POLSKA INWAZJA DUŻYCH CHŁOPÓW

Waga junior ciężka to najbardziej polska kategoria w boksie zawodowym. Krzysztof Włodarczyk, Paweł Kołodziej, Mateusz Masternak, Krzysztof Głowacki - cała czwórka jest w czołowych piętnastkach rankingów najpoważniejszych federacji.

Jeszcze niedawno w tych zestawieniach mieliśmy też Tomasza Hutkowskiego i Łukasza Janika. Gdyby jeszcze doliczyć do tego fakt, że Tomasz Adamek, właśnie jako cruiser, otrzymał prestiżowy pas magazynu „The Ring", faktycznie wychodzi na to, że mówimy o polskiej specjalności.

Limit tej kategorii to 200 funtów, czyli 90,719 kg. – I tutaj szukam przyczyn obecnej sytuacji. Polacy to nie jest szczególnie wielka nacja, ale też nie mała. Azjaci mają więcej filigranowych bokserów, a u nas sporo facetów waży od 80 do 100 kg – tłumaczy Andrzej Wasilewski, polski promotor, m.in. Włodarczyka i Kołodzieja.

Inni wskazują na fakt, że waga junior ciężka nie jest szczególnie popularna w świecie, a bokserzy w niej walczący i tak najczęściej myślą o przejściu do królewskiej kategorii. – Waga junior ciężka jest niepopularna, ale tylko w USA. Tam jednak podobnie jest obecnie z ciężką, bo Amerykanie nie mają w niej swoich zawodników. A wracając do junior ciężkiej jest niedoceniana. To specyficzna waga, bo europejska. Tak naprawdę – jest dwóch promotorów, którzy ostro działają w tej kategorii, czyli Sauerland i my – twierdzi Wasilewski.

Stać ich na walkę z każdym

Z całej grupy naszych cruiserów najbardziej utytułowany jest Włodarczyk, mistrz świata federacji WBC i były organizacji IBF. Pozostali zawodnicy mają wielkie możliwości. Najbliżej walki o pas jest Kołodziej, który do pojedynku o tytuł powinien wyjść w przyszłym roku. Najpierw jednak musi wygrać walkę eliminacyjną.

Wielkie ambicje ma Masternak. – Mateusza stać na walkę z każdym – przekonuje jego trener Andrzej Gmitruk, a odkąd jego bokser walczy w barwach Sauerland, jego kariera nabrała rozpędu. Wkrótce ma walczyć o tytuł mistrza Europy.

Najmniej znany z całej czwórki jest Głowacki, ale i przed nim wielka przyszłość. – Rozwija się bardzo szybko, chociaż jego kariera jest na wcześniejszym etapie. Trudno jednak, żeby w tej chwili Włodarczyk czy Kołodziej robili wielkie skoki, bo oni już mają umiejętności. Głowacki przypomina mi trochę Artura Szpilkę, bo ma charakter do walki, lubi boks i ma twardą głowę. A przy tym w ringu jest bardziej zdyscyplinowany od Artura – twierdzi Wasilewski.

Mistrzowie do pokonania

Trener Fiodor Łapin przekonuje, że Polacy mogą powalczyć ze wszystkimi posiadaczami pasów. – Najtrudniejszym rywalem wydaje się Guillermo Jones, ale on jest coraz starszy, ma też problemy z wagą, a zbijanie niszczy organizm. Kolejny z mistrzów, czyli Marco Huck, większość rywali łamie siłą fizyczną i psychiką. Oczywiście, ma umiejętności, ale jego największy atut to siła. Trzeba mu się postawić i można z nim walczyć. I wreszcie Yoan Hernandez. W ostatniej walce wszyscy widzieli, że przyjmuje coraz więcej ciosów i popełnia dużo błędów, więcej niż inni mistrzowie – analizuje trener Łapin.

