CZWÓRKA POLAKÓW W ZESTAWIENIU BOXINGSCENE

Największa i najpopularniejsza witryna świata - Boxingscene.com, wystosowała własny ranking w każdej dywizji, składający się z pozycji championa oraz dziesięciu najwartościowszych pretendentów. W tym gronie znalazło się czterech Polaków.

W wadze ciężkiej za absolutnego lidera uznano oczywiście mistrza świata trzech federacji, Władimira Kliczkę (59-3, 51 KO). Na liście challengerów czwarte miejsce przypadło Tomaszowi Adamkowi (48-2, 29 KO).

Championem kategorii cruiser wybrano mistrza świata federacji IBF - Yoana Pablo Hernandeza (27-1, 13 KO). Z naszych rodaków Krzyśka Włodarczyka (47-2-1, 33 KO), na co dzień mistrza według WBC, umieszczono na drugiej pozycji, a panującego mistrza Europy, Mateusza Masternaka (29-0, 21 KO), na ósmej.

W wadze półciężkiej czołową dziesiątkę zamyka Andrzej Fonfara (23-2, 13 KO), który sławę za oceanem zyskał przede wszystkim wygraną nad cenionym Glenem Johnsonem. Poniżej prezentujemy Wam listę tych trzech dywizji.

Waga ciężka
Champion: Władimir Kliczko
1. Witalij Kliczko (45-2, 41 KO, mistrz WBC, 9 obron)
2. David Haye (26-2, 24 KO)
3. Alexander Povetkin (25-0, 17 KO, mistrz WBA, 3 obrony)
4. Tomasz Adamek (48-2, 29 KO)
5. Tyson Fury (20-0, 14 KO)
6. Eddie Chambers (36-3, 18 KO)
7. Kubrat Pulew (17-0, 9 KO)
8. Robert Helenius (18-0, 11 KO)
9. David Price (15-0, 13 KO)
10. Steve Cunningham (25-5, 12 KO)

Waga junior ciężka
Champion: Yoan Pablo Hernandez
1. Marco Huck (35-2-1, 25 KO, mistrz WBO, 10 obron)
2. Krzysztof Włodarczyk (47-2-1, 33 KO, pas WBC, 4 obrony)
3. Denis Lebiediew (25-1, 19 KO, pas WBA, 1 obrona)
4. Ola Afolabi (19-2-4, 9 KO)
5. Troy Ross (25-3, 16 KO)
6. Antonio Tarver (29-6-1, 20 KO)
7. Guillermo Jones (38-3-2, 30 KO)
8. Mateusz Masternak (29-0, 21 KO)
9. Firat Arslan (32-6-2, 21 KO)
10. Francisco Palacios (21-2, 13 KO)

Waga półciężka
Champion: Chad Dawson
1. Bernard Hopkins (52-6-2, 32 KO)
2. Gabriel Campillo (21-4-1, 8 KO)
3. Tavoris Cloud (24-0, 19 KO, pas IBF, 4 obrony)
4. Jean Pascal (27-2-1, 16 KO)
5. Nathan Cleverly (25-0, 12 KO, pas WBO, 4 obrony)
6. Beibut Szumenow (13-1, 8 KO, pas WBA, 4 obrony)
7. Karo Murat (25-1-1, 15 KO)
8. Isaac Chilemba (19-1-1, 9 KO)
9. Tony Bellew (19-1, 12 KO)
10. Andrzej Fonfara (23-2, 13 KO)

Dodaj do:    Dodaj do Facebook.com Dodaj do Google+ Dodaj do Twitter.com Translate to English

