MOJE TRZY GROSZE: DAJCIE POSŁUCHAĆ...

Kiedyś zdarzyło mi się lekko uszczypnąć redaktora Kostyrę, którego na marginesie cenię, za niepotrzebne gadanie podczas wywiadów z zawodnikami czy prezentacji pięściarzy. I choć pozostaję przy swoim, to wczoraj oddałbym wszystko, żeby posłuchać akurat jego...

Pogodziłem się już z tym, że pomiędzy rundami walki Floyda Mayweathera Jr (47-0, 26 KO) z Mannym Pacquiao (57-5-2, 38 KO) obejrzę reklamy. To niestety zabija obraz walki, lecz z drugiej strony lepsze to w państwowej telewizji niż transmisja PPV. Ale to nie oznacza, że można "zaorać" wszystko. Wywiady i każde słowo wypowiedziane przez Michaela Buffera (HBO) oraz Jimmy'ego Lennona Jr są świętościami, których ruszać nie można. Po co mi polski komentarz mówiący o tym, kto ile ma wygranych i porażek, skoro wszystko jest jak byk napisane. Kiedy mówi Buffer bądź Lennon Jr należy milczeć!

Nie wiem skąd przekonanie wśród polskich komentatorów, że tylko oni rozumieją język angielski. Prawdopodobnie młodzi ludzie w wieku 18-30 lat w zdecydowanej większości znają ten język lepiej niż niejeden z dziennikarzy (łącznie ze mną). Po jaką więc cholerę biadolić podczas wywiadów z Mayweatherem i Pacquiao? Pan Kostyra to przynajmniej tłumaczy wywiady - moim zdaniem niepotrzebnie, albo w złym momencie (po wywiadzie jest na to czas). Wczoraj redaktor Szczęsny po raz wtóry powtarzał o pieniądzach, rekordach, generalnie niczym odkrywczym, podczas gdy Pacquiao i Mayweather udzielali ostatnich wywiadów przed walką. Gdyby chciał je chociaż tłumaczyć, ale gdy zagłusza się je biadoleniem... Wyłączyłem telewizor, przełączyłem się na Internet i posłuchałem przekazu Showtime. Zapewne nie jako jedyny.

Jeszcze jedno. To nie jest żaden atak. Zdaję sobie sprawę jak trudnym kawałkiem chleba jest komentarz. Z moją marną dykcją nie odważyłbym się na to. To bardziej prośba - pozwólcie nam słuchać takich artystów jak Buffer, Lennon Jr czy samych zawodników. Po wywiadzie w wielkim skrócie można przetłumaczyć, ale czasem lepiej przemilczeć niż powiedzieć za dużo. A może po prostu jestem przewrażliwiony i odosobniony w tym zdaniu?

Dodaj do:    Dodaj do Facebook.com Dodaj do Google+ Dodaj do Twitter.com Translate to English

KOMENTARZE CZYTELNIKÓW
 Autor komentarza: weentM
Data: 02-05-2015 17:36:57 
masz racje, tez mi to nie pasowalo ze pieprzyli farmazony zamiast tlumaczyc (albo nic nie mowic bo sam sobie moge tlumaczyc)....
 Autor komentarza: KapralWiaderny
Data: 02-05-2015 17:38:16 
"Nie wiem skąd przekonanie wśród polskich komentatorów, że tylko oni rozumieją język angielski. Prawdopodobnie młodzi ludzie w wieku 18-30 lat w zdecydowanej większości znają ten język lepiej niż niejeden z dziennikarzy (łącznie ze mną). Po jaką więc cholerę biadolić podczas wywiadów z Mayweatherem i Pacquiao?To bardziej prośba - pozwólcie nam słuchać takich artystów jak Buffer, Lennon Jr czy samych zawodników. Po wywiadzie w wielkim skrócie można przetłumaczyć."

