MASTERNAK: KTO MA TĘ KASĘ WYŁOŻYĆ Z WŁASNEJ KIESZENI?

Jeden z najlepszych pięściarzy wagi cruiser na świecie, Mateusz Masternak (45-5, 30 KO) zabrał w instagramowej dyskusji z kibicami głos na temat kłopotów, jakie przeżywa w Polsce boks zawodowy.

MASTERNAK TRZYMA KCIUKI ZA POWRÓT NSUE DO ZDROWIA >>>

- Jednym z najlepszych sposobów zwiększenia budżetu jest kibic. Tłumaczę matematycznie: kupowanie biletów i PPV to dobra oglądalność i frekwencja. A właśnie za to chcę płacić sponsorzy. Sponsorzy płacą większe pieniądze, bo reklama ich firm dotrze do większej ilości osób. A grupa może pozwolić sobie na lepszych rywali - stwierdził Masternak.

- Nie zastanawialiście się, dlaczego tak się mnożą federacje freakowe? Bo co? Ktoś chce więcej wydać z własnej kieszeni? Nie, nie chce. To chcą oglądać kibice i dlatego tam są sponsorzy. I tacy kibice tłumnie lgną na galę Fame w sobotę, a potem w niedzielę rano nagle wielkie pretensje i oczekiwania, dlaczego takie słabe boksy, bo oni by chcieli walkę o mistrzostwo świata. Okey! Oczywiście, każdy może oglądać co chce i ma do tego pełne prawo. Ale wtedy nie ma prawa oczekiwać czegokolwiek ode mnie i mojej grupy - dodał "Master".

- Kiedy walka z zawodnikiem z top 10 (pytanie kibica - przyp.red.)? Strzelajmy, że taki budżet to 350 tysięcy złotych. I ta kwota brzmi fajnie?! A teraz uwaga: wiecie, ile taki zawodnik z top 10 chce dostać za przyjazd do innego kraju? A ja Wam powiem: między 80 a 100 tysięcy euro! - kontynuował bokser.

- I teraz pytanie do Was: kto ma tę kasę wyłożyć z własnej kieszeni? Ja czy Andrzej Wasilewski? - podsumował temat polski zawodnik.

Dodaj do:    Dodaj do Facebook.com Dodaj do Google+ Dodaj do Twitter.com Translate to English

KOMENTARZE CZYTELNIKÓW
 Autor komentarza: MLJ
Data: 01-09-2021 18:34:17 
A ja wolałbym żeby zamiast ściągać gości z zagranicy, zacząć zestawiać ze sobą najlepszych polskich kruzerów w ramach PBN (kasę wyłoży TV, a kibice obejrzą takie zestawienia z wywalonym jęzorem, zwłaszcza jak będzie solidny undercard). Był już pierwszy fajny pomysł i świetna walka Mateusza z Adamem. Czemu tego nie pociągnąć dalej. Np Głowacki - Balski, czy Masternak - Włodarczyk. Jest też Jeżewski i Olaś, O Cieślaku nawet nie wspominam bo to w tej chwili najlepszy polski zawodnik w tej wadze z mistrzowskimi aspiracjami. yale jak się dogada z TV to co nie dopnie ?
 Autor komentarza: Ramirez82
Data: 01-09-2021 18:37:52 
I takiego zawodnika zawsze brakowało Andrzejowi Wasilewskiemu :) Nie walenie z bani, nie wyśpiewywanie "przeżyj to sam", ale oddanie promotorowi i bronienie go - tak się buduje dobrą relację :)
 Autor komentarza: WielkiBokser
Data: 01-09-2021 19:16:29 
PBN zaraz wygrzebie Adamka
 Autor komentarza: Hugo
Data: 01-09-2021 19:47:05 
Oczywiście, że tę kasę ma wyłożyć z własnej kieszeni Wasilewski, bo on jest biznesmenem działającym w branży boksu zawodowego. W gospodarce rynkowej tak już jest, że trzeba najpierw zainwestować własne pieniądze (lub pożyczone w banku), żeby przyniosły zysk. To dotyczy promotora boksu tak samo, jak developera, czy rolnika hodującego świnie. On musi najpierw kupić prosiaki i paszę, żeby za kilka miesięcy odstawić żywca do skupu i odebrać swoje pieniądze z zyskiem. Przy czym nie ma zysku bez ryzyka. Rolnik może stracić i promotor może stracić. Rolnicy jednak ryzykują, a Wasilewski jeszcze się ryzykiem nie splamił. Woli organizować gówniane bumobicia opłacane przez tę czy inną telewizję, niż zaryzykować sprzedaż PPV za kilka porządnych ciekawych zestawień bez jednoznacznych z góry wiadomych zwycięzców. Jednak Kliczkowie (K2) zaryzykowali we Wrocławiu PPV za galę Witalij vs Adamek i chyba wyszli na swoje. Borek raczej też do interesu nie dokładał.

