MATEUSZ MASTERNAK vs MAMED CHALIDOW

Czołowi zawodnicy klubu Arrachion MMA Olsztyn - Aslanbek Saidow, Michał Szuliński, oraz nalepszy polski zawodnik MMA bez podziału na kategorie wagowe Mamed Chalidow, przebywali ostatni tydzień we wrocławskim klubie Maximus. W tym czasie, pod czujnym okiem trenera Pawła Derlacza, sparowali z wrocławskimi pięściarzami - m.in. Mateuszem Masternakiem, Tarielem Zandukelim i Markiem Matyją. Zapraszamy na fragment sparingu "Mastera" z Mamedem. Chwilę przed nadchodzącą galą KSW 21 opublikujemy kolejne obszerne nagrania ze sparingów, tymczasem zapraszamy do oglądania treningu bokserskiego oraz wywiadów z trenerem i samym Mamedem Khalidovem w naszym siostrzanym serwisie SPORTY-WALKI.ORG.

Dodaj do:    Dodaj do Facebook.com Dodaj do Google+ Dodaj do Twitter.com Translate to English

KOMENTARZE CZYTELNIKÓW
 Autor komentarza: cycu1993
Data: 10-11-2012 14:11:17 
Na poczatku Mamed sobie nawet radził, potem już kompletna dominacja Mastera. Chociaż delikatnie mówiąc to nie był ostry sparing. Chętnie zobaczył bym taki sparing na pewnej kurwie, chociaż zapewne by go Master strasznie zlał. Oczywiście mówie o boksie!
 Autor komentarza: JoeBlack
Data: 10-11-2012 14:16:58 
Masternak go uczy, na sparingu, tak to można nazwać. Mamed to jest zawodnik mma, chce szlifować stójkę i bardzo dobrze. Widać jak mu się dystans pierniczy bo w boksie jest inny, tego nie ma co mierzyć mianem rywalizacji, dominacji itd.itp.
 Autor komentarza: Champion20
Data: 10-11-2012 14:17:04 
Mamed Chalidow jak takie zagubione dziecko we mgle. cycu1993 w boksie wygrałby bez apelacyjnie Master ale w MMA bez apelacyjnie wygralby Mamed. Ale takie sparingi dla Mameda są niezwykle cenne brawo brawo
 Autor komentarza: Champion20
Data: 10-11-2012 14:22:16 
ALe najciekawsze jest to że gdyby doszło do walki tych dwoch Panów np na ulicy to walka wyglądałaby raczej jak ta z MMa więc to Mamed w ciemnej ulicy powinien obic pyska Masterowi
 Autor komentarza: fanBOKSU90
Data: 10-11-2012 14:39:19 
Na ulicy Mamed powinien jak najszybciej zejśc z bokserem do parteru ... wtedy pieściarz nie miałby szans . Chyba że wejście w nogi by sie ni eudało i w póldystansie złapał by cios od takiego konia jak master.... Boks to ni ejest uniwersalny sport na ulice ale za to jaka długa i barwna tradycja!
 Autor komentarza: Krzyzak
Data: 10-11-2012 14:41:31 
Na ulicy wiadomo nie ma zasad , ale przypominam że Mamed też ma czym uderzyć . A tu widać to zabawa
 Autor komentarza: milan1899
Data: 10-11-2012 14:57:20 
Super ze sobie pomagają , najpierw Wolak z Heldem wymieniali doświadczenia teraz Master przekazuje cenne wskazówki Mamedowi
Jeśli chodzi o starcie na ulicy to wbrew obiegowym opiniom bokser nie jest bez szans bo zawsze szybciej złapie czystym ciosem niż zawodnik mma , największym problemem dla boksera byłaby oczywiście sytuacja ataku w nogi i proba sprowadzenia bo w parterze z zawodnikiem mma nie ma co szukać , sporty walki w dużej mierze opierają sie na nawykach wpajanych latami , dlatego bokser miałby ciężej ponieważ nie trenuje technik obronych w atakach na nogi i obalenie
 Autor komentarza: Clevland
Data: 10-11-2012 15:01:52 
Kalidov w mma nie może w ringu sobie stać tak jak Master.


Tą zabawę bym punktował dla Kalidowa.
Większość ciosów Mastera, Kalidov unikał, przyjmował na rękawice.
Kalidov fajnie na szybkości i z dystansu parę razy trafił Mastera.
Takie ciosy w boksie nie mają większej mocy (nogi z tyłu),
ale w mma w małej rękawicy bo bomba jest.