Dodaj do:    Dodaj do Facebook.com Dodaj do Google+ Dodaj do Twitter.com Translate to English

KOMENTARZE CZYTELNIKÓW
 Autor komentarza: atmel
Data: 30-09-2012 16:40:53 
Raczej widze dominacje Słowian w najcięższych wagach . !!!!
 Autor komentarza: atmel
Data: 30-09-2012 16:45:20 
Co do Włodarczyka to nie zwątpiłem w niego i śmiem twierdzić że gdyby doszło do walk unifikacyjnych zdołałby zwyciężyć w tych bojach . Nie dojdzie do tego ponieważ Niemcy nie dopuszczą do takich walk .
 Autor komentarza: atmel
Data: 30-09-2012 16:49:25 
Znaczy Niemcy nie dopuszczą , dokładniej biznesmeni zajmujący sie zawodowym boksem osadzeni na rynku Niemieckim , niewiele ma to wspólnego
z Niemcami jako naszymi sąsiadami . :) . Poprostu biznes.
 Autor komentarza: atmel
Data: 30-09-2012 17:00:21 
Generalnie bardzo ciekawy temat , wyrażnie widać iż dominacja w pewnych wagach przeniosła sie z Ameryki do Europy :) Niema nad czym płakać poprostu Amerykanie są słabi i przegrywają z Słowianami !!!Kiedyś była żelazna kurtyna ale już jej nie ma .
PS Amerykanie przegrają znaczne ważniejszą wojne niż w boksie , przegrają z Chińczykami . Ale to ... już inna historia.
 Autor komentarza: anonim1928
Data: 30-09-2012 17:01:45 
Kiedyś jeszcze w tej wadze tytuł zdobył Michalczewski ;)
 Autor komentarza: djpioter
Data: 30-09-2012 17:04:09 
Na szczycie cruiserweight dużo wątpliwości,które ciężko będzie rozwiać,bo dwóch mistrzów jest pod kloszem Sauerlanda.Wierzę że Krzysiek chciałby walki unifikacyjnej,może Lebedev pokona Jones'a i taka okazja się nadarzy.
 Autor komentarza: Tarciu
Data: 30-09-2012 17:07:41 
Tak, atmel, Wasilewski wręcz marzy o trudnych walkach unifikacyjnych dla Włodarczyka. Co tydzień składa w tej sprawie ofertę Sauerlandowi. Tylko ten cwany Sauerland boi się rzucić na pewną porażkę Hucka i Hernandeza. Stąd tak długie przerwy Włodarczyka - ciągle czeka na zgodę Sauerlanda...
Zejdź na ziemię.
 Autor komentarza: atmel
Data: 30-09-2012 17:11:28 
Tarciu Data: 30-09-2012 17:07:41
Tak, atmel, Wasilewski wręcz marzy o trudnych walkach unifikacyjnych dla Włodarczyka. Co tydzień składa w tej sprawie ofertę Sauerlandowi. Tylko ten cwany Sauerland boi się rzucić na pewną porażkę Hucka i Hernandeza. Stąd tak długie przerwy Włodarczyka - ciągle czeka na zgodę Sauerlanda...
Zejdź na ziemię.
...
Ty a sądzisz że ja jestem w kosmosie jakimś ? To zadaj sobie pytanie gdzie miałaby sie odbyć walka np. z Huckiem i kto miałby to sędziować???
Możesz nie lubić Włodarczyka jeśli tak uważasz ale to jest Mistrz i nie zmienisz tego .
 Autor komentarza: atmel
Data: 30-09-2012 17:14:09 
Tarciu Data: 30-09-2012 17:07:41
...
Niech zawalczy Diablo z Huckiem na terenie USA i co ty na to ???????? :) :) :) kto odmówi ? ? ? ?
 Autor komentarza: Whisper
Data: 30-09-2012 17:14:14 
Niech jedzie do Niemiec. Przecież nawet na neutralnym terenie Diablo ma szansę na wygraną tylko przez KO.
 Autor komentarza: Whisper
Data: 30-09-2012 17:14:44 
@atmel
USA odmówi bo obydwaj dla nich są anonimowi.
 Autor komentarza: atmel
Data: 30-09-2012 17:16:27 
wAIT ide po flaszke Smirnoffa.
 Autor komentarza: WARIATKRK
Data: 30-09-2012 17:16:50 
Wiem ze nie na temat ale widział ktoś to nokautowanie przeciwnika po walce???!!!
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=P7Jz0HNgoII
 Autor komentarza: atmel
Data: 30-09-2012 17:18:12 
Chodzi mi o to że niedojdzie do tych walk ponieważ .... wiadomo oco chodzi .
 Autor komentarza: atmel
Data: 30-09-2012 17:20:06 
My jako kibice chcielibyśmy tych walk ale nie wierze że do czegoś takiego dojdzie .
 Autor komentarza: Gossini
Data: 30-09-2012 17:26:32 
Co jak co, ale Wasilewski ma sporo racji. Tylko on z Sauerlandem stawiają na crusier'ów. Jeżeli chodzi o moją czołówkę junior ciężkiej, to poza Hernandezem nie znajdziecie tu zbyt wielu nie Europejczyków.
1.Hernandez
2.Huck
3.Afolabi
4.Włodarczyk
5.Jones
6.Lebiediew
7.Kayode
8.Masternak
9.Kołodziej
10.Czakijew
 Autor komentarza: Whisper
Data: 30-09-2012 17:37:31 
Jestem ciekaw jak Sillakh sobie poradzi w Cruiser. Jeżeli chodzi o cruiser to cała czołówka prezentuje bardzo zbliżony poziom. Każdy ma szansę wygrać z każdym.
 Autor komentarza: atmel
Data: 30-09-2012 17:38:45 
Gossini Data: 30-09-2012 17:26:32
pokręciło cie ? Afolabi przed Włodarczykiem ???? Rozumiem iż reklamujesz tu Made in Germany.
 Autor komentarza: atmel
Data: 30-09-2012 17:46:27 
Gossini Data: 30-09-2012 17:26:32
Sorki , pomyliło mi sie Nazwisko Afolabiego z kimś innym ale i tak uważam
że nie powinien być wymieniany przed Włodarczykiem .
 Autor komentarza: Gossini
Data: 30-09-2012 18:00:07 
Afolabi to moim zdaniem najbardziej pechowy i najbardziej niedoceniany bokser wagi junior ciężkiej. Dwukrotnie pokonał Hucka i dwukrotnie został oszukany przez punktowych. Przez chwilę zastanawiałem się, czy nie umieścić go na 2 miejscu, ale nie ma pasa mistrzowskiego. Stąd 2 miejsce Kapitana. (;
 Autor komentarza: LegiaPany
Data: 30-09-2012 18:05:53 
WARIATKRK

