ATLAS: SZPILCE BRAK UMIEJĘTNOŚCI

Podsumowując cały ostatni sezon ESPN Friday Night Fights, komentator i ekspert bokserski Teddy Atlas sporo czasu poświęcił występom Polaków - Artur Szpilka (16-0, 12 KO) w ramach popularnego cyklu stoczył w tym roku dwie walki z Mike'em Mollo (20-5-1, 12 KO), a Andrzej Fonfara (24-2, 14 KO) odniósł swoje największe zwycięstwo, kiedy w połowie sierpnia znokautował Gabriela Campillo (22-6-1, 9 KO).

- Mieliśmy dwie świetne walki Szpilki z Mollo. Moim zdaniem żaden z nich nie potrafi za dobrze walczyć i nie mają zbyt wysokich umiejętności. Szpilka może być niepokonany, ale brak mu umiejętności. Prezentuje się dobrze, dopóki nie zacznie się walka, ale gdy już się bije, obrywa ciosy, których na pewnym poziomie zawodnicy nie mogą już przyjmować - ocenia Atlas.

- Jeśli jednak chcemy krwi, bezlitosnej bójki, dramatycznych momentów i akcji, dokładnie to dostaliśmy. To była szalona akcja, obydwaj byli na deskach więcej niż raz. Myślę, że Szpilka znokautował wtedy Mollo w szóstej rundzie. To było jak oglądanie bohaterów kreskówek, którzy okładają się wielkimi młotami. Walili się od ściany do ściany. Nie był to pojedynek dwóch bokserów z najwyższej półki, ale nadrobił czym innym - powiedział komentator i ceniony trener.

Dodaj do:    Dodaj do Facebook.com Dodaj do Google+ Dodaj do Twitter.com Translate to English

KOMENTARZE CZYTELNIKÓW
 Autor komentarza: parabellum
Data: 21-09-2013 12:15:03 
No i chyba po części ma rację :/ Igiełka ma nawyki, których już raczej się nie oduczy. W walce z klasowym rywalem zostanie brutalnie sprowadzony na ziemię chociaż zszedłby nawet do 100kg. To będzie taka światowa II liga a w przyszłości gość do promowania innych.
 Autor komentarza: Lombard
Data: 21-09-2013 12:16:42 
Po części ? ma 100% rację. U Szpilki z walki na walkę nie widać żadnego postępu i ciągle te same błędy.
 Autor komentarza: andrewsky
Data: 21-09-2013 12:18:22 
Szanuje Atlasa jako trenera i experta,w duzej mierze podzielam tez jego opinie
Otwartym pytaniem pozostaje,co wola kibice.Szermierke na piesci,czy naparzanke dwoch fighterow
 Autor komentarza: Shogun90
Data: 21-09-2013 12:23:51 
Szpilka to nie jest żaden kozak nawet w bójce ringowej . Taki Arreola złamałby go w 1 rd i ciężko znokautował w wymianie ciosów . Arturek to napompowany balonik ,który pęknie z hukiem , mam nadzieję , że już wkrótce .
 Autor komentarza: szansepromotions
Data: 21-09-2013 12:27:02 
A mówił coś o Fonfarze ?
Atlas ma jakiś uraz do Polaków, jeszcze nie słyszałem , by cokolwiek dobrego powiedział o naszych pięściarzach
 Autor komentarza: ahoraquien
Data: 21-09-2013 12:35:24 
Szpilka nie wygrał jeszcze z nikim kogo można uznać za realne zagrożenie. Zimnoch też nie będzie żadną odpowiedzią. Niech Artur zawalczy z kimś z prawdziwej czołówki! Chisora mając rekord gorszy do Szpilki na tym etapie mierzył się już z najlepszymi, przegrywał, ale jego nazwisko nadal elektryzuje kibiców.
 Autor komentarza: macko8
Data: 21-09-2013 12:38:14 
no a woda jest mokra...oczywista oczywistosc
 Autor komentarza: Krzyzak
Data: 21-09-2013 12:42:32 
Ja bym chciał widzieć Szpilke z Estradą
 Autor komentarza: ShaneMosley150
Data: 21-09-2013 12:42:54 
ze szpilki i tak nic nie bedzie bo ma za slaba szczeke a to podstawa
 Autor komentarza: DaroGie
Data: 21-09-2013 12:44:30 
Autor komentarza: andrewsky Data: 21-09-2013 12:18:22
Szanuje Atlasa jako trenera i experta,w duzej mierze podzielam tez jego opinie
Otwartym pytaniem pozostaje,co wola kibice.Szermierke na piesci,czy naparzanke dwoch fighterow

