USYK vs BELLEW: SPAROWAŁ Z OBOMA, STAWIA NA UKRAIŃCA

Już za dziesięć dni walka na szczycie kategorii junior ciężkiej pomiędzy Tonym Bellew (30-2-1, 20 KO) a królem i posiadaczem każdego z czterech pasów, Aleksandrem Usykiem (15-0, 11 KO). Jednym z tych, który miał okazję sparować z jednym i drugim jest Mikael Lawal (8-0, 6 KO). Nigeryjczyk boksujący w Wielkiej Brytanii docenia bombardiera z Liverpoolu i siłę jego ciosów, lecz stawia na ukraińskiego technika.

- Po tym co zobaczyłem, stawiam na Usyka. Oczywiście nie można lekceważyć Bellew, szczególnie po tym, co pokazał w walkach z Davidem Haye'em. Nie będę jednak kłamał. Sparowałem z oboma i Usyk udzielił mi po prostu lekcji boksu na tamtym obozie - mówi 23-latek mieszkający w Londynie.

- Ciężej sparowało mi się z Usykiem. Inna sprawa, że nie jest mi łatwo z mańkutami. Bellew jest bardziej doświadczonym bokserem i ciekaw jestem, jak sobie poradzi z odwrotną pozycją rywala. Tym bardziej, że bije mocno - dodał Lawal.

Bellew zaakceptował fakt, że to Usyk jest faworytem większości bukmacherów i kibiców. On zresztą lubi wychodzić do ringu w roli "underdoga".

- Wyjdę do walki nie mając tak naprawdę nic do stracenia. Cały świat jest przekonany, że zostanę zmieciony przez Usyka z ringu, mogę więc tylko zyskać. Nie mógłbym sobie wymarzyć większego i lepszego wyzwania niż starcie z Usykiem. Nie mam wątpliwości, że 10 listopada dokonam czegoś niezwykłego. Znokautuję go i zostanę bezdyskusyjnym mistrzem wagi junior ciężkiej - twierdzi pewny swego Anglik.

Dodaj do:    Dodaj do Facebook.com Dodaj do Google+ Dodaj do Twitter.com Translate to English

KOMENTARZE CZYTELNIKÓW
 Autor komentarza: WalterAlfa
Data: 31-10-2018 20:02:54 
Nie wiem czym się tu podniecać. Przy normalnym podejściu (czyli że obu zależy) i przy uczciwym sędziowaniu Ukrainiec wygra 120-108. Niemniej nasza ukochana dyscyplina sportu ma to do siebie, że jest sporo poza ringowych smaczków :)
Np. że Piękny Edie bardzo pragnie mieć te 4 pasy, żeby rozdawać karty w cruiser jak w heawy... A Usyk pragnie walki z Joshua... No ale to takie dywagacje wieczorową porą, przy winie ;)
 Autor komentarza: PitersonJ
Data: 31-10-2018 20:53:19 
Myślę że jednak Usyk wysoko na punkty. Wałek nie przejdzie tutaj. Musiałaby być bardzo wyrównana walka, ale nie będzie. Może i Bellew bedzie miał swoje momenty Ale to będzie za mało.
 Autor komentarza: UrbanHorn
Data: 31-10-2018 21:24:48 
Usyk może BARDZO SZYBKO wejść w HW.

Jak? - Zaskakując kończą Belju przed czasem. I sądzę, że tak będzie mierzył.
Ciosu nie ma mocnego, ale może wykończyć Belju intensywnością.

