KELLERMAN: GOŁOWKIN POWINIEN PRZEJŚĆ DO WYŻSZEJ WAGI

Giennadij Gołowkin (35-0, 32 KO) do tego stopnia dominuje w wadze średniej, że powinien poważnie pomyśleć o przejściu do wyższej kategorii, uważa Max Kellerman, komentator telewizji HBO.

Minionej nocy "GGG" już w drugiej rundzie odprawił obowiązkowego pretendenta IBF Dominika Wade'a (18-1, 12 KO). Teraz czeka na zwycięzcę majowego pojedynku Canelo-Khan, ale w środowisku panuje przekonanie, że się nie doczeka. Oscar De La Hoya, promotor Saula Alvareza (46-1-1, 32 KO), otwarcie mówi, że potrzeba czasu, tj. dłuższej promocji, aby starcie Kazacha z Meksykaninem stało się wielkim wydarzeniem, zasięgiem wykraczającym poza boks.

Gołowkin zaczyna się jednak niecierpliwić i w tej sytuacji, mówi Kellerman, być może najlepszym rozwiązaniem byłyby występy w dywizji do 168 funtów, gdzie chęć potyczki z nim wyraża m.in. mistrz WBO Gilberto Ramirez (34-0, 24 KO).

- Sądzę, że powinien przejść do wyższej wagi. Powinien walczyć z najlepszymi dostępnymi zawodnikami - oświadczył komentator.

Niektórzy sugerują kierunek odwrotny i występy w niższej kategorii. Czempion IBF w wadze półśredniej Kell Brook (36-0, 25 KO) zapewniał ostatnio, że zmierzy się z "GGG" w umownym limicie 157 funtów, ale po zwycięstwie nad Wade'em Gołowkin przyznał, że nie jest zainteresowany taką potyczką.

- Brook jest za mały. Możemy walczyć, ale w limicie 160 funtów. To wszystko to trash talk - skomentował.

Dodaj do:    Dodaj do Facebook.com Dodaj do Google+ Dodaj do Twitter.com Translate to English

KOMENTARZE CZYTELNIKÓW
 Autor komentarza: Ajapatyka
Data: 24-04-2016 10:47:30 
Szacun, Golowkin to niezly wariat a zarazem najwieksza boi dupa sportu. Gosc moze zawojowac niezle ale w tym wieku tak postepowac to troche wstyd.
 Autor komentarza: Dixell
Data: 24-04-2016 10:49:25 
Kogo obchodzi zdanie jakiegos pseudo, podstawionego pacholka hbo? W tej wadze sa jeszcze pasy do zunifikowania, ale hbo raczej tez nie chce walki rudego z ggg dlatego takie pierdolenie.
 Autor komentarza: CompanyOfBoks
Data: 24-04-2016 10:54:01 
Przecież Golovkin jasno się wyraził że nie przejdzie to wyższej wagi tylko chce unifikacij wszystkich pasów w wade średniej.
 Autor komentarza: Baboon
Data: 24-04-2016 10:54:43 
Przejść do wagi superśredniej? Po co? W średniej są Canelo, Cotto, Eubank, Saunders, Jacobs. A w superśredniej kto oprócz średnio medialnego DeGale'a?

Gołowkin fizycznie jest naturalnym średnim i spokojnie może pozostać w tej wadze do końca kariery.
 Autor komentarza: yaro1411
Data: 24-04-2016 10:59:33 
Prawda jest taka, że chcą żeby Gołowkin poszedł do góry żeby nie ubił rudzielca :D
 Autor komentarza: hitman
Data: 24-04-2016 11:05:13 
Canelo do GGG nie wyjdzie. Nawet jeśli ogłoszą ten pojedynek to pewnie i tak coś stanie na przeszkodzie (kontuzja, waga, rękawice, lokalizacja etc.). Cotto? Wątpie, no chyba, że Gienadij zejdzie w dół. Saunders? Nie chcę mi się wierzyć, że podejmie rękawice. Z opcji amerykańskich to już chyba tylko Jacobs został. Także nawet z unifikacją tytułów może być trudno w średniej.

