TRUDNA SZTUKA SĘDZIOWANIA

Cynthia J. Ross. Nazwisko tej sędziny powinni zapamiętać wszyscy kibice boksu zawodowego. To ona (obok Duane'a Forda) przed rokiem wypunktowała zwycięstwo Tima Bradleya (30-0, 12 KO) nad Mannym Pacquiao (54-5-2, 38 KO), choć zgromadzony przez federację WBO specjalny panel sędziów uznał jednogłośnie (5-0), że to Filipińczyk powinien zostać ogłoszony triumfatorem.

I właśnie C.J. Ross, w której wiedzę i kompetencje już wtedy wątpił starzejący się, ale wciąż bardzo solidny Harold Lederman, dziś wypunktowała skandaliczny remis w pojedynku Floyda Mayweathera (44-0, 26 KO) z Saulem Alvarezem (42-0-1, 30 KO).

Komentujący tę walkę dla Orange sport Przemysław Saleta tuż przed ogłoszeniem werdyktu zastanawiał się, czy którykolwiek z sędziów znalazł choć jedną rundę, którą można było przyznać "Canelo". Sądziłem, że tak się stanie, by Alvarez uniknął całkowitego blamażu w oczach tych, którzy poznają jedynie wynik. Nikt będący przy zdrowych zmysłach nie mógł chyba przewidywać, że licencjonowany i doświadczony sędzia może przyznać Saulowi trzy lub cztery rundy, jednak pani Ross zdołała ich znaleźć aż sześć.

To już druga tak poważna jej wpadka i nie ulega wątpliwości, że sędzinę należy zawiesić, doszkolić, a może nawet dożywotnio odebrać jej prawo punktowania walk, jednak trudno spodziewać się, by zostały wyciągnięte wobec niej jakiekolwiek realne konsekwencje. Dlatego apeluję do kibiców, by pamiętali, co wydarzyło się dziś w Las Vegas i co mogło się wydarzyć, gdyby "Canelo" choć przez moment nawiązał z genialnym Mayweatherem prawdziwą walkę. Jeżeli bezduszni promotorzy jeszcze nie mieli w notesach nazwiska C.J. Ross, pewnie dopisali je dzisiaj. Wydaje się być niezawodna w kryzysowych sytuacjach.

Dodaj do:    Dodaj do Facebook.com Dodaj do Google+ Dodaj do Twitter.com Translate to English

Przygodę z Bokser.org rozpoczął w 2009 roku, obecnie zastępca redaktora naczelnego serwisu. Twórca artykułów i felietonów. Z ramienia portalu relacjonuje gale z Polski i Europy. W swoim dziennikarskim CV posiada wywiady z Royem Jonesem Jr, Evanderem Holyfieldem, Shannonem Briggsem, Oliverem McCallem, Olą Afolabim czy choćby ostatnimi wielkimi mistrzami wagi ciężkiej - braćmi Kliczko. Od lutego 2014r. także dziennikarz redakcji sportowej Super Expressu.

KOMENTARZE CZYTELNIKÓW
 Autor komentarza: Sajnal11
Data: 15-09-2013 08:17:36 
Tak to jest jak kobiety biorą sie za coś o czym nie maja zielonego pojecia.Nie jestem szowinistą,ale uwazam ze kobiety czesto kieruja sie sympatia,zamiast realną oceną sytuacji...
 Autor komentarza: arjon6
Data: 15-09-2013 08:22:46 
Tak wielkie pieniądze wyłożone na walkę , wielkie sumy , gwiazdy cała ta otoczka, a co z sędzią?
 Autor komentarza: PanJanekTygrys
Data: 15-09-2013 08:26:02 
Ale wcale nie trzeba szukac tak daleko,za wielka woda.
Przeciez my mamy swojego tuza ktory wytypowal remis w walce Zaveck vs Jackiewicz.

