WILCZEWSKI: JAK MAMY RATOWAĆ BOKS, KIEDY TO PIŁKARZOM WCIĄŻ BUDUJĄ STADIONY?

Rozchwytywany Piotr Wilczewski (31-3, 10 KO) uchodzi za najlepszego polskiego trenera młodego pokolenia. Blisko 35-letniego "Wilka" nie zobaczymy już jednak w rękawicach. Piotr poświęci się całkowicie karierze trenera. W rozmowie z Polsatsport.pl Wilczewski opowiedział o trudnej sytuacji polskiego boksu i swojej wizji wyjścia z kryzysu.

- Niestety w Polsce jest niewiele osób, które myślą podobnie jak ja. Trzeba jeszcze wielu lat, żeby ludzie dostrzegli co stracili, a jeszcze więcej czasu, aby reanimować boks w naszym kraju. Rząd inwestuje pieniądze tylko w naszych piłkarzy, którzy przecież grają fatalnie. Powinniśmy ratować inne piękne dyscypliny takie jak właśnie boks, ale również zapasy czy podnoszenie ciężarów. Jak mamy ratować upadający boks, kiedy tylko piłkarzom wciąż budują nowe stadiony? - pyta retorycznie Wilczewski.

Były pięściarz pracuje z Mateuszem Masternakiem i przygotowywał m.in. Mariusza Wacha przed walką z Władimirem Kliczką. Na co dzień trenuje w rodzinnym Dzierżoniowie, gdzie planuje otworzyć gym, który będzie dostępny zarówno dla amatorów jak i zawodowców.

Przed galą w Ostródzie Wilczewski zajął się przygotowaniem Piotra Gudla, Kamila Szeremety, Michała Chudeckiego oraz Pawła Głażewskiego. Jeden z jego podopiecznych, Kamil Łaszczyk, obronił w ostródzkim amfiteatrze pas WBO Inter-Continental, ale to wciąż nie była walka o mistrzostwo świata. Czy były mistrz Europy widzi wśród rodaków następców Tomasza Adamka czy Krzysztofa Włodarczyka?

- Mamy wielu pięściarzy, którzy mają szanse, by być mistrzami  świata, ale czy jesteśmy w stanie ich do tego mistrzostwa doprowadzić? Obecnie znajomości są ważniejsze od umiejętności bokserskich. Technicznie i fizycznie wielu zawodników z naszego kraju mogłoby walczyć o największe tytuły, ale polskie grupy promotorskie nie mają takiej siły przebicia jak te zagraniczne, żeby do tego doprowadzić - podsumowuje "Wilk".

Dodaj do:    Dodaj do Facebook.com Dodaj do Google+ Dodaj do Twitter.com Translate to English

KOMENTARZE CZYTELNIKÓW
 Autor komentarza: atmel
Data: 02-07-2013 18:08:06 
Panie Piotrze napewno nie da sie zmienić sytuacji w krótkim czasie .
Ale jeśli kocha sie boks i pracuje po jakimś czasie pojawią sie owoce .
Dla Pana i dla Nas .
 Autor komentarza: Ernesto
Data: 02-07-2013 18:15:39 
Święte słowa. Wilczewski nie osiągnął wielkich sukcesów, ale całym serduchem poświęca się dla rozwoju boksu, szacun.
 Autor komentarza: atmel
Data: 02-07-2013 18:22:28 
PS. Drobna uwaga Panie Piotrze , jeśli mówimy o zaangażowaniu i pracy a nie o wyciąganiu ręki po pieniądze to nie pierdzielimy takich tekstów , tu cytuje "- Mamy wielu pięściarzy, którzy mają szanse, by być mistrzami świata," bo nie mamy wielu oraz na dziś nie mamy trenerów . Praca Panie Piotrze i to praca nad sobą nad doskonaleniem swojego rzemiosła .
 Autor komentarza: darcka
Data: 02-07-2013 18:37:13 
Bijcie się z piłkarzami
 Autor komentarza: addam23
Data: 02-07-2013 18:43:52 
Na stadiony kopaczy rząd po prostu też nie powinien łożyć.
Nabudowali stadionów za miliardy, które nie dość że nigdy się nie spłacą, to zapewne nie będą potrafiły się utrzymać.
Porobili nałoili kasę na przetargach, poobsadzali się w spółkach i spółeczkach - podatnicy mają płacić.
Z boksem ma być tak samo?
Nie

Ktoś chce sobie uprawiać sport? Proszę bardzo - niech uprawia.
Nie ma pieniędzy? Co ja mu zrobię? Ja go finansować nie będę (chyba że płacąc za bilety, oglądając gale itp)
Mi też nikt nic za darmo nie daję, a też chce się spełniać w swojej pracy.

Wszędzie na świecie ludzie boksują i pracują jednocześnie. Jakoś z tym żyją.
A jak komuś się nie chcę i nie ma ambicji to i stała pensja i dobre warunki szkoleniowe nie pomogą (patrz - wojaki)
 Autor komentarza: token
Data: 02-07-2013 18:49:35 
dostaniesz Dzierżoniów za niedługo to zobaczymy co zdziałasz :-)
 Autor komentarza: beniaminGT
Data: 02-07-2013 18:49:47 
Tuskobuc lubi piłkę, to budował stadiony. A to, że nie jest to nawet nasz "sport narodowy" go nie obchodziło - cudze pieniądze wydaje się łatwo.
 Autor komentarza: token
Data: 02-07-2013 18:52:23 
oczywiście w pozytywnym tego słowa znaczeniu
 Autor komentarza: addam23
Data: 02-07-2013 18:53:21 
@beniaminGT
To nie chodzi o to co lubi Tusk i Kaczyński (euro dostaliśmy przecież za rządu pis)
Oglądałeś 'Miś'? O to w tym chodzi ;)
'Czy Ty wiesz po co jest ten Miś?'
Wielka kasa na stole + ludzie będą się jeszcze cieszyć, że ich się doi i w tyłek posuwa.
 Autor komentarza: beniaminGT
Data: 02-07-2013 19:00:42 
addam23:

"A jak komuś się nie chcę i nie ma ambicji to i stała pensja i dobre warunki szkoleniowe nie pomogą (patrz - wojaki)"

Stała pensja to akurat zabija wszelką motywację.