KOMENTARZE CZYTELNIKÓW
 Autor komentarza: cycu1993
Data: 19-01-2013 15:43:59 
Bez sensu. Ta sama witryna(zresztą prowadzona przez fanów boksu, a nie żadnych, że tak powiem ekspertów, czyli zaden autorytet) uważa, ze Steve USS Cuningham został po raz 4 w życiu oszukany, zresztą słusznie w walce z Tomkiem. Po czym umieszcza wyzej wymienionego Polaka zdecydowanie przed wyzej wymienionego Amerykanina. Coś tu jest spierdolone
 Autor komentarza: cycu1993
Data: 19-01-2013 15:45:37 
A i jeszcze nie wiem czemu, wszyscy na czele z jego promotorem mówią na Kłodara Krzysiek. Może jestem pojebany ale mi się to kojaży z 4 letnim dzieckiem, a do przecież dorosły facet, może mało rozgarnięty ale w końcu champion
 Autor komentarza: Paxy
Data: 19-01-2013 15:47:25 
idą tokiem myślenia- Cunningham jest gorszy w hw od Adamka, mimo to, że dał z nim wyrównaną walkę, którą można uznać nawet za jego wygraną. Jednak na tle reszty bokserów lepszy jest Adamek- lepiej dostosowany do reszty dywizji. Może to i chore, ale fakt- Adamek dłużej by wystał na nogach z Władimirem niż Cunn
 Autor komentarza: WRIGHT
Data: 19-01-2013 15:48:46 
czy ktoś orientuje się, dlaczego każdego roku, od stycznia do marca jest taka posucha w boksie? Przecież w tym czasie też mogliby zarabiać promotorzy, stacje telewizyjne i ogólnie wszyscy, ja nawet wolę gale w zimie, bo jak jest ciepło to szkoda soboty marnować i gdzieś się wyjeżdża, w związku z tym trudniej czasami oglądnąć jakąś galę i trzeba się powtórkami zadowalać. Musi być jakiś powód takiego przestoju, pewnie ekonomiczny jak znam życie, ale może ktoś z was coś na ten temat wie?
 Autor komentarza: Cotto18
Data: 19-01-2013 15:48:57 
W wadze ciężkiej nie rozumiem tak wysokiej pozycji Chambersa. Co on pokazał w tej wadze?! Nic. Przegrana z Władkiem, Povetkinem i Adamkiem, którego do ścisłej czołówki HW bym nie zaliczał. Cunn też nieporozumienie. Wygrana z journeymanem Gavernem no i kontrowersyjna przegrana z Adamkiem na którego temat juz wyraziłem opinie.
W CW wszystko ok. Chociaż za Palaciosa wolałbym może Alekseeva albo Czakijewa.
W półcięzkiej zbyt wysoko Cleverly a za nisko Andrzej.
 Autor komentarza: bezimienny90
Data: 19-01-2013 15:51:48 
Dokładnie Cycu, strasznie nieobiektywne... Ostatnio zrobiłem sobie przegląd walk (których nie miałem okazji oglądać) w ciężkiej prospektów jak Jennings, Pulev i mogę śmiało napisać, że ten 2gi ma oprócz doświadczenia w ringu i ciężkich walk znacznie więcej argumentów od naszego Tomka, o czym mam nadzieję się przekonamy (Choć nie sądzę, by ME się na to zgodziło i będą chcieli Tomka dopchać do Walki o MŚ inną, łatwiejszą drogą). Co do Jenningsa to chciałbym go zobaczyć z Wilderem, myślę że miałby duże szanse na zlanie go, bo umiejętności bokserskie ma znacznie większe (tak wiem, że Wilder zaczął późno boksować)
 Autor komentarza: bezimienny90
Data: 19-01-2013 15:56:20 
Poza tym... Wiem, że mogę wymagać "za dużo obiektywizmu" ale co się stało z Waszymi, droga redakcjo, przekreślonymi rekordami w wałkach, np ostatnio Hukić?

Inna sprawa to wg mnie dobrze by było dać cudzysłów do np Powietkina: "Mistrz" WBA albo chociaż dopisać Regular. Z niego taki mistrz jak ze mnie sanki...
 Autor komentarza: Cotto18
Data: 19-01-2013 15:58:24 
Chociaz i tak z tych wszystkich rankingów najlepszy jest wg. Boxrec.com.
Jeśli ktoś nie zna to polecam. Najbardziej obiektywny. Prawda jest taka że jeżeli ludzie, lub jakiś ekspert bądz federacja ustala ranking zawsze kierują się wartością marketingową i sympatią do pięściarza. Taka jest prawda. Dlatego te z boxrec najlepiej oddają realną postawe i wartość boksera.
 Autor komentarza: Matys90
Data: 19-01-2013 16:05:16 
Nie, ten jest dużo lepszy od boxrecowego algorytmu. Najlepiej to widać na przykładzie rankingu półciężkiej, z którym zgadzam się od góry do dołu, zwłaszcza z pozycją Campillo.
 Autor komentarza: milan1899
Data: 19-01-2013 16:18:23 
o pozycji Adamka nie piszę bo bedzie że hejtuje , Cunn w 10 HW to żart równie dobrze można byłoby dac Szpilkę ,
reszta ok , choć Ja dąłbym Diablo ponad Hucka
 Autor komentarza: cycu1993
Data: 19-01-2013 16:24:17 
milan a któy według ciebie jest Tomek. interesuje mnie to bo mamy innych ulubionych zawodników, np ja bym Włodarczyka umieścił dalej:)
 Autor komentarza: franekz
Data: 19-01-2013 16:31:15 
Autor komentarza: milan1899

Niby dlaczego Włodarczyk miałby być przed Huck'iem. Osobiście uważam że Włodarczyk jest za mało aktywny.
 Autor komentarza: milan1899
Data: 19-01-2013 16:39:14 
cycu
od dawna w 2 dziesiatce bez szans na wejscie do 1
franekz
Huck jest zbyt chaotyczny w ataku , Diablo przy sczelnej gardzie mógłby Go skontrować i ustrzelić i to mój scenariusz na potencjalny pojedynek
 Autor komentarza: BlackDog
Data: 19-01-2013 16:46:19 
Wystałby krócej bo szybciej dostałby prawy. Cunn może nie dał by się trafić jedną czy dwie rundy.
Adamek z swoją pracą nóg, i dziurami w obronie dostaje prawe jak Wach już w pierwszej rundzie.
A prawy Włada to dla niego dechy.
Powinien w ogóle Adamek wylecieć z 1 10 ale rankingi mają to do siebie że są ..... warte najczęściej.
 Autor komentarza: adam12
Data: 19-01-2013 16:51:25 
Ajemdeczempion jest zdecydowanie za mało aktywny jak na pierwszą trójkę.

