WSPOMNIEŃ CZAR: BOTHA vs TYSON

Przy okazji informacji o walce Andrzeja Wawrzyka (28-1, 14 KO) z Fransem Bothą (48-10-3, 29 KO) przypominamy pamiętną potyczkę "Białego Bawoła" z legendarnym Mike'em Tysonem z 1999 roku. Do czasu nokautu po prawym sierpie "Żelaznego Mike'a" na punkty u wszystkich sędziów "do zera" prowadził świetnie wówczas dysponowany Botha.

Dodaj do:    Dodaj do Facebook.com Dodaj do Google+ Dodaj do Twitter.com Translate to English

KOMENTARZE CZYTELNIKÓW
 Autor komentarza: basu00
Data: 20-02-2014 14:51:42 
Bothą
 Autor komentarza: basu00
Data: 20-02-2014 14:52:18 
No z takim Bothą bym Andrzeja zobaczył...
 Autor komentarza: jestemdejw
Data: 20-02-2014 14:56:42 
Fajne interview po walce ,jak to z Mike'em :D
 Autor komentarza: addam23
Data: 20-02-2014 15:16:54 
Ale marudzą wszyscy...
Moim zdaniem - bardzo dobry rywal dla Wawrzyka.
Przecież Wawrzyk jest ograniczony strasznie. Z kim chcielibyście żeby walczył? Dając w miarę dobrą walkę, ale będąc faworytem.
Botha jest ok.
Będzie zapewne pełen dystans.
Nawet nie zdziwił bym się, jakby to wygrał, jeśli Wawrzyk się zagapi i coś konkretnego wyłapie.
 Autor komentarza: bak
Data: 20-02-2014 15:22:09 
Botha deklasował i robił co chciał z Tysonem w tamtej walce. Miał pecha, że dostał KO.
 Autor komentarza: szansepromotions
Data: 20-02-2014 15:36:42 
Ja tam wolę jak Lewis go znokautował.
Jeden z moich ulubionych nokautów .
 Autor komentarza: bak
Data: 20-02-2014 15:51:10 
Vitali na pewno by sobie pozwolił, żeby Botha zrobił z nim co chciał, to Kliczko by zdeklasował Bothę.
 Autor komentarza: MarshallMathers
Data: 20-02-2014 16:00:33 
@ bak

Skończ z tym Kliczko,on już nikogo nie obchodzi,no może jedynie Ciebie:)opowiedz nam jeszcze o tym,że Mundine to niezły puncher a Stevenson będzie walczył na HBO i SHO jednocześnie bo ma kontrakt z Haymonem,albo opowiedz o wacie Holyfielda.
 Autor komentarza: DanseMacabre
Data: 20-02-2014 16:07:48 
Cios który powalił Bothe to nie był czasem prawy prosty ?
 Autor komentarza: Ania
Data: 20-02-2014 16:34:19 
Pamiętam tę walkę, bo w tym dniu dostałam pieska i nazwałam go "Tyson" :)
 Autor komentarza: Milan
Data: 20-02-2014 16:34:47 
bak
rozbijasz wszystkie mozliwe tematy dzisiaj
na h..j sie pytam to robisz ?
Botha dla Wawrzyka jest ok i niesttey walka nie bedzie spacerekiem bo w zadna fizyczna przemiane cyca nie wierze
 Autor komentarza: lukaszenko
Data: 20-02-2014 16:42:35 
Niezla to walka byla..Tyson faulowal i wykrecal mu rece..Calkiem dobrze Botha sobie radzil az nadzial sie na potezny prawy..
 Autor komentarza: gemba
Data: 20-02-2014 17:14:08 
tyson zafundował bocie cięższe ko niż lewis
 Autor komentarza: didier89
Data: 20-02-2014 17:40:44 
17 letni Tyson skończyłby Bothe w pierwszej rundzie...
 Autor komentarza: bak
Data: 20-02-2014 18:16:40 
@MM

Sam mi ktoś napisał że zawodnicy Haymona walczą na HBO i SHO więc nie do mnie pretensje tylko do tego kogoś ;)

