WASILEWSKI O JOYCE-DUBOIS: IDIOTYCZNY MATCHMAKING

Wczoraj w Wielkiej Brytanii skrzyżowali ze sobą rękawice dwaj zawodnicy Franka Warrena - Daniel Dubois (15-1, 14 KO) oraz Joe Joyce (12-0, 11 KO). Takie zestawienie pod względem promotorskim nie spodobało się Andrzejowi Wasilewskiemu, który skomentował je wczoraj na Twitterze. - Idiotyczny matchmaking - napisał szef grupy Knockout Promotions. 

23-letni Dubois przegrał przed czasem w dziesiątej rundzie, po tym jak poddał się po kolejnym uderzeniu w zapuchnięte oko. Joyce imponował w ringu celnym lewym prostym, choć nie był to oczywiście jego wspaniały występ. 

- Idiotyczny matchmaking Dubois - Joyce. Pisałem o tym. Chyba rzeczywiście Francis Warren przejął firmę od ojca. Pamiętam Carla Kinga, młodych Sauerlandow. Oni też chcieli ze mną budować potęgę boksu światowego w Polsce. Eddie może spać spokojnie, jeśli chodzi o rynek UK - napisał wczoraj na Twitterze Wasilewski.

- Dla Duboisa, młodego prospekta, który był o krok od walki o MŚ to potężny ból. Może odrobi, może nie. Poza tym on się poddał. Możliwe, że się nauczył poddawać. A to raczej koniec marzeń o naprawdę dużym boksie. Choć czasem niespodzianki się zdarzają - komentuje porażkę 23-latka właściciel grupy Knockout Promotions.

Promotor skomentował również informację, jakoby Dubois prowadził na kartach punktowych.

- Czyli Joyce zrobił mega psikusa. A zobaczymy jeszcze co z kontraktem. Choć nie wykluczam, że Eddie w jakiś cichy sposób przejął już to całe towarzystwo... Jest za cichy i jak się pytałem o konkurencji projekt polski tylko się uśmiechał.

- Myślę, że stary [Frank Warren - dopisał red.] z jakiś przyczyn musiał tę walkę zrobić. Może kontrakt się jakiś kończy? Telewizyjny? Któregoś z zawodników? - zastanawiał się promotor.

Syn Franka Warrena, Francis jest współpromotorem grupy Quensberry Poland, która zadebiutowała tydzień temu galą na zamku w Gniewie. Wśród osób współpracujących z duetem Krawczyński - Warren są również Fiodor Łapin i Paweł Gasser. 

Dodaj do:    Dodaj do Facebook.com Dodaj do Google+ Dodaj do Twitter.com Translate to English

KOMENTARZE CZYTELNIKÓW
 Autor komentarza: lubieznyzenon
Data: 29-11-2020 17:45:57 
Wiadomo, dla Wasyla dobry matchmaking jest wtedy, kiedy jego prospekt walczy z ogórami z kategorii niżej. A 23-latek z porażką na koncie jest już skończony, bo przegrał.

Zobaczcie jakie bagno promotorzy zrobili z tego sportu. Pomyśleć, że w innym sporcie walki taki Błachowicz ma niemal 1/3 walk przegranych, nigdy nie było matchmakingu "pod niego", a jakoś mistrzem został i tylko idiota może mu wypominać przegrane.
 Autor komentarza: Ramirez82
Data: 29-11-2020 17:47:15 
Dokładnie. Nigdy dwóch dobrze rokujących zawodników, nie zestawia się że sobą. Sprowadza się dla nich Węgrów i emerytów, aż osiągną rekord 25-0, wtedy jakiś mistrz na dobrowolną po nich się i tak zgłosi. Proste.

Frank niech się uczy od Wasyla!
 Autor komentarza: lubieznyzenon
Data: 29-11-2020 17:48:14 
A potem się dziwimy, że boks mało popularny, że nikt nie ogląda, nikt nie trenuje, nie ma nowych talentów. ALe jak kogoś zainteresować, skoro od 15 lat polskie gale zawodowego boksu polegają na dokonywaniu przez miejscowych bohaterów egzekucji na gościach ściągniętych po to, żeby ktoś tej egzekucji na nich dokonał.
 Autor komentarza: puncher48
Data: 29-11-2020 17:48:59 
Matchmaking ze sportowego punktu widzenia był znakomity, bo odsiewa się ziarno od plew,a nie hoduje kurczaka,natomiast patrząc z drugiej strony pod kątem biznesowym zarżnięto przynajmniej chwilowo dobrze rokującą firmę.
 Autor komentarza: marcinm
Data: 29-11-2020 17:56:12 
"idiotyczny matchmaking Dubois" = z perspektywy promotora to mozna sie z nim zgodzic, z perspektywy kibica - nie.

