'POWIETKIN ALBO ORTIZ PIERWSZYM RYWALEM USYKA W WADZE CIĘŻKIEJ'!

Aleksander Krasjuk zdradził szczegóły kolejnej walki Aleksandra Usyka (16-0, 12 KO). I jeśli wierzyć jego rewelacjom, to naprzeciw świetnego Ukraińca w jego debiucie w wadze ciężkiej stanie zawodnik z absolutnej czołówki.

Walki z Usykiem odmówili podobno Joseph Parker oraz Jarrell Miller. W krainie olbrzymów może go więc przywitać Aleksander Powietkin (34-2, 24 KO) lub Luis Ortiz (30-1, 26 KO)! Odważnie prawda? W grę wchodzi jednak wciąż walka w kategorii junior ciężkiej z Denisem Lebiediewem (32-2, 23 KO).

THE RING: USYK BOKSEREM ROKU >>>

- Parker i Miller odrzucili propozycję walki, Takam chce rewanżu z Chisorą, a Whyte czeka na Joshuę. Na siedemdziesiąt procent Powietkin albo Ortiz będą pierwszym rywalem Usyka w wadze ciężkiej. Jeśli nie, wówczas Aleksander będzie w marcu bronił pasów przeciwko Lebiediewowi - powiedział Krasjuk.

Dodaj do:    Dodaj do Facebook.com Dodaj do Google+ Dodaj do Twitter.com Translate to English

KOMENTARZE CZYTELNIKÓW
 Autor komentarza: PanJanekTygrys
Data: 05-01-2019 21:47:35 
Nie widzę go z tymi dwoma. Mały ciężki bez ciosu.
 Autor komentarza: MLJ
Data: 05-01-2019 21:50:53 
Z Povietkinem ma to sens. Sasza to także mały ciężki, tyle tylko że z ciosem..
 Autor komentarza: BlackDog
Data: 05-01-2019 21:58:51 
Dostałem Bana czy to mój komp wariuje totalnie? 3 komentarze i nic.
Coś szwankuje :O
 Autor komentarza: WalterAlfa
Data: 05-01-2019 21:59:42 
Walka z Bellew trochę Usyka odczarowała. Tzn. spadła aura zajebistosci, nowego króla w ciężkiej. Jeśli Ukrainiec marzy o walkach z topem powinien wybrać Ortiza, jest duży, będzie to nowe, cenne doświadczenie.
 Autor komentarza: BlackDog
Data: 05-01-2019 22:04:42 
Ok. Inna przeglądarka pomogła.
Dziwne... Zaczynam być "przestarzały" chyba.

Co do tematu to Usyk powinien wziąć chyba Lebiediewa teraz.

Parker? W 100% wierzę że spękałby przed Usykiem na którego bym stawiał 70/30 w takiej walce.
Miller? Również myślę że mógłby się obawiać takiego zawodnika jak Usyk i na niego mimo wszystko bym postawił
Takam? Niech dostanie tą walkę z Chisorą bo zasługuje. Myślę że jest w stanie pokonać Derecka i to ostro. Nie powiodło mu się ale myślę że jest lepszym zawodnikiem

A Ortiz i Sasza to już półka wg mnie na 3 walkę (idealny czas) lub 2 (byłoby dobrze) w Hw ale nie na pierwszą.
Obaj technicznie super i mają odporność i cios. Nie żebym nie wierzył w Usyka bo uważam gościa za swoistego geniusza ale... Ale to są naprawdę wielcy gracze w Hw sportowo. Sprawdzić się na trochę jednak niższym lvl byłoby dobrze.

Usyk ma czas. Może nie aż tyle co by chciał ale nie ma co wariować z tempem. A to by było lekkie warioactwo mimo że myślę że obie walki mógłby wygrać.

Z Lebiedievem 80/20 dla Oleksandra.
 Autor komentarza: wojtyla85
Data: 05-01-2019 22:12:59 
Ludzie zapominaja ze Usyk jest bardzo szybki i w HW jego intensywnosc moze tez duzo znaczyc w pojedynkach z "prawdziwymi" ciezkimi. Udowodnil tez ze ma dobra szczeke jak w walkach z Briedisem czy Bellew. Oczywiscie roznie sie moze potoczyc jego start w nowej dywizji, szczegolnie biorac pod uwage kaliber rywali. Moge sobie z latweoscia wyobrazic jak Usyk duzo i czysto trafia; szczegolnie kombinacji ktore beda rozbijaly duzych zawodnikow niemal latwiej niz w CW. Do tego kontry.
 Autor komentarza: BlackDog
Data: 05-01-2019 22:33:43 
Usyk 90% Zawodników z Hw pokonuje...
Talentem, skutecznością, celnością, ilością a nawet (biorąc pod uwagę wiele aspektów) siłą.
Pytanie co z resztą pozostaje do rozwikłania.

