USYK: NIE MOGŁEM SIĘ BIĆ, MUSIAŁEM TRZYMAĆ SIĘ PLANU

Aleksander Usyk (10-0, 9 KO) w wielkim stylu pokonał wczoraj Krzysztofa Głowackiego (26-1, 16 KO), odbierając mu pas WBO wagi cruiser. Ukrainiec przyznał, że miał ochotę na otwartą wojnę z Głowackim, jednak miał świadomość, że do samego końca musi przestrzegać strategii ułożonej przez trenera.

- Teraz chcę wrócić do domu, stęskniłem się za mamą, dziećmi, żoną. Cieszę się, czuję się spełniony. Ciężko było realizować plan w ringu, ale byłem na to przygotowany, nie dziwi mnie ta wygrana. Nie mogłem tylko bić się z Krzysztofem, choć chwilami miałem ochotę, jednak liczyła się konsekwencja. Teraz chcę odpocząć - dodał nowy mistrz świata WBO kategorii cruiser.

Dodaj do:    Dodaj do Facebook.com Dodaj do Google+ Dodaj do Twitter.com Translate to English

KOMENTARZE CZYTELNIKÓW
 Autor komentarza: Ajapatyka
Data: 18-09-2016 10:42:55 
"Choć chwilami miałem ochotę" bylo widac ze chcial, ale w pore zatrzymywal sie i wracal do planu. Zas Glowacki nic nie probowal oprocz zaskoczyc lewym sierpowym, tak sie nie walczy. No byla pare razy proba lewgo prostego i mocnych ciosow na tułow , ale jak zobaczyli ze ciezko tak bedzie walczyc to przestali, nie bylo zadnego innego planu i bylo to wiadc. Lapin nie nadaje sie na trenera dla bokserow ktorzy walcza na najwyzszym poziomie.
Myslalem ze Usyka przeprosnie to wszystko, ale nogi ,jego technika i obrona to cos wspanialego.
 Autor komentarza: Vitalij71
Data: 18-09-2016 10:54:33 
Ajapatyka a ty co jest jestes jakiś ekspert czy może trner Bokserki że krtykujesz Łapina jak Krzysiek znokutował Hucka to wsyscy chwalili na Łapina teraz co nie nadaje typowe Polskie zakompleksione hejterstwo
 Autor komentarza: Ajapatyka
Data: 18-09-2016 11:02:43 
Kto chwalil Lapina ? xD. Chyba Janusze. Od dawan jest wiadomo to ze Lapin to przecietny trener tak jak ty przecietny umyslowo xD.
 Autor komentarza: Dominator303
Data: 18-09-2016 11:12:08 
Usyk kontrolował walke od pierwszej do ostatniej rundy,,żaden trener by tego nie wygrał i nie pierdolcie głupot ze Łapin to kiepski trener,tylko napiszcie ze Usyk to piesciarz wybitny bo to udowodnil w Gdansku
 Autor komentarza: skud
Data: 18-09-2016 11:29:19 
Mam ,nadzieje ze Huck ,stanie sie obowiazkowym pretendentem i nie zdziwil bym sie jak pokonal by Usyka.
 Autor komentarza: MLJ
Data: 18-09-2016 11:38:10 
skud