Druga sprawa to fakt że "zabawa w olimpijczyka" kosztowała Masternaka wypadnięcie z rankingów 2 federacji i na dziś dzień figuruje tylko w IBF i WBO, co poważnie ogranicza liczbę sensownych klasowych rywali. Tym niemniej na pewno można sprowadzić za rozsądne pieniądze takich, jak Rosjanin Papin, Bułgar Terweł Pulew, a przede wszystkim Thabiso Mchunu, który chyba nie jest zbyt drogi, bo ostatnio 2 razy boksował w Rosji. Do tego ciekawy undercard złożony z bokserów KP, żeby było taniej i żeby kibice wreszcie mogli się przekonać, kto z tego grona jest coś wart, a kto nie rokuje nadziei. Będzie dobry towar, to znajdą się chętni do oglądania i PPV dobrze się sprzeda.
 Autor komentarza: MLJ
Data: 01-09-2021 19:58:24 
Od razu mówię że za fajne PPV w Polsce onegdaj płaciłem chętnie, bo wiedziałem że płacę za jakość (Kliczko - Ademek, Głowacki - Usyk, itp), ale do żadnej patoli typu Szpilka, czy jakies freak fighty celebrytów i przecenione ksw nie dołożę ani grosza. Jak yale zaczenie zestawiać komandosów z wago cruzer, bardzo chętnie to wspomogę
 Autor komentarza: Hugo
Data: 01-09-2021 20:19:15 
@MLJ
Głowacki vs Usyk było w PPV? To znaczy, że Wasilewski jednak jeden raz zaryzykował. Jeżeli stracił na tej gali, to w wyniku własnych błędów. Reklama była bardzo nędzna, a do tego fatalny wybór miejsca. Do Krakowa lub Warszawy na pewno ściągnęłoby (i kupiło bilety) wielu kibiców Usyka z Ukrainy, natomiast Gdańsk wybitnie im nie pasował.
 Autor komentarza: mpjzb
Data: 01-09-2021 20:27:39 
Ale co szkodzi by to nawet było PPV, gdzie niby głównym bohaterem byłby Szpilka, a taki Master z kimś sensownym jako przystawka? Mam wrażenie, że udałoby się to sprzedać, bo nadal sporo ludzi jest w stanie zapłacić pieniądze za oglądanie jak nasz Saturdej Sandej pokazuje numer buta.
Nie widzę innej opcji by jakoś w końcu pchnąć tę karierę Mateusza do przodu. Przecież to jest naprawdę ostatni dzwonek aby coś jeszcze zdziałać w tym sporcie. Szkoda, że Master jest "zbyt grzeczny", przez co jego medialność też jest znikoma...
 Autor komentarza: MLJ
Data: 01-09-2021 21:08:54 
@Hugo
Usyk i Głowacki który wówczas był czolowym zawodnikiem cruiser, te PPV było uczciwe, a sama gala całkiem fajna. Nie żałowałem zakupu.
 Autor komentarza: gerlach
Data: 01-09-2021 22:57:53 
Takie sa realia polskiego boksu. My mozemy liczyc na zapraszanie naszych na fajne gale czy walki na wescie, Rosji, czy USA i ewentualnie tam szukanie zarobkow.

