1992 ROK: KLICZKO PRZEGRYWA PRZEZ NOKAUT

O tym wydarzeniu przez wiele lat chodziły legendy i dopisywane były niestworzone historie. Przedstawiamy archiwalny i przez długi czas niedostępny film z 1992 roku na którym Witalij Kliczko (45-2, 41 KO), wtedy jeszcze kickbokser, przegrał przez nokaut i była to jedyna taka porażka w jego długiej karierze. Pogromcą aktualnego mistrza świata WBC okazał się Pele Reid, ścinając kolosa z nóg czystym kopnięciem.

Dodaj do:    Dodaj do Facebook.com Dodaj do Google+ Dodaj do Twitter.com Translate to English

KOMENTARZE CZYTELNIKÓW
 Autor komentarza: MarcinM
Data: 25-01-2013 08:58:20 
widziałem na innym portalu.

musze przyznac ze przed finalem filmiku myslalem ze to bd jakies tko ale to byla potezna gleba
 Autor komentarza: BronuarKomuszenko
Data: 25-01-2013 09:00:53 
też widziałem to na boxingu jak ten polityk zalicza ciężkie dechy,
 Autor komentarza: nurgle
Data: 25-01-2013 09:05:01 
ale czyścioch :D

potwierdza się stare powiedzenie, że nie ma odpornych na ciosy, są tylko źle trafieni.
 Autor komentarza: karko
Data: 25-01-2013 09:19:42 
dziwnie się ogląda jak to mały murzyn rzuca kliczkiem a nie odwrotnie ;)
 Autor komentarza: Shogun90
Data: 25-01-2013 09:21:25 
Kliczko był słabym kickboxerem tak samo jak i Pele Reid , który dostawał baty w K-1 . Kliczko w starciu z takimi zawodnikami jak Prime Hoost , Aerts , Bonjasky , Cro Cop , Hug czy Schilt nie miałby szans na zasadach K-1 .
 Autor komentarza: arp
Data: 25-01-2013 09:26:42 
@nurgle

Wiadomo, nie ma ludzi niezniszczalnych. Ale trzeba wziąć pod uwagę, że Kliczko był jeszcze niedoświadczonym gówniarzem.
 Autor komentarza: gemba
Data: 25-01-2013 09:32:22 
do szogun ty koles kliczko byl slabym kickboxerem? 6-krotny mistrz swiata a ty napiszesz ze byl slaby.z ktorej ty bajki uciekles zastanow sie zanim cokolwiek napiszesz.najlepszym sie zdaza przegrywac w taki sposob.vitalij jako sportowiec jest juz spelniony vice mistrz swiata amatorow w boksie 6krotny mistrz swiata amatorow w kicku.mistrz europy w boksie zaw.i trzykrotny mistrz swiata w boksie w hw zawodowcow
 Autor komentarza: MrAdam
Data: 25-01-2013 09:37:12 
Ale z pięści nikt go wywrocil. Z nogi jednak chyba mocniej sie bije.
 Autor komentarza: Shogun90
Data: 25-01-2013 09:48:16 
A co mnie obchodzi kickboxing w którym nie ma low kicka? Marek Piotrowski był większym kozakiem w tej formule od Vita a walce z Low kickiem dostał wpierdol życia od Roba Kamana. Kopnięcia Kliczki to jakaś komedia
 Autor komentarza: andrewsky
Data: 25-01-2013 09:56:03 
Mnie zastsnawia jak to sie stalo,ze user BlacK2dog nie dotarl pierwszy do tego materialu i go nie zniszczyl...
 Autor komentarza: SkazanyNaInstynkt
Data: 25-01-2013 10:03:22 
Kolejny taki widok zobaczycie, gdy dojdzie do walki z Davidem Hayem :D
 Autor komentarza: Matys90
Data: 25-01-2013 10:07:36 
Haye jebnie Wita z półobrotu? No nie wiem, on ma wrażliwe stopy :D
 Autor komentarza: nurgle
Data: 25-01-2013 10:08:31 
@arp