Co do reszty masz rację, aczkolwiek z jednym wyjątkiem. Jeśli już mamy się bawić w wielkie budowle socjalizmu, to lepiej wybudować sale bokserskie niż stadiony. Z biegania za piłką nie ma bowiem nic, a boksowanie podnosi waleczność narodu ( a nawet kulturę ).

A stadiony były budowane jeszcze z jednego powodu. Jak się gdzieś zbierze kilka tysięcy młodych ludzi, których roznosi energia - to łatwo dochodzi do różnych burd i tym podobnych. Czasem się takie burdy nawet sztucznie wywołuje, żeby był pretekst do rozbudowy państwa policyjnego.
 Autor komentarza: Champion20
Data: 02-07-2013 19:05:32 
Do końca się nie zgodzę. Nie jest aż tak fatalnie z boksem w Polsce. Powiem nawet ze powoli ale rozwija się od Lat 90 Kilku Polaków mocna zaistaniało i są rozpoznawalni np. Gołota Saleta Michalczwski a teraz Mamy przecież Adamka Diablo, o tytuły tez bili się Wawrzyk SOsnowski Wach. Mamy Prokse i klika prospektów jak Szpilki lub Laszczyk. Nie jest tak tragicznie, coraz więcej Polaków zaczyna się interesować boksem nie to co kiedyś.
 Autor komentarza: addam23
Data: 02-07-2013 19:06:48 
@beniaminGT

Ale co to znaczy 'budować sale bokserskie'? Boksować można i w garażu lub stodole.
Popatrzmy na mma... Tym to w góle państwo się nie interesuje, nie ma żadnych państwowych związków z leśnymi dziadkami, nie ma klubów przez państwo utrzymywanych, a jakoś młodzi się w to bawią.
Jest moda i chcą - znajdują się kluby i trenerzy. Kto jest dobry ten dostaje jakieś lepsze kontrakty i nawet zaczyna z tego żyć.
Jon Jonesa nie wyszkolimy pewnie, ale who cares. Będziemy mieli mma na jakie nas stać i na ile starczy młodym zapału.
 Autor komentarza: addam23
Data: 02-07-2013 19:12:54 
@Champion20
Jest dokładnie odwrotnie.
Pokolenia wyrosłe w latach 80 żyły wciąż ogromnymi sukcesami i gwiazdami boksu amatorskiego.
90-te to Gołota i fenomen Tysona.
Obecnie zainteresowanie boksem jeszcze jako tako zipie siłą rozpędu pokolenia Gołotowców.
Adamek miał również jeszcze pewien zryw i sporo młodych przyciągnął do boksu, ale teraz następców nie widać.

Może Szpilka ma papiery na przyciągnięcie nowych zastępów do boksu.
 Autor komentarza: adam12
Data: 02-07-2013 19:16:38 
Brawo Wilku, wreszcie ktoś to głośno powiedział, szkoda że pewnie przejdzie to bez echa. Niestety sytułacja nie wygląda kolorowo dla sportów walki. Ogromne pieniądze inwestuje się w kopanie szmacianki (stadiony, orliki), władza w Polsce zapomina o dyscyplinach w których możemy mieć lub mamy sukcesy. Wiele winy ponoszą także dziennikarze sportowi którzy najwięcej uwagi poświęcają kopaninie. Kupując największą gazetę sportową w Polsce 90% artykułów dotyczy Obraniaków, Lewandowskich , ekstraklasy itp. itp. Przy odrobinie szczęścia znajdziemy coś o boksie, judo czy zapasach na końcu w formie krótkiej wzmianki. Pokażcie mi jeden artykuł o sukcesach i medalach polskich Kickboxerów w Szeged, czy ktoś raz chociaż w jednej z tych skurw..łych gazet napisał że Piotr Podstawczuk zdobył dwa złote medale na Mistrzostwach Świata Grapplingu w Kanadzie??? Owszem, kilku się znalazło, ale czy przeczytaliśmy o tym w prasie? nie. Zostaje nam tylko internet i czasem TV. I tak oto upada polski sport, a winnych takiego stanu rzeczy znajdziemy wśród polityków, dziennikarzy nauczyceli W-F również.
 Autor komentarza: jonhy2colty
Data: 02-07-2013 19:17:39 
ale amatorka w polsce kuleje i to bardzo. widac po sukcesach duzych imprezach. mój syn od 7 miesiecy cwiczy w uk zobaczymy jak to tutaj jest, jak narazie 4 razy wtyg, twierdzą że ma talent ale zobaczymy
 Autor komentarza: Champion20
Data: 02-07-2013 19:19:29 
addam23, "Ale co to znaczy 'budować sale bokserskie'? Boksować można i w garażu lub stodole.
Popatrzmy na mma... Tym to w góle państwo się nie interesuje, nie ma żadnych państwowych związków z leśnymi dziadkami, nie ma klubów przez państwo utrzymywanych, a jakoś młodzi się w to bawią"
Zgadzam się z tym kasa to nie wszystko trzeba mieć ducha walki zaangażowanie serce do ciężkich treningów a tego Polakom brakuje wystarczy popatrzec na inne sporty.
 Autor komentarza: addam23
Data: 02-07-2013 19:23:44 
Młodych do sportu przyciąga albo wielkie sukcesy rodaka, albo atrakcyjność, rozpierducha + odpowiedni medialny zapalnik.

Jak ja kończyłem podstawówkę i chodziłem do liceum to już ludzie nie pokazywali sobie i nie opowiadali na przerwach o Tysonie i Gołocie, ale o bardziej o Pride.
To tam była rozpierducha i rozwałka.

