NARODOWA GALA BOKSU - HIT CZY KIT?

25 maja na stadionie Narodowym w Warszawie Marcin Najman organizuje galę boksu zawodowego, która nosi dumny tytuł "narodowej". Wielu powątpiewa w sukces tego przedsięwzięcia, zarzucając pomysłodawcy utopijne koncepcje i ograniczone możliwości. A może to wszystko jednak się uda i Najman wkroczy na dość ubogi ostatnio polski rynek niczym rycerz na białym koniu? Wszak wiara w sukces to pierwszy krok do jego odniesienia.

Wokalne występy Edyty Górniak, Liroya, czy zespołu Kombii, mają przeplatać walki bokserskie z udziałem Mariusza Wacha, Ewy Piątkowskiej, oraz oczywiście samego Marcina Najmana, który zawalczy z nikim innym jak Arturem Binkowskim. Wszystko ma zostać okraszone magią stadionu Narodowego i hukiem ponad pięćdziesięciu tysięcy kibicowskich gardeł. Brzmi równie przyjemnie jak... utopijnie. Dla wielu kibiców. Ale nie dla mnie.

Przede wszystkim należy pamiętać, że Marcin Najman ma już pewne doświadczenie w organizowaniu bokserskich eventów. Wszak to on stworzył pożegnalną, pokazową walkę Andrzeja Gołoty i wiele innych, mniejszych gal. Co prawda dotychczasowe imprezy "El Testosterona" nie były nawet zbliżone rozmachem do tej planowanej na maj, ale możemy mieć pewność, że Najman "wie z czym to się je". A to już pozwala wierzyć, że późną wiosną na największy stadion w Polsce w końcu zawita pięściarstwo.

W rzeczywistości wszystko rozbija się oto, jakim budżetem dysponuje organizator. Nikogo nie trzeba przekonywać, że przedstawiony projekt będzie horrendalnie drogi. Najman zapewnia, że pozyskał bogatych sponsorów, którzy są w stanie zapłacić za przyjazd na walkę z Mariuszem Wachem Bryantowi Jenningsowi, Dereckowi Chisorze czy Dmitrijowi Kudriaszowowi. Co do tego mam poważne wątpliwości. Ludzie bliżej związani z branżą wiedzą, ile "By By" zawołał swego czasu za przyjazd do Polski na walkę z Tomaszem Adamkiem. Nie wdając się w szczegóły, była to kwota zbliżona do tej, jaką Luis Fonsi otrzymał za zaśpiewanie z playbacku "Despacito" na sylwestrze w Zakopanem. Ogromna. Nie sądzę, by Najman i jego wspólnicy byli na taki wydatek przygotowani. A może są? Jeśli tak, chapeau bas.

Nie zapominajmy, że poza Wachem na gali mają zaboksować Ewa Piątkowska, Robert Talarek, Rafał Jackiewicz, i jeszcze kilku innych. Na każdy pojedynek trzeba przeznaczyć określoną gażę. Górniak, Liroy i zespół Kombii również nie zagrają przecież za darmo. Jeśli wszystko podliczymy, to całkiem możliwe, że mamy do czynienia z najdroższą imprezą w historii polskiego boksu. Albo z największym kitem.

Gdybym miał postawić swoje pieniądze na to, czy gala się odbędzie, wbrew przewidywaniom wielu kibiców bez większych zahamowań bym to zrobił. Obawiam się jednak, że nie będzie ona miała takiego rozmachu, jak się planuje. Oprócz ograniczeń finansowych problemem może być małe doświadczenie Marcina Najmana w organizowaniu imprez na takim poziomie, brak kontaktów w środowisku i "obycia" z negocjowaniem tak dużych umów. Mateusz Borek, który zorganizował już w Polsce dwie duże gale, a przy kilku poprzednich bardzo blisko pracował, do dziś mówi, że mógłby przeczytać tysiąc książek na temat organizacji bokserskich eventów, a nie dowiedziałby się tyle, ile miał okazję podczas swojej dotychczasowej przygody. Nie wiem, jak wiele Marcin Najman przeczytał książek, ale na tak dużą skalę gali jeszcze nie zrobił. To może być nie do przeskoczenia.