Tak, oczywiście ;)
 Autor komentarza: Ajapatyka
Data: 18-09-2016 11:49:09 
Dominator303 nikt nie mowil ze to wina trenera, i nikt nic nie odbiera tutaj Usykowi, nie wiem skad te podteksty wydarles. Chodzi o to ze Lapin niczego juz Glowki nie nauczy, niech sprobuje z innym trenerem, na pewno jakies slynniejszy przyjaby go ( tak mi sie zdaje) i wtedy zobaczylibysmy czy Krzysia da sie ulepszyc czy nie. Oleksander klasa sama w sobie :).
 Autor komentarza: skud
Data: 18-09-2016 12:14:19 
Tez tak ,mysle za Glowacki,zeby nabrac ochoty do dalszych sukcesow potrzebuje zmian.np.leciec do USA,udoskonalic technike i kocie ruchy, wtedy da mu to motywacje.HBO,nie interesuje to ze przegral na pkt z Usykiem,ktory nie jest znany.Jestem,przekonany ze szybko dostal by walke na HBO bo juz jest tam popularny.W ,Polsce jego ,kariera stanie w miejscu podobnie tak jak ma to m/ce z Diablo!Glowka,pakuj manatki i w styczniu ,wypad do USA!!!
 Autor komentarza: Kikas
Data: 18-09-2016 12:19:56 
@skud Też mam dla Ciebie radę- powtórz sobie ortografie i zasady działania interpunkcji w polskiej pisowni- coś czego uczą w szkole podstawowej.
 Autor komentarza: skud
Data: 18-09-2016 12:25:29 
@Kikas w szkole pdst. to ja bylem 50 lat ,temu.Na stronach kibicowskich a tym ,bardziej bokserskich ,interpunkcja nie obowiazuje.Szykuj sie lepiej do szkoly ,bo jutro poniedzialek.))
 Autor komentarza: ArturSzklankaSzpilka
Data: 18-09-2016 12:35:10 
Nie ma co wszystkiego zwalać na Łapina. Gmitruk podobno lepszy a jakiegoś wysypu mistrzów też nie ma. Szpilka wyleciał do USA i też to nic nie pomogło.
 Autor komentarza: Ghostbuster
Data: 18-09-2016 12:41:15 
Ja będę tu bronił trochę Hucka, bo wydaje mi się, że Marko lepiej pracuje na nogach niż Główka i z tego powodu łatwiej byłoby mu skracać dystans do Usyka i nie pozwalać Ukraińcowi na zbyt długie oddalanie się. Co prawda Denis Lebedev pokazał, że dobrym prawym prostym można trzymać Hucka na dystans i studzić jego zapędy, ale mimo wszystko Huck ma dosyć eksplozywny styl i w atakach jest niebezpieczny. On pasował stylowo Główce ponieważ Huck nie uciekał przed Polakiem, a Krzysiek miał wiele okazji by wstrzelić się w ciosy Hucka. To właściwie Huck sam podchodził do Polaka. Inna sprawa, że Huck mimo wszystko jest trochę topornym zawodnikiem. Jego ciosy są sygnalizowane, są do uniknięcia.
 Autor komentarza: Clevland
Data: 18-09-2016 12:41:31 
Tak, Łapin przedłuży Głowackiemu ręce...

Głowacki jak stał na prawej nodze aby jakoś poradzić sobie z różnicą zasięgu to ciężko miałby aby zrobić nagle jakąś rotację, uniki i dojść do Usyka który do tyłu rusza się zajebiście.
Być może brak sparingparnera na poziomie nie pozwolił Głowackiemu aby przygotować takie elementy skracania dystansu...
Ciężko powiedzieć- długie ręce i nogi zrobiły swoje.

