WARD vs DAWSON - ANALIZA PORÓWNAWCZA

Warunki fizyczne: Dawson ma 189 cm wzrostu i 194 cm zasięgu. Wyraźnie góruje nad Wardem, którego wymiary to odpowiednio 183 i 180 cm. 2 punkty dla Dawsona.

Siła fizyczna: Ward jest bardzo silny na wagę super średnią, co przyznawali nawet jego rywale (np. Carl Froch). Jednak boksujący dotąd wage wyżej Dawson chyba mu nie ustepuje, a nieprzeciętną siłę zademonstrował chociażby obalając w zapaśniczym stylu Hopkinsa w pierwszym, unieważnionym pojedynku.Remis.

Siła ciosu: Silą fizyczna Warda nie przekłada się na siłę ciosu (podobnie, jak u Bradleya) i procent nokautów bezsprzecznego championa wagi super średniej jest zadziwiająco niski (52%). Dawson też królem nokautu nie jest i ma bardzo podobny wskaźnik nokautów. Jednak trzeba wziąć pod uwagę, że został on bardzo zaniżony w kategorii półciężkiej, gdzie Dawson na 13 walk tylko 3 rozstrzygnął przed czasem. Gdy boksował uprzednio w super średniej, jego cios liczył się bardziej. 1 punkt dla Dawsona.

Odporność na ciosy: Dawson bywał liczony w walkach z Hardingiem i Adamkiem, a jego szczęka bynajmniej nie jest z tytanu. Ward bez zarzutu. 1 punkt dla Warda.

Ruchliwość w ringu: Obydwaj fantastyczni pod tym względem i obdarzeni charakterystyczna dla czarnoskórych bokserów doskonałą koordynacja ruchów. Remis.

Szybkość zadawania ciosów: Ward górował pod tym względem wyraźnie nad wszystkimi dotychczasowymi rywalami. Dawson był szybki w półciężkiej, ale kategorię niżej nie będzie już prezentował się tak dobrze w tym elemencie. 1 punkt dla Warda

Technika: Na bardzo wysokim poziomie u obydwu, chociaż zupełnie odmienna. Dawson boksuje klasycznie i elegancko, podczas gdy Ward bardziej siłowo, ale równie skutecznie. Remis.
 

Kondycja: Dawson należał do najwyższych zawodników w wadze półciężkiej. Limit wagi super średniej w wieku 30 lat przy wzroście 189 cm na pewno nie jest normalny i naturalny. Nadmierne zbijanie wagi musi sie odbić na kondycji Dawsona. Kondycja Warda bez zastrzeżeń. 1 punkt dla Warda.

Psychika: Zdrowa i stabilna u Warda, który jest typem urodzonego zwycięzcy. Natomiast Dawson kilkakrotnie w swojej karierze demonstrował niedbałe przygotowanie i kiepską motywację. 1 punkt dla Warda.

Styl walki: Pomimo pozornie dużych różnic obydwaj preferują techniczną walkę na dystans. Układ stylów neutralny. Remis.

Bilans porównania: 4:3 dla Warda

Prognoza taktyki i przebiegu walki: Zarówno Ward, jak i Dawson są wybitnymi pięściarzami o wysokich umiejętnościach. Gdyby walka odbywała się w kategorii półciężkiej, faworytem byłby zapewne Dawson. Jednak w super średniej to Ward jest u siebie, a Dawson przystapi do boju nienaturalnie odchudzony. Doskonała technika obydwu bokserów każe nam oczekiwać na bokserskie szachy. Z punktu widzenia Warda korzystny będzie atak i zamęczanie rywala. Dawson przeciwnie, powinien boksować z kontry, wykorzystując przewagę warunków fizycznych i maksymalnie oszczędzając siły. Najbardziej prawdopodobny rezultat to nieznaczne zwycięstwo Warda na punkty odniesione dzięki przewadze w końcowych rundach.

