DAILY MIRROR: BOKS TO BARBARZYŃSTWO, CZAS Z TYM SKOCZYĆ

Doktor Miriam Stoppard nawołuje na łamach Daily Mirror, jednej z największych angielskich bulwarówek, do delegalizacji boksu, który określa jako sport barbarzyński i nieodpowiedzialny.

Stoppard przyznaje, że nigdy nie była fanką pięściarstwa, ponieważ "każdy cios w głowę może doprowadzić do uszkodzenia mózgu", a nawet jeśli na początku niegroźne, z czasem urazy się kumulują i skutkują poważniejszymi problemami zdrowotnymi. Jako najlepszy argument za delegalizacją podaje statystyki.

W Australii na przestrzeni dziewięciu lat poddano analizie 907 profesjonalnych walk z udziałem 545 bokserów. W 177 potyczkach odnotowano 214 kontuzji. Najczęstsze przypadki dotyczą rozcięć na głowie (62%), wstrząśnień mózgu (12%) i złamań (8%).

Badanie przeprowadzone pomiędzy 2000 a 2012 rokiem w Kanadzie wykazało, że do kontuzji doszło w ponad połowie (277/500) walk.

Od 1983 do 2007 roku na całym świecie z powodu obrażeń odniesionych w ringu zmarło 120 zawodników.

Stoppard piętnuje fundamenty boksu, zwracając uwagę, że "intencją jest skrzywdzenie". W dalszej krytyce twierdzi, iż w społeczeństwie, w którym przemoc się potępia i uznaje za przestępstwo, nie powinno się dla niej znajdować usprawiedliwienia w kontekście walki bokserskiej. Przytacza też cytat Mike'a Tysona, który stwierdził kiedyś, że tak chce "trafić rywala w nos, by wbił mu się w mózg".

Konkluzja Stoppard jest taka, że dla pięściarstwa nie ma ratunku, bo nie istnieje wiele dowodów na możliwość uczynienia boksu sportem mniej urazowym. "Zawsze mówiłam, że pomimo wielkiego Muhammada Alego boks to barbarzyństwo", stwierdza.

Dodaj do:    Dodaj do Facebook.com Dodaj do Google+ Dodaj do Twitter.com Translate to English

KOMENTARZE CZYTELNIKÓW
 Autor komentarza: Ernesto
Data: 21-03-2016 11:37:01 
Niech baba zajmie się problemami prawdziwymi, a nie szuka problemów dodatkowych haha :)
 Autor komentarza: ArktycznaMalpa
Data: 21-03-2016 11:44:33 
TRZEBA JEJ WYBACZYC PRZECIEZ TO KOBIETA XDDDDD
 Autor komentarza: rafaljanek
Data: 21-03-2016 11:45:13 
przypomniał mi się odrazu film, który ostanio oglądałem "wstrząs" z Willem Smithem. On tam wynalazł uraz mózgu jaki mają zawodnicy NFL w stanach. Napewno te wszystkie ciosy kumulująsię rzez całą kariere i dochodzi do mikrouszkodzeń, jednak jest to taki wielki biznes przynoszący takie zyski , że tylko se pogadac mogą
 Autor komentarza: Grzelak
Data: 21-03-2016 11:46:35 
Nie mam wątpliwości co do tego, że boks kiedyś tam będzie zdelegalizowany albo mocno zmieniony.
Wystarczy, że ktoś wyskoczy z takim pomysłem a bokserskie lobby nie zdążą przekupić polityków.
 Autor komentarza: rafaljanek
Data: 21-03-2016 11:49:08 
Poza tym KAŻDY KAŻDY sport jest niebezpieczny. Najbardziej kontuzjogenna jest piłka ręczna . koszykówka no i oczywiście boks. Teraz i tak pięściarstwo jest w miare cywilizowane. To co sie wyprawiało na początku 20 wieku to było barbarzynstwo
 Autor komentarza: Rollins
Data: 21-03-2016 11:51:23 
"Najlepiej" jak o boksie wypowiadają się ci, którzy kompletnie się tym nie interesują, nie mają pojęcia, nie obchodzi ich to.

