UAKTUALNIENIE RANKINGU P4P

Ilu ekspertów, tyle różniących się rankingów bez podziału na kategorie wagowe. Listy P4P nigdy w pełni nie oddają wartości poszczególnych zawodników (bo i jak udowodnić wyższość boksera wywodzącego się z niższych dywizji nad królami wszechwag), ale są od lat układane przez rozmaitych fachowców, a znalezienie się na takiej jest dla każdego pięściarza wielkim wyróżnieniem.

Nie ma udanego przepisu na stworzenie rankingu P4P. Zdaje się, że najlepszym rozwiązaniem jest umiejętne wyważenie dawnych zasług z obecnie prezentowaną formą. W myśl tej zasady swoją listę stara się tworzyć redakcja BOKSER.ORG, choć oczywiście zdajemy sobie sprawę, że wielu z was będzie kwestionowało nasze wybory. Niniejszym zapraszam do dyskusji w komentarzach.

1. Floyd Mayweather Junior, USA
Rekord: 43-0, 26 KO
Wiek: 35
Pseudonim: Money/Pretty Boy
Kategoria wagowa: półśrednia/junior średnia
Dzierżone trofea: WBC (147), WBA Super (154)
Ostatnia walka: M. Cotto 05.05.2012 W UD 12
Następna walka: ?

2. Andre Ward, USA
Rekord: 26-0, 14 KO
Wiek: 28
Pseudonim: S.O.G.
Kategoria wagowa: super średnia
Dzierżone trofea: WBA Super, WBC, The Ring
Ostatnia walka: C. Dawson 08.09.2012 W TKO 10
Następna walka: ?

3. Manny Pacquiao, Filipiny
Rekord: 54-4-2, 38 KO
Wiek: 33
Pseudonim: Pacman
Kategoria wagowa: półśrednia
Dzierżone trofea: brak
Ostatnia walka: T. Bradley 09.06.2012 P SD 12
Następna walka: J.M. Marquez 08.12.2012

4. Sergio Gabriel Martinez, Argentyna
Rekord: 50-2-2, 28 KO
Wiek: 37
Pseudonim: Maravilla
Kategoria wagowa: średnia
Dzierżone trofea: WBC, The Ring
Ostatnia walka: J.C. Chavez Jr 15.09.2012 W UD 12
Następna walka: ?

5. Władimir Kliczko, Ukraina
Rekord: 58-3, 51 KO
Wiek: 36
Pseudonim: Dr. Steelhammer
Kategoria wagowa: ciężka
Dzierżone trofea: IBF, WBO, WBA Super, IBO, The Ring
Ostatnia walka: T. Thompson 07.07.2012 W TKO 6
Następna walka: M. Wach 10.11.2012

6. Nonito Donaire, Filipiny
Rekord: 29-1, 18 KO
Wiek: 29
Pseudonim: The Filipino Flash
Kategoria wagowa: super kogucia
Dzierżone trofea: WBO, IBF
Ostatnia walka: J. Mathebula 07.07.2012 W UD 12
Następna walka: T. Nishioka 13.10.2012

7. Juan Manuel Marquez, Meksyk
Rekord: 54-6-1, 39 KO
Wiek: 39
Pseudonim: Dinamita
Kategoria wagowa: junior półśrednia
Dzierżone trofea: WBO
Ostatnia walka: S. Fiedczenko 14.04.2012 W UD 12
Następna walka: M. Pacquiao 08.12.2012

8. Miguel Angel Cotto, Portoryko
Rekord: 37-3, 30 KO
Wiek: 31
Pseudonim: Junito
Kategoria wagowa: junior średnia
Dzierżone trofea: brak
Ostatnia walka: F. Mayweather 05.05.2012 P UD 12
Następna walka: A. Trout 01.12.2012

9. Anselmo Moreno, Panama
Rekord: 33-1-1, 12 KO
Wiek: 27
Pseudonim: Chemito
Kategoria wagowa: kogucia/super kogucia
Dzierżone trofea: WBA Super (118)
Ostatnia walka: D. De La Mora 21.04.2012 W TKO 9

10. Carl Froch, Wielka Brytania
Rekord: 29-2, 21 KO
Wiek: 35
Pseudonim: The Cobra
Kategoria wagowa: super średnia
Dzierżone trofea: pas IBF
Ostatnia walka: L. Bute 26.05.2012 W TKO 5
Następna walka: Y. Mack 17.11.2012

