MASTERNAK: TO TRUDNE CHWILE, NIE MYŚLĘ O BOKSIE

Telefonicznym gościem dzisiejszego odcinka programu "Puncher" w telewizji Polsat Sport był Mateusz Masternak (32-2, 23 KO), który nie ukrywał, że porażka z Yourim Kalengą (20-1, 13 KO) dotkliwie odcisnęła się na jego psychice i o powrocie do boksu na razie trudno mu myśleć. Nie chciał też komentować złośliwości ze strony Krzysztofa Włodarczyka (49-2-1, 35 KO).

- Zacznijmy od tego, że to nie są moi koledzy - stwierdził "Master", zapytany przez Mateusza Borka, jak skomentuje krytyczne wypowiedzi "jego kolegów" Włodarczyka i Janika, zaprezentowane w programie.

Zapytany o ocenę walki i dalsze plany, Masternak był w minorowym nastroju i nie ukrywał, że ciężko znosi porażkę. Zaprzeczył jednak, aby jej przyczyną był psychiczny uraz po walce z Drozdem.

- Zwycięstwem miałem okazję zapukać do drzwi absolutnej czołówki mojej kategorii wagowej. Zawiodłem nie tylko kibiców, ale przede wszystkim sam siebie. Jeszcze nie oglądałem tej walki, więc trudno mi ją na chłodno komentować i raczej prędko nie obejrzę. Nie sądzę aby to był efekt jakiegoś psychicznego urazu po walce z Drozdem, z tamtej porażki chyba już się podniosłem. Ale muszę to wszystko przemyśleć. To dla mnie naprawdę ciężkie chwile. Na razie zaszyłem się przy domowym ognisku i pocieszam się w rodzinnym gronie, z żoną i moimi synkami. Nie myślę o sportowej przyszłości, czuję próżnię... W przyszłym tygodniu mam spotkanie z Kalle Sauerlandem i wtedy zastanowimy się co dalej. Jeśli zbiorę się do kupy, stać mnie na walki na wysokim poziomie, ale na razie w ogóle nie potrafię myśleć o boksie - stwierdził Masternak.

Borek spytał się również o możliwość walk z polskimi rywalami. Masternak takiej perspektywy nie wykluczył, choć przyznał, że najlepszą opcją byłby rewanż z Kalengą.

- Jeśli miałbym boksować z Polakiem, szans na walkę z Włodarczykiem nie ma, nikt tego nie zorganizuje, nie ma w obecnej sytuacji takiej możliwości. Kołodziej ma inne plany, więc najlepszą opcją byłby Głowacki, z nim chyba łatwo byłoby zorganizować taki pojedynek - odpowiedział "Master".

Obecny w studio trener Fiodor Łapin odniósł się jednak bardzo sceptycznie do tego pomysłu.

- Krzysiek Głowacki to obecnie czołówka rankingu WBO i jeśli Marco Huck zwakuje pas, na co się zanosi, stanie do walki o ten tytuł. Po co mu w tej sytuacji walka z Mateuszem? Zresztą chciałbym zauważyć, że Mateusz przegrał ostatnio wyraźnie dwie walki z rywalami na podobnym poziomie, więc odpowiedź sama się nasuwa - skomentował Łapin.

- Ja najchętniej zobaczyłbym rewanżową walkę Masternaka z Janikiem. To byłby interesujący pojedynek i jest teraz dobry moment, aby go zorganizować - dodał obecny w studiu i współprowadzący program Janusz Pindera.

Dodaj do:    Dodaj do Facebook.com Dodaj do Google+ Dodaj do Twitter.com Translate to English

KOMENTARZE CZYTELNIKÓW
 Autor komentarza: jassin
Data: 24-06-2014 23:11:29 
Niestety Mateusz... zawiodles na calej linii.. naprawde kibicowalem ci z calego serca ale ta walka pokazala ze chyba czas odejsc... jak Hutkowski... i ten twoj pseudo trener jest zalosny i sxkodliwy. Oby wiecej cie juz nie trenewal jesli masz w ogole kontynuować kariere...
 Autor komentarza: jassin
Data: 24-06-2014 23:17:54 
Dodam ze te wiatraki Kalengi byly tak sygnalizowane i tak wolne ze dobry bokser bylby w stanie fajke wypalic zanim by do niego ten wiatrak doszedl... mysle ze strach i paraliz przed powtorka z Drozdem tak cie ograniczyl... mysle ze nyle wirazka spod wiejskiej dyskoteki by zadal kalendze wiecej ciosow niz ty... lali by sie nawzajem wiatrakami i bylo by co ogladac... a u ciebie tylko postawa ala worek treningowy... nie o to w boksie chodzi...
 Autor komentarza: TygrysFuku
Data: 24-06-2014 23:30:58 
Szkoda, szkoda ! ! !
 Autor komentarza: UndeadDog
Data: 25-06-2014 00:00:33 
Masternak nie zawiódł w tej walce a w tym co wyprawiał po 1 porażce.
Tyle. Nikt normalny chyba nie sądził że Wilczewski wyciągnie go z dołka i da mu więcej niż Andrzej Gmitruk.
Zaszycie w dzierżoniowie może być dobre ale dla Wacha po aferze z dopingiem a nie dla kogoś z ambicjami. Dla mnie Mateusz już tymi decyzjami pokazał że jest skończony.
Sauerland postara się pewnie odzyskać kasę w niego władowaną i mu podziękuje za współpracę.
 Autor komentarza: Artur1969
Data: 25-06-2014 00:30:34 
UndeadDog

