WASILEWSKI KRYTYCZNIE: WALKA, KTÓREJ DZISIAJ NIE POWINNO BYĆ

Andrzej Wasilewski nie przebiera w słowach po brutalnym nokaucie Derecka Chisory (31-9, 22 KO na Arturze Szpilce (22-4, 15 KO). Swoją opinię wygłosił na Twitterze. Promotor Szpilki uważa, że do dzisiejszej walki z "Del Boyem" nie powinno dojść. Wrócił również do czasów, gdy szkoleniowcem Artura był trener Fiodor Łapin.

- Artur pojechał już do hotelu. Walka, której dzisiaj nie powinno było być. Artur z najlepszych czasów, z Fiodorem Łapinem, ważący ok. 104 kg, byłby według mnie dzisiaj mocnym faworytem - napisał na swoim profilu na Twitterze współwłaściciel grupy Knockout Promotions

Szpilka przegrał po raz czwarty w karierze. Pierwszy raz w narożniku Artura stanął Roman Anuczin. W latach 2015-17 szkoleniowcem Szpilki był Ronnie Shields. Wcześniej pięściarz z Wieliczki przez wiele lat trenował pod okiem Fiodora Łapina - to właśnie ten trener przygotowywał go m.in. do zwycięskiej potyczki przeciwko Tomaszowi Adamkowi. 

Dodaj do:    Dodaj do Facebook.com Dodaj do Google+ Dodaj do Twitter.com Translate to English

KOMENTARZE CZYTELNIKÓW
 Autor komentarza: teanshin
Data: 20-07-2019 23:26:04 
Nie prawda, taka walka musiała się odbyć i w końcu pokazać Szpilce że nie ma czego szukać w światowym wielkim boksie. Szkoda że musiał zebrać aż tak bolesną lekcję żeby to zrozumiał. To było KO kończące karierę.
 Autor komentarza: MrAdam
Data: 20-07-2019 23:26:15 
Nigdy by nie był faworytem z wielu powodów.
 Autor komentarza: Marduk
Data: 20-07-2019 23:26:45 
No ja o tym pisałem tak długo. Spasiony Szpilka 110 kg. Chłop ma chodzić na nogach, jabować Chisorę, żeby go nie dopuścić do półdystansu i mieć wystarczającą kondycję, a on znów przybrał. Już w walce z Wachem ważył za dużo. Anuczin ssie.
 Autor komentarza: andrewsky
Data: 20-07-2019 23:29:34 
Ciekawy jestem co teraz Szpila wymyśli, ze wytłumaczyć porażkę i kto będzie jego kolejnym trenerem lol
 Autor komentarza: Zarco5
Data: 20-07-2019 23:31:42 
Po co nowy trener? Przeciez Anuczin mu pokazal takie rzeczy o ktorych nie mial pojecia :D:D
 Autor komentarza: Ramirez82
Data: 20-07-2019 23:35:55 
Szpilka sprzed lat, który byłby mocnym faworytem w starciu z Chisorą, to mrzonki. Jego największy sukces - wygrana nad Adamkiem, który raz, że był w fatalnej formie, a dwa, że wtedy już przegrywał większość walk (bez względu na wynik na papierze: Chambers, rewanż z Cunninghamem, Glazkov...). Tyle osiągnął Szpilka.
 Autor komentarza: Miro
Data: 20-07-2019 23:36:34 
Ale to był pomysł śp Andrzeja Gmitruka, żeby Artur przybrał na wadze, że wówczas nie będzie tak przestawiany w ringu , będzie miał mocniejszy cios a nogi mu zostaną. Po prostu Szpilka przez takich pięściarzy z taką masą i z takim stylem jak Chisora , Kownacki jest po prostu tłamszony w ringu ich naturalną siłą pięściarza naturalnego HW. Walka lotnego na nogach Artura z Wilderem trochę zamydla obraz, bo Wilder nie naciskał nie spieszył się tylko wyczekiwał na swój moment.
 Autor komentarza: Miro
Data: 20-07-2019 23:38:28 
Promotor tak gada, bo jemu akurat zależy, żeby dobór przeciwników był taki, żeby jak najdłużej dało się zarabiać na Szpilce. A więc , żeby Szpilka kicał ze słabymi przeciwnikami i wygrywał na punkty mobilnością.
 Autor komentarza: teanshin
Data: 20-07-2019 23:40:22 
Jednak Proksa miał rację że niepokojące było to czego uczy go ten Anuczin. Jak można było obrać taką taktykę żeby iść na wojne z gościem który właśnie tam czuje się najlepiej?
Myślałem że Chisora go zlekceważył, a on po prostu wiedział z kim wchodzi do ringu i że się nie napracuje za bardzo.
 Autor komentarza: przyczajony
Data: 20-07-2019 23:42:05 
Ramirez82

