CHARLO vs ROSADO: STATYSTYKI CIOSÓW

Mocny Gabriel Rosado (21-8, 13 KO), który w ostatnich kilkunastu miesiącach napsuł sporo krwi czołowym pięściarzom wagi średniej miał być dla Jermella Charlo (23-0, 11 KO) najpoważniejszym testem w karierze, ale 23-letni "Iron Man" nie dał mu najmniejszych szans i wygrał zdecydowanie na punkty, pokazując piękny, bardzo skuteczny boks.

Warto zwrócić uwagę na fantastyczną skuteczność Charlo, który świetnym lewym prostym otwierał drogę do kombinacji, a te lądowały na głowie Rosado i szybko doprowadziły do kolejnego groźnego rozcięcia Gabe'a, który niestety zamienia się w wymagającego journeymana.

Wszystkie ciosy:
Charlo - 239 z 480 (50%)
Rosado - 94 z 531 (18%)

Ciosy mocne:
Charlo - 138 z 222 (62%)
Rosado - 79 z 370 (21%)

Ciosy proste przednią ręką:
Charlo - 101 z 258 (39%)
Rosado - 15 ze 161 (9%)

Dodaj do:    Dodaj do Facebook.com Dodaj do Google+ Dodaj do Twitter.com Translate to English

KOMENTARZE CZYTELNIKÓW
 Autor komentarza: beniaminGT
Data: 27-01-2014 16:10:45 
Co z bzdura! Rozcięcie nastąpiło po ciosie głową Charlo, który to w całej walce zaprezentował antyboks. Parę obcierek i ucieczka. Coś obrzydliwego. I tak przez 12 rund. Gdyby nie fakt, że Rosado wiedział, że musi znokautować rywala, walka byłaby lepsza w jego wykonaniu i zapewne zwycięska.

Jeden z sędziów dał 100-90! Wał jak cholera. 96-94, może 97-93
Za co te rundy? Za antyboks? Za bieganie po ringu? Rosado o tym wiedział, więc parł do przesadnie ryzykując - i zebrał trochę waty robiącej wrażenie na skorumpowanych sędziach.

Fakt, Charlo zaprezentował niesamowitą zdolność i wydolność przemieszczania się i uciekania przed walką, ale to nie jest przedmiotem boksu. Gdyby Rosado stanął, walka przestałby się toczyć. Szkoda, że chociaż jednej rundy tak nie zawalczył.
 Autor komentarza: ekspertinho
Data: 27-01-2014 17:18:11 
Rosada=wymagający tester wagi średniej. Ma kawał serducha,zawsze zostawia wiele zdrowia w ringu,jednak szklana szczeka daje znac o sobie. Pamietam jego walke z Guerrero,gdzie dał naprawdę dobrą walkę. Byłem przekonany,że Fernando Guerrero będzie mistrzem świata,jednak się myliłem.
 Autor komentarza: CELko
Data: 27-01-2014 17:41:07 
Charlo anty boks?Gość ma dobrą defensywe lubi kontrować do tego praca nóg i trzymanie zasięgu super wygląda.Nie dał szans Rosado.Jak dla mnie czołówka wagi Charlo
 Autor komentarza: Lukaszz
Data: 27-01-2014 17:41:42 
Zgadzam się z Beniaminem. Choć walkę oglądałem dopiero od 6 rundy (wtedy ktoś zarzucił działającego strema tutaj na ORGu) to oceniając tą walkę mogę się podpisać pod słowami kolegi.

Charlo ciągle na wstecznym, unikający walki i Rosado stale idący do przodu w roli agresora. Jak widać można punktować takie walki 100-90, to dla mnie jest skandaliczne! Gab nie umiał się dobrać do skóry Charlo, choć w 8 czy 9 rundzie zaiskrzyło, ale tylko na chwilę.

Zgadzam się również, że kontuzja Rosado nie była wynikiem otrzymanych ciosów, była w przerwie między rundami powtórka na której widać jak powstało rozcięcie Gabriela, które dodatkowo poza unikającym walki przeciwnikiem utrudniało mu zadanie.

Niektórzy widząc walki Rosado z Quillinem i Charlo powiedzą, że znacznie lepiej wypadł na tle tego pierwszego, zdecydowanie bardziej wymagającego i utytułowanego pięściarza. Jednak styl robi walkę. Quillin to bitny chłopak, nie to co Charlo.

I na koniec już, szkoda kolejnej porażki Gabriela, który za niedługo zostanie ekskluzywnym journeymanem, choć umiejętności i ambicje ma na pewno zdecydowanie większe. Moim zdaniem powinien spróbować z innym trenerem. Z Billie Brisco się bardzo lubią i przyjaźnią, ale biznes to biznes. Ostatni dzwonek, aby coś jeszcze osiągnąć! Przydałby się również jakiś znaczący promotor, bo wystarczy, że za takim Charlo stoi Al Haymon, a karty punktowe 100-90 wydrukowane zostają już przed walką...