Był bum na kosza, bo był 'hej, hej to NBA'+Jordan.
Wypłynęły skoki - bo Małysz.
WYpłynęła ręczna - bo banda Wenty.
Siatka - bo reprezentacja zawsze była mocna.
Żużel - bo zawsze był Gollob.
Piłka - bo zawsze tego jest masa w TV i każdy coś dla siebie znajdzie, czy to się trafi za młodu w erę MU, Barcy czy Realu.

itd

Boks umiera, bo nie ma dobrych Polaków, transmisji, ani efektownych i medialnych rzeźników w większych wagach.
Gwoździem do trumny są wałki i ppv
 Autor komentarza: beniaminGT
Data: 02-07-2013 19:25:55 
addam23:

"@beniaminGT

Ale co to znaczy 'budować sale bokserskie'? Boksować można i w garażu lub stodole."

"Budować sale bokserskie" to znaczy zabrać ludziom pod przymusem pieniądze, by za cenę 5-krotnie większą od rynkowej wybudować coś, co nie jest warte nawet ceny rynkowej, a przy budowie czego zarobią kolesie i inni towarzysze.

Dla jasności. Jestem przeciwnikiem wszelkich wielkich budów socjalizmu, a nawet nie wielkich - bo wszystkich, małych też. Ale jeśli już wyrzuca się pieniądze w błoto, to lepiej do sadzawki niż do bagna.

Bagnem byłoby z pewnością inwestowanie w organizacje sportowe. To jest katastrofa. A później jak ktoś chce dostać pozwolenie boksowania pod polską flagą, to musi zapłacić 9000 wpisowego.

Natomiast, gdybym miał wybierać, czy chce stadion, czy salkę bokserską - to wolę to drugie z powodów przedstawionych wcześniej.

Niestety, stadiony zawsze mają pierwszeństwo, bo władza może je zawsze wykorzystać do przetrzymywania ludzi, gdy dochodzi do jakiś zamieszek i brakuje miejsca w więzieniach.
 Autor komentarza: addam23
Data: 02-07-2013 19:27:42 
@Champion20

Polska jest za bogata i cywilizowana, żeby młodzi garnęli się do sportu jako jedyna szansa na wielką kasę, albo było dużo wyrosłych ze slumsów chojraków do sali zaciągniętych.
Polska jest za biedna, żeby masowo traktowali sport jako hobby po pracy. Do tego nie ma takiej mody (nie licząc największych miast i bogatszej warstwy społecznej, gdzie sie to zaczyna)
 Autor komentarza: pyra90
Data: 02-07-2013 19:28:46 
Tak jest! piłka nożna mnie wnerwia ,sieroty nie potrafią grać a idzę na to najwięcej kasy .
Sporty walki i siłowe podnosza waleczność narodu ,jak ktoś wspomniał
 Autor komentarza: addam23
Data: 02-07-2013 19:31:56 
Dobrze Tyson mawia o boksie.
Bokserem zostaje się z biedy (żądza pieniędzy), a mistrzem zostaje się z żądzy bycia najlepszym.

Im więcej tych z pierwszym, tym większa szansa, że znajdzie się ktoś z predyspozycjami i z tym drugim.
 Autor komentarza: Faraon
Data: 02-07-2013 19:37:36 
Autor komentarza: addam23
Data: 02-07-2013 19:12:54
@Champion20
Jest dokładnie odwrotnie.
Pokolenia wyrosłe w latach 80 żyły wciąż ogromnymi sukcesami i gwiazdami boksu amatorskiego.
90-te to Gołota i fenomen Tysona.
Obecnie zainteresowanie boksem jeszcze jako tako zipie siłą rozpędu pokolenia Gołotowców.
Adamek miał również jeszcze pewien zryw i sporo młodych przyciągnął do boksu, ale teraz następców nie widać.

Może Szpilka ma papiery na przyciągnięcie nowych zastępów do boksu.

W 100% masz racje
Po cholere takie stadiony jak szmaciarze i tak nie potrafią grać.
Pozostaje sledzić inny rynek bokserski.
 Autor komentarza: Jose17
Data: 02-07-2013 19:39:21 
Moim zdaniem aby zainteresowanie boksem wzrosło trzeba zacząć od podstaw czyli...trzeba wpajać młodym dzieciom i młodzieży ze boks to nie jest naparzanie się po gębach. Gdy chodziłem do szkoły na lekcjach w-f cały czas był nacisk na lekkoatletykę i sporty zespołowe,a boks czy zapasy odsuwane były na bok. I tu nawet nie chodzi o to ze stadiony budują a sale bokserskie nie...Niech tacy nauczyciele wf-u pokażą dzieciakom kilka technik bokserskich albo zapaśniczych,niech założą młodym rękawice i kaski i nawet dla zabawy niech próbują się ze sportami walki oswajac, a nie coś w stylu :"Macie piłkę i grajcie"
 Autor komentarza: addam23
Data: 02-07-2013 19:40:24 
@pyra90
W jakim sensie sporty walki podnosi waleczność narodu?
Każdy czynny sport wymaga walki - ze samym sobą + rywalami.
Z biernym jest podobnie: podziw dla zawodników walczących sami ze sobą i rywalami.

Dać kopaczom za młodu rękawice zamiast gały - i tak odstawią wawrzyka w ringu, tak jak i przechodzą obok meczu obecnie.
 Autor komentarza: bossman
Data: 02-07-2013 19:44:42 
Niestety ku..a tusk jest fanem futbolu i na to wyłożył pieniądze. Kaczynski w jednym z wywiadów ,bodajże rok temu powiedział że w naszym sporcie konieczne jest reaktywowanie ligi bokserskiej gdyż ona była kuźnią talentów. Zdziwiłem się wtedy niemało.
 Autor komentarza: addam23
Data: 02-07-2013 19:47:10 
@Jose17
Mamunie się zapłaczą biedne. Bo ich dzieciaczki się nie biją przecież nigdy! Bo to takie aniołki... A tu niedobry pan wuefista im rękawice daje... Jeszcze sobie krzywdę zrobią...
A biedny Maciuś w ogóle - jest mały i się boi, i nie chce żeby go koledzy bili...