I ten komentarz Diablo:"Sedzia chcial dobrze"

hahaha
 Autor komentarza: oxy10
Data: 15-09-2013 08:33:57 
Po takiej akcji naprawdę powinni ją WYPIERDOLIĆ dożywotnio z sędziowania i nałożyć porządną karę finansową.Przez takie sędziowanie i wałki ludzie odpuszczają sobie boks.Boks też traci na rzecz MMA jeśli ktoś się interesuje ogólnie sportami walki ,to widząc takie gówno przestawia się na tę właśnie dyscyplinę.Taką punktacją skrzywdziła boks i same kobiet, bo teraz pójdzie , że kobiety nie powinny sędziować i to właśnie przez nią.
W ogóle robić takie rzeczy to kurestwo , ale jeszcze na takiej gali?
Takiego punktowego to chyba nawet nie ma u Sauerlanda.
 Autor komentarza: karpiomaniak
Data: 15-09-2013 08:40:13 
Jak oni w/g znaleźli jakiekolwiek rundy punktowane dla Alvareza?
 Autor komentarza: mineciarz
Data: 15-09-2013 08:54:00 
Ona wiedział dobrze co robi, liczy się dla niej tylko sos ten zapłacony pod stołem... Nie pierdoli się i bez pardonu chce zarobić, nie zważając na konsekwencje. Może to był jej strzał życia... lub miał być.
 Autor komentarza: PanJanekTygrys
Data: 15-09-2013 08:56:30 
Taki niestety jest boks zawodowy-wypaczony.
Zawodnicy nakoksowani,a sedziowie przekupieni.Kazdy chce zarobic.
 Autor komentarza: george474
Data: 15-09-2013 08:56:56 
Skandal, to mało powiedziane w przypadku oceny sędziów w tej walce. Tak ewidentnie było widać wydarzenia w ringu, że tylko ktoś kto, albo ma kłopoty ze wzrokiem, albo złośliwie nie cierpi jednego z zawodników, ocenia tak walkę. Według mnie, Alvarez nie wygrał żadnej rundy, natomiast w dwóch, można z bożej łaski było doszukać się, wyrównanych rund. Wynik 117 : 111 to najmniejszy wymiar kary dla Cynamona, który po prostu został zdeklasowany.
 Autor komentarza: PanJanekTygrys
Data: 15-09-2013 08:59:56 
A jak bylo na walce Adamek vs Cunningham?
Podali remis,co juz bylo skandalem,bo wygral Cunningham.Nagle weszla na ring Duva i z remisu zrobilo sie zwyciestwo Adamka.
Az sie chlop przerzegnal i dziekowal Bogu za cud.Sam w to nie wierzyl.
A jednak.W zawodowym boksie wszystko jest mozliwe.
 Autor komentarza: mineciarz
Data: 15-09-2013 09:04:14 
To tak jak niektórzy zawodnicy traktują wyjście do klitczków.... Raz zarobić porządnie i koniec, podobnie pewnie ona chciała postąpić. Jak by walka była bardziej wyrównana, jakoś by ta punktacja może i przeszła, w tym wypadku jest to skandal który dożywotnio dyskwalifikuję tę panią jako sędzinę.
 Autor komentarza: William
Data: 15-09-2013 09:10:22 
Money pytany tuż po walce o ten werdykt jeszcze dość spokojnie odpowiadał ,nie oburzał się nie obrażał nikogo ,widać pomimo swojego burzliwego charakteru to inteligenty gość ,myślę że na siłę Oscar szuka pogromcy Floyda ,szkoda że robi to pod stołem niszcząc boks a nie szuka sportowych aspektów które mogły mu by dać sukces nad Floydem,nie wiem w tv to inaczej widać ale czy Floyd nie jest za szybki dla tych starych ślepców ? co oni punktowali ,ciosy Alvareza w liny po których Floyd sprawdzał czy któraś z nich nie została naruszona :) ? nie wiem ale zgadzam się z Wami dyskwalifikacja dożywotnia dla Pani ,dwaj Panowie zresztą też powinni się tłumaczyć chodz Oni pewnie się wybronią, mysle że teraz ludzie ze sztabu Floyda którzy nie są przecież głupcami będą dokładnie przyglądac się kolejnym sędziom .pozdrawiam
 Autor komentarza: gemba
Data: 15-09-2013 09:18:03 
powinni ja automatycznie zwolnic ze swojego stanowiska,ale widocznie dobrze robi pod stolem wplywowej osobie i tak to juz jest
 Autor komentarza: Miro
Data: 15-09-2013 10:07:37 