@ekspertinho
Jaka szklana szczęka? Co za bzdury! Widziałeś walkę chociażby z Gołowkinem???
 Autor komentarza: Matys90
Data: 27-01-2014 17:47:49 
Bardzo lubię Rosado, ale spokojnie można tę walkę wypunktować 100-90, ja dałem Gabrielowi tylko jedną rundę. Pokaz boksu w wykonaniu młodego Charlo, który rozegrał ten pojedynek jak profesor. Kontuzja jak najbardziej po zderzeniu głowami, ale nawet komentatorzy myśleli, że po ciosie dopóki nie pokazano odpowiedniej powtórki.

PS Qullin to typowy kontrobkser, żaden "bitny chłopak", po prostu bardziej dziurawy w obronie niż Charlo.
 Autor komentarza: Lukaszz
Data: 27-01-2014 17:52:31 
Matys90
Quillin lubi się bić i wchodzić w wymiany. Całkowite przeciwieństwo walczącego defensywnie Charlo!
 Autor komentarza: ekspertinho
Data: 27-01-2014 17:59:57 
Lukaszz

A widziałeś walkę Rosado-Angulo???
 Autor komentarza: beniaminGT
Data: 27-01-2014 18:06:44 
Matys90:

"Bardzo lubię Rosado, ale spokojnie można tę walkę wypunktować 100-90"

Mylisz się. Nie można. 100-90, to deklasacja. A trudno deklasować kogoś, przed kim trzeba cały czas uciekać.

Rosado był w tej walce do końca. Kilka razy wstrząsnął rywalem, sam nigdy nie był naruszony. Patrząc po amatorsku, przewaga Charlo była duża, ale z punktu widzenia boksu zawodowego - który polega, albo przynajmniej powinien polegać, na widowiskowości i dążeniu do nokautu - walka była wyrównana.

Ja punktowałem 96-94 dla Charlo, aczkolwiek z niesmakiem. Zrozumiałbym nawet coś takiego, jak ukaranie pięściarza werdyktem za antyboks. Tak, jak został ukarany De La Hoya w walce z Trinidadem. Był lepszy, ale ostatnie rundy uciekał i ukarano go porażką.
96-94 dla Rosado byłoby de facto sprawiedliwsze niż 100-90 dla Charlo.
 Autor komentarza: Matys90
Data: 27-01-2014 18:12:31 
Całkowite przeciwieństwo Charlo to Angulo, ale nie Qullin ;) Qullin jak najbardziej walczy defensywnie, na tylnej nodze, czasem jednak musi się bić, bo nie ma takiej pracy nóg jak Charlo czy Lara.

Rosado nie jest szklany, Angulo to jest bestia pod względem siły, wagi i ciosu w 154, złapał młodego, zielonego Rosado swoim firmowym sierpem przy wychodzeniu z klinczu, którego to ciosu Gabriel dodatkowo nie widział.

Jeśli to jest symptom bycia szklanym, to Ali jest mega szklany bo złożył się po sierpie Fraziera? Albo sir Henry Coopera?

Jeśli Rosado ma coś "szklanego" to jest to skóra, konkretniej może dość uwydatnione kości policzkowe i łuki brwiowe. Tak zbaczając nieco z tematu, to myślę, że Gołowkin może mieć podobny problem, ma to nasz Włodarczyk, myślę że ma i będzie mieć Masternak.
 Autor komentarza: Matys90
Data: 27-01-2014 18:20:59 
beniaminGT, nie wygłupiaj się, na początku myślałem, że ironizujesz ;) Takie są zasady tej dyscypliny, i wg tych zasad Charlo jak najbardziej zdeklasował ambitnego Rosado. Antyboks to pokazali Burgos albo Agbeko w ostatnich walkach, Charlo nawsadzał masę czystych ciosów w przeciwnika.

Nie będę nikogo przekonywał, że musi mu się to podobać, ale tak to działa i mi to odpowiada. De La Hoya z Tito uciekał i nie zadawał ciosów, to jest różnica.
 Autor komentarza: ekspertinho
Data: 27-01-2014 18:21:32 
Ok,może nieszklany,ale z dziurawą obroną jak ser szwajcarski.
 Autor komentarza: Krzych
Data: 27-01-2014 19:11:40 
Co za miazga. Dawno nie widziałem tak jednostronnych statystyk. Walka wizualnie nie było aż tak nierówna ale było widać różnicę klas. Charlo to wielki talent. Czekam na jego następne walki
 Autor komentarza: Lukaszz
Data: 27-01-2014 21:43:14 
Redaktor który pisał tą wiadomość niech obejrzy video z walki. Jest u konkurencji. Między 6, a 7 rundą jest powtórka na której wyraźnie widać na skutek czego pojawiło się rozcięcie u Rosado! Na pewno nie było ono wynikiem otrzymanych ciosów, lecz zderzenia głowami!
 Autor komentarza: LegiaPany
Data: 27-01-2014 22:22:24 
osobiscie nie jestem jak na razie zbytnio przekonany do tego charlo - co prawda jest juz w szerokiej czolowce sredniej ale nie daje mu na razie szans z obecnymi mistrzami
 
Aby móc komentować, musisz być zarejestrowanym i zalogowanym użytkownikiem serwisu.