W-f nigdy sam w sobie nikogo do niczego nie zachęci. Jakby tak było, to ludzie masowo by biegali.
Dobry w-fista - tak, jak najbardziej. Ale taki zdarzy się raz na milion.
 Autor komentarza: pyra90
Data: 02-07-2013 19:47:27 
jeszcze moja jedna uwaga
ile jest godzin WF w szkołach ?
trzy?
Powinno być pięć z czego 2 na gimnastykę
 Autor komentarza: addam23
Data: 02-07-2013 19:48:10 
@bossman
To kaczyński startował w wyborach do wawy, szmat czasu temu z hasłem budowy stadionu narodowego. To za pis dostaliśmy euro.
 Autor komentarza: pyra90
Data: 02-07-2013 19:50:58 
W PRL-u to było ,znalazł się taki Stamm i zrobił trzech mistrzów olimpijskich i kilkunastu europy
 Autor komentarza: addam23
Data: 02-07-2013 19:53:03 
@pyra90
100 od razu.
Ja tam do szkoły uczyć się chodziłem, a na w-f miałem wyje***. Sam niech se ch** biega. Takie było moje podejście ;) I wielu innych też.
W-f nie zachęci do sportu, tak samo jak i lektury nie zachęcą do czytania.
Pod przymusem nic nie smakuje. Szczególnie dzieciakom.
 Autor komentarza: Wojciacho
Data: 02-07-2013 20:02:23 
Faktem jest, że Tusk wje*ał dużą kasę na stadiony, ale gdyby tego nie zrobił, byłaby międzynarodowa kompromitacja i negatywnie obiłoby się na wizerunku i wiarygodności Polski. A Orliki są nie tylko do piłki nożnej, chociaż u nas jest to z reguły ich główne przeznaczenie.

A co do boksu: wiadomo, nie jest tak jak na zachodzie i nigdy nie będzie. Ale ostatnio powstaje trochę gymów i myślę, że idzie ku dobremu. A co do sukcesów i autorytetów: jest Adamek, Diablo, Tiger, Gołota i to by było na tyle. Mogłoby być więcej, ale i tak nie jest źle. Porównując boks i MMA w naszym kraju i ich popularność: tam jest elegancka, profesjonalna oprawa, dobra promocja, barwni zawodnicy na dobrym poziomie. W boksie może i występują nietóre z tych elemantów, ale nie w tym stopniu, co w KSW. Tam nie ma wałków (nie licząc Pudziana i freak fightów), nudnych walk, otłuszczonych, słabych zawodników bez kondycji no i więcej można zrobić przeciwnikowi(ale to już specyfika dyscypliny).
Nie można jednak od dupy strony podchodzić do finansowania boksu: nie można dać kasy na wielkie hale, wielkie nagrody i mega oprawy i medialność, jeśli zawodnicy nadal będą słabi. Trzeba zainwestować w gymy i boks amatorski, stypendia, żeby na początkowym etapie się nie zniechęcić, mieć warunki do trenowania i jeśli z takiego chłopaka wyjdzie dobry zawodnik, to za tym pójdzie cała reszta (poziom, widowiskowość, kibice, oprawy, kasa).
 Autor komentarza: beniaminGT
Data: 02-07-2013 20:06:58 
addam23:

"W jakim sensie sporty walki podnosi waleczność narodu?
Każdy czynny sport wymaga walki - ze samym sobą + rywalami"

Ale nie walki wręcz, a naród nie bojący się walczyć wręcz jest trudniejszy do podbicia i ujarzmienia.

Ale teraz prowadzi się politykę przeciwną - żeby doprowadzić naród do stanu absolutnej bezbronności.
 Autor komentarza: ManiekZ
Data: 02-07-2013 20:11:29 
Kraków jest najlepszym przykładem na to że inwestycje w piłkę nie mają sensu.

W boksie w przeciwieństwie do piłki nie da się oszukiwać. Albo jesteś dobry, albo dostajesz po głowie.

Mam nadzieje że z halą nie będzie problemów, bo wcale nie jest powiedziane że to będzie sukces. Może się okazać że nie będzie zarabiać i znów będą okradać mieszkańców.
Zrobili patafiany dwa stadiony przez które zadłużyli miasto, a piłkarze obu klubów grają najgorzej w historii.


Podoba mi się że Piotrek z całą ekipą prowadzącą projekt gymu w rodzinnym mieście są otwarci na współpracę z innymi trenerami, aby mogły się u nich odbywać również treningi w innych dziedzinach.

Prawda jest taka że przetrwają tylko te miejsca w których będą czas spędzać ludzie. Zamiast siedzieć przed kompem dzieciaki na salkach hartujące charakter.
 Autor komentarza: ziomal993
Data: 02-07-2013 20:16:13 
Jose17

A o programie "stop przemocy w szkole" zapomniałeś? ;]
 Autor komentarza: sqnik
Data: 02-07-2013 20:17:45 
Wiecie dlaczego na pilkę najwięcej hjasu dają?dlatego bo to najpopularniejszy sport na świecie i z niego jest najwięcej hajsu.
Piłka jest naszym sportem narodowym i zawsze będzie ,drugą stroną medalu jest to ,że powinni wybudowac w maksie 2 takie stadiony ,a reszte przeznaczyc na rozwój młodziezy wszystkich dyscyplin bo to napewno zaowocuje w przyszłosci a takei stadiony będą tylko stały ,a zapełniać sie będą raz na 3 miesiące albo dłużej.
W dzisiejszym nei tylko polskim boksie brakuje kogoś na miare Majka,kogs kto by swoja postawą nie tylko w ringu (ale tu głownie)przyciągnął kibicow do tego sportu.Dla mnie boks będzie zawsze najpiekniejszym sportem walki.Niestety narazie w polskim boksie nie ma nikogo kto by zwrócił uwagę niedzielnych kibiców na ten świat.W piłce jest taki lewandowski , tyle ,że tak naprawdę jej to nie potrzebne bo zawsze będzie najlepszym i najpiekniejszym sportem jaki istnieje.
 Autor komentarza: ziomal993
Data: 02-07-2013 20:20:47 
Młodych do boksu by zachęciły może też gry na PC itp kupujesz konsole komputer i co dostajesz za free? Fife/PES... a jest jakiś boks na PC jeden z drugim młody by sobie pograł i może by się zaciekawił tematem.
 Autor komentarza: endriu
Data: 02-07-2013 20:24:09 
Ludzie komercja nastała tam gdzie więcej zainteresowania tam i miększe pieniądze a nas bardzo mało jest
Zgadnijcie ilu kibiców przychodzi na np MMP? nam pozostało cieszyć się tym co jeszcze mamy A takie PPV to nóż w plecy
Wilku ma racje finanse to podstawowy element gwarancji rozwiju tego sportu
 Autor komentarza: WARIATKRK
Data: 02-07-2013 20:36:54 
Teraz proste pytanie ile osób interesuje się piłka a ile boksem czy zapasami jak powiedział Wilczewski?

