ŁAPIN: KRZYSIEK MUSI BYĆ SKONCENTROWANY

- Zrobił się mądrzejszy, a gdy poprawiło się w domu, to i w pracy. On potrafi wszystko, tylko nie zawsze to wychodziło, bo były spięcia, patrzenie na inne rzeczy, nie na zbliżającą się walkę. Zawsze mówiłem, że Krzysiek potrafi bardzo dużo. Niektórzy patrzyli na mnie z przymrużeniem oka, aż wreszcie pokazał klasę w dwóch ostatnich walkach, a jego możliwości są jeszcze większe - mówi w rozmowie z Faktem Fiodor Łapin, trener Krzysztofa Włodarczyka (48-2-1, 34 KO), który w nocy z piątku na sobotę w Chicago stanie do obrony pasa federacji WBC kategorii junior ciężkiej, mierząc się z Giacobbe Fragomenim (31-3-2, 12 KO).

Podczas przygotowań pojawiło się kilka nieprzewidzianych przeszkód, ale szkoleniowiec naszego jedynego mistrza świata ogólnie jest zadowolony z całego cyklu.

- Nie zawsze wszystko grało. Krzysiek miał chorobę, brał antybiotyk, pewien etap nam uciekł. Trzeba było popracować nad większą koncentracją. Ale mieliśmy dobrych sparingpartnerów. Chłopaki dawali z siebie wszystko, ciężko pracowali na swoje pieniądze, a i tak parę razy się zachwiali po ciosach. To normalne u Krzyśka. On bazuje na sile ciosu. Jak rzuci rękę, to nie ma szans, by przeciwnik tego nie poczuł.

"Diablo" zmierzy się z podstarzałym Włochem już po raz trzeci. Wydaje się być zdecydowanym faworytem, lecz Łapin ostrzega przed lekceważeniem rywala.

- Krzysiek jest faworytem, ale doceniamy charakter i siłę woli Włocha. Nie wiem, jak walka się skończy. Krzysiek musi być maksymalnie skoncentrowany, podczas pojedynku i przed nim.

Dodaj do:    Dodaj do Facebook.com Dodaj do Google+ Dodaj do Twitter.com Translate to English

KOMENTARZE CZYTELNIKÓW
 Autor komentarza: Shogun90
Data: 05-12-2013 11:33:59 
O ile walka z Palaciosem była całkiem niezła i plama z pierwszej potyczki została zmazana , to nie rozumiem zachwytów nad walką z Czakijewm . Przecież Włodar dostawał tam wciry i wygrał tylko dlatego , bo rusek się wystrzelał na jego gardzie . Chwała diablo , że potrafił to wykorzystać , ale Włodarczyk to taki zwodnik , który nie dominuje swoich przeciwników . Niby wygrywa te walki przed czasem , jednak pozostaje niedosyt , bo przecież wcześniej przegrywał na punkty . Z Zawpdnikami o dobrej kondycji to już nie przejdzie . Z obecnych mistrzów dawałbym 50 na 50 szans z Hernandezem , natomiast w pozostałych walkach nie widzę Włodarczyka jako zwycięzce .
 Autor komentarza: kibicfg
Data: 05-12-2013 11:57:37 
Po pierwsze Czakijew to jednak duzo wyzsza polka niz Palacios. To doskanaly amator, wielu uwazalo go za faworyta w walce z Diablo. Twoim zdaniem zdaniem mial sie pykac na punkty z mistrzem olimpijskim? Kazdy wiedzial za Diablo na punkty nie wygra w Rosji. Taktyka byla idealna oczywsicie ze troche za duzo Krzysiek przyjal ale z takim przeciwnikiem ciezko nic nie zebrac Diablo to nie Wladek. Moim zdaniem wlasnie Hernandez bylby najtrudniejszym przeciwnikiem z obecnych mistrzow. Dziadka z Panamy Diablo by w koncu zmeczyl podbnie jak cepiarza z Niemiec.
 Autor komentarza: bossman
Data: 05-12-2013 12:03:40 
Autor komentarza: kibicfg
Data: 05-12-2013 11:57:37
Zgadzam się w 100%. Właśnie to samo chciałem odpisać. Taktyka na walkę z Czakijewem była mądrze przemyślana. Tak właśnie Diablo powinien boksować.Polować na mocny cios spoza szczelnej gardy. A co do Hernandeza- to co pokazał w ostatnim pojedynku Hernandez nie powinno być żadną przeszkodą dla Włodarczyka.
 Autor komentarza: un4given
Data: 05-12-2013 12:18:41 
Włodar taki juz ma styl. Malo ciosow rzuca ale jak juz rzuca to zazwyczaj trafia a rywala boli... Mysle ze Hucka by upolowal predzej czy poźniej a przed prawymi prostymi Marco na pewno latwiej byloby mu sie bronic niz przed sierpami zakrecanymi za ucho al'a Czakijew.
 Autor komentarza: szansepromotions
Data: 05-12-2013 12:22:22 
Skopiuję swój koment sprzed paru newsów .