Mimo wszystko nawet, jeśli 25 maja na Narodowym nie zobaczymy takich gwiazd jak Bryant Jennings czy Dereck Chisora, to raczej nie ujrzymy również przysłowiowych Węgrów czy Słowaków. Najman doskonale wie, że na stadionie tacy rywale nie przejdą, a skoro liczy, że stać go na ściągnięcie bardzo klasowych oponentów, to zapewne spróbuje takich zakontraktować. Ja mimo wszystko pojedynek Wacha z Travisem Kauffmanem, Andrijem Rudenką, czy nawet Joey'em Abellem chętnie bym obejrzał. A tacy rywale powinni być dużo tańsi niż "Despacito". I co być może jeszcze istotniejsze, nie tak bezwzględni w negocjacjach.

Abstrahując od tego, co się wydarzy, osobiście mam do Marcina Najmana szacunek. Tak, szacunek. To odpowiednie słowo. Widać, że próbuje, stara się, robi coś dla całej dyscypliny. I za chwilę może być pierwszym, który zorganizuje galę boksu zawodowego na stadionie Narodowym, za co mocno trzymam kciuki. Kibice piszą, że we wszystkim, co robi, chodzi wyłącznie o pieniądze i splendor. Być może tak jest. Ale to nie zmienia faktu, że próbuje swoich sił w boksie. Znalezienie sponsorów, wynajęcie stadionu, zakontraktowanie pięściarzy, cała organizacja, to wszystko kosztuje sporo czasu i nerwów. Mimo to się w to bawi. Najman był i jest bardzo kiepskim pięściarzem, można krytykować go za wiele rzeczy, ale jeśli wszystko się uda, to po 25 maja będzie człowiekiem, który dla polskiego boksu zrobił więcej, niż wszyscy jego hejterzy razem wzięci.

Dodaj do:    Dodaj do Facebook.com Dodaj do Google+ Dodaj do Twitter.com Translate to English

Redaktor newsów o boksie polskim i zagranicznym.

KOMENTARZE CZYTELNIKÓW
 Autor komentarza: Raaadziu
Data: 06-01-2018 00:40:26 
Oby się udało.Wasilewski oszaleje. Barwna postać z tego Marcina. W tekscie zgadzam się ze wszystkim
 Autor komentarza: szansepromotions
Data: 06-01-2018 00:40:59 
Zakładając, że się uda-kto na to przyjdzie?
 Autor komentarza: szansepromotions
Data: 06-01-2018 00:41:22 
Popularność boksu w Polsce to dno dna
 Autor komentarza: KnockinOnHeavensDoor
Data: 06-01-2018 01:02:25 




Najman jest typowym salesman'em. I to nawet niezlym. Powaznie. W zyciu osiaga o wiele wiecej niz realnie zasluguje. To tez jest sztuka. Jest wygadany. Wie co powiedziec i kiedy powiedziec. Zawsze sie gdzies wkreci pomimo bycia sportowym dnem.




 Autor komentarza: WalterAlfa
Data: 06-01-2018 01:10:15 
Najman to nie bokser tylko celebryta. Ale też uważam, że organizowanie gal może mu wychodzić znacznie lepiej niż uczestnictwo w nich. Oby tylko zmienił zdanie i sam nie wychodził do ringu...
 Autor komentarza: arpxp
Data: 06-01-2018 01:11:35 
"Mimo wszystko nawet, jeśli 25 maja na Narodowym nie zobaczymy takich gwiazd jak Bryant Jennings czy Dereck Chisora, to raczej nie ujrzymy również przysłowiowych Węgrów czy Słowaków."



A co to za przysłowie, jeśli można wiedzieć?
 Autor komentarza: Rolan
Data: 06-01-2018 01:56:19 
Śmieszny artykuł, ale nie tak jak sam Najman. Panie autorze nie dostrzega PAn najważniejszego. Organizator oraz osobą ciągnąca to medialnie jest powszechnie uważana za nieudacznika i synonim frajera. Ten cyrk może się jedynie udać jeśli schowają Najmana i w ogóle całą tą gale a postawią na jakiś śpiewaków. NAjlepiej disco polo no nasz naród ma niezbyt wysublimowany gust.
 Autor komentarza: Marko22
Data: 06-01-2018 02:07:29 
arpxp

