WSZYSCY SĘDZIOWIE PUNKTOWALI IDENTYCZNIE RUNDA PO RUNDZIE

Sędziowie naprawdę robili co mogli... Ale na uwagę zasługuje fakt, że punktowali nie tylko zgodnie 115:113. Wszyscy punktowali dokładnie tak samo runda po rundzie!

Komisja Sportowa Stanu Nevada przedstawiła oficjalne karty punktowe. Tim Cheatham, Dave Moretti i Steve Weisfeld byli wyjątkowo zgodni. Najpierw dali pierwsze cztery rundy Canelo (40:36), potem kolejne cztery Biwołowi (76:76). Dziewiątą odsłonę przyznano Alvarezowi (86:85), by ostatnie trzy punktować już na korzyść Rosjanina (113:115).

Jeśli punktacja jest tak zgodna, powinno to świadczyć raczej o dobrej pracy arbitrów. Z drugiej strony nie jest tajemnicą, że Canelo w Las Vegas jest lekko chroniony...

- Lepszy będzie Biwoł, ale Canelo nie przegra chyba nigdy na punkty w Las Vegas, dlatego typuję remis - mówiła przed tym pojedynkiem promotorka Kathy Duva. I dużo się nie pomyliła... Gdyby pewny swego Rosjanin odpuścił ostatnią rundę i chciał tylko dowieźć wynik, zamiast jego wygranej ogłoszonoby remis.

Przypomnijmy, że Saul Alvarez (57-2-2, 39 KO) to zunifikowany mistrz wszystkich czterech federacji kategorii super średniej. Tym razem jednak poszedł w górę, pas WBA wagi półciężkiej zachował Dmitrij Biwoł (20-0, 11 KO). W kontrakcie była klauzula obowiązkowego rewanżu w przypadku wygranej Rosjanina, tak więc na początku września obaj panowie znów mogą skrzyżować rękawice.

Dodaj do:    Dodaj do Facebook.com Dodaj do Google+ Dodaj do Twitter.com Translate to English

KOMENTARZE CZYTELNIKÓW
 Autor komentarza: BlackDog
Data: 08-05-2022 08:33:14 
Ciekawe czy premie dostaną za "dobre chęci". Starali się jak mogli. Z takiej walki wykręcić prawie remis xD
 Autor komentarza: Boks4ever
Data: 08-05-2022 08:33:27 
Hahaha xD To jest po prostu kpina...
 Autor komentarza: fighter777
Data: 08-05-2022 08:35:25 
Nawet sędziowie w Vegas nie dali rady....Rewanż ? No cóż sędziowie będą mogli odkupić swoje winy :)
 Autor komentarza: GarbatyPredator
Data: 08-05-2022 08:36:01 
Popatrzmy na zdjęcie powyżej. Gość zostaje zdeklasowany, a mimo to ręce do góry. Odklejony gość..
 Autor komentarza: Polakos
Data: 08-05-2022 08:36:05 
Zaskakująca zgodność jeśli chodzi o wypunktowanie tego dla Bivola..
 Autor komentarza: fighter777
Data: 08-05-2022 08:37:04 
Wszyscy wiedzą że sędziowie oszukują na korzyść Canelo i nikt z tym nic nie robi. Oszustwo sankcjonowane przez Komisję Sportową. To jest żenujące.
 Autor komentarza: Polakos
Data: 08-05-2022 08:40:50 
Garnek mówi w swoim vlogu, że raczej będzie ścigał Bivola.
 Autor komentarza: sludgehc
Data: 08-05-2022 08:41:05 
Choćby człowiek się starał każdą rundę podciągnąć pod Canelo to nie wyjdzie lepiej jak 7-5 dla Bivola, remis byłby tutaj chyba największym skandalem od dekad. Korupcja w tym sporcie to bardzo poważny problem o którym absolutnie nikt ze świata boksu nie mówi głośno.
 Autor komentarza: BlackDog
Data: 08-05-2022 08:43:00 
Te przekupione towarzystwo wypaczyło obraz walki robiąc z tego wyrównaną walkę. Ba gdyby Biwoł odpuścił 1 rundę jak zostało wspomniane wypaczyli by wynik. Dużo nie brakowało żeby dali Alvarezowi zwycięstwo...

Dałby im trochę więcej aktywności i mimo że dostał wpierdziel kolejny raz by wygrał wałkiem.

