ANDRZEJ GMITRUK O KOŁODZIEJU, WIERZBICKIM I ZAWODNIKACH MMA

Przedstawiamy Wam drugą część rozmowy z Andrzejem Gmitrukiem. Tym razem na tapetę wzięliśmy współpracę z Pawłem Kołodziejem (33-1, 18 KO), Pawłem Wierzbickim, a także ewentualne treningi z zawodnikami MMA.

Dodaj do:    Dodaj do Facebook.com Dodaj do Google+ Dodaj do Twitter.com Translate to English

KOMENTARZE CZYTELNIKÓW
 Autor komentarza: szansepromotions
Data: 28-03-2015 19:16:57 
Polecam Panu Serafinowi nie przerywać gościowi odpowiedzi na pytania , szczególnie , że jest to wywiad internetowy , czyli w zasadzie bez limitu długości
 Autor komentarza: szansepromotions
Data: 28-03-2015 19:22:10 
A Wierzbicki to nie jest trudny charakter do ujarzmienia , tylko leń !
Podejrzewam syndrom Wacha u niego .
 Autor komentarza: Cooperek
Data: 28-03-2015 20:52:33 
No ciekawe co zrobi z tym Kołodziejem. Jakby nie patrzeć - może być już tylko lepiej. W cruiser nic by nie zwojował bo czołówka by go zmiotła. A waga ciężka, jak Gmitruk powiedział, jest jakieś wyzwanie. To dla Pawła coś nowego, jakaś inspiracja, której z pewnością potrzebuje.
Dajmy chłopu szansę, HW to bardzo słaba kategoria, może dać fajne walki.
 Autor komentarza: wojtyla85
Data: 28-03-2015 20:58:14 
Z calym ogromnym szacunkiem do pana Gmitruka bo jest najlepszym polskim trenerem obecnie choc stylowo ustawia zawodnikow na pykaczy i punktujacych wiec nie widowiskowo... jak sie boks ma do mma??? Kazdy bokser przegrywa walke w stojce z kims kto umie uzywac low kickow, a grapler to tanczy kujawiaka na bokserze jak chce! Uwielbiam boks, ale niestety jest powod dlaczego kazdy zawodnik mma trenuje muay thai do stojki a nie boks...
 Autor komentarza: Imperator
Data: 28-03-2015 21:14:55 
Na pewno w ciężkiej Kołodziej będzie miał nowe pole do popisu. Jest więcej rywali w jego zasięgu a i zarobić można przy dobrym prowadzeniu. Zobaczymy co z nim zrobi Gmitruk. Cudów się nie spodziewam.
Na pewno należy Pawła wzmocnić mentalnie/psychicznie. No i musi unikać ciosów. Poprawić obronę i niech jego celem będzie pas Europy.
 Autor komentarza: trucker
Data: 28-03-2015 21:33:21 
Gdyby kogoś interesawała gala Kella Brooka to tutaj link;

