HUCK ZACHOWAŁ TYTUŁ WBO PO KONTROWERSYJNYM WERDYKCIE
Firat Arslan (32-6-2, 21 KO) sprawił Marco Huckowi (35-2-1, 25 KO) prawdziwe piekło na ringu w Halle, lecz sędziowie jednogłośnie opowiedzieli się za obrońcą pasa WBO kategorii cruiser.
Firat w swoim stylu od pierwszego gongu narzucił swój styl boksowania, oparty na zbliżeniu się do rywala jak najbardziej i prowadzeniu potyczki w półdystansie. Rzucał ciosy na dół i górę, ale na mistrzu nie robiły one większego wrażenia. Trzeba jednak przyznać, że kilka lewych podbródkowych doszło celu, a Huck w początkowych minutach celnie trafiał jedynie lewym hakiem na korpus. Po drugiej rundzie krwawił z nosa, a pojedynek nie układał się po jego myśli.
Trzecie starcie w wykonaniu obrońcy tytułu wcale nie wyglądało lepiej, bo choć w ostatniej akcji trafił bezpośrednim prawym, to wcześniej zupełnie oddał pretendentowi inicjatywę. Jedyne pytanie jakie się nasuwało, to czy 42-letni Firat wytrzyma tak szaleńcze tempo? Po minutowej przerwie Marco zaczął bić się troszkę aktywniej, ale cały czas z defensywy, co nie jest jego najsilniejszą stroną. W narożniku Uli Wegner reagował już bardziej nerwowo niż na początku, natomiast Arslan niczym czołg parł nieustannie do przodu. Większość ciosów zbierał na szczelną gardę i "podmęczał" przeciwnika dziesiątkami uderzeń, nie zawsze mocnymi, ale robiącymi na pewno wrażenie na sędziach.
W szóstym starciu challenger poprawił dwa razy potężnym lewym podbródkowym i sensacja wisiała w powietrzu. Prawdziwa wojna rozgorzała w siódmej rundzie, kiedy Arslan robił swoje, natomiast Huck próbował przełamać przeciwnika ciosami na korpus. Obraz pojedynku się nie zmieniał, pomimo iż niedoceniany Arslan oddychał coraz ciężej. Ambitnie natomiast powtarzał do znudzenia te same akcje, na które Huck nie potrafił znaleźć recepty. I choć w ataku radził sobie lepiej, to w defensywie nie radził sobie a chaotyczną, lecz nieustanną presją oponenta.
Po dziewiątej odsłonie - całkiem niezłej dla Hucka, to Arslan podniósł ręce, zaś mistrz z pochyloną głową przyjmował uwagi swojego trenera. Kapitalny przebieg z obu stron miała runda dziesiąta i o zwycięstwie miały zadecydować rundy mistrzowskie.
W jedenastej o dziwo więcej sił zachował pretendent, boksując niczym w drugim czy trzecim starciu. Ostatnie trzy minuty to znów bombardowanie z obu stron i lepsza kondycja starszego aż o piętnaście lat challengera, który po ostatnim gongu zaczął już świętować zdobycie pasa WBO. O wszystkim jednak mieli zdecydować sędziowie, a ci punktowali 115:113, 115:113 i 117:111 na korzyść obrońcy tytułu, co miejscowi kibice skwitowali buczeniem oraz gwizdami.
To oszustwo !! Kurwa dramat.
Hukić największy bej w boksie. Skacze po tych linach i udaję zwycięzcę, zamiast spuścić łeb i iść do szatni.
Data: 04-11-2012 00:45:03
Ten Kutas powinien zostać zabity żeby przegrać
wtedy wygrałby przez dyskalifikacje ;]
ARSLAN WYGRAŁ CZTEREMA PUNKTAMI.
DRAŃSTWO, WSTYD, ŻENADA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
bez przerwy jakies oszustwa w boksie
Tutaj nie ma zadnych watpliwosci kto powinien wygrac. Najwieksze gwizdy publicznosci niemiekciej w historii, SKANDAL, zlodziejstwo, a nie "kontrowersyjny werdykt" !
120-108 DLA ARSLANA
W Niemczech boks nie istnieje, to czysta działalność zarobkowa nie mająca nic wspólnego ze sportem. Hukić wygrał 2 rundy z 12 jednogłośną decyzją sędziów :DDD
Najbardziej nie w smak było Gmitrukowi to skomentować.
