POŻEGNANIE KASKÓW W BOKSIE OLIMPIJSKIM

Komitet Wykonawczy Międzynarodowej Federacji Boksu (AIBA), którego członkiem jest m.in. znany polski trener i działacz Adam Kusior poinformował, że od 1 czerwca seniorzy występujący w zawodach międzynarodowych rywalizować będą bez kasków.

Przypomnijmy, że obecnie pięściarze amatorscy mają możliwość boksować na zasadach zbliżonych do boksu zawodowego w ramach ligi WSB. Jednak zmiany wprowadzone przez AIBA umożliwią taką rywalizację znacznie większej grupie zawodników i mają na celu zwiększenie widowiskowości tej dyscypliny sportu.

Dodaj do:    Dodaj do Facebook.com Dodaj do Google+ Dodaj do Twitter.com Translate to English

KOMENTARZE CZYTELNIKÓW
 Autor komentarza: TajemniczyCios
Data: 15-03-2013 09:22:23 
Świetna decyzja teraz boks amatorski nie będzie odbiegał od tego zawodowego czyli na zawodostwo wystarczy tylko kontrakt
 Autor komentarza: karat
Data: 15-03-2013 09:42:49 
Zdecydowanie nie popieram tego!
 Autor komentarza: khorne
Data: 15-03-2013 09:47:05 
Rowniez nie popieram. Mogliby zmniejszyc rekawice ale kaski zostawic. Zawsze w amatorstwie bawily mnie te przerosniete rekawice heh.
 Autor komentarza: szansepromotions
Data: 15-03-2013 10:17:07 
Czego tu nie popierać? ile razy słyszałem, w amatorce to się naprawdę nie leją , bo noszą kaski ( co jest bzdurą , ale weź wytłumacz laikowi )
 Autor komentarza: Casini
Data: 15-03-2013 10:23:46 
Doskonala decyzja. Zdrowie zawodnikow ponad wszystko!
 Autor komentarza: hilar
Data: 15-03-2013 10:34:32 
Chyba chcą wykończyć ten sport. Która matka puści teraz dzieciaka na boks? Boks to nie wszystko w życiu, boks się kończy i trzeba iść do pracy itd. a tu zostanie obita porozcinana gęba. Ogólnie pomysł w dechę :)))
 Autor komentarza: blastiko
Data: 15-03-2013 10:36:59 
Pewnie, więcej krwi , większa kasa, byle by zarobić !
A przecież pana Adama nie będą bić to luz : /
 Autor komentarza: kimono
Data: 15-03-2013 10:37:31 
Casini
Też się podpisuję pod tym, że jest to doskonała decyzja. Teraz bijąc się za marne grosze szybciej można będzie się wypowiadać w stylu Andrzeja
http://www.youtube.com/watch?v=elqhgql9uGQ
Ciekawe kto ma na tym skorzystać bo przechodząc na zawodowstwo i obijając średniaków da się pewnie więcej zarobić niż na amatorce na wysokim poziomie.
 Autor komentarza: AlfaiOmega
Data: 15-03-2013 10:37:42 
ale to tylko seniorów prawda?
 Autor komentarza: AlfaiOmega
Data: 15-03-2013 10:38:50 
przepraszam nie doczytałem wyżej.
 Autor komentarza: black111
Data: 15-03-2013 10:39:57 
Sam się leje na sparingach w kasku i uważam że zdrowie jest najważniejsze, co to za debilny pomysł.
 Autor komentarza: bossman
Data: 15-03-2013 10:56:09 
Wreszcie,rewelacja. Boks amatorski przestał być atrakcyjny dla widzów od momentu wprowadzenia kasków. Wygląda tak jak walka anonimowych robotów.
 Autor komentarza: StonkaKartoflana
Data: 15-03-2013 10:59:16 
Wielu amatorów odetchnie z ulgą, główne "zalety kasku" to że gówno widać i gorąco w łeb. trochę chroni łuki brwiowe, za to mocniej wchodzą obcierki. Czyste strzały MOIM zdaniem odczuwa się tak samo.
 Autor komentarza: costamjest
Data: 15-03-2013 11:05:16 
Niestety kask powoduje znacznie osłabioną możliwość stosowania uników. Łeb jest po prostu 2x większy.
 Autor komentarza: Piotrowski
Data: 15-03-2013 11:05:52 
jak dla mnie poroniony pomysl..
 Autor komentarza: costamjest
Data: 15-03-2013 11:07:21 
Może dobrym rozwiązaniem byłaby taka opaska na czoło ew. coś rodzaju czapki, chroniącej od czoła w górę. Minimalizowałaby ryzyko rozcięcia co jest bardzo ważne.
 Autor komentarza: black111
Data: 15-03-2013 11:16:54 
StonkaKartoflana