Z Polski na ten przykład facet pokonuje wszystkich. WSZYSTKICH bęz większej zadyszki.
 Autor komentarza: MikeTrollo
Data: 05-01-2019 22:39:21 
Dla Usyka walka z Ortizem bezsensu straci dużo zdrowia...A Joshua i tak po niego zadzwoni

Povietkina łatwo pokona raczej.Chociaż tez ne wiem po co mu ta walka ...Mógłby wziąść takiego Dawejko np zeby poczuc te wagi:D I Joshue albo Wildera od razu.
 Autor komentarza: MikeTrollo
Data: 05-01-2019 22:44:17 
Jak rzeczywiscie tych dwóch zostało do wyboru to predzej dojdzie do walki z Ortizem bo obaj Usyk i Ortiz nie boją sie niczego...To bedzie wspaniała walka ale nie chciałbym jej za bardzo po ktorys bedzie musiał przegrać...A obaj sa zajebiści zawodnicy i szkoda zeby spadali w drabinkach dla Ortiza kazda porażka to juz taka małą tragedia.
 Autor komentarza: Vitalij71
Data: 05-01-2019 22:46:34 
Powiedziałbym że bardzo odważna z oboma to nie będzie spacerek a wręcz trudne walki
może to troche teoria spiskowa ale może chce Hearn Usyka che może puścić na takich kozaków żeby utopić usyka bo jakby zawalczył z kimś mniej groźnym to by okrzepł w ciężkiej zdobył doświadczenie i np. za 2 lata byłby trudniejszym rywalem dla Joshui.
 Autor komentarza: swarmer
Data: 05-01-2019 22:52:08 
Ja bym odradzał Powietkina na pierwszą walkę. Ze względu na styl. Sasza to typowy swarmer z silnym ciosem. Jest b. Dobrze wyszkolony i odporny.. Styl robi walkę a swarmerzy zawsze dobrze sobie radzą z technikami/bokserami. Oczywiście Usyk to geniusz. Jest wyjątkowy/niesamowity. Ale jednak spore ryzyko
 Autor komentarza: t4b4x0
Data: 05-01-2019 22:53:41 
Maly Marco Huck wedlug wielu ekspertow wygral z Povetkinem ale zostal oszukany, a taki Usyk nie zrobi z Povetkina dziecka we mgle? Nie wiadomo jak Povetkin sie trzyma po tym KO, caly czas moze miec cos do udowodnienia i jakby trafil to by dokonczyl dziela ale watpie w jego ewentualna wygrana z Usykiem. Najrowniejszy pojedynek to bylby ortiz usyk, dwoch wybitnych technikow, jeden genialny kontrbokser, no byloby ciekawie, zwlaszcza, jesli chodzi o kunszt bokserski to od Bellew; Ortiz jest dwie polki wyzej, a widzielismy, ze do momentu zakonczenia walki to Bellew karcil Usyka i wygrywal na pkt.
 Autor komentarza: t4b4x0
Data: 05-01-2019 22:53:42 
Maly Marco Huck wedlug wielu ekspertow wygral z Povetkinem ale zostal oszukany, a taki Usyk nie zrobi z Povetkina dziecka we mgle? Nie wiadomo jak Povetkin sie trzyma po tym KO, caly czas moze miec cos do udowodnienia i jakby trafil to by dokonczyl dziela ale watpie w jego ewentualna wygrana z Usykiem. Najrowniejszy pojedynek to bylby ortiz usyk, dwoch wybitnych technikow, jeden genialny kontrbokser, no byloby ciekawie, zwlaszcza, jesli chodzi o kunszt bokserski to od Bellew; Ortiz jest dwie polki wyzej, a widzielismy, ze do momentu zakonczenia walki to Bellew karcil Usyka i wygrywal na pkt.
 Autor komentarza: swarmer
Data: 05-01-2019 22:54:32 
Pamiętajmy jakie kłopoty sprawił Bredis. A powietkin to półka wyżej. Większy silniejszy jeszcze lepiej skracajacy dystans
 Autor komentarza: swarmer
Data: 05-01-2019 22:56:21 
Huckiem był bez formy. Każdy kto go śledzi wie o tym. Poprostu zlekcewazyl go. Marny przykład
 Autor komentarza: swarmer
Data: 05-01-2019 22:58:21 
Z dobrze przygotowanego Powietkina zadny zawodnik nie zrobi z niego "dziecka we mgle"
 Autor komentarza: Tharivol
Data: 05-01-2019 23:01:15 
Witam wszystkich,