Co mialoby dac Wasylowi i Masterowi sciagniecie zawodnika np z 10tej pozycji za 400.000 pln do Polski? Inaczej, co dalaby taka wygrana? Nie ma to sensu biznesowego w ogole, a sportowo przy tej inwestycji tez nie widze przelozenia. Master nie musi zreszta cudowac, ma dobry ranking i masywne 45-5. Moim zdaniem droga obrana przez AW jest dobra - utrzymywanie aktywnosci Mastera, pokazywanie go przy okazji polskiej publice, bo jednak jakies zainteresowanie budzi i czekanie na szanse walki o pas lub eliminator.
 Autor komentarza: dommanu
Data: 02-09-2021 07:16:28 
Ludzie polski boks umiera, wystarczy spojrzec na sprzedaz ppv gal wasilewskiego a gali freakowej famme mma

Szpilka vs Różański - sprzedano ppv 30 tys x 18pln = 540 000 pln

FAME MMA10 - sprzedano ppv 510 tys x 20pln = 10 200 000 pln
 Autor komentarza: dommanu
Data: 02-09-2021 07:17:28 
10,2mln zlotych a 500 tys to jest przepasc
 Autor komentarza: Hugo
Data: 02-09-2021 10:02:24 
@MLJ
Ja też nigdy nie żałowałem na PPV za porządne polskie gale. Niestety, chyba jesteśmy w mniejszości.

@dommanu
Szpilka vs Różański to akurat było badziewie nie warte złamanego grosza, ale generalnie masz rację. Polski boks umiera, a na jego zwłokach żerują sępy promujące cyrkowo-jarmarczne widowiska. Świat też niestety idzie w tym samym kierunku.

@gerlach
Z biznesowego punktu widzenia masz rację, ale ze sportowego wygląda to inaczej. Klasowy bokser (np. Masternak) podtrzymujący aktywność droga obijania jakiegoś buma raz na pół roku niestety bardzo zjeżdża w dół ze swoją formą. Najlepszym przykładem z ostatnich lat jest tutaj Głowacki, a i w dalszej przeszłości jest ich kilka. Za załatwione układami w federacjach title shoty z Polakiem w roli chłopca do bicia panu Wasilewskiemu już dziękujemy.
 Autor komentarza: GeorgeForeman
Data: 02-09-2021 10:30:29 
Wiadomo że Wasilewski ma wyłożyć pieniądze i nie rozumiem w ogóle tej rozmowy. On jest promotorem i organizatorem gal to jego praca.
 Autor komentarza: khorne
Data: 02-09-2021 12:04:51 
@Hugo
"Oczywiście, że tę kasę ma wyłożyć z własnej kieszeni Wasilewski, bo on jest biznesmenem działającym w branży boksu zawodowego. W gospodarce rynkowej tak już jest, że trzeba najpierw zainwestować własne pieniądze (lub pożyczone w banku), żeby przyniosły zysk. To dotyczy promotora boksu tak samo, jak developera, czy rolnika hodującego świnie."

I tutaj różni się Twoje myślenie od myślenia owego biznesmena. Biznesmen widząc, coś nierentownego, nie inwestuje w to góry gotówki. Realia są jakie są. Masternak, ani nie jest perspektywistyczny (lata), ani nie jest bardzo medialny, ani nie sprzedaje biletów wśród tzw. Januszy, a to na nich się zarabia.

"Wasilewski jeszcze się ryzykiem nie splamił" - Najman rzekłby "co ty pierdolisz człowieku?". Zorganizowanie gali Głowacki-Usyk to było ogromne ryzyko, które się nie spłaciło. Wiadomo było już przed walką, że o to będzie ciężko.

"Jednak Kliczkowie (K2) zaryzykowali we Wrocławiu PPV za galę Witalij vs Adamek i chyba wyszli na swoje" - Jesteś poważny? przecież to była gala skazana na sukces..

Ja wiem, że wśród wielu myślenie jest życzeniowe (i sportowe). Niestety to tak nie wygląda jeśli mówimy o prawdziwym biznesie.
 
Aby móc komentować, musisz być zarejestrowanym i zalogowanym użytkownikiem serwisu.