Zresztą jak o wieloletnim championie WBC królewskiej kategorii wagowej, który zdominował wagę ciężką w latach 2003-2004 i 2008-2013 możesz wypowiadać się z taką pogardą? Jest wielu ludzi, których Kliczko obchodzi, a prawda jest taka, że to on zakończył karierę Lennoxa Lewisa, bo LL miał plany na przyszłość (walka z RJJ, rewanż z Tysonem) a Kliczko mu je pokrzyżował bo byłby zmuszony do rewanżu z Vitalim.
 Autor komentarza: bak
Data: 20-02-2014 18:22:11 
Ale najlepiej stosować mechanizm obronny, który nazywa się zaprzeczenie- wiele osób nienawidzi Witalija Kliczki za to, że zdemolował całą wagę ciężką, że on był na tyle dobry, a pretendenci na tyle słabi, że nikt z nim nie miał nawet 20 % szans, że wyniki jego walk były przewidywalne, więc Ci, którzy nienawidzą Kliczki wmawiają sobie, że Vitali nic nie osiągnął, że "nikogo dobrego nie pokonał", że był odporny i nigdy nie leżał na deskach bo walczył z "waciakami" (ta szczególnie Lewis, Kirk Johnson, Sanders, Peter, Arreola, Briggs) i że "każdy rywal Tysona z lat 80-tych i 90-tych by znokautował Kliczkę".
 Autor komentarza: kuba2
Data: 20-02-2014 18:23:12 
Botha był tu w kiepskawej formie. Widoczna już nadwaga i kiepska kondycja. Natomiast zdecydowanie lepiej czuł walkę niż zardzewiały, wypalony już Tyson. Dlatego wlaśnie na pół dziele sukcesy Holyfielda a tym bardziej Lewisa z Tysonem "powięziennym". To juz zdecydowanie nie był "najgroźniejszy człowiek na naszej planecie".
 Autor komentarza: gemba
Data: 20-02-2014 19:19:36 
do bak w 100% zgadzam sie z tobą.witalij to wielki mistrz w hw jak i wielki champion kickboxingu czapki z głów przed witalijem wielki sportowiec
 Autor komentarza: KOSTROMA
Data: 20-02-2014 21:09:49 
bak Witali to znakomity pięściarz w moim odczuciu jeden z najlepszych ciężkich w historii tej dyscypliny a umniejszanie jego osiągnięciom jest co najmniej nie na miejscu.Zgadzam się z tym ,że trafił na nędzne czasy hw gdzie brakowało godnych rywali.Zawsze też uważałem ,że tak znakomity zawodnik łączący wspaniały atletyzm i warunki fizyczne z psychiką twardziela i niebywałą wręcz odpornością bardziej pasował by do "złotej ery lat dziewięćdziesiątych" i pewnie gdyby tak było inaczej wspominalibyśmy jego karierę.Uważam ,że było by tylko kilku pięściarzy "prime" w starciu z którymi nie byłby faworytem min Mike Tyson,Riddick Bowe,Holyfield,Lenox Lewis,Cassius Clay,Holmes nie wiem też jak mogły by się potoczyć walki z fizolami jak Bruno,Foreman czy Cooney.
 Autor komentarza: Whisper
Data: 20-02-2014 21:38:37 
@kuba2
Tyson najważniejsze swoje walki przegrał.
Holyfield podczas walk z Tysonem też nie był w swoim prime (imo prime Holyfielda to 2 walka z Bowe)
To samo Lewis (który w walce z Tysonem był od niego starszy).
 Autor komentarza: Cooperek
Data: 20-02-2014 21:59:13 
bak
Nikt tu nie "nienawidzi" Witka Kliczki. Nikt mu też nie odmawia zasług (przynajmniej ja). Chodzi o to, że nie ma w jego boksie wirtuozerii mistrza, fauluje a walki są brzydkie. Porusza się jak ociężały drewniany niedźwiedź więc ludzie nie chcą go oglądać. Zabił piękno tego sportu. Jak się patrzyło na Roya Jones'a, na Mayweathera, na Tysona, na wielu innych to się mówiło często "Coś pięknego!". A w jego przypadku wręcz odwrotnie.
Ale to nie ma związku z jego osiągnięciami. Nikt ich nie podważa, nikt też nie mówi, że mu się ta dominacja na równi z bratem nie należy. To zupełnie inna rzecz. Po prostu ich się nie da oglądać.
 Autor komentarza: milek762
Data: 20-02-2014 22:25:52 
to już nie był ten tyson co zprzed odsiadki , Bootha brzydko mówiać nie zesrał sie przed Tysonem jak Gołota i mimo ze dostał ko,
to walczył dzielnie nawet chyba do momentu ko prowadził na punkty.
Wtej formie co był tyson to Vitlaij wymęczył tysona by swoja fizycznością i znokałtował go .

co Vitak kliczki Wileki Bokser z haryzmą najlepszy biały Mistrz wagi cieżkiej
jakby hipotetycznie Vitlaij walczył w latach 90 tych byłby również Mistrzem i Holyfield , Tyson lennox , czy Bowe , Birggs , Mercer mieli by znim b. trudne przeprawy
 Autor komentarza: Kikas
Data: 20-02-2014 22:42:46 
b.trudne, ale Lennox go pokonał, to jest FAKT

i moim zdaniem przed przerwaniem walki wygrywał na punkty.

bak, jeśli uważasz że Botha deklasował Tysona przed KO to znaczy że jesteś idiotą.
 Autor komentarza: Ygnac
Data: 21-02-2014 01:17:22 
Zdaniem Kikasa do momentu przerwania walki z powodu kontuzji Witalija, Lennox wygrywał z nim na punkty.
Sędziowie byli innego zdania.
 Autor komentarza: bak
Data: 21-02-2014 02:34:01 
Lennox Lewis mógł odrobić straty gdyby Vitali zaczął siadać kondycyjnie, mógłby go też prędzej czy później przełamać, ale tego nie zrobił- zrobił to sędzia ringowy wraz z doktorem, wbrew zgody obozu Witalija Kliczko. Stąd te kontrowersje i ciągłe debaty p.t. "Co by było po 6 rundzie gdyby nie przerwano walki?". Gdyby dwóch niekompetentnych nie przerwało walki i pozwolili dopuścić Witalija do walki (cutmani panowali nad raną) to dowiedzielibyśmy się co by było.