Zgadzam sie też z Wasilewskim, że poddanie sie zawodnika moze go "nauczyc poddawania sie" ale może to też iść w drugą stronę - przykład VK z Byrdem

Spekulacje dot. kontraktów itd ciekawe i być może coś tu było na rzeczy - podejrzewam, ze team JJ wymusil duza walke, ze wzgledu na jego wiek i brak innych perspektyw dopchania sie o tittle, a stary Warren - wydrukowal karty pod uwazanego za nowa nadzieje HW prospekta i zgodzil sie na walek.
Info o Eddiem ktory sie smieje z polskiego projektu Warrenow to normalne - Wasyl umniejsza loklanym konkurentom, ale czy AW nie widzi ze tym wpisem sam stawia sie w roli "pieska Eddiego"?

"Chyba rzeczywiście Francis Warren przejął firmę od ojca. Pamiętam Carla Kinga, młodych Sauerlandow"
Mlody Sauerland radzi sobie zapewne nie gorzje niz taki don wasyl, co prawda mozna powiedziec ze potega sauerlandow upadla ale na to zlozylo sie wiele czynnikow [wyjadacze z usa (top rank) + nowe PBC oraz eksplozja rozwoju Hearna po przejeciu dzialan przez Eddiego].
Mlody Warren to raczej melodia przyszlosci i byc moze w przeciagu kilku lat jego pozycja tez bedzie mocna, bo jak pokazuje rynek - kibic i zawodnik nie lubi monopolu (no chyba ze jest to UFC)
nt. Kinga sie nie wypowiem - nie znam historii.