I drugie pytanie ile dzieci, młodzieży a także osób amatorsko gra w piłkę nożną?

Przypomnę dla nie zorientowanych w Polsce jest:
Ekstraklasa
I liga
II liga podzielona na dwie grupy
III liga to są 4 grupy
IV liga grup 8
A
B
C klasa w każdej klasie np w samym Krakowie kilkanaście grup 5 albo 6 to są tysiące osób które graja
 Autor komentarza: token
Data: 02-07-2013 20:44:32 
Proksa kiedyś mądrze powiedział że dzisiejsza młodzież jest jakaś "niepełnosprawna" 80% nie potrafi podciągniąć sie raz na drążku, taka prawda większość boksuje na playstation :-(
 Autor komentarza: WARIATKRK
Data: 02-07-2013 20:44:33 
A druga sprawa gratulacje dla tych frajerów co wykopują PPV i przekonują mnie ze stać ich dzięki wam boks jest tak popularny!!!
 Autor komentarza: Jose17
Data: 02-07-2013 20:45:43 
ziomal993 Pewnie ze nie zapomniałem ;-) ale nie zapominajmy też o tym że boks od przemocy rożni się tym że JEST W PEŁNI LEGALNY. Nie przychodzi mi wiele pomysłów do głowy jak uzdrowić ten nasz boks,więc przytoczyłem ten bo wydał mi się najrozsądniejszy.
 Autor komentarza: addam23
Data: 02-07-2013 20:51:05 
Boks w Polsce może uzdrowić jakaś nowa super medialna gwiazda typu Tyson lub gwiazda z Polski.
Ewentualnie - jakiś właściciel TV - fan boksu postanowi go promować bardziej.
Wystarczy przecież niewiele. Choćby niedzielne powtórki dobrych walk, jakie niemal co tydzień się trafią.
Dać to w szeroko dostępnym kanale i o dobrej porze. Zapowiedzieć jeszcze elegancko.
 Autor komentarza: addam23
Data: 02-07-2013 20:51:55 
Żeby boks się uzdrowił, to dzieciaki muszą chcieć go uprawiać. Jak będą chciały, to szkoły zawsze się znajdą jakieś.
 Autor komentarza: beniaminGT
Data: 02-07-2013 20:54:23 
WARIATKRK:

"Teraz proste pytanie ile osób interesuje się piłka a ile boksem czy zapasami jak powiedział Wilczewski?"

Pytanie, ile osób interesowałoby się piłką, gdyby w Polsce nie budowano stadionów? Bo jeśli państwo buduje stadion, a nie inny obiekt sportowy, to stosuje nieuczciwą konkurencję.

Najlepiej, jakby nie budowało nic. Wtedy się dowiemy, jakie sumy powinny iść na poszczególne działalnościi - bo o tym zdecydują klienci. Prawdopodobnie zostałoby po jednym wielkim stadionie na kraj, może 2. Reszta by poszła do rozbiórki.

Przed Euro mówiono, że brakuje nam stadionów. Gdyby tak było, jakiś przedsiębiorca zbudowałby jeden czy dwa - i zapełnił lukę. Nic się takiego nie stało, więc stadionów było albo w sam raz, albo za dużo - niemal na pewno to drugie. Teraz natomiast jest ich w cholerę za dużo. Jak pisał Najwyższy Czas: Euro 2012 kosztowało Polskę 6 razy więcej niż powódź tysiąclecia. A będziemy dopłacać ciągle - póki te obiekty stoją. Mam nadzieję, że jeszcze za mojego życia zacznie się ich rozbiórka.
 Autor komentarza: beniaminGT
Data: 02-07-2013 20:59:59 
Jose17:

"boks od przemocy rożni się tym że JEST W PEŁNI LEGALNY."

Coś Ci się pomyliło, kolego.

Po pierwsze boks nie ma nic wspólnego z przemocą, gdyż nikt nikogo do niczego nie zmusza.

Po drugie nadanie legalności jakiemuś działaniu o charakterze przemocy nie zmienia tegoż charakteru. Nie ważne, że podatki są legalne. Jest to przemoc. Jeszcze nie tak dawno temu zabicie Żyda było legalne - czy to sprawiało, że to nie była przemoc?!
 Autor komentarza: WARIATKRK
Data: 02-07-2013 21:06:31 
beniaminGT
Piłka była numerem 1 nawet w latach 30 XX wieku jak nie było stadionów i grano na Błoniach w przypadku Krk