Jeszcze niedawno pisales o Szpilce, ze jest "skazany na sukces", teraz "w duzej mierze" podzielasz zdanie Atlasa. Zweryfikowales swoje poglady?
 Autor komentarza: BlackDog
Data: 21-09-2013 12:51:32 
lol/
pewnie Atlas się nie zna.
To co wolą oglądać kibicie jest nieistotne chyba że rozmawiamy o tych niedzielnych.
Oni kupią wszystko co ma w sobie choć troszkę dramatyzmu.
Ich zdanie więc się nie liczy. Już dawno pisałem że Mollo to już poziom porównywalny do Artura. Jak się okazało trochę niższy ale dużo już nie trzeba by Artura karierę zastopować.
Np taki Krzyś z Białegostoku./../
 Autor komentarza: SpecjalistaodBoksu
Data: 21-09-2013 12:54:45 
Panie Atlas myli sie Pan Artur Reproduktor przygarbiony Mnich będzie mistrzem świata. Udowodni juz w to następnej walce , musi tylko kupic nowe majteczki pedrylki przed ważeniem
 Autor komentarza: RSC2
Data: 21-09-2013 13:10:05 
Szpilce pozostały nawyki z ustawek i z naparzania się z kibolami.
On szybciej sprawdziłby się w walkach ulicznych, lub na gołe pięści gdzie mistrzem świata jest Bobby Gunn
Za tego typu walki są proponowane gaże nawet 400 tys. USD
Myślę ,ze to niezła oferta dla Szpilki.
 Autor komentarza: maniekz
Data: 21-09-2013 13:16:55 
Na Szpulkę to wystarczy aby ktoś zrobił dobrą kondycje i zajedzie tego ananaska.

Już nie raz pisałem że w każdej dziedzinie są etapy. Tego dzieciaka dzieli zbyt wiele od czołówki.

Trzeba oddać Wasylowi to że on potrafi wmówić tym swoim zawodnikom że coś potrafią i mogą coś znaczyć.

Gdyby taki Szpulka pojechał na sparingi z czołówką to nie wrócił by w jednym kawałku, dostał by depresji.

Ten gość jest tak niedojrzały emocjonalnie że gdyby mieli wysłać gdzieś solo samolotem, to przez bramkę by nie przeszedł.

Teraz jeszcze zgrywa pacyfistę.

Ciekawe czy zapuści dredy jak będą w modzie?
 Autor komentarza: maniekz
Data: 21-09-2013 13:23:16 
@RSC2 jakie nawyki? brak dyscypliny i szacunku do trenera.
Ten dzieciak nie zdaje sobie sprawy ile pracy trzeba włożyć aby być w czołówce.

W dup... mu się poprzewracało bo dobrze wygląda na tle kolegów, a to tak jak mistrz okręgu chce walczyć na poziomie światowym.

Skoro Najman co pyskował, a nic nie potrafi zarobił na sportach walki, to dlaczego pyskaty średniak ma nie ugrać.