Zgadzam się w 100% :)

W sumie ciekaw jestem czy Szpilka będzie jeszcze dalej boksował.
 Autor komentarza: Koko
Data: 20-07-2019 23:43:07 
"Ale to był pomysł śp Andrzeja Gmitruka, żeby Artur przybrał na wadze, że wówczas nie będzie tak przestawiany w ringu , będzie miał mocniejszy cios a nogi mu zostaną. Po prostu Szpilka przez takich pięściarzy z taką masą i z takim stylem jak Chisora , Kownacki jest po prostu tłamszony w ringu ich naturalną siłą pięściarza naturalnego HW. Walka lotnego na nogach Artura z Wilderem trochę zamydla obraz, bo Wilder nie naciskał nie spieszył się tylko wyczekiwał na swój moment."

No czy Adaś to jest taki naturalny ciężki to bym mocno polemizował.

http://boks24.com.pl/wp-content/uploads/2019/01/49789449_2108865989174190_3300725054655954944_o.jpg

na zdjęciu masz rzeczywiscie naturalnych ciężkich Millera z prawej, i Trevora Bryana z lewej.
 Autor komentarza: andrewsky
Data: 20-07-2019 23:43:44 
Szpilka nie trzyma ciosów na dół,na górę,na garde i na barki
Nie trzyma tez ciśnienia
Jeszcze z jedna taka porażka i nie będzie trzymał kału
 Autor komentarza: BlackDog
Data: 20-07-2019 23:46:43 
Jak to ciekawie zobaczyć nick andrewsky piszący o Szpilce takie rzeczy. Cóż...
 Autor komentarza: wojtyla85
Data: 20-07-2019 23:49:36 
Przeciez patol jest przerazonym cieniem, roznity i wystraszony tak ze boi sie zadawac ciosy! Tego goscia nie powinno sie wpuszczac do ringu z powodow medycznych. Rozanski by go zlal podobnie jak Chisora. Troche cisnienia i jakies cepy zamachowe i jest po patolu!!!
 Autor komentarza: gerlach
Data: 20-07-2019 23:54:04 
Wasyl ma calkowita racje. Szpilka rzucal sie podniecony na rywali, ktorzy przekraczali jego mozliwosci w danym momencie. Inaczej sie obrazal. Obijal journeymanow kilka lat po czym stwierdzil, ze podbije Ameryke w dwa wieczory.
 Autor komentarza: gerlach
Data: 20-07-2019 23:55:50 
Szpilka? Wielki pysk i wielki upadek
 Autor komentarza: SiemionX
Data: 20-07-2019 23:57:59 
"Artur z najlepszych czasów, z Fiodorem Łapinem, ważący ok. 104 kg byłby według mnie dzisiaj mocnym faworytem"
I co miły panie Andrzeju, jak to ktoś powiedział (chyba p. Kostyra) "tak dyplomatyczny, że jak idziesz po schodach, to nie wiadomo czy po nich wchodzisz czy schodzisz", chciałeś przez to powiedzieć? Bo coś chciałeś ale coś nie wyszło.
Nie. Artur 104kg to jest mobilny cruiser dopakowany do 104kg a Artur 110kg to jest mniej mobilny cruiser, bo dopakowany aż do 110kg, ale zawsze cruiser. I tego się nie przeskoczy, tu jest po prostu różnica całej kategorii wagowej. Szpilka przy Chisorze wyglądał jak dzieciak. Taki dzieciak z niższej kategorii to może zlać ociężałego, ograniczonego Saulsberry'ego, ale prawdziwego i sensownego HW jak Chisora.
 Autor komentarza: andrewsky
Data: 21-07-2019 00:04:35 
No cóż blackdogu,jak to mówili kiedyś w wojsku „młody,to zdziwiony”
 Autor komentarza: Granitechin
Data: 21-07-2019 00:06:31 
Szpilka mógłby robić coś takiego co Adamek robił z Grantem ale teraz już widać po nim wyboksowanie i tego się nie odwróci...
 Autor komentarza: Kaczakan
Data: 21-07-2019 00:06:57 
Powinno i dobrze się stało. W sumie Vasyl to czemu płaczesz? Procent z gaży ładny wpadł i biznes się kręci. Więcej się z tego nie dało wydusić, a teraz wracaj na insta i twitter :)
 Autor komentarza: php
Data: 21-07-2019 01:24:07 
Źle zrobił Szpilka.
On nie jest żadnym starym gościem, ma tak naprawdę 30 lat, jeszcze miałby NA LUZIE Z 4-5 LAT boksowania. Nie powinien brać Chisory - powinien obijać zaplecze czołówki HW, trochę Polaków, jakieś ciekawe walki, zarabiać kasę i budować dalej tę bańkę mydlaną.