Oczywiście, że Floyd wygrał zdecydowanie ale ,żeby aż tak astronomiczne pieniądze płacić za .... no właśnie za co ? Bo jak ktoś tylko walczy technicznie, świetnie porusza się na nogach czyt. tańczy, ma kapitalny refleks, ale nie ma w walce emocji, nie ma wymian, nie ryzykuje, żeby walkę skończyć wcześniej przez nokaut, nie szuka nokautu i nie dąży do niego to zaczyna to przypominać sztuczki cyrkowe a dla kibiców oczekujących emocji to ich po prostu nie ma. Oczywiście, że to nie wina Floyda,. że na jego tle oponenci są tak bezradni, ale ja wolę oglądać boks, gdzie są wymiany, gdzie "leje" się krew , gdzie jest napięcie, determinacja, siła woli, gdzie bokserzy się słaniają na nogach ale chcą przetrwać i dają widowisko i spektakl, który się wspomina po latach. A tu Floyd zainkasował grubą kasę ale czy taką walkę będzie się wspominało po latach tak jak walki np Ali-Foreman, Ali-Frazier , Bowe-Gołota, Tyson-Holyfield , Lewis- Kliczko ? Dla mnie grubą przesadą jest uznanie Floyda za najlepszego boksera bez względu na kategorie wagowe.Za najlepszego technika może i tak ale dla mnie boks to coś więcej niż pokazywanie sprytu w ringu.Walka nie wywołała we mnie tyle emocji jakie wywołują inne walki. Owszem dla oka spryt i sztuczki techniczne są fajne , ale jeśli byśmy tylko przez ten pryzmat patrzyli na boks to ja wolałem oglądać w ringu innego boksera za jego najlepszych lat a który się nazywa Roy Jones Jr . Co do wynagrodzenia Floyda to moim zdaniem absolutnie nie adekwatne do klasy i wkładu pracy w ringu a wręcz krzywdzące dla wielu innych bokserów z różnych kategorii wagowych,którzy pewnie z niesmakiem, zazdrością i może oburzeniem patrzą jaką kasę zgarnia Floyd, tak samo jak z oburzeniem odbieramy punktację sędziów zakończonej walki.
 Autor komentarza: PysznyT
Data: 15-09-2013 10:11:13 
Jak dla mnie, totalnej deklasacji nie było. Oczywiście Floyd wygrał i był dużo lepszy, ale Canelo starał się atakować i nie wyglądał w mojej opinii "jak dziecko we mgle". Punktowałem 118-110 :)
 Autor komentarza: Ghostbuster
Data: 15-09-2013 10:26:59 
też mi się wydaje, że kobiety często kierują się sympatią. Floyd to zawsze ten zły, a może tą Cynthię zostawił kiedyś jakiś murzyn, a może została oczarowana nietuzinkową urodą Saula Alvareza. Nie potrafię racjonalnie wytłumaczyć, czym była podyktowana jej punktacja. Może się pomyliła.
 Autor komentarza: goldengloves
Data: 15-09-2013 11:26:14 
Miro:
Chyba zapomiales o glownej zasadzie boksu: trafiaj, ale samemu nie daj sie trafic.
Money jest genialny, bo dzieki jego stylowi nie skonczy jak Ali.
 Autor komentarza: michael
Data: 15-09-2013 11:31:55 
Takie rzeczy psują obraz boksu!!i nie wiem jak można przejść obok tego bez konsekwencji!! SIC!!!
 Autor komentarza: Sajgonski
Data: 15-09-2013 11:51:52 
Na pal francę nabić i podpalić czerep, rozciągać na drabinie aż puszczą stawy, ew. rozerwać końmi. Można również zaszyć w skórzanym worku z kogutem, lisem i wężem w środku, po czym wrzucić do rzeki.
 Autor komentarza: donell
Data: 15-09-2013 12:12:51 
Miro slusznie prawisz, choc wiem, ze znajdzie sie grono przeciwnikow takiej opinii.
Co do sedziny, nie ogladalem walki jeszcze, ale to nie jest potrzebne. Z punktu widzenia calej tej ogromnej machiny promocyjnej, ktora wytworzyla skupienie swiata i srodkow finansowych na te walke, zwyczajnie przygotowywano grunt pod mozliwy rewanz, zeby ponownie zarobic ogromna kase. Gdyby walka byla blizsza remisu, tak by sie stalo. Nie ma co gadac o slepej babie, ona wiedziala , co robi. Klika promotorsko-sedziowska jak zwykle chce wyruchac ludzi. Moze innym powodem byl tez starzejacy sie floyd( niezaleznie od jego wciaz wielkiej klasy sportowej), proba wymuszenia remisu podtrzymala by zainteresowanie eventem na mozliwy rewanz, by drugi raz upiec kure na roznie. Smiem twierdzic, ze moga byc w przyszlosci proby przekrecenia floyda, by plynnie zastapic go kims innym, kto mialby szanse na generowanie podobnej kasy dla swiatka promotorskiego.
 Autor komentarza: WARIATKRK
Data: 15-09-2013 12:38:33 
W krajach ameryki łacińskiej została by zastrzelona!!!!
Woja była o mecz miedzy Salwatorem i Hondurasem a bramkarz Kolumb został zastrzelony za puszczona bramkę to samo spotkało by ta pani gdyby Floyd był z ameryki południowej!
 Autor komentarza: Hubosz
Data: 15-09-2013 12:41:10 
Mam pytanie do całej redakcji Bokser.org. Mianowicie, mieliśmy teraz przykład 1 sędziego (sędziny) spośród trzech, która wypunktowała absurdalnie walkę Floyd - Alvarez. Mamy już chyba ze 3 artykuły jak to strasznie wypacza się wyniki, jak to się nie powinno sędziów zwalniać, itd. A przecież ta jedna punktacja nie zadecydowała o wyniku walki, który pozostał sprawiedliwy.

