczną z perspektywami na III wojnę światową, bo punktów zapalnych na świecie jest bez liku i jakby to odpalić w paru miejscach, robi się wtedy naprawdę nieciekawie.
 Autor komentarza: lukaszenko
Data: 12-01-2023 18:28:31 
Tak Panie Punczer
Zresztą my też sporo tracimy na tym że nie bierzemy ropy z Rosji.. jest ona jakościowo dużo lepsza niż ta z Wenezueli albo Od Saudyjczykow.. Jeśli dojdzie do wojny USA vs Chiny to nam i dobry Boże nie pomoże..
 Autor komentarza: Ariosto
Data: 12-01-2023 18:45:51 
Nie jest tak, że Usyk mówi, co musi - wiele razy wypowiadał się 'za mało proukraińsko', za co był mocno krytykowany. Teraz mówi po prostu to, co myśli, ale - co ważne - nie na podstawie danych, jakie wyczyta w mediach (podporządkowanych jednej lub drugiej stronie), tylko z pierwszej ręki.
Puncher, czasami trzeba wybierać - czy lepszy zachód, ze swoją political correctness, czy Chiny z obozami pracy, Rosja z wolnością słowa (za podważanie wojny idziesz do więzienia), albo Białoruś (jesteś w opozycji - przestrzelą ci nogi, i co im zrobisz).
 Autor komentarza: puncher48
Data: 12-01-2023 19:03:11 
Gdy bomby spadają i krwi jest nie mało
rakiety już lecą, a kule trafiają
trup ścielę się gęsto, mrożąc krew w żyłach
nad wyraz tak często, ten człowiek umiera

myślisz i pragniesz też dobra ludzkości
w twej duszy i sercu, dziś prawda zagości
da ci natchnienie tak budząc z letargu
i dreszcz emocji poczujesz, więc startuj

no pewnie, jasne, to tylko są słowa
chcesz, choć nie musisz dalej to podaj
a niech się niesie i każdy oceni
może te myśli, to towar bezcenny

daj sobie chwile i nie pędź jak Porsche
jak struś pędziwiatr, co pędzi za grosze
bez żadnej refleksji i myśli na luzie
w napięciu i strachu, to właśnie czujesz

Coś jest nie halo i wróg nas zapędza
do rogu kieruje, do piekła czy nieba? X2
co tu się dzieje?, fundament-podstawa
pytanie kluczowe, a świat się rozpada

Dziwne to czasy i wiara jest w bajki
fakty lub ściemy, co drugi uparty
miesza w tym kotle i robi bardachę
jest słabo, lipa, co ja poradzę?

chcesz to nawijaj, choć pogadamy
słowami nie zbijaj i nie rób dramy
czekam, bo pragnę i sądzę, że mogę
rozmowy tej łaknę, pogadać tak w ogóle

to całe sedno jest jak meritum
nie warto ulegać mitom, ja nicpoń
coś tam napiszę, powiem co myślę
jak będzie denne, zapadam już w ciszę

taki układzik, deal jak to mówią
w sumie realna cisza przed burzą
a potem gromy, działa i miny
zawijka na kwadrat, dobra pomińmy

Coś jest nie halo i wróg nas zapędza
do rogu kieruje, do piekła czy nieba?
co tu się dzieje?, fundament-podstawa
pytanie kluczowe, a świat się rozpada
 Autor komentarza: Internet
Data: 12-01-2023 20:06:26 
No i pozamiatane. Nie na darmo w swojej wizji państwa Platon najbardziej tępił poetów.

https://repozytorium.amu.edu.pl/bitstream/10593/12263/1/Bartol.pdf
 Autor komentarza: Krisu
Data: 12-01-2023 20:13:31 
Ariosto

Mnie utkwiła w głowie jedna wypowiedź Usyka, słowa wypowiedziane może 2 miesiące po rozpoczęciu wojny odnośnie telewizji, za co gość bardzo urósł w moich oczach ( link zostawiam pod spodem). Po części odpowiedziałeś dlaczego mógł zmienić teraz ton wypowiedzi, bo wcześniej "był mocno krytykowany". Usyk ma raczej stonowane wypowiedzi, więc ta jest troche niepodobna do niego. Co on tak naprawde myśli? Może tak myśli, może nie.

Co do wyboru, to fajnie jeśliby za którymś wyborem stał szacunek. Niestety my sami nie wybieramy gdzie jest Polska, wybierają za nas inni. Póki co jesteśmy popychadłem ekonomicznym i politycznym tzw. Zachodu, wcześniej Wschodu. Dobry przykład to np. to jak wyglądała "konferencja bliskowchodnia" w 2019 zorganizowana w Polsce. Albo to kiedy ukraińskie rakiety spadły na nasze terytorium. Czekaliśmy jakie stanowisko zajmie wuj Sam i takie powtarzaliśmy. Tak nie zachowuje się poważne państwo. Poważnym państwem jest dla przykładu Turcja, która będąc w NATO potrafi postawić się Unii, Stanom, Izraelowi i robi deale z Rosją, mimo, że wcześniej zestrzeliła ruski myśliwiec. Może tak robić bo ma siłe militarną i gospodarczą na tyle, że liczy sie w swoim regionie.