Co ty pierdolisz???! Zależy jaki kask, jak kupisz gówno za 80zł to bedziesz tak miał. Porządny kask jest bardzo lekki i wytrzymały, Tłumi mocne uderzenia a wyściółka wewnętrzna dobrze wykonana nie powoduje przesuwania się kasku na spoconej głowie. Czyste strzały to właśnie gówno się czuje. Jak przyjmiesz czysty na głowę i na kask to zobaczysz o czym piszę.
 Autor komentarza: goldengloves
Data: 15-03-2013 11:30:51 
Autor komentarza: hilar
Data: 15-03-2013 10:34:32
Chyba chcą wykończyć ten sport. Która matka puści teraz dzieciaka na boks? Boks to nie wszystko w życiu, boks się kończy i trzeba iść do pracy itd. a tu zostanie obita porozcinana gęba. Ogólnie pomysł w dechę :)))


Hilar. Tutaj chodzi o boksowanie na turniejach międzynarodowych jako senior. Z tego wynika, że zawodnicy młodzi, których matki mają coś do powiedzenia dalej będą walczyć w kaskach. Mało tego! W Polsce zawodnicy dalej będą walczyć w ochraniaczach, a tylko zawodnicy, którzy mają już poziom mistrzowski, którzy są czołówką tego kraju i walczą na turnijach międzynarodowych będą walczyć z gołą głową. Myślę, że to dobry pomysł, bo zawodnicy przynajmniej będą mogli zarobić trochę pieniędzy.
 Autor komentarza: hilar
Data: 15-03-2013 11:39:23 
@goldengloves

No racja.
 Autor komentarza: Krzych
Data: 15-03-2013 11:44:17 
Z jednej strony dobry pomysł a z drugiej zły. Moim zdaniem kaski to syf, tylko przeszkadzają, powiększają głowę 3krotnie i nic w nich widać. I bardzo pogarsza orientację. Kaski tylko i wyłącznie przeszkadzają. Ale znowu z drugiej strony chodzi o zdrowie. Tylko niech mi ktoś przedstawi badania, które jednoznacznie stwierdzają, że kask ma ogromny wpływ na ochronę głowy. Ciosy dochodzą z tą samą siłą i mają ten sam efekt co bez kasku. Jedyna zaleta kasku to ochrona skroni, tyłu głowy i uszu. Ale jak się dostanie cios w te okolice to i tak boli tak samo i kask wcale nie zmniejsza efektów takiego ciosu. A poza tym to dotyczy tylko seniorów, więc nie ma się co burzyć. Powinni wprowadzić coś lepszego niż kaski, ale jeżeli nie to niech te kaski będą jakoś przystosowane a nie takie beznadziejne jak są teraz
 Autor komentarza: AlfaiOmega
Data: 15-03-2013 11:59:41 
kask kaskiem ale co z rękawicami? one muszą sie zmienić po pierwsze te co sa teraz muszą zmienić wkładki bo są ode przystysowane że "biją kaski" nie twarz i przeważnie w dzisiejszych zawodach te rękawice są tak obite że prawie nie ma w środku gąbki i biję się jak z gołej pięści. a po drugie musi się zmienić rodzaj wiązania, czyli rzepy zdecydowanie odpadają sam czesto po walce jestem poopcierany na rekach i twarzy o rzep i zawodnicy mogliby to używać w celu faulowania i specjalnie obcierania twarzy. Ostatnie powinny być wielkości rękawic tj np do wagi 56 8oz do 75kg 10oz wyższe w 12oz.
 Autor komentarza: Mietas
Data: 15-03-2013 12:05:31 
jakie tam są teraz kaski to nie wiem,ale pamiętam jak na treningach mieliśmy jakieś ruskie ,czy coś.jak wyłapałeś,nic nie czułeś.zdjołeś kask to łeb tak bolał,że szok.w amatorce kaski jak najbardziej,ale nie maszynki do liczenia.
 Autor komentarza: black111
Data: 15-03-2013 12:24:33 
Krzych

