DAWSON: PODBIJĘ SUPER ŚREDNIĄ

Już za nieco ponad miesiąc w Oakland dojdzie do jednego z największych wydarzeń bokserskich w tym roku, gdzie w ringu spotkają się Chad Dawson (31-1, 17 KO) i niepokonany Andre Ward (25-0, 13 KO). Stawką tego starcia będą pasy WBC oraz WBA Super kategorii super średniej, a transmisją zajmie się telewizja HBO. "Bad Chad" uspokaja wszystkich i zapewnia, że wyrobi limit wagi super średniej. W swojej wypowiedzi zwrócił się również do swoich krytyków i zapewnił, że podbije kategorię super średnią.

- Nie było mowy o żadnym umownym limicie, nie chciałem tego. Pozostał nieco ponad miesiąc do walki, a ja już ważę 179 funtów, zostało mi tylko 11 do zbicia. 175 mógłbym zrobić bez jakiejkolwiek diety, jedząc cheeseburgery, steki. Zaszokuję wszystkich, gdy zrobię wagę. Liczę na wielką walkę, po której zostanę mistrzem w super średniej - rozpoczął pewny siebie Dawson.

- To co mówią o mnie krytycy wpuszczam jednym uchem, wypuszczam drugim. To właśnie dlatego nazywamy ich krytykami, to ich praca, szukać dziury w całym. Ci co wypowiadają się na mój temat, nie mają pojęcia o tym kim jestem, co robię. Nigdy nie byli na moim obozie przygotowawczym. To powód, przez który nie czytam blogów, komentarzy, gazet. To mnie nie interesuje, robię swoje.

- Ward to jeden z najlepszych zawodników na świecie i mam zamiar wykorzystać tą szansę. Byłem najlepszy w limicie do 175 funtów, czas na super średnią. Chcę największych walk, zobaczymy jakie będę miał opcje po tym starciu - zakończył Dawson.

Dodaj do:    Dodaj do Facebook.com Dodaj do Google+ Dodaj do Twitter.com Translate to English

KOMENTARZE CZYTELNIKÓW
 Autor komentarza: Cervantes
Data: 10-08-2012 19:51:41 
Ward rozwieje jego nadzieje.
 Autor komentarza: Bimbo
Data: 10-08-2012 20:19:22 
Kto jest obecnie promotorem Warda ?
 Autor komentarza: czubski
Data: 10-08-2012 20:36:15 
Bardzo mnie ciekawi ten pojedynek. Wedlug mnie ma duzego faworyta w tej walce. Ciekawy jestem jak Dawson sobie poradzi wage nizej. Rowniez jestem ciekawy jak sie Ward spisze na tle takiego technika jak Dawson. Jak dla mnie ta walka to jedna wielka niewiadoma ze wskazaniem na Warda bo walczy w swojej walce aczkolwiek pokusze sie postawic Dawsona na pkt . Kurs kuszacy poniewaz za stowe masz 4 stowki na czysto :)
 Autor komentarza: SkazanyNaInstynkt
Data: 10-08-2012 20:48:20 
Lubię Warda, lubię Dawsona ale innej opcji nie widzę jak wygrana tego drugiego...
Typuję, że Chad się po nim przejedzie, po prostu ot tak...
ogólnie walka w chuj ciężka do wytypowania, zwłaszcza wtedy gdy rozum i serce widziałoby obydwóch jako zwycięzców, ale tak się nie da... no chyba, że ewentualnie remis.. ?
 Autor komentarza: Kastanov
Data: 10-08-2012 21:17:04 
Ward ośmieszy Dawsona
 Autor komentarza: MOONEY
Data: 10-08-2012 21:17:27 
ja tez lubie obydwu ale wydaje mi sie ze ward pokona go na punkty z dowsonem nigdy nie wiadomo jak z forma andre to prawdziwy profesjonalista
 Autor komentarza: Fexo5
Data: 10-08-2012 21:38:41 
Nie przepadam ani za jednym ani za drugim, ale chciałbym żeby to Dawson wygrał tą walkę. On w przeciwieństwie do Warda stara się cały czas boksować a nie tak jak Ward poza momentami czystej, dobrej walki używa bardzo często brudnych sztuczek czyli dążenie do klinczy, przepychanek w półdystansie i ciągłe pchanie swojego łba do przodu. Chyba każdy pamięta jak porozcinał oba łuki brwiowe Kesslerowi. Faktem jest że obydwaj są świetnymi technikami ale Ward zamiast skupiać się na boksowaniu tak ja Dawson to opanował do perfekcji posługiwanie się swoimi "sztuczkami" i zaczyna wyrastać na mistrza w tym elemencie.
Moim zdaniem walka będzie nudna jak flaki z olejem i po cholernie brzydkiej walce jaką narzuci Dawsonowi Ward wygra wysoko na punkty. Mam jednak nadzieję że się mylę i zobaczymy dobrą walkę.
 Autor komentarza: matt866
Data: 10-08-2012 21:40:43 
Fakt nie wiadomo kogo wytypować do zwycięstwa...wydaje mi się że walka będzie nudna,na pewno na poziomie technicznym walka będzie super ale jeśli o emocje chodzi to będzie ich jak na lekarstwo,walki obydwu pięściarzy nie są dla mnie widowiskowe.Nie trawie Dawsona wiec chce by Ward wygrał,warunki fizyczne są za Dawsonem więc niech Ward po raz kolejny pokarze jaki jest "śliski" i niech oszuka Złego:)
 Autor komentarza: Luton
Data: 10-08-2012 21:41:37 
Pinnacacle

