P4P: AWANS FROCHA, WIELKIE WEJŚCIE MATTHYSSE

Ostatnie występy Carla Frocha (31-2, 22 KO) i Lucasa Matthysse (34-2, 32 KO) na tle bardzo mocnych przeciwników musiały zostać należycie ocenione. Rewanżując się znakomitemu Mikkelowi Kesslerowi (46-3, 35 KO) za swą pierwszą porażkę, Anglik o polskich korzeniach potwierdził doskonałą dyspozycję fizyczną i psychiczną oraz przynależność do najlepszych bez podziału na kategorie wagowe.

Jeszcze bardziej imponująca była demolka argentyńskiej "Maszyny" na mistrzu świata IBF dywizji junior półśredniej - Lamoncie Petersonie (31-2-1, 16 KO). "Havoc" słynie wprawdzie z wolnego wchodzenia w walkę i leżał już na deskach po ciosach m.in. Bradleya i Ortiza, ale tylko Matthysse potrafił zranić go na tyle mocno, że nawet Steve Smoger po spojrzeniu w oczy czarnoskórego Amerykanina postanowił uchronić go przed kolejnymi bombami.

"Kobra" nie wygra rewanżu z Wardem, a Lucas nie zagrozi Mayweatherowi, ale nie ma to większego znaczenia, bo we wszystkich innych potyczkach z bokserami swoich rozmiarów panowie Froch i Matthysse będą faworytami. Trylogia z Kesslerem to w tej chwili chyba najlepsze rozwiązanie dla Carla, natomiast Argentyńczyk wreszcie zasłużył w oczach włodarzy Golden Boy Promotions na pojedynek z Dannym Garcią (26-0,  16 KO). Wiele skazuje na to, że siódmego września od rana będziemy napawać się zapachem napalmu.

1. Floyd Mayweather Junior, USA
Rekord: 44-0, 26 KO
Wiek: 36
Pseudonim: Money/Pretty Boy
Kategoria wagowa: półśrednia/junior średnia
Dzierżone trofea: WBC (147), WBA Super (154)
Ostatnia walka: R. Guerrero - 04.05.2012 - W UD 12
Następna walka: ?

2. Andre Ward, USA
Rekord: 26-0, 14 KO
Wiek: 29
Pseudonim: S.O.G.
Kategoria wagowa: super średnia
Dzierżone trofea: WBA Super, The Ring
Ostatnia walka: C. Dawson - 08.09.2012 - W TKO 10
Następna walka: ?

3. Guillermo Rigondeaux, Kuba
Rekord: 12-0, 8 KO
Wiek: 32
Pseudonim: El Chacal
Kategoria wagowa: super kogucia
Dzierżone trofea: WBA Super, WBO, The Ring
Ostatnia walka: N. Donaire - 13.04.2013 - W UD 12
Następna walka: ?

4. Sergio Gabriel Martinez, Argentyna
Rekord: 51-2-2, 28 KO
Wiek: 38
Pseudonim: Maravilla
Kategoria wagowa: średnia
Dzierżone trofea: WBC, The Ring
Ostatnia walka: M. Murray - 27.04.2013 - W UD 12
Następna walka: ?

5. Nonito Donaire, Filipiny
Rekord: 31-2, 20 KO
Wiek: 30
Pseudonim: The Filipino Flash
Kategoria wagowa: super kogucia
Dzierżone trofea: brak
Ostatnia walka: G. Rigondeaux - 13.04.2013 - P UD 12
Następna walka: ?

6. Władimir Kliczko, Ukraina
Rekord: 60-3, 51 KO
Wiek: 37
Pseudonim: Dr. Steelhammer
Kategoria wagowa: ciężka
Dzierżone trofea: IBF, WBO, WBA Super, IBO, The Ring
Ostatnia walka: F. Pianeta - 04.05.2013 - W KO 6
Następna walka: ?