Gdyby było więcej takich patoli w boksie to pewnie niczym by się nie wyróżniał.
 Autor komentarza: zombi
Data: 21-09-2013 13:23:38 
Rsc, o jakich golych piesciach piszesz?. Z jego nienajmocniesza, a chyba nawet slaba szczeka i fatalna obrona? To przeciez byloby samobojstwo :)
Jak dla mnie to balon juz pekl po walkach z molo.
 Autor komentarza: b2x
Data: 21-09-2013 13:25:44 
Ciekawi mnie sposób dobierania newsów nt. pięściarzy UKP. Czy publikujecie tylko kiepskie newsy na ich temat... vide Janik - ostatni news o tym że Afolabi nie wie kto to jest a teraz jak IBO zatwierdziło walkę... cisza! Trochę to śmieszne ;)
 Autor komentarza: Mateusz89
Data: 21-09-2013 13:27:12 
Nic dodać nic ująć.
 Autor komentarza: Mateusz89
Data: 21-09-2013 13:30:11 
Co nie zmienia faktu, że trzymam za niego kciuki.
 Autor komentarza: bak
Data: 21-09-2013 13:34:39 
Mam dla Artura rywala po Zimnochu:

http://d.wiadomosci24.pl/g2/6d/8c/56/256661_1357733377_ea9e_p.jpeg
 Autor komentarza: Matitbg91
Data: 21-09-2013 13:41:37 
BlackDog:

"To co wolą oglądać kibicie jest nieistotne chyba że rozmawiamy o tych niedzielnych.
Oni kupią wszystko co ma w sobie choć troszkę dramatyzmu."


Nie zgodzę się z Tobą, większość właśnie woli oglądać wojny ringowe niż szachy.

Najlepszy przykład masz na swoich ukochanym Władzi Kliczce który szachami i swoim wieszaniem się jest nudny jak flaki z olejem dla większości kibiców i niedzielnych i tych bardziej wtajemniczonych.

Każdy lubi dramaturgię w ringu, zdarza się ona i na najwyższym poziomie i na tym kilka lig niżej (jak np Szpilka-Mollo).
 Autor komentarza: yuri
Data: 21-09-2013 13:42:18 
Walka Haye - Fury przełożona! Haye nabawił się rozcięcia nad okiem podczas sparingu.

http://www.hayemaker.com/news/
 Autor komentarza: yuri
Data: 21-09-2013 13:43:52 
Hayemaker Boxing regret to inform that David Haye has been forced to postpone his September 28 bout with Tyson Fury due to a deep cut suffered during the final spar of training camp.

Unfortunately, after being properly assessed, Haye was left with no choice but to postpone his fight with Fury, scheduled for next Saturday night in Manchester. He is currently waiting on further medical assessment to determine the extent of the postponement.
 Autor komentarza: WalterAlfa
Data: 21-09-2013 13:46:53 
Ale jaja. A wszyscy stawiali, że tak Fury może zrobić...
 Autor komentarza: mejfefer
Data: 21-09-2013 13:47:01 
bak

codziennie bedziesz wklejal tu link , do fotki twojej laski ? chcesz ja wypromowac to wystaw ja na roxa.pl albo czyms podobnym :P
 Autor komentarza: Dragal
Data: 21-09-2013 13:47:46 
walka haye fury przelozona, davidowi rozcieli luk brwiowy na ostatnim sparingu
wach go dojechal:D
 Autor komentarza: maniekz
Data: 21-09-2013 13:50:59 
No to się doigrał.

Ciekawe czy został złapany ciosem, czy podczas tańcowania dostał łokciem.


Stawiam na bank że Wilder(wariat) to zrobił, albo Wach we mgle trafił.
 Autor komentarza: Matitbg91
Data: 21-09-2013 13:55:14 
No ja pierdole, tak czekałem na tą walkę...
 Autor komentarza: 666
Data: 21-09-2013 13:56:43 
Ale Fury będzie miał używanie, i dobrze. Haye zawiódł wszystkich i już nieważne czy to jego wina czy nie. Odwołanie wyszło z jego strony.
 Autor komentarza: maniekz
Data: 21-09-2013 13:56:59 
To już druga Haye przełożona przez kontuzje.