o kur... ale sucker punch!!!! debil....
 Autor komentarza: carmelek
Data: 30-09-2012 18:12:21 
WARIATKRK

Ten koleś zabił brata Maxa Kellermana z HBO.
 Autor komentarza: cycu1993
Data: 30-09-2012 18:22:33 
atmel chciałbym Cie prosić, abyś swoje myśli wyrażał w jednym poście, bo jak jest jakś dłuzsza dyskusja to zeby do czegość dojść i zrozumieć o co chodzi to musze patrzeć na 200 komentarzy twojego autorstwa które mnie wkurwiają
 Autor komentarza: Karule
Data: 30-09-2012 18:27:26 
Gossini

Za to Hermandeza pokonał ostatnio Ross, a Kubańczyk i tak jest na 1 miejscu Twojego "rankingu", który można krótko skwitować - kpina.
 Autor komentarza: Karule
Data: 30-09-2012 18:31:55 
carmelek

Który? Ten który bestialsko uderzył po walce?
 Autor komentarza: Gossini
Data: 30-09-2012 18:38:37 
Moim zdaniem go nie pokonał. (: to moje subiektywne zdanie. co Ci takiego się w nim nie podoba? (;
 Autor komentarza: atmel
Data: 30-09-2012 18:50:25 
cycu1993 Data: 30-09-2012 18:22:33
atmel chciałbym Cie prosić, abyś swoje myśli wyrażał w jednym poście, bo jak jest jakś dłuzsza dyskusja to zeby do czegość dojść i zrozumieć o co chodzi to musze patrzeć na 200 komentarzy twojego autorstwa które mnie wkurwiają
...
Tak działa Smirnoff .Polecam !
 Autor komentarza: liscthc
Data: 30-09-2012 18:56:03 
WARIATKRK
Kiedyś to nawet w Teleexpresie pokazywali.Wywalił mu konkretnie,o ile pamiętam to dostał za to 2 lata więzienia.