Usyk nie ma co robić w CW, wyczyścił ją z praktycznie całej czołówki. Wszyscy trzej potencjalni przeciwnicy są już schyłkowymi graczami w swoich dywizjach, dlatego na przekór powiem, że dla mnie Usyk jest faworytem ze wszystkimi zawodnikami. Z całym szacunkiem do Lebiedieva, ale gość przy ostatniej walce wyglądał nieciekawie i w wywiadach gadał tylko o zrobieniu wagi (co w poprzedniej walce zdaje się się nie powiodło co było mało profesjonalne).

Usyk wbrew pozorom ma doświadczenie w walce z ciężkimi zawodnikami z amatorki (wiem, w wacianych rękawicach), ale jego lotność, umiejętność amortyzowania ciosów i twardość przy technice jaką prezentuje z góry stawia go w top 5-7 HW. Patrzcie jaka równa walka była kiedyś Huckicia w prime z Powietkinem. Co prawda Rosjanin wówczas nie prezentował się z najlepszej strony fizycznej, ale mimo wszystko Bośniak zaskoczył wielu fanów szermierki na pięści.

Jedyne co mnie martwi u Usyka to to jak czasem wolno wchodzi w walkę - z Bellew nawet zapachniało sensacją gdy Ukrainiec łyknął kilka ciosów w pierwszych rundach. Może to wynika z tego, że mimo żelaznej kondycji stara się czytać przeciwnika przez pierwsze 3-4 rundy i dodaje mu pozornej przewagi, a może tylko ja mam takie wrażenie jeśli chodzi o jego boks.

Procentowo to wg mnie wygląda to tak:

Lebiediew-Usyk 20-80 - stosunkowo łatwa przeprawa przeciwko starzejącemu się przeciwnikowi. Usyk wygra pewnie na punkty albo i walka zakończyła by się przez TKO, bo twarz Rosjanina łatwo puchnie i przebyła kilka ciężkich wojen ringowych...

Powietkin-Usyk 40-60 - Rosjanin od czasu kolejnej wpadki dopingowej nie boksuje tak intensywnie i długimi kombinacjami, nogi ma wyraźnie wolniejsze i lepszy nie będzie jak z walk z Takamem czy Charrem. Przewagę siły Usyk zniweluje kondycją, szybkością, może obijaniem tułowia Rosjanina. W tej walce nie spodziewałbym się nokautu, ale wyraźnej przewagi punktowej Usyka.

Ortiz-Usyk 43-57 - To wg mnie najciekawsza walka i zarazem najbardziej ryzykowna ze strony Usyka. Ortiz przypomina mi trochę Samuela Petera tylko z lepszą techniką. Chodzi mi głównie o to, że 'to prosty gość jest, twardym hu... robiony' co inteligencją nie grzeszy... Wiem, że podbródkowe z Jenningsem zrobiły wrażenie na wielu w tym i na mnie, bo to świetny pojedynek do analizy bokserskiej jak zawodnicy potrafią dostosować się do innych, jednak z Usykiem chyba byłoby inaczej. Usyk będzie frustrował Ortiza intensywnością walki i zdobywał małe punkty. Podobnie jak Powietkin, Ortizowi brakuje kondycji by dogonić i skończyć Usyka i też nie jest już wiekowym graczem w HW...

Boks jest jednak nieprzewidywalny i (szczególnie w ostatnich dwóch walkach) zawsze można spodziewać się niespodzianki. Ja natomiast życzyłbym sobie wygranej Usyka i starcia w trzeciej walce w HW z AJ.

Życzę miłego wieczoru i wartościowej dyskusji bez kłótni :)
 Autor komentarza: Vitalij71
Data: 05-01-2019 23:21:59 
thavriol niegłupia analiza
Zgodzę że W Cruser to już zdobył wszystko co do zdobycia i nie ma żadnego wyzwania
ja dodam od siebe że Cruser to jednak nie cieżka tu trzeba uważać
Mimo że Usyk znakomity technik Szybkość balans to będzie miał nie łątwo z ścisłą czołówkąodrazu ciężkiej
bardzo odważna decyzja jakby dali mu Povietkina lub Ortiza obaj to pierwsza 7 mka jak nie 5 tka na świecie.