117:111 dla Hucka - to nie jest kontrowersyjny werdykt, w to nawet dziecko nie uwierzy...
Ciekaw jestem jak Gmitruk z Masterem rozmawiają o zwyczajach Sauerlandów.
ADAMEK W WALCE Z WITKIEM STAŁ JAK KOŁEK (W PORÓWNANIU Z TYM DO CZEGO NAS PRZYZWYCZAIŁ - RUCHLIWOŚCI) A W PORÓWNANIU DO HUCKA TO TAŃCZYŁ JAK ALI. DOBRZE ŻE WŁADEK OLAŁ HUCKA BO TO BY BYŁO SZYBSZE NIŻ MORMECK.
U BUKA POWINNY BYĆ ZAKŁADY "CZY NA GALI SAUERLAND BĘDZIE WAŁEK"
Z DRUGIEJ STRONY... ZA ŁATWA KASA DLA TYPUJĄCYCH.
Nie Hucka to wina tylko tego pajaca.
Nie dostałby walki z Klitschką nawet gdyby telewizja nie stanowiła problemu, po takiej kompromitacji...
Jak on mógł tak olać sprawę (bo w moim odczuciu nie był przygotowany należycie a Arslan idealnie i efekt taki jaki widzieliśmy...)
Ogólnie to kur%a przegięli tym razem, oby federacje się postawiły bo tak być nie może!!
Na FB Hucka nawet go Niemcy jadą ostro.
Punktował ktoś normalny ? Tj nie anty Huck. Liczył ktoś wszystkie celne ciosy ? Optycznie wyglądało na wygraną Firata ale chętnie poznam punktację kogoś ogarniętego.
bo w moim odczuciu nie był przygotowany należycie
Tu nie chodzi o przygotowanie, tylko o to, ze Arslan udowodnil jakim jednowymiarowym pięściarzem jest Huck. Wspomniany to cepiarz bez techniki z barzo słabą pracą nóg i do tego jeszcze zupełnie nie myślący w ringu. Gdyby nie niewatpliwie mocny cios ktory posiada i plecy wujka to juz dawno nie byl by mistrzem.
Data: 04-11-2012 00:56:03
W 100% popieram, dajcie linki do profilów saurelandów to zaczniemy cisnać
Firat Arslan jest mistrzem WBO w wadze cruiser, tak mam zamiar go tytułować. Przynajmniej tyle możemy dla niego zrobić.
Jak to odbierze nie wiem - ale On to wygrał z "bańką kasową"....
Trzeba by ukarać samego Sauerlanda, zrobić otwarte w telewizji debatę, zwołać owych sędziów i w zwolnionym tempie wszystko na żywo tłumaczyć.
Ale skoro wyszli obronną ręką sędziowie pojedynku Bradley Pacman to i ci by wyszli. Chyba że tak jak wyżej napisałem publicznie ich ośmieszyć.
Nic my z tym nie damy rady zrobić.
Bardziej niż wynik zawiódł mnie Marco który ewidentnie olał sprawę. Nie wiem czy to wina tego że ciągle marzy o HW czy zgubienia na nowo 10 kg ale kij mu w oko. Liczy się profesjonalizm. Jak ktoś olewa sprawę na takim szczeblu to chu... z nim.
Szok!!! Mam nadzieję, że będzie protest, ale pewnie Sauerland sypnie turkowi euro i po sprawie.
http://www.facebook.com/TeamSauerlandBoxing?ref=ts&fref=ts
Ja zrobiłem dwie rzeczy:
Tu jest profil Firata na FB, napisałem, co myślę i pogratulowałem mu:
http://www.facebook.com/firat.arslan.boxer
A tu jest profil Sauerlanda - też napisałem, co myślę:
http://www.facebook.com/TeamSauerlandBoxing
Wielu już Marco swoim prostym boksowaniem rozwalił.
On dziś nawet nie miał siły atakować częściej niż 3 razy na 12 rund/.
Arslan walczył mądrze ale Huck idący na wojnę (na to trzeba mieć siły) mógłby wygrać...
Ale to moje zdanie, a wał był ewidentny.