Stadiony na Euro nie maja nic do tego ze piłka jest i będzie nr 1.Nie dochodowe stadiony to Narodowy i w Gdańsku bo lechia nie przyciąga tylu kibiców.
 Autor komentarza: WARIATKRK
Data: 02-07-2013 21:08:07 
beniaminGT
znam wielu chłopaków którzy boks wykorzystywali na ulicy i skończyli w kryminale.Taka prawda boks to ciężkie charaktery chłopaki często z ulicy dla nich szermierka na pieści tylko w ringu to abstrakcja i puste słowa.
 Autor komentarza: addam23
Data: 02-07-2013 21:09:26 
@WARIATKRK
A ten we Wrocławiu nie przynosi strat? (nie wiem, ale nie wierze, żeby na siebie zarabiał)
 Autor komentarza: WARIATKRK
Data: 02-07-2013 21:13:16 
addam23
nie znam dokładnych danych ale na śląsk przychodzi regularnie nawet na słabych rywali po 15-20 tys ludzi zawsze jest wisła często przyjeżdża lechia do tego sporo jest koncertów i innych wydarzeń.Teraz jest okrutna szansa na b.dobre frekwencje jak ślask awansuje do LE
 Autor komentarza: Jose17
Data: 02-07-2013 21:16:34 
@beniaminGT Używając słowa "przemoc" miałem na myśli sytuację w której za pobicie człowieka na ulicy,w szkole itp. jest się pociągniętym do odpowiedzialności karnej natomiast za zrobienie krzywdy przeciwnikowi w ringu kary się nie ponosi.Wychodzi na to ze się pomyliłem,sorki,w pełni przyznaję ci rację ;-)
 Autor komentarza: addam23
Data: 02-07-2013 21:18:46 
@WARIATKRK
No to przynajmniej na swoje utrzymanie by zarabiał. Dobre i to.
 Autor komentarza: awel
Data: 02-07-2013 21:20:56 
na jaki slask przychodzi regularnie tyle ludzi? skad ty bierzesz te dane ? regularnie do kazdej imprezy typu koncet miasto doklada w pyte hajsu a na mecze oczywiscie przychodzi tyle ludzi jak sa z czolowka bo byly mecze ze ledwo 5 tys osob przylazlo

p.s sporo koncertow to konkretnie ile? 3-4 i juz zapowiedziane jest ze bedzie tych imprez mniej bo po postu sie one nie oplacaja do tego urawa jest w stanie gorszym niz boiska w okregowce a same koszty budowy stadionow w pl duzo przewyzszyly koszty budowy stadionow na zachodzie
 Autor komentarza: milosz762
Data: 02-07-2013 21:21:51 
Ma racje Wilczewski co do piłkarzyków cwaniaków wytatułowanych cwaników którzy nic nie grają a zarabiają za dużo

Wilczewski jest trenerem jest Solidnym ale brak mu jeszcze doświadczenia ale perspektywy dobre cały czas się uczy.

fakt że boksie zawodowym jest mnóstwo układów znajomości itp
zawsze tak było i będzie niestety
a już o walki o poważny tytuł to tym bardziej
liczy sie też dobry promotor i kasa jaką wyłoży na daną walkę!
NIE LICZĄC ADAMKA I DIABLO KTÓRZY DUŻO OSIĄGNELI


TO obecnie młodych zawodników oprócz Masternaka i FONAFARY NIE WIDZĘ ZAWODNIKÓW SWIATOWEJ CZY NAWET EUROPEJSKIEJ CZOŁÓWKI.

TYLE WTEAMCIE
 Autor komentarza: jonhy2colty
Data: 02-07-2013 21:24:35 
niewiem jak jest teraz w polsce ale napisze początki w anglii. mój syn lat 13 skonczył w maju a od 7 miesiecy trenuje boks. miasto około 300tys mieszk,zapisałem go na nieduża siłownie gdzie jest sekcja boksu, osobno mma,i fitnes i takie tam. płace 15 funtów miesiecznie. przez pierwsze dwa miesiące cwiczyli 3 razy wtyg teraz cztery czasami 5w niedziele coś dodatkowo lub organizuje sparingi, na grupe 10 chłopaków jest 2 trenerów ,zrobili mu badania ok 70f za które nie płaciłem wyrobili medical card i miał dwie walki . w miescie jest około 20 takich klubów gdzie masa dzieciaków chodzi,ci trenerzy twierdzą że na to wszystko idzie kasa od związku bo jest cisnienie na medale wiec oni na to daja. wiec na sparing,walki itd oni woża pokrywają wszystkie koszty. trenerzy twierdzą że chłopak ma talent,i widze że bardzo koło niego chodza zobaczymy jak to pójdzie dalej. w moim rodzinnym miescie w polsce sekcja bokserska dogorywa ..bo nima kasy na nic
 Autor komentarza: beniaminGT
Data: 02-07-2013 21:25:58 
WARIATKRK:

"Stadiony na Euro nie maja nic do tego ze piłka jest i będzie nr 1"

Zapewne masz rację. Piłka jest typowym sportem masowym. Nawet gdyby cała kasa szła na boks, a na piłkę 0, to i tak piłka byłaby bardziej popularna, bo co drugi małolat rżnie od małego - tania, prosta rozrywka. A tłuc się po gębach, to tylko nieliczni mają ochotę.
Mi chodziło o sztucznie wygenerowaną przepaść pomiędzy piłką, a całą resztą. To tak jakby super atlecie dawać doping, a anemika jeszcze głodzić.

WARIATKRK

"znam wielu chłopaków którzy boks wykorzystywali na ulicy i skończyli w kryminale.Taka prawda boks to ciężkie charaktery chłopaki często z ulicy dla nich szermierka na pieści tylko w ringu to abstrakcja i puste słowa."

Boks jest niepraktyczny na ulicy. Ma za dużo zasad. Właśnie boks uczy kultury, szacunku do rywala. Nie możesz tego, nie możesz tamtego. Teraz, jak ktoś chce wymiatać, to uczy się graplerki, a nie boksu. Ludzie zawsze będą wyjaśniali między sobą różne sprawy, hierarchie itp. Ale dobrze, gdy robią to w cywilizowany sposób. Kiedyś kopnięcie kogoś było przejawem skrajnego chamstwa, o biciu na ziemi nie wspominając. Teraz tak się po prostu walczy. Dlatego boks musi wrócić do łask, bo już nie idzie patrzeć na to bezhołowie.
 Autor komentarza: milosz762
Data: 02-07-2013 21:28:38 
ManiekZ
Data: 02-07-2013 20:11:29

JESTEM Z KRAKOWA TY TEŻ ?

