MAYWEATHER NA DOPINGU?

Gabriel Montoya z MaxBoxing.com być może wpadł na trop największej afery ostatniej dekady. Podobno posiada on dowody na to, że Floyd Mayweather (43-0, 26 KO) został (i to aż trzykrotnie!) przyłapany na stosowaniu niedozwolonych środków dopingujących. Jeżeli doniesienia dziennikarza okażą się prawdziwe, będzie to prawdziwy wstrząs dla boksu zawodowego.

Istnieją podejrzenia, że Montoya namówił do współpracy jednego z członków Komisji Stanu Nevada, który dostarczył mu nieskazitelnych dowodów. Niewykluczone, że ścisła współpraca Golden Boy Promotions z organami takimi jak USADA i Komisja Stanu Nevada uchroniła Mayweathera przed publikacją historii wyników testów przeprowadzonych na pięściarzu. Uniknął tego również sam Oscar De La Hoya, który w 2010 roku nie zgodził się na opublikowanie swoich wyników, choć nawoływał go do tego inny dziennikarz - Thomas Hauser. Czy "Złoty Chłopiec" miał coś do ukrycia? Zapewne tak...

Wkrótce może okazać się, że Floyd Mayweather, który sam siebie nazywa twarzą boksu i jedynym w pełni czystym atletą w tym sporcie, w rzeczywistości korzystał z ochrony i bezkarnie zażywał środki dopingujące, oskarżając o ich stosowanie wszystkich wokół. Czekamy na dalszy rozwój wydarzeń...

Dodaj do:    Dodaj do Facebook.com Dodaj do Google+ Dodaj do Twitter.com Translate to English

KOMENTARZE CZYTELNIKÓW
 Autor komentarza: R031
Data: 31-05-2012 00:37:09 
Jezeli to okazało by sie prawdą to Maywather by miał u mnie mniej szacunku niż Najman ale mysle ze to jakis pismak szuka łatwego rozgłosu ;/
 Autor komentarza: Wrotny
Data: 31-05-2012 00:38:02 
Dementuje te plotki jakoż nie ma na to żadnych dowodów