http://cricfree.sx/watch/live/kell-brook-vs-jo-jo-dan-live-streaming
 Autor komentarza: Pominiety
Data: 28-03-2015 21:47:56 
Kołodziej ma jeden problem... On jest tchórzem. W grupie Wasilewski z dobrobytu mu się w głowie poprzewracało.
Pensja za trenowanie... Mieszkanie w Warszawie za friko i szansa walki o pas za obijanie Słowaków i yourneymanów.
Moim zdaniem Gmitruk nic nie pomoże Kołodziejowi. ŚP. Steward, Fredie Roach, czy Richardson też by nic tu nie pomogli.
Charakteru nie ma facet do boksowania, czyli męstwa, on ma taki charakter synka który wyciąga ręce do starego i "Daj mi".
...
Jedyne co ma Kołodziej to dobre warunki fizyczne i długi zasięg ramion, ale jak nie ma charakteru, to jedyne co mu zostanie to pukanie i punktowanie, a jak ktoś mu się postawi to odklepie jak Najman!
 Autor komentarza: Pominiety
Data: 28-03-2015 21:51:10 
Co ma boks wspólnego z MMA?...
Stójka w MMA i boksie wygląda podobnie i nie sugerowałbym, że dobry bokser nie poradzi sobie w MMA, jak dobrze ogarnie stójkę.
Oczywiście bokser jak Jackiewicz(bez ciosu z watą w łapach) nie jest żadnym zagrożeniem dla kickboksera, czy graplera, bo jego ataki nie są żadnym zagrożeniem... Tylko ładnie wyglądają, a krzywdy nie robią.
Takiego Jackiewicza to niejeden facet spod baru by oklepał, jakby walczył jak walczył w KSW!
 Autor komentarza: maniekz
Data: 28-03-2015 21:54:12 
@wojtyla85 Ty oglądasz MMA czy opierasz się jedynie na KSW?
1. Joanna Jędrzejczyk potrafi świetnie kopać, a nie używa tego zbyt często z obawy przed sprowadzeniami. Rozbija zawodniczki w stójce, gdzie świetnie ma najlepszą obronę przed parterem w swojej dywizji. Bardzo jej pomogła obniżona pozycja która wpłynęła na zwiększenie siły ciosu + mocne przygotowania fizyczne.
2. Junior Dos Santos dominował w HW i ma na swoim koncie rekordową liczbę obron przed sprowadzeniem. Genialny boks do czasu pojawienia się lepszego zawodnika jakim jest obecny mistrz.
3. K.Jotko trenował z Raubo stójkę i bardzo dobrze to wyglądało, co przełożyło się na dobrą dyspozycje Krzyśka w oktagonie.
4. Gimitruk ma autorytet i jest człowiekiem otwartym, więc spróbować może, ale boks pod MMA jest zupełnie inny, bo to inne ustawienie, pozycja oraz kombinacje.

Jednym słowem czeka go masa pracy nad tym aby wiedzieć jak ustawić zawodnika pod MMA.

Polskie MMA ma bardzo silne podstawy w BJJ + Ankos Zapasy, ale wielu zawodników nie radzi sobie w stójce.

Dajesz argumenty, a nie prowadź własne wywody, bez podstaw. Będzie pierwsza okazja, to przyjdzie czas na ocenę, bo póki co nie ma podstaw by oceniać.
 Autor komentarza: maniekz
Data: 28-03-2015 21:58:47 
A co do Kołodzieja, to czas pokaże co z tego będzie. Władek też miał mieć szklaną szczękę, a jednak zmiany przyniosły skutek.
Każdy ma szansę, bo boks nie jest sportem który utrzymuje się z publicznych pieniędzy.

