SALIDO: SZANSA DLA ŁOMACZENKI JEST OBRAZĄ DLA POZOSTAŁYCH PIĘŚCIARZY

Prawdopodobnie w marcu dojdzie do niesamowicie ciekawej potyczki pomiędzy mistrzem WBO wagi piórkowej Orlando Salido (40-12-2, 28 KO) z dwukrotnym mistrzem olimpijskim, Wasylem Łomaczenką (1-0, 1 KO). Meksykański twardziel nie jest zadowolony z faktu, że Ukrainiec dostąpi zaszczytu walki o tytuł już w drugim zawodowym występie. Jego zdaniem jest to niesprawiedliwe wobec innych pięściarzy, którzy latami budowali swoją pozycję w rankingach.

- Szansa dla Łomaczenki jest odbrazą nie tylko dla mistrza, ale i wszystkich sklasyfikowanych w czołówce rankingu i czekających na walkę o pas. Nagle przychodzi jakiś chłopiec i w drugim występie walczy o tytuł. To brak szacunku dla wszystkich. Wszyscy są zdania, że on ma potencjał i zostanie czempionem. Ja jestem twardym zawodnikiem i zostawię wszystko w ringu, ludzie o tym wiedzą - powiedział Salido.

Salido niejednokrotnie był skreślany przed swoimi występami, by później udowodnić swoją wartość już w ringu. Tym razem wielu postrzega Łomaczenkę jako faworyta tego starcia, jednak Meksykanin nie przejmuje się tymi opiniami.

- To będzie trudna walka, on jest utytułowanym amatorem, zdobył złoty medal na igrzyskach. Zawodowstwo to jednak inna bajka i udowodnię to. On jest faworytem, jednak to mnie nie obchodzi. Wiem, co mam robić w ringu. Mam doświadczenie, walczyłem z wielkimi mistrzami i mam wszystko, by wygrać - dodał "Siri".

Dodaj do:    Dodaj do Facebook.com Dodaj do Google+ Dodaj do Twitter.com Translate to English

KOMENTARZE CZYTELNIKÓW
 Autor komentarza: arpxp
Data: 29-12-2013 19:38:50 
Zdobył nawet dwa złote medale i mam nadzieję, że pokaże Meksykaninowi w ringu, dlaczego tak szybko dostał szansę.
 Autor komentarza: Imperator
Data: 29-12-2013 19:49:15 
Może mieć 15 złotych, 16 granitowych i 19 marmurowych. Nie zmienia to faktu, że zdobył je w amatorstwie. Zgadzam się z Salido, że Ukrainiec dostał za szybko walkę o pas. Jest wielu bokserów, którzy mieli ciężką, mozolną drogę, aby dojść do walki a przychodzi taki chłopak i dostaje prezencik.

Układy i układziki - niestety.
 Autor komentarza: przemekw33
Data: 29-12-2013 20:03:47 
i mogą sie przejechać bo Salido nie bedzie taki łatwy do przejścia
 Autor komentarza: Gogolius
Data: 29-12-2013 20:12:45 
1. Ja to widzę tak, koleś ma ponad 300 wygranych przy jednej porażce na amatorstwie - to się zdarza tak rzadko, że może się również zdarzyć inna małoprawdopodobna rzecz a więc atak na pas w drugiej zawodowej walce i to właśnie za bogatą karierę amatorską dostał ten title-shot. Jakby miał 30 walk na amatorstwie to byłby to układzik, ale tak to myślę że nie jest źle.