11. Timothy Bradley (29-0, 12 KO)
12. Witalij Kliczko (45-2, 41 KO)
13. Lucas Martin Matthysse (32-2, 30 KO)
14. Adrien Broner (24-0, 20 KO)
15. Abner Mares (24-0-1, 13 KO)

Słowo wyjaśnienia. Z powodu przedłużającej się nieaktywności i problemów pozaringowych ranking opuścił utalentowany Kubańczyk Yuriorkis Gamboa (21-0, 16 KO - ostatnio notowany na piątej lokacie). Jeżeli zgodnie z zapowiedziami zobaczymy go przed końcem roku w starciu z mocnym przeciwnikiem na gali Pacquiao-Marquez IV, "Cyklon z Guantanamo" powróci do pierwszej dziesiątki. Notowanie opuścił także najlepszy bokser wagi półciężkiej - Chad Dawson (31-2, 17 KO - poprzednio dziewiąty), który w ostatnim występie został zdeklasowany przez Andre Warda. Odwodniony "Zły" zaprezentował się tak słabo, że na powrót do czołowej piętnastki będzie musiał zapracować wygrywając z mocnym rywalem w swojej koronnej dywizji.

Dodaj do:    Dodaj do Facebook.com Dodaj do Google+ Dodaj do Twitter.com Translate to English

KOMENTARZE CZYTELNIKÓW
 Autor komentarza: wrzeluk
Data: 01-10-2012 02:57:58 
Wg mnie klitschko za wysoko na jego miejsce przesunąłbym Marqueza na 7 miejsce Cotto a Klitschko 8.
 Autor komentarza: eye
Data: 01-10-2012 04:52:35 
Tak jasne Kliczki najlepiej wyrzucić za to że jest niekwestionowanym mistrzem i nikt nie jest w stanie go pokonać..
 Autor komentarza: odyniec
Data: 01-10-2012 08:00:31 
Cotto dostal baty od czolowych zawodnikow a Kliczki nikt nawet nie moze zranic Floys walczy raz w roku
 Autor komentarza: Rogs
Data: 01-10-2012 09:51:18 
Jak dla mnie dobry ranking. Brakuje mie tylko w 15 Vitaliego ,bo kto jak kto ,ale on napewno zasłużył na to. Spokojnie młogbym być za Geale lub Bronera. Poza tym bardzo dobry ranking.
 Autor komentarza: Peterr48
Data: 01-10-2012 09:53:57 
1. Floyd Mayweather Jr
2. Manny Pacquiao
3. Sergio Martinez
4. Andre Ward
5. Juan Manuel Marquez
6. Miguel Cotto
7. Vitaly Klitschko
8. Wladimir Klitschko
9. Nonito Donaire
10. Carl Froch

11. Lucas Martin Matthysse
12. Saul Alvarez
13. Yuriorkis Gamboa
14. David Haye
15. Danny Garcia
 Autor komentarza: raptor23
Data: 01-10-2012 09:58:57 
Bardzo dobry ranking... Mysle że już niedługo mozna w niego będzie również Gołowkina wcisnąć
 Autor komentarza: Peterr48
Data: 01-10-2012 10:22:00 
a kogo takiego pokonal Golovkin że zasługuje na miejsce w rankingu?
 Autor komentarza: SprytnyDeni
Data: 01-10-2012 10:33:21 
To najbardziej obiektywny ranking P4P jaki widziałem ostatnimi czasy... Dlaczego?
Bo Floyd nigdy nie pozostawia wątpliwości i ma za sobą walki z całą czołówką. Miejmy nadzieję, że gdy dz*wk* pozbierają już forsę ze stołu to zmierzy się z kimś kto jest w gazie, czytaj Alvarez, Martinez może Trout (jak wygra z Cotto).
Bo Ward nie popełnia błędów dzięki czemu plasuje się wyżej na liście od Martineza. Jest kompletny i pozamiatał całą czołówkę swojej i lidera wyższej kategorii. Wyzwania ma przyszłość: Andre Direll, Genadij Gołowkin.
Pacquiao tylko nr 3, dlaczego? Bo nie umie sobie poradzić ze swoim zespołem, bo jest maskotką swojego promotora, bo dał się namówić na 4 - prawdopodobnie nudną - walkę z Marquezem. I chyba wszyscy zauważają powolny odpływ formy.
Martinez 5 bo chce się gościa oglądać jak nikogo innego przez wachlarz umiejętności ofensywnych, fruwanie po ringu i efekciarstwo. Dokonania również przeogromne. Uznania dodaje mu jego wiek - blisko 38 lat. Aspekty pozasportowe xD: sympatyczny wygląd, "chłop się jeszcze nie dorobił" czego wszyscy mu życzą.
5 Klitscho - nic dodać nic ująć. Liczba posiadanych trofeów, liczba obron, niepozostawianie złudzeń przeciwnikom, pozamiatanie (wspólnie z bratem) 2 kategorii wagowych. 2 oczko za podium za mało przyjemny dla oka styl.
Donaire. Bo idzie w górę niczym rakieta, podobnie określiłbym jego styl. Od pewnego czasu bije już tylko mistrzów, nie idzie na łatwiznę. Wyzwania(e): Guillermo Rigondeaux.
Marquez - wiemy, za Pacquiao i całokształt.
7 Cotto - Charakterystyka zbędna. Utrzyma się lub przeskoczy Marqueza jeśli pokona Trouta.