Zgadzam sie i popieram.
 Autor komentarza: jako
Data: 02-05-2015 17:41:07 
Zgadzam się w 100%, po wywiadzie krótkie streszczenie dla nieznających angielskiego to dobre rozwiązanie - i tak takie tłumaczenie "na żywo" ucina większość treści, a np. mnie przeszkadza w odbiorze.
 Autor komentarza: floydthesecond
Data: 02-05-2015 17:42:29 
Reklamy !? A juz sie cieszylem,ze obejrze walke z pelnym klimatem..
 Autor komentarza: KratoZ
Data: 02-05-2015 17:42:38 
Masz racje Furmi. Ale Bufferowi w slowo wryl sie akurat Sosnowski. Tez nie przepadam za taka gadanina o niczym. Zabraklo wyczucia(szczegolnia z wywiadami), ale transmisje Polsatu sa niewiele tylko lepsze.
 Autor komentarza: Addy
Data: 02-05-2015 17:43:47 
I ja również zgadzam się w stu procentach.
 Autor komentarza: tomalkowal
Data: 02-05-2015 17:48:41 
chociaz nie lubie polsatu i go nie ogladam oprocz boksu oczywiscie wolalbym boks na polsacie.w pierwszej wersji ucieszylem sie, ze bedzie na jedynce. a teraz bedzie mi brakowac kostyry ,pindery czy gmitruka.no i jeszcze te reklamy w przerwach to faktycznie zabija obraz walki.
 Autor komentarza: Frog
Data: 02-05-2015 17:49:49 
6 rano i reklamy? Litości...
 Autor komentarza: tomalkowal
Data: 02-05-2015 17:51:45 
chociaz nie lubie polsatu i go nie ogladam oprocz boksu oczywiscie wolalbym boks na polsacie.w pierwszej wersji ucieszylem sie, ze bedzie na jedynce. a teraz bedzie mi brakowac kostyry ,pindery czy gmitruka.no i jeszcze te reklamy w przerwach to faktycznie zabija obraz walki.
 Autor komentarza: progresywny
Data: 02-05-2015 17:54:47 
Do walk na Polsacie i do Andrzeja Kostyry jednak czuje się pewne przyzwyczajenie. Czasami można się pośmiać z głupoty i gderliwości Pana Andrzeja - wiadomo, że niektóre jego komentarze należy przyjąć z przymrużeniem oka. Szkoda, że to TVP a nie Polsat transmituje galę.
 Autor komentarza: am26
Data: 02-05-2015 17:55:06 
Nie panie Furman, nie jest pan przewrażliwiony. Wczoraj dostałem prawie ataku nerwicy jak tych dwóch DYLETANTÓW z TVP zaczeło pleść te swoje dyrdymały podczas ważenia i zapowiedzi zawodników!!!- na szczęscie w pore ruszył streaming i wyłączyłem to dziadostwo. Zastanawia mnie tylko jedno. Jak to możliwe że telewizja zatrudnia ludzi, którzy nie potrafią przetłumaczyć kilku prostych kwestii po angielsku. To jest po prostu chore. Dzieciaki w podstawówce lepiej sobie z tym radzą.
Przypomniała mi się jeszcze ostatnia walka Fonfary z Chavezem gdzie Jim Gray pyta po walce Chaveza i zdziwiony na kosmiczną odpowiedź meksykańca mówi : "Myślę że walka nie była nawet bliska/wyrównana". A jak to usłyszał jeden z asów studia tvp relacjonującego ten mecz? "Jim Gray mówi że walka była wyrównana" xDDDD
Myślałem że spadnę z krzesła, trzeba być naprawdę ostro przygłuchym żeby tego nie wyłapać.
 Autor komentarza: kapitanbomba
Data: 02-05-2015 17:56:10 
Moje zdanie: Dzięki bogu nie Pindera. Jako ekspert jest o.k ale jako komentator jest tragicznie nudny. Kostyry też nie lubię.
 Autor komentarza: ShaneMosley150
Data: 02-05-2015 17:57:44 
many wychodzi z floydem o 5:00 rano?
 Autor komentarza: progresywny
Data: 02-05-2015 17:59:00 
@kapitanbomba