Aż w pewnym momencie zastanowiłem się co wziął Arslan że z taką aktywnością w tym wieku wytrzymał kondycyjnie idealnie...;p
Skasują wasze posty i tyle z waszego trudu...
sedzia nr 3 to byl jakis wloch de visconti czy cos takiego
To, że Rafael nie zna się na boksie to wiadomo od dawna.
Moim zdaniem trochę lepszy był Arslan ewentualnie mogli dać remis to nie było by aż takiego smrodu, chociaż na remis Marco też nie zasłużył. 117-111 to żart z boksu jako sportu. Wyłamię się jednak trochę gdyż widzę że wszystkimi na gorąco po walce targają ogromne emocje. Gdyby dać 120-108 dla Firata to też byłby moim zdaniem żart. Firat wygrał czterema punktami według mnie ale nie zdeklasował Hucka. Widziałem już gorsze wały w historii boksu choćby Pac-Bradley. Gdzie walka była całkowicie do jednej bramki. Fakt wałek był ale nie ma co aż tak rozpaczać. Helenius Chisora to też był gorszy wał. Po prostu nienawidzicie Hucka oraz "wujka" Sauerlanda. Co do Hucka to u mnie wyczerpał już kredyt zaufania. Silny chłop potrafi przyłożyć, ale kompletnie nie myśli w ringu dlatego łatwo daje narzucić sobie styl przeciwnika. Walka z Saszą była mylna. To nie Huck był taki dobry tylko Powietkin kompletnie nieprzygotowany. Wydaje mi się że w dobrej formie zjadł by Hucka. Firat spychał go za łatwo na liny gdzie bombardował. Huck kondycja słabsza od takiego dziadka jak Arslan to aż śmieszne. Huck to dziwny bokser niby na papierze nie jest aż taki tragiczny, ale czasem odstawia takie numery jak dziś :/
Oddawał Firatowi czasem ładnie po środku ringu tak że aż po cztery ciosy proste wchodziły. Próbował w tych ich wymianach przejąć inicjatywę ale tu o dziwo lepszy był Arslan. Końcówki za to starał się akcentować Huck. Powtarzam lepszy był Arslan według mnie lecz aż tak nie ma co płakać to nie był największy wałek w historii !! Arslan powinien wygrać chociaż o deklasacji Hucka nie ma mowy !!
"Marko Kapitan Oszust Hak" - Marko "Captain Cheater" Huck
Jest boski - nawet jak przegrywa to wygrywa - jest lepszy od Czaka Norrisa - on nawet nie musi uderzac by wygrac......
Swoją drogą bezczelnie promują swojego fanpage'a w czasie gali - nie ważne, co o nas piszą, byle pisali!
Dobre )) u buka powinna być opcja "wałek"
"Sauerland przechodzi samego siebie: Huck wygrywa walkę, nie wygrywając żadnej rundy"
W zakończonym przed chwilą pojedynku wieczoru na gali w Halle, Marco Huck (34-2-1, 25 KO) "obronił" tytuł WBO w wadze cruiser "pokonując" zdaniem sędziów 42-letniego Firata Arslana (32-6-2. 21 KO). Werdykt ten z pewnością będzie kandydował do największego skandalu dziesięciolecia. Sędziowie punktowali: 2x 115-113 i raz 117-111 na korzyść obrońcy tytułu.
Brawo widze ze niektórzy redaktorzy maja jaja i pisza wprost o tym co sie stało.
Po dwa osmiesza to TAKZE FEDERACJĘ WBO - jak dla mnie jesli nie bedzie zmiany wyniku to gale Sauerlandka-Oszuscika
A cała WBO może się w dupę pocałować -szmat już ogladać nie bede
Czy sa przewidziane jakies nagrody,za prawidlowe wytypowanie wyniku:):):)
Wład i tak by go olał a co dopiero teraz :D
A co do walki to nic mnie nie dziwi, HOME DECISION i wszystko :)
oglada ktos czy czy juz dzisiaj daliscie sobie spokoj z boksem :)
Huck wypadl slabo, bo zdecydowanie za duzo obrywa. Do tego pozwalal przechodzic nizszemu przeciwnikowi latwo do poldystansu.
Arslan zadziwil kondycja oraz odpornoscia na cisy, ale ciagle parcie do przodu za podwojna garda nie wystarczy na doskonalego boksera.
