W WALCE Z KLICZKĄ CHISORA STAWIA NA HAYE'A

Dereck Chisora (15-4, 9 KO), pokonany wczoraj przez Davida Haye'a (26-2, 24 KO) w Londynie, opowiedział o przyczynach porażki a także wypowiedział się na temat szans swojego przeciwnika w możliwym pojedynku z Witalijem Kliczką (44-2, 40 KO), mistrzem świata federacji WBC w wadze ciężkiej.

- Na moment straciłem koncentrację i przeciwnik to wykorzystał. Zadał taki cios, który dosłownie zwalił mnie z nóg. Jeśli chodzi o pojedynek Haye'a z Kliczką, to moim zdaniem Witalij nie jest aż tak silny i nie będzie prowadził otwartej walki, dlatego wydaje mi się, że bardziej prawdopodobne jest zwycięstwo Davida - twierdzi "Del Boy", który na Upton Park przegrał przed czasem w 5. rundzie.

Nie licząc listopadowej wygranej nad litewskim journeymanem Remigijusem Ziausysem, potrzebnej do wzięcia udziału w grudniowej walce o pas mistrza Europy, 28-letni Chisora przegrał cztery ostatnie walki – z Tysonem Furym, Robertem Heleniusem, Witalijem Kliczką i Haye'em. W starciu z tym drugim należało mu się zwycięstwo i pas federacji EBU.

Dodaj do:    Dodaj do Facebook.com Dodaj do Google+ Dodaj do Twitter.com Translate to English

KOMENTARZE CZYTELNIKÓW
 Autor komentarza: HeHeHeHaye
Data: 15-07-2012 14:55:07 
I balonik nienawiści pękł :)
 Autor komentarza: Jorn11
Data: 15-07-2012 15:02:02 
za to zaraz będzie pompowany następny w postaci wygranej Haye'a nad Vitkiem ....a później znów rozczarowanie :)
 Autor komentarza: atmel
Data: 15-07-2012 15:13:12 
Jak to bywa pomiędzy rywalizującymi facetami , dali sobie po pysku i tyle. Teraz wiedzą który z nich jest lepszy i na koniec podali sobie dłonie , może sie nawet polubią .
 Autor komentarza: Storm
Data: 15-07-2012 15:14:33 
I powoli układanka zaczyna do siebie pasować. Od bójki po walce aż po dziś toczy się jakaś gra medialna. Chisora przyjmuje bomby od Heleniusa i Kliczki i nic a pada jak rażony prądem po muśnięciu w skroń. Przepraszam ale to był prawdziwy cyrk i majstersztyk dla słabych umysłów kibiców. Teraz Witalij w zasadzie musi wybrać walkę z Hayem który wie że będzie po prostu spierda...lal po ringu i za to zainkasuje kilka milionów funtów. Pożywka dla naszych pospolitych umysłów przyszykowana podobnie jak propaganda rządowa serwowana nam codziennie z ekranów TV. TV już odciąłem i powoli chyba pora też na boks. Za kilkanście lat nikt nie będzie zajmował się grzecznymi bokserami jak TA tylko chamami prostakami i chiwcami. Boks zmierza w złą stronę.
 Autor komentarza: atmel
Data: 15-07-2012 15:19:03 
Storm
Data: 15-07-2012 15:14:33
...
Ale fantazja cie ponosi . Pisać coś takiego to nawet przebija fantazje Copa.
 Autor komentarza: Apporter
Data: 15-07-2012 15:22:05 
Wiedziałem, że David wygra przed czasem i tak się stało.
Świetna walka.
 Autor komentarza: un4given
Data: 15-07-2012 15:30:13 
Jeśli dojdzie do walki Haye z Vitem to wszystko będzie zależało od taktyki Anglika. Jeśli zawalczy tak jak z Władem to przegra. Jeśli będzie podejmował więcej ryzyka, częściej skracał dystans i wchodził do półdystansu to może być ciekawie ...
 Autor komentarza: Qwerty123
Data: 15-07-2012 15:32:45 
Storm

nie wiem co bierzesz ale zmniejsz dawkę o połowę ;)
 Autor komentarza: Qwerty123
Data: 15-07-2012 15:33:57 
poza skoro Ty nazywasz piekielnie mocny cios w szczękę z muśnięciem w skroń to radze udac sie do okulisty
 Autor komentarza: provokator
Data: 15-07-2012 15:34:16 
Jestem fanem Haye'a, ale tak słabo przygotowanego do walki to go dawno nie widziałem... David z wczoraj a David z walki z Władimirem to niebo a ziemia, mimo to rozbił Chisore jak chciał. Już po walce w Hamburgu mówiłem, że Haye z agresywniejszą strategią jest w stanie pobić Wladimira, bo ten co wyłapał od Davida to od razu panika i chaotyczne próby przejścia do klinczu. Uważam, że Haye to jedyny zawodnik, który w równej walce może zdetronizować obu braci, a oczyma wyobraźni już widzę jak taki prawym overhandem nad opuszczoną lewą reką nokautuję Tomka Adamka, którego także kibicem jestem.
 Autor komentarza: Pyskaty
Data: 15-07-2012 15:34:36 
un4given
Dokładnie. Witalij za samo prucie powietrza lewym prostym będzie dostawał rundy od sędziów ze względu na aktywność.
 Autor komentarza: MatMaister90
Data: 15-07-2012 15:38:59 
Autor komentarza: provokator
Data: 15-07-2012 15:34:16
Jestem fanem Haye'a, ale tak słabo przygotowanego do walki to go dawno nie widziałem... David z wczoraj a David z walki z Władimirem to niebo a ziemia, mimo to rozbił Chisore jak chciał. Już po walce w Hamburgu mówiłem, że Haye z agresywniejszą strategią jest w stanie pobić Wladimira, bo ten co wyłapał od Davida to od razu panika i chaotyczne próby przejścia do klinczu. Uważam, że Haye to jedyny zawodnik, który w równej walce może zdetronizować obu braci, a oczyma wyobraźni już widzę jak taki prawym overhandem nad opuszczoną lewą reką nokautuję Tomka Adamka, którego także kibicem jestem.