Wiadomo, że dla nas, sympatyków pięściarstwa najlepszym rozwiązaniem byłaby walka Canelo - GGG. Coś czuję pod skórą jednak, że prędzej Kazach wskoczy do super średniej, aniżeli zaboksuje z Canelo.
 Autor komentarza: Ghostbuster
Data: 24-04-2016 11:05:55 
Nie wiem czy przeniesienie się do wagi super średniej to dobry pomysł dla Golovkina. Co prawda GGG jest za silny jak na wagę średnią i nie widać na horyzoncie nikogo kto mógłby mu realnie zagrozić, ale z drugiej strony w super średniej nie ma zbyt wielu rozpoznawalnych nazwisk. Był Carl Froch, ale ten słusznie zrobił przechodząc na emeryturę. Chavez Jr też byłby dobrym rywalem dla Golovkina, ale taka konfrontacja jest raczej mało prawdopodobna. Natomiast James DeGale to byłaby zbyt wysoka poprzeczka dla GGG. Muszę jednak przyznać, że chętnie zobaczyłbym walkę kazacha z Badou Jackiem czy Anthonym Dirrelem.
 Autor komentarza: hitman
Data: 24-04-2016 11:06:41 
Swoją drogą walkę GGG - Wade na trybunach oglądało podobno 16 tys. widzów. Więc powoli odpada jego bardziej znanym rywalom wymówka, że Golovkin jest za mało popularny.
 Autor komentarza: hitman
Data: 24-04-2016 11:11:20 
Ghostbuster
Czemu uważasz, że DeGale byłby nie do przejścia dla GGG. Lubię styl Jamesa, lecz w mojej opinii bywa on czasem pięsciarzem chimerycznym. Jednego dnia boksuje świetnie, by w następnej walce męczyć się z rywalem. Przykładem może być np. walka z Andre Dirrellem. Do momentu, w którym posłał 2 razy Andre na deski wszystko było ok. Potem mocno spuścił z tonu i wygrał nieznacznie tę walkę. Dla mnie taki pojedynek 50/50. Podstawowe pytanie brzmi, czy w super średniej ciosy Kazacha miałyby taką wymowę?
 Autor komentarza: LennoxLewisLion
Data: 24-04-2016 11:13:05 
Niech chłop unifikuje w średniej, tak jak zapowiadał.
Do wzięcia jest WBC i WBO.
 Autor komentarza: Ghostbuster
Data: 24-04-2016 11:17:43 
hitman

Napisałem tak może trochę prowokująco. Moim zdaniem DeGale umiejętnościami zbliża się do Andre Warda. Jest bardzo wszechstronnym, dobrze wyszkolonym technicznie pięściarzem, a do takich zawodników trudno się przygotować. Jednak tak jak napisałeś DeGale walczy nierówno, czasami popełnia głupie błędy, walczy trochę ryzykownie jak np. właśnie z Andre Dirrellem, gdzie wychodząc z półdystansu bywał często odsłonięty i chyba można go było wtedy łatwo trafić.
 Autor komentarza: wojtyla85
Data: 24-04-2016 11:29:36 
Najwieksza bolaczka GGG jest brak duzych nazwisk nie tylko w MW ale tez i w SMW. Zbijac mu nie wypada do 154, a z drugiej strony przeskok o dwie kategorie w gore to tez duzo. Jak mozna mu mic za zle ze chce walczyc w swojej naturalnej wadze??? Skoro Rudy nie chce walczyc to niech oddaje pas i tyle. Pozniej Saunders i jego WBO i mamy zunifikowanego mistrza. Co w tym zlego? Wedlug "znafcow" z orga to GGG unika pewnie Stricza i jego sweet science.
 Autor komentarza: pavlus
Data: 24-04-2016 11:34:05 
Śmiesznie będzie jak naprawdę zawalczy z Sulęckim.
 Autor komentarza: hitman
Data: 24-04-2016 11:38:45 
Jeżeli ktoś w obozie Sulęckiego naprawdę myśli o pojedynku z GGG, to niech najpierw zaboksuje z kimś naprawdę przyzwoitym. Chociażby z tym niepokonanym Centeno, o którym się w ostatnim czasie mówiło. Bez poważniejszej weryfikacji taka walka nie ma żadnego (poza pewnie $$) sensu. Przypominało by to poniekąd drogę Szpilki do Wildera wiodącą przez 3 kiepskich pięściarzy.
 Autor komentarza: rocky86
Data: 24-04-2016 11:41:16 
GGG nie powinien narazie w ogole myslec o supersredniej. Rzuci jeden tekst o walce w 168 funtach i o Canelo bedzie mogl zapomniec. Musi czekac na rozwoj wydarzen po walce Alvarez vs Khan. Cisnac na WBC, jesli nie narzuca Rudemu walki z GGG, to juz raczej o tej potyczce moze zapomniec. Przy czym nie zapominajmy o tym, ze kazda walka Canelo w obronie pasa, to olbrzymie kwoty dla GGG, wiec to mu sie tez kalkuluje.