doświadczony czy niedoświadczony, zawodnik dobrze trafiony musi paść, bo takie jest odwieczne prawo natury :D

doświadczonego po prostu trudniej dobrze trafić.
 Autor komentarza: Trolol0
Data: 25-01-2013 10:15:07 
Witalij powinien być liczony w walce z Corrie Sandersem
 Autor komentarza: kochamboks296
Data: 25-01-2013 10:17:28 
andrewsky
On ma teraz depresję :)
 Autor komentarza: MarcinM
Data: 25-01-2013 10:22:51 
matys90@

dobre
 Autor komentarza: Szef99
Data: 25-01-2013 10:25:48 
Autor komentarza: Shogun90
Data: 25-01-2013 09:21:25
Kliczko był słabym kickboxerem tak samo jak i Pele Reid , który dostawał baty w K-1 . Kliczko w starciu z takimi zawodnikami jak Prime Hoost , Aerts , Bonjasky , Cro Cop , Hug czy Schilt nie miałby szans na zasadach K-1 .

Ten jak powie jedną ze swoich mądrości to klękajcie narody.. Kilkukrotne mistrzostwo świata w kickboxingu to oznaka tego że ktoś jest słaby w tej dyscyplinie? Wróc na Onet
 Autor komentarza: MrT
Data: 25-01-2013 10:26:02 
Shogun90
Skoro Vitek poradził sobie i w kicku i w boksie amatorskim, i w boksie zawodowym (amatorkę i kicka uprawiał równocześnie) to mam przeczucie że i w K1 by zdominował sytuację. Zwłaszcza że low kick nie jest ró znica, której się nie mozna nauczyć ;)

Fajny filmik :)
A z Sandersem Kliczko nie powinien był być liczony - i zresztą nie był :)
 Autor komentarza: Shogun90
Data: 25-01-2013 10:39:46 
Szef99 - Saleta też był mistrzem świata a postaw go z jednym z wymienonych przeze mnie zawodników . Nie dotrwa do 2 rd . Kliczko zdobywał te tytuły w mniej twardej i prestiżowej odmianie kb . W prawdziwej walce , z dobrym zawodnikiem na zasadach kb czy Mt Kliczko zostałby znokautowany samym low kickiem .
 Autor komentarza: adam77
Data: 25-01-2013 10:40:22 
Piekny widok)) bak bane777 no i ten Czarny Burek oni nawet nie wchodza na ten artykul oni by takiego widoku nie przezyli

))
 Autor komentarza: bak
Data: 25-01-2013 10:48:11 
Nic się nie stało Vitali! Nokaut z kick boxingu nie liczy się w boksie zawodowym :)
 Autor komentarza: bak
Data: 25-01-2013 10:49:43 
@adam77

Nie, ja już to kiedyś widziałem :D Każdemu się zdarza, nie ma zawodnika co chociażby w czasach amatorskich nigdy nie przegrał przed czasem.
 Autor komentarza: nurgle
Data: 25-01-2013 10:58:26 
Shogun90

wyjaśnij mi proszę, co znaczy, że w kickboxingu nie ma prawdziwej walki, bo tego nie rozumiem. znaczy się - Kliczko padł, bo taki był scenariusz, jak we wrestlingu?
dlaczego twierdzisz, że Kliczko zdobył tytuły pokonując ogórków? w każdym sporcie są zawodnicy z różnych poziomów, ale do finałów i do walk o tytuły w 90-95% dochodzą tylko najlepsi w danej dziedzinie.

tak samo ja mogę powiedzieć, że Kliczko nie ma ze mną szans w prawdziwej walce jaką jest np. szabla.