Chad Dawson 3.460
Andre Ward 1.360
 Autor komentarza: coolpix
Data: 10-08-2012 21:43:41 
Fexo5 słuszna uwaga.ward ma antyboks we krwi,nie ma wielkiego ciosu i jest udny.kibicuję dawsonowi i uważam,że wygra to bezapelacyjniejest szybszy(mimo wagi,do której zresztą zejdzie na miękko),gibkini leworęczny.moim zdaniem wygra wyraźnie dawson na pkt.ne ma tutaj siły na tko/ko.być może kontuzja i jakiś cyrk.
 Autor komentarza: Bimbo
Data: 10-08-2012 21:46:55 
Ja typuje ,że Dawson będzie bezradny.. Na początku będzie wyrównana walka , ale z rundy na runde przewaga będzie po stronie Warda... Typuje od 3-4 rundy zdecydowana dominacja Warda (wygrana na punkty ,bądź k.o w końcowych rundach) Mógłby mi ktoś powiedzieć kto jest obecnym promotorem Warda ? Należy już do stajni tmt?
 Autor komentarza: Fexo5
Data: 10-08-2012 21:53:44 
coolpix

Dobrałeś świetne wyrażenie do tego co napisałem. Mam jednak nadzieje że Ward z tym swoim "antyboksem" nie będzie tryumfował w tej walce i w roli zwycięscy będzie Dawson.

Bimbo

Ward jest promowany przez Goossen Tutor Promotions
 Autor komentarza: Pyskaty
Data: 10-08-2012 22:06:18 
"Faktem jest że obydwaj są świetnymi technikami ale Ward zamiast skupiać się na boksowaniu tak ja Dawson to opanował do perfekcji posługiwanie się swoimi "sztuczkami" i zaczyna wyrastać na mistrza w tym elemencie."

Hopkins ma następcę :)

Stawiam na Warda.
 Autor komentarza: StonkaKartoflana
Data: 10-08-2012 22:08:53 
bardzo lubię Dawsona, niestety podejrzewam się że Ward go ogra :((((
 Autor komentarza: SkazanyNaInstynkt
Data: 10-08-2012 22:14:53 
Dawson ma większy o bodajże 15 cm zasięg ramion... Dla Warda trudne zadanie. Chad to nie byle kto, nie można o tym zapominać, ograć łatwo się nie da;) Zresztą to samo można powiedzieć o SOG...
Pożyjemy zobaczymy:)
 Autor komentarza: rakowski
Data: 10-08-2012 22:40:05 
Andre Ward "oszuka" Dawsona i wygra.Ward jest wszechstronnym pięściarzem i wymyśli dobrą taktykę.Wydaje mi się,że to będzie podobna do walki z Frochem.Będzie sprytniejszy,zwinniejszy,bardziej sprawny i będzie spychał Dawsona do lin i będzie go obijał przez całe 36 minut.Chad nie zdaje sobie sprawy,jakie umiejętności posiada Ward.Zasięg nie ma nic do znaczenia na tym poziomie.Liczy się spryt,wyszukanie słabych elementów oraz konsekwencja.Mayweather miał ponad 10 cm większy zasięg od Cotto,a tego w walce prawie nie było widać,bo zniwelował to presingiem. Froch ma 191 cm zasięgu,a Ward 180 cm,a go ośmieszył.Myślę,że Ward przejmie inicjatywę i będzie atakował i spychał Dawsona do lin i ogra go szybkością i mądrością.Jak ktoś ma go pokonać,to tylko jakiś puncher,innej opcji nie widzę.
 Autor komentarza: Kastanov
Data: 10-08-2012 22:45:51 
@rakowski

100% popieram
 Autor komentarza: jkd
Data: 10-08-2012 23:50:26 
A ja z kolei mam zupelnie odmienne zdanie. Dawson ma zdecydowanie wiecej atutow po swojej stronie:

1. Warunki fizyczne. Moim zdaniem wlasnie te 15 cm bedzie bardzo widoczne. Porownanie do starcia Mayweather-Cotto w ogole nie na miejscu. Cotto ma taki styl boksowania, Ward przeciwnie- to on zawsze przeciwnikow ogrywal na dystans. O roznicy w umiejetnosciach Frocha i Dawsona to chyba juz nie ma co nawet wspominac. Dawson ma znakomity lewy prosty i te dodatkowe parenascie centrymetrow moze byc decydujace.