" Ciosy dochodzą z tą samą siłą i mają ten sam efekt co bez kasku. Jedyna zaleta kasku to ochrona skroni, tyłu głowy i uszu. Ale jak się dostanie cios w te okolice to i tak boli tak samo i kask wcale nie zmniejsza efektów takiego ciosu"

Od kiedy walczę w kasku dostanie w łeb od kolesia o 10kilo cięższego na prawdę nie stanowi problemu. Ostatnio wyłapałem prawy prosty dosyć mocny i tego prawie nie czuć oprócz lekkie wstrząsu. Wiem że może łeb jest większy ale tu chodzi o zdrowie
 Autor komentarza: Hubosz
Data: 15-03-2013 13:00:48 
@khorne
Jakie przerośnięte? 10 tak jak w zawdowstwie, tyle że niższe wagi też mają 10, a w zawodowstwie 8.
 Autor komentarza: Hubosz
Data: 15-03-2013 13:04:51 
Moim zdaniem kaski nie za dużo dają. Ograniczają pole widzenia, trochę ważą, przez co głowa bardziej się męczy, a przy mocnych ciosach jest tak samo, nawet gorzej, bo kark musi udźwignąć przy uderzeniu jeszcze kask, więc wstrząs dla mózgu jeszcze większy. Gorzej robi się też uniki . Przez to że są kaski czasem widzimy w boksie amatorskim walkę na pałę na sierpy, 2 zawodników stoi na przeciw siebie i robi wiatraki. Jedyna ochrona jaką daje kask to brak rozcięć. Więc myślę, że to jest niezła decyzja, ale za to wprowadziłbym bezpieczniejsze rękawice, np dla cięzkich wag 12. W boksie amatorkim nie powinno chodzić o zrobienie krzywdy przeciwnikowi.
 Autor komentarza: Hubosz
Data: 15-03-2013 13:07:33 
@black111
Bzdury piszesz. A przy okazji podaj mi model dobrego i lekkiego kasku.
 Autor komentarza: WARIATKRK
Data: 15-03-2013 13:57:50 
Dla mnie nie zbyt mądry pomysł zawodowcy bija się po głowach ale za pieniądze a tutaj marne stypendia i nic więcej...
 Autor komentarza: rudywariat
Data: 15-03-2013 17:13:47 
dajcie spokój, dobra decyzja,
pisze, że dotyczy do seniorów na ZAWODACH RANGi MIĘDZYNARODOWEJ!!!
A senor to juz nie dziecko i pewne umiejętnosci ma, więc podczas walk zamiast wiatraków i napieprzania ile wlezie będą walczyć w miare mądrze;)
 Autor komentarza: lutonadam
Data: 15-03-2013 17:43:26 
Bardzo dobra decyzja!Przede wszystkim dla pięsciarzy rzeczywiście przygotowanych do walki i z opanowaną techniką bokserską!Dot. seniorow a więc piesciarzy ktorzy wiedzą na czym polega szermierka na pieści!Zdecydowanie zwiekszy sie widowiskowość bo wyeliminuje sie styl"dyskotekowy" a kiedy sędziowie użyją do oceny tradycyjnej punktacji to werdykty bedą sprawiedliwsze!
 Autor komentarza: JK77
Data: 15-03-2013 18:06:29 
Z punktu widzenia rozwoju dyscypliny można powiedzieć tylko jedno: nareszcie i szkoda, że tak późno! Czytałem wypowiedź, że teraz żadna matka nie puści dziecka na boks. Obawiam się, że jeżeli rodzice nie puszczają dzieci na boks z obawy o ich zdrowie, to argument w postaci kasku wcale nie jest decydujący, o ile w ogóle brany pod uwagę. Ludzie widzą Muhammada Ali albo Andrzeja Gołotę i myślą: boks robi papkę z mózgu. Wątpie by snuli rozważania w stylu: a może by było inaczej, gdyby walczyli w kaskach?