Jesli w kolejnej walce nie uda sie zakontraktowac Rudego, to musi probowac z Saundersem, trzymac sie pozycji obowiazkowego w WBC, a o pojsciu w gore myslec tylko w ramach jednorazowego wyskoku np w przyszlym roku. Gienek jest juz leciwy ma ze 2-3 lata walk na dobrym poziomie, supersrednia nie jest nabita nazwiskami, wiec na dluzej nie jest perspektywiczna, nadaje sie na wejscie na gora 2 walki. Ja to mysle, ze Kazach zrobi jeszcze ze 3-4 walki i pojdzie wyzeja, ale supersrednia bedzie tylko przystankiem do polciezkiej, bo tam sa nazwiska i duze pieniadze do wziecia.
 Autor komentarza: LennoxLewisLion
Data: 24-04-2016 11:55:12 
@wojtyla85
Twój cytat:"Skoro Rudy nie chce walczyc to niech oddaje pas i tyle. Pozniej Saunders i jego WBO i mamy zunifikowanego mistrza."

#
#

Dokładnie.
Najpierw niech zunifikuje wszystkie pasy w wadze średniej, to będzie duży sukces, ponieważ nikomu, oprócz Hopkinsa się to nie udało, nie tylko w kategorii średniej, ale w ogóle, w żadnej z kategorii wagowych, tzn. nikt nie zunifikował pasów pasów WBA,WBC,IBF,WBO w żadnej z wag , czy to ciężkiej, czy półciężkiej, półśredniej, lekkiej itd., oprócz Hopkinsa w średniej.
 Autor komentarza: spienionyjohny
Data: 24-04-2016 11:57:03 
" Brook jest za mały. Możemy walczyć, ale w limicie 160 funtów. To wszystko to trash talk - skomentował." ale z Floydem to już chętnie by się bił śmiech...
 Autor komentarza: narodowiec
Data: 24-04-2016 12:01:06 
Co ten Kellerman gada? Ma iść wyżej bo mistrz WBC nie jest gotowy by z nim walczyć? Skoro Golowkin to naturalny średni, nie ma jeszcze pasa WBC, którego ma w zasięgu ręki, to po co ma się przenosić wyżej i zostawiać z nim Alvareza? Dobrze robi, że domaga się paska WBC, który powinien być jego. To absurd, że mistrz domaga się walki w niepełnym limicie wagowym swojej kategorii. I jeszcze jest nr 1 wg boxreca.
 Autor komentarza: malyboyy
Data: 24-04-2016 12:11:45 
Po co ma przechodzić ? Żeby śmieszna hamerykańska telewizja zrobiła z alvareza wielką gwiazdę wagi średniej ?
 Autor komentarza: Pyskatyy
Data: 24-04-2016 12:14:18 
Oscar zapłacił Kellermanowi, że gada takie pierdoły? Gołowkin już nie jest młody i chce przejść do historii jako zunifikowany mistrz, więc jak nie zdobędzie wszystkich pasów to po kiego chuja ma się wybierać do super średniej?
 Autor komentarza: samqualis
Data: 24-04-2016 12:14:35 
dawac mu Sulęckiego
Striczu pokaze miejsce ggg w szeregu
nastepnie polak zunifikuje wszystkie pasy i bedzie wiekszy od hopkinsa
;-)

pozniej pojdzie 2 wagi w gore i wciagnie nosem Kovaleva,Warda i Stevensona
a na koniec polska walka na PBN Sulęcki vs Fonfara
elo
 Autor komentarza: Ygnac
Data: 24-04-2016 12:34:43 
Tak.
Gołowkin powinien przejść do wagi ciężkiej, tam zdemolować Joshue, Wildera, Furego, Powietkina, Kliczkę...
Wtedy może nawet niedorozwoje z orga (a namnożyło ich się, jak robactwa w gnoju) uznają, że nie jest bumem, przeciętniakiem itd.