I teraz przejście do sedna. Dlaczego po perfidnym oszustwie, jaki zaserwował team naszego Toma Qucik hands Cunninghamowi pisaliście o "kontrowersyjnym wyniku" ??? Tam cały wynik walki został przekręcony, oszukany. Dlaczego wtedy nie pisaliście o tym? Skąd ta hipokryzja?
 Autor komentarza: WARIATKRK
Data: 15-09-2013 12:42:27 
Hubosz
Podpisuje się pod Twoim pytaniem jego druga częścią.
 Autor komentarza: zin
Data: 15-09-2013 12:43:51 
@ Miro
"Co do wynagrodzenia Floyda to moim zdaniem absolutnie nie adekwatne do klasy i wkładu pracy w ringu "

to jaki problem ?... niech wyjdzie z Floydem ktoś bardziej klasowy od niego, który wkłada więcej pracy w ringu i będzie zarabiał tyle, co on ;)
 Autor komentarza: StonkaKartoflana
Data: 15-09-2013 12:49:02 
Data: 15-09-2013 12:43:51
@ Miro
"Co do wynagrodzenia Floyda to moim zdaniem absolutnie nie adekwatne do klasy i wkładu pracy w ringu "

Floyd zarabia tyle ile kibice chcą mu zapłacić i nie musi mieć to nic wspólnego z wkładem pracy i klasą.

Haye za Harrisona podobną sumę jak za Kliczkę ! z sportowego punktu widzenia mógł równie dobrze zamiast Harrisona pobić swoją starą..
 Autor komentarza: karule
Data: 15-09-2013 13:01:37 
Hubosz

Adamek wygrał walkę z Cunem. Dlatego. Kellerman punktował to 115-113 dla Tomka, ja tak samo. To ADAMEK zadawał CELNIEJSZE, MOCNIEJSZE ciosy, to on ATAKOWAŁ, co sędziowie amerykańscy sobie cenią.