MASZ TROCHE RACJI KRAKÓW JEST ZAJEBIŚCIE ZADŁUZONY DUŻA WTYM ZASŁUGA BYŁEGO KOMUCHA NAJGORSZEGO PREZYDENTA AJCHROWSKIEGO.
i BUDOWY STADIONÓW SZCZEGÓLNIE wISŁY GDZIE KASA OD PODATNIKÓW POSZŁY

I TYLE W TEMACIE POLITYKI

ALE CO DO HALI NA CZYŻYNACH TO MOGĄ BYĆ PO WYBUDOWANIU JAKIEŚ MASOWE IMPREZY MOŻE BOKS

OD LAT W KRAKOWIE NIE BYŁO ŻADNEJ GALI BOKSERSKIEJ

A LUDZIE BY PRZYSZLI NAWET JAKBY PINEZKA - SZPILKA ZAWALCZYŁ CZY NAWET WACH CZY PRZECIĘTNY WAWRZYK POCHODZĄCY Z KRAKOWA
 Autor komentarza: WARIATKRK
Data: 02-07-2013 21:32:02 
awel
na śląsk 5 tys chyba w II lidze 8 lat temu!!!
 Autor komentarza: WARIATKRK
Data: 02-07-2013 21:33:38 
Zgadzam się to jest wstyd Krk miasto Królów Polski i tylko jedna impreza to złota rękawicy wisła turniej amatorski.Będzie hala w Czyżynach ma być gala z Szpilą Wachem są plany
 Autor komentarza: Ghostbuster
Data: 02-07-2013 21:53:35 
Bardzo dobrze, że w boksie pracują m. in. takie osoby jak Wilku. Powiedział coś co jest oczywiste, ale niestety raczej nie doczekamy się czasów kiedy to boks stanie się dyscypliną wyraźnie wspomaganą przez państwo. Boks raczej dla większości społeczeństwa kojarzy się z mordobiciem, z przemocą, z tępymi osiłkami, z czymś co należy zwalczać niż wspierać. Zdecydowanie wygodniej jest politykom faworyzować takie dyscypliny jak piłka nożna, która zresztą cieszy się zdecydowanie większym prestiżem na świecie, czy siatkówka. Obawiam się, że wraz ze wzrostem dobrobytu zmniejsza się liczba chętnych do boksowania, bo pojawia się wiele alternatyw. Ci bogatsi rodzice wolą wysłać dzieciaka na zajęcia sportowe z tej dyscypliny, która cieszy się prestiżem. Boks kojarzy się z dyscypliną dla trudnej młodzieży z biednych lub patalogicznych rodzin. Wizerunek może się odmienić głównie za sprawą samych zawodników.
 Autor komentarza: boksjor
Data: 02-07-2013 21:53:42 
Panowie ja ze swojej krótkiej amatorki pamiętam dojazdy na sparingi do innego miasta na własny koszt, a jak kto nie miał to w pkp w kiblu całą drogę siedział. Z drugiej strony prawa ręka trenera nie ruszył dupy ze sprzętem i walczyliśmy w pożyczonym od gospodarzy, oczywiście bylismy bez wsparcia narożnika. Jedyne rozwiązanie to zainwestować w infrastrukturę, kluby i pogonić leśnych dziadów co zajmują miejsce młodym
 Autor komentarza: Hugo
Data: 02-07-2013 22:57:05 
Sukcesy w boksie biorą się nie tylko z kasy, ale przede wszystkim z mentalności. Jak ja chodziłem do podstawówki (lata 60/70), to się naparzaliśmy prawie co tydzień, bo każdy chłopak miał ambicję być najsilniejszym w klasie albo przynajmniej należeć do czołówki. Była ostra rywalizacja, czasami i trochę krwi się polało, ale w sumie wielka krzywda nikomu się nie stała. Wśród nauczycieli było wówczas sporo mężczyzn i oni przymykali na to oko. Chłopacy z 7-8 klasy rywalizowali o miano najsilniejszego w szkole i to już były walki podzielone na rundy, z przerwami i sędzią. Niektórzy w wieku 13-14 lat chodzili już na treningi do klubu bokserskiego i z takimi ciężko było wygrać, nawet jak się miało przewagę wagi i siły. A dzisiaj sfeminizowana szkoła wychowuje ciamciaków i maminsynków, a klubu bokserskiego nie ma już chyba od 30 lat. To skąd mają brać się bokserzy?
 Autor komentarza: ManiekZ
Data: 02-07-2013 23:12:43 
Kraków to jeden wał Wiślany! Oni nie mają pomysłu na miasto, a jak się już za coś biorą to musi to kosztować x2 niż jest warte, bo każdy kolega który smaruje musi zarobić.

O aferze śmieciowej w mieście Królów głośno, ludzie z pracy są zwalniani, a długi niemiłosierne, bo się klepią po plecach.

Chałwa! W tym kraju to ludzie nawet kraść nie potrafią.

Wielki szacun dla całej ekipy, bo przykład Dzierżoniowa pokazuje że ludzie potrzebują miejsca gdzie można przygotowywać się w gronie wielu.