Ale nie ma co się wkurzać w sumie. Wynik ostatecznie jest uczciwy, Alvarez dostał łomot i zobaczył jak to jest być w ringu z zdolnym półciężkim którego się nie masakruje warunkami na starcie i tyle.

Może nabierze wody w usta następnym razem zanim zacznie bredzić o Usyku.
 Autor komentarza: GarbatyPredator
Data: 08-05-2022 08:44:54 
Czyli we wrześniu powtórka, tyle że tym razem rudy będzie miał do dyspozycji sędziów nie 4-0 na starcie, a 6-0 :)
 Autor komentarza: BlackDog
Data: 08-05-2022 08:47:23 
"problem o którym absolutnie nikt ze świata boksu nie mówi głośno"

Mówią tylko co z tego? Atlas wydzierał się na wizji po walkach z Gołowkinem że został oszukany. Ale co to ma dać jak nie wyciąga się żadnych konsekwencji i wsadza się takiego zawodnika na nr. 1 P4P mimo że ciągle aktywnie walczy i wygrywa zawodnik który go 2 x pokonał...

Gotowanie żaby żywcem. Nie od razu wrzucić do wrzątku tylko stopniowo przyzwyczajać do temperatury. I tak się ludziom robi wodę z mózgu...
 Autor komentarza: Boks4ever
Data: 08-05-2022 08:52:45 
@BlackDog

Dokładnie. Kto tam za jakieś 10 lat będzie pamiętał o tym jak wyglądały walki z Gołowkinem? Jedynie my fani boksu.
 Autor komentarza: Scross
Data: 08-05-2022 08:55:59 
Cztery pierwsze rundy Canelo XDDDD? W tej walce? Co kurwa XDD?
 Autor komentarza: Scross
Data: 08-05-2022 08:57:13 
Teraz przypuszczenie, czy gdyby Canelo spóźnił się na walkę 15 minut to i tak by wygrał 4 rundy?
 Autor komentarza: Boks4ever
Data: 08-05-2022 09:01:09 
@Scross

Smiem
 Autor komentarza: Boks4ever
Data: 08-05-2022 09:01:38 
Śmiem twierdzić, że tak ;)
 Autor komentarza: Polakos
Data: 08-05-2022 09:02:19 
4-0 to przesada, ale już 4-2 po połowie dystansu to wynik jak najbardziej do przyjęcia. Zaskakująca zgodność u sędziów, każdą rundę każdy wypunktował tak samo.
 Autor komentarza: BlackDog
Data: 08-05-2022 09:02:21 
Samo to że potrzeba było by przeciwnik zadał 215 ciosów więcej i trafił prawie 2 x tyle co Alvarez by ugrać zwycięstwo UWAGA aż jedną rundą jest żenadą.

Saul Alvarez to świetny pięściarz ale daleko mu do tego kogo próbują na siłę z niego zrobić. I nie chodzi nawet o porażkę dzisiejszą. Chodzi o to że on przegrywał już w przeszłości a swoją pozycję i fajne zwycięstwa zawdzięcza w głównej mierze temu że jest największą gwiazdą boksu za którą idą największe pieniądze co daje mu kapitalne możliwości.

Całe szczęście że są granice tego gdzie pieniądze są przewagą. Larę przekręcili. Gienka 2 x ale tutaj już się nie dało po prostu bo to byłby najgorszy wał w historii chyba biorąc pod uwagę na jakim poziomie by się do takiego dziadostwa posunęli.
 Autor komentarza: Boks4ever
Data: 08-05-2022 09:02:29 
Przepraszam za dubel, ale net mi się zawiesił na chwilę.
 Autor komentarza: Hugo
Data: 08-05-2022 09:03:57 
Zgodnie fałszowane 4 początkowe rundy to ewidentny dowód na szykowanie wałka. Dalej jednak już się nie dało wmawiać całemu światu, że czarne to białe i na odwrót. Według statystyk Biwoł miał więcej trafień w każdej z 12 rund, więc 120:108 byłoby trudne do podważenia. No, ale przyjmijmy punktację Boxingscene 118:110 za miarodajną. To tyle samo, co w poprzedniej walce Biwoła z Umarem Sałamowem. Deklasacja.
 Autor komentarza: marcinm
Data: 08-05-2022 09:12:21 
moja teoria spiskowa: każdy sędzia miał posmarowane ale liczył, że dwóch pozostałych wyciągnie meksa za uszy a on sam (ten pojedynczy sedzia) skompromituje sie mniej (dajac nieznaczna wygrana Bivolowi).
A tak serio - karty wydrukowane fest. W pierwszych 4 rundach na sile mozna dac Saulowi jedna runde, ale tez za presing a nie skutecznosc.