ogarnij się chłopie i przestań pisać farmazony.
 Autor komentarza: voutan
Data: 25-01-2013 11:04:28 
Biały kruk, myślałem, że te nagranie nie istnieje, tyle się tego naszukałem kiedyś. Jeszcze teraz zobaczę nokaut z rąk Walkera i przestanę wierzyć w mit Witalija - niezniszczalnego robota.
 Autor komentarza: marKO
Data: 25-01-2013 11:12:15 
A w przedszkolu Vitek podobno zrobił fikołka po uderzeniu łopatką przez jakąś dziewczynkę. Ludzie czym tu się podniecać. Sporty walki na tym polegają, że czasem się wygrywa, a czasem zalicza dechy. Nie ma ludzi niezniszczalnych.
 Autor komentarza: coolpix
Data: 25-01-2013 11:30:55 
no i macie vitka na glebie:)po takiej pięcie na brode nie przewróciłby się tylko chuck norris i stary stonki.viciu był jeszcze szczawiem.czym się tutaj podniecać?:)
 Autor komentarza: bane777
Data: 25-01-2013 11:31:37 
adam77: Witek miał wtedy ledwo 20 lat, a w boksie zawodowym nigdy nie leżał, wiem że cię to frustruje, i bardzo dobrze ;)
 Autor komentarza: bak
Data: 25-01-2013 11:35:32 
@marKO, coolpix, bane777

Zgadzam się, po takim ciosie padłby nawet Damian Jonak :D
 Autor komentarza: Krzyzak
Data: 25-01-2013 11:36:07 
MrAdam z nogi zawsze dobre trafienie jest silniejsze od pięsci!!!
Vit bił swoimi zamachowymi lenox który miał kowadło i go nie połozył to świadczy o mega odporności
 Autor komentarza: Pyskaty
Data: 25-01-2013 11:36:23 
Piękny nokaut :)
 Autor komentarza: milosz762
Data: 25-01-2013 11:44:09 
po co takie cos jakie to ma znaczenie żadne
co porwnywac kiboxing do boksu zawodowego!!

kto słyszy teraz pele!!! a viltaij i tak był i jest wielkim mistrzem w Cieżkeij ostanich 15 jak i 2o lat!!
 Autor komentarza: Paulyester
Data: 25-01-2013 11:47:42 
Potwierdzam z doświadczenia, kopnięcia nogami są nieporównywalnie cięższe od ciosów pięścią. Bolą nawet uderzenia przez gardę a całe ciało lata we wszystkie strony jak po zderzeniu z pociągiem. I wcale nie łatwo się ich nauczyć, technika ruchu jest dosyć skomplikowana, trzeba długo to ćwiczyć żeby załapać.

Btw...takich podstawowych hajkingów nie powstydziłby się sam el testosteron.
 Autor komentarza: nurgle
Data: 25-01-2013 12:05:44 
w sumie też mogę potwierdzić, że strzał z nogi w głowę skosi każdego. kiedyś, kiedy byłem młody i sprawny i trenowałem Kyokushin, zostałem podobnie ustrzeolny (inna technika, ale też z nogi). jedyne co pamiętam, to to, że spadła na mnie ciemność, a potem bardzo długo zbierałem się z podłogi... na szczęście obyło się bez komplikacji i dziś jestem całkiem normalny... alny...alny...alny...yyyy.
 Autor komentarza: Shogun90
Data: 25-01-2013 12:09:31 
nurgle - To są prawdziwe walki ale nie w tak brutalnej odmianie jak MT czy K-1 , gdzie ciężkie nokauty są na porządku dziennym . Dla mnie 1 mistrzostwo w K-1 jest więcej warte niż 10 tytułów w Kb w odmianie bez low kicka . Tacy zawodnicy jak Cro Cop , Hoost , Aerts , Le Banner , Hug czy Schilt są znacznie lepszymi i lepiej wyszkolonymi zawodnikami niż Kliczko , jeśli chodzi o Kb , Mt . Vitali nie jest w tej lidze . Jego odporność na ciosy jest bez wątpienia duża , ale to nie jest żaden cyborg . Lewis bił mocne ciosy ale spadały one najczęściej na policzki . Godny odnotowania był prawy podbórdkowy aż ukraińcowi łeb odskoczył . z Sanderem po każdym mocnym ciosie pływał i spierdalał do tytułu w panice , z Chisorą w ostatniej rd też był naruszony .