Na Chisorę czy jemu podobnego rywala za podobną kasę jak dziś miał jeszcze czas, mógł sobie poczekać z 3-4 lata na luzie i dopiero wtedy rozbić sobie główkę do końca.
A tak - totalnie rozbity, niby jakoś mógłby te walki na polskim podwórku jeszcze toczyć, ale już nie wiadomo do końca jakie to zainteresowanie będzie, poza tym będzie to już niezdrowe i niesmaczne, to jak wypompowywanie swojego zdrowia już do końca dla paru srebrników, bo ile z tego zarobi? 100 tys.? 200 tys.? Więcej już chyba nie na polskim podwórku. Smutna sprawa.

Ja go rozumiem bo chłopak zbudował chyba dom, chce teraz zarobić ile się da, kobita, dom, może jakieś dzieci - wszystko to rozumiem, ale naprawdę i tak bardzo dużo zrobił jak na swój dom - postawił chałupę pod W-wą, trzeba było na spokojnie, metodycznie to układać, naprawdę miał czas - tak naprawdę dopiero 30 lat. A tak - rozbił się w tej chwili już praktycznie do końca, szkoda gadać.
 Autor komentarza: BlackDog
Data: 21-07-2019 01:29:43 
"Artur z najlepszych czasów, z Fiodorem Łapinem, ważący ok. 104 kg, byłby według mnie dzisiaj mocnym faworytem"

Bzdura.
Ten sam młody Artur szorował ciężko deski z gościem wyciągniętym z Emerytury po problemach zdrowotnych Mikiem Mollo.
Żadnym faworytem by nie był bo stary Adamek na ich zasadach to nie Chisora na małym ringu.

Koniec końców to Artur ma ostatnie słowo w wyborze swojej drogi. Jak nie będzie chciał to nikt go do walk nie zmusi. Blokowanie go nie miałoby sensu. Trzeba się było dogadać.
On już pewnie zna swoje miejsce w szeregu ale liczy się kasa.
A za Chisorę w UK zarobił pewnie pięknie.

Z Artura nic już nie będzie ale to wiadomo było od dawna. Żaden czołowy zawodnik. Nigdy nic na to nie wskazywało.