Nie wiem czy ta pani "doktor" chce się wypromować, czy po prostu taka głupia.

Kojntrprzykład na durnotę:
Na nartach nie jeżdżę, nie umiem, nigdy nie jeździłem. Dla mnie też mogliby ten sport zlikwidować (gdybym miał pod kopułą taką sieczkę, jak ta pani). Polega to na tym kto zjedzie szybciej (w slalomie - kto zjedzie szybiciej pokonując przeszkody). Co kogo obchodzi i po co to komu, kto zjedzie szybciej, kto będzie lepszy? ZLIKWIDOWAĆ! Po co mają się narażać na kontuzje?
A w piłce nożnej...
Co kogo obchodzi kto więcej razy wpakuje przeciwnikowi piłkę do bramki? Po co to komu? ZLIKWIDOWAĆ! Po co ludzie mają się narażać na kontuzje?
 Autor komentarza: Champion20
Data: 21-03-2016 11:54:53 
"Od 1983 do 2007 roku na całym świecie z powodu obrażeń odniesionych w ringu zmarło 120 zawodników" teraz prosze policzyć ile przez te lata zgineło pasażerów samolotów. I zakazać latania samolotem
 Autor komentarza: malyboyy
Data: 21-03-2016 11:57:20 
A ilu zapiło się na śmierć lub przepaliło się od środka ? Ale nikogo to nie obchodzi bo z petów i alko "takim złym i szkodliwym" kraje zarabiają kolosalne sumy na akcyzach.

Jaki wpływ ma alko na ludzi można nawet zauważyć na bokser.org :p
 Autor komentarza: lukaszenko
Data: 21-03-2016 12:03:20 
Zakazac boksu?..niech sie najpierw przyjza mma;)..
 Autor komentarza: CroCop90
Data: 21-03-2016 12:08:13 
https://www.youtube.com/watch?v=RIWvWBG5weI Zobaczcie wywiad z Meldrickiem Taylorem sprzed 3 laty. Przerażające.
 Autor komentarza: Cooperek
Data: 21-03-2016 12:09:40 
Tabloidowy artykuł.
Co się dzieje z tą redakcją, wczoraj popłuczyny tego artystycznego wiariata, dzisiaj news z angielskiego tabloidu, co jutro? Info o Dodzie?
 Autor komentarza: raflo
Data: 21-03-2016 12:16:03 
Boks będzie nadal bo podobnie jak medycyna jedno i drugie to biznes. Większośći lekarzy zależy aby wybić się w hierarchii a życie pacjenta to już jego sprawa.
 Autor komentarza: Rollins
Data: 21-03-2016 12:16:32 
malyboyy Data: 21-03-2016 11:57:20
A ilu zapiło się na śmierć lub przepaliło się od środka ? Ale nikogo to nie obchodzi bo z petów i alko "takim złym i szkodliwym" kraje zarabiają kolosalne sumy na akcyzach.

Jaki wpływ ma alko na ludzi można nawet zauważyć na bokser.org :p
*
*
odpierdol się od alko
:-)
 Autor komentarza: Rollins
Data: 21-03-2016 12:19:02 
Cooperek Data: 21-03-2016 12:09:40
Tabloidowy artykuł.
Co się dzieje z tą redakcją, wczoraj popłuczyny tego artystycznego wiariata, dzisiaj news z angielskiego tabloidu, co jutro? Info o Dodzie?
*
*
Masz tu jeszcze, na dokładkę: http://www.bokser.org/content/2016/03/21/120536/index.jsp