Mnie cieszy fakt że są trzy grupy promotorskie i może nie jakaś duża, ale zawsze to konkurencja, a to mobilizuje wszystkich i jest zdrowe dla środowiska.
 Autor komentarza: wojtyla85
Data: 28-03-2015 22:25:29 
Argumenty? Trenowalem boks muay thai i mialem stycznosc z zawodnikami mma... bokser nie broni nog i tego nie da sie wyuczyc u starego konia! Owszem uksztaltowany zawodnik mma, k1 czy muay thai moze czerpac garsciami od pana Gmitruka, ale sam boks do klatki to samobojstwo. Chcesz przykladow? Rampage Jackson - swietny zawodnik, ale najlepsi go jechali samymi low kickami! Mam tu znajomego co prowadzi polski kick boxing w uk, ale jego chlopaki walcza w k1! Rezultat? Przegrywaja mase walke przez low kicki ktorych nie maja odruchu bronic bo ich trener wywodzi sie ze starej szkoly kick boxu bez low kicka! Piotrowski ktory byl mega killerem, ale pochodzil tez z kick boxu jak sie spotkal z Kamanem to co? LOW KICK!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Pewne elementy jesli uzyte odpowiednio zawsze moga wylaczyc ofensywe przeciwnika... low kick na boksera, grapling na low kickera i po zawodach... Emelianenko ktory walczyl z wiezowcami zawsze uciekal sie do uzycia graplingu i dzwigni bo nie mogl sie boksowac z kolosami!
 Autor komentarza: wojtyla85
Data: 28-03-2015 22:28:02 
Pominiety
Jesli dla ciebie stojka z mma i boksu ma wiele wspolngo to ja nie mam pytan...
 Autor komentarza: Pominiety
Data: 28-03-2015 23:05:38 
Wojtyla85 rzeczywiście masz rację... Inaczej wygląda w MMA stójka, ze względu że jest budować głównie na Muay Thai+ obrony przed sprowadzeniami, albo swoje wejście po parter.
Podobnie jak ty trenowałem zarówno boks na Legii i MMA na Copa Cabanie i chodziło mi raczej, że jak ktoś ma ogarniętą koordynacje w boksie to jeśli jest elastyczny ogarnie też każdą inną dyscyplinę sportów walki, jeśli jest elastyczny, oczywiście jeśli w grę wchodzi uderzanie z pięści.
...
 Autor komentarza: wojtyla85
Data: 28-03-2015 23:19:23 
Pominiety
Fajnie jest podyskutowac z szacunkiem bez spin... malo tego tutaj bylo ostatnio wiec jest to mila odmiana! Oczywiscie jesli ktos ma talent i dobra motoryke to moze sie dostosowac. Chodzilo mi w moich komentarzach bardziej o bokserow ktorzy szli do mma i wydawalo im sie ze kazdego beda ustawiac jabbem. Jesli trenujesz mma czy k1/muay thai to jest to norma zeby wpadac na jakies treningi/sparingi do bokserskich szkolek. Niestety ta piekna sztuka jaka jest boks w stricte postaci nie ma szans w konfrontacji ze sztukami walki ktore sa niejako stworzone by wylaczyc piesciarskie umiejetnosci przeciwnika... tak zartobliwie to czy FMJ mialby szanse z Ronda Rousey? Sam bym sie tej wariatce dal poturbowac w klatce... :)
 Autor komentarza: Pominiety
Data: 29-03-2015 00:15:59 
FMJ jednym celnym ciosem znokautowałby Ronde Rousey.
Fajnie, że walczy ale jestem przeciwny kobiecemu sportowi walki... Chętnie bym potrenował pozycje z Rondą na jeźdźca, ale w bardziej intymnym klimacie w moim mieszkaniu.
...
Problem większości bokserów którzy szli do MMA, typu Toney, Jackiewicz, czy Saleta, to był taki, że... zawiodła ich pycha i myśleli, że nie muszą się dostosować do zupełnie innej formuły walki. Życie nauczyło mnie i tu odbiegnę od sportu... jak ważna jest elastyczność i że do pewnych warunków trzeba się dostosować i być elastyczny.