7. Juan Manuel Marquez, Meksyk
Rekord: 55-6-1, 40 KO
Wiek: 39
Pseudonim: Dinamita
Kategoria wagowa: junior półśrednia
Dzierżone trofea: WBO
Ostatnia walka: M. Pacquiao IV - 08.12.2012 W KO 6
Następna walka: T. Bradley - 12.10.2013

8. Manny Pacquiao, Filipiny
Rekord: 54-5-2, 38 KO
Wiek: 34
Pseudonim: Pacman
Kategoria wagowa: półśrednia
Dzierżone trofea: brak
Ostatnia walka: J.M. Marquez IV - 08.12.2012 - P KO 6
Następna walka: ?

9. Abner Mares, Meksyk
Rekord: 26-0-1, 14 KO
Wiek: 27
Kategoria wagowa: piórkowa
Dzierżone trofea: WBC
Ostatnia walka: D. Ponce De Leon - 04.05.2013 - W TKO 9
Następna walka: ?

10. Carl Froch, Wielka Brytania
Rekord: 31-2, 22 KO
Wiek: 35
Pseudonim: The Cobra
Kategoria wagowa: super średnia
Dzierżone trofea: IBF, WBA Super
Ostatnia walka: M. Kessler - 25.05.2013 - W UD 12
Następna walka: ?

11. Timothy Bradley, USA
Rekord: 30-0, 12 KO
Wiek: 29
Pseudonim: Desert Storm
Kategoria wagowa: półśrednia
Dzierżone trofea: WBO
Ostatnia walka: R. Prowodnikow - 17.03.2013 - W UD 12
Następna walka: J.M. Marquez - 12.10.2013

12. Witalij Kliczko, Ukraina
Rekord: 45-2, 41 KO
Wiek: 41
Pseudonim: Dr. Ironfist
Kategoria wagowa: ciężka
Dzierżone trofea: WBC
Ostatnia walka: M. Charr - 08.09.2012 - W TKO 4
Następna walka: ?

13. Saul Alvarez, Meksyk
Rekord: 42-0-1, 30 KO
Wiek: 22
Pseudonim: Canelo
Kategoria wagowa: junior średnia
Dzierżone trofea: WBC, WBA Super, The Ring
Ostatnia walka:  A. Trout - 20.04.2013 - W UD 12
Następna walka: ? - 14.09.2013

14. Lucas Martin Matthysse, Argentyna
Rekord: 34-2, 32 KO
Wiek: 30
Pseudonim: The Machine
Kategoria wagowa: junior półśrednia
Dzierżone trofea: WBC Silver
Ostatnia walka: L. Peterson - 18.05.2013 - W TKO 3
Następna walka: D. Garcia - ?

15. Adrien Broner, USA
Rekord: 26-0, 22 KO
Wiek: 23
Pseudonim: The Problem
Kategoria wagowa: lekka
Dzierżone trofea: WBC
Ostatnia walka: G. Rees - 16.02.2013 - W TKO 5
Następna walka: P. Malignaggi - 22.06.2013

Kolejne miejsca (kolejność przypadkowa): Bernard Hopkins, Roman Gonzalez, Yuriorkis Gamboa, Danny Garcia, Giennadij Gołowkin, Miguel Angel Garcia, Austin Trout, Devon Alexander.

Dodaj do:    Dodaj do Facebook.com Dodaj do Google+ Dodaj do Twitter.com Translate to English

KOMENTARZE CZYTELNIKÓW
 Autor komentarza: bak
Data: 26-05-2013 21:20:47 
A w przyszłości Matthyse nr. 1 :D
 Autor komentarza: voutan
Data: 26-05-2013 21:27:20 
Jak patrze na te rankingi, to odnoszę wrażenie, że Witalij jest do nich obecnie wrzucany na siłę i bardziej za dokonania i to, że jest od dawna niepokonany, niż za rzeczywisty poziom boksu jaki obecnie prezentuje.
 Autor komentarza: bak
Data: 26-05-2013 21:29:26 
@voutan