Dokładnie. Jak tylko dotarły do mnie wieści o przejściu do Wilczewskiego, wiedziałem, czym to się skończy. I niestety nie pomyliłem się.
 Autor komentarza: Artur1969
Data: 25-06-2014 00:35:41 
"Jeśli miałbym boksować z Polakiem, szans na walkę z Włodarczykiem nie ma, nikt tego nie zorganizuje, nie ma w obecnej sytuacji takiej możliwości."

Tu nie chodzi o to, że nikt tego nie zorganizuje, tu chodzi o to, że przy twoim obecnym poziomie Włodarczyk rozjechałby ciebie, jak czołg puszkę po piwie.
 Autor komentarza: Artur1969
Data: 25-06-2014 00:38:19 
a tak na marginesie, gdzie się ukrył redaktor Furmi, który z uporem maniaka lansował Mastera na zbawcę polskiej CW i rychłego pogromcę Diablo?
 Autor komentarza: KapralWiaderny
Data: 25-06-2014 01:20:17 
Jedyny plus całej tej historii jest taki że wreszcie to Mastera dotarło że winy nie ponoszą "źli" sędziowie a pretensje może mieć jedynie do siebie i Wilczewskiego.
 Autor komentarza: KapralWiaderny
Data: 25-06-2014 01:20:32 
do*
 Autor komentarza: UndeadDog
Data: 25-06-2014 01:30:32 
Nie wiem czy mnie poznałeś Artur ale to dzień cud.
Przyznałeś mi rację :O
;D
Tak całkiem serio to chodzi o całokształt postępowania w przypadku porażki/ Ja widziałem tylko bzdurne pretensje i kroki w tył mimo możliwości kroków do przodu więc i stwierdziłem że to koniec...
Bo gdybym był dziennikarzem umiałbym zadać sensowne pytania Masterowi. I kit że by uciekł po 2 minutach rozmów ważne że byłoby wszystko jasne...
Bo naprawdę psychologiem nie trzeba być by widzieć że coś w nim pękło i się poddał ....
 Autor komentarza: Loki
Data: 25-06-2014 04:42:33 
Jeśli Mateusz to czyta to niech pamięta ile potu i ciężkiej pracy zostawił już przez tyle lat kariery i choć wszystko się trochę po.....ło to głowa do góry.... tylko niech posłucha rad ludzi i nie koniecznie tych co teraz byli obok bo brakuje im obiektywizmu i dystansu... nie chodzi też o gwałtowne ruchy... trener Wilczewski taktykę obrał dobrą ale być może jeszcze brakuje mu umiejętności trenerskich i doświadczenia, a walkę obejrzeć ( choć nie będzie to miłe :) ) i poprawiać to co złe ( im szybciej tym lepiej ) kropka.... większość krytyków nigdy nie była w ringu i nie wiedzą co tam się dzieje ale oczy każdy ma i mówi co widzi więc jak było źle to było i tu nie chodzi o przegrana walkę tylko o styl w jakim ona się odbyła ...dlatego wypadało by coś zmienić, a tylko prawdziwa zmiana rodzi opór inne zmiany to kosmetyka. Jak jest mózg i ciężka praca musi być dobrze ( młodszy Kliczko tez już miał kończyć karierę, a zmienił trenera, trenował ciężko i jest "trochę" lepiej.)
 Autor komentarza: boksjor
Data: 25-06-2014 07:07:58 
Master jest o krok od skopiowania kariery Proksy. Obaj to wielkie talenty, obaj "wiedzą" najlepiej co dla nich dobre i obaj nie mają zaplecza do trenowania boksu na najwyższym poziomie. Ja wierzę, że Master się jeszcze podniesie, a pierwszym krokiem do odbudowy powinna być walka z Janikiem i wyraźna wygrana przed czasem. Co do słów Łapina. To że Główka (którego bardzo lubię) jest w czołówce rankingu WBO nie oznacza, że prezentuje poziom czołówki. Przykład Kołodzieja jest chyba najbardziej wymowny jeżeli mowa o mistrzach rankingu. Główka powinien dostać porządnego rywala i wtedy przekonamy się czy jest na odpowiednim poziomie.
 Autor komentarza: MrAdam
Data: 25-06-2014 08:32:27 
Kołodziej juz chyba nie ma planów ;) huck idzie do HW czy liczą kolejny raz na walke o pas bez eliminatora ?
 Autor komentarza: maniekz
Data: 25-06-2014 08:46:26 
Skoro Masternak tak bardzo był zafascynowany Witalijem Kliczko, to niech najpierw dowie się kim MENTALNIE są czołowi zawodnicy wagi ciężkiej.