Pisałem dokładnie to samo, już wielokrotnie. Wczorajsza walka nie była fajna, ponieważ obydwaj nie byli w dobrej formie.
Haye miał wszystkie argumenty, żeby pokonać Władka, ale nie miał jaj, żeby zaryzykować. A prawda była taka, że Władzio robił w majty, po każdym ciosie jaki doszedł jego głowy.
 Autor komentarza: un4given
Data: 15-07-2012 15:40:57 
provokator

Słabo przygotowany ? Bo nie balansował i nie chodził na nogach tak jak z Władem ? Nie rozumiem takiego myślenia. Haye balansował i chodził no nogach tyle ile było trzeba. Nie wynikało to ze słabego przygotowania tylko z taktyki jaką przyjął na tą walkę. Od początku był nastawiony bardziej ofensywnie i na zwycięstwo przed czasem. Wiedział, że Chisora nie ma nokautującego więc mógł sobie pozwolić na więcej ryzyka i nie skupiać się tak na defensywie (praca nóg, balans) jak w walce z Kliczko który kopie jak koń.
 Autor komentarza: Jorn11
Data: 15-07-2012 15:41:34 
na boxingnews24 podali ze jak nie dojdzie do walki z Vitkiem ... to Haye zostanie na emeryturce..... hahahahaha ...masakra
 Autor komentarza: Boder
Data: 15-07-2012 15:42:27 
Wszystko to prawda co piszecie ,oczywiście po części..Tylko Haye z Witkiem naprawdę ma duże szanse.Latka lecą, Kliczko starzeje się teraz dwa razy szybciej ,zaczyna sztywnieć ,traci siłę, szybkość, wytrzymałość ,kondycje..I żadne treningi już mu tego nie oddadzą..Haye natomiast jest bokserskim ideałem ,ma mniej tłuszczu niż modelki na wybiegu przez co ma bardzo dobrą kondycje, szybkość a do tego ta niesamowita siła ciosu w którą tak wielu nie wierzy ;) i Chisora też nie wierzył ,miał się podobno dać uderzyć w pierwszych rundach żeby pokazać że ciosy Davida nie robią na nim wrażenia ,myślał że skoro wytrzymał przez 12 rund obijanie Witka to z Davidem nie będzie miał problemów bo jego ciosy to mit;) I wszystko było widać jak na dłoni ..
Haye jeszcze wiele może wytrenować a Witali jedyne co może zrobić to jako-tako spowolnić fizyczny okres starzenia się..Im później dojdzie do walki tym większe szanse dla Davida ..Ja myślę że to jednak będzie jeszcze w tym roku listopad-grudzień.. Witali doskonale zdaje sobie sprawę ze musi pokonaj Davida, jeżeli chce udać się w pełni usatysfakcjonowany na emeryturę.I z pewnością będzie chciał to zrobić jak najszybciej bo lepszy już na pewno nie będzie..
 Autor komentarza: zeitgeist
Data: 15-07-2012 15:43:36 
un4given

zgadzam sie z toba i uwazam ze Haye caly czas byl aktywny w czasie przerwy ,gdyz koniec kariery byl zwyklym chwytem marketingowym
 Autor komentarza: Jorn11
Data: 15-07-2012 15:44:38 
MatMaister90- "Haye miał wszystkie argumenty, żeby pokonać Władka, ale nie miał jaj"

Haye
zrobil tyle ile mógł ... napisałem juz wcześniej ze gdyby mial gabaryty Wladka to by z nim wygrał.... ale nie ma .... mnie rozczarował tam Wladek .... bo walczył asekuracyjnie.... Vitek nie rozczaruje
 Autor komentarza: MrAdam
Data: 15-07-2012 15:45:13 
Dereck przegrałeś, ok zachowałeś się ok, ale to nie w Twoim stylu lizać dupe...
 Autor komentarza: Boder
Data: 15-07-2012 15:47:27 
Ciężko jest stosować taki balans jak Haye z Władymirem ,kiedy ma się przed sobą Chisore..Który praktycznie wchodził w Davida, przyklejał się i liczył na jakiś cep..Wtedy taki balans jest niemożliwy..
 Autor komentarza: benwetz
Data: 15-07-2012 15:50:13 
Boder
Zgadzam się, ciężko stosować balans kiedy przeciwnik wchodzi na ciebie i bije w półdystansie lub się na tobie wiesza. Z Kliczko była zupełnie inna sprawa, Władek długie łapy i przed ciosami prostymi jego można było zastosować taki balans.
 Autor komentarza: qwa
Data: 15-07-2012 15:52:18 
W ewentualnej potyczce licze na Haye'a, ale szanse ma tylko napierajac na Vitka. Moze jakas prowokacja, wysmiewanie stylu Vitka na kazdej konferencji zeby ten wyszedl do ringu na prawdziwa wojne! Vitkowi bardzo zalezy na opinii kibicow, wiem, ze to profesjonalista i nie da sie zlapac na takie numery ble, ble ble... ale ja mysle, ze rozjuszylo by go to na tyle, ze szedlby w wymiany. On ma jaja w porownaniu do mlodszego brata^^


fantazja mnie ponosi ;)
 Autor komentarza: MatMaister90
Data: 15-07-2012 15:52:53 
Może i jestem ślepy, ale dla mnie Haye jest w stanie spokojnie zrobić lepszą formę. O Chisorzę nie wspomnę, bo formy nie miał kompletnie.
To wszystko co pokazywał w ringu wczoraj Haye było dobre i wystarczyło na wygraną, ale było widać te wszystkie niedociągnięcia. To nie byłą ta sama praca nóg, nie ten ruch tułowia, nie to samo czucie dystansu. Nie chcecie, nie zgadzajcie się. Takie jest moje zdanie.
 Autor komentarza: rumburak
Data: 15-07-2012 15:55:23 
Boder
Dokładnie masz 100% racji ! a Władek walczy na dystans.
 Autor komentarza: Hubosz
Data: 15-07-2012 15:57:22 
Hehe gdzie są specjaliści, którzy stawiali na Chisore? :P
 Autor komentarza: SweetPea
Data: 15-07-2012 15:59:12 
Kogo byście dali jako najlepszego boksera Wysp Brytyjskich obecnie
 Autor komentarza: szansepromotions
Data: 15-07-2012 16:06:21 
ja stawiałem na Chisorę .