Diablo daje fajne walki , ale jak ktoś naciera , wiadomo , że styl robi walkę .
Nie wiem co się stało , ale w obecnym stylu Krzysiek zaczął walczyć dopiero od II walki z Cunnem , wcześniej był o wiele bardziej ofensywnym zawodnikiem.
Nie do końca jestem do tego przekonany i uważam , że Dobry technik , nie podpalający się , ma spore szanse wygrać z Włodarem.
Moim zdaniem , najgorszym wyborem dla Polaka będą Hernandez , Lebedev, Drozd i Jones ( ten chyba najgorszy , ze swoją szczęką z betonu , wzrostem i zasięgiem ).

Nie mówicie o taktyce z Chakievem , bo była tam bardzo kiepska sytuacja , a nie taktyka. Z super średnim Greenem wyglądało to podobnie i to jest bardzo niepokojące

Spotkałem się z naszym mistrzem WBC jakiś miesiąc temu i w zasadzie mam dosyć negatywne odczucia . Podbiłem tylko po by zrobić zdjęcie i co najwyżej zamienić parę zdań ( wiadomo , to normalny człowiek jak każdy , więc nie chciałem za bardzo zawracać dupy ).
Odpowiadała półsłówkami , mruczał i się odwracał , Bucowato w każdym razie .
Może i byłoby to zrozumiałe jakby był otoczony przez tłum fanów , ale w całym centrum handlowym , wśród osób które nas mijały , rozpoznałem go ja i co najwyżej jakiś chłopak posłał spojrzenie jakby go kojarzył i tyle.
 Autor komentarza: glaude
Data: 05-12-2013 13:47:49 
Panowie, nie próbujcie robić z Krzyśka technika, bo to się nie uda.
Łapin kilka lat temu próbował do jego stylu wprowadzić elementy techniczne i okazało się, że to był najgorszy boksersko okres w karierze Diabła.

On jest najbardziej skuteczny polując w drugiej części pojedynku na podmęczonych rywali. A że ma mocne ciosy z obu rąk, może sobie na to pozwolić. Do tego ma instykt drapieżnika i zranionego przeciwnika zawsze stara się dobić.
Według mnie Diabeł w CW jest groźny dla każdego, poza Jonesem.
 Autor komentarza: glaude
Data: 05-12-2013 13:52:11 
@szansepromotions

Faktycznie zachowanie nie najrozsądniejsze z jego strony, tym bardziej, że to my oglądamy (czytaj: PŁACIMY za) jego walki.
Z drugiej strony mógł mieć zły dzień (jak każdy z nas czasami), a jak zrobiłby zdjęcie z Tobą, pewnie inni też by to zauważyli i chcieli po fotce. W galerii jest zawsze tłum, więc godzinę z życiorysu miałby wyciętą- i to na czynności, których najwyraźniej nie lubi.
 Autor komentarza: krzysiek34
Data: 05-12-2013 13:56:40 
glaude
Zgadzam się z Tobą że jedną z większych głupot jest zmienianie na siłę stylu w jakim walczy dany pięściarz. Każde takie próby kończą się zwykle żałośnie a "amerykanski" styl Adamka jest tego przykladem.
 Autor komentarza: Clevland
Data: 05-12-2013 13:59:29 
Walka z Czakijevem to był oklep Włodarczyka.
Wygrał. Tak, ale po jakiej walce.

Taktyką nie jest dostawać lanie i czekać aż przeciwnik się zmęczy.
Szczególnie po takim przebiegu walki.

Włodarczyka nie idzie oglądać.
 Autor komentarza: szansepromotions
Data: 05-12-2013 14:02:36 
Może i tak , zdjęcie zrobił bez problemu, ale te pare zdań właśnie to był dla niego ciężar.
Na prawdę polecam walki krzyśka sprzed cunnighama II, chociażby ich pierwszą walkę albo tą z melkomianem(którą przegrał) . To był zupełnie inny włodar, moim zdaniem coś dalej w nim siedzi , że boi się podjąć ryzyka
 Autor komentarza: szansepromotions
Data: 05-12-2013 14:03:50 
Polecam zobaczyć , miało być
 Autor komentarza: un4given
Data: 05-12-2013 14:04:10 
glaude

