KLICZKO WCIĄŻ MARZY O WYSTĘPIE NA IGRZYSKACH OLIMPIJSKICH

Władimir Kliczko (63-3, 53 KO) ma już w terminarzu walki na kwiecień i wrzesień, ale z tyłu głowy kołacze mu też inny plan. Ukrainiec cały czas liczy na to, że dostanie od władz amatorskiego boksu zgodę na występ na igrzyskach olimpijskich w Rio de Janeiro.

- Zdobycie drugiego olimpijskiego złota, 20 lat po sukcesie w Atlancie, to moje wielkie marzenie. Nie wiem, czy się spełni. AIBA, która zajmuje się boksem amatorskim, musiałaby zacząć pracować z zawodowcami. Są różne zasady dotyczące liczby walk i doświadczenia, nie jestem jeszcze ze wszystkim zaznajomiony. Gdyby była taka możliwość, z ogromną chęcią wystąpiłbym na igrzyskach. Sportowcy z innych dyscyplin mogą tam rywalizować, wielka szkoda, że uniemożliwia się tego zawodowym bokserom. Mimo wszystko mam nadzieje, że będę mógł wystąpić w Rio, powinno się to wyjaśnić w ciągu najlbiższych sześciu miesięcy - oznajmił "Dr Stalowy Młot" podczas środowego spotkania z dziennikarzami w Nowym Jorku.

Na zawodowstwie kolejną walkę 38-latek stoczy 25 kwietnia w Madison Square Garden. Jego rywalem będzie Bryant Jennings (19-0, 10 KO).

Dodaj do:    Dodaj do Facebook.com Dodaj do Google+ Dodaj do Twitter.com Translate to English

KOMENTARZE CZYTELNIKÓW
 Autor komentarza: Champion20
Data: 06-02-2015 12:29:25 
no wtedy zloto murowane watpie czy amator nawiazalby walke z mistrzem zawodowcow to inna liga
 Autor komentarza: Barkley00
Data: 06-02-2015 12:31:33 
Zawodowy mistrz świata na olimpiadzie? W boksie? Dobry żart.
 Autor komentarza: KapralWiaderny
Data: 06-02-2015 12:46:06 
Mam nadzieje ze go nie dopuszcza.
 Autor komentarza: Jimmy
Data: 06-02-2015 12:48:34 
No ciekawe jakby 20 lat temu walczyli w altancie zawodowcy. Obstawiam że lenox i holy wybili by kliczce boks z głowy. Brak słów na tego imbecyla!
 Autor komentarza: BeyrootPl
Data: 06-02-2015 12:52:31 
Absurd!
 Autor komentarza: rafalteo
Data: 06-02-2015 12:56:35 
Skoro Kliczko chce udawac wielkiego rekordziste we wszystkim w boksie, to zapraszamy do jednego ringu z Tysonem Fury'm albo Deontayem Wilderem:)
Niech w koncu przestanie sie wymykac Fury'emu
 Autor komentarza: maro1988
Data: 06-02-2015 13:19:34 
Trzeba przyznac ze takiego mistrza jak Kliczko dawno nie było albo nie było wcale od 11 lat broni mistrza detronizujac kazdego kogo spotyka w ring.Prawda jest taka ze za pare lat wiekszosc bedzie tesknic za takim mistrzem jakim jest Kliczko czy sie to komus podoba czy nie bo styl pojdzie w zapomnienie a osiagniecia zostana.
 Autor komentarza: meh
Data: 06-02-2015 13:30:08 
Stawiam na mega nudną walkę. Jeden i drugi to nudziarze, ratuje moim zdaniem sytuację lokalizacja walki. Klitschko będzie chciał się pokazać znowu na HBO i to rokuje niezłą postawą i aktywnością w ringu. Nie życzę nikomu, żeby Jennings wygrał, bo mimo, że skuteczny, to jego styl jest kompletnie nie efektowny. Cięzko mu zrobić krzywdę ( z wielu względów- dobra obrona- garda plus balans i niezła praca nóg, dobra kondycja i wytrzymałpość mięśni- siła fizyczna), ale sam również nie robi krzywdy przeciwnikowi. Bardzo dobrze pokazała to walka z Perezem. Mimo aktywności obu zawodników, była to raczej walka kondycyjna, gdzie nie padło wiele ciosów powerpunches, a waga ciężka się tym karmi. Szkoda mi słabej postawy Pereza w tej walce, bo stawiałem na niego i niewiele zabrakło, a odjęty punkt w 12 rundzie, z tego co pamiętam oczywiście- trochę naciągany. Do tego Jennings mimo przyzwoitej szybkości i dobrej defensywy jest po prostu przeciętny w tym swoim ataku, mało widoowiskowy, nie bije combo punches i przez te jego długie łapy ciosy przez niego wyprowadzone często wyglądają "atechnicznie", jeśli rozumiecie o co mi chodziło, ale to moje zdanie oczywiście. Nie każdy musi się z tym zgodzić.