2. On tego raczej nie wygra z Salido. Nie wiem jak tam u niego z kondycją, ale Salido jest nie do ruszenia w pierwszych rundach, a im dalej w las tym Łomaczence będzie trudniej. Dla mnie 80:20 dla Orlando.
 Autor komentarza: Kabul
Data: 29-12-2013 20:15:13 
W 100% popieram wypowiedź Imperatora. Należy pamiętać, że wielu dobrych bokserów musi łączyć pracę zawodową z boksem.. Wybić mogą się tylko poprzez mozolną rankingową wspinaczkę i walkę o tytuł. Wielu z tych zawodników zaciska zęby i pnie się w górę a tutaj przychodzi taki Ukrainiec i on ma wszystko z górki. Jaki dobry nie był by Łomaczenko to moim zdaniem promotorzy mogliby zachować się fair w tym wypadku bo Wasyl prędzej czy później pas zdobędzie.
 Autor komentarza: arpxp
Data: 29-12-2013 20:41:02 
Ale Łomaczenko chce tworzyć historię. Nie jego wina, że ma talent i mocną pozycję w Top Rank. To nie jest Szumenow, który dostał title shota z okazji imienin.
 Autor komentarza: owenn1988
Data: 29-12-2013 20:52:52 
"Układy i układziki - niestety" ja raczej nazwałbym to ukłonem w strone Łomczenik za wybitne osiagniecia w amatorce. Akurat zaistniała sytuacje jest dla mnie wpełni zakceptowalna, Salido ma dzieki temu wieksze szanse na zwyciestwo , wiec on nie powinien narzekać. Mozna byc w czołowce rankingów pokonujac przez wiele lat samych ogórkow jak Jonak i Kołodziej, ale kazdy przeciętny fan boksu wie iz obaj panowie nie maja zadnych szans na tytuł, wiec z "moralnego" punktu widzenia walka Salido-Łomczenko nie powinna nikogo dziwić
 Autor komentarza: MarshallMathers
Data: 29-12-2013 20:55:45 
Ja też zgadzam się z Imperatorem.Inni musza pracować na walkę o tytuł a on ma ją od ręki.Fakt na amatorstwie miał wszystko,ale amatorstwo a zawodostwo to dwie inne rzeczy.
 Autor komentarza: Lukaszz
Data: 29-12-2013 21:06:35 
Salido mówi to co chcą uslyszeć kibicie (ale na pewno nie wszyscy, ciężko oszacować czy większość, czy mniejszość?). Szuka poklasku i chce się przypodobać.

Jednak tak naprawdę sam doskonale wie, że Łomaczenko to wielkie zagrożenie i bardzo duże ryzyko utraty pasa. Wszak Wasyl to mlody, ambitny chlopak, glodny sukcesów z fantastyczną karierą amatorską.

Dlatego też slowa Meksyka wydają się być oczywiste, albowiem dla niego samego lepiej byloby teraz stoczyć jakąś luźniejszą walkę i potrzymać ten pasek jak najdlużej.

Jednak Arum nie po to podpisywal kontrakt z Wasylem, aby ten mozolnie budowal swój rekord na ogórkach (wzorem choćby naszej lokalnej grupy UKP). Ukrainiec ma wszystko by zostać gwiazdą światowego boksu. I co najważniejsze wciąż jest mlody! Dostal szansę przejścia do historii, bo już w drugiej walce może zdobyć mistrzostwo świata. Jednak nie zapominajcie, że ten chlopak zostaje rzucony na glęboką wodę. Jeżeli wygra będzie wielki, jeżeli przegra jego kariera na pewno trochę przystopuje. Dlatego też nie ma co marudzić, bo za darmo tego pasa w prezencie nikt mu nie da!

Apropo jeszcze żali Salido. Przegral z Mickym Garcią wlaśnie ten sam pas, który obecnie posiada. Nie stoczyl później żadnej walki, a po utracie pasa przez Garcie (nie zrobil wagi), Salido z miejsca dostaje szansę odyzskania pasa w walce z Cruzem. Czy to bylo fair wobec innych pięściarzy z rankingu WBO? Pięściarz, który utracil pas, zaraz w kolejnej walce dostaje szansę odzyskania. Czy to jest w porządku wobec innych???