Zalezy co rozumiesz przez pojecie "technika". Ale nie sadze ze mozna miec duzo zastrzezen do techniki ciosow wyprowadzanych przez Wlodarczyka. IMHO lewy jab czy lewy sierp Wlodar ma na wysokim poziomie.
 Autor komentarza: BeyrootPl
Data: 05-12-2013 14:04:16 
Kurs na Diablo zabija. 1, 06 ;)
 Autor komentarza: BeyrootPl
Data: 05-12-2013 14:25:22 
Kurs na Diablo zabija. 1, 06 ;)
 Autor komentarza: glaude
Data: 05-12-2013 14:33:15 
@un4given

Miałem na myśli nie wytrenowany jeden- czy dwa elementy bokserskiego rzemiosła, ale cały ich repertuar, w tym głównie szybkość. Diabeł nie chodzi finezyjnie na nogach. I to zarówno w obronie, jak i w ataku.

Do tego tułów też niespecjalnie ma nawykły do balansu- chociaż ostatnimi czasy ten element oceniam na mały plus.

No i aktywna obrona- a w sumie jej brak.
O dystansowaniu nogami już napisałem- jest dość statyczny. Aktywnych zasłon w zasadzie też nie używa i bazuje na sztywnej podwójnej gardzie + od niedawna gibanie tułowiem i biodrami.

P.S.
jeśli chodzi o ciosy muszę go też pochwalić, że coraz częściej bije na korpus- to naprawdę genialna robota Łapina, ze go wreszcie tego nauczył. Przy takich mocnych rękach, takie uderzenia zawsze bolą i szybciej zmęczą przeciwnika.
 Autor komentarza: glaude
Data: 05-12-2013 14:35:19 
No i Krzysiek mało bije seriami, w zasadzie zadaje same pojedyncze ciosy.
Co może też nie jest takie złe przy jego stylu, bo dłużej zachowuje siły dzięki temu w walce.
 Autor komentarza: kibicfg
Data: 05-12-2013 14:35:29 
Jak slysze wypowiedzi w stylu Diablo jest slaby technicznie albo sredni Green to ciezko z kims takim dyskutowac. Wszystko mozna mu zarzucic ale do jego techniki ciezko sie przyczepic. Powtarzam ze trzeba wziac pod uwage jakiego przeciwnika mial Diablo. Mistrz Olimpijski niepokonany walka w Rosji samo to ze Diablo podjal taka walke zasluguje na szacunek. A walka byla rozegrana taktycznie idealnie. Wiem ze zdaniem niektorych powinien pykac Czagajewa lewym prostym 10 rund i w dwoch ostatnich dolaczyc prawy i skonczyc nie zbierajac przy tym niczego. Ani Diablo nie ma umiejtnosci zeby tak walczyc ani Czagajew nie jest an tyle slaby zeby na to pozwolil.
 Autor komentarza: un4given
Data: 05-12-2013 14:51:47 
glaude

Czyli jednowymiarowosc, srednia szybkosc, brak finezji w pracy nog, brak obrony balansem podciagasz pod technike ? Technika to moim zdaniem glownie spospb wyprowadzania ciosow, sposob obrony i praca nog. Krzysiek ciosy ktore wprowadza ma na bardzo wysokim poziomie poparte praca nog skretem ciala. Obrona podwojna garda mysle ze jedna z lepszych na swiecie w tym momencie. Praca nog... coz moze Diablo motylem w ringu nie jest ale tez nie mozna powiedziec ze jest to slaba strona Wlodara.
 Autor komentarza: kochamboks1
Data: 05-12-2013 14:52:38 
Floyd z Khanem

http://kochamboks.blogspot.com/2013/12/floyd-mayweather-junior-prawdopodobnie.html
 Autor komentarza: Shogun90
Data: 05-12-2013 15:13:23 
un4given - Masz rację . Technicznie Włodarczyk jest bez zarzutu . Sposób wyprowadzania ciosów przez niego jest niemalże wzorowy i w głównej mierze stąd przychodzą te nokauty . Niestety ,dużym mankamentem Włodarczyka jest dość słaba szybkość , co bardzo go ogranicza, może stąd brak kombinacji ciosów . Niepokoi mnie też szczęka Włodara od dłuższego czasu i chyba do zbyt mocnych nie należy . Włodar był podłączony na otwartym sparingu z Bikoiem w kasku ,z Greenem pływał po lewym prostym , deski z Czakijewm po obcierce . Diablo za wszelką cene powinien unikać Jonesa , bo skończy jak Arsłan . Tak jak Włodarczyk bazuje na bardzo siłowej , szczelnej gardzie , jednak Jones zgotował mu piekło . Nie dawałbym z Jonesem żadnych szans Włodarowi.
 Autor komentarza: szansepromotions
Data: 05-12-2013 15:19:24 
http://www.youtube.com/watch?v=-n4gL0SK534 Patrzcie chociażby na tej migawce jak Włodar potrafi się ruszać .
Coś jest dalej nie tak , ja wam mówię.
Poza tym wszyscy co widzieli Krzyśka na treningu , to piszą , że to zupełnie inny pięściarz niż w ringu -lotny , bijący kombinacje
 Autor komentarza: glaude
Data: 05-12-2013 16:28:54 
un4given napisał:
Czyli jednowymiarowosc, srednia szybkosc, brak finezji w pracy nog, brak obrony balansem podciagasz pod technike ?"