A generalnie analizując na zimno Usyk to naprawdę inna klasa. Belju to wbre pozorom bardzo przeciętny bokser, który psim swędem dotarł tam, gdzie dziś jest. To brytyjski Masternak, tyle że z WIELKIM SZCZĘŚCIEM.
 Autor komentarza: Alidam
Data: 31-10-2018 21:35:39 
Olek to genialny pięściarz. Nie zgadzam się z poprzednikiem. Tony to kawał dobrego boksera. Chciałbym żeby zaryzykował, żeby ukraińca upolował, Usyk to przecież nadal jest tylko człowiek. Może trafi mu się gorszy dzień a Tonemu walka życia...WIem że to mało realne, ale boks nie powinien być do końca przewidywalny. Sami powiedzcie, leżący Usyk to byłoby coś :)
 Autor komentarza: MLJ
Data: 31-10-2018 21:46:10 
Też się nie zgadzam że Bellew to brytyjski Masternak. Z całym szacunkiem i sympatią do Mastera, bo to naprawde jedna z naszych nielicznych perełek w boksie zawodowym. Bellew ma ten mistrzowski charakter, ogromną wiarę w siebie, mocna psychikę, serducho i właśnie to szczęście, którego Mateuszowi tak brakuje..
Poza tym znakomity timing i lewy destrukcyjny sierp.
Ma też sporo ograniczeń, które Usyk boleśnie obnaży 10 listopada, ale to co do tej pory osiągnął zasaługuje na duże uznanie..
 Autor komentarza: mirage
Data: 31-10-2018 21:49:58 
@ Alidam
Też kibicuję Bellew. Również uważam , że na punkty Tony jest bez szans ale za to ma mocne uderzenie , ciąg na przeciwnika i dobrą kondycję więc wszystko jest możliwe.
 Autor komentarza: samqualis
Data: 31-10-2018 22:04:55 
Gasijev tez mial mocne uderzenie , zapewne mocniejsze od Bellew i nic to nie pomoglo.
 Autor komentarza: nyger1
Data: 31-10-2018 22:14:21 
a bellew przy uczciwym sedziowaniu nie powinien przegrac z masternakiem ??
 Autor komentarza: UrbanHorn
Data: 31-10-2018 22:19:20 
Niesamowite... Ale mnie to nie zaskakuje. Już nie!
Co? Pozytywne opinie o Belju!

Obejrzyjcie karierę Belju, obejrzyjcie jego walki, kontekst walk...
To zrozumiecie, że to okrutnie nadmuchany balonik.

Kwintesencją jego umiejętności jest jego poziom z walki z Masternakiem.
Która walka Was ujmuje? Co takiego osiągnął:

A oto lista: http://boxrec.com/en/boxer/425328

Którą walkę polecacie?
Może tę z Adonisem? A może kulawym Hayem?
 Autor komentarza: UrbanHorn
Data: 31-10-2018 22:32:49 
I jeszcze jedno... prześledźcie sobie wędrówkę Belju przez wagi.

Zrozumiecie, że Usyk ma genialną motorykę jako pełnokrwisty cruiser.
Belju to droga Adamka. LHW - CW - ?

Do walki z Belju stanie więc naturalny Cruiser, z TOP techniką, TOP motoryką, o niezłej odporności na ciosy -niezależnie od tego, że trudno go trafić.

Belju mógłby mieć jakieś szanse, gdyby był trochę Wilderem. Ale nim nie jest.
W czym więc przewyższa Usyka? - W niczym lub ewentualnie w sile ciosu, ale i z tym bym dyskutował!

Dlaczego? - Dlatego, że Usyk nie walczy tak, by fizjologicznie kumulować energię pod mocniejsze ciosy. Walczy intensywnością, unikając przy swej technice odkrywania się podczas zadawania mocnych ciosów. On nie chce ryzykować, bo nie musi. To czasem nudne, ale prawdziwe.
 Autor komentarza: bogdanhaze
Data: 01-11-2018 00:59:11 
Deklasacja i czasowka Bellew, podobnie jak z Huckiem.
 Autor komentarza: Deadpool89
Data: 01-11-2018 09:15:52 
Stawiam na Bellew za to jego wielkie serducho jakie oddaje w swoich walkach. Nie rozumiem w czym tkwi ten fenomen usyka, ja tam widzę gościa kompletnego ale raczej z bardzo dobrymi umjejetnosciami a nie jakimis niezwyklymi.....kica po ringu i wyprowadza sporo pacek ot co. W tym co robi widzialem juz duuuuzo lepszych np:defensywa i pacanki FMJ, szybkos i dynamika rąk RJJ, praca nóg SRL...... to co oni robili było dopracowane do poziomu kosmicznego i do tego ofiarowane w prezencie od Boga, Usyk robi to poprostu bardzo dobrze.

Jestem za serduchem i walecznoscia czyli teoretycznie gorzej wyszkolonym Tonym
 Autor komentarza: Alidam
Data: 01-11-2018 09:38:12 
@ Deadpool89
Szacunek za tą opinię. Podpisuję się pod nią obiema rękami i nogami. Lubię, szanuję i doceniam Tonego za jego pięściarstwo. Znam jego boxrecowe dossier na pamięć i jeszcze raz powtarzam że to KAWAŁ dobrego Wojownika! Co do opinii: diurę w dupie i opinię każdy ma swoją. Jeden lubi śledzie, drugi jak mu z mordy jedzie:)
 Autor komentarza: MODM
Data: 01-11-2018 09:44:53 
Czemu wy ciągle piszecie o jakimś serduchu ? Czym Belju wam tak zaimponował bo chyba coś przeoczyłem ?