Moim zdaniem Janusz Pindera ośmieszył się podczas komentowania walki Adamek-Cunningham II. Bał się przyznać otwarcie, że werdykt był mocno kontrowersyjny i naciągany na korzyść Tomka i strasznie go usprawiedliwiał, wybielał i rzucił zdanie typu "Zwycięzców się nie ocenia". Pinderze brakuje profesjonalizmu i chłodnego oceniania przeciwników, kieruje się sympatiami i kwestiami narodowymi a to niedopuszczalne w profesjonalnym dziennikarstwie.
 Autor komentarza: kapitanbomba
Data: 02-05-2015 17:59:57 
Dziki bogu to TVP a nie olsat pokazuje gale.
Uważam że zbawieniem dla nas było by gdyby Wasyl uciekł na TVP.
Kiedyś już jego gale były na TVP2 może ktoś pamięta.
polsat przez lata nie zrobił nic w Polsce oprócz PBN. Pamięta ktoś że można było promować Cunna? Można wszystko tylko trzeba myśleć i chcieć.
 Autor komentarza: am26
Data: 02-05-2015 18:00:02 
Dodam tylko że polsat tak bardzo nie odstaje od tvp, tam również farmazony opowiada się na okrągło, brak rzeczowej analizy tylko te przygłupie żarciki Kostyry. Z angielskim pana Kostyry też nie za ciekawie, tyle lat w tym siedzi a cieniutko wypada mu te tłumaczenie wywiadów po walce.
 Autor komentarza: arpxp
Data: 02-05-2015 18:01:17 
Mam nadzieję, że komentatorzy zamkną ryja i nie będą próbować swoim łamanym angielskim tłumaczyć na żywca.
 Autor komentarza: kapitanbomba
Data: 02-05-2015 18:01:26 
progresywny
Pindera komentował bo boi się o robotę i tyle.
Dla mnie Adamek wygrał z cunnem, walka była wyrównana mogła iść w obie strony.
 Autor komentarza: clyde22
Data: 02-05-2015 18:12:14 
Tłumaczenia pana Kostyry są czasem kuriozalne i zastanawiam się skąd on bierze te brednie? Np. walka Tysona Fury’ego z Hammerem. Pan K. słyszy z ust Petera Fury’ego wskazówkę: „Poleruj”?! To zresztą powtarza się jeszcze w tym pojedynku. Czasem gdy pan Andrzej nie dosłyszy lub nie zrozumie, to improwizuje, ale jak słowa „rough him up” można tłumaczyć poleruj pozostanie jego słodką tajemnicą. Pomijając, że trener nie mówił o żadnym polerowaniu, to co miałoby oznaczać polerowanie przeciwnika?
 Autor komentarza: piotr
Data: 02-05-2015 18:15:49 
Kostyra czasami coś ciekawego lub zabawnego powie ale ma on wielką wadę, bardzo słabo czyta walkę i jest bardzo stronniczy.

Jego styl może się podobać niedzielnemu widzowi ale fanów pięściarstwa którzy w tym siedzą po uszy, drażni. Szczególnie widać to jak toś zna język angielski i oglądał kiedykolwiek boks na HBO lub Showtime.

W wypadku tej walki było by źle, Kostyra nienawidzi Floyda!

https://www.facebook.com/ZwolnicAndrzejaKostyre
 Autor komentarza: KnockKnock
Data: 02-05-2015 18:42:12 






W pelni zgadzam sie z powyzszym artykulem.
Hu.. mnie trafia jak musze sluchac tego komentatorskiego pier...lenia w w trakcie najlepszych momentow, tego calego kulawego tlumaczenia I "zaklocania" tego co mowia piesciarze przed walka....
Juz nie pamietam jaka to byla walka (chyba Mayweather z Canelo) ale Kostyra dal wtedy popis -zaczal od "tlumaczenia" wywiadu z Money'em wyswietlanego przed walka - efekt tego byl taki ze sam do knca nie lapal co powiedzial Floyd,jednoczesnie skutecznie zaklucajac wersje orginalną do tego stopnia ze mimo ze mowie plynnie po angielsku mialem duze problemy z wychwytywaniem tego co zostalo powiedziane...Potem pier..lenie nie wiadomo o czym w czasie wyjscia Floyda do ringu (przegapiony introductory song, popsucie atmosfery, przegapiona duza czesc zapowiedzi announcer'a) I zaklocanie naroznikow w czasie przerw pomiedzy rundami......
Czlowiek idzie spac po takiej nocnej sesji niezle wku....wiony....
Reklam pomiedzy rundami nawet nie skomentuje - reklama makaronu to ostatnia rzecz jak chce widziec kibic boksu zawodowego po ekscytujacej rundzie o 4 nad ranem.........




