Adam Balski (16-1, 9 KO) czy Alen Babić (10-0, 10 KO)? O głębszą analizę tego pojedynku poprosiliśmy Macieja Miszkinia. Zapraszamy!
Dodaj do:
KOMENTARZE CZYTELNIKÓW
Autor komentarza: Clevland
Data: 21-05-2022 09:31:30
Dobra analiza.
Zgadzam się że Balski ma potencjał aby zaskoczyć Babicia.
Babić dziurawy, jest do trafienia w tempo czy z kontry.
Trzymam kciuki za Adamem.
Autor komentarza: PajkicOpowiadal
Data: 21-05-2022 09:43:36
Sylwetka Babicza fatalna.
Autor komentarza: Kelhar
Data: 21-05-2022 09:49:22
Na papierze Balski ma szansę wygrać, ale musi być ostry jak brzytwa w tym pojedynku. Porażka będzie wyglądać źle i nie da się sprzedać jako podbudowa pod dalsze pojedynki na wyższym poziomie.
Autor komentarza: Ariosto
Data: 21-05-2022 10:29:23
To ja jednak powtórzę po raz kolejny. Nie widzę kompletnie czym Balski miałby znokautować Babica, skoro on w ogóle mało kogo nokautuje. Jeśli nie pottrafił nie tylko znokautować, ale nawet być lepszym od Radczenki i Kubiszyna, nie widzę tego, jak miałby posadzić Babica. Babic owszem jest owarty i był trafiany i nawet zagrożony z journeymanami, ale to były slugfesty z prawdziwymi ciężkimi chłopami dysponującymi kopnięciem z HW, i jeśli oni trafiając Babica nie potrafili go posadzić, to naprawdę nie widzę, jak miałby to zrobić Balski, dysponujący przeciętnym jeśli nie słabym kopytem nawet jak na cruiser.
Wiele osób chyba ma nadzieję, że Babic się sam przewróci, ale tu też nie widzę specjalnie szans na jakąś wielką przewagę kondycyjną. Pomijając obóz, to jednak Balski wchodzi wyżej a Babic niżej. Na punkty to musiałby być jakiś cud, żeby większy (z wyższej kategorii), silniejszy i bardzo agresywny bokser walczący 'u siebie' nie dostał wygranej. Oczywiście przyzwoity bokser ze szczelną defensywą, taki Durodola, mógłby takiego boksera przeczekać i wypykać, ale Balski nie jest nawet blisko tego poziomu umiejętności.
Ogólnie widzę scenariusz KO i całkiem realny scenariusz Babic na punkty.
Autor komentarza: Ariosto
Data: 21-05-2022 10:41:26
Zresztą czytając między wierszami nawet Miszkiń chyba nie daje większych szans Balskiemu (jeśli dobrze słyszę, a jestem w podróży i mam szum dookoła).
Autor komentarza: LwieSerce23
Data: 21-05-2022 11:47:48
Styl robi walkę. Polska szkoła boksu to żenada. U nas uczy się zawodników by unikać walkę. Trenerzy na amatorce to zazwyczaj wąsaci janusze, dla których siłownia to zło wcielone, a wymian, półdystansu czy pressingu należy unikać. CHODZI LEWA I NA BOKI. Tak to wygląda wszędzie, a potem te nawyki przechodzą na zawodostwo.
Babić będzie napierał, a Balski będzie się cofał i go pykał. Zadawanie ciosu byle zadać jak najszybciej to żadna szybkość. Nasi bokserzy są jednobiegowi. Brakuje zrywności, przyspieszeń, zróżnicowania tempa zadawanych ciosów. Wszystko na jednym biegu. Przeciwnik po 3-4 rundach już ma rozpracowanego każdego naszego boksera bez mniejszych problemów, bo on ciągle robi to samo.
Babić to nie jest żaden as, ale to będzie różnica w mentalu. Wpajane w polskim boksie wzorce uznają ofensywny styl za zło, bo przecież trzeba boksować zachowawczo i bezpiecznie. Babić przełamie fizycznie Balskiego i swoją agresją dopnie swego. Będzie KO Po 6-7 rundzie.