Dodaj do:    Dodaj do Facebook.com Dodaj do Google+ Dodaj do Twitter.com Translate to English

KOMENTARZE CZYTELNIKÓW
 Autor komentarza: Cervantes
Data: 04-09-2012 15:24:20 
I niech tak będzie.
Widzę, że dzisiaj dzień porównań :)
 Autor komentarza: Bunktrek
Data: 04-09-2012 15:27:59 
189 cm i super srednia, ile to musi byc wyrzeczen, chodzi głównie o diete, tryb życia. a co do Adamka, ładnie go posadzil na pupie.
 Autor komentarza: Clevland
Data: 04-09-2012 15:45:23 
Dowson do Zakopanego na skoki niech przyjedzie ;-)

Gdyby nie zamieszanie w narożniku to Adamek może i by wygrał z Dawsonem.

Oczywiście szybkościowo Dawson był górą, ale skoro Adamek pod koniec starcia go posadził, to zapewne wcześniej też by dał radę...
 Autor komentarza: milan1899
Data: 04-09-2012 16:10:20 
Autor komentarza: Clevland
Data: 04-09-2012 15:45:23
Dowson do Zakopanego na skoki niech przyjedzie ;-)

Gdyby nie zamieszanie w narożniku to Adamek może i by wygrał z Dawsonem.

Oczywiście szybkościowo Dawson był górą, ale skoro Adamek pod koniec starcia go posadził, to zapewne wcześniej też by dał radę...

akurat widze to zupełnie inaczej Dawson pod koniec po prstu się rozluźnił bo szło mu aż za prosto , nie spodziewał się że tak ąłtwo będzie radził sobie z Góralem , po nokdaunie znowu spinka i Góral do konca niewiele mógł zdziałać

jeżli chodzi o walke z Wardem to wszyscy z kórymi trenuje obstawiają ze własnie Andre wygra bo to lepsza wersja B-Hopa z którym Chad jakies tam problemy ostatnio miał
, Ja jakos na przekór uważam że jeżeli Chad nie miał problemów ze zrobieniem wagi ,a wszystko na to wskazuje ze tak było , to bedzie dla Warda za duzy i za silny ,
 Autor komentarza: jkd
Data: 04-09-2012 16:42:10 
Mam takie pytanie do kategorii "Szybkosc zadawania ciosow- Dawson był szybki w półciężkiej, ale kategorię niżej nie będzie już prezentował się tak dobrze w tym elemencie" - chodzi o to, ze Dawson nie jest szybki jak na supersrednia, czy o zbijanie wagi i wymeczenie organizmu?
 Autor komentarza: HeadCrusher
Data: 04-09-2012 16:55:04 
Jakie 189 Dawsona? Chyba jak go zmierzycie gdy on ma ubrane koturny. Tekst z tym, że Dawson pokazał siłe podnosząc Hopkinsa jest idiotyczny. Niezależnie od tego czy Hopkins sam chciał się wywalic czy nie, to podniesienie (a raczej odepchnięcie, mniejsza) 80 kg dziadka przez młodego zawodowego sportowca nie jest aż takim wyczynem...
 Autor komentarza: Fryto666
Data: 04-09-2012 17:34:56 
@HeadCrusher
Zgadzam się z tym, że lekkie podniesienie Hopkinsa nie może być żadnym wyznacznikiem siły.

Jeśli chodzi o szybkość zadawania ciosów, to uważam, że Dawson nie ustępuje Wardowi.
 Autor komentarza: znawco
Data: 04-09-2012 17:39:22 
Dlaczego za 17cm przewagi zasięgu i 7cm wzrostu Walker dostaje 1 punkt (w porówn. z Adamkien) a Dawson za 14cm przewagi w zasięgu i 6cm wzrostu (nad Wardem) dostaje 2 punkty? Analizy mają swoje tezy?

poza tym zgadzam się z HeadCrusher, nawet jakby Dawson podniósł Walkera i rzucił na matę to jakoś szczególnie o jego sile fizycznej nie świadczy w porównaniu z Wardem.