Master był sztywny jak kij i dopiero pod koniec się przypomniał o unikach głową.
Fakt że ciosy z dystansu by mu niewiele zrobiły w dużych rękawicach.
W boksie dystans wygląda inaczej.
Master średnio sobie radził z zadawaniem takich lekkich ciosów symulowanych. Widać że w większości sparuje na ostro..

W walce bokserskiej Master by wygrał.
Gdyby Kalidov mógł używać nóg to po pierwszym low kicku Master by siedział na tyłku.
W parterze też by był bezradny jak dziecko.

W walce bokserskiej w małych rękawice wygrałby Kalidov.
Niewiele można się zasłonić. Walka bardziej z doskoku, na unikach, czyli to co prezentował Mamed.
 Autor komentarza: milan1899
Data: 10-11-2012 15:04:35 
Clevlend
W każdej walce bokserskiej , niezależnie od rozmiaru rękawiczki , wygrałby Master , trudno nie zauważyć ze Mateusz sparuje na pól gwizdka ,
 Autor komentarza: Cervantes
Data: 10-11-2012 15:05:21 
Wiem, że się powtarzam, ale strasznie sympatyczny gość z Mameda.
 Autor komentarza: oldschool
Data: 10-11-2012 15:07:14 
Skończcie porównywać zawodników MMA z bokserami bo się ośmieszacie. To są dwie zupełnie różne dyscypliny. To trochę jak by porównywać zawodników tenisa ziemnego to stołowego :)
 Autor komentarza: astutus
Data: 10-11-2012 15:08:07 
Zadziwił mnie Master swoją dojrzałością, bo widać, że walczył z nim jak z dziewczyną ;) Hehe ja bym sobie chyba nie odpuścił i chciał Khalidovowi pokazać gdzie raki zimują, a Master jak mistrz na totalnym luzie popykał i tyle.
 Autor komentarza: JoeBlack
Data: 10-11-2012 15:10:15 
Clevland
Co byś robił?punktował ? Dla kogo ? Co ? Co by zrobił Mamed w walce bokserskiej? Ty chyba nie wiesz o czym piszesz...Nie ty na pewno nie wiesz o czym piszesz.
 Autor komentarza: milan1899
Data: 10-11-2012 15:14:23 
Oldschool
Złe porównanie bo w stołowym i ziemnym nie ma wspólnego elementu a w boksie i mma jest to właśnie walka w stojce , która po przykładzie dos Santosa może być decydującym elementem
Choć masz racje dyscypliny są na tyle różne ze faktycznie nawet cieżko je porównywać
 Autor komentarza: JoeBlack
Data: 10-11-2012 15:18:46 
Autor komentarza: milan1899 Data: 10-11-2012 14:57:20
Super ze sobie pomagają , najpierw Wolak z Heldem wymieniali doświadczenia teraz Master przekazuje cenne wskazówki Mamedowi
Jeśli chodzi o starcie na ulicy to wbrew obiegowym opiniom bokser nie jest bez szans bo zawsze szybciej złapie czystym ciosem niż zawodnik mma , największym problemem dla boksera byłaby oczywiście sytuacja ataku w nogi i proba sprowadzenia bo w parterze z zawodnikiem mma nie ma co szukać , sporty walki w dużej mierze opierają sie na nawykach wpajanych latami , dlatego bokser miałby ciężej ponieważ nie trenuje technik obronych w atakach na nogi i obalenie




Co do pomocy to w pełni się zgadzam, świetna sprawa i z pewnością rozwija to techniki bokserskie u zawodnika mma. A co do walk na ulicy, to inaczej wygląda niż większość myśli.
Jeśli jesteś w czymś dobry, zapasy, judo, boks, masz swój teren to aby cię pokonać trzeba równie dobrego na innym terenie. Każdy styl walki ma plusy, minusy, trzeba umieć się wystrzegać błędów.Stójkowi dążący do perfekcji dominują ostatnio w mma. A po drugie co oznacza na ulicy? 3 na 1? Bo jak mówimy o bokser vs Judoka to po co ulica? Takie walki się odbywają.
 Autor komentarza: JoeBlack
Data: 10-11-2012 15:21:28 
"Na ulicy " jest złym określeniem.
Chyba, że ma to terminologię- z butelką w ręce, od tyłu, w zaułku, w ciemności :)