Pozdrawiam
Tata Floyda - Floyd Mayweather Sernior
 Autor komentarza: WojtekMistrzu
Data: 31-05-2012 00:38:30 
Po pierwsze nie wierzę, że cokolwiek mogą mu udowodnić, po drugie w boksie zawodowym koksują wszyscy, tylko jedni bardziej, drudzy mniej rozsądnie, w każdym tego słowa znaczeniu i właśnie dlatego - po trzecie - nie zmienia to faktu, że jest najlepszym obecnie bokserem P4P.
 Autor komentarza: MrAdam
Data: 31-05-2012 00:39:30 
Gladio ferit gladio perit zasrancu!
 Autor komentarza: Whisper
Data: 31-05-2012 00:40:33 
Moim zdaniem w związku z ostatnimi wieloma aferami dotyczącymi dopingu jakiś dziennikarz szuka rozgłosu.
 Autor komentarza: Kopyto
Data: 31-05-2012 00:41:13 
Podobno Brooke jednak nie kocha Ridge`a :/
 Autor komentarza: bendarcy
Data: 31-05-2012 01:11:43 
Pieniadze ukryja wszystko, kto wiecj placi jest gora!
 Autor komentarza: tonny99
Data: 31-05-2012 01:26:58 
eheheh wychodziłoby że najciemniej pod latarnia... osobiście jestem w stanie w to nawet uwierzyć! Floyd ma 35 lat nalezy do niższych kategorii wagowych a zawsze przygotowany jest idealnie mimo diety złożonej z fastfoodów jak to można bylo widzieć na hbo Umiejetności ma nieziemskie ale jednak gdy w gre wchodzą miliony dolarów to możliwe że pewnych rzeczy nie chce się zostawić przypadkowi. No cóz zbaczymy jak sie sprawa rozwinie
 Autor komentarza: Dominic
Data: 31-05-2012 01:35:52 
Moim zdaniem nie ma co się łudzić,wszyscy coś tam biorą !
Poza tym jak się zarabia takie kosmiczne pieniądze,to stać na najlepszych specjalistów w tej dziedzinie aby to ukryć.
Zresztą proste pytanie - kto by nie wziął zarabiajać tyle floty?!
 Autor komentarza: zeitgeist
Data: 31-05-2012 01:49:48 
Moze i cos w tym jest ,kto wie dlaczego trabil o testach dla Pacmana i moze to skierowanie uwagi na Filipinczyka a samemu byc tym prawym.Zobaczymy jak to sie rozwinie ,juz jest ciekawie a co bedzie na dniach?
 Autor komentarza: William
Data: 31-05-2012 02:43:11 
nie chcę mi się w to wierzyć ,lubie floyda i uważam że jednak swoje sukcesy oraz wszystko co osiągnął to talent i cięzka praca ,jeśli jednak okaże się to prawdą to straci duzo na swoim wizerunku jako sportowca który kreuje się na tego "czystego"
 Autor komentarza: zniszcze
Data: 31-05-2012 02:53:44 
Skoro dziennikarz nie poszedł prosto z mostu, to znaczy, ze nic nie ma na Floyda, chce zrobic sobie rozglos, albo ma cos i chce kase za niepublikowanie od Mayweathera.
 Autor komentarza: William
Data: 31-05-2012 03:03:30 
zniszcze
również mozna zalożyć taką hipoteze że brało wielu bokserów o sporych wpływach jak wymieniony w tym artykule Oscar i płacili za dyskrecje pewnym organom ,pożyjemy zobaczymy co tam Pan Montoya ma na Floyda
 Autor komentarza: Krzych
Data: 31-05-2012 03:18:26 
Durny pismak szuka rozgłosu i tyle na ten temat
 Autor komentarza: rumburak
Data: 31-05-2012 06:51:27 
Jak Mayweathery oskarżają Pakłajo o doping to jest ok! na pewno coś bierze:) a jak ktoś oskarżył Floydzika to durny pismak szuka rozglosu:)!!!
 Autor komentarza: juniorc
Data: 31-05-2012 07:50:43 
Wielkie odkrycie... że bierze koksy. Na 99% je bierze, tak jak cała reszta. I to nie jest uogólnianie czy coś, ale jeżeli ktoś sądzi, że w dzisiejszym sporcie ludzie robią wszystko ciężkim treningiem... to jest śmieszny (chyba, że na poziomie amatorskim, albo już maksymalnie do jakiegoś szczebla krajowego). Zupełnią inną sprawą jest to czy akurat Floyd nie chciał zrobić trochę szumu wokół swojej osoby zanim trafi do więzienia, bo to że ktoś coś na niego ma nie uwierze, dopóki nie będzie to w 100% potwierdzone;))
 Autor komentarza: fanBOKSU90
Data: 31-05-2012 07:59:15 
Kiedys znałem trenera który mówił że zawodowe kolarstwo i zawodowy boks to dwa najbardziej zakoksowane sporty świata. Jeżeli inni biorą to wiekszsc zx Was wchodzac w tośrodowisko też zaczelibyście brac czując presje i glód sukcesu. PO za tym fakt że któś koksuje w środowisku gdzie większośc topowych rywali to robi nie oznacza nieuczciwości czy też tego że ni epracuje on ciężkona swój sukces. Myślicie że przy koksach można sie opierdalać na treningach? Bzudura na tym poziomie kazdy ma coś na sumieniu. Wiem że mamy maj , ale nie róbcie z zawodowych gladiatorów chłopców z pierwszej komuni Panowie
 Autor komentarza: MilfHunter
Data: 31-05-2012 08:00:51 
nawet jeśli to prawda to Floyd już to odpowiednio $ załatwi, że sprawa szybciutko ucichnie.
 Autor komentarza: KOSTROMA
Data: 31-05-2012 08:07:06 
Czas skończyć to polowanie na czarownice!Doping jest obecny i potrzebny.Eliminacja koksu z boksu zawodowego spowoduje obniżenie poziomu sportowego pięściarzy a co za tym idzie negatywnie odbije się na jakości toczonych pojedynków.Pięściarze zawodowi to dorośli ludzie ich celem nie jest dawanie dobrego przykładu gówniarzom ale tworzenie brutalnych ,spektakularnych widowisk i jeżeli doping ma w tym pomagać to jako kibic jestem jak najbardziej za! Spodziewam się też chociaż to tylko moje zdanie ,ze zarówno Paqman,Maywather jak i cały bokserski top jedzie na dopingu co nie zmienia faktu ,że sukces sportowy zawdzięczają głównie ciężkiej pracy i naturalnemu talentowi a "koks" jest jedynie dopełnieniem pzwalającym w pełni rozwinąć potencjał.Sytuacja w obecnej chwili pozwala na takie chore sytuacje gdy jeden "koksiarz" oskarża drugiego toż to czysta paranoja!Doping należy zalegalizować to jedyny sposób na uzdrowienie chorej sytuacji w tym sporcie.
 Autor komentarza: tomekkrakow
Data: 31-05-2012 08:42:20 
Pudzian tez mówił ze nie bierze - wszystko wypracowane na treningu:)
 Autor komentarza: KOSTROMA
Data: 31-05-2012 08:43:47 
tomekkrakow Tak to wszystko wypracował na pasie wibracyjnym z Mango!
 Autor komentarza: sliver84
Data: 31-05-2012 09:05:03 
KOSTROMA
Gdyby całkiem zalegalizowano doping sportowcy umieraliby przed 30, faszerując się kosmicznymi dawkami przeróżnego koksu. Obecnie muszą się chociaż w pewnym stopniu kontrolować.
 Autor komentarza: liscthc
Data: 31-05-2012 09:24:22 
Pomawiał Floyd razy kilka,teraz sam został pomówiony.Półki nie ma niezbitych dowodów to nie będę się w to zagłębiał.
 Autor komentarza: Deter
Data: 31-05-2012 09:47:16 
sliver84
Oczywiście, że nie - to fraza socjalistów! :) Gdyby doping był legalny, wówczas Ci co się koksują... koksowaliby się tak samo, bo już dziś robią to w stopniu maksymalnie możliwym, czyli by nie rujnować za szybko zdrowia.
Czy legalizacja wódki powoduje, że ludzie umierają przed trzydziestką? Nie - tylko głupcy.