Ja bym to nazwał prymitywnym napędzaniem aktywności.
Pytanie: czy na tej stronie aktywność trzeba pobudzać?
W dodatku w rozmawianiu o pierdołach? :-)
 Autor komentarza: szansepromotions
Data: 21-03-2016 12:19:07 
MMA jest bezpieczniejsze .
Boks to sport ostateczny , jak nie masz przyszłości to bierzesz się za boks.
Nie ma miejsca na poddanie się .
Jak wygrasz na pkt , to i tak zbierzesz po głowie
Jak przegrasz na pkt to zbierzesz po głowie
Jak wygrasz przez TKO , tzn że zebrałeś swoje po głowie i tak
Jak przegrasz przez TKO , to znaczy , że ktoś Cię tak porozbijał , że nie mogłeś już walczyć
Jak przegrasz przez KO , to znaczy , że ktoś Cię tak uderzył , że straciłeś przytomność.
Jedyny bezpieczny sposób, to wygrywać szybko przez KO , ale wiadomo , że zawsze tak się nie da
Nie kończysz walk w parterze jak w MMA
Nie możesz odklepać jak w MMA, bo zostaniesz obwołany do końca życia tchórzem
Możesz zmyć taki wizerunek dająć sobie rozwalić pół twarzy , jak Vit Kliczko
Dlatego boks to sport ostateczny , nie ma gorszego dla zdrowia.
Jak to powiedział Foreman- czy nie boi się Pan uszkodzeń mózgu przez boksowanie ? Foreman- jak ktoś zaczął boksować , to już ma uszkodzony mózg

i nie porównujcie tego do nart czy innych sportów, bo w innych sportach nie wychodzą by kogoś rozwalić( to jak z bronią , porównują do wypadków samochodowych, tyle, że samochodu nikt nie stworzył do zabinania ). Pewnie kiedyś nasz sport zdelegalizują, ale teraz jest jeszcze za dużo pieniędzy
 Autor komentarza: holy
Data: 21-03-2016 12:20:05 
Prawdą jest, czy się nam to podoba, czy nie, że sport uprawiany wyczynowo wcale nie działa zdrowotnie na organizm. Nie zauwazyłem, żeby sportowcy zyli dłużej niz przeciętny Kowalski który ze sportem nie ma nic wspolnego.
 Autor komentarza: lukaszenko
Data: 21-03-2016 12:23:20 
"MMA jest bezpieczniejsze"
No nie wiem czy walenie lokciem po ryju nieprzytomnego , lezacego kolesia jest bezpieczniejsze od boksu..
 Autor komentarza: Rollins
Data: 21-03-2016 12:24:01 
up
Nie żyją też krócej.

Jeden uprawia boks, to jego zawód, i czasem zdarzy się wypadek.
Drugi pracuje na budowie, i czasem też zdarzy się wypadek - np cegłówka spadnie mu na łeb.

O czym tu w ogóle rozmawiać?
 Autor komentarza: lukaszenko
Data: 21-03-2016 12:31:57 
Rollins
Zgadzam sie heh..
 Autor komentarza: odyniec
Data: 21-03-2016 12:55:24 
a sporty extremalne ?
wszelkie wygibasy na rowerach i motorach? wyscigi samochodowe i moto?
deskorolka i BMX? skoki spadachronowe i base jumping, bunggy etc?

co kogo to ku...wa obchodzi?
pieprzone lewackie gadanie - my lepiej wiemy co jest dla was dobre

kazdy ma prawo decydowac co chce robic nawet jesli niesie to ze soba ryzyko - moge wybrac czy chce byc nauczycielem czy strazakiem czy moze kaskaderem
 Autor komentarza: starycap
Data: 21-03-2016 13:00:16 
W ringu stają dwaj przeciwnicy i jeden no czasami obaj stracą kawał zdrowia.
Stalin z Hitlerem nie występowali w ringu a zginęło w ich konfrontacji ponad 60 milionów ludzi.
Co lepiej zakazać?
 Autor komentarza: Popiol
Data: 21-03-2016 13:29:27 
Lepiej zakazać Hitlera i Stalina, ale oni już się sami zakazali bo nie żyją.