Niech Fury zawalczy z Charrem.
 Autor komentarza: Matitbg91
Data: 21-09-2013 14:00:10 
Ale Fury się teraz przejedzie po Davidzie, tyle było gadania i walka przełozona
 Autor komentarza: Paulpolska
Data: 21-09-2013 14:02:11 
Niech się lepiej UGONOHEM zajmą to jest talent a nie jakiś Szpilka. Czemu UGONOH NIE WALCZY
 Autor komentarza: 666
Data: 21-09-2013 14:06:09 
@up

Ciągle krążyła opinia , że Ugonoh jest problematycznym zawodnikiem. A to pieniądze mu się nie zgadzają, a to woli trenować "u siebie", a to coś innego go rozprasza. Jak jest naprawdę, nie wiemy do końca.

Potyczka z Rusiewiczem zaś udowodniła , że to nie jest aż tak duży talent jak niektórzy uważali. Ogrom pracy jeszcze.
 Autor komentarza: Matitbg91
Data: 21-09-2013 14:06:26 
Paulpolska


Bo jest czarny.
 Autor komentarza: cut
Data: 21-09-2013 14:08:46 
odnosnie:" Autor komentarza: andrewsky
Data: 21-09-2013 12:18:22
Szanuje Atlasa jako trenera i experta,w duzej mierze podzielam tez jego opinie
Otwartym pytaniem pozostaje,co wola kibice.Szermierke na piesci,czy naparzanke dwoch fighterow "

Mylisz chyba mma z boksem. Niedzielni fani
 Autor komentarza: Paulpolska
Data: 21-09-2013 14:12:03 
Autor komentarza: 666 Data: 21-09-2013 14:06:09

Walka z Rusiewiczem pokazała brak doświadczenia a nie talentu. Talent mieć to jedno jeszcze trzeba umieć go wykorzystać. On nawet 10 walk jeszcze nie stoczył a Rusiewicz nie z takimi walczył.
 Autor komentarza: 666
Data: 21-09-2013 14:13:59 
Alę ja nie piszę o braku talentu ale o tym , że na pewno to nie jest tak duży talent za jakiego niektórzy go uważali tutaj.
 Autor komentarza: coolpix
Data: 21-09-2013 14:16:33 
a ja widzę w szpilce możliwości.ma balans,niezły cios,bardzo dobrze walczy z kontry i jest widowiskowy.wystarczy,żeby mu kibicować pośród tej polskiej mdłej mizerii w hw.tak czy inaczej zobaczymy:)
 Autor komentarza: BlackDog
Data: 21-09-2013 14:21:16 
Wach tego nie zrobił bo już od Haye wrócił.
lol
heheh/
To sobie chociaż Tyson poużywa :O
 Autor komentarza: un4given
Data: 21-09-2013 14:23:03 
Tyson ma farta. Ale co sie odwlecze to nie uciecze jak to mowia...lol...
 Autor komentarza: BlackDog
Data: 21-09-2013 14:24:56 
Czyli jednak taki nieuchwytny to on nie jest, nawet dla takich kolosów ;D
Oczywiście w 100 wywiadach jakie da będzie to zapewne "przypadkowe zderzenie głowami"...
 Autor komentarza: MarshallMathers
Data: 21-09-2013 14:28:34 
David wchodząc w półdystans uderzył głową w szczękę Wacha no i masz.. :D
 Autor komentarza: BlackDog
Data: 21-09-2013 14:31:10 
Wacha już tam nie ma a nikt inny takiej szczęki jak Wach nie ma ;D
 Autor komentarza: MarshallMathers
Data: 21-09-2013 14:32:27 
@ BlackDog Data: 21-09-2013 14:31:10

Wiem,wiem :D ale nie mogłem się powstrzymać :D
 Autor komentarza: BlackDog
Data: 21-09-2013 14:35:06 
Zresztą Haye może mieć sam do siebie pretensje. Tydzień do walki a on ciężko sparuje? WTF???
 Autor komentarza: twojstary
Data: 21-09-2013 14:43:47 
@BlackDog
Taka szczene jak Wach ma Jacek Gmoch, moze to jego sprawka ;) szkoda tej kontuzji, bedziemy musieli poczekac chociaz pewnie nawet ze szwami na glowie Haye by to wygral ;)
 Autor komentarza: un4given
Data: 21-09-2013 14:50:30 
Konkret rozciecie, opuchlizna... Coz takie wypadki sie zdarzają. A Haye jest dosc podatny na takie kontuzje.
 Autor komentarza: maniekz
Data: 21-09-2013 14:50:31 
@twojstary a jakby przegrał to marudził by tak jak z paluszkiem?