Calym sercem za Wasylem. Kibicuję temu chlopakowi, niech robi wielką karierę w Stanach!
 Autor komentarza: owenn1988
Data: 29-12-2013 21:15:29 
Lukaszz
Dokładnie, ciezko zrozumiec zal Salido biorac fakty ze: Pieniadze napewno beda sie zgadzaj prawdopodobnie najlepiej jak to obecnie jest mozliwe w jego wadze
2) Zainteresowanie kibiców bedzie ogromne na całym swiecie bokserskim
3) wyzwanie sportowe rowniez
 Autor komentarza: Krzych
Data: 29-12-2013 21:30:24 
Z jednej strony Salido ma rację ale z drugiej Lomaczenko po tym co osiągnął na amatorstwie może dostać taką szanse. Prawda leży gdzieś po środku. I punkt widzenia Salido i punkt tych, którzy się z nim nie zgadzają jest tutaj słuszny. Czasem tak się zdarza.

A co do samej walki to ja sobie absolutnie nie wyobrażam człowieka z jedna zawodową walką pokonującego takiego wyjadacza jak Salido. Jak Lomaczenko wygra to będzie to na prawdę niesamowite osiągnięcie ale moim zdaniem zakończy walkę na deskach. Stawianie go w roli faworyta w tej walce to dla mnie jakiś kosmos. Z resztą co tu dużo mówić. Przekonamy się
 Autor komentarza: clyde22
Data: 29-12-2013 22:10:53 
Dlaczego fenomenalny bokser mialby tracic czas na przecierki z przecietniakami? Pomysl walki o tytul w debiucie zweryfikowany na druga walke byl Wasyla, a nie Aruma. Arum wcale nie byl entuzjasta tego rozwiazania. Skoro Salido uwaza, ze jest za szybko dla Wasyla, to niech sie z nim rozprawi w ringu. Wasyl to dwie klasy wyzej niz Cruz, a Orlando nie protestowal gdy bil sie z nim o wakat. Byc moze Ukrainiec powinien jednak stoczyc kilka walk, ale skoro czuje sie mocny niech bierze pas. Miejmy nadzieje, ze jak go zdobedzie, to nadal bedzie szukal wyzwan. Tego dzisiaj brakuje. Gdyby Rigo poszedl wyzej na walke z Wasylem, bylaby rewalacja. Lomaczenko ma styl, ktory sprawilby problemy Kubanczykowi...
 Autor komentarza: Jabba
Data: 29-12-2013 23:36:54 
Dokładnie. Cruz też dostał walkę z kosmosu, a Salido siedział wtedy cicho. Wasyl nie traci czasu i poszedł specjalnie do Top Rank po to żeby dostać walkę o pas w drugim występie. Salido to wyjedacz jednak po tylu już wojnach i tylu łomotach, że już na pewno nie jest w swoim prime. Łomaczenko to talent jakich mało, sposób w jaki walczył w swoim debiucie mógłby zawstydzić nie jednego zawodowego wyjadacza. Przecież on tam pokazał mnóstwo technik, trików - rzeczy których tacy jak Wilder, Joshua, Murata, David Price, Kołodziej, Gerber czy kto tam jeszcze jest jeszcze się nie nauczyli.
 Autor komentarza: HeadCrusher
Data: 30-12-2013 08:33:49 
Cruz dostał szanse za swoje homosiostwo.
 Autor komentarza: StonkaKartoflana
Data: 30-12-2013 09:47:39 
clyde22 - niestety to Wasyl raczej pójdzie wyżej, bo jest wysoki i młody więc fizycznie się jeszcze naturalnie rozwija jak każdy facet do 27-30roku.
Rigondeaoux ma 164 wzrostu, i naturalnie się już jego waga nie zwiększy.
Tak więc tuczenie Kubańczyka czy "suszenie" Ukraińca średnio ma sens a wynik walki może być nie adekwatny to kasy którą prezentują.