Carla Frocha bym wywalił z 10. Porażki z bardziej walecznymi i dynamicznymi zawodnikami: Direll, Kessler, Ward. Resztę rozbija siła fizyczną i psychiczną. Nic szczególnego. Gdyby Haye był aktywny można np. go tu wstawić jako angielski lepszy zamiennik.
 Autor komentarza: SprytnyDeni
Data: 01-10-2012 10:57:26 
pojeba*** mi się trochę nr'ki ale dojdziecie co do czego :P
 Autor komentarza: wrzeluk
Data: 01-10-2012 14:52:12 
eye

A z kim walczy Klitschko? za walki z Mormereckiem a witalija z Charrem wg mnie nie zasługują na takie miejsca w p4p
 Autor komentarza: barkor
Data: 01-10-2012 15:15:01 
Kolejny słaby ranking. Pacquiao jest o dwie klasy lepszy od Warda . Umieszczanie Frocha w pierwszej 10 to dla mnie co najmniej dziwne a 14 miejsce Daniela Geala to już śmiech na sali noi jeszcze ten Brian Viloria . Nie lubie tego robić ale musze przedstawić swój ranking:
1.Floyd Mayweather jr
2.Manny Pacquiao
3.Sergio Martinez
4.Juan Manuel Marquez
5.Andre Ward
6.Włądimir Klitchko
7.Saul Alvarez
8.Nonito Donaire
9.Vitalij Kliczko
10.Lucas Martin Matthysse
11.Miguel Cotto
12.Tomasz Adamek
13. David Haye
14.Marco Huck
15.Danny Garcia
 Autor komentarza: eye
Data: 01-10-2012 15:19:05 
wrzeluk

A to kogo jeszcze nie pokonał? Pokonał wszystkich..
 Autor komentarza: Matys90
Data: 01-10-2012 15:37:01 
Faktycznie bardzo fajny ranking i jeszcze sensowniejszy w zestawieniu z komentarzem @SprytnyDeni. Nie sposób się właściwie nie zgodzić z argumentacją. Dobrze, że jest Moreno, dobrze, że gdzieś tam niedaleko też jest Matthysse, a nie ma takich bzdur jak Alvarez czy Gołowkin na razie.