Dokładnie.
Technika to sposób poruszania ciała.
A ponieważ w ciele mamy wiele stawów najprościej, ograniczyć się do: kończyn (górnych i dolnych), oraz stawów kręgosłupa (czyli tułowia).
Do tego jeśli ktoś jest skoordynowany ruchowo, czyli wszystkie częsci ciała przy danym ruchu poruszają się we właściwym tempie, dany ruch może wykonywać szybko. Jeśli zaś nie jest dobrze skoordynowany daną kombinację może tylko wykonywać wolno, bo przy próbie przyspieszenia "skaleczy" całą kombinację.

Podwójna garda to żaden szczyt techniki. To element, który każdy rozumny i sprawny ruchowo człowiek potrafi. Do tego nie zapewnia w 100% zasłonięcia tułowia- no chyba, że ktoś ma łapy długie jak "podolski złodziej".

P.S.
Z twojego posta wyszło, że Diabeł to technik, przynajmniej ja go tak odczytałem. Sorry, ale mam inne zdanie. Dla mnie jest fizolem, z dość przyzwoitą odpornością na ciosy. A jeśli chodzi o zdolność dostosowania stylu walki do rywala, to jest kompletnie jednowymiarowy.
Na szczęście jest baaaardzo skuteczny w tym co robi :_)
 Autor komentarza: un4given
Data: 05-12-2013 16:44:10 
glaude

Technika to sposób wykonywania określonych ruchów to się zgadza. Ale jak się ma do tego szybkość ? Szybkość to cecha motoryczna. Da się ją poprawiać ale w ograniczonym stopniu.

Mówi się że Władimir Kliczko to znakomity technik a On też jest bardzo ograniczony i jednowymiarowy. I że jest lepszy technicznie od swojego barat Vitalija który: ma większy repertuar ciosów i bije w różnych płaszczyznach.

Technika musi być dostosowana pod danego zawodnika. To że Diablo nie jest luźnym gibkim murzynem i nie ma takiego balansu jak dajmy na to Haye nie znaczy że jest słaby technicznie. Bo ma opanowaną obronę podwójną gardą na wysokim poziomie.

Diablo jest technikiem owszem. Może nie wybitnym. Bo wybitnym technikiem to jest dla mnie Floyd, Rigo czy Ward. Ale na pewno nie jest fizolem. Fizolem to był taki Foreman czy obecnie Huck który zostawia nogi z tyłu przy ataku, bije łokciami itd.

Myślę że za dużo rzeczy podciągasz pod pojęcie techniki ;)
 Autor komentarza: Milan
Data: 05-12-2013 19:23:33 
i pomału hejtowanie Diabełka wraca o czym pisałem zaraz po wygranej z Czakijewem kiedy wszyscy piali z zachwytu ,
hejtowanie pomalutku wraca az do kolejengo wielkiego zwysciestwa Krzyska kiedy znowu przycichnie co nie zmieni faktu ze spora czesc oraga tylk oczeka zeby rzucic sie jak hieny po ewentualnejp przegranej Diablo co szybko nie nastpi , zamiast szanowac jedynego poslkiego zawodowego mistzra swiata wolimy szukac dziury w calym i marudzic eh szkoda słow
 Autor komentarza: Kadej
Data: 05-12-2013 23:35:55 
Akurat Diablo po Adamku to najlepszy technicznie polski bokser wbrew pozorom. Odporność również ma dobrą. Jedynie czego mu brakuje to szybkości (zwłaszcza nóg) i balansu, poza tym to kompletny zawodnik.
 Autor komentarza: canuck
Data: 06-12-2013 06:51:32 
Po tym co widzialem z Chakhiev to nigdy nie bede watpil w Diablo ( a przedtem troche watpilem).

Najlepiej podsumowal ta walke angielsko-jezyczny komentator:

"Jak nie wiedzieliscie przed ta walka dlaczego Wlodarczyk jest mistrzem, to teraz juz wiecie!"
 
Aby móc komentować, musisz być zarejestrowanym i zalogowanym użytkownikiem serwisu.