Również problemem jest to kiedy tę walkę przerwano. Gdyby przerwano ją po 7 rundzie to podliczono by punkty i Vitali 1 punktem (zakładając, że 7 rundę wygrałby Lewis) wygrał walkę. A do 6 rundy przy przerwaniu pas zachowuje champion bez podliczania, stąd ta afera.
 Autor komentarza: Kronk
Data: 21-02-2014 04:45:21 
ANIA

Nie chcę wprowadzać wątków nie związanych z tematem ale zaciekawił mnie ten Twój piesek ponieważ ja też dostałem psa w tamtym okresie. Mianowicie troszkę po walce Tysona z Bothą a było to w marcu 1999
roku :D
Twój piesek jakiej rasy ?
Imię Tyson pasuje do stafforda lub pitbulla :)
Żyje Twój pies jeszcze ?
Bo mój ledwo ale żyje jest dość schorowany ale w końcu 15 lat już ma:D
Co do walki Tyson może przegrywał ale wygrał zasłużenie. Cóż pech Bothy że dał się ustrzelić. Został ciężko znokautowany i tyle. Niemniej Botha w tamtym okresie to była zdecydowanie szeroka czołówka wagi ciężkiej. Polecam tym co nie widzieli jego remisową walkę z Briggsem z tamtego okresu.
PS
Pozdrawiam wszystkich włascicieli piesków urodzonych na początku 1999 roku hehe ;)
 Autor komentarza: Chinaski1
Data: 21-02-2014 07:52:59 
Kronko
Ani nie ma, ale ja znam historię tego pieska
Był to ratlerek. Niestety kilka lat po tym doniosłym wydarzeniu z 1999 roku, kiedy to trafił po czułą opiekę Ani, ratlerek podczas spaceru po parku Moczydło, został w brutalny sposób stłamszony i pożarty przez Irlandzkiego Wilczarza. Omdlewająca na ten widok Ania zdołała tylko usłyszeć "Burger. No nogi. Idziemy na miche po tej przekąsce"
 Autor komentarza: PPS
Data: 21-02-2014 10:35:21 
Może i Vitek prowadził na punkty z Lewisem, ale jakby walka potrwała dłużej to albo by się wykrwawił, albo został kaleką, więc walka przerwana słusznie.
 Autor komentarza: PPS
Data: 21-02-2014 10:35:50 
O ile Lewis nie zostałby znokautowany.
 Autor komentarza: MarshallMathers
Data: 21-02-2014 10:41:48 
@ bak Data: 20-02-2014 18:22:11

Ale nie chodzi o to dlaczego ktoś się wypowiada z pogardą czy nie,tylko o to,że Ty pod każdym tematem gdzie tylko masz okazję zawsze wciskasz swoje bajki o starszym bracie,są tematy nim to tam sobie to pisz,( a mam nadzieje,że tych tematów będzie już tylko mniej) :)

"a prawda jest taka, że to on zakończył karierę Lennoxa Lewisa"

Tak jasne,Ty siedzisz w głowie Lennoxa i wiesz,że obsrał zbroję przed rewanżem z Kliczko.
 Autor komentarza: bak
Data: 21-02-2014 10:46:22 
@Kronk

Moja suka ma 13 lat a wigoru mogłyby jej 3-4 letnie suki pozazdrościć ;D
 Autor komentarza: Matitbg91
Data: 21-02-2014 15:31:43 
MIKE WRÓĆ !!!!!

Boże oglądałem przed wczoraj jeszcze raz Povetkin-Kliczko bo była powtórka na PS, ręce opadają nigdy nie było takiego nudziarza jakim jest Władymir i ten jego asekurancki styl... Zero ryzyka, ciągłe klincze, popychanie, wieszanie się na rywalach nawet jak ma ich juz na widelcu.


Wróc MIKe i ustrzel tą Ukraińską psitę...
 Autor komentarza: Matitbg91
Data: 21-02-2014 15:40:47 
Jeszcze to jak został wygwizdany, gdy przemawiał po "walce" i standardowo wciskał kit o świetnej wojnie, dwóch championach etc

Na walce Mago z Perezem tak samo, gdy go tylko pokazali go na trybunach od razu zaczęły się gwizdy i buczenie.
 
Aby móc komentować, musisz być zarejestrowanym i zalogowanym użytkownikiem serwisu.