Autor komentarza: boolek
Data: 21-05-2022 11:48:31
Miszkin po co ci te wąsy
Autor komentarza: Ziomus
Data: 21-05-2022 11:54:17
Ariosto Radczenko i Kubiszyn nie idą na aferę do przodu. Łatwiej jest znokautować kogoś takiego jak Babic kto idzie do przodu, bo nakładają się dwie siły, niż walczącego z defensywy Radczenkę. Swoją drogą pewnie Radczenko czy Kubiczyn dysponują lepszymi umiejętnościami niż Babić, jedyne co za nim przemawia to agresja i siła ciosu. Z tym że łatwo może dać się przez to złapać jakimś ciosem, nawet jakieś bumy go kładły, więc moim zdaniem wszystko jest możliwe w tej wallce
Autor komentarza: Ziomus
Data: 21-05-2022 11:55:50
Po za tym taki Radczenko jest chyba niedoceniany, gdyby miał solidne zaplecze to na pewno miałby szansę na lepszą karierę niż ten cały Babic
Autor komentarza: CzystyHarry
Data: 21-05-2022 12:22:03
Nowopaszyn, gość który wstał z kanapy i podzelował mu oko.
Autor komentarza: Hugo
Data: 21-05-2022 12:35:39
Nie mam przekonania do Miszkinia jako eksperta, ale ta analiza rzeczywiście dobra i trudno z nią się nie zgodzić.
@Ariosto
Myślę, że Balski wcale taki waciany nie jest. Procent nokautów nie zawsze mówi prawdę. Gdyby np. oceniać Cieślaka po jego pierwszych 7 walkach, to miał tylko 3 wygrane przed czasem, a przecież jemu mocnego ciosu trudno odmówić. Ja sądzę, że siła ciosu Balskiego to jest jednak powyżej przeciętnej dla wagi cruiser.
@LwieSerce23
Słuszne uwagi odnośnie błędów szkoleniowych polskich trenerów, ale one nie za bardzo pasują do Balskiego. Jego chyba w większym stopniu ukształtowała ulica, niż amatorski boks (tylko 39 walk).
Autor komentarza: Stieczkin
Data: 21-05-2022 14:20:02
Babić to bokserski jaskiniowiec. Siła, agresja i cepy. Utalentowany zawodnik z dobrym zapleczem amatorskim by go wypykał, ktoś o większej sile ciosu, nie wiem, nawet taki Kudriaszew - znokautował. Ale ma dobrą prasę. Dlatego starannie dobierają mu przeciwników, moim zdaniem pod walkę z Rivasem na wyspach. To dobry plan, bo Rivas jest znany z walki z Whyte a Babić dosyć popularny.
Walka może się sprzedać. Jednak żeby nie zakończyła się blamażem, trzeba Babicia przygotować. Dlatego najpierw serwowali mu niezbyt szybkich osiłków a teraz kogoś, kto dla odmiany jest względnie szybki. Wybierać należało z głową, żeby ktoś Chorwata nie ustrzelił przed oczekiwaną monetaryzacją projektu. Dlatego wybrano Balskiego. Wybór w miarę bezpieczny, Adam ma duże skoki formy, dyskusyjną szczękę (zawsze możliwe angielskie przerwanie) i o ile w narożniku stanie Wilczewski a nie na przykład Liczik - kiepski zaplecze szkoleniowe.
Tak jak pisałem, gdybym ja miał układać taktykę dla Balskiego, to przez pierwsze cztery rundy kazałbym działać na wstecznym, z dużą ilością lewego prostego i kontrami, jeśli to bezpieczne. W tym czasie Chorwat powinien się wyszaleć, wycepić i trochę oklapnąć. Potem można delikatnie go naciskać i próbować znokautować. Ale z Wilczewskim w narożniku to nie wyjdzie, jeśli go tam zobaczę, stawiam na KO na Balskim do 3 rundy.
Autor komentarza: PajkicOpowiadal
Data: 21-05-2022 14:29:34
Trafne uwagi Stieczkin. Babicz to typowy produkt Edzia z renoma zbudowana w mediach a nie w ringu. Na wazeniu byl Liczik.
Autor komentarza: PajkicOpowiadal
Data: 21-05-2022 15:36:23
Juz powoli wchodzimy w walke kochani. Reporty z Londyny sa jednak zaskakujace ... Babicz dzis na sniadaniu zostal zaywazony w dzwinym stanie. Jakis zagubiony, spuchniete occzy jakis przestraszony. Moze to Ogier chlopaka potrzepal za fraki?? Jak widac nasi Terytorjalsi kontroluja sytuacje!!