Trochę mi nie pasuje jeszcze w tym towarzystwie Broner, bo to na razie podobna historia jak dwaj wyżej wymienieni - Saul i GGG, oni wszyscy mogli by być w rankingu "największe talenty, które mają szanse znaleźć się w czołówce P4P". A takich z szansami jest naprawdę sporo.
A Broner dał remisową walkę z De Leonem, zwycięstwo z Escobedo trudno doceniać, z tą jego dużo za dużą wagą, no ale rozumiem, że kogoś tam trzeba wstawić, a faktycznie Dawsona, czy Hopkinsa już teraz nie wypada. Może Danny Garcia, chociaż ja preferowałbym wrzucić tam Salido, ale to detale.
 Autor komentarza: Fuchs23
Data: 01-10-2012 17:35:03 
barkor
Saul Alvarez 7? Tomasz Adamek 12? Przecież to z miejsca dyskredytuje ten ranking. Nazywasz słabym naprawdę bardzo dobry ranking p4p- ba najlepszy jaki ostatnimi czasy widziałem. Skoro ten jest słaby to jak określić twój?
 Autor komentarza: anonim1928
Data: 01-10-2012 18:24:26 
Wszystko ok tylko ten Geale zupełnie tam nie pasuję i jestem ciekawy czym kierował się autor rankingu w ogóle biorąc Geala pod uwagę.
 Autor komentarza: barkor
Data: 01-10-2012 19:05:51 
Fuchs23
Oczywiście że Adamek zasługuje na 12 pozycje . A co ty uważasz że Daniel Geale osiagnął wiecej od Adamka?????????? Jeśli tak to nie masz pojęcia o boksie. A to że ktos geala umieszcza w p4p to wynika tylko z tego że jest dobrze wypromowany albo ma za sobą wielkie telewizje w tym wypadku sky . A porównaj osiągnięcia Bronera , Geala, Frocha ,Bradleya i kilku innych do osiągnięć adamka czyli mistrza świata WBC w półciężkiej , mistrza świata IBF w junior ciężkiej pretendenta do tytułu WBC w ciężkiej i nr3 obecnej wagi ciężkiej według boxrec. Zapewniam cie że gdyby Adamek był Amerykaninem albo Anglikiem to by go tak rozpromowali że byłby w 5 P4P. Więc Fuchs23 nie gadaj bzdur jak nie masz pojecia o czym mówisz.
 Autor komentarza: Matys90
Data: 01-10-2012 19:59:40 
LOL :D Huck też dobre, barkor. Geale ma za soba sky sports? Myślisz, że on jest Anglikiem? Jak myślisz poza tym, czemu ranking się "aktualizuje"? Bo nie jest się w nim za osiągnięcia sprzed 5 czy więcej lat, bo wtedy Hopkins i jeszcze może Roy byliby w czołówce, a Pacquiao w ogóle do czterdziestki nr. 1. Z drugiej strony, za co wobec tego masz Alvareza na 7.? No, ale Adamek jest nr.3, wg boxrec, to najważniejsze ;) Powinien być wyżej, taki Ward ma mistrza tylko w jednej kategorii! Hahha ;D


A tak serio, to Adamek nawet po zwycięstwie nad Cunnem nie łapałby się do ówczesnej dziesiątki P4P.
 Autor komentarza: Fuchs23
Data: 01-10-2012 20:05:45 
barkor
Oczywiści, że Adamek nie zasługuje obecnie na bycie w czołowej 15 rankingu p4p. Przy tworzeniu rankingu oprócz zasług z przeszłości bardzo dużą uwagę skupia się na aktualnych dokonaniach a jakie te ma Adamek w wadze ciężkiej? Geala można przynajmniej wytłumaczyć tym, że jest obecnie mistrzem świata WBA i IBF w średniej (ja osobiście nie popieram jego obecności w 15 p4p). Rozumiem, że każdy kto nie umiejscowi Adamka w czołowej 15 p4p nie zna się na boksie? Zobacz na rankingi p4p dziennikarzy zajmujących się boksem na całym świecie. Nikt nie ma na liście Adamka. Rozumiem ,że nie mają oni pojęcie o boksie. To jednak chyba ty bzdury piszesz.
 Autor komentarza: beniaminGT
Data: 01-10-2012 20:17:34 
Niestety, ale ranking słabiutki.

Mayweather na pierwszym?! Za co?! Za to, że wymęczył zwycięstwo nad Cotto?! Przecież Cotto nie był nawet w stanie przełamać weterana Margarito i jego poplecznicy musieli ratować się przerwaniem walki z absurdalnego powodu. Czy za to, że pokonał w brudny sposób Ortiz-a?! Zawodnika rozjechanego przez Maidan'ę, który wybił się na balonie Berto.

Miejsce pierwsze należy się oczywiście, tylko i wyłącznie Sergio Martinez-owi.

Miejsce drugie, to Andrzej Ward.

Dalsze miejsca dyskusyjne. Aczkolwiek nie ma miejsca w 10 dla Cotto, czy Kliczków. Natomiast widziałbym w niej Łukasza Matthysse. Nie rozumiem również tych, którzy nie widzą w niej Karola Frocha. Natomiast miejsce 12 dla Adamka, to chyba żart. Pierwsza pięćdziesiątka to dla niego zbyt elitarne grono.
 Autor komentarza: anonim1928
Data: 01-10-2012 20:28:41 
beniaminGT - a czemu nie Sergiusz Martinez?
 Autor komentarza: beniaminGT
Data: 01-10-2012 21:14:04 
anonim1928:

"beniaminGT - a czemu nie Sergiusz Martinez?"