2. Silniejszy cios

3. Sila fizyczna - Dawson w dniu walki bedzie duzo ciezszy od Warda. Ewentualne klincze i przepychanki bardzo oslabia Andre.

4. Doswiadczenie - przede wszystkim mam tu na mysli pelen dystans z innym cwaniakiem ringowym - Hopkinsem. Te kilkanascie rund z Bernardem po prostu musi zaowocowac w starciu z Wardem.

5. Pozycja mankuta - jak to zwykla bywa, mankuci prawie zawsze boksuja z praworecznymi. Praworeczni z mankutami bardzo rzadko. Stad naturalna przewaga walczycych z odwrotnej pozycji.

Jedyny mocny argument Warda to walka w jego naturalnej kategorii i pewna wysoka forma. Jesli Dawson nie bedzie miec problemu z waga, to naprzeciw Andre stanie bokser wiekszy, silniejszy i wcale ani nie wolniejszy ani gorszy technicznie.
 Autor komentarza: jkd
Data: 10-08-2012 23:52:30 
1 * mala poprawka - oczywiscie chodzilo o jab, czyli w przypadku Chada prawy prosty :)
 Autor komentarza: Kastanov
Data: 10-08-2012 23:53:43 
jkd mówię ci że wygra Ward i zapamiętaj moje słowa
 Autor komentarza: jkd
Data: 10-08-2012 23:59:08 
Kazdy scenariusz jest mozliwy, w szczegolnosci ze nie wiadomo jakiego dawsona ujrzymy w nowym limicie . Zdecydowana wiekszosc stawia na Warda, wiec moze mi akurat Twoj nick umknac z pamieci ;)
 Autor komentarza: beniaminGT
Data: 11-08-2012 00:30:15 
Za Ward-em przemawia to, że Dawson ledwo wygrał z podstarzałą wersją Ward-a, czyli Hopkins-em. Niestety, tego, czego brakowało Hopkins-owi do przechylenia szali zwycięstwa, to młodość, która ma właśnie Andrzej "Syn Boży" Ward.
 Autor komentarza: BYKZBRONXU2011
Data: 11-08-2012 00:44:51 
Ward obije Dawsona jak smiecia
 Autor komentarza: Deter
Data: 11-08-2012 01:55:57 
Benio
A ten Syn Boży to żarcik?:)
 Autor komentarza: BYKZBRONXU2011
Data: 11-08-2012 02:24:13 
Syn Boży to ksywa znowu wejdzie przy chórach koscielnych do ringu
 Autor komentarza: rakowski
Data: 11-08-2012 02:25:30 
Syn Boży,ale pompa.
Jednak widać,że ma się w małym palcu język angielski,hahaahahah.
Trzeba dać było naszego "wilka" na Warda lub Dawsona.
 Autor komentarza: Deter
Data: 11-08-2012 03:13:26 
BYKZBRONXU2011
To nie jest żadna ksywa.
 Autor komentarza: BYKZBRONXU2011
Data: 11-08-2012 05:21:35 
A co?
 Autor komentarza: BYKZBRONXU2011
Data: 11-08-2012 05:23:31 
Przydomek?
 Autor komentarza: StonkaKartoflana
Data: 11-08-2012 12:12:46 
jkd - teoretycznie masz rację, stwierdzę tylko że Dawson jest jednak gorszy technicznie, Jego boks jest znacznie "ładniejszy" niż Warda ale nie lepszy technicznie i nie precyzyjniejszy.

Dodajmy taktykę - Ward jest genialnym taktykiem, nigdy nie oddaje kontroli przeciwnikowi, świetnie dostosowuje się do każdego przeciwnika.

Dawson - w większości walk ma problemy taktyczne!!! nawet jeśli fizycznie i technicznie jest znacznie lepszy od przeciwnika!!

Np pierwsza walka ze starym Johnsonem, Tarver o Pascalu nie wspomnę ;(
Nawet w walce z Adamkiem oddawał rundy i czasem się gubił choć był pod każdym względem lepszy!!!!
beniaminGT ma rację Dawson nie wygra z 20 lat młodszą wersją Hopkinsa.

Ps. A szkoda bo jestem za Dawsonem
 Autor komentarza: SkazanyNaInstynkt
Data: 11-08-2012 13:52:51 
Dawson ma to do siebie, że brakuje mu w walkach takiego w pewnym sensie wkurwienia... Czasem walczy tak jakby boks go nudził po prostu.
Ale z Wardem wygra:)
 
Aby móc komentować, musisz być zarejestrowanym i zalogowanym użytkownikiem serwisu.