Napisałbym coś ale nie napiszę bo znowu zostanę wyśmiany że bronię Vitalija :P
 Autor komentarza: Whisper
Data: 26-05-2013 21:39:48 
Nie jest źle ale skoro jest Matthyse to powinien oczko lub dwa powyżej niego być Garcia.
 Autor komentarza: Krzych
Data: 26-05-2013 21:41:12 
Nie rozumiem co Donaire robi w pierwszej 10. Vitalija też by się przydało tymczasowo usunąć z rankingu. Martinez powinien o parę oczek spaść po ostatniej walce. Reszta ok
 Autor komentarza: tomek9876
Data: 26-05-2013 22:06:11 
Donaire i Mares za wysoko.Pacquiao za nisko.
 Autor komentarza: Wojciacho
Data: 26-05-2013 22:15:33 
Martinez w ostatniej walce zaprezentował się słabo, ale mam nadzieję, że to wypadek przy pracy, wynik stresu spowodowanego występem przed swoją liczną widownią, a nie rzeczywisty regres spowodowany wiekiem. Ale na 4. już nie zasługuje.
Vitali nie zasługuje już chyba na miejsce w tym rankingu. W HW pewnie nadal jest top 3., ale biorąc pod uwagę to, jakie przełożenie na jego poziom ma wyszkolenie techniczne i mentalne, a nie tylko warunki fizyczne,nie powinien być w #15 P4P.
 Autor komentarza: boksfaner
Data: 26-05-2013 22:24:06 
Marquez za Doniare
 Autor komentarza: Blancos
Data: 26-05-2013 22:24:20 
Vitali, Martinez, Donaire za wysoko ...
 Autor komentarza: BronuarKomuszenko
Data: 26-05-2013 22:32:09 
tomek9876
Mares za wysoko? Ostatni pokonani przez niego rywale obligują każdego kto poważnie zajmuje się rankingami do wpisywania go w pierwszą dziesiątkę
 Autor komentarza: BronuarKomuszenko
Data: 26-05-2013 22:40:20 
Co do zestawienia to powinien z niego wylecieć Vitalij, nie walczył długo a w dodatku ostatni jego rywal to przecież ogórek w najczystrzej postaci, za Vitka dałbym na to miejsce Dannego Garciję, zrobił wystarczająco dużo aby zaistnieć w tym rankingu, obniżyłbym przynajmniej o jedną lokatę pozycję Martineza, Donaire, i Pacquiao, Natomiast za Bronera dałbym w tym zestawienu miejsce albo dla Mickeya Garciji/B-szopa lub Romana Gonzaleza każdy z tej trójki zasłużył ostatnimi występami na to więc mam problem kogo obstawić, Natomiast Broner jak pokona w wielkim stylu Magliggnagiego to miejsce w piętnastce P4P będzie mu się należało jak świni koryto, więc z umieszczeniem go czekam do czerwcowej gali w NY
 Autor komentarza: Jacol92
Data: 26-05-2013 22:58:47 
Całkiem znośny ten ranking.. Nie ma sie do czego przyczepiać na siłe bo np taki Vit mało walczył ale swoje wygrywał. No może troche wyzej dałbym Alvareza. Ale Alvarez wprzyszłości i tak powedruje w góre.. Matthhyse Alvarez i Golovkin to przyszle gwiazdy P4P
 Autor komentarza: StonkaKartoflana
Data: 26-05-2013 23:11:06 
REWELACYJNY RANKING!!! brawo dla redakcji - właściwie zgadzam się z każdym miejscem
 Autor komentarza: bak
Data: 26-05-2013 23:11:46 
Jak można najlepszego ciężkiego w historii dać tylko na 12 miejsce? o.O Obłęd...
 Autor komentarza: BronuarKomuszenko
Data: 26-05-2013 23:11:52 
Jacol92
Co kliczko ma być w tym rankingu tylko za osiągnięcia? to w takim razie wyżej nad nim powinien być B-hop który przewyższa go osiągnięciami oraz wkładem w rozwój boksu, a i na tej liście powinni się znajdować Ali, Leonard, Hearns, Duran, Arguelo czy Chawez senior bo oni też mają osiągnięcia a i jeszcze żyją więc...