Bivol wygrał zdecydowanie (w okolicach 118-110, moze nawet wyżej).
Kolega Polakos oczywiscie bedzie sie powolywal na te brudne karty, twierdzac ze wystarczylaby "jedna runda w druga strone" i bylby remis. essa7 (czy jakos tak) zapewne samobiczuje sie kablem od prodiża patrzac na zdjecie Golovkina.

Ciekawi mnie czy dojdzie do rewanzu oraz jak beda wygladaly kwity tj. czy po kolejnej porazce Alvareza (co jest najbardziej prawdopodobne) dokona sie najwiekszy skandal sedziowski, czy po daniu w tej walce wygranej Bivolowi półsiwatek sędziowski zakopie topór wojenny ze sprawiedliwościa i oceni walke obiektywnie. Oraz czy Canelo faktycznie wezmie ten rewanz z biegu czy np. sobie odpocznie czekajac na ew. starcie Bivola z kims innym (np. Beterbiewem czy Bautsi)

ps. nie skreslam totalnie Canelo w rewanzu bo jest to zawodnik w sile wieku, bardzo dobry, z mocnym ciosem i znakomita defensywam w przeszlosci pokazal ze potrafi korygowac pewne bledy, mimo wszystko uwazam ze Bivol ma wszystko zeby wygrac z nim 10 na 10 walk i dzis udowodnil ze potrafi te atuty pokazac w ringu.

ps2. czarna seria przereklamowanego Reynoso, ktory praktycznie nie ma nic do powiedzenia w przerwach miedzy rundami.
 Autor komentarza: Boks4ever
Data: 08-05-2022 09:16:52 
"essa7 (czy jakos tak) zapewne samobiczuje sie kablem od prodiża patrzac na zdjecie Golovkina"

Dobre xD Ale w sumie to szkoda mi chłopaka. Mam tylko nadzieję, że sobie nic nie zrobi...
 Autor komentarza: Hugo
Data: 08-05-2022 09:17:52 
@marcinm

Żeby rewanż miał dla Canelo (i jego ekipy) sens, to musieliby tym razem przekupić nie sędziów, ale Biwoła.
 Autor komentarza: Ariosto
Data: 08-05-2022 09:21:15 
Canelo jest śmieciem dla mnie.
Za to podnoszenie ręki po "115:113" ale przed ogłoszeniem dla kogo.

Całą walkę dostawał wpierdol, każdy to widział. Komentatorzy to widzieli, Twitter to widział, nawet mój tata, którego w ogóle nie obchodzi kto jest kto popatrzył chwilę i powiedział "ten czarny tego białego strasznie obija".
 Autor komentarza: marcinm
Data: 08-05-2022 09:25:21 
@Boks4ever
Nic sobie nie zrobi, z reguly agresywne jednostki nie sa wystarczajaco mocne psychicznie zeby podjac jakas skrajna decyzje, zwlaszcza jezeli mieliby poniesc uszczerbek na wlasnym zdrowiu. Ja robie podsmiechujki oczywiscie (tj. nie twierdze, ze samobojstwo czy samookaleczenie to akt odwagi), nie mam tez nic do fanbojow czy patoli ;p - raz w czas po prostu mozna z humorem wbic komus szpileczke. Sam tez często strzele gafe czy zle wytypuje przebieg walki, ale nie ide w zaparte tylko wole sie przyznac do bledu i wyciagac wnioski.

@Hugo
Ja podejrzewam, że mogą odpierdolić jakąś machloje w stylu "limicik w dniu walki" lub przekladanie daty walki, oby do tego nie doszlo bo ferment bedzie olbrzymi (a zarowno te karty, jak i wiele innych sytuacji w karierze Alvareza i tak mocno negatywnie wplywaja na jego legacy)
 Autor komentarza: GarbatyPredator
Data: 08-05-2022 09:28:23 
Na wrzesień będzie upgrade sędziów.
Cj Ross, Adelaide Byrd i nich będzie Weisfeld, On tez z ciepłego kurwidołka..
 Autor komentarza: Boks4ever
Data: 08-05-2022 09:28:33 
@Ariosto