Drugim problemem był brak cierpliwości... Są w UFC przecież pięściarze, którzy potrafili się dostosować i przejść z boksu do MMA jak Costas Philippou, a to, że jest w UFC więcej zapaśników świadczy nie tylko o tym, że zapasy są lepsze w MMA, tylko też o tym, że jest to obecnie standardowa droga do pieniędzy dla tych ludzi.
Amatorski boks--- boks zawodowy---pas mistrza świata, pieniądze i sława.
Amatorskie zapasy---MMA---poważna organizacja, pas mistrza świata, pieniądze i sława.
Zauważ, że zawodników kick boxingu, czy muay thai też ostatnio nie ma tak dużo w MMA, a dlaczego?
Jeśli ktoś całe życie ćwiczył kickboxing to jego ścieżka będzie wyglądała tak.
Amatorski kickboxing---Glory/SuperCombat, lub inna tego typu organizacja--- pas mistrza świata/ pieniądze/ sława.
...
 Autor komentarza: Pominiety
Data: 29-03-2015 00:24:44 
Jakoś w tym MMA tak jest, że... zapaśnik zwykle mądrzejszy od boksera i się dostosuje... Nauczy się podstawowych obron, uników i wchodzi w nogi boksera i go przewraca.
Bokserzy, kickbokserzy są tak zachluśnięci swoimi umiejętnościami boksu, że myślą, że nie muszę uczyć się obrony przed obaleniami i przez to dostają łomot jak Toney z Hendersonem.
Już nie mówiąc, że bokserzy bardzo rzadko wiedzą co robić jak już w parterze się znajdzie i jak z niego wyjść, problem jest też jeszcze jeden... Bokserzy nie myślą o kontynuowaniu kariery w MMA, tylko chodzi o skok na kasę.
Jakby bił się taki Valazguez z mistrzem walki na ulicy bez zasad, to mógłby się spodziewać np. 2 palców w oko przy takim parterowaniu i tyle...
 Autor komentarza: wojtyla85
Data: 29-03-2015 00:33:34 
Racja co do tych wywodow i drog pewnych dyscyplin choc nie jest to regula... masz tez jeszcze jeden czynnik: mma jako pelna dyscyplina trenowana od podstaw. My jako generacja ktora jeszcze pamieta zawodnikow mma wywodzacych sie z innych dyscyplin jak zapasy czy muay thai szukamy pewnych smaczkow i nawykow. Mlodsi fani juz teraz czy za kilka lat nie beda ogarniac sztuk walki jako dyscyplin traktujacych o szacunku, cirpliwoszi, samodoskonaleniu czy zwyczajnie sportom dla zdrowia. Era mma jest inna... to moda, pop kultura i marketing. Owszem boks czy k1 maja swoje gwiazdy, ale zawsze bylo to cos dla fanatykow. MMA obdziera sztuki walki z pewnego wyzszego przekazu i pozbawia je wartosci jakie niosly karate czy muay thai w swoich orginalnych formach. Wystarczy spojrzec na starych mistrzow UFC ktorzy powoli odchodza do lamusa jak chociaz GSP... Co do Floyda to sry ale Ronda markuje cios, Floyd sie odchyla, ta schodzi do one leg take down i Floydzik i jego duma leza w half guard! Floyd probuje sie nieudolnie wyshrimpowac i wtedy Rhonda przechodzi do duszenia! Floyd idzie do spanka :)
 Autor komentarza: Zubr
Data: 29-03-2015 08:34:32 
DO REDAKTORA - człowieku nie przerywaj jak próbuje sięwypowiedzieć Twój rozmówca, bo to nie Ty jesteś tutaj ważny. Ciebie powinno prawie nie być. Dawaj się wypowiadać, a nie wchodzisz w słowo bo nagle Ci się przypomniała jakaś złota myśl czy pytanie. Masakra jak ja nie cierpię słuchać takiej amatorki..
 Autor komentarza: otke
Data: 29-03-2015 09:57:59 
J.Toney walczył z R.Couture.. o ile pamięć mnie nie myli
Zubr dobrze prawisz
 Autor komentarza: jozef
Data: 29-03-2015 10:21:43 
Pominięty -