Poza tym - imo Ward preferuje taki styl, który mu przyniesie wygraną, niekoniecznie w dystansie; o Dawsonie bym tego nie powiedział, dlatego 1 pkt dla Warda.

Wg mnie Ward jest bystrzejszy od Dawsona i jak nie będzie wystarczająco szybszy to przetestuje Dawsona w zwarciu i półdystansie. I wygra.
 Autor komentarza: constber
Data: 04-09-2012 17:47:06 
Andre nie powinien miec problemow ograc Chad'a.Obecnie Ward jest za mocny ,to jest jego czas .Dawson jest szybki tylko jak szybki bedzie po zrzutce do SMW ?
 Autor komentarza: clyde22
Data: 04-09-2012 18:27:25 
Bardzo trudno przewidziec jak bedzie wygladal Dawson w supersredniej.
Jego trener ani nikt poza Chadem nie byl za zejsciem do supermiddle.
Co do odpornosci na ciosy to Ward lepiej chroni swoja szczeke niz Chad ale nie jest bardziej odporny na ciosy.
Chad zaliczyl dwa flesze ,po ktorych podniosl sie tak szybko jak sie przewrocil i nie byl zraniony ,natomiast Ward byl bardzo bliski porazki przed czasem z Darnellem Boonem.
Jest swietnym defensorem ale jego szczeka nie jest bez zarzutu.
Najwyzej remis w tej kategorii.
 Autor komentarza: clyde22
Data: 04-09-2012 18:41:23 
Przydaloby sie dodac jeszcze pare kategorii w analizie porownawczej takich jak wlasnie defensywa,umiejetnosc blokowania,unikania ciosow,naroznik itp.
No i jeszcze co do stylow to naprawde trudno Warda zaszufladkowac bo jest to bardzo wszechstronny zawdodnik,ktory oprocz planu B ma co najmniej plan C na walke.
Ringowe IQ tez niestety po stronie Andre ale licze na to,ze Dawson na ktorym nie powinno byc wielkiej presji,bo po raz pierwszy od lat nie jest faworytem "odpali" w tej walce od pierwszej rundy i pokaze pelnie swego talentu.
 Autor komentarza: Cortez
Data: 04-09-2012 21:44:26 
Ja bym bardzo chętnie poczytał analize porownawczą Pacquiao vs Mayweather.
 Autor komentarza: StonkaKartoflana
Data: 04-09-2012 23:01:46 
Panie Dariusz - analiza nie obejmuje taktyki!!! a prawdopodobnie to ona będzie miała decydujący wpływ na przebieg walki! jak w żadnej inne walce.
A Ward jest taktykiem genialnym Dawson jest taktykiem słabym niestety.
 Autor komentarza: Fryto666
Data: 04-09-2012 23:06:28 
W przypadku Mayweather Pacquiao 2 kategorie z wyżej wymienionych byłby całkowicie niepotrzebne. Mam na myśli ruchliwość w ringu oraz szybkość zadawania ciosów.

Oba te czynniki w ich walce nie mają ŻADNEGO znaczenia.
 Autor komentarza: StonkaKartoflana
Data: 05-09-2012 09:16:04 
Widzę pewną niekonsekwencję -

różnica Adamek - Walker wzrost 6 cm, zasięg 17 cm, wagi 10 -15kg
- 1 punkt dla Walkera

różnica Ward - Dawson wzrost 6 cm, zasięg 14, (w dniu walki Dawson będzie cięższy pewnie ze 2-3kg) - 2 punkty Dawson.

czyli za większą różnicę Dawson dostał więcej niż Walker za mniejszą!!!!

Ps. To, że Dawson będzie w super średniej wolniejszy jest mocno "domniemane".
 
Aby móc komentować, musisz być zarejestrowanym i zalogowanym użytkownikiem serwisu.