W większości P4P pod ocenie bierze się dokonania z ostatnich 2-3 lat danego boksera, a kliczkowie w ostatnich latach mieli wielką kelneriadę z małymi wyjątkami,
 Autor komentarza: BronuarKomuszenko
Data: 26-05-2013 23:13:48 
bak
Weź się nie kompromituj z tym najlepszym ciężkim, za co niby miał być najlepszym ciężkim ever? za ubicie Sandersa,Hide i Petera? bo więcej wartościowych zwycięstw nie ma, jak można go stawiać przed Alim, Foremanem, czy Lewisem. Skandal
 Autor komentarza: bak
Data: 26-05-2013 23:15:29 
@Bronuar

Przed Lewisem tak, bo z nim wygrał moralnie.
 Autor komentarza: bak
Data: 26-05-2013 23:20:00 
@Bronuar

A pogromca Mike'a Tysona- Danny Williams, były mistrz olimpijski Solis, były mistrz wagi cruiser Juan Carlos Gomez, były mistrz WBO wagi ciężkiej Shannon Briggs i były mistrz wagi półciężkiej i junior ciężkiej Tomasz Adamek to nie są wartościowe nazwiska?
 Autor komentarza: BronuarKomuszenko
Data: 26-05-2013 23:20:14 
bak
Ale przegrał w ringu i to się liczy, co to za zwycięstwo moralne? że polityk ma moralność? teraz jest zerem moralnym od kiedy związał się z Faszystami i dlatego nie powinien być w tym rankingu :)
nie ocenia się moralnie liczy się to co było na ringu, a na ringu jego twarz wyglądała jak Carpachio i tyle w temacie, Lewis wygrał, tak samo Lebiediew wygrywał na punkty ale co z tego jak Jones zmasakrował mu twarz, ogarnij się co to za porównanie,
 Autor komentarza: BronuarKomuszenko
Data: 26-05-2013 23:25:22 
bak
Masz rację to są dobre nazwiska, bo Briggs wyszedł po kasę mocno spasiony, kunszt i wielkość solisa widzieliśmy w walce z Larsenem, pogromca tysona czyli Williams pokonał zwłoki tysona, Gomaz solidne nazwisko tu się nie ma co przyczepić, a Adamek to otłuszczony półciężki który dostał walkę za zasługi, jak to się ma np do rywali Tysona pawdziwych ciężkich, jak to się mado rywali Lewisa który rozwalił młodego dynamicznego Briggsa a nie to co zrobił kliczko odkopując go z świata umarłych? jak ci rywale mają się do rywali Alego, Foremana, Fraziera?
 Autor komentarza: BronuarKomuszenko
Data: 26-05-2013 23:26:47 
Ja kończe Dobranoc
 Autor komentarza: bak
Data: 26-05-2013 23:30:00 
@Bronuar

Adamek pokonał solidnego Estradę, Arreolę z czołówki i Granta, który był jeszcze w dobrej formie. Poza tym był obowiązkowym pretendentem WBC.

Solis też był obowiązkowym pretendentem, pokonał Austina przed walką z Vitalijem. A co do walki z Larsenem to chyba jednak minęły 2 lata od walki z Vitem... Solis przechodził rehabilitację i jest teraz zupełnie innym przeciwnikiem.

Tyson przed walką z Williamsem też był wysoko w WBC i nie był w takiej złej formie. Był już niemal pewnym rywalem Vitalija, ale pech chciał że kontuzja akurat podczas walki z Williamsem nastąpiła.
 Autor komentarza: bak
Data: 26-05-2013 23:30:16 
Dobranoc Bronuar :)
 Autor komentarza: Kojotowski
Data: 26-05-2013 23:35:02 
Jak dla mnie Marquez za nisko. Meksykanin na dwie ostatnie walki z Pacmanem, jedna dyskusyjnie przegral, a druga zakonczyl stawiajac kropke nad "i", badz co badz z zawodnikiem ktory byl traktowany jako scisly czub P4P. W mojej ocenie dwie walki z Pacquaiao gdzie Marquez byl przez wiekszosc fanow skazywany na baty, sa wiecej warte niz kilka ostatnich wygranych walk Martineza, czy Rigo nad Nonito. Ale wiem jak jest, co ranking, to inne spojrzenie.