Legalizacja koksów nie opłaca się wszystkim tym, który walczą z dopingiem. Tak samo jak rząd będzie robił wszystko by nie wprowadzić legalizacji narkotyków.
 Autor komentarza: Pyskaty
Data: 31-05-2012 11:45:08 
Nie chcę się powtarzać, napiszę tylko, że zgadzam się z użytkownikami, którzy twierdzą, że najlepsi zawodnicy stosują doping. Po prostu niemożliwym jest trenować przez tyle lat na takich obrotach i osiągać takie sukcesy bez stosowania koksów. Ci którzy wierzą w to, że tylko nieliczni koksują są po prostu naiwni.

"Autor komentarza: Deter
Data: 31-05-2012 09:47:16
Legalizacja koksów nie opłaca się wszystkim tym, który walczą z dopingiem. Tak samo jak rząd będzie robił wszystko by nie wprowadzić legalizacji narkotyków."

Otóż to.
 Autor komentarza: Pyskaty
Data: 31-05-2012 11:47:08 
wszyscy najlepsi* miało być
 Autor komentarza: coolpix
Data: 31-05-2012 12:01:42 
kiedyś zawodnicy bili się po naście lub dziesiąt rund w tempie,o którym dzisiejsi bokserzy mogą pomarzyć.były to czasy kiedy nie było nawet penicyliny.koks potrzebny dziś jest kolarzom,maratończykom(epo) obciążonym wysiłkiem przez wiele godzin ponad miarę.sterydy zwiększające masę dla normalnego boksera walczącego maks 12 rund*3minuty(36min wysiłku z przerwami) to porażka,można to wypracować bez wspomgania,a w psychice zostaje strach,że huje mnie sprawdzą.każdy normalny trener tego uczy.nie wiem o czym wy tutaj piszecie.wg mnie bokserzy koksujący to margines.
 Autor komentarza: UrbanHorn
Data: 31-05-2012 12:13:17 
@Deter - nie przesadzaj ze swym ekstremizmem...

Zwróć uwagę na to, że organizacja boksu ma charakter wybitnie kaskadowy, czyli media, promotor, sztab trenerski, zawodnik, co oznacza, że istnieje wielu interesariuszy o często rozbieżnych interesach. Jeśli do tego dodasz rozbieżności w swerze moralnej to na dramaty długo nie poczekasz. Można oczywiście podejść do tematu liberalnie, ale nie popadajmy w libertyznizm.