Podkreślam po raz kolejny , Bellew to poziom Masternaka czy Włodarczyka , więc co najwyżej szersza czołówka HW .

Aż strach pomyśleć że obicie kaleki powoduje u niektórych tutaj taki zachwyt i do tego jeszcze widzą jakieś szanse Tonego w walce dominatorem cruiser jakim jest bez wątpienia Usyk.

Zimnoch obił McCalla i jakoś zachwytu nie było
 Autor komentarza: MODM
Data: 01-11-2018 09:45:29 
* CW
 Autor komentarza: bogdanhaze
Data: 01-11-2018 09:47:58 
No najlepiej porownac polsredniego lub sredniego do cruisera aspirujacego do ciezkiej. Juz pomijam fakt, ze mowimy o gosciu ktory na codzien wazy ponad 90 kg i ma ma chyba 190 cm wzrostu.
 Autor komentarza: PitersonJ
Data: 01-11-2018 10:17:50 
Jak ktoś miałby w cruiser pokonać usyka to miał to być gassijev. A jak było wszyscy widzieli. Usyk wysoko wypunktuje bellew a może go nawet zajeździe i zastopuje. A jeśli wygra bellew to pomyślę ze sprzedał duszę za fart w karierze...
 Autor komentarza: BlackDog
Data: 01-11-2018 10:55:12 
To że Bomberowi nie uda się wygrać z Usykiem nie znaczy że jest średniakiem. Bardzo nawet jak przegra bardzo wyraźnie. Po prostu Usyk to obecnie top topów- pięściarz wyjątkowy i praktycznie kompletny.
Natomiast trzeba dużo złej woli by ciągle jechać po Bellew i wszystko czego dokonał zganiać na jakieś wyjątkowe szczęście. Widać niektórym ciężko przyswaja się to ze Bomberowi się notorycznie udaje pokonywać przeszkody na których to miał polec
 Autor komentarza: MONTE
Data: 01-11-2018 11:24:09 
Kibicuję Bellew. Jak to mam w zwyczaju czyli temu słabszemu. Bellew imponuje mi swoim dziwnym rozchwianiem nastrojów. Założę się, że jak wygra to powie, ze jest mu bardzo smutno. Ogłosi zakończenie kariery, po tygodniu doda, że da rewanż Usykowi i wtedy na pewno już odejdzie z boksu. Powodem jest żona.
 Autor komentarza: Alidam
Data: 01-11-2018 11:26:55 
otóż to BlackDog.....
Ale że nie uda się wygrać Tonemu...Duglas miał nie wygrać z Mike'em, Ali z Foremanem, Kownacki ze Szponką he he długo by wymieniać...jeden mocny celny cios i cała misterna taktyka w pizdu;) a Złoty Pan Kulej mawiał że nie ma odpornych na ciosy...trzeba ich tylko i aż trafić:)
 Autor komentarza: BezStraha
Data: 01-11-2018 11:38:04 
Autor komentarza: BlackDog

"Bomberowi się notorycznie????? udaje pokonywać przeszkody na których to miał polec"

O jakich przeszkodach piszesz? ...czy tą przeszkodą był Ilunga czy może Masternak? ...czy swoją opinie opieracie ,tylko na walce nr 2 z Haye. Trochę to naciągane i słabe.
W walce nr 1 do czasu kontuzji nogi Haye był lepszy.
Nie walczył nikim z czołówki CW ,jak i HW.
W półciężkiej trafił na mistrza tej wagi i miał wyjaśnione ,wręcz ośmieszony był momentami.

Ulegliście jakiejś zbiorowej manipulacji ,jakim to Bellew nie jest pogromcom faworytów...
Fakty wcale na to nie wskazują.