Wolałbym, żeby jakiś przyzwoity powrót zaliczył np. taki Ortiz. Takich bokserów potrzebuje teraz waga ciężka, potężny facet z argumentami w pięściach. Ktoś powie, że silny bo koksował- nie zgodzę się do końca. Jeśli ktoś lizną w przeszłości trochę tematu sterydów, siłowni i boksu od strony treningowej, to będzie wiedział jak siła ciosu ma się do siły czysto kulturystycznej. Nokautujący cios to coś co bardzo ciężko wypracować, trzeba się z tym urodzić.


PS. Jak myślicie, czemu Jennings wybrał Klitschke zamiast Wildera? Czy aby nie dlatego, że w razie przegranej i tak nie będzie mu trudno do doprowadzenia walki z Wilderem??
 Autor komentarza: Shanhavel
Data: 06-02-2015 14:02:35 
Szczerze mówiąc to nie rozumiem dlaczego zawodowi pięściarze nie mogą boksować na olimpiadzie. Czy w biegu na 100 metrów startują amatorzy?
Przecież dla większości bokserów z czołówki amatorskiej boks to pierwszorzędne zajęcie, a dla Kubańczyków nawet więcej.
 Autor komentarza: Grzelak
Data: 06-02-2015 14:26:54 
Autor komentarza: Shanhavel
Szczerze mówiąc to nie rozumiem ...

Ja też nie rozumiem. Dla bokserów są ograniczenia całkowite, dla piłkarzy częściowe a dla biegaczy żadnych. Tym bardziej, że boksie zawodowym wielu jest "amatorów", którzy boksem dorabiają, w boksie amatorskim są "zawodowcy" z Kuby (i nie tylko z Kuby). Boks amatorski i zawodowy to powinny być dwie różne konkurencje i każdy powinien mieć prawo startować w obu (po przejściu badań) tak samo jak każdy może jednocześnie być pływakiem i skoczkiem narciarskim.
 Autor komentarza: Homer
Data: 06-02-2015 14:43:17 
Autor komentarza: maro1988
Data: 06-02-2015 13:19:34
...od 11 lat broni mistrza detronizujac kazdego kogo spotyka w ring...
---------------------------
każdego detronizuje? lol
 Autor komentarza: tolek78
Data: 06-02-2015 14:51:34 
To niech od razu przydzielą złoty medal bez walki Kliczko.

Shanhavel
Grzelak

Czego nie rozumiecie???to jest sport walki gdzie można drugiemu człowiekowi krzywdę zrobić.Całkiem inne wyszkolenie treningi czy wy chcecie aby do jakieś tragedii doszło?
 Autor komentarza: rafalteo
Data: 06-02-2015 14:55:47 
zgodzę się z ta wielką dominacja jak kliczko pokona wildera albo furyego póki co to unika tysona więc co to za dominacja
 Autor komentarza: lukaszenko
Data: 06-02-2015 15:12:08 
Co ten Kliczko chce bic dzieciakow na Olimpiadzie?..
 Autor komentarza: Adriano
Data: 06-02-2015 15:14:42 
Tylko musi pamietać o testach antydopingowych :)
 Autor komentarza: Grzelak
Data: 06-02-2015 15:23:23 
Autor komentarza: tolek78
Czego nie rozumiecie???to jest sport walki gdzie można drugiemu człowiekowi krzywdę zrobić.Całkiem inne wyszkolenie treningi czy wy chcecie aby do jakieś tragedii doszło?


Czy chcę, żeby doszło do tragedii? Nie, nie chcę. Jest to dla mnie obojętne.