@Sweet
Moim zdaniem Froch najbardziej zasłużył na miano nr 1
 Autor komentarza: SweetPea
Data: 15-07-2012 16:11:31 
Dokładnie tak samo myślę
 Autor komentarza: Qwerty123
Data: 15-07-2012 16:12:29 
Matmaister nie wiem jak to sie stało ale po częscie sie z Toba zgadzam , haye był nieco słabiej przygotowany niz do walki z Kliczo ale nie mozna tez przesadzać , przygotował sie inaczej bo zdawał sobie sprawe ze Władek a Chiosra to niebo i ziemia . Najlepszy na wyspach jest oczywiście David Haye to nie podlega wgl dyskusji
 Autor komentarza: un4given
Data: 15-07-2012 16:13:03 
Chisory przed porażką przed czasem nie uchroniła by nawet forma życia. On jest po prostu średniakiem a Haye to klasa światowa. Dereck pewnego poziomu nie przeskoczy. Co gorsze okazało się, że jego największy atut z poprzednich walk - odporność na ciosy - nie jest, aż taki mocny. Jestem pewny, że z Władem również przegrałby przed czasem.
 Autor komentarza: Lukaszz
Data: 15-07-2012 16:15:00 
W zasadzie to Boder napisał już wszystko o ewentualnej walce starszego z braci z Hayem. David ma szanse i to dużo większe niż się każdemu wydaje. Witalij to nie Władimir, który jest obecnie w swoim prime. Witalij idzie w drugą stronę, jego forma systematycznie pogarsza się i tak będzie z każdą jego kolejną walką. Zegara biologicznego nie da się oszukać. Witalij to nie Hopkins!

MatMaister90, dziś już piszesz David czy też Haye, a jeszcze kilka dni temu był on dla Ciebie gejem...
 Autor komentarza: SweetPea
Data: 15-07-2012 16:15:48 
Qwerty123

Najlepszy bo ?
 Autor komentarza: boksitylkobok
Data: 15-07-2012 16:18:21 
SweetPea
Froch i Haye po tym co wczoraj pokazał, obaj ścisła światowa czołówka w swojej wadze.Ciężko wybrać
 Autor komentarza: Deter
Data: 15-07-2012 16:21:21 
Lukaszzz
Zgadzam się, uważam jednak, że Vit to wygra.
 Autor komentarza: boksitylkobok
Data: 15-07-2012 16:25:10 
Ja myślę że Vitalij zawalczy z Hayem i wygra przed czasem a walka będzie świetna.
 Autor komentarza: WRIGHT
Data: 15-07-2012 16:27:58 
Nie wolno zwiększac szans Haye na podstawie pokonania przeciętnego Chisory i tyle.
 Autor komentarza: rumburak
Data: 15-07-2012 16:28:49 
Zwrócił ktoś uwagę na adidaski w jakich walczył Haye:)
 Autor komentarza: irongery
Data: 15-07-2012 16:30:47 
Myślałem że te adidaski zdejmie :). Ciekawe czy to jakieś bokserskie czy zwykłe ze sportowego.
 Autor komentarza: MatMaister90
Data: 15-07-2012 16:31:08 
Autor komentarza: rumburak
Data: 15-07-2012 16:28:49
Zwrócił ktoś uwagę na adidaski w jakich walczył Haye:)

Chyba większość już w czasie walki.
 Autor komentarza: Lukaszz
Data: 15-07-2012 16:32:35 
rumburak
Śmiesznie wyglądał, w dodatku w zestawieniu z czerwonymi skarpetkami:)
 Autor komentarza: MatMaister90
Data: 15-07-2012 16:32:37 
Lukaszz
Jak pisałem Gej, to przeplatałem tak samo normalnym nazwiskiem i imieniem. Więc się nie przypierdalaj na wyrywki, bo już wczoraj na pęczki takich miałem.
 Autor komentarza: rumburak
Data: 15-07-2012 16:36:50 
Kostyra chyba nie zauważył? :)
 Autor komentarza: werus
Data: 15-07-2012 16:43:13 
I gdzie tu Adamek ze swoimi wacianymi uderzeniami w HW. Tylko, żebym był dobrze zrozumiany. Adamek to świetny pięściarz,ale HW to nie jego bajka
 Autor komentarza: werus
Data: 15-07-2012 16:43:30 
I gdzie tu Adamek ze swoimi wacianymi uderzeniami w HW. Tylko, żebym był dobrze zrozumiany. Adamek to świetny pięściarz,ale HW to nie jego bajka
 Autor komentarza: MatMaister90
Data: 15-07-2012 16:43:32 
Autor komentarza: rumburak
Data: 15-07-2012 16:36:50
Kostyra chyba nie zauważył? :)