Teraz pozostaje pytanie czy on z swoją głową zechce jeszcze boksować za "drobne" na dobrym dla siebie poziomie czy czas powysyłać SMS z oficjalnymi "chęciami" do KSW, FameMMA itd.
 Autor komentarza: trashtalk
Data: 21-07-2019 01:36:52 
Zgadzam się z @wojtyla85. Szpilka ma indentyko, to samo, co Price. Widać w nim strach i go to paraliżuje.
 Autor komentarza: januzs
Data: 21-07-2019 01:37:35 
Braki w defensywie zawsze były ale z czasów Mollo przynajmiej ten lewy był w miare kąśliwy i nie tak krótki i spięty, niestety Szpilka ma w głowie ko od Wildera ,a po tej porażce bedzie jeszcze gorzej. w ksw kariery też mu
nie wroże, poziomu Popka nie przeskoczy. Szkoda dla Polaków w UK, że dostał takie baty, na naszym podwórku niech obrywa od wszystkich jak leci
 Autor komentarza: januzs
Data: 21-07-2019 01:38:00 
Braki w defensywie zawsze były ale z czasów Mollo przynajmiej ten lewy był w miare kąśliwy i nie tak krótki i spięty, niestety Szpilka ma w głowie ko od Wildera ,a po tej porażce bedzie jeszcze gorzej. w ksw kariery też mu
nie wroże, poziomu Popka nie przeskoczy. Szkoda dla Polaków w UK, że dostał takie baty, na naszym podwórku niech obrywa od wszystkich jak leci
 Autor komentarza: BlackDog
Data: 21-07-2019 01:50:57 
"Braki w defensywie zawsze były ale z czasów Mollo przynajmiej ten lewy był w miare kąśliwy"

Za czasów Mollo to Artur był pełen werwy i chęci + poziom był dużo niższy.
Dziś rzeczywiście wyglądał niemrawo ale jak się waży 110 kg przy jego atutach to i jak ma być super dynamiczny i szybki?

"niestety Szpilka ma w głowie ko od Wildera"

A ja myślę że to dobra wymówka. Facet na tym poziomie kończył równie źle przed Wilderem ale po prostu był na nim tylko 1 raz z Jennigsem który nie słynie z ciosu potężnego.
Artur zawsze miał słabą odporność na ból i na ciosy na głowę + często nie wykazywał instynktu samozachowawczego.
Wilder go nie rozbił.
Podobnie by na takim ringu wyglądała walka z Chisorą Artura sprzed lat. Ewentualnie trochę dłużej by to potrwało.
 Autor komentarza: CassiusClay93
Data: 21-07-2019 03:22:25 
Jak na dłoni widać przepaść jaka dzieli Adamka i Szpilkę.Tomek nie dość ze ma twardą szczękę to i z obronę zawsze miał na przyzwoitym poziomie nie wspomniawszy od szybkości dzięki której stopował przeciwników kumulacją.W 2014 miał szczęście ze miał przy sobie Łapina powinien się go trzymać przez całą karierę.Nokaut z Chisorą wisiał powietrzu aczkolwiek zdawało się ze przejdzie do co najmniej do 2 część walki.Jak tak sobie przypomnieć początek kariery Artura to on zaliczał deski z konkurentami którzy nie powinni mięć prawa wyjść poza 1/2 rundę nie sprawiwszy żadnego zagrożenia.Kliczko jedna mądrze poprowadził swoją karierę dzięki radom Stewarda.Nie ma sensu wystawiać się na uderzenia co AS robi notorycznie.Jeszcze jedna dwie pożegnalne walki i powinien Szpilka powinien kończyć przez 4 sprawione mu nokauty stał się bardziej rozbity od Prince który w po swojej stronie ma warunki fizyczne i bądź co bądź nokautujące uderzenie.
 Autor komentarza: polrex
Data: 21-07-2019 04:32:42 
Poroniony pomysl, Szpilka z porcelanowa szczeka na bombera Chisore, to samobójstwo, Adamek nie posiada ciosu takiego jak del Boy no i wtedy Szpila byl lekki na nogach + to bylo przed uszkodzeniem mózgu jaki mu zafundowal Wilder
 Autor komentarza: Clevland
Data: 21-07-2019 06:55:48 
Szpilce ręce nigdy nie wracały do szczęki więc nigdy by nie wygrał z Chisorą.
Do tego wata w rękach...