Nb. Gołowkin nie zaczepia mniejszego i słabszego Mayweathera, orgowa gimbazo. To Mayweather stale wyraża się lekceważąco o Gołowkinie i go zaczepia. Bo zazdrości mu tego, czego sam nie miał: siły ciosu połączonej z techniką i agresją.
 Autor komentarza: Maniek1986
Data: 24-04-2016 12:42:11 
bez sensu pchanie Gienka wyżej a co wyżej jest do osiągniecia?
To samo lapanie pasów od poczatku? W swojej wadze naturalnej wyrósł już na gwiazdę
i pokazuje jakie wielkie cioty są z pozostałych mistrzów
 Autor komentarza: rondobry
Data: 24-04-2016 12:43:48 
Z deszczu pod rynne .Unifikacje .
 Autor komentarza: Sugar78
Data: 24-04-2016 12:46:37 
Powinien walczyc z najlepszymi dostepnymi zawdnikami

A diwa Canelo jest jakis bardzo zajety przez najblizsze pol roku? Wywiady w telewizji i reklamy under armour?
 Autor komentarza: Sugar78
Data: 24-04-2016 12:49:04 
Ghostbuster

co do DeGeale i Warda to porownywanie wgm nie na mniejscu Ward jednak nie ten level ALE zgadzam sie ze maja tez duzo wspolnego - wszechstronnosc,umiejetnosc zmiany, adaptacji i walki na rozne sposoby.
 Autor komentarza: Pyskatyy
Data: 24-04-2016 12:53:35 
@Sugar78

Jak lubiłem Oscara jako boksera, tak rozpierdala mnie jego hipokryzja, od kiedy został promotorem. Stanie na głowie, żeby załatwić Ortizowi walkę z którymś mistrzem, ale swojego ulubionego podopiecznego nie puści na Gołowkina xD
 Autor komentarza: Pyskatyy
Data: 24-04-2016 12:56:26 
Co do Warda i DeGale'a: bardzo podobny styl, ale mimo, że nie lubię Amerykanina oglądać w ringu, to muszę przyznać, że gra we swojej własnej lidze.
 Autor komentarza: Rollins
Data: 24-04-2016 13:00:58 
No i tak: jak jeszcze do wczoraj Andre Ward był żelaznym faworytem w starciu z Gołowkinem, to dzisiaj już pewnie takim żelaznym nie jest, jeśli w ogóle :-)

Szkoda, że Ward przeszedł jednak wyżej. Może by do tej walki doszło.

I obawiam się, że Andre Ward może jednak się wycofać ze starcia z Kowaliowem. Przynajmniej na razie. Za dużo osób mówi, że przegra.
 Autor komentarza: Sugar78
Data: 24-04-2016 13:09:38 
Rollins

Niby jakie przeslanki za tym stoja? To ze Ward zdominowal w debiucie w 175 bardzo dobrego Barrere i to ze GGG zmasakrowal Wade ktorego nikt nie znal i co przewidywali wszyscy?
 Autor komentarza: Pyskatyy
Data: 24-04-2016 13:13:50 
@Rollins

Jak uwielbiam Gołowkina to z Wardem widzę szanse 50 na 50. Obaj są genialni.
 Autor komentarza: hayabooza
Data: 24-04-2016 13:27:58 
No powinien przejść wyżej żadna nowość, ale nie przejdzie bo Abel i Loeffer będą dalej ściemniać i "dążyć" do unifikacji do których nie dojdzie, bo BJS i Canelo nie są głupi xDD
Team GGG unika wyzwań i wiemy to nie od dziś. Idą na łatwizne i będą kontynuować swoje gadanko tak długo jak będą mogli.
 Autor komentarza: hayabooza
Data: 24-04-2016 13:30:13 
Ganianie i nagabywanie małego Canelo jest śmieszne, gość ma racje, że Canelo powinien walczyć w 160 broniąc tego pasa, ale jakby im faktycznie tak zależało i jakby faktycznie to robienie wagi tak im nie przeszkadzało to zamknęliby jadaczki, zeszli, obili Canelo i wrócili se z pasem walcząc w pełnym 160.