Kostyra psuje Gmitruka. Gmitruk też dziwne rzeczy gadał.
Kurwa który raz ja wczoraj słyszałem ten tekst z rottweilerem i listonoszem.... Żałosne.
 Autor komentarza: irongery
Data: 15-07-2012 16:45:03 
Gmitruk dobry trener ale chujowy komentator.
 Autor komentarza: Boder
Data: 15-07-2012 16:46:56 
WRIGHT-Właśnie i to jest pytanie czy Chisora to tylko przeciętny bokser.Bo o ile dla Davida był on najwyżej przeciętnym bokserem z którym poradził sobie szybko i bez problemów..to dla Witalija , Chisora był już trudnym orzechem do zgryzienia..Myślę ze to na tej płaszczyżnie szanse Haye sie zwiekszyły..i nie jest to żadna abstrakcja typu
MacBride pokonał Tysona a Adamek McBride ;) Walka Witali- Chisora była kilka miesiecy temu i ta forma nie mogła się wiele zmienić..
 Autor komentarza: ALiBudda
Data: 15-07-2012 17:00:56 
Z Brytoli dałbym na miejscu nr 1. jednak Carla Forcha, a Haye na miescu 2.
Ten pierwszy w mojej opinii podejmował większe wyzwania z najlepszymi ze swojej kategorii. Technikę chyba lepszą ma Haye, ale w HW poza Władkiem i Czisorą nikogo wielkiego nie pokonał (nie mówię o Nikolaju, bo tam to dla mnie była walka na remis)
 Autor komentarza: ALiBudda
Data: 15-07-2012 17:02:16 
Tzn władka oczywiście nie pokonał... :) z rozpędu napisałem
 Autor komentarza: rumburak
Data: 15-07-2012 17:03:38 
MatMaister90
Dokładnie masz rację Gmitruk dopasował się wczoraj do poziomu Kostyry...żal!
 Autor komentarza: Boder
Data: 15-07-2012 17:06:01 
Ja daje duże szanse dla Davida bo jestem pewny że ze starszym bratem zawalczy odważniej niż z Władymirem..W tamtej walce wiedział ze musi uważać bo Władymir ma bombę w ręce..Ale z kolei z drugiej strony było to samo ..Władymir tez uważał na Haye wiedząc ze i on ma bombę w ręce;) i też walczył bardzo ostrożnie..I dlatego ta walka ogólnie się nie podobała ,były to takie bokserskie szachy..Z Witalijem będzie inna walka , tu Haye może sobie pozwolić na więcej i myślę że stać go na więcej..To jest oczywiście moje zdanie i jak najbardziej, gdybym miał stawiać pieniądze to postawił bym na Davida..
 Autor komentarza: MatMaister90
Data: 15-07-2012 17:10:04 
Ja mimo wszytko sądzę, że Chisora jest trudniejszą opcją dla K2. Styl robi walkę, a każdy zawodnik jest inny i trudno korespondencyjnie porównywać. Chisora wczoraj padł w 5 rundzie, ale w walce z Władimirem mógłby zrobić więcej niż Haye. Oczywiście, jeśli wyszedłby dobrze przygotowany. Tak samo drugi Kliczko. Namęczył się z Dereckiem i zgarnął więcej niż w ostatnich 11 walkach, a z Haye'm mógłby sobie poradzić o wiele lepiej, mimo iż Haye ograł Chisore o wiele szybciej i skuteczniej od niego.
 Autor komentarza: Jerome
Data: 15-07-2012 17:10:11 
"Autor komentarza: Storm Data: 15-07-2012 15:14:33
I powoli układanka zaczyna do siebie pasować. Od bójki po walce aż po dziś toczy się jakaś gra medialna. Chisora przyjmuje bomby od Heleniusa i Kliczki i nic a pada jak rażony prądem po muśnięciu w skroń. Przepraszam ale to był prawdziwy cyrk i majstersztyk dla słabych umysłów kibiców. Teraz Witalij w zasadzie musi wybrać walkę z Hayem który wie że będzie po prostu spierda...lal po ringu i za to zainkasuje kilka milionów funtów. Pożywka dla naszych pospolitych umysłów przyszykowana podobnie jak propaganda rządowa serwowana nam codziennie z ekranów TV. TV już odciąłem i powoli chyba pora też na boks. Za kilkanście lat nikt nie będzie zajmował się grzecznymi bokserami jak TA tylko chamami prostakami i chiwcami. Boks zmierza w złą stronę."

Zamiast pisać te pierdoły, obejrzałbyś jeszcze raz powtórkę, zobaczyłbyś, że Haye Chisorę powalił lewym sierpowym a nie prawym (ten cios nic mu nie zrobił) i przestałbyś się ośmieszać mądralo.
 Autor komentarza: Pyskaty
Data: 15-07-2012 17:12:10 
"(nie mówię o Nikolaju, bo tam to dla mnie była walka na remis)"