Nie wiem jak was ale ja dziś przez Wacha mam jakiś adrenalinowy dzień, nabuzowany od rana, czekam...
 Autor komentarza: MrAdam
Data: 10-11-2012 15:35:37 
O dziwo zgodzę się z Milanem, że bokser "na ulicy" wygra z zawodnikiem MMA. Po prostu pierwszy strzał i Bruce Lee leży :) nie ten timing, za nim zdąży zadać low kicka, czy będzie chciał wejść w nogi to wyłapie w miche i pójdzie spać.
 Autor komentarza: milan1899
Data: 10-11-2012 15:37:13 
No ja tez sie nie mogę doczekać , biegalem dzisiaj po mieście i widać ze ludzie żyją ta walka , o Wach dyskutują sie wszędzie w sklepach , restauracjach , w pracy
Dawno nie było w Polsce takiego poruszania jeśli chodzi walkę ,
 Autor komentarza: JoeBlack
Data: 10-11-2012 15:39:00 
No właśnie. Każdy pyta oglądasz ? A gdzie oglądasz ? A wygra? Wach duży nie ? :)
 Autor komentarza: fop
Data: 10-11-2012 15:42:22 
Mamed z Masternakiem na zasadach bosku nie miałby żadnych szans, widać to na tym sparingu. Master w wielu momentach mógł nieźle przyłożyć, ale tego nie zrobił, szczególnie mógł łapać Khalidowa wtedy jak mu się ustawienie nóg zupełnie przestawiało.

Khalidow-Masternak w boksie 100% Master w MMA 90% Khalidow.
 Autor komentarza: WARIATKRK
Data: 10-11-2012 16:04:13 
Mamed zawsze wydawał mi się mocny w stójce oczywiście to sparing tylko ale te jego pchane wolne cepy i machanie jak wiatrak wyglądają śmiesznie no chyba ze to zabawa i dla jaj tak zachowywał się...
 Autor komentarza: cycu1993
Data: 10-11-2012 16:09:55 
milan ja tego nie zauwazyłem. Może po prostu inne towarzystwo mamy. Jeśli chodzi o poruszenie to przy okazji walki Adamak było w dużo większe. Wszystkie media itd. Według mnie ta walka nie budzi 30% emocji co walka Adamka.
 Autor komentarza: PJL
Data: 10-11-2012 16:33:30 
Zgadzam się z fopem, Mamed w boksie nie miałby argumentów przeciwko Masterowi. Natomiast Master mógłby jakimś "lucky punchem" szukać wygranej w MMA, szczególnie biorąc pod uwagę rękawice...

Jednak jak ktoś wyżej wspomniał porównania tych dwóch dyscyplin nie mają większego sensu, co było widać zwłaszcza na początku, jak i Master i Mamed byli troszkę zdezorientowani, z czasem ten mini-sparing bardziej przypominał sparing.
 Autor komentarza: coolpix
Data: 10-11-2012 16:35:43 
PJL,fop chyba żartujecie.master musiał by się naboksować,żeby ubić mameda,a ten potrzebuje pół minuty żeby obalić i rozbroić masternaka w parterze.
 Autor komentarza: milan1899
Data: 10-11-2012 16:50:10 
Coolpix
Niech Master zdobędzie pas w CW a Mamed niech spełni marzenia i wygra kilka walk za oceanem i będzie super
Cycu1993
No ja sie spotkałem dzisiaj , biorę bilet psrkingowy a kilku robotników zrobiło sobie przerwę i nawijaja jakie Mario ma szanse , wchodzę do sklepu i juz mnie sprzedawca zagadnal o walkę , a w pracy to masz racje na 4 biurka tylko jeden chłopak nie trenuje sztuk walki ale tez sie interesuje i takie dyskusje są praktycznie codziennością

Jeśli chodzi o starcie z Adamka z Vitem to faktycznie wrzawa była większa z tej przyczyny ze Tomek raz miał większe osiągnięcia , dwa był dużo bardzie w Polsce znany , Mario dopiero popularność buduje i mam nadzieje ze ta walka bardzo Mu sie w tym przysłuży
 Autor komentarza: polakMaly1
Data: 10-11-2012 17:22:16 
Już widzę samozwańczych znawców...lol..jeszcze do tego z doświadczeniem z ulicy...lol
Master jest tutaj w roli sparingpartnera ..o jakiejkolwiek wlace ze strony Mastera nie ma tutaj mowy, bo gdyby bylo to po tych śmiesznych prawych Kalidowa był by koniec.
 Autor komentarza: BYKZBRONXU2011
Data: 10-11-2012 17:29:21 
Mamed nie pojdzie do Ufc ,,Z taka stojka go zabiją
 Autor komentarza: polakMaly1
Data: 10-11-2012 17:30:07 
Autor komentarza: Clevland
Data: 10-11-2012 15:01:52
Kalidov w mma nie może w ringu sobie stać tak jak Master.