Autor komentarza: Yaponka
Data: 21-05-2022 15:41:43
Lewa i na boki :))) Świetne posumowanie polskich trenerów. I jeszcze ta niezrozumiała miłość do trenera Rambo, który łamał już niejedna psychikę zawodników i zawodniczek, a wciąż wszyscy o nim mówią z szacunkiem jakby seryjnie budował mistrzów
Autor komentarza: Ariosto
Data: 21-05-2022 15:54:49
Trener Rambo :)
Autor komentarza: Hugo
Data: 21-05-2022 16:19:13
A ja gdybym był trenerem Balskiego, to doradziłbym mu taktykę Pawła Wolaka (a również Babicia), czyli "do przodu i napierdalać jak się da". Czasami najważniejszy jest mental. Jak trener nastawia zawodnika: "Z początku bądź ostrożny, a potem uważaj na siebie", to ten zawodnik przegrywa już przed pierwszym gongiem, czego w polskim boksie mieliśmy i mamy wiele przykładów. Czemu to Balski ma się bać, a nie Babić? Chorwat nie jest większy, a umiejętności bokserskie ma mniejsze. Być może jest silniejszy fizycznie i mocniej bije, ale to powinno okazać się w ringu, a nie być z góry założone. Jak się okaże, to przechodzimy do wariantu B, a jak nie to kontynuujemy wariant A, czyli poszukiwanie szybkiego nokautu bez czekania, aż sam przyjdzie.
Zgadzam się że Balski ma potencjał aby zaskoczyć Babicia.
Babić dziurawy, jest do trafienia w tempo czy z kontry.
Trzymam kciuki za Adamem.
Wiele osób chyba ma nadzieję, że Babic się sam przewróci, ale tu też nie widzę specjalnie szans na jakąś wielką przewagę kondycyjną. Pomijając obóz, to jednak Balski wchodzi wyżej a Babic niżej. Na punkty to musiałby być jakiś cud, żeby większy (z wyższej kategorii), silniejszy i bardzo agresywny bokser walczący 'u siebie' nie dostał wygranej. Oczywiście przyzwoity bokser ze szczelną defensywą, taki Durodola, mógłby takiego boksera przeczekać i wypykać, ale Balski nie jest nawet blisko tego poziomu umiejętności.
Ogólnie widzę scenariusz KO i całkiem realny scenariusz Babic na punkty.
Babić będzie napierał, a Balski będzie się cofał i go pykał. Zadawanie ciosu byle zadać jak najszybciej to żadna szybkość. Nasi bokserzy są jednobiegowi. Brakuje zrywności, przyspieszeń, zróżnicowania tempa zadawanych ciosów. Wszystko na jednym biegu. Przeciwnik po 3-4 rundach już ma rozpracowanego każdego naszego boksera bez mniejszych problemów, bo on ciągle robi to samo.
Babić to nie jest żaden as, ale to będzie różnica w mentalu. Wpajane w polskim boksie wzorce uznają ofensywny styl za zło, bo przecież trzeba boksować zachowawczo i bezpiecznie. Babić przełamie fizycznie Balskiego i swoją agresją dopnie swego. Będzie KO Po 6-7 rundzie.
@Ariosto
Myślę, że Balski wcale taki waciany nie jest. Procent nokautów nie zawsze mówi prawdę. Gdyby np. oceniać Cieślaka po jego pierwszych 7 walkach, to miał tylko 3 wygrane przed czasem, a przecież jemu mocnego ciosu trudno odmówić. Ja sądzę, że siła ciosu Balskiego to jest jednak powyżej przeciętnej dla wagi cruiser.
@LwieSerce23
Słuszne uwagi odnośnie błędów szkoleniowych polskich trenerów, ale one nie za bardzo pasują do Balskiego. Jego chyba w większym stopniu ukształtowała ulica, niż amatorski boks (tylko 39 walk).
Walka może się sprzedać. Jednak żeby nie zakończyła się blamażem, trzeba Babicia przygotować. Dlatego najpierw serwowali mu niezbyt szybkich osiłków a teraz kogoś, kto dla odmiany jest względnie szybki. Wybierać należało z głową, żeby ktoś Chorwata nie ustrzelił przed oczekiwaną monetaryzacją projektu. Dlatego wybrano Balskiego. Wybór w miarę bezpieczny, Adam ma duże skoki formy, dyskusyjną szczękę (zawsze możliwe angielskie przerwanie) i o ile w narożniku stanie Wilczewski a nie na przykład Liczik - kiepski zaplecze szkoleniowe.
Tak jak pisałem, gdybym ja miał układać taktykę dla Balskiego, to przez pierwsze cztery rundy kazałbym działać na wstecznym, z dużą ilością lewego prostego i kontrami, jeśli to bezpieczne. W tym czasie Chorwat powinien się wyszaleć, wycepić i trochę oklapnąć. Potem można delikatnie go naciskać i próbować znokautować. Ale z Wilczewskim w narożniku to nie wyjdzie, jeśli go tam zobaczę, stawiam na KO na Balskim do 3 rundy.