Haye z Valuevem wygrał i co do tego nie powinno być żadnych wątpliwości.
 Autor komentarza: zamek9
Data: 15-07-2012 17:16:40 
to było do przewidzenia, Ci co stawiali na Boninorę teraz po przegranej piszą, że nie był w formie :) żenujące...
przeciez sam Boninora mówił, że jest w życiowej formie w co wierzę bo co jak co ale Hayemakera na pewno nie zlekcewazył po tym co się wydarzyło wcześniej, Bininora to tylko dość dobry bokser i nic poza tym, przegrał już 4 walki pod rząd a popularność zrobił pluciem i policzkowaniem, jak nie można umiejętnościami to każdy sposób jest dobry ;)
 Autor komentarza: Boder
Data: 15-07-2012 17:30:27 
MatMaister90 masz racje ,nie można tak kategoryzować ..Mnie tu chodzi bardziej o siłę ciosu jaką dysponuje Haye i Witali a to można porównać na szczęce Chisory;)..Witali bije dużo słabiej i nie jest w stanie zrobić takiej krzywdy Davidowi..
 Autor komentarza: atmel
Data: 15-07-2012 17:31:10 
Jest bardzo realna opcja że Witek nie podejmie wyzwania walki z Haye pomimo dużej kasy . On raczej myśli jak zakończyć kariere sportową ale bez zbędnego ryzyka .
 Autor komentarza: poundFORpound
Data: 15-07-2012 17:32:24 
Chisora jest odpowiednim przeciwnikiem dla młodszego z braci na zasadzie takiej, że pressing Chisory w końcu uwolni Władka od walki na dystans(a Władzio strasznie sie gubi w półdystansie).W walce Haye z Władkiem obaj zawodnicy sie obesrali, żaden z nich niechcial zaryzykować tego, że zostanie znokautowany ale to wszystko wiedzą powyżej. Witalij tak tego nie pozostawi, on nie będzie unikał wymian o ile Haye wogóle na taki styl walki sie zdecyduje. Niezapominajmy, że Witek byl kontuzjonowany w walce z Chisorą, bez jego lewej ręki trudno mu było znokautować Chisore.Mam nadzieję ze ta walka z Charrem to jakieś nieporozumienie, które zostanie szybko zmienione na walke z Hayem.
 Autor komentarza: atmel
Data: 15-07-2012 17:32:56 
Większe prawdopodobieństwo jest że Haye zawalczy rewanż z Władkiem.
 Autor komentarza: atmel
Data: 15-07-2012 17:36:05 
poundFORpound
Data: 15-07-2012 17:32:24
Chisora jest odpowiednim przeciwnikiem dla młodszego z braci na zasadzie takiej, że pressing Chisory w końcu uwolni Władka od walki na dystans(a Władzio strasznie sie gubi w półdystansie).W walce Haye z Władkiem obaj zawodnicy sie obesrali, żaden z nich niechcial zaryzykować tego, że zostanie znokautowany ale to wszystko wiedzą powyżej. Witalij tak tego nie pozostawi, on nie będzie unikał wymian o ile Haye wogóle na taki styl walki sie zdecyduje. Niezapominajmy, że Witek byl kontuzjonowany w walce z Chisorą, bez jego lewej ręki trudno mu było znokautować Chisore.Mam nadzieję ze ta walka z Charrem to jakieś nieporozumienie, które zostanie szybko zmienione na walke z Hayem.
...
Jeśli Wład wybierze Chisore to bedzie jego kompromitacja (Władka).
 Autor komentarza: rumburak
Data: 15-07-2012 17:37:42 
"Sędziowie do momentu przerwania pojedynku punktowali: 39-37, 39-37, 40-36, wszyscy jednomyślnie dla "Hayemakera", a nie jak mogliśmy przeczytać rano - dla 28-letniego Chisory. Ewentualna przewaga punktowa "Del Boy'a" byłaby dużą sensacją, ponieważ większość ekspertów oraz amatorów (z wyjątkiem znanego polskiego komentatora) widziała znaczną przewagę byłego mistrza świata wagi ciężkiej."
 Autor komentarza: misiek27
Data: 15-07-2012 17:39:19 
co do Chisory to wydaje mi sie ze jak by zrzucil 10 kg albo zszedl chociaz do 105 to znacznie poprawila by sie jego szybkosc, elastycznosc i troszeczke by zyskal na pier..lnieciu. Jest sredniakiem ale moze cos by jeszcze z niego bylo, obecnie przy tej wadze to szybkosci juz nie rozwinie a tego mu najbardziej brakuje.
 Autor komentarza: atmel
Data: 15-07-2012 17:39:51 
Generalnie ta walka Chisora vs Haye jest kijem w oko pozostałych bokserów czekających w kolejce do Kliczków a szczególnie naszego amerykańskiego Tomasza bo spada na dalsze pozycje w kolejce.
 Autor komentarza: atmel
Data: 15-07-2012 17:40:14 
Generalnie ta walka Chisora vs Haye jest kijem w oko pozostałych bokserów czekających w kolejce do Kliczków a szczególnie naszego amerykańskiego Tomasza bo spada na dalsze pozycje w kolejce.
 Autor komentarza: Lukaszz
Data: 15-07-2012 17:50:06 
I bardzo dobrze Góral już swoją szansę miał i pokazał się tragicznie. Z czym do ludzi(Mistrzów HW)? Chciałoby się rzec :)
 Autor komentarza: Jorn11
Data: 15-07-2012 17:50:18 
kurde a ja bardzo jestem ciekaw ile nasz TA z poruszaniem się jak z kijkiem w tyku i walnięciem ala packa na muchy wytrzymał by z Hayem...3.... 4 rundy
 Autor komentarza: Jorn11
Data: 15-07-2012 17:51:21 
pewnie sie nie przekonamy... a szkoda mimo wszystko
 Autor komentarza: cleitustheblack
Data: 15-07-2012 17:55:26 
Niektórzy piszą, że w walce z Wladimirem Haye walczył tchórzliwie i unikał wymian. Jest tylko jeden problem: czysty prawy Władka zabija.
 Autor komentarza: Jorn11
Data: 15-07-2012 17:57:54 
fakt walczyl nieco asekuracyjnie bo Haye ma cios który mógł by wladka znokautować ... do tego jest bardzo szybki .... ale kliczki na dzień dzisiejszy sa poza zasięgiem i mimo wszystko ...spokojnie to wygrał
 Autor komentarza: PanAdam27
Data: 15-07-2012 18:00:55 
Potwierdza się, że Chisora świetnie nadaje się do walki z dużo większymi od siebie - skraca dystans, cały czas idąc do przodu, ale poza tym, ma niewiele bokserskich atutów.
Tak czy inaczej, Witalij zrobi duży błąd, jeżeli przyjmie walkę z Hayem ponieważ mógłby ją przegrać - napewno nie ze względu na zdolności bokserskie ale ze względu na wiek.
Swoją drogą, wcale nie jest wykluczone, że wszystkie te wydarzenia są od pół roku ustawione - pod publikę i pod sprowokowanie Braci do kolejnej wypłaty.
 Autor komentarza: Pyskaty
Data: 15-07-2012 18:01:21 
"Autor komentarza: cleitustheblack
Data: 15-07-2012 17:55:26
Niektórzy piszą, że w walce z Wladimirem Haye walczył tchórzliwie i unikał wymian. Jest tylko jeden problem: czysty prawy Władka zabija."

Niektórzy po prostu zapominają, że boks to sport, w którym się myśli, a nie zwykła bójka pod sklepem monopolowym, natomiast termin taki jak "taktyka" jest już im zupełnie obcy.
 Autor komentarza: gorat
Data: 15-07-2012 18:15:20 
W tej walce okazało się jak kiepskim zawodnikiem jest Chisora. O jego profesjonalizmie już nie wspomnę.

Facet został łatwo wypunktowany przez Fury'ego. W kolejnych dwóch walkach trafił na kontuzjowanych rywali, z których jeden i tak spokojnie wypykał Brytyjczyka.

Następnie nadmuchano balonik, z przeciętnego boksera i w sumie dobrego człowieka zrobiono złego chłopca i kandydata do tytułów. I zrobiono walkę, z której finansowo chyba wszyscy są zadowoleni...

Boks to niestety cyrk...
 Autor komentarza: Cage30
Data: 15-07-2012 18:20:47 
Ja bym chętnie zobaczył Tomasza Adamka z Davidem Hayem, na pewno ładna walka a wynik mógłby iść w obie strony...
 Autor komentarza: ALiBudda
Data: 15-07-2012 18:25:26 
Swoją drogą patrząc na te czułości po walce i na konferencji, przeciętny kibic zaczyna zastanawiać się ile faktycznie było z tej nienawiści poczynając od Monachium (konferencja Vit-Chisora) aż do dnia walki. Dodam tylko, że w Anglii jest bardzo popularny Amerykański Wrestling :) więc może tutaj jakieś znamiona tej gry aktorskiej miały miejsce.
A z drugiej strony... może to są faktycznie prawdziwi faceci, którzy rozwiązali swój problem w ringu i nie są potrzebne kolejne ekscesy. Wszystko zostało wyjaśnione.
 Autor komentarza: milan1899
Data: 15-07-2012 18:34:07 
MatMaister
Chiosra z Władem dostalby wieksze KO niz z Hayem , cos slabo wychodzi ci ta analiza stylów

pisalem wielokrotnie ze walka z Wladem byla dla Haye maturą w HW , którą zdała może nie na piatke ale na mocną czwórką ,
w walkach haye z Bracmi caly czas w roli fworytów satwiam K2 ale Haye ma swoje szanse w tych walkach dlatego to jest tak intrugujace ,
jestem ciekawy czy Vit podejmnie wyzwanie , bo tyle zrobilw HW ze juz nic nikomu udowadnaic nie musi a haye to ryzykowna opcja
 Autor komentarza: MatMaister90
Data: 15-07-2012 18:36:41 
Autor komentarza: milan1899
Data: 15-07-2012 18:34:07
MatMaister
Chiosra z Władem dostalby wieksze KO niz z Hayem , cos slabo wychodzi ci ta analiza stylów