https://mma.pl/oleksandr-usyk-zapewnia-telewizja-to-wielka-kupa-gowna-ktora-tylko-oglupia/
 Autor komentarza: Ariosto
Data: 12-01-2023 22:32:20 
Krisu

tak zgadzam się. Mi też się bardzo nie podoba, że nie jesteśmy równym partnerem w EU, a Stanom wręcz robimy loda. Natomiast realia są takie, że możemy być popychadłem wschodu lub zachodu. To chyba dla żadnego z tu piszących, niezależnie od poglądów, nie jest żaden dylemat.
 Autor komentarza: Glacenemenes
Data: 13-01-2023 08:26:22 
Polsko-amerykański sojusz jest nic niewart. Jest wręcz szkodliwy, bo stwarza Polsce fałszywe poczucie bezpieczeństwa (...). Bullshit kompletny. Skonfliktujemy się z Niemcami, z Rosją i będziemy uważali, że wszystko jest super, bo zrobiliśmy laskę Amerykanom. Frajerzy. Kompletni frajerzy. Problem w Polsce jest taki, że mamy bardzo płytką dumę i niską samoocenę. Taka murzyńskość”.

Radosław Sikorski w rozmowie z Janem Rostowskim w podsłuchanej rozmowie w restauracji w roku 2014

A w 2018 wypowiedział się tak -
"sojusz powinien pozostać silny, ale nie może być naiwny. (...) Polska nie jest tak ważna dla Stanów Zjednoczonych, jak niektórzy nasi entuzjaści sądzą. Ta relacja jest strategiczna dla nas, nie dla nich” – twierdzi Sikorski
 Autor komentarza: Glacenemenes
Data: 13-01-2023 08:29:04 
Tu akurat zgodzę się z Ariosto
No i z Sikorskim
 Autor komentarza: Internet
Data: 13-01-2023 08:36:49 
https://www.fronda.pl/a/Zydzi-nie-pomoga-Ukrainie-bo-nie-maja-gescheft-radosc-w-Rosji,209969.html
 Autor komentarza: Glacenemenes
Data: 13-01-2023 09:17:58 
^
No proszę! Można?
Można!
 Autor komentarza: puncher48
Data: 13-01-2023 09:53:04 
Iran to strategiczny partner Chin, a te trzymają w ryzach Rosjan nie pozwalając im na aż tak wiele, bo jakby na to nie patrzeć oba mocarstwa również zawarły takie partnerstwo w stosunku do Zachodu. Izrael nie chce drażnić niedźwiedzia i nie będzie kusił losu wspomagając militarnie Ukrainę, która jest kolporterem Wuja Sama w tej rozgrywce, tym bardziej jak ma na oku konflikt na Bliskim Wschodzie z tymże Iranem. Z drugiej strony Tel Aviv potrzebuje wsparcia Waszyngtonu w swoim regionie podczas potencjalnej zawieruchy z Teheranem za którym zapewne będzie stać Pekin i można domniemywać jak zachowa się Moskwa w takiej sytuacji będąc pod presją czerwonego smoka.
 Autor komentarza: Scross
Data: 13-01-2023 11:03:23 
Ukraińcy zapomnieli jak w czasie wojny i po najpierw pomagali Niemcom a potem Ruskom w zbrodniach xD W moim interesie jest aby jak najwięcej upadlińców i ruskich zginęło.
 Autor komentarza: Krisu
Data: 13-01-2023 12:44:38 
Ariosto

Tu sie mogę z Tobą zgodzić. Pozdro.
 Autor komentarza: lukaszenko
Data: 13-01-2023 17:02:53 
Aż dziwne że nie ma tu jeszcze Body Fata
 Autor komentarza: Scross
Data: 13-01-2023 17:25:54 
Zaraz wyskoczy ze swoją hipokryzją
 Autor komentarza: maddog
Data: 13-01-2023 17:49:52 
Usyk dzbanem roku
 Autor komentarza: werwoolf
Data: 14-01-2023 09:17:32 
Kto na Ukrainie rządził przez ostatnie 30 lat, oligarchowie z wiadomej nacji przeważnie, łącznie z małym komikiem który dorobił się 800 mln dolarów majątku machając przyrodzeniem na scenie kabaretowej ;) Kraj dwa razy większy jak Polska który powinien być potęgą gospodarczą, a robi najwyżej za Etiopię Europy, od lat okupując ostatnie miejsce w rankingu najbiedniejszuch z Mołdawią na przemian. Można by powiedzieć, że naród zmanipulowany skoro wybiera ciągle głupio w wyborach, ale w dobie internetu powinni już mądrzej wybierać. Ambasador Ukrainy w UK w wywiadzie puścił trochę farby, mówiąc o rzeczywistych stratach i o tym, że będą bankrutem dziesięciolecia. Jak się nie będziemy trzymać z daleka od Ukrainy to nas ściągną na dno. Już mamy droższy prąd jak Niemcy a przeliczając ile ze średniej pensji Polak może kupić litrów paliwa, jesteśmy w ogonie Europy.
 
Aby móc komentować, musisz być zarejestrowanym i zalogowanym użytkownikiem serwisu.