Tak czy owak, AW jak zawsze niby dyplomatycznie ale zeby komus dopierdolic bokiem + postawic sie w swietle wszechwiedzacego profesjonalisty, ktory zawsze ma wszystko rozegrane idealnie; przeciwnikow ze slowacji (ostatnio argenytny) anonsowanych na 3 dni przed gala, jak trzeba to wydrukowane wyniki, wiecznych pretendentow z rekordami 30-0 i wieczne spory z podopiecznymi o jakas kase + czasami uda sie z co-promotorem spierdalac motorynką po pustyni z walizka dolarów :D
 Autor komentarza: andrewsky
Data: 29-11-2020 17:59:35 
Pan Wasilewski tez się nie popisał i niepotrzebnie wypuścił Szpilkę po bardzo ciężkim nokaucie z rak Wildera na Kownackiego,przyspieszając rozbicie mentalne i fizyczne swojego zawodnika
 Autor komentarza: rocky86
Data: 29-11-2020 19:04:16 
W UK takie walki, to nic nowego, przecież obaj obecni mistrzowie byli podobnie konfrontowani, czy dość szybko z mocnymi przeciwnikami w ryzykownych starciach. Fury z Chisora, a AJ z Whytem.
 Autor komentarza: t4b4x0
Data: 29-11-2020 19:11:20 
Wasyla boli d*pa bo nigdy by takiej walki nie zrobil, tylko kisilby przez 5 lat zawodnika i pompowal mu rekord. Dubois jest mlody i szybko sie odbuduje i wroci. Takie walki maja najwiekszy sens, nikt jie chce ogladac walk gdzie wynik z gory jest znany jak u pana Wasilewskiego.
 Autor komentarza: teanshin
Data: 29-11-2020 19:30:17 
Bardzo dobry matchmaking ale ktoś taki jak Wasilewski tego nie zrozumie bo działa na kompletnie innym poziomie. Tak się oddziela ziarno od plew, kolejnym miało być Yoka vs Milas, ale Yoka złamał rękę. Kto wie czy nie dojdzie niedługo do Hrgovic vs Babić. Takie walki mają sens.
 Autor komentarza: Ariosto
Data: 29-11-2020 19:53:18 
Dla mnie też było to dziwne i zaskakującce zestawienie, jednak zgadzam się z komentarzami w tym wątku, a najbardziej z pierwszym.
 Autor komentarza: KalarCz
Data: 29-11-2020 20:21:39 
Świetne posunięcie Warrena , szkoda że Wasilewski tego nie rozumie, Joice i Dibua przed tą walką ocierali się o czołówke ale nei mogli do niej dobić, Joice nie ma już dużo czasu bo ma 35 lat, Dibua ma tego czasu od groma bo ma dopiero 23 lata, zwycięzca tej walki staje się niemal z automatu pretendentem do walki o pas, przegrany jeżeli - przegrałby zdecydowanie - zostałby zweryfikowany i promotor przekonałby się że nie warto mocno w niego inwestować, jeśli przegrałby po równej walce tak jak to się stało - bez problemu dostanie następne duże walki, to tylko przegrana a nie koniec świata, sama walka wygenerowała duże zainteresowanie, dziś piszą o niej wszyscy, skorzystali Warren, zawodnicy, boks, gdyby Dibua walczył wczoraj z jakimś ogórkiem gala była by opisana na ostatniej stronie jednym zdaniem, szkoda że Wasilewski tego nie rozumie
 Autor komentarza: Ariosto
Data: 29-11-2020 20:39:12 
Dobre podsumowanie KalarCz. Ja byłem przekonany, że to tylko takie gadanie i że do walki nie dojdzie. I nadal nie jestem pewny, czy wsadzenie Duboisa na konia nie zrobiło mu krzywdy. Jednak jak udało się walkę 5 i 6 boksera UK, czyli niedaleko powiedzmy Allen - Price, wypromować na 'hit roku' - to majstersztyk.
 Autor komentarza: Hugo
Data: 29-11-2020 22:47:16 
Nie wiem, jak Wasilewski rozumie słowo "matchmaking". Jednym z możliwych tłumaczeń jest "ustawianie meczów". W tym znaczeniu oczywiście ma rację. Wygrać miał Dubois, sędziowie mieli dostać swoją szansę, dobrze poinformowane buki ustawiły odpowiednio stawki, a tu "Joyce zrobił mega psikusa" i wygrał przed czasem. Czyli idiotyczny matchmaking, jaki w grupie KP się nie zdarza. Na galach Wasilewskiego nawet jak Radczenko powali faworyta, to dobrze wie, że musi tę walkę dociągnąć do regulaminowego końca, bo od werdyktu to są sędziowie. Inaczej nie dostałby kolejnej walki.
 Autor komentarza: Luton
Data: 30-11-2020 07:19:59 
w UK sie nie patyczkują tylko zestawiają ze sobą zawodników gdzie obydwaj mają sporo do stracenia. w Polsce hoduje sie zawodników na ogórach byle windować ranking, a potem wrzuca na głęboką wode. Czasem to sie udaje (głowacki-huck), ale z reguły kończy sie fatalnie.
 Autor komentarza: falken
Data: 30-11-2020 08:43:56 
Sportowo to tak powinno wyglądać - dał radę idzie wyżej, nie dał rady, spada 3 piętra w dół. Jak jest dobry, to się wygrzebie, jak nie jest, to się nie wygrzebie. Ale jako kibic to chyba też wolę być marketingowo urabiany i trochę dużej zaczekać aż się rokujący zawodnik wyrobi, niż oglądać kompromitację i załamanie kariery. Inna sprawa czy Dubois ma jakiekolwiek szanse na wyższą półkę, jeśli porządnego mocnego uderzenia zadać nie umie, a czysto trafiając nie rzuca na glebę, ani nawet nie zachwieje przeciwnikiem,
 Autor komentarza: MLJ
Data: 30-11-2020 13:16:37 
matchmaking jak najbardziej w porządku, slkoro z Diboisa robił Frank przyszłego mistrza świata. Tymczasem okazało sie że Król lew ma przytępawe kły..
Povietkin - Wawrzyk, Lebioda - Kołodziej, to jest fatalny matchmakig, gdzie gościa bez żadnej weryfikacji wysysła się topowego zawodnika w swojej kategorii..
 Autor komentarza: t4b4x0
Data: 30-11-2020 21:42:08 
Poza tym Wasilewski mowi, ze Dubois nie mial rywali posrednich i z mistrza anglii przeskoczyl na kogos takiego. Teraz juz wiem, ze Wasyl to ***#** hipokryta. A Szeremeta kogo mial? 40 letnich francuzow hahahha, a teraz po latach obijania ogorkow wystawia go do jeszcze wyzej polki, niz wyszedl DDD.. Do najgrozniejszego w swojej wadze GGG. Co za ****y hipokryta.
 Autor komentarza: Luton
Data: 01-12-2020 05:59:44 
wawrzyk i kołodziej to przykłady, które rzucają sie w oczy. następny w kolejce zawodnik prowadzony w polskim stylu to Szeremeta. Daj Bóg, żeby 40letni Gołowkin po tej dłuższej przerwie zardzewiał na tyle, że ta walka będzie wyrównana, przynajmniej do jakiegoś momentu.
 
Aby móc komentować, musisz być zarejestrowanym i zalogowanym użytkownikiem serwisu.