A Ty skąd masz taką pewność ?
Nie komentuj, tylko sam przeanalizuj, bo krytykować każdy potrafi.
 Autor komentarza: Rogs
Data: 15-07-2012 18:37:09 
Każda walka jest inna. To że Vitali radził Sobie słabiej niż zwykle(czyli nie znokautował rywala), a Haye w dobrym stylu pokonal Chisore przez ko, to w sumie nic nie znaczy. Vit jest o 10cm wyższy i ciężko się do niego przedostać, napewno cos będzie trafiał w walce, no a ciosu przecież nie ma aż takiego słabego. Haye do najodporniejszych nie należy. Gdy tylko Anglik będzie próbował zbliżyć się zaryzykowc Vitek będzie się odchylał, klinczowal. Walka będzie natomiast wyglądała tak, że Kliczko będzie cały czas wyrzucaj swój lewy prosty i każda rd będzie szła na jego konto.
Sporo w tej walce zależy od Anglika, jakoś nie wyobrażam Sobie żeby mógł on być agresorem całą walkę. Jego styl raczej opiera się na tym że rywal popełnia błędy a on kontruje.
 Autor komentarza: ARAS123
Data: 15-07-2012 18:39:08 
hehe ale komenty nawet po walce niektórzy tutaj mają dobre. "Chisora w ogóle nie był zamroczony." Nie w ogóle nie był, tylko dostał bezpośredni lewy sierpowy na szczękę z doskoku w prawo po czym jeszcze mocarny prawy sierp. A następnie serie sierpów i padł na plecy z rozłożonymi rękoma. Ale na pewno nie był zamroczony ;) Ktoś jeszcze fajnie mówił że Haye to jeden z najbardziej przereklamowanych pięściarzy i boksie a przecenianych. Według mnie to przez małą ilość jego walk ludzie go po prostu nie doceniają nie widzą jego geniusza bokserskiego :) Przy czym atuty Chisory to : dobra szczęka... która i tak w końcu nie wygrała z uderzeniem Hayemakera. Dostanie jeszcze kilka takich ciosów i dobra szczęka się skończy wtedy zostanie tylko zwykły idący do przodu tłuścioch który przyjmuje ciosy i po nich pada. Ta samo historia co z Peterem ;)
 Autor komentarza: milan1899
Data: 15-07-2012 18:41:12 
Autor komentarza: MatMaister90
Data: 15-07-2012 18:36:41
Autor komentarza: milan1899
Data: 15-07-2012 18:34:07
MatMaister
Chiosra z Władem dostalby wieksze KO niz z Hayem , cos slabo wychodzi ci ta analiza stylów


A Ty skąd masz taką pewność ?
Nie komentuj, tylko sam przeanalizuj, bo krytykować każdy potrafi.

na razie to od wczoraj Ty wszystkich dookola krytkujesz , wystarczy przynac ze sie nie mialo racji i tyle a nie bezsensownei sie na wszystkich rzucac

Wład bije mocniej i bardziej precyzyjnie od haye a Chisora prowadzony w tak szalenczym tempoie jest juz troche rozbity
 Autor komentarza: Rogs
Data: 15-07-2012 18:43:29 
Tylko Peter miał chociaż pierdolniecie w łapie
 Autor komentarza: milan1899
Data: 15-07-2012 18:46:45 
Rogs
Arasowi chodzi o styl prowadzenia zawodników który jest podobny w przypadku Petera i Chisory , mam nadzieje ze Dereck dostanie etraz kogos z drugiej ligi bo w kazdej kolejnej walce nie mozna dosatwac tyle na glowe bo konczy sie wlasnie jak wspomniany Peter ktory chwile po 30 tce moglby juz konczyc kariere
 Autor komentarza: un4given
Data: 15-07-2012 18:50:42 
milan

Dokładnie. Wład biję jeszcze mocniej od Haye. nie wiem jak ktoś może wiedzieć jakiekolwiek szanse DelBoya z młodszym Kliczko.

Cage30

Ja bym chętnie zobaczył Tomasza Adamka z Davidem Hayem, na pewno ładna walka a wynik mógłby iść w obie strony...

Ty tak na poważnie ? :D Ta walka to jak już pisałem byłby niestety mismatch i skończyła by się bardzo szybko. Jeśli Vit sparaliżował Adamka jednym ciosem to co by zrobił Haye, który biję jeszcze mocniej ?
 Autor komentarza: MatMaister90
Data: 15-07-2012 18:56:36 
milan1899

Właśnie chodzi o to, że ja nikogo nie krytykuje, tylko grupa sezonowych onanistów ujebała się słów wyrwanych z kontekstu i trzepali się tak pół nocy. Ja nie napisałem, że Dereck będzie, tylko uważam, że mógłby... .
Chisora dobrze przygotowany lepiej radi sobie z wysokimi pięściarzami. A Włądek szybko gubi się gdy ktoś na niego naciera. Tego nigdy nie wiadomo. Gdyby Chisora dobrze się przygotował, to spokojnie narobiłby młodszemu wiele problemó.
 Autor komentarza: Jorn11
Data: 15-07-2012 18:58:40 
un4given-Jeśli Vit sparaliżował Adamka jednym ciosem to co by zrobił Haye, który biję jeszcze mocniej ?

mysle ze jednak Vitek mocniej bije a musisz biorąc pod uwagę ze Vit w walce z Chisora bil się praktycznie jedna ręką

ale fakt ... Tomek w drugiej rundzie z Vitkiem zatańczył już "biedronke ala Golota" do tego wyglądało to trochę tak jak by jednak Vit nie chciał kończyć tej walki od razu bo wiedział ze kibice zapłacili.... Haye takiej litości raczej by nie miał .... i nasz Tomasz został by pewnie brutalnie znokautowawszy
 Autor komentarza: Jorn11
Data: 15-07-2012 19:00:13 
znokautowany
 Autor komentarza: milan1899
Data: 15-07-2012 19:04:23 
MatMaister90
najwiekszym problemem jest tu widze niedocenianie postaci Włada , na dzisiaj to maszyna do zabijania i moim zdaniem Chisora nie ma z Nim zadnych szans , ale ty mozesz widziec to inaczej

tez mam pargnienie zeby ktos sprawil problemy Władowi ale moim zdaniem tym kims nie bedzie Chisora

najlepsze/najgorsze w tym wszystkim jest to ze gdyby doszlo do rewanzu haye z wladem to mogloby to sie zakonczyc dokladnie tak samo jak rok temu ;)
 Autor komentarza: un4given
Data: 15-07-2012 19:05:45 
Jorn11