Poza tym Głowacki jak już wpadał ze swoim lewym sierpem to mógł coś jeszcze zadać.
 Autor komentarza: Olaf
Data: 18-09-2016 12:46:29 
"Na stronach kibicowskich a tym ,bardziej bokserskich ,interpunkcja nie obowiazuje"
Hahaha to mnie rozbawiło. To jest gdzieś zapisane czy sam ustaliłeś te zasady?
Żeby przez 50 lat nie nauczyć się pisać... to przykre.
 Autor komentarza: Knot
Data: 18-09-2016 13:45:21 
O koorva teraz wysyp ekspertów z za biurka...
 Autor komentarza: teanshin
Data: 18-09-2016 14:13:30 
Autor komentarza: skud
Myślę że w Twoim komentarzu jest dużo racji, Szpilka był z Łapinem jak ojciec z synem ale zrozumiał że Łapin już go niczego nie nauczy, podjął odważny krok i pojechał do stanów, choć nie odnosi tam wielkich sukcesów to przynajmniej zarabia poważne pieniądze i już doczłapał się do walki o mistrzostwo. Głowacki ma charakter i jaja do tego sportu, nie jest wirtuozem boksu, ale na pewno zawsze jego walki są emocjonujące, to się sprzedaje w Stanach.
 Autor komentarza: KapralWiaderny
Data: 18-09-2016 14:47:46 
Usyk nieco nudny w swej taktyce "na Adamka".
Unikanie wymian i wykorzystywanie warunków fizycznych i pracy nóg by jedynie wypunktować mniejszego rywala.
Uciekał przez 12 rund.
Walka straciła na atrakcyjności ale to była taktyka bardzo skuteczna.
 Autor komentarza: polrex
Data: 18-09-2016 14:59:58 
Glowacki mial tylko jeden plan, lewy zamaszysty sierp, nie byl w stanie zblizyc sie do Usyka, który wypunktowal go jak mistrz, chwilami gdy Usyk przyspieszal to Glowacki nie wiedzial gdzie jest, Usyk co rusz znajdywal sie za plecami oszolomionego Glowackiego, szkoda bo wydawalo mi sie ze Glowacki prezentuje lepszy poziom bokserski,
co do pokonania Hucka to byl to fuks, lewy zamachowy mu wszedl a USS Cunningham ma szklana szczeke i nie ma juz tego refleksu,

Usyk jest jak Mohamed Ali, teraz niech Glowacki bije sie z Masternakiem, podobny styl do Usyka ale do przejscia
 Autor komentarza: teanshin
Data: 18-09-2016 15:05:55 
Autor komentarza: KapralWiaderny
Jak byś miał większe zrozumienie boksu zawodowego to byś wiedział że liczy się dobry plan taktyczny aby wygrać walkę. On ma w dupie co ty myślisz na temat jego boksu. Trochę zweryfikował Głowackiego i pokazał że boksowanie na luzie bez presji może przynieść sukces, taki mieli plan i tak go wyegzekwowali. Mógł iść z Krzyśkiem na wojnę ku twoje uciesze ale do domu wrócił by rozbity i bez pasa.
 Autor komentarza: pavlus
Data: 18-09-2016 15:11:35 
Głowacki to solidny rzemieślnik, ale nic więcej. Usyk to artysta ringu. I to własnie było widać wczoraj.
 Autor komentarza: Cooperek
Data: 18-09-2016 15:12:11 
Usyk aż tak świetny nie jest jak mówiono. To Głowacki słabo się pokazał. Ale ukrainiec przyjmował ciosy bez problemu, problem w tym że Główka wyprowadzał trzy na rundę.
 Autor komentarza: teanshin
Data: 18-09-2016 15:37:00 
Oglądałem tą walkę na żywo i mogę powiedzieć że to nie był ten sam Główka z walki z Huckiem. Miałem momentami wrażenie że ma jakąś kontuzje bo nie zadawał ciosów a okazało się że po prostu był bezradny i frustracja wzięła górę. Mimo wszystko Krzysiek to Peoples Champ, ludzie go kochają za jego skromność i serce w ringu. Da nam jeszcze dużo emocji.
 Autor komentarza: CELko
Data: 18-09-2016 16:33:58 
Ukrainiec jak dostal cios to juz przestawal tanczyc, widac bylo ze czuje te ciosy. Jakby sie bil to by polegl przed czasem. Szczeki nie ma takiej wspanialej.
 Autor komentarza: puziol123
Data: 18-09-2016 17:13:14 
jestem ciekaw czy breidisa tez wypyka czy znokautuje ?
 Autor komentarza: Tharivol
Data: 18-09-2016 19:43:58 
Usyk jakby zawalczył jak w ostatnich dwóch rundach od rundy 10 czy 9 to skończyłby rozbitego głowackiego. Na nogach poezja, szybki i zwinny. Niestety to nie ten poziom jak wygrana z prostym bijokiem huckiem albo przewracającym się Cunnem.
 Autor komentarza: Maniek1986
Data: 18-09-2016 20:37:08 
Coz taktyka pykacza i uciekacza dala nieszczesliwie dla nas efekt.
Dla mnie to nadal waciak. Na plus jego kondycja bo przez 8 rund skakal jak sarenka, a ostatnie 4 tez niezle chociaz mial tez juz przestoje. Cos tam przyjal wiec chyba daje rade jednak nadal mnie nie zaskoczyl i nie przekonal. Krzysiek nie potrafil sie jakos dobrac mu do skory. Cos nie zagrało bo przeciez wiemy ze on potrafi sie rzucic w wojnie totalnej.
Jakie skonczyl glowackiego? Ten na bezczela opuszczal rece aby wciagnac usyka w wojne a sam stal niewzruszony wiec o czym tu mowa znafffco?
Zabawne i zalosne jest to ze jak nasz sportowiec wygrywa to on i team jest wychwalany w nieboglosy ale jak sie noga powinie to zrzuca sie ich na dno. Gowno z was niektorych a nie kibice.
 Autor komentarza: canuck
Data: 18-09-2016 20:57:56 
Glowka walczyl dosc dobrze, ale nie mial dobrej recepty na skrocenie dystansu. Nie mozna zapominac, ze Usyk to wybitny bokser ze znakomita technika, duzym zasiegiem oraz swietna praca nog. A do tego mankut. Takze Glowka nie mogl tak naprawde wykorzystac swoich atutow, bo one byly "zneutralizowane" przez atuty Usyka.