Usyk w ciężkiej będzie musiał walczyć na wstecznym kicając i punktująć nie mówie ze miał wate w cruser bo miał mocny cios oczym przekonał się Bellew.
Ale w ciężkiej lekko nie będzie zresztą dla kogo jest lekko.

Coś mi się wydaję że Hearn chce Usyka puścić na bardzo głęboko wodę liczy że się utopi, obaj 39 lat Povietkin jest nie jest wolny potrafi skracać dystans Ortiz ale nie jest bardzo szybki ale wolny też ale bez przewy robi presje dobry technik.

Dużo łatwiejszym rywalem byłby Chisora
 Autor komentarza: leon84
Data: 05-01-2019 23:27:05 
Povietkina bije do jednej gęby.Ciekawe jakie Povietkin może sprawić kłopoty Usykowi.Niektorzy chyba zatrzymali się w czasie.Povietkin najlepsze czasy ma za sobą...Z Ortizem świetna walka by była.ortiz niby ten sam wiem co Povietkin,ale boksersko ciągle w świetnej formie.
 Autor komentarza: garson
Data: 05-01-2019 23:33:17 
Powietkin już stary i wolny a Ortiz ma 50 lat :D Dobre wybory na debiut i jednocześnie czołówka obskoczona tej przeciętnej kategorii...
 Autor komentarza: tomekck91
Data: 05-01-2019 23:50:39 
Ortiz wezmie ten pojedynek tydzień przed terminem i go zbije
 Autor komentarza: janek1
Data: 06-01-2019 09:04:36 
Wszystko dobrze ale jak on sobie by poradził z takim wielkoludem jak Fury?
 Autor komentarza: Alidam
Data: 06-01-2019 09:24:05 
Taka walka dla Saszy oprócz kwestii finansowych jest bezsensem. Natomiast gdy za niego wchodzi Lui, oooo to co innego. Zajebisty zestaw. Bez wyraźnego faworyta. Daj Boże tą walkę, mielibyśmy kosmiczny pokaz boksu....
 Autor komentarza: swarmer
Data: 06-01-2019 09:28:58 
Nikt się w czasie nie zatrzymał. Powietkin już nie ten sam. Ma swój wiek. Ale technicznie ciągle wysoki poziom. I chyba co nie którzy nie mogą zrozumieć, że stylowo powietkin jest trudnym rywalem. Jest to bokser świetnie skracajacy dystans. A taki zawodnik dla technika zawsze jest trudny. Usyk oczywiście faworytem. Już nie którzy pisali "jakie problemy może sprawić Bredis" a no takie jakie sprawił. Dlaczego? Bo styl robi walkę. Co nie którzy piszą" Gasijeva zrobił to jednej mordy" i to wcale nie było takie dziwne. Bo styl robi walkę, a murat nie potrafi skracać tak szybko dystansu.
 Autor komentarza: PanJanekTygrys
Data: 06-01-2019 09:39:39 
Zobaczcie z kim walczyl Usyk i jak to wygladalo. Z Briedisem wypadl slabo,walka wyrownana. Z Bellew przegrywal, wrecz byl osmieszany. Dobrze dla niego ze Bellew zabraklo kondycji. Bellew przed walka z Usykiem przez 3 lata stoczyl 4 walki.Praktycznie nie walczyl, a mimo to Usyk mial duze problemy.
 Autor komentarza: Clevland
Data: 06-01-2019 09:46:00 
Walka z Ortizem to ściema po publiczkę.
Usyk to nie Malik aby uciekać po linach, bo tak walki nie wygra.
Mniejszy zasięg więc nie będzie zasypywał "pacankami".

Powietkin dostał wpierdziel od Hucka więc jest w zasięgu.
Do tego jest starszy i raczej nie poradzi sobie z szybkimi ciosami Usyka.
 Autor komentarza: swarmer
Data: 06-01-2019 09:58:26 
Up
A Holyfield był liczony z cooperem. 😲
Jak on wygrał z Tysonem? Toć to szok
 Autor komentarza: selik
Data: 06-01-2019 10:57:08 
Jak o Usyku to i ja dorzuce swoje trzy grosze ...