Likwidacja sportów walki przyniosłaby prawdopodobnie wiele negatywnych skutków.
Przecież lepiej, jeśli młodzi ludzie walą się po ryju na salce treningowej pod okiem trenera, niż pijani u siebie na osiedlu.
A walenie po ryju to niestety jedna z ludzkich potrzeb.
Inna ludzką potrzebą jest też odczuwanie silnych emocji.
I też lepiej, jeśli 100 ludzi emocjonuje sie walka dwoch gosci na jasnych zasadach i z sędzia w ringu, niż walką dwóch gości gdzieś w piwnicy do utraty przytomnośći.
 Autor komentarza: holy
Data: 21-03-2016 13:38:38 
Z drugiej strony można zakazać jazy samochodem, rowerem, chodzenie pieszo - gdyby zajrzeć w statystyki, ile ludzie przez to zginęło, najlepiej siedzieć w domu i nie wychodzić z niego.
 Autor komentarza: Grzelak
Data: 21-03-2016 13:45:38 
Autor komentarza: odyniec
co kogo to ku...wa obchodzi?
pieprzone lewackie gadanie - my lepiej wiemy co jest dla was dobre

kazdy ma prawo decydowac co chce robic nawet jesli niesie to ze soba ryzyko - moge wybrac czy chce byc nauczycielem czy strazakiem czy moze kaskaderem


Nie masz racji. Walki na noże są nielegalne, bo życie jest najważniejsze. Ja jestem osobiście bardzo zadowolony, że ktoś mądrzejszy ode mnie troszczy się o moje zdrowie, bo nie wiem wszystkiego najlepiej.
 Autor komentarza: Hugo
Data: 21-03-2016 13:45:56 
Max Adolph Otto Siegfried Schmeling (ur. 28 września 1905 w Klein Luckow, zm. 2 lutego 2005 r. w Wenzendorfie) – bokser niemiecki.

Jemu jakoś boks nie zaszkodził.
 Autor komentarza: LatajacyDywanik
Data: 21-03-2016 13:47:27 
NAJLEPIEJ ZAKAZAĆ ŻYCIA, W KOŃCU CECHUJE SIĘ STU PROCENTOWĄ UMIERALNOŚCIĄ XD
 Autor komentarza: Rollins
Data: 21-03-2016 13:58:52 
odyniec Data: 21-03-2016 12:55:24
a sporty extremalne ?
wszelkie wygibasy na rowerach i motorach? wyscigi samochodowe i moto?
deskorolka i BMX? skoki spadachronowe i base jumping, bunggy etc?

co kogo to ku...wa obchodzi?
pieprzone lewackie gadanie - my lepiej wiemy co jest dla was dobre

kazdy ma prawo decydowac co chce robic nawet jesli niesie to ze soba ryzyko - moge wybrac czy chce byc nauczycielem czy strazakiem czy moze kaskaderem
*
*
O to właśnie chodzi. Obaj bokserzy wiedzą na co się piszą, nikt ich na siłę nie zmusza. W myśl zasady "Chcącemu nie dzieje się krzywda".
Jeśli ktoś to lubi, kocha, chce, to zabranianie mu tego jest ograniczeniem wolności. Tym bardziej, jeśli z drugiej strony mnóstwo ludzi chce to oglądać.

Równie idiotycznym wymysłem byłoby np zakazać alpinizmu.
Włażą na tą górę, nie wiadomo po jaki ch...j. Mnóstwo ich ginie. Mnóstwo odmraża sobie to i owo. Po co to? Później trzeba leczyć takich maniaków.
Zabronić? Ustawić wkoło gór uzbrojoną ochronę, która pod żadnym pozorem ma nie wpuszczać?
No przecież idiotyczne. Idiotyczne, jak idiotką jest ta pani "Poprawiaczka świata"
 Autor komentarza: matd
Data: 21-03-2016 17:24:01 
Co za baba i co za glupoty..

Niech lepiej przeszacuje ile w tych latach,ktore podala poginelo czy dostalo ciezkich obrazen budowlancow,kierowcow na drogach,w katastrowach lotniczych itp.. A jezeli juz pozostac przy sporcie,to trzeba by zakazac pilki noznej,sportow motorowych i wyczynowych (w nich sie miesci wiele kategorii)..Mozna rzucac przeroznymi przykladami..