http://www.jokerjitsu.com/images/crocop_hunt.gif Hunt ustał kopnięce nie byle kogo , bo Cro copa a padł po czystym sierpowym od Melvina Menhoefa . Goscia który ma 173 cm i waży 90 kg ... Więc różnie to bywa .
 Autor komentarza: Shogun90
Data: 25-01-2013 12:19:35 
No i ponoć Maskaev znokautował Vita w amatorstwie . Głośno także mówiło się o jego dechac na sparingach z Butlerem i Walkerem .
 Autor komentarza: fadfaa
Data: 25-01-2013 12:23:40 
@bak

Nie, ja już to kiedyś widziałem :D Każdemu się zdarza, nie ma zawodnika co chociażby w czasach amatorskich nigdy nie przegrał przed czasem.

Był taki jeden. Jerzy Kulej.

http://www.bokser.org/content/2012/07/17/142115/index.jsp
 Autor komentarza: Wyjasniam
Data: 25-01-2013 12:23:59 
Z tym Maskaevem to podobno ściema, ale co do kb to masz rację. Różnica między czołówką K1 a zawodnikami z miliona innych federacji/sportów pokrewnych, to jak Premier League i polska Ekstraklasa.
 Autor komentarza: Wyjasniam
Data: 25-01-2013 12:25:08 
Te tytuły Kliczki i Salety można porównać do WBC Baltic.
 Autor komentarza: NATHAN
Data: 25-01-2013 12:25:33 
Właśnie też mnie z butów wywaliło już wczoraj, jak oglądałem to na konkurencji.
Nie był to moim zdaniem jakiś mega mocny kop, niemniej jednak idealnie na punkt, chyba siadło na brodę centralnie, a wiec wychodzi na to że np. Tyson w swoim prime (czyli m.in. z formy z walki z Holmes'em) trafiając w to samo miejsce też miałby szanse ustrzelić Vita.
Niemmniej jednak było by mu cieżko z uwagi na doświadczenie, odchylenia i różnice wzrostu.
Ale pokazuje to że naprawdę morderczy sierp jest w stanie położyć pewnie nawet i dziś Vita, tylko kto takim morderczym sierpem dysponuje oprócz jego brata ?

Aha i dla ścisłości, Vit miał 21 lat, i nie kłóćmy się o pare miechów w tą czy w tamtą.
 Autor komentarza: WARIATKRK
Data: 25-01-2013 12:26:47 
Dostał kopa z półobrotu i gleba.Zastanawia mnie co się później stało ze Witali był odporny na takie bomby i okrutnie podbródkowe Lewisa?
 Autor komentarza: bane777
Data: 25-01-2013 12:29:15 
Shogun90: to chyba naturalne że jak ktoś walnie cię w głowę od spodu to łeb ci odskoczy, nie uważasz?
 Autor komentarza: nurgle
Data: 25-01-2013 12:31:16 
Shogun90

nie rozumiem dlaczego się pieklisz, a widzę, że masz jakiś uraz do Kliczków, nie wiem może za Adamka.
każdy wybiera sobie taką dyscyplinę/formułę w jakiej czuje się najlepiej. formuła kick-boxingu, w której tytuły zdobywali Saleta i Kliczko w owym czasie była bodajże jedyną, którą można było normalnie trenować i która była sankcjonowana w Polsce/krajach b. Związku Radzieckiego. w 1992 roku (wtedy nie było internetu, komputery miało niewiele osób, telewizja satelitarna i kablowa dopiero do Polski wchodziły) miałem 12 lat i nie słyszałem o K1, Muai-Thai czy MMA, a o kick-boxingu coś się tam usłyszało głównie z powodu Salety.

