ORTIZ: KLICZKO BĘDZIE MOCNYM LEWYM PROSTYM STOPOWAŁ JOSHUĘ

Luis Ortiz (27-0, 23 KO) ma gwarancję od władz federacji WBA, że spotka się ze zwycięzcą przyszłotygodniowego pojedynku Władimira Kliczki (64-4, 53 KO) z Anthonym Joshuą (18-0, 18 KO), o ile ten będzie chciał utrzymać pas World Boxing Association. Mocno bijący kubański mańkut spodziewa się, że będzie to Kliczko.

- Ze spokojem, uważnie obejrzę ich starcie. Po stronie Kliczki stoi doświadczenie, a po Joshuy młodość. Według mnie mocny lewy prosty Ukraińca będzie utrzymywał Joshuę w bezpiecznej odległości. Władimir wygra i to z nim się zmierzę w kolejnej walce - przekonuje "King Kong".

- Jestem tak spragniony wielkich walk, jakbym nie jadł i nie pił od stu lat. Chcę boksować o mistrzostwo świata najszybciej jak to tylko możliwe. Muszę pozostawać w gotowości, bo do takiej walki w końcu dojdzie - dodał Ortiz.

Dodaj do:    Dodaj do Facebook.com Dodaj do Google+ Dodaj do Twitter.com Translate to English

KOMENTARZE CZYTELNIKÓW
 Autor komentarza: Miro
Data: 22-04-2017 09:23:50 
Ale mądrości powiedział. To tak samo mógłby powiedzieć o sobie w ewentualnej walce z Kliczko - Kliczko będzie mnie stopował lewym prostym. Od pięściarza oczekuję szerszej wypowiedzi niż od kibica amatora. Mógłby powiedzieć jak Joshua ma unikać tego lewego dyszla , jaki sposób na to powinien znaleźć i jaką on obierze taktykę w walce z Kliczko i jaki on będzie mądry , żeby unikać lewego dyszla. A żeby go unikać moim zdaniem trzeba być bardzo lotnym na nogach i mieć super refleks -przykład Hey w walce z Kliczko . Żeby przedrzeć się przez dyszle Władymira trzeba tak obniżać pozycję tak balansować głową i tułowiem i tak błyskawicznie wejść w półdystans jak to potrafił DOBRZE chyba tylko Mike Tyson.Do tego trzeba mieć też twardą łepetynę , bo jakąś bombę od Władymira można wyłapać przy próbie przedostania się do półdystansu. To się tyczy przede wszystkim pięściarzy o małym zasięgu rąk , którzy żeby ulokować cios na szczęce Władymira muszą się odważyć i w ten półdystans wejść. Na szczęście Ortiz ma wyjątkowo długie łapy , Joshua też ma dobry zasięg.
 Autor komentarza: Clevland
Data: 22-04-2017 09:25:00 
A.J. posiada odpowiedni refleks aby lewe proste Kliczki brać na unik, rotację albo zbicie.
Do tego sparowali razem.
Kliczko raczej się od tego czasu nie rozwinął w przeciwieństwie do A.J.

Mi się wydaje że A.J. będzie miał przewagę zadając kombinacje, wychodząc z ciosami po unikach.

Kliczko jest jak szermierz poruszający się przód-tył i bijący głównie ciosy proste.
A.J. ma więcej argumentów ale nie ma takiego doświadczenia.

W tej walce A.J. będzie jak Haye tyle że z jajami.
 Autor komentarza: MONTE
Data: 22-04-2017 09:36:02 
Taki scenariusz na pewno będzie miał miejsce, w końcu w wielu przypadkach zdawało to egzamin. Tyle, że te przypadki to np. Tomasz Adamek. Wlad będzie miał trudności, żeby utrzymać tą taktykę cały czas. Jeżeli AJ umiejętnie wykorzysta swoje atrybuty to będzie po Kliczce. Ale osobiście mam wrażenie, że AJ może się kilka razy zagapić, zagrać za bardzo brawurowo. Otrzyma cios i to go wyraźnie przystopuje. Wydaje mi się że Kliczko o tym wie. Zresztą wiele opcji i tak nie ma. Dodatkowo jakoś nie przekonują mnie argumenty o wieku Kliczki oraz o tym, że z Jenningsem nie wyglądał najlepiej. Tyson, Jennings walczą zupełnie inaczej niż AJ a czy te półtora roku przerwy aż tak bardzo osłabiły Kliczkę...nie przekonuje mnie to.