BlackDog
zgadzam się, 1 dziesiątka raczej nie dla Adamka. Góral powinien już odejść na emeryturę. Zepsuli go w tych Stanach niestety.
 Autor komentarza: Coperek
Data: 19-01-2013 16:51:55 
BlackDog

Z dziesiątki to powinien wylecieć Stefan. Dwie walki w HW w tym jedna przegrana i top10???
Wiem, wiem, z Adamkiem wygrał, ale oficjalnie to wtopa, skoro Adamek przez to nie spadł to i Stefan nie powinien mieć to zaliczane jako plus. Dwie walki, jedna przesrana, top10. Żart.
 Autor komentarza: adam12
Data: 19-01-2013 16:58:05 
Kogo z pierwszej 10 widzieli byście dla Fonfary?
Stawiam na Isaaca Chilembę, odsłania się przy tych lewych z doskoku, Andrzej dobrze przygotowany go ogrywa.
 Autor komentarza: WARIATKRK
Data: 19-01-2013 17:04:46 
USS na 10 pozycji dlatego ze wypunktował Gaverna???!!!Owszem wygrał tez z Adamkiem ale werdykt był inny wiec to się nie liczy.Chyba nie aktualny ten ranking skoro wiadomo od dłuższego czasu ze Chambers przeniósł się niżej...
 Autor komentarza: Matys90
Data: 19-01-2013 17:07:15 
"USS na 10 pozycji dlatego ze wypunktował Gaverna???!!!Owszem wygrał tez z Adamkiem ale werdykt był inny wiec to się nie liczy"

No właśnie się liczy, dlatego Campillo jest przed Cloudem, a Arslan jest w dziesiątce, Huck po remisie z Afolabim i wale z Arslanem za wysoko.
 Autor komentarza: Sherkan
Data: 19-01-2013 17:29:17 
Autor komentarza: WARIATKRK
Data: 19-01-2013 17:04:46
USS na 10 pozycji dlatego ze wypunktował Gaverna???!!!Owszem wygrał tez z Adamkiem ale werdykt był inny wiec to się nie liczy.Chyba nie aktualny ten ranking skoro wiadomo od dłuższego czasu ze Chambers przeniósł się niżej...


Nieaktualny to ty jesteś skoro wiadomo od ponad dwóch tygodni, że znów jest w ciężkiej - chyba się zderzył z finansową rzeczywistością w cruiser.
 Autor komentarza: Dudas (Redaktor bokser.org)
Data: 19-01-2013 17:34:32 
cycu1993 - skąd masz te nieprawdziwe informacje?

Przez fanów prowadzone są m.in. BoxingNews24, BadLeftHook i EastsideBoxing, a redaktorzy BoxingScene zasiadają w panelu magazynu The Ring i BWAA (Boxing Writers Association of America).
 Autor komentarza: cycu1993
Data: 19-01-2013 17:57:14 
A całą załga jest taka profesjonalna czy tylko jej część?
 Autor komentarza: cycu1993
Data: 19-01-2013 18:01:55 
Chociaż też może być, że gówno wiem
 Autor komentarza: endriu
Data: 19-01-2013 18:18:21 
Te czwarte miejsce Adamka tao taka abstrakcja, w realu wygląda to nieco inaczej
Z nikim z wymienionej dziesiątki nie był by faworytem, niestety waga którą nabył zniszczyła Tomasza doszczętnie!
W wadze ciężkiej nie jest już poważnym graczem, podejrzewam że jego następna walka skończy się porażką i nie koniecznie z rąk Pulevea
Solidny ciężki jest już dla niego wielkim zagrożeniem
 Autor komentarza: gerlach
Data: 19-01-2013 18:24:25 
10 miejsce Cunna potraktujmy jako dowcip. Niech gosc najpierw stoczy WALKE w HW (nie przebiezke!), a byc moze uznam, ze goruje czymkolwiek nad Arreola czy dosc prostackim, ale jednak mocnym Chisora. Miejsce Heleniusa tez chyba na vivat... Nie zmienia to faktu, ze jest to najbardziej zblizony do realiow ranking dla HW jaki widzialem od dawna
 Autor komentarza: Sherkan
Data: 19-01-2013 18:27:22 
A propos rankingu to z przyjemnością bym obejrzał konfrontację nr 6 i 10.
 Autor komentarza: endriu
Data: 19-01-2013 19:57:41 
Cotto18
Data: 19-01-2013 15:58:24
Chociaz i tak z tych wszystkich rankingów najlepszy jest wg. Boxrec.com.
Jeśli ktoś nie zna to polecam. Najbardziej obiektywny. Prawda jest taka że jeżeli ludzie, lub jakiś ekspert bądz federacja ustala ranking zawsze kierują się wartością marketingową i sympatią do pięściarza. Taka jest prawda. Dlatego te z boxrec najlepiej oddają realną postawe i wartość boksera.
.......................

I święta racja
 
Aby móc komentować, musisz być zarejestrowanym i zalogowanym użytkownikiem serwisu.