To samo BJS...jemu wystarczy dobrze zapłacić, a wyjdzie do Golovkina. Ale team GGG nie chce jechać do Anglii. Dlaczego miałby jechać do UK ? Ano dlatego, że tamtejsza kasa aktualnie bije na głowe kwoty za walki w USA.
 Autor komentarza: LatajacyDywanik
Data: 24-04-2016 14:54:55 
@hayabooza

CO ZA BEKA XD Mniejszym Canelo? A wiesz, że on w dniu walki wnosi więcej do ringu niż Gołvkin? XD I dla czego ma walczyć w ustalonym limicie, skoro jest posiadaczem pasa kategorii ŚREDNIEJ to niech walczy w limicie kategorii ŚREDNIEJ, a jak chce się bawić w jakieś limity wagowe to niech do kurwy nędzy zrzeknie się pasa bo przynosi wstyd Meksykanom. Jedynym tchórzem tutaj jest rudy, i każdy kto twierdzi inaczej jest debilem. Dziękuję za uwagę.
 Autor komentarza: Pyskatyy
Data: 24-04-2016 14:57:12 
@hayabooza

Masz rację. Gołowkin unika wyzwań. Zamiast walczyć z Larą to facet woli walczyć z jego pogromcą i zarazem posiadaczem pasa WBC, w dodatku o wiele bardziej medialnym niż nudny Kubańczyk.
 Autor komentarza: Ghostbuster
Data: 24-04-2016 15:24:53 
Sugar78

Porównałem DeGala do Warda trochę na zasadzie prowokacji, bo jest to moim zdaniem zawodnik trochę pomijany przez kibiców. Ja bardzo wysoko cenię umiejętności, wszechstronność i wyszkolenie DeGala i na tym polu niewiele ustępuje Wardowi. To czego nie ma DeGale, a ma Ward to wg mnie ringowa inteligencja, wykorzystywanie dystansu jako istotnego elementu gry i poza tym Ward jest jednak szybszym zawodnikiem od Jamesa. Reszta u Anglika stoi na bardzo wysokim poziomie. Według mnie to najlepszy obecnie zawodnik w Super Średniej.
 Autor komentarza: Sugar78
Data: 24-04-2016 16:13:57 
Nie powiedzialbym ze DeGale nie ma ringowej inteligencji :) Nie jest ona na poziomie Warda ale wgm dalej wysoko. Wgm DeGale po prostu jest gorszy we wszystkim ale wciaz swietny i to ogolnei rzecz biorac podobny- bardzo wszechstronny typ piesciarza. Tak naprawde momentami on mi przypomina Sugara Leonarda, przy czy oczywiscie nie ten level
 Autor komentarza: Sugar78
Data: 24-04-2016 16:24:51 
Pyskatyy

Canelo jest pogormca Lary? hehhe no nie sadze :)

Golovkin nie jest glupi. Jesli z kims bedzie mial problemy to z kims takim jak Lara czy Ward.

Zawodnicy pokroju Canelo nie sa natomiast dla niego zagrozeniem bo to co jest ich atutem - sila, dynamika - sam Golovkin to ma na jeszcze wyzszym poziomem
 Autor komentarza: Sugar78
Data: 24-04-2016 16:25:29 
*poziomie
 Autor komentarza: Pyskatyy
Data: 24-04-2016 18:34:27 
@Sugar78

To, że wynik walki Canelo z Larą był kontrowersyjny nie zmienia faktu, że Canelo jest jego pogromcą. I nie ma co wnikać czy werdykt był słuszny czy nie. Wynik poszedł w świat. Z Wardem oczywiście Gienek miałby bardzo ciężko, ale z Larą? Daj spokój :)
 Autor komentarza: Sugar78
Data: 24-04-2016 19:38:41 
Lara wygenerowalby napewno wieksze zainteresowanie i prestiz niz Wade Problem jest taki ze dalby ciezka walke i skonczylby ja na wlasnych nogach co popsuloby serie KO'sow Golowkinowi.
 Autor komentarza: Woolite
Data: 24-04-2016 21:33:28 
Czemu ten sam ulizany komentator nie postuluje, by Canelo zawalczył z GGG i pokazał, że ma jaja a nie Oscara między nogami?
 Autor komentarza: Woolite
Data: 24-04-2016 21:37:22 
Cisnąć na wszystkie możliwe sposoby rudego śmierdziela niech wakuje pas! Posiadając 3 czy nawet 4 pasy w tej samej dywizji nie trzeba będzie Gienkowi żadnych sprzedawczyków do promocji własnej osoby.
Czego mu życzę ;)
 Autor komentarza: Lombard
Data: 25-04-2016 08:17:03 
Śmieszny Brook za mały a Floyd już nie
 
Aby móc komentować, musisz być zarejestrowanym i zalogowanym użytkownikiem serwisu.