Clevland

AJ nie ma tej szybkości co Haye, więc na pewno będzie bardziej narażony na lewe proste Wlada. Haye potrafił ich unikać, umiał wyjść z opresji ale faktycznie jaj wielkich wtedy nie pokazał. Mimo wszystko lubię jednak oglądać ich walkę.
 Autor komentarza: Czezare67
Data: 22-04-2017 11:09:19 
A czy Ortiz w ogóle przystąpił do programu Clean Boxing? Jeśli tego nie zrobi to nie ma co liczyć na walkę o mistrzostwo świata, a nawet jeśli przystąpi to na pewno coś u niego wykryją. Przecież ten koleś jest nasterydowany od paznokci u nóg po cebulki włosów...
 Autor komentarza: Ghostbuster
Data: 22-04-2017 11:13:14 
Clevland

Na co Joshui te kombinacje ciosów jak nie będzie w stanie podejść do Włada. AJ żeby skutecznie wyprowadzić swoje kombinacje ciosów musi w jakiś sposób ominąć lewy prosty Ukraińca i na tym przede wszystkim powinien skupić się AJ. Jak to zrobić? AJ musiałby obniżać pozycję i pracować na nogach tak jak Mike Tyson czy Aleksander Powietkin, a i to nie gwarantuje sukcesu. Jedyne czym AJ może zagrozić Władowi to brutalna szarża do przodu, albo jakaś mocna kontra, albo lucky punch, ale wątpię by ta szarża do przodu udała się Joshui, bo to wymaga pewnych umiejętności jak np. koordynacja, a AJ jest kołkowaty. Natomiast kontry ze strony AJ będą trudne do wcielenia w życie bo Wład walczy na dystans i w dodatku ostrożnie dla siebie i w dodatku jego lewe proste są na tyle mocne, że przeciwnik musi być przede wszystkim skoncentrowany na ich unikaniu.
 Autor komentarza: andrewsky
Data: 22-04-2017 12:01:16 
Szanowny kolego Ghostbuster dlaczego Joshua mialby jakimis dziwnymi zwodami a'la Mike Tyson omijac lewy prosty Władinira???Czy on jest kurduplem pokroju Chambersa czy Czagajewa?
Czy Pulev albo Fury musieli omijac dyszel RoboWłada?
Joshua ma równie dobry lewy prosty jak Kliczko.Może walczyc na dystans,jak i w poldystansie
 Autor komentarza: Ghostbuster
Data: 22-04-2017 12:12:44 
andrewsky

Pokonać Włada można generalnie na dwa sposoby, albo wypunktować go na dystans, a to jest arcytrudne zadanie, bo Wład walczy na dystans perfekcyjnie, albo dostać się do półdystansu i tam rozmontować Ukraińca, ale po drodze trzeba ominąć lewy prosty, a gdy już jest się blisko Włada to unikać klinczu. Obydwie metody na pokonanie Kliczki są trudne. Obniżając pozycję, balansując tułowiem, markując i łącząc to z dobrą pracą nóg można ominąć lewy prosty Włada i przedostać się do półdystansu. Innej drogi na skróty nie ma. Może leworęczny zawodnik mógłby nie stosować się do tych zasad, ale AJ jest praworęczny.
 Autor komentarza: rocky86
Data: 22-04-2017 12:20:41 
Pulev rotacji nie stosował, a jab Włada wyłączył.

AJ ma wystarczającą szybkość i refleks, by te dyszle przepuszczać lub zbijać, do tego sam dysponuje dobrym jabem i potrafi bić z kontry. W poldystansie będzie mieć dużą przewagę. Władek musi w tej walce sporo słitsajensować, pozostawać mobilnym, schodzić na boki i dużo Janowa ćwiczy. AJ nie ma tak dobrych nóg jak Władek (przynajmniej Władek z walki z Furym). Jeśli Władek będzie uskutecznial materiał movement, to Joshua będzie mieć spore problemy, by właściwie się ustawić na nogach, przez co jego jab może być zupełnie nieskuteczny, a atut w postaci walki w poldystansie zostanie wyłączony.
Pytanie tylko, czy Władek w tym wieku jest w stanie tak walczyć, ja w to wątpię.
 Autor komentarza: rocky86
Data: 22-04-2017 12:36:22 
"Janowa ćwiczy"

Miało być jabować. Moja autokorekta jest upośledzona.
 Autor komentarza: rocky86
Data: 22-04-2017 12:38:07 
"materiał movement"

Miało być lateral movement.
 Autor komentarza: Ghostbuster
Data: 22-04-2017 12:45:30 
rocky86

Pulev sam przecież walczy na dystans. To jest jego styl walki. Bułgar ma bardzo dobry lewy prosty i pracę nóg, więc mógł rywalizować z Władem na dystans prawie jak równy z równym. Ja nie wyobrażam sobie, by AJ był w stanie tak walczyć z Kliczką.