Vit nie raz trafił Chisore swoim najlepszym ciosem i co ? I nic. Tłukł Arreole przez 9 rund i też nic, a po jednym ciosie Walkera musiał przyklęknąć . Vitalij nie ma pojedynczego ciosu tak mocnego jak ma Haye - to widać jak na dłoni. On jak już nokautuje to jest to wynik skumulowania się ciosów. Haye może znokautować jednym uderzeniem.
 Autor komentarza: MatMaister90
Data: 15-07-2012 19:13:05 
milan1899

Chisora nie miał mieć szans w walce z Heleniusem i Kliczką.
Na Heleniusa to i ja mu nie dawałem, po tym co pokazał z Furym.
Jak jechał do Kliczki, to nikt szans mu nie dawał tutaj, ja pisałem, że może narobić problemów. Narobił więcej niż 10 ostatnich rywali Witka razem wziętych. Wczoraj wyszedł beznadziejne przygotowany. Przed walką pisałem, że prawdopodobnie wygra Haye, ale sądziłem, że będą to punkty. Derceck widać może wyjść świetnie przygotowany i słabo przygotowany. W dobrej formie postawi każdemu rywalowi twarde warunki. Dla mnie jest to nadal czołówka HW. jestem za tym, żeby teraz zwolnił i wziął kilku słabszych przeciwników. O to, że jeszcze stoczy super walki jestem spokojny. Co do Haye'a to tak jak pisałem wielokrotnie. Ma umiejętności, ładnie wygląda w ringu, fajnie się na niego patrzy, ale mało walczy, dużo gada, dużo obiecuje, czasem zdarza mu się zbłaźnić tym wszystkim. Nie porównywałbym i znowu nie przeceniał tam tych jego atomowych uderzeń. To że miał pierdolnięcie, było wiadome od dawna. Owszem, w nie przypuszczałem, że usadzi Chisorę, ale w zasadzie sam mu się wpakował na te uderzenia, Póki myślał to Haye nie mógł go czysto trafić.
A co do Adamka... Dajcie spokój. Po co te dywagacje. Wiadomo nasz chłopak, ale to nie jest ta liga. Adamek jest dobry technicznie, ale już past prime i bez uderzenia.
 Autor komentarza: Jorn11
Data: 15-07-2012 19:15:29 
un4given- aby to zweryfikować trzeba by było Heya wystawić na Arreole mysle ze u Heya to tak samo wynik skumulowania 2 czy 3 ciosów ... ale wszyscy sie zgadzamy ze kowadło w ciapce ma
 Autor komentarza: MatMaister90
Data: 15-07-2012 19:16:53 
Haye by zajechał Arreolę jak psa. Jego taka walka nawet nie interesuje.
 Autor komentarza: Jorn11
Data: 15-07-2012 19:18:32 
MatMaister90 hehehe wiem ze by zajechal .... ale nie o to tu chodzi .... z un4given piszemy o czym innym ... chodzi bardziej o styl wygranej :)
 Autor komentarza: un4given
Data: 15-07-2012 19:24:13 
Jorn11

Przecież można sobie to porównać. Haye ściął z nóg Chisore jednym lewym sierpem i sam Del Boy to przyznał. A Vit ? Tłukł Chisore 12 rund a ten ani razu nie był zamroczony. Spływały po nim te ciosy Iron Fista jak woda po kaczce.
 Autor komentarza: boksjor
Data: 15-07-2012 19:26:07 
Chisora mnie kompletnie rozczarował. Nie przygotowany, barak ruchów głową, ciosy to nawet nie cepy tylko jakieś uliczne młoty, a wiatrak przed nokautem to już załamka. Albo jest już rozbity po trzech przegranych albo do boks nie podchodzi poważnie.
Haye wypadł bardzo dobrze ale na tle słabego DelBoya. Witek to inna liga, inny styl i inne podejście do sportu. Stawiam Kliczko na punkty.
Bardzo liczę że do tej walki dojdzie, to będzie ukoronowanie kariery Witka
 Autor komentarza: NATHAN
Data: 15-07-2012 19:29:43 
Widzieliście jak Lennox obstawiał na Twitterze ?
Obstawiał Haye'a na punkty, a następnym wpisie nie krył zaskoczenia o to TKO w 5 rundzie.

http://twitter.com/LennoxLewis/
 Autor komentarza: MatMaister90
Data: 15-07-2012 19:31:26 
Jorn11
To właśnie mówię w jakim stylu by wygrał.
Lałby go, aż tamten by spuchł, albo padł. O wiele ciekawiej wyglądałaby walka Chisory z Arreolą.
 Autor komentarza: canuck
Data: 15-07-2012 19:34:19 
Walka Vitek-Haye, o ile kiedykolwiek dojdzie do skutku, to bedzie polowanie na "zajaca." No i oczywiscie Vitek bedzie "mysliwym"!
 Autor komentarza: Boder
Data: 15-07-2012 19:36:16 
A ja się nie zgodzę że Władymir bije mocniej od Haye..Zobaczcie sobie jeszcze raz ich walkę bezpośrednią..Co prawda trochę nuda ale dla mnie to piękny pokaz techniki..
 Autor komentarza: andrewsky
Data: 15-07-2012 20:31:03 
canuck gdybys nie mial tak gleboko wsadzonej glowy w dupie Vitaka,to pewnie bys zobaczyl ze nie jest on juz mysliwym,tylko raczej gajowym,a Haye to nie zajac tylko raczej wilk...
 Autor komentarza: milosz762
Data: 15-07-2012 20:37:34 
walka walce nie równa to że hey znokaltował chisore a vit tego nie zrobił nic dla mnie nie znaczy!!
uważam że nokaut na chisorze to również wypadkowa wcześniejszych walk "DEl boya" z helniusem i vitem gdzie sporo przyjoł oberwał
i stracił odporność ,
Niemniej nabrałem szacunku do ciosy heya!ma przy 96 kg niewiarygodnie mocny Cios!