Słowo "przysłowiowy" niekoniecznie musi wiązać się z przysłowiem. Może również dotyczyć czegoś, co jest powszechnie znane.
 Autor komentarza: magic19
Data: 06-01-2018 02:49:20 
Marcinie Olkiewicz :) moze chłopaku się zdziwisz i twój Idol Borek,który bez Polsatu gdzie schyla się nisko lub klęka żeby Kmicie zrobić .... za dużo by nie zrobił a taki zwykły śmieszny Najman bez klękania i ssania Kmicie kciuka zorganizuje na Narodowym kilka ciekawych walk? Śmieszni jesteście trochę swojego ja wam życzę drobni pismacy )
 Autor komentarza: lubieznyzenon
Data: 06-01-2018 04:26:19 
Przecież na taką galę przyjdzie jakieś 5-10 tys. ludzi maksymalnie. To nie ma szans powodzenia.
 Autor komentarza: rozowyAdolf
Data: 06-01-2018 05:51:47 
Czyli co? Najman postanowil zorganizowac wlasna gale aby wystapic w walce wieczoru?!
 Autor komentarza: TomHorn
Data: 06-01-2018 06:33:43 
Autor komentarza: szansepromotions
Zakładając, że się uda-kto na to przyjdzie?

Np ja na to przyjdę, bo gala będzie lajtowa i będzie na Narodowym i przyjdzie wielu ludzi z ciekawości. Na Narodowym byłem na meczu rukby, na pokazach kaskaderskich a normalnie nigdy bym na to nie poszedł.
 Autor komentarza: TomHorn
Data: 06-01-2018 06:34:57 
Autor komentarza: Rolan
Data: 06-01-2018 01:56:19
Śmieszny artykuł, ale nie tak jak sam Najman. Panie autorze nie dostrzega PAn najważniejszego. Organizator oraz osobą ciągnąca to medialnie jest powszechnie uważana za nieudacznika i synonim frajera.



A przez kogo Najman jest uważany za nieudacznika i synonim frajera?
 Autor komentarza: lewis
Data: 06-01-2018 08:00:19 
Przez wiekszoc kibicow boksu

Panie TomHorn
 Autor komentarza: garnek29
Data: 06-01-2018 08:01:31 
panowie po co się kłócić, o Marcinie można pisać legendy, prawda jest taka , że przez wszystkich wyśmiewany robi swoje i wychodzi na swoje. Gość ma wyższe wykształcenie, jest inteligentny, mimo braku warunków dał się stłamsić w kilku eventach za niebotyczne jak na owe czasy dla bokserów pieniądze, facet mądrze poinwestował i w przeciwieństwie do swoich adwersarzy ma się dobrze finansowo, pamiętacie jak swego czasu krążył list od kilkunastu bokserów by go wyeliminować z życia bokserskiego- teraz można się domyślać że większość z nich po prostu chciała dostać strzała finansowego w spotkaniu z Najmanem bo ten jak swego czasu mawiał za 50 koła nie wstanie z wyra.Zarabiał na szopkach typy Ksw gdzie jak potem w wywiadzie powiedział ze ktoś musiał robić za tego złego, odwalać szopki ,ręki nie podać ale dostawał za to ekstra kase nie dostępną dla naszych pięściarzy może stąd ten list? powiem tak: niech mu się uda bo przynajmniej widać że gościu coś dla polskiego boksu robi, udziela się dla potrzebujących-któraś wypłata poszła dla chorego dzieciaka-bodajże niestety zmarł. Coś działa, ma pod prąd ale prze dalej, wysśmiewany przez Saletów i wielu innych. Odgrywa swoją rolę świetnie bo jak na swoje możliwości trochę zarobił wie gdzie się znaleźć i co powiedzieć i w przeciwieństwie do innych ze swojej branży się odnajduje finansowo,życze by się udało niech zadziwi Marcin i sprowadzi jakichś kozaków.
 Autor komentarza: Jabol
Data: 06-01-2018 08:02:42 
Artykuł w ogole nie potrzebny i bez sensu, mam wrazenie jakby pan redaktor mial scisk dupy i ogolnie nie przepadal za panem Najmanem, wyczuwam troche taka zawisc , jakby mu zyczyl nie powodzenia. Ja za Najmanem tez nie przepadam ale zycze mu jak nawiekszego powodznia bo dzieki takim jak on i takim galom moze kiedys znow bedziemy mieli gale na skale wojakow jak kilka lat temu.
 Autor komentarza: Jabol
Data: 06-01-2018 08:14:51 
Najmocniej przepraszam redaktora nie doczytalem artykulu do konca zanim napisalem ostatni komentarz, a dokladnie ostatniego akapaitu
 Autor komentarza: teanshin
Data: 06-01-2018 08:34:03 
Sam tego nie robi, jak wyrobił sobie dobre plecy na tym rynku to da radę. Nie zapominajmy że Najman bokserem jest marnym ale biznesmanem i marketingowcem przednim.
 Autor komentarza: teanshin
Data: 06-01-2018 08:43:44 
I jeszcze nie zapominajmy że jak Najmanowi wyjdzie ta gala to komandosy Wasilewskiego będą masowo wypowiadać kontrakty i ustawiać się w kolejce aby u niego wystąpić.
 Autor komentarza: Jabol
Data: 06-01-2018 08:47:40 
mam wrazenie ze przedsiewziecie Najmana przekroczy nawet jego wlasne oczekiwania i bedziemy swiadkami najlepszej i najwiekszej gali boksu w polsce, te wystepy gorniak liroya itd wyglada to tak jak troche bokserski superbowl, mam na mysli oprawe oczywiscie
 Autor komentarza: awel
Data: 06-01-2018 09:05:25 
Ja bym chciał żeby redakcja wkleiła ten artykuł po gali i wtedy zobaczę chętnie kto z tych krytykujących będzie miał na tyle jak i honoru żeby powiedzieć szacun dla Najmana wyszło dobrze, szkoda że nikt tu nie poruszył jednej ważnej sprawy że wielu sportowców po fenach KSW i innych narzekało na finanse na brak wypłat w terminie na warunki w szatniach itd ito o honorariach nie wspomnę a tutaj wszyscy zainteresowani mówią że hajs syty i dostali już zaliczki
 Autor komentarza: arpxp
Data: 06-01-2018 10:37:25 
Autor komentarza: Marko22Data: 06-01-2018 02:07:29
Słowo "przysłowiowy" niekoniecznie musi wiązać się z przysłowiem. Może również dotyczyć czegoś, co jest powszechnie znane.