http://youtu.be/E09lCeZ4Hpc
 Autor komentarza: glaude
Data: 25-06-2014 09:21:30 
Master, jak zauważył @boksjor, ma "syndrom Proksy".Na szczęście jest jeszcze dużo czasu, zeby się go całkowicie pozbyć. Ma też zdecydowanie lepszą sytuację niż Grzesiek. Ma promotora,dobrą stajnię i dobre warunki fizyczne na swoją wagę. Po nabraniu pokory do życia i świata oraz dystansu do siebie powinno być zdecydowanie lepiej.

Co Wilka, to on jest o wiele gorszym trenerem niż Master pięściarzem. Do tego jest początkującym w tej branży. Na razie jego poziom oceniam na równi z tym Wilqiem:

https://www.google.pl/search?q=wilqu&es_sm=93&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=AmuqU6_GD-iQ7Aa0o4GIDw&ved=0CDEQsAQ&biw=1024&bih=653#facrc=_&imgdii=_&imgrc=X7xagfJVykU8LM%253A%3BgvdHRXy8wXt5dM%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.po-land.pl%252Fimg%252Fupload%252F20120902190818.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.po-land.pl%252Fobrazek.php%253F20246%3B670%3B397
 Autor komentarza: Artur1969
Data: 25-06-2014 09:34:13 
UndeadDog

Oczywiście, wiem ktoś Ty:) Nie jest tak, że nie zgadzałem się z Tobą, po to, aby się nie zgadzać. Jeszcze jak miałeś stary nick, przyznawałem ci rację, tam gdzie twoje posty zgadzały się z moimi opiniami.
 Autor komentarza: polrex
Data: 25-06-2014 10:01:01 
Master jest zbyt usztywniony w biodrach, nie ma u niego bujania, no i zbytnio napina sie co robi go wolniejszym, on potrzebuje wyjechac do USA, tam nauczy sie murzynskiego stylu,
musi byc jak Byrd
 Autor komentarza: twojstary
Data: 25-06-2014 10:07:05 
@maniekz
Opis filmu z YT - "Film dokumentalny opisujący drogę do wielkiej kariery bliźniaków z Ukrainy." :D

Master potrzebuje kogos kto mu wyprostuje w glowie pewne rzeczy. Lepiej pozno niz wcale...
 Autor komentarza: UshiroTobi
Data: 25-06-2014 10:33:01 
nie zwalałbym wszystkiego na trenera

to co ustalają przed walką to jedno a to co zawodnik wykonuje w ringu drugie

jakoś nikt nie zauważa że Masternak po Drozdzie zmienił trenera a poprawy nie było

nie wiem na ile stawiają na niego u Sauerlanda skoro nie dostaje ani przed Drozdem,ani przed Kalengą odpowiednich sparingpartnerów

chyba polski sztab Mastera i on sam mają tam mało do powiedzenia i skończy się na tym że Mateusz dostarczy awansu w rankingach jakiemuś niemieckiemu Turkowi od Sauerlanda
 Autor komentarza: maniekz
Data: 25-06-2014 10:51:23 
@twojstary widziałem ten film już kilka razy i na mnie robi wrażenie, to że obaj bracia są inni, a mimo to znaleźli swoją własną drogę na szczyt. Głównie dzięki pokorze i dyscyplinie.

- Witalij to skała - jego charakter jest niepodważalny
- Władymir to glina - wszystkiego musiał się nauczyć, bo nie dostał tego co jego brat od matki natury

- Masternak - porcelana - ładnie wygląda, wchodzi na salony, ale jest kruchy przez swoją zarozumiałość.

Ten film doskonale tłumaczy na czym polega boks i jak ważne jest to by mieć profesjonalne podejście a nie tylko o tym mówić.

W mojej opinii Masternak w głowie zajął się rodzinom i to siedzi w jego psychice. Zamiast z Michalczewskim to niech się umówi na dobrą kolacje z Tomkiem Adamkiem. Góral w konsekwentny sposób wytłumaczy mu na czym polega boks. Kibice w PL kochają wielkie walki, a nie dmuchanych mistrzów.

W mojej opinii ostatnią szansą Masternaka na zarobek jest przejście do wagi ciężkiej i oddanie tam rekordu za dobrą kasę.