Huck nich sie lepiej nie przymierza do Wladka albo Vitka. Wiemy ze, do walki nie dojdzie ze wzgeldu na stacje telewizyjne, ale gbyby doszlo to Wladek by go szybko oraz powaznie uszkodzil, a Vitek by go metodycznie zmaltretowal.
- uderzenia (to poczekamy - jak Sauerland nie zniszczy lub nie wydrukuje)
- postawę (agresywniejszy był Firat)
- z daleka ogladałem ale wydaje mi się że Hujcik uderzał za nisko kilka razy a sędzia tego nie zauważał????
robisz se jajcaq czy prowokujesz dla jaj albo jest jeszcze jedno wytlumaczenie zjarales sie ziolem i ogladales walke z tym wlochem :) ojciec tadeusz lubi zarty ale ten niejest smieszny :) pozdro pan z toba bracie odstaw uzywki zyj w trzezwosci bo pan niewezmie cie do krolestwa niebieskiego
widać ze jesteś po kilku głębszych, rano obejrzysz walke i stwierdzisz to co wszyscy.....
Przez takie decyzje boks umiera..... :(
Zaczekajmy na statystyki ciosow. Pewnie wyjdzie z niej, ze Arslam powienien ta walke wygrac, ale nie kolosalna roznica punktow.
Po drugie: Troche sie zle wyslowilem na temat taktyki Arslan. Nie chcialem powiedziec, ze Huck jest doskonalym bokserem tylko wprost przeciwnie! Gbyby Arslan walczyl do duzo lepszym technicznie przeciwnikiem, to ciagle parcie do przodu za podwojna garda, by nie wystarczylo. Ale na Huck (ktory NIE jest doskonalym bokserem) to taktyka sie sprawdzila, chociaz poczatkowo myslalem ze Arslan nie wytrzyma kondycyjnie.
Dobrze, że nie oglądałem :)
Teraz rozumiem dlaczego Młody Sauer się tak cieszył z wygranych Mastera.
Jednak Niemcy nie umieją kombinować! Sauerlandy myśleć!
Powinni załatwić werdykt H vs A 114:113, 114:113 i 110:118...
bute wychodzi do ringu oglada ktos czy wszyscy olali juz dzis boks
Też miałem wrażenie, że Huck sporo uderzeń ulokował podejrzenie nisko.
KOMU ZALEZY NA TEJ DYSCYPLINIE SIE PODŁĄCZY ..... UDOSTEPNIAC.
Milfred Sauerland wyśrubuje taki rekord przekrętów na swoich galach, że przez kolejne stulecie nikt go nie pobije:)
Doprawdy żałosne to jest...
Ciekawe jak się czuł Milfred i spółka słysząc gwizdy od kibiców i skandowane przez nich "Firat ! Firat".
JAk myślicie ? było mu głupio ? czy już ma totalną znieczulicę i wyjebkę na tych, dzięki którym zarabia ? ;]
Tamtejsza publiczność powinna pójść po rozum do głowy i odpuścić sobie gale tego "kurwa brak mi słów" dziadka;)
coś w stylu "chcieliście wydymać Freda, teraz Fred wydyma was" ;]
Sauerland to zepsuta ,zgnuśniała sztywna konstrukcja,podparta kasą ,którą manierują pierdolonych sędziów,którym osobiście zrobiłbym ,obóz przetrwania(zapewniam,że by go nieprzetrwali).
W tym przypadku niema miejsca na wyważony ,merytoryczny komentarz.
Gmitruk do Kostyry ,wczoraj po werdykcie,,Andrzeju pozwolisz ,że nie będę komentował tego werdyktu,,
A,teraz moja ocena,gdzie nie będę uważał na słowa,przed obawą o bana.
Te skurwysyny ,psują sport który kocham .Pierdolony huck,dostał wpierdol ,a skakał po linach jak mistrz olimpijski.
Zero ,kurwa honoru i pokory.Kutasa wziołbym do dżungli i przeciągnął ze 30 km z jajami we wodzie. KUTASY i oszuści górą
"Autor komentarza: Matys90 Data: 03-11-2012 15:38:44
Wcześniej Hucka nie doceniano, a teraz wydaje mi się, że się go przecenia. Stary Arslan może narobić problemów Marco.