Oczywiście może i do walki dojdzie ze względu na hajs. Ale czy wygrana np Lomoczenki będzie w pełni wartościowa gdy do ringu wniesie 6kg więcej, Lub wygrana Rigondeaouxa gdy będzie bił wysuszonego trupa.
 Autor komentarza: clyde22
Data: 30-12-2013 09:58:14 
Od 122 funtow do 126 nie tak daleko, a taka walka bylaby fascynujaca. Rigo nie ma godnych rywali w super koguciej, Frampton czy Quigg to melodia przyszlosci, Donaire poszedl w gore i tak naprawde tylko mowi o rewanzu. Moim zdaniem Rigo vs Loma w 126 funtach to fantastyczne starcie umiejetnosci i stylow. Limit moze pomoglby troche Wasylowi,ale Rigo rownowazy to klasa. On tez musi szukac wyzwan, bo w swojej wadze ich nie ma. Zreszta kazdy geniusz podbijal kilka kategorii wagowych, Rigo nie jest jeszcze zbyt stary na to.
 Autor komentarza: StonkaKartoflana
Data: 30-12-2013 10:39:25 
Gdyby Gamboa walczył jak 3 lata temu jego starcie z Wasylem mogłoby być rewelacyjne. Gamboa łatwo bił jedynego pogromcę łomoczenki, z którym wasyl tak naprawdę w rewanżach tez nie do końca sobie radził
 Autor komentarza: StonkaKartoflana
Data: 30-12-2013 10:39:49 
t
 Autor komentarza: StonkaKartoflana
Data: 30-12-2013 11:32:06 
chodzi o Salimowa
 Autor komentarza: clyde22
Data: 30-12-2013 11:46:44 
Jesli chodzi o Gamboe to niepotrzebnie zerwal kontrakt na walke z Riosem, bylby dzisiaj w zupelnie innej pozycji. Ale szwendanie sie i "gangsterka" w otoczeniu Floyda, a potem podpisanie kontraktu z 50 Centem wyszly mu bokiem. 50 nie ma ani sily przebicia w swiatku promotorskim ani pomyslu na kariere Gamboy czy Andre Dirrella. Gamboa moze tylko miec nadzieje, ze Arum pozwoli mu walczyc z Mikey Garcia.

Lomaczenko zas ma styl, ktory powinien szybko zaskoczyc na ringach zawodowych, to co pokazal z Ramirezem to nawet nie 50% mozliwosci.
 Autor komentarza: StonkaKartoflana
Data: 30-12-2013 12:12:18 
clyde22 - niestety Gamboa plus 50C to "głupi i głupszy team". żaden młody bokser nie zrobił takiego regresu w ostatnich dwóch latach.
lomomeczenko moim zdaniem ma świetny styl do pro.
 Autor komentarza: Janusz1970
Data: 30-12-2013 13:35:28 
Salido zostanie rozpykany jak dziecko w tej walce. Łomaczenko ma 95% szans w tej walce, moze i nawet przez Ko to wygra w koncowych rundach
 Autor komentarza: clyde22
Data: 30-12-2013 15:50:08 
@Stonka

To pelna zgoda, a co do Selimowa to tez bardzo dobry bokser. Widzialem tylko ich walke w WSB z Lomaczenka.
 Autor komentarza: os8
Data: 30-12-2013 16:30:41 
Dla mnie głosy, że Salido nie prostestował, że dostał walkę z marszu o tytuł, po jego utracie to już trochę przegięcie. Salido to jeden z dosłownie KILKU bokserów zawodowych na szczycie, który doszedł do tytułów mistrzowskich będąc całą karierę w pozycji underdoga mając niemedialny rekord. Zaczynając karierę jako 16 latek i boksując z dorosłymi facetami po barach do kotleta za psie pieniądze. To, że jest tam gdzie jest, zawdzięcza tylko i wyłącznie tym co pokazuje w ringu. Kontrakt promotorski podpisał późno i gdyby nie wygrywał nigdy byśmy go nie widzieli w telewizji. Sory panowie, ale kto jak kto- Siri może tak mówić.
 Autor komentarza: boxingfan00
Data: 30-12-2013 19:46:57 
100% zgody z Salido, nie po to ludzie latami budują swoją pozycję na ringach zawodowych, żeby zawodowy debiutant dostawał walkę za nic.
 
Aby móc komentować, musisz być zarejestrowanym i zalogowanym użytkownikiem serwisu.