Ja zgadzam się, ze AJ ma bardzo szybkie ręce, dobry jab, ale to i tak jest za mało, żeby ograć Włada na dystans. Wład wykorzystuje odległość od przeciwnika jako część swojej obrony, walczy ostrożnie. Trudno go trafić, czy skontrować. Poza tym prawa ręka Włada przy wyprowadzaniu lewych prostych służy do obrony, np. zbija nią ciosy przeciwnika.
 Autor komentarza: andrewsky
Data: 22-04-2017 12:47:58 
Kliczko ma świetną prace nóg,ale na wstecznym traci dużo.Joshua będzie szedł do przodu,scinal ring,zganial kliczke ba liny.Cos jak Samuel Peter w pierwszej walce z Władkiem.Tylko ze AJ jest dużo większy,szybszy,lepszy technicznie i ma nieporównywalnie lepszą pracę nóg niz Peter
Do tego Wład to przeżytek
Lewym prostym to mógł maltretowac statycnego Wacha lub Pianete,lata temu...
 Autor komentarza: Ghostbuster
Data: 22-04-2017 12:58:10 
andrewsky

zgadzam się, że Wład na wstecznym nie walczy najlepiej. Na tym polu wyraźnie ustępuje swojemu starszemu bratu Witalijowi czy np. Tysonowi Furemu. Natomiast wątpię, by Władowi ten element gry był potrzebny w walce z AJ, bo nie sądzę, by Anglik potrafił boksować na takim pressingu jak np. Powietkin, Mike Tyson, Andy Ruiz Jr, by zmusić Włada do walki na wstecznym. Zresztą Wład i tak wolałby klinczować niż cofać się.
 Autor komentarza: andrewsky
Data: 22-04-2017 13:25:53 
Drogi kolego Ghostbuster i tu się różnimy
Ja jestem zdania że Joshua bedzie szedł do przodu,a Kliczko będzie sie cofal
Za klincze nie przynaje się rund w UK dla przyjezdnego.Klincze sa skuteczne w walce z mniejszym i słabszym fizycznie rywlem.AJ nie jest ani mniejszy ani słabszy.Zwróć tez uwagę ze Joshua bije doskonałe ciosy na tułów z dystansu jak i w zwarciu.Wiec próby klinczu mogą być dodatkowo przeciw skuteczne
 Autor komentarza: rocky86
Data: 22-04-2017 13:34:34 
Ghostbuster

Pulev nie ma lepszego​ jaba od AJ, pracą nóg też go nie przewyższa. Jab Władka wyłączył zbijając i kontrujac, AJ może zrobić podobnie, a AJ ma jeszcze kilka innych argumentów, których Pulev nie miał.
 Autor komentarza: andrewsky
Data: 22-04-2017 13:53:11 
Zgadzam sis z szanowym kolegą rocky86 co do pracy nóg Puleva.On wygrywal pojedynki na jaby z Wolodia poprzez boczne ustawienie i pracę tulowiem i w tym aspekcie Bulgar jest lepszy niz Joshua,ale nie ma ciosu i co za tym idzie nie miał czym postraszyc RoboWładeczka
 Autor komentarza: rocky86
Data: 22-04-2017 14:16:38 
Co do przebiegu walki, to mam podobne zdanie do adrewsky. To AJ będzie agresorem, on będzie wywierać pressing. Władek z dużymi ciężkimi zawsze walczył na pressingu, był agresywny i szedł mocno do przodu, ale z Joshua tego robić nie będzie. Może na początku pojedynku spróbować standardowej taktyki, ale zakładam, że AJ się nie cofnie, co by wymusiło na Wladku walkę na przełamanie, a Kliczko tego nie zrobi.
Moim zdaniem zobaczymy Władka na wstecznym i AJ idącego do przodu i czekającego na jab Władka po którym będzie chciał kontrowac.
Jeśli jednak Kliczko jabem będzie w stanie zepchnac Joshua'e do defensywy, to może być bardzo ciekawie, ale osobiście w to wątpię.
 Autor komentarza: BlackDog
Data: 22-04-2017 14:39:18 
Pulev ma znacznie lepszy jab niż AJ a przynajmniej niż to co do tej pory AJ pokazał. Facet ma świetne warunki i moc by uczynić z lewej ręki skuteczną broń ale korzysta z niej rzadko natomiast u Bułgara to główna broń którą maltretować potrafił nawet sporo większych rywali. Ba sam Wład odpuścił ten element gry w walce z nim.
Jeśli AJ będzie używał lewej ręki to zobaczymy jak się to rozwinie ale do tej pory raczej lewy pracował u niego co najwyżej na 50% możliwości.