I takie babsko wali takie glupoty,a za nia kilku innych ,,zbawicieli,, podlapie i tak bede klapac jezorem i podżegac. Tylko,ze piesciarze wychodza z wlasnej woli do ringu i wiedza ,ze ryzykuja zdrowiem,ale zawsze sie znajdzie jakis/as madrzejszy,jak ta.
 Autor komentarza: magic19
Data: 21-03-2016 18:08:09 
Autor komentarza: RollinsData: 21-03-2016 12:19:02
Cooperek Data: 21-03-2016 12:09:40
Tabloidowy artykuł.
Co się dzieje z tą redakcją, wczoraj popłuczyny tego artystycznego wiariata, dzisiaj news z angielskiego tabloidu, co jutro? Info o Dodzie?
*
*
Masz tu jeszcze, na dokładkę: http://www.bokser.org/content/2016/03/21/120536/index.jsp

Ja bym to nazwał prymitywnym napędzaniem aktywności.
Pytanie: czy na tej stronie aktywność trzeba pobudzać?
W dodatku w rozmawianiu o pierdołach? :-)

To jest dokładnie takie kopiuj wklej idiotycznych farmazonów z bulwarówek typu Fakt(Daily Mirror,Daily Star)żeby gawiedź mogła nabić komentów :D
Tutaj przykład z tych angielskich bulwarówek Tyson Fury mówi,że je te zwierzaczki marynuje je w miodzie i piecze w piekarniku :D

https://twitter.com/Daily_Star/status/701819266044047360

http://www.dailystar.co.uk/showbiz/496246/Tyson-Fury-boxer-eating-hedgehog
 Autor komentarza: RSC2
Data: 21-03-2016 18:38:48 
Swego czasu dość trafnie ujął to Janusz Korwin Mikke.

To dobrze ,że w Polsce są kibole, ustawki, bokserzy, i amatorzy wszelkich sztuk walki.

W razie konfliktu kraj potrzebuje takich ludzi, którzy będą potrafili walczyć i będą w walce zahartowani.
Tak samo jak Polska potrzebuje żołnierzy ,którzy brali udział w prawdziwej wojnie [np.Irak]

Jeżeli nie będziemy mieć takich ludzi a samych "mamlasów" , "maminsynków" to będziemy bezradni.
 Autor komentarza: Rollins
Data: 21-03-2016 19:01:29 
up
Cały czas o tym mówi.
Nietrudno to zauważyć. Wystarczy wyjść na ulicę i zobaczyć, jak teraz wygląda współczesna młodzież (faceci): nawet jak nie są pedałami, to wyglądają jak pedały. Te pedalskie fryzurki, spodnie a'la Bieber, co wyglądają w nich, jakby się zesrali, oszołomione alkoholem, czy prochami oczy itd.
Kto by bronił tego kraju, jakby co? Kto by bronił naszych lasek?

Koniecznie trzeba promować męskie sporty, męski styl życia itd.
 Autor komentarza: Rollins
Data: 21-03-2016 19:02:31 
Idę, bo się wqrviłem
:-)
 Autor komentarza: szansepromotions
Data: 21-03-2016 20:50:21 
Te wszystkie uliczne gieroje z pierwszym strzałem by popuścili na różowo.
Wojna to 10 na 1 w dresikach.
Oni są tak wszyscy twardzi psychicznie, aż policja się śmieje, że specjalnie zakładają grupy przestępcze, by zostać koronnymi.
 Autor komentarza: szansepromotions
Data: 21-03-2016 20:52:00 
wojna to nie 10 na 1 w dresikach* miało być
 Autor komentarza: Zawojda
Data: 21-03-2016 23:26:01 
Niech się głupia Pi.... zajmie chłopczykami w rurkach. Takie spodnie muszą strasznie cisnąć w jaja. A to prowadzi do bezpłodności ... w efekcie do upadku całej cywilizacji. Niech się jeszcze w związku z tym zajmie tematem spożywania soi ... Dziadostwo obniża poziom testosteronu. Mniej testosteronu = większa pizdowatość. Koło się zamyka. Większa pizdowatość = pociąg do rurek + do innych chłopczyków + niepłodność + zahamowana rozrodczość + fala lesbijstwa (bo w ostateczności panie muszą się same sobą zająć:)
I wszystko jasne ;))))
 
Aby móc komentować, musisz być zarejestrowanym i zalogowanym użytkownikiem serwisu.