Natomiast to co piszesz jest nielogiczne, ponieważ amatorzy mogą trenować w ten sam sposób co zawodowcy, mogą osiągnąć ten sam poziom wyszkolenia co zawodowcy i stanowić takie samo zagrożenie.
Jeżeli nie dopuszczamy do startu na Olimpiadzie Kliczki (bo może zrobić krzywdę wątłym amatorom) to nie powinniśmy dopuszczać (na tej samej zasadzie) Savona.
Gdyby się stosować selekcję "żeby do tragedii nie doszło" to by trzeba było odrzucić również amatorów powyżej pewnego poziomu.
A zawodowca Najmana byś dopuścił? On krzywdy amatorom nie zrobi. W sumie Chambersa też można by dopuścić, nie bije na tyle mocno, żeby doszło do tragedii.
 Autor komentarza: etn123
Data: 06-02-2015 15:41:55 
Aj tam od razu tragedia, już czarne scenariusze się pojawiają. Fajnie by było gdyby go dopuścili, ale całą resztę też np. Wilder czy Fury. Było by na pewno ciekawie. W kosza grają praktycznie sami zawodowcy i nikt nie narzeka.
 Autor komentarza: StasioKolasa
Data: 06-02-2015 16:01:49 
Sam pomysł wydaje się chory.Tam walczą amatorzy.Kliczko ma dziwne marzenia,jakby było mało tego co wywalczył jako zawodowiec.
 Autor komentarza: hms
Data: 06-02-2015 16:11:15 
A moim zdaniem powinien móc walczyć na igrzyskach. Ale w osobnej konkurencji. 16 najlepszych zawodowców rywalizuje 5x3minuty w konkurencji boks zawodowy, a amatorzy tak jak dotychczas. Przy okazj rozwiazaloby to problem tchórzliwie prowadzonych prospektów i braku walk między czołówką. Przez cztery lata byłaby zażarta rywalizacja o pierwszą 16. No chyba (i przypuszczam, że tak by było), medal olimpijski byłby mało prestiżowy jak w tenisie.
 Autor komentarza: StewRoid
Data: 06-02-2015 16:18:48 
Jasne że zawodowcy powinni być dopuszczani do startów na olimpiadzie. Wtedy też byłaby może większa szansa na ciekawe potyczki i mniej gderania o biznesach i pieniądzach. Wiadomo że tylko niewielka część by się na to zdecydowała właśnie ze względu na średnie nagrody finansowe i duże ryzyko porażki przez co ich akcje by pospadały ale ci co chcą dlaczego nie? Przecież olimpiada to zawody najlepszych z najlepszych w każdej dyscyplinie a nie tylko amatorów którzy poza sportem muszą mieć stałą pracę i inne obowiązki.
 Autor komentarza: qwerty890
Data: 06-02-2015 16:21:21 
Chyba u Władka zaczynają wychodzić ciosy które przyjął na szczenę (choć przez mega nudny styl było ich mało - za mało).
 Autor komentarza: gerlach
Data: 06-02-2015 16:22:30 
Alez tam sa testy olimpijskie:D
 Autor komentarza: championn
Data: 06-02-2015 17:07:48 
dla mnie to boks jest jakims glupim ewenementem jesli chodzi o podzial na zawodowstwo i amatorke w innych sportach walki np. judo nie ma czegos takiego. Ja tam.nie widze zadnej roznicy, chlopaki zak**ja tak samo jak zawodowcy ponadto teraz gdy wycofali kaski to już w ogole stalo sie homogeniczne. Przykladem jest np. Lomaczenko, chlop niczym nie ustepuje zawodowcom. Ja osobiscie zlikwidowałbym boks amatorski dla seniorów (i tak walcza be kaskow), w praktyce nic by sie nie zmienilo, tylko rekordy robilyby wieksze wrazenie, bo zawodnicy mieliby taka sama ilosc walk jak dawniej (patrz archie moore)
 Autor komentarza: maro1988
Data: 06-02-2015 17:34:02 
Według mnie powinno byc to zabronione .Boks amatorski to duzo nizsza liga niz zaodowy .
 Autor komentarza: meh
Data: 06-02-2015 17:47:42 
To nie tyle jak co niektórzy pisza, że amatorstwo to niższa liga niż zawodostwo. To odmiana boksu, która rządzi się innymi prawami niż zawodowstwo. Od sędziowania po punktacje i przygotowanie do turnieju...
 Autor komentarza: rafalteo
Data: 06-02-2015 22:31:18 
Na amatorce startuja jeszcze nie w pelni wyksztalceni fizycznie mlodzi chlopcy- 18-23 latkowie. Oni maja jeszcze słabsze kości, dopiero kształtuje sie im odpowiednia struktura fizyczna
Dlatego wlasnie jest to wrecz chore zeby nakoksowany niemal u szczytu formy fizycznej zawodowy wieloletni mistrz wchodzil pomiedzy tych dorastajacych chlopakow i fizycznie sie nad nimi znecal
Z drugiej strony amatorka to zawsze walki w kasku, ciekawe by bylo jakby Kliczko nie majac az takiej wymowy w piesciach bijac w kask rywala, zostalby czysto wyboksowany przez jakiegos mlodego technika
 
Aby móc komentować, musisz być zarejestrowanym i zalogowanym użytkownikiem serwisu.