carmelek
Poważnie z tym zabójstwem?
 Autor komentarza: liscthc
Data: 30-09-2012 19:02:27 
Kurna bez kitu ten James Butler Jr zmordował brata Maxa.Niezły pojeb.A ten znokautowany to Richard Grant.
 Autor komentarza: carmelek
Data: 30-09-2012 19:55:31 
karule

Tak , ten sucker puncher.

liscthc

Serio , serio z tym morderstwem .
 Autor komentarza: fop
Data: 30-09-2012 20:05:31 
To ja jestem znacznie poniżej słowiańskiej średniej z moimi 169 cm i 65 kg wagi obecnie, naturalnie pewnie z 50 ;) żal być takim niedorobionym ;((((
 Autor komentarza: antycop
Data: 30-09-2012 20:20:24 
fop

Na Floyda i Mannego wystarczajace masz warunki ... ;)
 Autor komentarza: liscthc
Data: 30-09-2012 20:57:58 
carmelek
No teraz już wiem,można co nieco znaleźć w necie na ten temat.Kiedyś też słyszałem o mistrzu wrestlingu(Chris Benoit),zabił żonę,dzieciaka i sam siebie.Jak widać sportowcy też bywają poryci na maxa.

fop
No ja też taka niedoróbka jestem,175cm i 66-68kg.
 Autor komentarza: liscthc
Data: 30-09-2012 21:00:05 
Ale jak bym troszkę podjadł to Canelo miałby ciepło.
 Autor komentarza: Matys90
Data: 30-09-2012 21:10:57 
Ja mogę zbić do junior średniej, jak się mocno odwodnię, najlepiej słowiańskimi sposobami, albo telefon do Arizy skołować. Trzeba trzymać wagę, nie wiadomo kiedy Jonak zadzwoni z wyzwaniem. Alvareza na mnie nie puszczą, on bije tylko mniejszych, a Floyd się boi :/

A tych naszych dużych chłopców to bym trochę pokonfrontował, żeby zobaczyć który już jest mężczyzną, a który powinien zająć się komentowaniem walk.
 Autor komentarza: liscthc
Data: 30-09-2012 21:18:29 
Taki Polski miniturniej Play Off,fajna sprawa.
Głowacki-Gażewski
Masternak-Kołodziej
Wygrany tego mini turnieju walczyłby z Diablo.

No ale wiadomo,Kołodziej i Masternak mają konkretne plany.
 Autor komentarza: Matys90
Data: 30-09-2012 21:49:38 
Głażewski za mały, coś tam wspominał trener, że może nawet się przeniosą do SŚ. No, ale jest jeszcze wciąż Janik, za jakiś czas będzie pewnie Izu i co najważniejsze - Kostecki wyjdzie z sanatorium, może właśnie w nowej wadze ;D
 Autor komentarza: Grzywa
Data: 01-10-2012 02:27:32 
Wiekszosc duzych facetow z USA chce grac w football lub kosza, niektorzy jeszcze w baseball i to jest przyczyna posuchy w wagach ciezkich. Taki Cunn, ktory zreszta zlal dwa razy polskiego mistrza i niewiele przegral z Adamkiem to zaden atleta a boks zaczal trenowac kolo dwudziestki. Tak to europejskie wagi, do pilki noznej za duzi, rugby malo popularne, w Stanach po co dostawac po glowie gdy grajac w ich football sa o niebo wiksze zarobki, wiecej dobrze platnych pozycji, wieksza popularnosc i wiecej pracy po zakonczeniu kariery. Waga cruiser to sztuczna waga, jeszcze niedawno jej nie bylo, przyszla z ruchu amatorskiego, w USA nie ma na nia kasy wiec nie ma bokserow. To nie dzieki talentom a dzieki brakowi konkurencji polscy cruiserzy sa tak wysoko, obserwuac ich w ringu zbyt duzo blysku nie zauwazylem, rzemioslo tak ale artyzmu brak, Diablo doskonalym pryzkladem.
 
Aby móc komentować, musisz być zarejestrowanym i zalogowanym użytkownikiem serwisu.