Z NARCYZA chleba nie będzie. Kwiatki usychają i robią się kruche, a z Masternakiem będzie tylko gorzej.
 Autor komentarza: LennoxLewisLion
Data: 25-06-2014 10:59:35 
Cytaty:
"Zawiodłem nie tylko kibiców, ale przede wszystkim sam siebie"

"To dla mnie naprawdę ciężkie chwile. Na razie zaszyłem się przy domowym ognisku i pocieszam się w rodzinnym gronie, z żoną i moimi synkami."

"Nie myślę o sportowej przyszłości, czuję próżnię..."
-------------------------------------------------------------------------------------------

No wreszcie Mateusz spokorniał i gada do rzeczy.
 Autor komentarza: LennoxLewisLion
Data: 25-06-2014 11:07:12 
Cytat Łapina :"...Krzysiek Głowacki to obecnie czołówka rankingu WBO i jeśli Marco Huck zwakuje pas, na co się zanosi, stanie do walki o ten tytuł. Po co mu w tej sytuacji walka z Mateuszem?..."


Otóż to.Głowacki jest nr.1 rankingu WBO i dąży do walki mistrzowskiej,a Mateusz przed porażką z Kalengą był 14 -ty w tymże rankingu,więc sensu taka walka dla Krzysztofa nie ma.
==================================================================================================


Cytat:"- Ja najchętniej zobaczyłbym rewanżową walkę Masternaka z Janikiem. To byłby interesujący pojedynek i jest teraz dobry moment, aby go zorganizować - dodał obecny w studiu i współprowadzący program Janusz Pindera."


Również z chęcią zobaczyłbym taki pojedynek.
 Autor komentarza: BOXER
Data: 25-06-2014 11:17:55 
Niech zmieni trenera
 Autor komentarza: twojstary
Data: 25-06-2014 11:25:15 
@maniekz
Ja nie mowie, ze film jest be (bo jest bardzo dobry, na mnie rowniez zrobil wrazenie), ot rozmieszyl mnie tylko opis na YT ;)

Z reszta w sumie sie zgadzam, oprocz tego ze jest jeszcze szansa, zeby cos z Mastera zrobic. Ale trzeba zmienic srodowisko, poukladac sobie w glowie i zaczac walczyc, a nie tylko wychodzic do ringu (chociaz patrzac na polski boks to juz to jest sukcesem ;)).
 Autor komentarza: maniekz
Data: 25-06-2014 11:27:20 
@BOXER niech zmieni SIEBIE.
W Polsce ludziom się wydaje że zmian trenera załatwia sprawę. Tylko w piłce jakoś to się nie sprawdza.

Z walki pamiętam jak Wilczewski mówił o ciosach na dół które wchodziły i składały Kalenge, tyle że Masternak tych ciosów nie zadawał. Może jeden na rundę?

Mnie aż dziw bierze że polscy pięściarze są tak ograniczeni i biją tak mało ciosów na dół które są bardzo skuteczne.
 Autor komentarza: BYKZBRONXU2011
Data: 25-06-2014 11:33:13 
Koles po wpierdolu od Drozda ma jakis uraz..Bał sie wogole wejsc w wymiane ,,Walczył bez jaj
 Autor komentarza: maniekz
Data: 25-06-2014 11:36:16 
@twojstary Masternak to nie Michalczewski i sam kariery sobie nie poprowadzi.

W życiu należy kierować się jedną zasadą. SŁUCHAJ SIEBIE, A NIE DORADCÓW.

Trenerowi należy ufać, a Masternak tego nie robi, bo w 11-12 rundzie nie atakował przewracającego się przeciwnika.

U Masternaka jest taki syndrom przez, który za dużo myśli w ringu i nie ma instynktu.

Wach przynajmniej raz trafił Kliczkę i ruszył na niego, a Masternak pewnie myślał już o tym czy ktoś się w końcu zgodzi na jego walkę z Włodarczykiem.
Gość w ma głowie bałagan i to widać gołym okiem. Znam jego karierę od początków i widać było na materiałach że psychicznie jest słabiutki, tyle że jak się chce to można obudować się skorupą.
Trzeba słuchać jednego człowieka i jemu powierzyć karierę, a jak nie wyjdzie to wtedy wiadomo kto jest za to odpowiedzialny.
 Autor komentarza: twojstary
Data: 25-06-2014 13:36:03 
@maniekz
Ja nigdzie nie napisalem, ze Master od teraz ma sam sobie prowadzic kariere ;)

Jest mlody, jeszcze mozna to naprawic - najwazniejsze, zeby sam zainteresowany chcial zmian na lepsze i cos robil w tym kierunku. Tyle.
 
Aby móc komentować, musisz być zarejestrowanym i zalogowanym użytkownikiem serwisu.