No cóż... Facet totalnie odleciał... Myślał, że jak coś tam poboksuje i wytrwa 12 rund to nie ma możliwości, żeby przegrał na punkty. Punktacja oczywiście z dupy, ale najważniejsze, że wygrał lepszy.
 Autor komentarza: Boks4ever
Data: 08-05-2022 09:31:10 
@marcinm

Ja to też napisałem tak pół żartem, pół serio. Ale na pewno będzie miał zjebany dzień ;)
 Autor komentarza: Boks4ever
Data: 08-05-2022 09:32:18 
Bardziej mi żal Polakosa. Bo może jest trollem, ale przynajmniej kulturalnym ;)
 Autor komentarza: marcinm
Data: 08-05-2022 09:39:13 
@Boks4ever
No Polakos faktycznie zasluguje na szacunek jako uzytkownik - chociazby dlatego ze pod tym tematem sie wypowiedzial i nie idzie w zaparte (chociaz to byloby komiczne gdyby staral sie dyskredytowac wygrana Bivola). Moze ta walka sprawi, ze Polakos zuważy fakt, iż Saul Canelo Alvarez nie jest bytem nadprzyrodzonym tylko zawodnikiem z pewnymi ograniczeniami.
 Autor komentarza: Turuu7
Data: 08-05-2022 09:42:54 
Mam nadzieje ze Canelo nabierze troche pokory i nie wezmie tego rewanzu. Biwol mu pokazal ze top LHW to jeden most za daleko. Beterbijew by go pewnie znokautowal. Wiem ze duzo tu osob nie lubi Canelo i sie cieszy ze przegral ale tez trzeba wziac pod uwage na co sie porwal. Zaczynal w welter i niema jakis super warunkow fizycznych a wyszedl do mlodego niepokonanego mistrza w LHW. Mam teraz nadzieje na powrot do SMW i walki z Charlo, Benavidezem, Andrade i moze Munguia. Z Golovkinem walki juz niechcial bym zobaczyc, Golovkin sie postarzal i teraz naprawde moglby oberwac. Kazdy wie ze nie przegral ani razu z Canelo i niech tak zostanie.
 Autor komentarza: WielkiBokser
Data: 08-05-2022 09:48:52 
bardzo dobrzeże bedzie rewanż ,prawie wyrównane pojedynki zawsze powinny miec miejsce rewanżu
 Autor komentarza: marcinm
Data: 08-05-2022 09:49:18 
Ale juz nie umartwiajac sie (czy nabijajac) z innych uzytkownikow, warto odniesc sie do walki w kilku innych aspektach.
Po 1 docenic to co pokazal Bivol - konsekwencja (mental), swietna defensywa [zwlaszcza skuteczne obrony blokiem przed ciosami na dol], wysmienita praca nog, wytrzymalosc/kondycja i swietne kombinacje - przed walka zarzucano mu, ze uzywa tylko dwoch ciosow prostych, tutaj pokazal fajne sierpy, kilka razy probowal podbródkowych i znakomicie operowal przednia reka.
2. Chyba malo kto bedzie mial teraz watpliwosci co do tego, ze obecnie Usyk powinien byc top1 P4P.
3. Mimo, że Alvarez dalej bedzie najlepiej zarabiajacym zawodnikiem to jego wartosc marketingowa moze minimalnie spasc i pojawi sie pytanie czy jego potencjalni przeciwnicy, jezeli rudy odpusci rewanz z Bivolem, tacy jak GGG/Benvidez/Charlo nie beda zbyt pazerni oraz czy beda postrzegani przez ekspertow jako skazancy czy jednak perspektywa sie zmieni.
4. Jezeli perspektywa sie zmieni jak o wplynie na samego Alvareza? Jezeli nie bedzie murowanym faworytem, czy jego przerosniete ego (czasami zakrawajace o pyszalkowatosc czy bute - jak gesty po przegranych potyczkach) nie odbija sie na postawe w ringu
 Autor komentarza: Turuu7
Data: 08-05-2022 10:06:00 
WielkiBosker- wyrownany pojedynek? Ogladales walke czy wstales rano i sprawdziles punktacje sedziow?
 Autor komentarza: Boks4ever
Data: 08-05-2022 10:10:31 
@Turuu7

Sobota była to chłopak pewnie porządził ;) Co do pokory Canelo- zobacz temat wyżej...