czekam teraz jak vit przejedzie po charze a potem podspisanie kontraktów i walka Vit - hey!
 Autor komentarza: milan1899
Data: 15-07-2012 20:37:55 
andrewsky
jak wrazenia z Londynu :) ?
 Autor komentarza: andrewsky
Data: 15-07-2012 20:43:48 
milan1899
Super!
 Autor komentarza: milan1899
Data: 15-07-2012 20:45:16 
Autor komentarza: andrewsky
Data: 15-07-2012 20:43:48
milan1899
Super!

ale sie rozwinąłeś ;) coś więcej napisz
 Autor komentarza: andrewsky
Data: 15-07-2012 20:51:07 
Powiem tak,Lewisowi niejednkorotnie sie obrywalo,za to ze nie dal rewanzowi Vitalijowi.Ze sie zestrachal i przeszedl na emeryture
Mnie nurtuje jedna mysl,jak postapil by w analogicznej sytuacji Dr Ironfist?
Zobaczymy czy wyjdzie do Hayemakera...
 Autor komentarza: milosz762
Data: 15-07-2012 20:59:11 
Anndrewsky! myśle że vit ma na tyle odwagi determinacji sił i psychiki że wyjdzie do heya nawet jakby się walka miła odbyć w Anglii!!

wszystko zalezy od wyborów jak vitalij nie dostanie sie do parlamentu
to to zawalczy!!

hey bedzie go nieustanie prowokował i w końcu Vitalij podejemie wyzwanie!
 Autor komentarza: andrewsky
Data: 15-07-2012 20:59:20 
milan1899
Ma cos walnac w stylu copowskiego...lol...
Mialem dobre miejsca na plycie boiska,na wproost ringu.Atmosfera byla goraca,nie ostudzil jej nawet rzesisty deszcz.Niepodobalo mi sie jedynie jak duza czesc widowni krzyczala w strone Chisory "ty gruby skur..."
Michael Bufer,jest poprostu nieziemski,a ten jego firmowy okrzyk moglby umarlaka wyrwac z grobu i zagrzac do walki
Same pozytywne wrazenia
 Autor komentarza: milan1899
Data: 15-07-2012 21:06:17 
Autor komentarza: andrewsky
Data: 15-07-2012 20:59:20
milan1899
Ma cos walnac w stylu copowskiego...lol...
Mialem dobre miejsca na plycie boiska,na wproost ringu.Atmosfera byla goraca,nie ostudzil jej nawet rzesisty deszcz.Niepodobalo mi sie jedynie jak duza czesc widowni krzyczala w strone Chisory "ty gruby skur..."
Michael Bufer,jest poprostu nieziemski,a ten jego firmowy okrzyk moglby umarlaka wyrwac z grobu i zagrzac do walki
Same pozytywne wrazenia

super :)
jesli dojdzie do walki Haye vs Vit i bedziesz sie wybieral daj wczesniej znac bo objezdzaenie z kumplem od treningów lokalnych gal przestaje Nam wystarczac

jesli chodzi o walke to Haye pokazał ze coraz lepiej czuje sei w HW i czekam na rozwoj wypadkow i anstepne wielkie walki
 Autor komentarza: speed
Data: 15-07-2012 21:07:36 
Na zywo cepy Derecka wygladaly tak jakby kosil kibicow z pierwszych rzedow...
Zajebista ogranizacja gali, syreny przed walka pobudzily 30tys kibicow i pewnie pol Londynu;-)
 Autor komentarza: Kasandr
Data: 15-07-2012 21:08:13 
Ciężko porównać siłę ciosów Vita i Dawida na podstawie walki z Chisorą.
Jeśli do takiej walki dojdzie to przewiduję scenariusz podobny do walki Dawid vs Vlad.Wiadomo,że Vitek starzeje się ale to ciągle potwór i do takiej walki wyszedłby rewelacyjnie przygotowany.Nie wiem jak Haye miałby przedrzeć się przez jego dyszle i czysto ulokować cios?Haye tego na punkty nie wygra a w KO/TKO nie jestem w stanie uwierzyć.Jedyna możliwa wygrana Dawida to kontuzja Vita.
Dla mnie wczorajszą walką Haye udowodnił,że jest numerem 3 na świecie.
Co do szans naszego Adamka z Dawidem to twierdziłem,twierdzę i zawsze będę twierdził,że są niewielkie.
 Autor komentarza: andrewsky
Data: 15-07-2012 21:08:47 
milosz762
Ja wbrew temu co moze sie wydawac po moich postach,bardzo cenie Vitalija i uwazam go za jednego z najlepszych ciezkich ostatnich 60 lat
Bardzo jednak irytuje mnie,to ze on obecnie jest bardziej politykiem i biznesmenem niz fighterem.Niestety
 Autor komentarza: speed
Data: 15-07-2012 21:37:51 
andrewsky

syren sie nie przestraszyles?
 Autor komentarza: leonidas79
Data: 15-07-2012 21:55:28 
zgadzam sie z opiniami ze haye był jednak w słabszej formie na nogach i w rekach nie miał takiej szybkosci jednak moze tez ta przerwa zrobiła swoje zwłaszcza ze jest zawodnikiem bazujacym na refleksie szybkosci timingu i przez rok przerwy mogl wypasc troche z rytmu. Pomimo tego jego przewaga w tej walce była niepodwazalna zgodnie zmoimi wczesniejszymi postami i naprawde dziwiłem sie jak tyle osób stawiało na chisore to chyba syndrom niedzielnego kibica..
 Autor komentarza: andrewsky
Data: 15-07-2012 22:52:41 
milan1899
Licze na powtorke z rozrywkie,Teraz wszystko w rekach K2...
 Autor komentarza: andrewsky
Data: 15-07-2012 22:56:46 
speed
Jak zaczelo padac,to weszlem do srodka i stanolem w kolejce po piwo,po paru minutach uslyszalem te syreny i ktos krzyknol ze sie zaczyna,biegiem wracalem na swoje miejsce:):):)
 Autor komentarza: milosz762
Data: 15-07-2012 23:08:21 
andrewsky masz racje Vitalij nie koncentruje sie w 1oo procentach an boksie!

jest spełniony nikomu nic nie muszę udowadniać!

Vitalij jest ambitny i zadziorny jak hey go zacznie prwokowac i obrażać i kpić to napewno podejmie wyzwanie!!
 
Aby móc komentować, musisz być zarejestrowanym i zalogowanym użytkownikiem serwisu.