Mylisz się, kolego. Powszechnie znany jest np. hamburger z maka, ale to nie znaczy że możesz powiedzieć "byłem na przysłowiowym burgerze z maka".


PWN:

przysłowie «krótkie zdanie zaczerpnięte ze źródeł literackich lub ludowych i utrwalone w tradycji ustnej, wyrażające jakąś myśl ogólną: wskazówkę, przestrogę»
 Autor komentarza: showtime123
Data: 06-01-2018 10:39:53 
Najman całą kariere opiera na głupocie.
 Autor komentarza: rafal007
Data: 06-01-2018 10:43:33 
Autor komentarza: szansepromotions
Data: 06-01-2018 00:40:59
Zakładając, że się uda-kto na to przyjdzie?

Ja na to pójdę. Bo dlaczego by nie?
 Autor komentarza: adambw
Data: 06-01-2018 11:37:51 
Skoro bedzie Bienkowski to przyjdzie wielu kibicow ale nie na jego walke tylko aby osluchac co nowego ma do powiedzenia,np jak ludzie rozchodza sie na boki....i tu mozna sobie wyobrazic jak caly Stadion narodowy brechta smiechem....to by byl hit warty ksiegi Ginesa...Nejmanowi zycze aby mu wszystkie plany powiodly sie na sto procent...
 Autor komentarza: XaXa
Data: 06-01-2018 12:23:12 
W tym roku beda 3 duze walki