Zaczne, moze o szansach Olka z wymienioną dwójką i na dzien dobry polecam jedna z lepszy walk Ukrainca na amatorce:
wówczas, 6 lat temu w ringu : USYK 95kg MEDZHIDOV 107kg W narozniku, co wazne Lomatchenko senior

https://www.youtube.com/watch?v=nzVOygKI_wg

Madzehidov, przypomne - trzyktroty mistrz swiata na amatorce i jak bardzo by wartosci tych tytulow nie dezawuowac za darmo mu ich nikt nie dal.

Ortiz i Powietkin są zblizonych gabarytów. Nie twierdze, ze przebieg pojedynku bedzie podobny bo tam bylo 5:0 a od 3 r. Usyk trafiel gdzie chcial, jak chcial a w 5r. niewiele brakowalo, by polozyl Madzehidova a ten leb ma twardy. Natomiast tu widac jaką przewage daje technika, szybkosc i timig nad wiekszymi rywalami.Miedzy innymi z tego powodu nie ma co z podobnymi wyzwaniami zwlekac i odkładac ich w czasie.
Jak, ktos wyzej wspomnial Usyk ma potencjal by rozkminic kazdego ciezkiego zblizonych gabarytow i jesli ma odnosic sukcesy w HW ( a Olek jest niesamowicie ambitny i walczy lepiej gdy ma przed jakis cel, wyzwanie, zagrozenie ) to wlasnie lekko past primie Ortiz lub Povietkin znakomicie go wprowadzą lub zweryfikują jego możliwości.
 Autor komentarza: PanJanekTygrys
Data: 06-01-2019 11:17:04 
Boks zawodowy a amatorski to 2 rozne sporty. Byli zawodnicy ktorzy zdobywali medale w amatorstwie,a w zawodostwie sie nie sprawdzili i odwrotnie. (np.Solis)
 Autor komentarza: Clevland
Data: 06-01-2019 11:40:10 
selik
-MEDZHIDOV nie ma takiego zasięgu ramion jak Ortiz.
Więc musi skracać dystans.
Tak on to potrafi, ale robiąc to ryzykuje.

-W WSB walczą chyba w 12OZ a nie 10OZ a to znacząco zmienia postać rzeczy.
-Ortiz to mańkut a to sprawia że jego ucieczki w prawo nie będą tak bezkarne.

Usyk pokazał że potrafi przekicać cały dynstans na zawodowstwie, tyle że trafiony na schaby np. przez Ortiza może szybko stracić nogi...
 Autor komentarza: selik
Data: 06-01-2019 18:43:24 
Tygrysek
Zgadzam sie, moje porownanie do tej walki wynika tylko z chcie pokazania, ze Usyk potrafi oszukac silniejszego i cięższego zawodnika a ze bylo to kilka lat temu w amatorce ... mysle, ze da rade i dzis, gdy rozwinal sie i wzmocnil . A poza tym, Usyk na profi juz sie sprawdzil.

Clevland
Uwaga sluszna, co do zasiegu ... Tyle, ze przy porownywalnym zdecyduje timing i szybkosc Usyka.
Co do rekawic, tez masz racje i skoro wazacy 107 kg Medzihidov dal sie zamroczyc i ewidentnie bal sie ciosu Ukrainca w 12OZ to tym bardziej da rade zrobic krzywde i w mniejszych.
A na temat schodzenia w lewo Ortiza ( o ile dojdzie wogole do tej walki ) znow przyznam Ci racje precyzyjny i szybki Usyk bedzie klol wolnieszego Ortiza w boki ile wlezie ...
 Autor komentarza: Kaczor
Data: 07-01-2019 09:50:17 
Jeśli takie są opcje na pierwszą walkę Usyka w HW to ja mam nadzieję, że do walki z Lebiediewem nie dojdzie. Ciężko uwierzyć, żeby Usyk aż tak ostro zaczynał przygodę w nowej wadze, ale dla kibiców to super wiadomość. Jak widzę szansę Usyka? Ortiz moim zdaniem byłby nieznacznym faworytem (60%), natomiast z Powietkinem postawiłbym na Ukraińca (na 70%).
 Autor komentarza: PitersonJ
Data: 08-01-2019 05:32:24 
Z jednym i drugim ciężko będzie miał Usyk. I obydwie te walki byłyby zajebiście interesujące. Z Ortizem byłoby chyba jednak ciężej A może lżej chuj wi w sumie ciężko powiedzieć. Właśnie dlatego że nie walczył jeszcze w HW... Trzeba przyznać że się nie cacka Kozak jeden
 
Aby móc komentować, musisz być zarejestrowanym i zalogowanym użytkownikiem serwisu.