to, że dla ciebie jeden tytuł wart jest więcej niż inny i że nie lubisz Kliczków, nic nie znaczy.

każdy tytuł w danej dziedzinie jest równorzędny, bo każdej dyscyplinie trzeba się poświęcić całkowicie, aby osiągać sukcesy.

raz zostać mistrzem może każdy średniak, zwłaszcza, że w K1 zdaje się formuła jest taka, że cała końcowa eliminacja rozgrywana jest jednego dnia, więc i ślepej kurze może się trafić ziarno. kilkukrotnym mistrzem zostaje tylko ktoś z najlepszych.

a czy Kliczko by poradził sobie w K1? wydaje mi się, że raczej tak, jeśli byłaby możliwość trenowania tej dyscypliny w tamtych czasach. poza tym to tylko gdybanie i sensu w tym nie widzę. co z tego, że Kliczko pływał po jakmiś ciosie? liczy się kto wygrał.
 Autor komentarza: Shogun90
Data: 25-01-2013 12:32:07 
bane777- Większosci zawodników taki podbródkowy od Lewisa wyjebałby łeb z zawiasów . Kliczko jest odporny ale byli odporniejsi od niego
 Autor komentarza: bak
Data: 25-01-2013 12:42:06 
Oliver McCall też był bardzo odporny tak jak Vitali.
 Autor komentarza: ShaneMosley150
Data: 25-01-2013 12:52:25 
arko Data: 25-01-2013 09:19:42
dziwnie się ogląda jak to mały murzyn rzuca kliczkiem a nie odwrotnie ;)

haha koles ma 191cm i jest niski? dobre!
 Autor komentarza: raVadrian
Data: 25-01-2013 12:52:42 
HAHAHAHA, coś pięknego, dzięki wielkie za ten filmik!!!
 Autor komentarza: Tim
Data: 25-01-2013 12:55:41 
" Dostał kopa z półobrotu i gleba.Zastanawia mnie co się później stało ze Witali był odporny na takie bomby i okrutnie podbródkowe Lewisa? "

Odpowiedz jest jedna, starszy kliczko to stary koksiarz/sterydziarz.
Pewnie Wach miał ten sam towar skoro wytrzymywał takie bomby od młodego a stary od Lewisa.
Coś ich łączy.
 Autor komentarza: cleberlang23
Data: 25-01-2013 13:13:42 
Nie rozumiem tego oburzenia w sprawie Wacha przecież każdy koksuje a winna Mariusza, że dał się złapać...:)
 Autor komentarza: beniaminGT
Data: 25-01-2013 13:47:01 
Piękny kopniak z obrotówki. Murzyn powie wziął to w pętlę i zrobił sobie wygaszacz ekranu.

Co się zaś tyczy dopingu, to przypuszczam, że wielu czystych sportowców dochodzi na jakimś etapie swojej kariery do wniosku, że bez witaminek nigdy nie sięgną po najwyższe laury. Ryzykują więc i nie żałują po wpadce ( poza zżymaniem się na los ).
 Autor komentarza: BlackDog
Data: 25-01-2013 15:24:51 
Cholera. Spóźniłem się!!
Nie udało mi się zniszczyć tego video:D
Teraz czeka mnie więcej pracy. Nie dość że będę musiał zhakować kilka stron, to jeszcze znaleźć wszystkich użytkowników i zrobić im pranie mózgów :D :D :D
Ech. Widzę że moja osoba stała się już sztandarowym żartem jeśli chodzi o braci.
W sumie czemu nie??

Adam77.
Sorki stary że nie możesz jednak świętować. Wszyscy których wymieniłeś jednak się pojawili??
Czy kogoś zabrakło?