Co do zagadnienia pt przejście AJ do przodu to Ghostbustr skrajnie przegina robiąc z AJ jakiegoś średniaka. Zresztą faworyzowanie Hughie Fury'ego w walce z AJ o czymś świadczy. Joshua bardzo sprawnie potrafi poruszać się do przodu a wiadomym jest że do przodu poruszać się jest znacznie łatwiej niż do tyłu. Jest jedno ale. Jeśli Wład uruchomiłby jab i prawą rękę AJ będzie się na owe ciosy nadziewał. Wystarczy obejrzeć jego walki. Jeśli skrajnie nie poprawił pewnych elementów ktoś taki jak Wład będzie w stanie go trafiać często i gęsto. Robili to bowiem poprzednicy. Chociażby Breazeale trafiał Antka akcjami, trafiał go też Whyte. Ciosy z przedniej ręki Antek lubił zjadać a to kwestia słabej pracy tułowia i głowy oraz leniwych nóg w innych elementach niż atak.

Tyle że ja nie sądzę by AJ parł na siłę do przodu jak szalony. Bardziej spodziewam się że będzie polował na skontrowanie Włada czymś z dystansu. Pójść do przodu to AJ pójdzie jeśli Wład odda mu za dużo pola albo jeśli będzie gorzej radził sobie na dystans.
Dużo zależy tu od nastawienia Włada i tego czy wreszcie puści rączki w ruch. Jeśli nie to będzie dla niego przykry wieczór a jeśli tak to może być ciekawie.