Z mniejszym, bardziej statycznym bokserem idacym na wymiany Glowka da sobie spokojnie rade, bo wtedy bedzie mogl wykorzystac swoje atuty.

Takze, nie mozna robic zadnej tragedi z przegranej na punkty z przyszlym dominatorem CW. Co do trenowania w Stanach to jak najbardziej, tylko ze Glowka ma mloda rodzine, ktora sie powieksza. Wyjazd moze nie byc mozliwy ze wzgledow rodzinnych.
 Autor komentarza: maciej12
Data: 18-09-2016 21:42:05 
Jak po walce? Szkoda Główki, ale jestem zawiedziony, że nie zrobił nic żeby wygrać. Nie podjął ryzyka, a wystarczyło wjechać z podwójną gardą w Usyka i nakurwiać ile wlezie. Główka chciał go ustrzelić jednym ciosem i walczył na warunkach Usyka. Oczywiście Ukrainiec jest kapitalny, ale wyraźnie czuł czyste ciosy Krzyśka. Na to jestem zły. Trzeba było wchodzić coś jak Marco Huck i coś by weszło, a tak bał się nokautu, a przegrał na punkty po jednostronnej walce. Ryzyko podjął w nocy Smith z Canelo i poległ przez TKO, ale spróbował, a Usyk nie jest wcale jakimś puncherem więc mega ryzyka nie było. Rękawice miał duże, wyraźne obronne czyli był nastawiony na punktowanie. Główka powinien podyktować swoje warunki, nacierać i zrobić z tego brudną walkę. Co więcej powinien zadawać CIOSY i KOMBINACJE, a bił lewy sierp, który był widoczny z końca hali. Taktyka była do dupy i to była przyczyna porażki. Poza tym przed walką było widać przed pierwszym gongiem, że nie jest pewny siebie. Mam wrażenie, że Usyk stłamsił go mentalnie tak jak Cygan Władimira. Na koniec trzeba oddać Usykowi, że bokser z niego genialny. Używam słowa bokser w pełnym tego słowa znaczeniu. Praca nóg, timing, szybkość, przegląd, kombinacje... Zajebiście się go ogląda. Kica w ringu jak ktoś ze średniej lub jak sam Muhammad Ali.
 Autor komentarza: Ghostbuster
Data: 18-09-2016 22:19:08 
maciej12