"
CHCE OCENIĆ WALKE WMIARE OBIEKTYWNIE !!
widze że tu wszyscy nienawidza Hucka obejżyjcie uwaŻnie walke !
walk bliska remuisu Z WSKAZANIEM NA hUCKA niepierdolcie że jakies oszustwo!1
każdy tu napieRDALA na Hucka
POLICZCIE WSZYSTKIE RUNDY .
Arslan za podwójna gardą punktował ale obrywał na korpus oraz NA twarz od hucka
tego nikt nie widzi!
sam huck też nieraz oberwał
a wyzywanie od cweli i złodzieji Hucka nie na miejscu!!
kozaKI ZPRZED KOMPUTERA WYLEWAJĄ ŻAL!!
i moge narażać ale wynik 115- 113 jak najbardziEJ słuszny !!
arslan b.dobra kondycja przyznam PODWÓJA GARDA SZEDŁ DO PRZODU
TYPOWA NIEMIECKA SZKOŁA BOKSU!!
DO kLICZKI HEYA NIE MA CO WYCHODZIĆ HUCK !
DOSTAŁBY CIEŻKIE KO!!
Chętnie bym zobaczył unifakcje Huck - Włodarczyk
Diablo nie jest bez szans!!!!
również Masternak mógłby spokojnie wystartować do Hucka!!
Przyznam bez bicia,między innymi ja pisałem o walce Hucka z Władem,szans mu nie dawałem,ale pisałem że Marco wyszedłby się naparzać,a Wład i tak nie ma godnych rywali chcących z nim walczyć.O walce Hucka z Arslanem woglę się nie wypowiadałem,myślałem że to będzie formalność.Ale to co się wczoraj stało woła o pomstę do nieba.Szkoda Arslana bo w moim odczuciu został najpierw zwałowany z MŚ Europy z Aleksiejewem,a wczoraj to trudno mi było doszukać się jednej czy dwóch rund dla Marco.
milosz762
Z całym szacunkiem,ja obejrzałem dziś tą walkę po raz drugi,.Jakie ciosy na głowę Hucka,to łepek Huckicia podskakiwał jak piesek za tylną szybą samochodu na wybojach??? Owszem było trochę ciosów na korpus,ale Arslan trafił dwa razy tyle samych podbródków.Na siłę może! 2 rundy dla Hucka + 1 może! 2 remisowe,ale to tak naciąganie.
PS Mickey Vann sędziował np. remis Chaveza z Whitakerem, za coś takiego już wtedy powinien być automatycznie wyrzucony z roboty i dostać dożywotni zakaz sędziowania czegokolwiek.
"Zrobiłem wszystko by wygrać, walczyłem jak lew i zadawałem wiele ciosów. Ten pojedynek był jednym z najlepszych w mojej karierze."
To, że walczył z zagubionym Powietkinem na zakręcie kariery i dobrze wypadł było wynikiem kilku elementów, głównie zmianami treningowymi u Rosjanina.
Marco jest solidnym Junior Ciężkim ale gorszym niż Afolabi, Lebiediew, uważam, że gorszym niż Włodarczyk a wczoraj był słabszy niż 42 letni Firat.
kiedyś gadaliśmy o kliczkach o helniusie i Juventusie pamietasz?? ale nie otym che pisać!
Co do walki napewno 117- 111 to duża przesada .
ale czy walke wygrał Arslan ja sie nie zgadzam
Arslan wchodził w póldystans nieraz trafiał Hucka zgadzam się
Huck nic ni epokazał moze zleceważył Arslana może nie dokońca przygotowany!e
Huck przegral 2 walke z afolabim moim zdnaiem i z Lebiedevem ciezki pwoiedzieć remis byłby sprawiedliwy!
jak typujesz walke Władimir - Wach ???
jak tko lub ko między 6 a 8 rundą dla włada
a ty???
No siemasz.
Wiem,pamiętam.
Dla mnie Huck tej walki nie wygrał,nawet nie był blisko,ale to moje zdanie,był słabszy w każdym elemencie.
Wachowi szans praktycznie nie daje,ma tylko minimalnie lepsze warunki,cała reszta to kolosalna przewaga Kliczki,do tego Ukrainiec jest zawsze przygotowany na 110%,to jeden z największych profesjonalistów ostatnich lat w całym boksie.Talent + ciężka praca wspierane przez świetne warunki.Wachowi oczywiście kibicuję,ale jestem realistą,Wach nie ma ani świetnej pracy nóg,nie ma balansu czy szybkości,nie wiem jak on ma unikać ciężkich ciosów Włada...Prosty Włada waży więcej niż ciosy sierpowe 90% dzisiejszych ciężkich.Czasówka niemal pewna mi się wydaje.