Fury może i dużo gada, ale gdyby nie był zagrożeniem, to D.Haye nie zatrudniał by aż tylu sparingpartnerów.
 Autor komentarza: un4given
Data: 21-09-2013 14:56:39 
Nawet jakby Haye mial walczyc z Wawrzykiem to by mial tyle samo sparingpartnerow bo jest profesjonalista.
 Autor komentarza: twojstary
Data: 21-09-2013 15:01:38 
@maniekz
Jakby przegral to lepiej, zeby juz nic nie mowil ;) Co nie zmienia faktu, ze Fury'emu daje male szanse... i obym sie nie mylil ;) ale to boks i wszystko jest mozliwe, ring zweryfikuje czy ktos cierpial na niedowlad palca albo czegos innego ;)
 Autor komentarza: LegiaPany
Data: 21-09-2013 16:04:43 
bak

codziennie wszedzie wklejasz to samo.....WTF?????
 Autor komentarza: LegiaPany
Data: 21-09-2013 16:05:56 
BlackDog

ja wole ringowe wojny niz szachy....
 Autor komentarza: andrewsky
Data: 21-09-2013 16:53:50 
DarioGie
Wiesz sukces i jego poziom to kwestia bardzo indywidualna.Dla absolwenta Harvardu i dla absolwenta zawodowki znacza co innego.Dlatego z punktu widzenia osiedlowego drecha,jakim jest Szpulka on juz odniosl duzy sukces,bo zaistnial,a to dopiero poczatek jego kariery.Dlatego nadal podtrzymuje swoje twierdzenie ze Artur jest skazany na sukces.
 Autor komentarza: piotr
Data: 21-09-2013 17:05:28 
Wielokrotnie o tym pisałem.
Szpila ma bardzo złe nawyki z bójek, ustawek.
Po prostu jak bił się na ulicy to bił się tak, że przyjmował cios i mocniej oddawał... Ale nie bił się z bokserami.

Nie widać na razie by udawało się te nawyki usunąć...
 Autor komentarza: milan1899
Data: 21-09-2013 17:06:19 
Atlas ma wiedze ale relanie analizowac wydarzen ringowcyh juz nie potrafia, trenowaniem Powietkina sie zbłaźnił
u Szpilki faktycznie niepokojace jest to że popłenia ciagle te same błedy
to moze byc zawodnik swiatowej czołówki ale tylko w przyapdku przygotowania pod wzgledem fizycznym w 110 % , potrzebuje trenera od przygotwania fizyzcnego swiatowej klasy , szybkosc jest ok balaans super , reka swoje wazy , trzeba to poukladac i beda fajne walki z pierwsza 20 hw
 Autor komentarza: andrewsky
Data: 21-09-2013 17:08:16 
piotr
no i co z tego,co to za problem jesli dalej bedzie oddawal mocniej
 Autor komentarza: milan1899
Data: 21-09-2013 17:12:50 
kurwa co w z tym ze na ulicy jest metoda najpierw dosatc w ryja a potem oddac mocniej ??? kurwa kto tak sie bije ??? chyba ze jakis mason ....
 Autor komentarza: PL005
Data: 21-09-2013 17:17:29 
OFF TOP

Naczelny z KRK(WIATRAK)

Co u wasludzie mowią o akcji Szpilka vs Wisła ?
Jakie są opinie rodzimych Krakusów nie tylko tych związanych z Wisłą ?
 Autor komentarza: maniekz
Data: 21-09-2013 17:21:54 
@milan1899 a po co mu super trener, skoro obecnego nie chce słuchać.

Łapin żali się do kamery że ananas wchodzi na masę. haha

Szpulka nie uświadomił sobie że jest małym ciężkim i nie ma szans na fizyczne rywalizowanie w HW.

transformacja zawodnika o 5kg to jest już inny sposób boksowania, a tym bardziej że największym atutem są szybkie ręce.