1.Mayweather
Niezaprzeczalniy nr.1 piesciarz ktory mimo wieku i niewatpliwie zmeczenia materialu, wciaz wygrywa, i nie unika trudnych wyzwan. Podobnie jak Bernarda, traktuje Floyda jako zywa legende... jednago z najwybietniejszych piesciarzy p4p all time.
2.Marquez
Za caloksztalt kariery i niesamowitych zawodnikow na rozkladzie. Mekykanin na cztery pojedynki z piesciarzem ktory obok Floyda w ostatnich latach byl na samym szczycie, trzy mogl zapisac na swoje konto, i nie doszukiwalbym sie kontrowersji. Zawodnik ktory nigdy nikogo nie unikal, a raczej to jego unikano.
3.Ward
Zjawiskowy bokser, bardzo sprytny, i umiejacy wyl. atuty rywali. Ostatnie lata, i gole resume, to potwierdzenie jego wielkiego talentu.
4.Rigondeaux
Walka z Doanire duzo powiadziala nam o Kubanczyku... profesor Szakal, i tyle w temacie.
5.Martinez
Mimo, ze nie dawalbym Sergio wiekszych szans z GGG, to patrzac na ostatnia lata zasluguje na wysoka pozycja. Sadze jednak, ze juz dlugo tak wysoko sie nie utrzyma.
6.Pacquiao
Wygrana, ale przegrana walka z Bradleyem, porazka z Marquezem... logicznym posunieciem jest spadek.
7.Bradley
Oficjalnie niepokonany, mimo slabej walki z Pacquiaoa, chlopak ma na tapecie kilka bardzo solidnych zawodnikow, Alexander, Abregu, Holt, Peterson, Provodnikow, Campbell... robi wrazenie.
8.Froch
Klasa sama w sobie, to co ostatnio pokazal Froch, musi wzbudzac respekt nawet na jego antyfanach.
9.Matthysse
Na dzis dzien najlepszy LW, a styl w jakim rozprawil sie z Lamontem byl niesamowity... prawdziwy czlowiek demolka. Obecnie jeden z bardziej efektownych zawodnikow, za*ebiscie sie go oglada.
10.Mares/Hopkins
Marse caly casz potwierdza swoja klase, i jak po walce z Vicem nie bylem do niego przekonany, tak na dzis dzien poczynil olbrzymi progres.
Hopkins... zywa legenda, facet ktory oszukal matke nature i wciaz ogrywa mlodych. Juz przed Taylorem byly glosy by konczyl, po Taylorze, to juz widzialem opienie, ze Kat rozmienia sie na drobne. Dla mnie najlepszy sredni all time, jako wypalajacy sie zawodnik pobil Tarvera, Pavlika, Pascala, Clouda, Wrighta... w wiekszosci z tych walk nie byl faworytem...czapki z glow. Za zaslugi nalezy mu sie ta dycha.
 Autor komentarza: rakowski
Data: 26-05-2013 23:35:51 
Nieporozumieniem jest to,że Froch jest za Maresem,bo Abner to bardzo dobry zawodnik,ale na pewno nie zasłużył na miejsce przed kobrą.Po za tym nie bił się z najlepszymi,a De Leon wyglądał bardzo mizernie w ostatniej walce.
 Autor komentarza: YipMan
Data: 27-05-2013 03:59:58 
Brak Hopka, w końcówce małe roszady, i z pewnością Marquezowi dałbym miejsce Donaire. Wogóle Marquez na 4te, Martinez na 5te a Donaire niżej. Jak mozecie ciagle dyskredytowac Juanme ;O sick...
Poza tym fajnie, zaczyna miec to ręce i nogi, redakcyjny p4p ranking zaczyna być autorytarny.
 Autor komentarza: StonkaKartoflana
Data: 27-05-2013 09:26:17 
YipMan - Marquez to mój ulubiony bokser ale zgadzam się z redakcją co do miejsca JM. Od około 4-5 lat męczy się prawie z każdym bokserem nawet średnim - to Tko remisowa walka z wrakiem Casamayora, równo z Diazem równo z Katsidisem, Donaire w ostatnich 4 latach zmiatał z ringu wszystkich i to znacznie lepszych niż Katsidis.
A z bokserem klasy Rigondeaoux przepiepszył by każdy z tej listy i to w wiekszości w gorszym stylu niż Donaire.
Pacquiao trochę zamydla prawdziwy obraz obecnego Marqueza.