Rodzice nie puszczają dzieci na boks także z innego powodu. Niestety wielu bokserów (szczególnie tych bardzo głośnych) to zwykli bandyci, którzy są dumni z tego, że siedzieli... Oni nawet nie stanowią wzorców dla trudnej młodzieży! A przecież mogliby takimi wzorami być. Mogliby pokazywać, że dzięki boksowi można wyjść na prostą (np. Bernard Hopkins), a nie udowadniać na każdym kroku, że są twardymi sk... bo "grypsowali pod celą z ludźmi".
 Autor komentarza: lutonadam
Data: 15-03-2013 18:31:58 
A jeden z naszych "niespełnionych zawodowcow" wchodzi do ringu w ubranku wiezienym/wyglada jak idiota/ .Proponuje aby towarzyszacy mu trenerzy i promotor tez tak sie ubrali.Przynajmniej bysmy widzieli z kim tak naprawdę i z jakimi ludżmi mamy do czynienia...
 Autor komentarza: DrewnoDiabloPablo
Data: 15-03-2013 20:28:31 
Ciekawe w czym lub z czym bedzie po powrocie z "wakacji" wchodzil do ringu Daaawiiiid "Alfons" K.....Ja optuje ze beda mu towarzyszyc panie lekkich obyczajow:))Po trupie cyrkowej Wojakow wszystkiego sie mozna spodziewac:))A powaznie te pomaranczowe ubranko to debilizm i idiotyzm.
 Autor komentarza: awel
Data: 16-03-2013 09:53:48 
oj lutonadam chyba cie troche ponioslo trenerzy i promotor w wieziennych laszkach? nigdy , jesli juz chcemy oddac ten klimat to powinni wchodzic do ringu przebrani za klawiszy :-)
 Autor komentarza: lesdab (Redaktor bokser.org)
Data: 16-03-2013 11:01:01 
Dla mnie ring jest miejscem świętym. Wchodzą tam nieliczni, a Ci co próbują się tam dostać z łapanki odpadają. Pięściarzem zostaje wybrany charakter, który wie czego chce i się temu poświęca. Reszta to zwykli bokserzy, ale nie zabierajmy możliwości uprawiania dyscypliny właśnie tym zwykłym którzy robią to naprawdę dla sportu.
Ring to miejsce na technikę i spryt to jest podstawa widowiska, nie szukajmy półśrodków i elementów zastępczych; krew, wyniszczenie- proszę bardzo w zawodowym ringu, ale kolebkę zawodowstwa zostawmy tym którzy czerpią z tego zadowolenie, jest to dla nich forma pokazania siebie- swojego charakteru i sposobu na młodzieńczą werwę bo się w tym dobrze czują.
Ktos tu wcześniej napisał że Ci młodzi ludzie mają szkoły, swoje zajęcia to potraktujmy ich poważnie.
Amator w kasku, przejściowo do WSB, a potem jak dalej będzie uważał że jest tym jednym z wybranych to zawodowstwo.
 Autor komentarza: alpl
Data: 17-03-2013 17:22:12 
a co z boksem kobiecym?
 
Aby móc komentować, musisz być zarejestrowanym i zalogowanym użytkownikiem serwisu.