 Autor komentarza: PanJanekTygrys
Data: 02-05-2015 19:00:11 
Racja.
Zgadzam sie z artykulem w 100%.
 Autor komentarza: PanJanekTygrys
Data: 02-05-2015 19:08:58 
kapitanbomba

Walka Adamka z Cunninghamem nie byla wyrownana.
Adamek nic nie robil przez cale rundy a jak klepali na 10 sekund przed koncem to przyspieszal zeby zatrzec niekorzystne wrazenie z calej rundy i wtedy probowal cos robic.
Tak sie nie wygrywa walki.
Wynik kontrowersyjny to byl z Chambersem,natomiast tutaj(z Cunninghamem)to byl ewidentny wałek.
Przekrecili Cunninghama.
 Autor komentarza: Yaco
Data: 02-05-2015 19:15:44 
Zgadzam się również z powyższym artykułem. Przy tak wielkim wydarzeniu, komentatorzy telewizji, która będzie nam transmitować walkę komentatorzy też muszą być przygotowani na opiniowanie ich nie tylko przez internautów ale i innych redaktorów.
 Autor komentarza: LegiaPany
Data: 02-05-2015 19:17:46 
swieta racja
 Autor komentarza: Faraon
Data: 02-05-2015 19:48:11 
100% racji
 Autor komentarza: lukaszs1990
Data: 02-05-2015 19:49:58 
Na pewno nie jesteś osamotniony, zgadzam się w każdym calu, i na pewno nie tylko ja. Dobrze, że poruszyliście ten wątek. Pozdrawiam
 Autor komentarza: rakowski
Data: 02-05-2015 19:50:44 
Właśnie obejrzałem na Polsacie otwartym spot promujący tego błazna,rezydenta Komoruskopruskiego w którym oprócz praktycznie samych anonimów ze świata showbiznesu pojawił się Przemysław Saleta.Szanowałem go na każdej płaszczyźnie-na merytorycznej sportowo kończąc.No,ale jak można się zgodzić na promowanie takiego człowieka poprzez swoją osobę sloganem:"Będę głosował na Komorowskiego".No,ale za kilka srebrników można się łatwo sprzedać.Jedno wielkie FUUJJJJ.

Co do tematu-to zgadzam się z Furmim.No,ale w końcu reżim musi pokazać najbardziej dochodową walkę tej ery(prawdopodobnie:D) pomimo,że merytorycznie jest rozłożony na łopatki.Zupełny bezład oraz brak poszanowania środków,ale i energii i pracy amerykańskiego środowiska-głównie mi chodzi o SHO i HBO.Broń Boże,żebym coś zrównywał,allle minimum przyzwoitości by się przydało.No,ale oni mają to w DUPIE,BO TO TVP to jedna wielka gnilizna.Życzę Wam wielkich emocji dzisiaj.Pozdrawiam.
 Autor komentarza: rogal
Data: 02-05-2015 20:03:14 
Święta racja Łukasz, poruszyłeś sprawę która mnie drażni od dawna,

Ja też wczoraj wybrałem transmisję online, żeby uniknąć polskiego zagłuszania....

Ale transmisja jest dla niedzielnych kibiców i oni by się pewnie zanudzili na takich wywiadach itp.

My kibice wiadomo, wolimy czysty przekaz. Powinien być wybór ścieżki dźwiękowej, oryginalnej i polskiej.