Joshua-Parker
Wilder-Ortiz

no i ta ...
na ktora czeka caly swiat NAJMAN-BINKOWSKI

ja juz wykupilem caly sektor na narodowym
 Autor komentarza: Boban81
Data: 06-01-2018 12:26:24 
Pięściarz z niego żaden, bądź bardzo słaby. Jednak trzeba oddać, że jakiś tam zmysł ma. Umie klecić zdania, jest dość bystry. Jakby nie było, w środowisku zna dużo osób. Jest rozpoznawalną, oraz medialną postacią. Jeśli to udźwignie, to niech w tym zostanie na dłużej i będę mu życzył jak najlepiej. Jeśli wypali projekt, to później nie widzę przeszkód, żeby organizował regularnie gale na 5-10 tysięcy osób. Jakby nie było "geniuszu szermierki na pięści", to życzę Ci powodzenia.
 Autor komentarza: werwoolf
Data: 06-01-2018 12:30:44 
Nie ważne o czym mówia , ważne żeby mówili, jak to mowia celebryci. Najman ,Szpilka idealnie sie w to wkomponowuja, dodalbym Alabuma, ale on faktycznie jest mitrzem HW, sporo potrafi i on łaczy poważna kariere z zachowaniem celebryty polglowka. Może to doradcy a może towarzystwo niezbyt lotnych na umysle ziomów z otoczenia.
 Autor komentarza: PitersonJ
Data: 06-01-2018 13:44:10 
Zgadzam się z artykułem.
Tak jak zawsze mówiłem o Najmanie, że do walk w boksie, czy innych dyscyplinach to on się nie nadaje i mógłby dostać oklep od walecznych gości z osiedla, którzy dorównują mu posturą, albo od jakiegoś napakowanego kibola, tak samo zawsze podkreślałem, że szanuję go za jego wkład w dyscyplinę. Generalnie to go nie lubię, ale życzę powodzenia w organizacji tego przedsięwzięcia.
 Autor komentarza: KalarCz
Data: 06-01-2018 15:12:37 
to się może zupełnie nie udać, ludzie mogą stwierdzić że pójście na tą gale to obciach, może też się mega udać ludzie mogą pomyśleć : walić co mówią o Marcinie, jest Maj chcę się rozerwać, idę z kumplami dobrze się bawić, więc może przyjść 3 tys ludzi a może też się zapełnić stadion i kanapy przed telewizorami, kto to wie...
 Autor komentarza: Cooperek
Data: 06-01-2018 15:16:00 
Nie wiem o co ta gównoburza. A w zasadzie to można się domyślać, chodzi o Najmana. Zamknięte środowisko bokserskie, szczególnie skupione wokół celebryty Salety ugadało się by tępić Najmana. Kibice dali się w to wciągnąć jak BARANY, mimo że to nie ich sprawa.
Teraz jak facet chce zorganizować galę, którąś z kolei, to niektórzy omal kurwicy nie dostają, żeby mu się to nie udało.
Ja też Najmana nie lubię, a gala będzie mało ciekawa, skoro gwiazdą wieczoru ma być sam organizator. Ale na Boga, na cholerę przeżywać jak stonka wykopki, to zwykła gala boksu!
Nie ma gal - źle. Ktoś coś robi - też źle. Więc kiedy będzie dobrze? Jak paru malkontentów dostanie kopa w dupę.

@szansepromotions
"Popularność boksu w Polsce to dno dna "

Kolejny malkontent, który zakłamuje rzeczywistość, żeby tylko zrównać w dół. To jeden z najbardziej popularnych u nas sportów, i dobrze o tym wiesz, więc nie rób z siebie idioty.
 Autor komentarza: Cooperek
Data: 06-01-2018 15:18:25 
KalarCz
"to się może zupełnie nie udać, ludzie mogą stwierdzić że pójście na tą gale to obciach, może też się mega udać ludzie mogą pomyśleć : walić co mówią o Marcinie, jest Maj chcę się rozerwać,"

Mnie się wydaje, że sam Najman będzie przyciągał kibiców pokroju fanów KSW, którzy nie znają się na sporcie ale chcą obejrzeć ciekawą postać. Przecież zobacz co ma do zaoferowania KSW, ćpuny, kryminaliści, celebryci leją się między sobą i wiara jest skłonna nawet wykupić PPV, żeby to obejrzeć. Tacy ludzie chętnie pójdą na cyrk z Najmanem i ponapalać się na Górniak.
 Autor komentarza: President
Data: 06-01-2018 15:53:50 
Kur znowu ten pajac Najman...
 Autor komentarza: KapralWiaderny
Data: 06-01-2018 16:00:16 
Szczerze.
Najman sportowo to dno.
On się nawet na solidnego journeymana nigdy nie nadawał.
Brak nawet odrobiny talentu do tego sportu.
Organizacyjnie juz lepiej.
Jako organizator zrobił pożegnanie Gołocie, nie wyszło źle.
Życzę mu powodzenia.
(aczkolwiek te nazwiska które planuje w eventcie dupy nie urywają niestety)
 Autor komentarza: ShannonBriggs
Data: 06-01-2018 16:24:33 
Zgadzam się ze wszystkimi którzy twierdzą, że Najman ma niezły zmysł do organizacji.