Co do Hopkinsa to Pascal i Cloud to nie są wielkie nazwiska, Hopkinsa obrazuje najlepiej Dawson którego nie ma na tej liście ani nawet na liście rezerwowej, Hopkin to największa obecnie legenda ale top p4p to już niekoniecznie.
 Autor komentarza: StonkaKartoflana
Data: 27-05-2013 09:30:23 
bokserzy którzy mają największe szanse wejść przebojem do czołówki to
1. Gołowkin 2. M.A.Garcia 3.Gamboa który powinien być w top5 od 2lat gdyby nie był debilem.
 Autor komentarza: Clevland
Data: 27-05-2013 11:26:06 
Guillermo Rigondeaux, za wysoko.
Za mało walk.
To że pokonał Donaire, to dużo ale nie aż tak żeby go umieścić na 3 miejscu.


Lucas Martin Matthysse za nisko. Dwie porażki przez oszustwo.
Zatem niepokonany.
 Autor komentarza: YipMan
Data: 27-05-2013 18:03:15 
StonkaKartoflana - Masz racje w obu kwestiach, dostrzegam jak jasno świecące gwiazdy bledną, nie mniej jednak Juanma od 2006(Walki z Chrisem Jonem) przegrał tylko z Floydem, nie licząc bardzo równych bojów z Pacmanem za które z nawiązka sie odpłacił. Chodzi mi o to ze jesli pięściarz wygrywa praktycznie wszystko od niemal dekady, polega jedynie przeciwko największemu bokserowi swojej ery... i przypieczetowuje to jeszcze znokatuwaniem najwiekszego rywala, nokautem roku.... Uwazam poprostu ze spychanie go ze szczytu w tym momencie to chamstwo ;)
Hopkins to samo, jestem mega fanem obu, ale umówmy sie, tam juz nie ma tej wartosci sportowej.
Tu pojawia sie problem jak traktowac te rankingi skoro wielu zawodników utrzymuje pozycje na szyczycie łatwiejszymi paringami etc.
Za zasługi i tytuły czy jednak kogo pięściarstwo w moich oczach jest obecnie najmocniejsze? Wiadomo ze gdybym poszedł drugim tropem to rotacje byłyby spore...
Pozdrawiam.
 Autor komentarza: StonkaKartoflana
Data: 28-05-2013 00:36:58 
YipMan - odpowiedz jest dość prosta - to ranking P4P najlepszych obecnie bokserów! idąc drugim tropem (za zasługi) należało by w nim uwzględnić np. Holyfielda :)))) bo to jeszcze aktywny bokser a walczył z lepszymi niż wszyscy przeciwnicy braci K razem wzięci :)

za byłe zasługi oceniać jest bardzo łatwo, ale w kolejnych walkach można zostać niemile zaskoczonym, zaś dać "kredyt zaufania" bokserowi który wygląda rewelacyjnie choć wielkich zasług nie ma to ogromna sztuka
 
Aby móc komentować, musisz być zarejestrowanym i zalogowanym użytkownikiem serwisu.