A to że walki nie komentuje Pindera to bardzo smutna sprawa....

Pozdrawiam
 Autor komentarza: Woolite
Data: 02-05-2015 21:14:06 
Autor komentarza progresywny: "...Pinderze brakuje profesjonalizmu i chłodnego oceniania przeciwników, kieruje się sympatiami i kwestiami narodowymi a to niedopuszczalne w profesjonalnym dziennikarstwie."
*
Pełna zgoda. Właśnie tak jego komentatorstwo wygląda ;/
 Autor komentarza: OjciecZradioMaryja
Data: 02-05-2015 21:30:26 
nie wie ojciec po grzyba ten artykul chyba zeby przpodobac sie tu niektorym , przeciez jak komus nie pasuje niech wlaczy zagraniczny przekaz i po sprawie zawiodl sie ojciec na obywatelu Furmanie
 Autor komentarza: skok24
Data: 02-05-2015 21:37:30 
Jestem tego samego zdania co autor tekstu !!!!
Pozdrawiam wszystkich komentujących i polecam tekst.Może ktos wyciagnie wnioski heh
 Autor komentarza: DeeJay
Data: 02-05-2015 21:38:13 
Wczoraj podczas ogladania wazenia na TVP1 nie bylo nikogo na tym swiecie kogo nienawidzilbym bardziej niz Sosnowskiego, za to ze smial w ogole wchodzic w slowo i zagluszac Buffera oraz Lennona.
Pindera przynajmniej zawsze mowi "a teraz posluchajmy ..." i sie zamyka az do momentu gdy piesciarze beda w ringu!
To podgrzewa atmosfere, kazdy kibic, rozumiejacy angielski ma ciarki na ciele gdy slyszy jak przedstawia on szczegolnie znanych piesciarzy, nie rozumiem jak takis ktos? w sumie tak naprawde nikt bo piesciarz z niego jest przecietny ma czelnosc wchodzic im w slowo!
Co podpowiada mu w glowie ze osoba ktora oglada transmisje woli sluchac wlasnie jego zamiast Buffera/Lennona?
Chcialbym poznac odp. na to pytanie.
 Autor komentarza: ogierinho1
Data: 02-05-2015 23:21:29 
Tja, zawsze mnie to wpieniało, jak jeszcze UFC było na Orange Sport to Juras zamykał się gdy Bruce Buffer przedstawiał zawodników, czemu tak cholera nie może być z boksem... 100% pewności, że i dzisiaj na TVP zamiast budujących atmosferę zapowiedzi prosto z ringu, będziemy mieli produkującego się dziennikarzynę wymieniającego ile kto zarobi i za ile zakupił bilet na galę wujek Stefan z trzeciego rzędu po prawej... Ja tam wybieram oryginalną wersję amerykańską
 Autor komentarza: beniaminGT
Data: 03-05-2015 02:43:45 
Stękające, zagłuszające i prawie zawsze błędne tłumaczenie na żywo po wolce - to jest to, co masochistyczne tygrysy lubią najbardziej. Boże!!!

Ostatnio Gmitruk po jednej lub dwóch powtórkach udanej akcji Jenningsa stwierdził, że realizator jest stronniczy i pokazuje tylko Jenningsa. W rzeczywistości 3 razy więcej powtórek było Kliczki. Gmitruk palnął głupotę i do końca się z niej nie wycofał.

Kostyra nie był lepszy. Po 11 rundach, w których Jennings zaskoczył wielu, że ciągle jest w walce, stwierdził, że Jennings jest już od 6 lat na ringach i powinien pokazać coś więcej, że jest zawiedziony jego postawą. LOL
 Autor komentarza: paxo
Data: 03-05-2015 11:07:35 
Wystarczy posłuchać Jimmiego czy Buffera to naprawdę dreszcz przez ciało przechodzi prz zapowiadaniu zawodników a te matoły oczywiście swoje komenty musieli uzewnętrznić słabo to wyszło panowie słabo
 
Aby móc komentować, musisz być zarejestrowanym i zalogowanym użytkownikiem serwisu.