Łatwo pisać, że Główka nie zrobił nic żeby wygrać. Moim zdaniem Polak zrobił wszystko co mógł. Właśnie ta niemożność przeprowadzenia ataku przez Głowackiego wynikała ze znakomitej pracy nóg Ukraińca. Gdyby Usyk był bardziej statyczny, ustawiony nieco bardziej frontalnie do Głowackiego to jestem pewny, że Krzysiek nie zmarnowałby okazji. Mimo, że Głowacki potrafi obniżać pozycję będąc przy tym odchylonym na tylną nogę, a tym samym jest w stanie podejść pod przeciwnika to niestety bez pracy nóg na niewiele to się zda, gdy ma się tak mobilnego rywala jak Usyk. Na pewno o tych mankamentach Krzyśka wiedział Fiodor Łapin, ale zmienić Krzyśka w tym wieku to już niemożliwe. Można tylko poprawić pewne elementy, ale pracy nóg w wieku 30 lat nie idzie już wytrenować.
 Autor komentarza: Vitalij71
Data: 18-09-2016 22:40:31 
Ghostbuster dużo masz racjii zadecydowała znakomita praca nóg Urkaińca
ale nie uważam ze była to jednostronna walka USyk wypunktował Krzyśka ale jakoś 4 rundami wynik 117-112 za wysoki.
Usyk to talent ale nie powiem że jest dominatorem cios mocny ale nie jest panczerem mocniejszy cios od niego ma lebiedev , Dorticos i Gassijev a techniki Na podobnym poziomię ma wspomniany LEbiedev i Dorticos ale wzrost przemawia za Ukrianićem powiem szczeże myślałem przez ta wcześniejszą fryzurę ze jest anty polski ale myliłem się w porządku sie zachował podziekował Krzyśkowi i jeszcze po Polsku podziekował Publiczności
a Krzyśkowi dziekuję za twardą szczęke i charkter i oczywiście serce do walki.
Krzysiek jest w dalszym ciągu w światowej czołówce wierze że może nie za pół roku ale za ponad rok półtora dopcha o walke o pas
 Autor komentarza: Ghostbuster
Data: 18-09-2016 22:52:07 
Vitalij71

Też uważam, że Krzysiek to nadal światowa czołówka. Moim zdaniem deklasacji Głowackiego nie było. Krzysiek był dobrze przygotowany, wiedział co ma robić, ale Usyk był po prostu lepszy. Ja po walce byłem zachwycony występem Usyka i traktuję go teraz jako najlepszego pięściarza w CW, no ale rzeczywiście nie ma co lekceważyć pozostałych zawodników z czołówki.
 Autor komentarza: skud
Data: 18-09-2016 23:39:54 
: Olaf

Data: 18-09-2016 12:46:29

"Na stronach kibicowskich a tym ,bardziej bokserskich ,interpunkcja nie obowiazuje"
Hahaha to mnie rozbawiło. To jest gdzieś zapisane czy sam ustaliłeś te zasady?
Żeby przez 50 lat nie nauczyć się pisać... to przykre
@Olaf-50 lat po wojnie i zeby miec szwabskie imie-wspolczuje Ci
 Autor komentarza: Maniek1986
Data: 19-09-2016 02:20:10 
a wg mnie Główce czegoś zabrakło,
nogi nogami usyka, ale przeciez krzysiek potrafi wywierac piekielną
presje o mógł się rzucić jak oszalally pitbull do szyi ofiary a i nogi by nie pomogly,
zabraklo jakiego takiego zrywu
 Autor komentarza: KapralWiaderny
Data: 19-09-2016 13:04:25 
Autor komentarza: teanshin
Data: 18-09-2016 15:05:55
Autor komentarza: KapralWiaderny
Jak byś miał większe zrozumienie boksu zawodowego to byś wiedział że liczy się dobry plan taktyczny aby wygrać walkę. On ma w dupie co ty myślisz na temat jego boksu. Trochę zweryfikował Głowackiego i pokazał że boksowanie na luzie bez presji może przynieść sukces, taki mieli plan i tak go wyegzekwowali. Mógł iść z Krzyśkiem na wojnę ku twoje uciesze ale do domu wrócił by rozbity i bez pasa.


Jakbys umiał czytać ze zrozumieniem to wiedziałbyś że dokładnie o tym napisałem w swojej wypowiedzi ty inwalido intelektualny :)
 
Aby móc komentować, musisz być zarejestrowanym i zalogowanym użytkownikiem serwisu.