@marcinm

Już zauważył. W walce z Kowaliowem miał odpowiednie warunki. Dzisiaj był za mały xD
 Autor komentarza: Turuu7
Data: 08-05-2022 10:22:54 
Boks4ever- no teraz troche sie osmiesza Canelo. Nawet jak chce tego rewanzu to moglby przeciez normalnie przyznac ze Biwol tego dnia byl po prostu lepszy ale juz wie co zrobil zle i nastepnym razem go pokona. Ale nie, trzeba umniejszac swietnemu bokserowi i wmawiac ze jakby chcial to by wygral. Mysle ze rewanz to bedzie powtorka z rozrywki, Biwola nieda sie sprowokowac jest mega skoncetrowany i robi swoje. Wlasnie jedyny blad GGG to bylo granie w te gierki Canelo i chec pokazania ze moze go zmiazdzyc. Biwol nie wdawal sie w te niepotrzebne wymiany tylko sam pieknie zastawial pulapki na coraz bardziej sfrustowanego Canelo.
 Autor komentarza: Boks4ever
Data: 08-05-2022 10:42:04 
Dokładnie. Przegrałem, bo byłem tego dnia gorszy. Gdyby tak powiedział to na pewno wizerunkowo by zyskał. Nie wiem, może loeinien zatrudnić do swego sztabu użytkownika Polaków, jako specjalistę od PR. Co do Gołowkina- wydaje mi się, że on po prostu zdawał sobie sprawę z tego, że na punkty nie wygra i za wszelką cenę chciał Canelo skończyć przed czasem, przez co mniej boksował. Chociaż i tak obie walki powinien wygrać w mojej opinii.
 Autor komentarza: Boks4ever
Data: 08-05-2022 10:43:25 
Przepraszam za błędy, ale piszę na szybko, bo trochę zajęty jestem.
 Autor komentarza: Marduk
Data: 08-05-2022 11:21:13 
Jakby coś wyszły statystyki runda po rundzie, Bivol w każdej rundzie zadał więcej ciosów niż Canelo. https://www.boxingscene.com/uploads/canelo-bivol-compubox-punch-stats.jpg
 Autor komentarza: Scross
Data: 08-05-2022 12:06:36 
Ciociu wróć! Powiedział mały Saul do cioci Adelaidy....
 Autor komentarza: VVD
Data: 08-05-2022 13:30:09 
Piekło zamarzło, a może zadziałała ta presja którą kibice i niektórzy uczciwi eksperci od miesięcy wywierali na różnych forach bokserskich wreszcie odniosła skutek, ciągłe przypominanie o oszustwach w walce z GGG i tym jak Canlo jest faworyzowany przez sędziów czy to przez T.Atlasa czy ostatnio K.Duva która typowała walkę, to wszystko zadziałało, gdzieś ta cała presja może dotarła do panelu sędziów którzy tym razem wyjątkowo nie przekręcili zwycięzcy kosztem Canelo, brawo sędziowie, brawo boks - to sukces dla dyscypliny i porażka DAZN oraz ich przydupasów którzy traktują boks tylko jako źródło dochodu zapominając od sportowym aspekcie tej rywalizacji, myśleli że będą sobie bokserm ręcznie sterować i że sobie wykreują "boga boksu" dla gawiedzi a z prawdziwych kibiców zrobią w balona i zamydlą im oczy... takiego wała! Farbowany lis został obnażony. Fani Canelo dziś zapalają znicze heheheh
 Autor komentarza: Scross
Data: 08-05-2022 13:44:08 
Fani Canelo dziś szukają usprawiedliwień i liczą, że w rewanżu Canelo zrobi ułańską szarżę na bivola - oczywiście uczciwie bez sędziów ringu klauzul i wołowiny.
 Autor komentarza: Clevland
Data: 08-05-2022 14:17:55 
Czy w historii były tak punktowane walki?
Oczywiście przy wyrównanej powiedzmy walce.
Oczywiście walki do jednej… mogły być jednakowo wypunktowane.
 Autor komentarza: Scross
Data: 08-05-2022 14:29:39 
Oczywiście ale walki do jednej mordy punktowane na wyrównaną identycznie? Dziwna sprawa dla mnie.
 Autor komentarza: VVD
Data: 08-05-2022 17:31:26 
Dwie do trzech rund można by dać na konto Alvareza ale w sumie to nie wiem czy wygrał jedną rundę?
 
Aby móc komentować, musisz być zarejestrowanym i zalogowanym użytkownikiem serwisu.