"Jakby bił się taki Valazguez z mistrzem walki na ulicy bez zasad, to mógłby się spodziewać np. 2 palców w oko przy takim parterowaniu i tyle..."

Generalnie zgadzam się z tym co wcześniej napisałeś, ale z tym to trochę popłynąłeś. Taki mistrz ulicznych walk, nawet nie wiedziałby co się dzieje w walce z takim zawodnikiem jak Valazquez. No i jeszcze te osławione palce w oczy. Myślisz że w ferworze walki, gdzie dostajesz po twarzy i w każdej chwili grozi ci złamanie którejś z kończyn, myślisz o włożeniu komuś palca w oko? W pierwszych UFC, było przyzwolenie również na takie techniki i startowali zawodnicy z Krav Magi, żaden nawet nie myślał o wpychaniu paluchów w oczy swojemu przeciwnikowi. Ta technika jest owiana legendą jako super skuteczna, a w rzeczywistości może być stosowana jako chwilowe zaskoczenie przeciwnika. Nie jest to miłe uczucie, ale nie eliminuje przeciwnika z walki, a już żeby zakończyć walkę w ten sposób?
 Autor komentarza: RAB1621
Data: 29-03-2015 11:20:49 
Andrzej Gmitruk LEGENDARY!!! Jest jeden maly problem wszyscy od niego uciekają Tomasz Adamek,Mateusz Masternak,Mariusz Wach,Maciej Sulecki Dlaczego uciekają od LEGENDARY? Jest swietnym trenerem który jest bardzo pazerny na kase,coz każdy ma swoja cene,ale LEGENDARY ma bardzo wysoka i dlatego Harnas pojakims czasie dostanie kopa szkoda stracony talent...
 Autor komentarza: Pominiety
Data: 29-03-2015 12:28:01 
otke rzeczywiście duża gafa... Pomylili mi się dwaj zawodnicy po 40stce.
W każdym razie jak Toney mógł myśleć, że ma jakiekolwiek szansę walczyć z wielkim mistrzem MMA w formule MMA, będąc wypalonym bokserem?
...
RAB1621
Tomasz Adamek- Adamek z tego co pamiętam zachłysnął się ameryką i po prostu on odszedł od Gmitruka... Przewiduje że MCGirt, Shields, czy nawet Roger biorą znacznie większą gażę od dobrego na polskim podwórku Gmitruka. Doszły też problemy zdrowotne Andrzeja, który nie ukrywał problemów lokomocyjnych.
Masternak- dziwna historia. Mateusz uznał, że sam jest lepszym trenerem niż Gmitruk i chyba sam uznał, że weźmie takiego Wilka, który będzie bardziej obserwował z boku niż próbował pouczać Masternaka. Ten chłopak pomimo sporego talentu ma brak pokory i to jego olbrzymi minus.
Wach- Gmitruk uznał, że nie ma ten zawodnik talentu i po prostu go spuszczał jak kupę w klozecie. Dlatego wyleciał do USA,... to, że dostał walkę o mistrza świata to i tak 3-4 razy więcej niż zasługuje. Pomijając sterydy które wpierdalał w ameryce, to bardzo toporny i kiepski pięściarz i Gmitruk miał rację, że go odstawił.
Sulecki- Chłopak chcę robić karierę w Ameryce, co jest w pełni zrozumiałe, więc Gmitruk go odchował i wykonał swoją pracę w pełni należycie i odchował i ukształtował solidną podstawę z polskich ringów. Gmitruk przy problemach zdrowotnych nie będzie z nim latał do USA. Nie będzie też mieszkał w USA, bo ma w Polsce rodzinę. Czego wy chcecie?
Harnaś- Jaki stracony talent?... Ja tu talentu nie widzę... Widzę tylko kapitalne warunki fizyczne i niezłe przygotowanie fizyczne. Technika, brak serca do walki i brak męstwa- tragegia!
 Autor komentarza: Pominiety
Data: 29-03-2015 12:28:04 
otke rzeczywiście duża gafa... Pomylili mi się dwaj zawodnicy po 40stce.
W każdym razie jak Toney mógł myśleć, że ma jakiekolwiek szansę walczyć z wielkim mistrzem MMA w formule MMA, będąc wypalonym bokserem?
...
RAB1621
Tomasz Adamek- Adamek z tego co pamiętam zachłysnął się ameryką i po prostu on odszedł od Gmitruka... Przewiduje że MCGirt, Shields, czy nawet Roger biorą znacznie większą gażę od dobrego na polskim podwórku Gmitruka. Doszły też problemy zdrowotne Andrzeja, który nie ukrywał problemów lokomocyjnych.
Masternak- dziwna historia. Mateusz uznał, że sam jest lepszym trenerem niż Gmitruk i chyba sam uznał, że weźmie takiego Wilka, który będzie bardziej obserwował z boku niż próbował pouczać Masternaka. Ten chłopak pomimo sporego talentu ma brak pokory i to jego olbrzymi minus.
Wach- Gmitruk uznał, że nie ma ten zawodnik talentu i po prostu go spuszczał jak kupę w klozecie. Dlatego wyleciał do USA,... to, że dostał walkę o mistrza świata to i tak 3-4 razy więcej niż zasługuje. Pomijając sterydy które wpierdalał w ameryce, to bardzo toporny i kiepski pięściarz i Gmitruk miał rację, że go odstawił.
Sulecki- Chłopak chcę robić karierę w Ameryce, co jest w pełni zrozumiałe, więc Gmitruk go odchował i wykonał swoją pracę w pełni należycie i odchował i ukształtował solidną podstawę z polskich ringów. Gmitruk przy problemach zdrowotnych nie będzie z nim latał do USA. Nie będzie też mieszkał w USA, bo ma w Polsce rodzinę. Czego wy chcecie?
Harnaś- Jaki stracony talent?... Ja tu talentu nie widzę... Widzę tylko kapitalne warunki fizyczne i niezłe przygotowanie fizyczne. Technika, brak serca do walki i brak męstwa- tragegia!
 Autor komentarza: bokspoznan
Data: 29-03-2015 15:30:35 
Aktualnie nie ma już w MMA czegoś takiego jak "bazowa stójka", wywodząca się z muay thai lub boksu. Te czasy minęły wraz z PRIDE. Teraz jest wyławianie najskuteczniejszych rzeczy z poszczególnych dyscyplin, a to zależy od zawodnika jakiego dostaje się do trenowania.
 
Aby móc komentować, musisz być zarejestrowanym i zalogowanym użytkownikiem serwisu.