Co do samego Ko to przeciwnik zapisał się niejako w historii, a widać to po samych reakcjach użytkowników w internecie.
Pozdrawiam.
 Autor komentarza: kuba2
Data: 25-01-2013 16:39:45 
Panowie, obejrzyjcie filmik raz jeszcze..
Czytałem o kulisach tej walki jeszcze w takim piśmie które nazywało się "Karateka" czy jakos tak. Na tych mistrzostwach startowali też Polacy m.in Agnieszka Rylik. Kliczko był wówczas młodym łebkiem ale miał już status gwiazdy amatorskiego kikcu. Na te mistrzostwa jechał z ekipa WNP ale miał nie startowac gdyż wcześniej doznał złamania reki. Podobni rosyjscy trenerzy widzac jaką Vitia ma konkurencję zdecydowali sie go wystawic licząc że wystarczy mu jedna reka sprawna. No i się nacieli.
Potem ktos się wygadał...
Po raz pierwszy oglądam tą walke i musze przyznac, że ta plotka jest wiarygodna - Kliczko walczy BEZ PRAWEJ RĘKI !!!
Co do K1 to z całym szacunkiem ale watpie, aby nawet najlepszy kicker zatrzymał Kliczkę. Stary i rozbity Botha w miare dawal radę z najwiekszymi gwiazdami (chociaz najcześciej przegrywał)to wydaje mi się, że Kliczak po 90 % thai bokserach przejechałby sie jak czołg. Oczywiście z rywalami typu Shilt, Hari czy Overeem mogloby byc różnie ale faworytem byłby Vitia.

ps Panowie, nie porównujcie Kliczki od Lewisa i Kliczki od Reida. Ten pierwszy to wielki, twardy kawał zawziętego sk***, Ten od Reida to wyrośniety dzieciak wazący 90 pare kilo
 Autor komentarza: SkazanyNaInstynkt
Data: 25-01-2013 19:21:27 
"Autor komentarza: Matys90 Data: 25-01-2013 10:07:36
Haye jebnie Wita z półobrotu? No nie wiem, on ma wrażliwe stopy :D"

http://pl.memgenerator.pl/mem-image/z-pol-obrotu-w-klate-i-zejdziesz-jak-lody-latem-pl-088bba
 Autor komentarza: otke
Data: 25-01-2013 19:52:13 
po uderzeniach z pół obrotu każdy pada, czy jest to cios z nogi czy z łokcia, jak trafi to jest koniec. Pamiętam jak pod koniec lat 90-tych koło Gdyni człowiek zmarł po jednym takim kopnięciu przyjętym na skroń. Kopiącym nie był żaden mistrz MT czy K1 tylko jakiś facet trenujący viet-vo czy coś takiego.
Dajcie spokój Vitkowi..
 Autor komentarza: milan1899
Data: 25-01-2013 22:10:14 
a Viciu taki wychudzony jakis czy mi się wydaje ? za chwilę sie okaże że też musiał pompować się do ciężkiej ;)
 Autor komentarza: MrT
Data: 25-01-2013 22:24:14 
Bo musiał :)
http://www.youtube.com/watch?v=eaEHdzP2kzE
od 02.45
 Autor komentarza: milan1899
Data: 25-01-2013 22:58:46 
Autor komentarza: MrT
Data: 25-01-2013 22:24:14
Bo musiał :)
http://www.youtube.com/watch?v=eaEHdzP2kzE
od 02.45

pewnie siedział przez 18 mc ? ;)
 Autor komentarza: gemba
Data: 26-01-2013 11:33:44 
do szogun w kickboxingu nie ma low kicka ? . dobre.a co do piotrowskiego ok byl swietny.tylko zobacz jaka piotrowski mial wage a jaka kliczko.nie ta waga czlowieku.
 Autor komentarza: gemba
Data: 26-01-2013 11:36:51 
waga to jest dobra ale w ringu.bo na ulicy jest nic nie warta
 
Aby móc komentować, musisz być zarejestrowanym i zalogowanym użytkownikiem serwisu.