Co do Heleniusa to ja wciąż myślę że on może coś jeszcze ugrać,prawdopodobnie ta jego kontuzja była bardzo poważna,bo inaczej nie miałby raczej tak długiej przerwy.
"Prosty Włada waży więcej niż ciosy sierpowe 90% dzisiejszych ciężkich."
Cepy są przeceniane.
Dobre proste są dobre bo są dobre i proste!
Huck to dobry rywal dla Diablo , przez garde sie nei pzrebije bo jest zbyt chaotyczny a sporo zbiera a jak sie sporo zbiera od Diablo to się lezy na deskach
Zdecydowanie najsłąbszy mistrz cruiser , taki Diablo za którym nie przepadam chociaż pojechał do Australii i mimo że półciężki dziadek z nadwagą go ogrywał to zdołał go znokautować i zachować tytuł.
Natomiast huck siedzi u wujka na kolanach i na razie może być spokojny ,w przeciwieństwie do Hernandeza którego ktoś pewnie niedługo ustrzeli i będzie jednego papierowego mistrza mniej.
Mariusz nie ma szybkości gibkości zmiany tępa odpowiedniego taimingu . Jedynie warunkami nie ustepuje Władowi ale to zamało@@
Wach pochodzi z Nowej Huty
Gadaliśmy o hellniusie Fin jest mocny fizycznie ale nie lotny na nogach ma cieżką ręke co udowdnił z Petrem nokatując go!
ja uwazam że ciekawym zawodnikiem jest Pulew szkoda ze nie ma Petardy w ręce!
a jeszcze jedno bedzie burdel po odjeściu Vitalija , Mistrzem mogą być zawodnicy typu Arreola , fury , Stiverne ew Bojcow lub Kiedyś może Setch Mitchelll!
dla mnie nr 3 to jest Heya! pózniej podobna półka Adamek . Pulev , tyson fury tyson , fury, Arreola
Wszystkie organizacje liżą dupe sauerlandowi bo wiedzą ze ma kasę
Dla mnie to i tak Mistrz będzie jeden,kto nie pokona Włada będzie zawsze uznawany jako wice-mistrz.
Ja jeszcze liczę na dobre walki Pereza,Czagajev to świetny test dla niego.
Arslan udarzal soczysciej oraz czysciej, ale Huck wyprowadzal bardzo duzo ciosow. Wiele z tych ciosow ladowalo na rekawicach oraz barkach.
Taka walke sie ciezko punkuje, ale nawet jezeli wygral Arslan 2-3 rundami, to nie ma nic niepoprawnego w stwierdzeniu: "walka byla w miare wyrownana!"
może jakby zaryzykował ale mógłby nadziać się na kontre i sam zaliczyć Ko
bo tu wpizdu gości co mają kompleks Hucka ! niewazne zkim wygrywa !
pełni też jest hejterów Adamka co widze o d miesięcy
ojcie radia maryja co to za gość jakieś bajki pisze
cytuje co omnie pisze !!!!
milosz762 albo zazywaja jakies grzybki albo maja jakies koligacje rodzinne z tym wloskim sdzia gdyz wpis ze czy ta walke ( wygral aslan ja czyli milosz 762 sie niezgadzam to ojciec tadzio az sie zakrztusil ) pozdrawiam brata thc a brat milosz 762 dobrze ze napisal ze niejest (WIELKIM )CZYLI JAKIMS JEST :) fanem hucka a walka jego zdaniem byla bliska remisu ze wskazaniem na hucka :) bo gdyby nie to to pomyslalbym ze jest meska groupies bosniaka bo chyba brat milosz ogladal wczora inna walke albo ogladal ale z wujkiem wlochem co podliczal pkt pan z wami a tobie bracie milosz moze jakies korekcyjne szkielka bez urazy bracie pan i z toba jakie musi byc boskie milosierdzie zeby i odmiencow kochac aleluja
to pisze normalny koleś! znający się na boksie czy jakiś oszołom
odpowiedzcie sobie sami!!