Pewnie również w wielu innych szkołach przynosili koledzy rękawice. Na przerwach robiło się sparingi z luzu, choć niektórym puszczały nerwy, do pierwszej krwi.
 Autor komentarza: BoxingCH1955
Data: 02-07-2013 23:54:14 
Wilku pierdzieli jak potłuczony. Co da, że zbudujemy ileś tam więcej hal typowo pod boks? Nic. Sorry, ale taki Hubert Migaczew potrafił dorobić się mistrzów Polski pracując w piwnicy, podczas gdy sekcja bokserska Legii, gdzie są świetne warunki nic nadzwyczajnego w tamtym okresie nie osiągała. Nie ma pieniędzy dla zawodników? Nie wiem, jak w Dzierżoniowie ale w moim rodzinnym mieście kasa dla zawodników sportu indywidualnych jest i to całkiem niezła, pod warunkiem, że się ma wyniki, a na to już trzeba sobie zapracować. Uczciwe? Uczciwe. Tak naprawdę problem tkwi głównie w tym o czym pisał Hugo, problemem są zmiany kulturowe, społeczeństwo ciotowacieje, z narodu walczaków powoli, bo powoli ale robi się naród mięczaków. Przesadzam? Piszę o tym co widzę, przychodzę na sparingi i średnio połowa ćwiczących chce sparować,reszta wymięka, i to młode chłopaki. Dramat. Wiecie czemu ruscy się liczą w boskie, skąd się biorą te Gołowkiny, Witalije, Powietkiny? Bo tam jest kultura pięści, kwestie sporne rozstrzyga się na łapami, stąd te walki w parlamencie ukraińskim, czy propozycja wyjścia na solo jaką złożył dziennikarzowi selekcjoner piłkarskiej kadry Ukrainy podczas Euro. Jest naturalna selekcja to są i wyniki.
 Autor komentarza: tenarus
Data: 03-07-2013 00:13:17 
Panstwo nie powinno sie mieszac do zadnego sportu. Wiadomo, ze dla takiego trenera to wygodne rozwiazanie, inwestycja ze wspolnej kasy, najlepiej "po znajomosci". Jak promotorzy chca miec dobrych zawodnikow i trenerow to musza sami wylozyc na to pieniadze. Dopoki ludzie beda placic za ogladnie przecietniakow i biznes sie bedzie krecil na takich zasadach jak teraz, nie ma szans na zmiane.
 Autor komentarza: tenarus
Data: 03-07-2013 00:23:08 
I te słowa, ze "technicznie i fizycznie wielu zawodników z naszego kraju mogłoby walczyć o największe tytuły" w kontekscie ostatnich wydarzen, notabene z udzialem pana Wilczewskiego, brzmia lagodnie mowiac niezbyt przekonujaco.
 Autor komentarza: canuck
Data: 03-07-2013 03:58:35 
Kilka uwag o Polskim boksie:

(1) Gale bokserskie w Polsce sie bardzo podcignely w sensie oprawy oraz jakosci walk. Legionowo bylo swietne, Ostroda oraz Rzeszow niezle, chociaz pewnie moglo byc wiecej fanow. Niestety Czestochowa to byla tragedia. Zdarza sie! Ale nie ma juz "miesa armatniego" ze Slowacji oraz Wegier, albo tragicznej organizacji czy oprawy.

(2)Jest duzo utalentowanych polskich bokserow tylko trzeba ich poloczyc z niemieckimi, angielskimi, amerykanskimi czy kanadyjskimi promotorami. Nie musi to byc wylacznosc, ale na przyklad wspolpraca tak jak Global Boxing - Babilon. Polscy promotorzy nie moga jeszcez ze soba konkurowac, bo sa za slabi. Czyli, na razie haslo: "wspolpraca poplaca!|"

(3) Trzeba wyeliminowac bokserskie beztalencia wczesnie w procesie selekcji, aby nie pompowac balonikow typu Wawrzyk. Dlaczego? Bo pozniej rezultat osmiesza nie tylko boksera, ale tez jego promotora oraz caly polski boks zawodowy.

(4) Jak przyjda sukcesy, a napewno przyjda, to duze pieniadze tez sie pojawia. Takze nie ma watpliwoci, ze Polska bedzie niedlugo #4 na mapie boksu w Europie po Niemcach, Anglikach oraz Rosjanach.
 Autor komentarza: DavidTua
Data: 03-07-2013 12:17:25 
Wilku dobrze mówi

To bodajże Borek powiedział - jak ma być dobrze z polskim boksem, jak Polski Związek Bokserski dostaje z Ministerstwa Sportu kilkaset tysięcy na rok, a na koncert Madonny wydaje się 5 milionów
 Autor komentarza: robcio75
Data: 03-07-2013 18:11:41 
Moim zdaniem tzw. zasran.. obowiązkiem TVP jest pokazywanie i promowanie w ogóle polskiego sportu . Nie mówie tu o profesjonalnych galach , ja mówie tu o promowaniu boksu amatorskiego . To co wyprawia TVP to woła o pomste do nieba . Nie tak dawno walczył Fonfara w Chicago o pas mistrza świata , a TVP nie było zainteresowane pokazaniem tej walki . To za co oni k... biorą pieniądze z abonamentu ? Za k... kolejne tańce na lodzie ? Jeżeli chcą być stacją komercyjną to niech się odpier... od abonamentu .
 Autor komentarza: Cooperek
Data: 03-07-2013 21:20:35 
"WILCZEWSKI: JAK MAMY RATOWAĆ BOKS, KIEDY TO PIŁKARZOM WCIĄŻ BUDUJĄ STADIONY?"

Połowicznie racja, ale jest w tej wypowiedzi pewna nieścisłość. "Ratuje" się to co upada a nie się rozwija. A więc to polską piłkę trzeba ratować bo leży i kwiczy jak dziwka. Polski boks znakomicie sobie radzi i się rozwija, mowa o pro.
 Autor komentarza: Cooperek
Data: 03-07-2013 21:24:21 
canuck


(3) Trzeba wyeliminowac bokserskie beztalencia wczesnie w procesie selekcji, aby nie pompowac balonikow typu Wawrzyk. Dlaczego? Bo pozniej rezultat osmiesza nie tylko boksera, ale tez jego promotora oraz caly polski boks zawodowy.

A właśnie, trafna uwaga. Ze stajni Wasyla wielu bokserów bym wypieprzył, panów "nikt". Lepiej częściej organizować gale tym utalentowanym i lepiej im płacić.

(4) Jak przyjda sukcesy, a napewno przyjda, to duze pieniadze tez sie pojawia. Takze nie ma watpliwoci, ze Polska bedzie niedlugo #4 na mapie boksu w Europie po Niemcach, Anglikach oraz Rosjanach.

Już jest, i to #3 bo ruski to nie Europa hehe ;) Niektórzy tak narzekają, ale na Boga, kto ma się z nami równać na tym kontynencie. Przecież tutaj boks to właśnie Niemcy, Anglia i my.
 
Aby móc komentować, musisz być zarejestrowanym i zalogowanym użytkownikiem serwisu.