No właśnie, czemu nie?!

Dupa jestem i tyle. Oczywiście, że tak.

Dzięki.
 Autor komentarza: barkor
Data: 02-10-2012 13:31:02 
Nie bierzecie jednego aspektu pod uwage. Adamek przyszedł do wagi ciężkiej będąc wcześniej w wadze półciężkiej mistrzem świata. W wadze półciężkiej limit wagowy to 80kg . Taki Kliczko waży ok 110kg , czyli różnica w wadze to 30kg. Oczywiście adamek wychodzac do walki z vitalijem ważył 98kg ale to była sztucznie zrobiona waga , a każdy się zachwyca tytułami pacquiao czy kiedyś de la hoi w 6 czy 8 wagach tylko mało kto widzi że tam różnica między kategoriami wynosi 2kg . Żeby zrobić takie przeskok wagowy jak adamek to pacquiao musiałby walczyć co najmniej w wadze półciężkiej albo i cruiser (66kg mannego +25=91). I ciekawe czy byłby w stanie runde wytrzymać z takim hernandezem mistrzem ibf w cruiser , założe się że nawet by nie wyszedł a jakby wyszedł to skończyłby w szpitalu a adamek z kliczko dotrwał az do 10 rundy mimo olbrzymiej różnicy w warunkach fizycznych ale fuchs23 i matys90 widać tego nie widzą albo nie mają pojęcia o boksie.
 Autor komentarza: Fuchs23
Data: 02-10-2012 15:13:02 
barkor
"Żeby zrobić takie przeskok wagowy jak adamek to pacquiao musiałby walczyć co najmniej w wadze półciężkiej albo i cruiser (66kg mannego +25=91)". Manny Pacquiao zaczynał karierę w wadze muszej (limit 50,820 kg). W czasie swojej kariery doszedł do wagi junior średniej (limit 69,853 kg). Adamek przeszedł z półciężkiej (79,379) do juniorciężkiej (do 90,719 kg) a nastepnie cięzkiej (ponad 90,719 kg). Ja więc sam widzisz to Pacquiao dokonał większego przeskoku.
"adamek z kliczko dotrwał az do 10 rundy mimo olbrzymiej różnicy w warunkach fizycznych". Ta walka mogła się skończyć i w drugiej rundzie. Starszy Kliczko już taki jest, że sztucznie przedłuża swoje walki, kasując przy tym dodatkowe pieniądze z reklam pomiędzy rundami. Sosnowski też wytrzymał 10 rund, za to takie tuzy jak Briggs i Chisora dały radę i 12.
To może wyjaśnij co brałeś pod uwagę układając swoją listę p4p. Mówisz zasługi- dlatego mamy tu na 12 Adamka( w końcu ostatni raz mistrzem świata był w 2008 r.). Co w takim razie robi na 7 Saul Alvarez? Zasług to on żadnych nie ma, jest mistrzem tylko jednej kategorii wagowej, obija przy okazji przeciętnych przeciwników (i do tego dużo słabszych fizycznie a przecież jak sam wcześnie napisałeś dysproporja w warunkach fizycznych jest dla ciebie niezwykle istotna). Czy Adamek nie powiien byc przed Alvarezem w takim razie? Ba, Adamek mistrz swiata w dwóch kategoriach wagowych powinien być przed Wardem, w końcu ten jest mistrzem tylko w jednej kategorii wagowej.
"nie gadaj bzdur jak nie masz pojecia o czym mówisz", " widać tego nie widzą albo nie mają pojęcia o boksie"- tak, tylko ty masz pojęcie o boksie, dziennikarze, reporterzy, komentatorzy zajmujący się boksem na całym świecie się nie znają. Postawa z cyklu- ja mam rację, to cały świat się myli. Jesteś tylko ty, największy fachowiec. Pokaż inny aktualny ranking w którym umiejscowiono Adamka w czołowej 15 p4p. Chociaż jeden. Oprócz mnie i Matys90 również beniaminGT się o dziwo z tobą nie zgadza. Dopisz go do swojej szerokiej zapewne listy użytkowników w twoim mniemaniu nie znających się na boksie.
 
Aby móc komentować, musisz być zarejestrowanym i zalogowanym użytkownikiem serwisu.