Wam pozostał tylko ból dupy jak na frajerów przystało, a na szczęście Góral dalej będzie zarabiał kolejne miliony :)
 Autor komentarza: hayabooza
Data: 15-09-2013 13:04:25 
118-110 lub 117-111. Można oddać temu Saulowi dla pociechy. 114-114 to jakaś kpina, Floyd bez najmniejszego wysiłku. Po walce z Alvarezem mógłby jeszcze kogoś obić.
Nie skleślam Saula, napewno jeszcze narobi zamieszania jest bardzo młody i bardzo dobry.
Maywether powinien skończyć na tym 49-0 i odejść.
Może zobaczymy go w ringu z Khanem lub Bradleyem ?
Szkoda, że Ward nigdy nie zejdzie, chciałbym zobaczyć te szachy :)
 Autor komentarza: Hubosz
Data: 15-09-2013 13:07:36 
@karule

Adamek: 169/513
Cunningham: 209/516

Cunningham był aktywniejszy, zadał więcej ciosów i więcej ciosów doprowadził do celu. Cos jeszcze?
 Autor komentarza: StonkaKartoflana
Data: 15-09-2013 13:07:57 
hayabooza - 118-110 lub 117-111 jakby Alvarez miał w tym dniu urodziny to można by mu tyle dać :)))))))))
 Autor komentarza: WARIATKRK
Data: 15-09-2013 13:10:48 
Wdzięczy byłbym za statystkę Floyd-Canelo
 Autor komentarza: hayabooza
Data: 15-09-2013 13:19:19 
@StonkaKartoflana:
Dokładnie, żeby sie chłopak nie łamał na przyszłość.

Co do Pacmana, uważam, że trochę za szybko go skreślacie. Bradleya obił w dobrym tempie. Z Marquezem sie nadział to prawda, ale też obijał go na punkty, chyba za bardzo chciał go znokautować, żeby postawić na swoim. On zawsze miał kłopoty z Marquezem. Pasują do siebie stylami to wszystko. Uważam, że gdyby dobrze się przygotował nadal dałby świetną walkę z Floydem. Twierdze, że wcale nie jest skończony :) Ostatnia walka, na koniec kariery vs Pacman należy się po prostu kibicom, już pieprzyć to czy ktoś jest w prime czy nie. Floyd jest w zasadzie w Prime od 16 lat więc stawiałbym Floyd na PKT (w granicach 115-114, max 116-113). Mogłoby być ciekawie :)
 Autor komentarza: darekaa
Data: 15-09-2013 13:27:20 
@WARIATKRK

Wszystkie ciosy:
Floyd Mayweather - 232/505 (46%)
Saul Alvarez - 117/525 (22%)
Ciosy proste:
Floyd Mayweather - 139/330 (42%)
Saul Alvarez - 44/294 (15%)
Ciosy mocne:
Floyd Mayweather - 93/175 (53%)
Saul Alvarez - 73/232 (31%)

Krótko:
Wielki dzień dla Mayweathera. Znakomite zwycięstwo, deklasacja młodego mistrza.
- wyrównanie rekordu Roya Jonsa. Pokonanie 19 mistrza świata.(łącznie byłych i aktualnych)
- pokonanie 10 aktualnego mistrza świata(11 jeśli licząc Corralesa który zrzekł się pasa IBF przed walką z Floydem)REKORD!!!!!
-pierwsza unifikacja

Floyd dzisiaj wskoczył kilka oczek wyżej w klasyfikacji P4P of All Time.
 Autor komentarza: RyczerzNi
Data: 15-09-2013 15:36:53 
WARIATKRK W krajach ameryki łacińskiej została by zastrzelona!!!!
Woja była o mecz miedzy Salwatorem i Hondurasem a bramkarz Kolumb został zastrzelony za puszczona bramkę to samo spotkało by ta pani gdyby Floyd był z ameryki południowej!

No to całe szczęście że nie mieszkamy w Ameryce Łacińskiej. A z tego co mnie zawodna pamięć nie myli to nie bramkarza Kolumbii zastrzelili ale obrońcę za to że jebnął swojaka na mundialu w USA bodajże. Pojeby
 Autor komentarza: SpecjalistaodBoksu
Data: 15-09-2013 17:49:28 
dokladnie zastrzelili obronce a nie bramkarza. Wariat dostales zle info od kolegow z celi
 
Aby móc komentować, musisz być zarejestrowanym i zalogowanym użytkownikiem serwisu.