Ciekawe będzie zderzenie w pierwszych rundach. Któryś będzie musiał się wycofać z swojego napierania i jestem ciekawe który z nich to zrobi.
 Autor komentarza: matd
Data: 22-04-2017 14:53:39 
Ciekawa dyskusja. Uwazam,ze jezeli Joshua zdobedzie pole i zmusi Kliczke do odwrotu to to bedzie kaplica dla Ukrainca..Jest zbyt paniczny z defensywy,a tu jeszcze naprzeciw stalby tak silny,wielki,dynamiczny tur jak AJ? Jak sie cofnie to AJ bedzie "w domu".. Glownie upatruje wlasnie szans Kliczki w dystansowniu poprzez i umiejetnosci,ale jak i doswiadczenie,oraz umiejetnosc wywierania presji dyszlem z dokladkami atomowych prawych prostych.. Podejrzewam,ze Kliczko pierwsze co to sprawdzi w ringu czy da rade z AJ wojowac w swojej ulubionej taktyce,jesli bedzie to wychodzic to Anthony bedzie mial problem,jesli nie i bedzie kombinowac to wieksze szanse bedzie miec mlody. Ta walka jest niewiarygodna jezeli chodzi o przewidywania. Sto scenariuszow w glowie i nie wiadomo w ktory celowac :)
 Autor komentarza: BlackDog
Data: 22-04-2017 15:00:22 
Pierwsze co zrobi Wład to pójdzie w klincz po kilku chwilach chodzenia i wpatrywania się w przeciwnika :D Sprawdzi sobie jak silny jest AJ i jak reaguje na tego typu wydarzenia :D
Idę o zakład :D
 Autor komentarza: matd
Data: 22-04-2017 15:28:53 
I zapewne tak bedzie :) Kliczko moze sfrustrowac AJ bardzo znaczaca i naruszyc jego pewnosc siebie. Do tego mimo nawet gdyby Joshua z racji wieku i gabarytow byl silniejszy od KLiczki to na niewiele moze mu sie to zdac przy doswiadczeniu Kliczki - w to doswiadczenie wchodzi kontrola "stanu baku paliwa" ,"obrotomierz"zeby sie nie przegrzac;czyli po prostu kontrolowanie energii ..AJ sie przypali, zacznie sie szamotac ile wlezie,wypompuje sie w gierce Wladka i bedzie lipa.. Tego sie troche obawiam,no ale chyba ma sztab,wiedza w czym Wladek sie lubuje i w czym jest dobry i jakos sie chyba na to przygotowali?
 Autor komentarza: Ghostbuster
Data: 22-04-2017 15:37:37 
Ja odbieram AJ jako pięściarza bardzo niebezpiecznego, ale pod warunkiem, że przeciwnik znajdzie się w jego zasięgu rąk. Siła AJ jest potężna, ale "lokalna". On nie jest w stanie ustrzelić przeciwnika z dużej odległości, tak jak np. potrafi to Wład, David Haye, czy krytykowany przeze mnie Wilder. Dlatego uważam, że mobilny przeciwnik taki jak np. Hughie Fury, Tyson Fury, Władimir Kliczko, Kubrat Pulev, czy David Haye będzie dla Joshui trudny do skontrowania, trudny do trafienia. Wład nie jest tak wszechstronny jak Tyson Fury, czy nawet Hughie, którzy potrafią np. walczyć z odwrotnej pozycji i na wstecznym, ale Kliczko swój styl ma opanowany do perfekcji. Tu nie chodzi tylko o świetny lewy prosty, ale i operowanie dystansem, praca nóg, ustawienia kątowe. Ja to powtarzam jak mantrę, ale praw fizyki nie da się tutaj oszukać. AJ, żeby dobrać się do skóry Włada nie może czekać na kontry, bo nie można spokojnie stać na przeciwko Włada dłużej niż kilka sekund. Wielu osobom wydaje się, że pokonanie Włada to łatwizna, ponieważ on walczy schematycznie. Nic bardziej mylnego. Dopiero gdy zawodnik wychodzi z nim do ringu zaczyna rozumieć jak trudne czeka go zadanie.
 Autor komentarza: Vitalij71
Data: 22-04-2017 17:15:23 
Wład ma duże doświadczenie z z fighterami z z różnymi stylami min poradził i wygrał zdecydowanie z Povietkinem którego 4 razy posadził na deski potrafi skracać poradził sobie z groźnym fighterem jakim był Povietkin który potrafi skracać dystans , fakt że nie mało w tej walce klinczował ale wygrał zdecydowanie.
Joshua fakt jest wyższy ma tyle co Wład 198 wzrostu jest panczerem nie walczył z nikim choćby tak w 60 procent dobrym doświadczonym z nokutującym ciosem jak Wladmir

na minus to że Wład ma 41 lat ale i tak będzie dobrze przygotowany do walki jak Wytrzyma ciśnienie walki presje i będzie realizował taktykę ma szanse wygrać z Joshuą nawet przed czasem chwila jednak zawahania i Joshuą w każdym momencie może skracać dystans i może być ko na Władzie

oby ta walka się odbyła i żaden kwas nie był to będzie mega walka od czasu Vitalij - Lewis nie było takiego hitowego starcia!
 Autor komentarza: Vitalij71
Data: 22-04-2017 17:20:19 
co do Pulewa to dobry fighter zgodze się ma dobry lewy prosty potrafił walczyć na dystans i nawet atakując szachowa Wladmira mimo że miał lekką dziurawą obronę i przegrał przez ko to pokazał jaja zaryzkował ryzykował dał trudną walkę Władowi .

Jednak po tym mocny ko nie Bułgar nie jest tak agresywny jak kiedyś ale w dalszym ciagu światowa czołówka
 Autor komentarza: Clevland
Data: 22-04-2017 17:35:48 
A.J. na pewno zrobi to samo co w walce z Martinem:
https://youtu.be/1190olOPQ-w?t=52
czyli przepuszczenie i uderzenie.

W wadze ciężkiej takie akcje są bardzo rzadkie.
David Haye ją zastosował z deMarco czy jak mu tam.
Powietkin w walce z Guliwerem czy jak mu tam.
 
Aby móc komentować, musisz być zarejestrowanym i zalogowanym użytkownikiem serwisu.