Tak btw niejaki "Mistrzgry" właśnie prowadzi live i czyta na żywo ten artykuł swoim widzom.
 Autor komentarza: TomHorn
Data: 06-01-2018 16:27:55 
Autor komentarza: TomHorn
A przez kogo Najman jest uważany za nieudacznika i synonim frajera?

Autor komentarza: lewis
Przez wiekszoc kibicow boksu




A skąd masz takie info? Albo inaczej, dlaczego jest uważany za nieudacznika i synonim frajera?
 Autor komentarza: magic19
Data: 06-01-2018 18:21:17 
Olkiewicz egein:) ja cie niepierdole napisać kilka zdan to nie sztuka byle debil napiszs dwa zdania ale wstań i kurwa zrób coś dla ludzi?
 Autor komentarza: adambw
Data: 06-01-2018 18:52:13 
moim zdaniem ci wszyscy niedowiarki ktorzy mowia dno ,sportowy cienias niech sami wejda w klatke i sprobuja sami tego sportu...kazdy ktory wchodzi w klatke odemnie ma szacunek za to ze sie odwazyl....
 Autor komentarza: Salomoni
Data: 06-01-2018 20:58:04 
Wiadomo, że Najman niczyim idolem bokserskim raczej nie zostanie. Nigdy natomiast nie pogodziłem się ze sterowaną akcją konsekwentnego niszczenia go jako człowieka, przyzwoleniem na obrzucanie epitetami i przypisywaniem wszelkich najgorszych cech.
Spotkałem Marcina jeden raz, przypadkowo, bez kamer, na peryferyjnym warszawskim osiedlu, ale zrobił na mnie o wiele lepsze wrażenie niż znani z dobroczynności, szerokich uśmiechów i towarzyskiej natury sportowi celebryci w rodzaju P.S. czy A.S.
Mam nadzieję, że nie najwyższy poziom sportowy imprezy (być może tego i owego nie uda się dograć) zostanie zrekompensowany atmosferą bokserskiego święta. Powodzenia i p...ć baranów!
 Autor komentarza: gerlach
Data: 06-01-2018 21:07:14 
Gala sie odbedzie, wpleciona w temat stulecia odzyskania niepodleglosci stad znajda sie i sponsorzy, ale sama karta walk bedzie mizerna. Nie chce tu byc zlosliwy, ale kogo porwie Wach? Z jakim brzuchem wejdzie do ringu sam Najman? Jackiewicz? Zgrana karta.

Nie lubie Najmana, ale fajnie jakby mu sie udalo.
 Autor komentarza: showtime123
Data: 06-01-2018 22:40:21 
Jak "NARODOWA GALA BOKSU" to nie HIT i KIT tylko gówno:))))
 Autor komentarza: BOXER
Data: 07-01-2018 00:11:41 
Ja tam chętnie pójdę na tą gale z ciekawości jak to będzie wyglądało.Oby się udało.
 Autor komentarza: skud
Data: 07-01-2018 00:30:36 
Kombi,Gorniak,Liroy i jeszcze boks.Moze, nawet nie wypala w 100% dobrzy rywale to i tak poziom sportowy Gali nie ,bedzie nizszy od innych gal ,ktore odbywaja sie w naszym kraju.Ze wzgledu na duzy stadion,bilety ,beda w cenie podobnej do meczow Extraklasy,wiec nie ma sie co zastanawiac.Show w walce Najman-Binkowski moze rownierz przyciagnac ,wiele osob ,zeby sie rozerwac.Widownia powinna ,byc w wieku 25-60 lat.Tak,ze Najman duzo ,ryzykuje ale potwierdz to ze jego poziom intelektualny jest wysoki(choc moze gorzej z charakterem,ale kazdy dojrzewa).Powodzenia.Jak ,mial bys wybrac ta gale z Gala KSW to ,ktora bys wybral? Ja na pewno Gale Najmana.
 Autor komentarza: lewis
Data: 07-01-2018 09:03:41 
Marcin-Progesteron
 Autor komentarza: floydbest
Data: 07-01-2018 21:18:25 
Ja mu życze żeby mu się udała ta gala i nastepne ! może szpilkę uratuje
 
Aby móc komentować, musisz być zarejestrowanym i zalogowanym użytkownikiem serwisu.