Od początku był błąd w szkoleniu, gdzie postawiono na ofensywę i ustawiono zawodnika na bójkę.

Stawiam 1gr. że agresja u Szpulki wynika ze strachu i on nie dał by rady psychicznie wytrzymać na treningach zadaniowych.

Zrobił kilka poważnych treningów i już mówią ze zmęczony.
Po tej przerwie będą zaczynać od zera, bo ten gość nie potrafi trzymać dyscypliny gdy trener nie patrzy.
 Autor komentarza: milan1899
Data: 21-09-2013 17:47:44 
maniekz
postawli na defensywe ?????
wlasnie postawili na obrone , na kontrowanie z obrony , to wlasnie obrone szkolili najwiecej , Szpilka jets z agruby przez co wolniejszy i stracił troche agresji i w tym sa najwieksze problemy
 Autor komentarza: milan1899
Data: 21-09-2013 17:51:22 
...postawili na ofensywe ... miało byc
 Autor komentarza: maniekz
Data: 21-09-2013 18:24:15 
@milan1899 mówię o początkach.
Szpulka nigdy nie będzie fizycznym ciężkim, bo natury nie oszukasz.

Jego kierunek to styl D.Haye, a nie sztuczne pompowanie się na świniaka.

Niech chłopaczek zapomni o wojnach ringowych, bo na wysokim poziomie z taką szczęką nie wielu da mu okazje aby doszedł do siebie.

Problemem jest chaos w ataku oraz brak kontroli nad emocjami.

To jest tak że na niskim poziomie gdy emocje biorą górę, może to być przewagą nad resztą.
Na wysokim poziomie jest tak że emocje zamienia się w ładunek emocjonalny który w pełni się kontroluje.

Jeżeli trenowali obronę to nie ma w treningach jakości, bo wyniki są mizerne. Łapin z tego co widać to zna jedynie podwójną gardę. Nawet u Włodarczyka zanikły uniki które kiedyś stosował.

Szpulka leży nawet ideologicznie w boksie, mówiąc o masie 115kg i klasycznym ciężkim gdzie jego atutem jest niska waga i szybkość.
 Autor komentarza: milan1899
Data: 21-09-2013 18:31:49 
maniek
nie zgadzam sie w ataku nie jest problem chaos tylko czestotliwosc ciosw , chaos jest w obronie i niestety nie widze obiecanych posttepow
 Autor komentarza: milan1899
Data: 21-09-2013 18:37:24 
glownie czestotliwosc prawego prostego , jak parwy chodzi wszystko dobrze wyglada ( w wlace z Mcclinem to nawet myslalem ze ma kontujze prawej reki )
 Autor komentarza: andrewsky
Data: 21-09-2013 19:21:17 
A tak gwoli ścisłości to Atlas powiedzial,ze Fonfarze I Szpilce brak umiejetnosci,ale przeciez tytuł:"Szpilce brak umiejetnosci",jest bardziej chwytliwy niz,Szpilce i Fonfarze brak umiejetnosci

Strasznie to słabe,i niskie,droga redakcjo...
 Autor komentarza: Kadej
Data: 21-09-2013 22:38:43 
Nie przesadzajcie Szpilka jakiś czołowym zawodnikiem nie jest, ale nie jest tak tragiczny jak tu większość twierdzi, a porównanie do Najmana to już w ogóle przegięcie. Ilu jest zawodników w HW którzy w jego wieku mieli lepszych rywali tylko Fury. W dodatku Szpila miał przerwę ze względu na więzienie.
 Autor komentarza: lukaszbiszczu
Data: 22-09-2013 15:46:18 
z kims dobry Szpilka nie ma szans ale z piesciarzem lubiacym wymiany szanse istnieja. kibice wola bojke w ringu niz szachy. to tak jak porownac Frocha i Warda
 
Aby móc komentować, musisz być zarejestrowanym i zalogowanym użytkownikiem serwisu.