Walka na przetarcię i może znów jakiś finansowy strzał, tzn. ciężkie ko.
 Autor komentarza: Grzywa
Data: 21-07-2019 07:12:47 
Szpilka byl sensacja na polskim rynku, nigdy n8e byl wielkim talentem. Jednak robil gale i za to mu chwala bo na Polske byl gwiazda zas to ze nikogo nie pokonal nie mialo prze jego histori zycia znaczenia. To nie Chisora pokazal mu miejsce wvszerego zrobil to dawno temu pewien pracownik bankowy o nazwisku Jennings, nawet nie pelny profesjonal w czasie walki z kozakiem z Polski. Chisora wslal go jedynie spowrotem na polskie podworko bo git powyzej d.py nie podskoczy zas tym zadupiem jest wlasnie Polska gdzie na palcach jednej reki mozna policzyc bokserow z szerokiej swiatowej czolowki gdzie w Angli czy biednej Ukrainie az sie od nich roi i to nie czolowki ale najlepszych na swiecie. Przykre ale w chwili obecnej, przy naszym narodowym charakterze na mistrza w ciagu, piwiecmy 10 lat szans nie ma nawet w malo popularnej, sztucznej wadze cruiser.
 Autor komentarza: Zartan
Data: 21-07-2019 10:01:28 
Ale co Wasilewski pierdoli... W wywiadzie mówił , że popełnił dwa błędy. Pierwszy to był Jennings a drugi to był Chisora. Czyli rozumiem , że Wilder nie był błędem? Nawet ze statusem obowiązkowego chellengera równie dobrze nie powinien przyjmować walki. Walka z nieznanym Kownackim też raczej była robiona ze względu aby Szpilka miał się na kim odbić i przejechać po Adamie a wyszło jak wyszło. Artur mimo tej porażki zrobi najlepiej dla siebie bo ileż można trzymać pod kloszem 30-letniego gościa , który notabaene do boksu się nie nadaje a nóż można ogra Chisorę i jak dostanie wpierdol to od kogoś konkretnego i za spory hajs. Nie chciałbym mieć takiego promotora jak Wasilewski a Szpilka mimo wszystko pokazał jaja i , że chce spróbować.
 Autor komentarza: php
Data: 21-07-2019 10:08:37 
@Grzywa

Tu się akurat nie ma co podniecać, bo cała ta 'sensacja' była czymś porównywalnym do pierwszej części Big Brothera w Polsce. Po prostu wyjątkowy, nieznany wcześniej show. Ale nie zmienia faktu, że obiektywnie był to poziom poniżej krytyki i dziś chyba tylko nienormalni chcieliby ten chłam oglądać. To samo ze Szpilką - to była taka cekinowa, świecidełkowa sensacja, ale osiągnięć i realnych zdobyczy tutaj praktycznie nie było.
 Autor komentarza: Miro
Data: 21-07-2019 10:34:37 
Co dalej z Anuczinem podstawowe pytanie. Winien zostać ?
 Autor komentarza: Medalik23
Data: 21-07-2019 11:00:24 
kto nagrywal takie walki tak przecietnemu bokserowi ma co chcial nie moglo byc inaczej dobrze ze przezyl game over
 Autor komentarza: benwetz
Data: 21-07-2019 16:24:49 
Adamek to był zawodnik idealny skrojony pod Szpilke(maly, slaby cios , slaby fizycznie, wolniejszy, stary) wiec nie podniecałbym sie wcale tak tym wystepem, W tamtych czasach i tak przegralby z Chisora przed czasem, tylko moze nie w 2 rundzie tylko 5.
 
Aby móc komentować, musisz być zarejestrowanym i zalogowanym użytkownikiem serwisu.