W walce bokserskiej w małych rękawice wygrałby Kalidov.



No nieźle piszesz...lol
Na zasadach boksu to ta walka skończyła by się w 30 sekund..Ten gość kompletnie nie czuje nawet ringu..poruszanie sie na nogach w pozycji bokser..czucie dystansu...lewy prosty taki jak by poraz pierwszy byl na treningu bokserskim....to nie Jego branża...
Powiem jeszcze raz zawodnik mma bijący sie w stójce to ciągle nie jest bokser...
Pozdrawiam.
 Autor komentarza: Zdzich1977
Data: 10-11-2012 18:00:38 
Co tu porownywac? Poskakali chwile I tyle. Jezeli tak wygladaly cale sparingi to nauka zadna dla Mameda bo jakies ciosy musza pojsc zeby poczuc jak to wyglada w praniu. Nie mowie ze mial sie master na nim wyzywac bo nie o to chodzi w MMA Master wygladalby przeciez rownie zagubiony, ale jezeli ma to byc jakas nauka to bardziej musi to przypominac realna walke a nie sparing boksera z dziewczyna albo nastolatkiem. Co do rozwazan teoretycznych nad wyzszoscia jednego stylu nad drugim na ulicy to na tzw ulicy wiekszosc sutuacji roztrzyga sie na korzysc tego kto ma wiecej agresji I jest wiekszym wariatem Z reguly zanim cala sutuacja na dobre sie rozkreci ida jakies strzaly I koles lezy nie wiedzac specjalnie co sie wlasciwie stalo
 Autor komentarza: polakMaly1
Data: 10-11-2012 18:28:14 
utor komentarza: Zdzich1977
Data: 10-11-2012 18:00:38
Co tu porownywac? Poskakali chwile I tyle. Jezeli tak wygladaly cale sparingi to nauka zadna dla Mameda bo jakies ciosy musza pojsc zeby poczuc jak to wyglada w praniu. Nie mowie ze mial sie master na nim wyzywac bo nie o to chodzi w MMA Master wygladalby przeciez rownie zagubiony, ale jezeli ma to byc jakas nauka to bardziej musi to przypominac realna walke a nie sparing boksera z dziewczyna albo nastolatkiem. Co do rozwazan teoretycznych nad wyzszoscia jednego stylu nad drugim na ulicy to na tzw ulicy wiekszosc sutuacji roztrzyga sie na korzysc tego kto ma wiecej agresji I jest wiekszym wariatem Z reguly zanim cala sutuacja na dobre sie rozkreci ida jakies strzaly I koles lezy nie wiedzac specjalnie co sie wlasciwie stalo




Masz rację...wydaje mi sie ze niezdarność Mameda polega na tym ze kazano mu się poruszać po ringu wg prawideł bokserskich..co sprawiło ze czuł sie tak jak bylo widać...lol
Gdyby mógł posparować po swojemu rękoma..wyglądało by to prawdopodobnie znacznie lepiej..
Już pomijam sens treningu typowo bokserskiego(praca nóg, poruszanie sie po ringu, timing) dla zawodnika mma.
Tak jak pisałem wyżej zawodnik mma walczacy w stojce to ciągle nie jest bokser.
 Autor komentarza: polakMaly1
Data: 10-11-2012 18:34:24 
Autor komentarza: Zdzich1977
Data: 10-11-2012 18:00:38

Co do rozwazan teoretycznych nad wyzszoscia jednego stylu nad drugim na ulicy to na tzw ulicy wiekszosc sutuacji roztrzyga sie na korzysc tego kto ma wiecej agresji I jest wiekszym wariatem Z reguly zanim cala sutuacja na dobre sie rozkreci ida jakies strzaly I koles lezy nie wiedzac specjalnie co sie wlasciwie stalo



Zazwyczaj ci z większą agresją mniej umieją...z przyczyn oczywistych...Widzialem wiele takich sytuacji i te pseudo kozaki zazwyczaj konczą po pierwszym klapsie...choć czasem nawet wcześniej bo widzą np. jak chłopak się probuje rozgrzac przed #solówą@ i jakoś agresja im mija jak widżą, że gosć wie co robi...lol
Generalnie walki na ulicach i szukanie zadym jest dla frajerów...lol
Pozdrawiam kibiców boksu.
 
Aby móc komentować, musisz być zarejestrowanym i zalogowanym użytkownikiem serwisu.