Co do walki z Usykiem to wielu z was liczy na to ze Bellew coś zrobi nieoczekiwanego i będzie dramaturgia ,której tak bardzo pragniecie ;)))

Wierzcie mi nie będzie ,bo ani Tony to nie żaden bomber ,ani Usyk nie musi ryzykować i sie z nim bić ,tylko 12 rund kicać w bezpiecznej odległości i go punktowa©...
 Autor komentarza: BlackDog
Data: 01-11-2018 11:57:36 
Ilunga był uznawany za top. Ba wiele osób uznawalo go za nr 1 i gościa przed którym na emeryturę uciekł Drozd. Bomberowi mało kto dawał szansę. Miał zostać rozjechany a sam to zrobił. I nagle ilunga stal się cieniasem.
Haye to samo. Co z tego że prowadził pierwsza walkę jak Bomber zapowiadał że nadejdzie czas gdzie to on ruszy. Druga walka i zdrowszydavid dobitnie pokazała że Haye nie miał w wymianach żadnej przewagi i reagował na ciosy dużo gorzej a miało być odwrotnie. MASTER zaś pokazał że może dawać niezłe walki z topem a Bomber uczciwie go pokonał i w ostatniej rundzie omal nie znokatował.

Tu nie ma przypadków. Tu działa silne niedocenianie i tyle. A to co zrobi z Tony Usyk nic tu nie zmienia bo Usyk to król junior ciężkiej - Facet poza zasięgiem każdego innego i prawdopodobnie facet poza zasięgiem większości z wagi wyżej. Tony nie ma nic do stracenia w walce z kimś takim a zawsze to bezpieczniejsze niż walki z Wilderem czy Furym
 Autor komentarza: BezStraha
Data: 01-11-2018 12:41:23 
Nie znam tej historii z ucieczka Drozda przed Ilunga. Zastanawia mnie ,jak ktoś kto nie był mistrzem danej kategorii może być uważany za nr 1 tej kategorii? Pisze o czołówce tamtego okresu CW ...Huck,Włodarczyk,Lebiediev,Hernandez i może Drozd. To był TOP 3-4 lata temu CW i ani Bellew ani Ilunga z nikim z nich nie walczył.

Żaden z nich nie pobił mistrza CW ,żaden z nich nie pobił nawet gościa ,który kiedyś pobił mistrza.(tu mogę się myli ,bo to statystyki ,ale wątpię z tego co widzę).

Z reszta się zgadzam ....Bellew to "Lucky Shots" w tej walce ,a w sporcie wszystko jest możliwe ;))
 Autor komentarza: bogdanhaze
Data: 01-11-2018 13:05:22 
Bellew sie nie lapie do pierwszej piatki w tej wadze, nie ma zadnych argumentow i tyle w temacie. Nie jest to oznaka braku szacunku tylko fakt. Usyk ma 99,9% szans bo po prostu jest artysta w tej dziedzinie. A tutaj piana bo ludzie wysmiewaja argument lucky puncha'a. I slusznie, bo lucky punch moze wejsc kazdemu, a nie jest wyznacznikiem umiejetnosci. Serce do do walki/rywalizacji powinien miec kazdy czlowiek uprawiajacy zawodowo sport, kolejny argument do smietnika. Podajcie mi jedna plaszczyzne w boksie, w ktorej Bellew przewyzsza Usyka, poza lucky punchem i sercem do walki.
 Autor komentarza: Clevland
Data: 01-11-2018 14:00:26 
Bellew liczy na jakiegoś overhanda albo coś na wątrobę - ale to tylko jakiś szczęśliwy punch mu to załatwi.

Usyk pacankami i nogami nie da do siebie podejść.

Poziom Bellew pokazała walka z Masterem. To był napompowany Master więcj jakieś 50% obecnego.
Teraz to Master zrobiłby Bellew.
 Autor komentarza: Ghostbuster
Data: 01-11-2018 17:20:24 
Wyraźnym faworytem jest tutaj Usyk i jemu też kibicuję, ale nie można lekceważyć Tonego Bellew, bo to inteligenty, mocno bijący zawodnik. Nie zawsze wolniejszy zawodnik z gorszą motoryką musi przegrać. George Groves miał szybsze ręce i szybsze nogi, a nie był w stanie wygrać z twardym i doświadczonym Carlem Frochem. Ja uważam, że Bellew wypadnie lepiej na tle Usyka niż Gasijew, który był wyjątkowo pasywny.
 Autor komentarza: babyfat
Data: 01-11-2018 19:58:34 
10 dni :)
https://www.facebook.com/208931805931273/posts/1182604885230622/
 Autor komentarza: MODM
Data: 02-11-2018 11:36:32 
Ghostbuster

"Nie zawsze wolniejszy zawodnik z gorszą motoryką musi przegrać"

Oczywiście że masz rację, tylko że w tym przypadku prócz siły ciosu Bellew ma wszystko gorsze i dlatego właśnie przegra
 
Aby móc komentować, musisz być zarejestrowanym i zalogowanym użytkownikiem serwisu.