Co do samego dopingu i jego mechanizmów:

Ja równiez twierdzę, że doping to norma w sporcie zawodowym. Warto jednak rozwinąć myśl o jego ukrywaniu. Moim zdaniem nie ma problemu medycznego z wykrywaniem dopingu. Ukrywanie ma więc charkter "dogadywania się" z róznymi organami związanymi z dopingiem. Wcale więc nie dziwi mnie info o FMJ. A już najabardziej przekonuje mnie do niego coś, na co nie zwracacie kompletnie uwagi - na stan NEVADA. Dodajmy do tego hrabstwo Clark i jego stlocię Las Vegas. Otóż obszary te słyną z przekrętów na najwiekszą w USA skalę. W niemalże każdej dziedzinie. Floyd załatwia tam wiele rzeczy i to u podstaw czyni go mało wiarygodnym na tle Pacmana. Pacman eż pewnie nie jest czysty, ale ma z natury mniejsze możliwośći kamuflażu grzeszków niż Floyd.

Przy tej okazji polecam poczytać trylogię niejakiego Jamesa Ellroya - można się dowiedzieć wielu ciekawych rzeczy o USA a zwłaszcza o stanie Nevada i jego stolicy Las Vegas. Ciekawych i szokujacych.
 Autor komentarza: sliver84
Data: 31-05-2012 12:20:51 
"Oczywiście, że nie - to fraza socjalistów! :w)"
Czy ty wszędzie musisz wypisywać te swoje ideologiczne androny?
"Gdyby doping był legalny, wówczas Ci co się koksują... koksowaliby się tak samo, bo już dziś robią to w stopniu maksymalnie możliwym, czyli by nie rujnować za szybko zdrowia."
ROTFL, poczytaj trochę o koksie a potem się wypowiadaj.
Zagadki dla Detera: Dlaczego światowy rekord w podrzucie(266kg) osiągnął Leonid Taranienko w 1988? Nie pobite do dzisiaj od złotej ery dopingu w sporcie.
Dlaczego na olimpiadzie nie ma trójboju?
Nie zdajesz sobie sprawy jak niektóre silne środki dopingujące są łatwo wykrywalne. Gdyby wszystko to co już wymyślono było legalne dało by to zupełnie nowe możliwości. Nikt nie pieprzył by się żeby brać mniej, czy dziubdziać się żeby brać te słabo wykrywalne. Niby interesujesz się sportem a nie zdajesz sobie sprawy ile człowiek potrafi dla tego poświęcić. W pierwszej połowie XX używano „garściami” sterydów anaboliczno-androgennych, których jakość i „toksyczność” doprowadzała do niemalże zmiany płci zawodników je stosujących. Myślisz że pięściarze nie słyszeli o encefalopatii? I do dzisiaj na koksie wpadają największe nazwiska które mają kasy jak lodu a jakość nie udało im się wychujać VADY. Zresztą zobacz co ma na ten temat do powiedzenia stary koksiarz:
" - Niech mi Bolt nie opowiada, że jest wielki, a za dwa lata zostanie złapany na dopingu. Bądźmy realistami i przejrzyjmy listę ostatnich rekordzistów świata - Ben Johnson, Justin Gatlin, Tim Montgomery, Tyson Gay, Asafa Powell i Usain Bolt. Z tych sześciu sprinterów trzech zostało zdyskwalifikowanych za stosowanie niedozwolonych środków, a jeden został na rok zawieszony. To o czymś świadczy."

Carl Lewis
"Legalizacja koksów nie opłaca się wszystkim tym, który walczą z dopingiem."
Legalizacja kradzieży nie opłaca się wszystkim tym którzy z nią walczą, morał: zlikwidujmy policje bo ona ma robotę dzięki cudzym nieszczęściom.
"Tak samo jak rząd będzie robił wszystko by nie wprowadzić legalizacji narkotyków."
W Holandii jakoś się udało zalegalizować, pewnie jakiś tępy ten rząd mają.
 Autor komentarza: sliver84
Data: 31-05-2012 12:43:13 
*WADY
 Autor komentarza: MatMaister90
Data: 31-05-2012 13:07:22 
Ja jestem zdania, że nie ma ludzi nie do kupienia, jeśli dysponuje się środkami pieniężnymi, jakie posiada pan Floyd. Jednak jestem też zdania, że prawda zawsze wyjdzie na jaw, jeśli komuś zależy, żeby ją odnaleźć i nagłośnić.
Gdyby okazało się, że Mayweather wspomaga/wspomagał się dopingiem i są na to niezbite dowody, to jedyne co należy się temu facetowi, to naplucie w ten małpi pysk, a nie ponad 30 baniek za walkę.
W dodatku nie po tym jak się puszy i obnosi ze swoją zajebistością.
 Autor komentarza: sliver84
Data: 31-05-2012 13:18:29 
MatMaister90
"Ja jestem zdania, że nie ma ludzi nie do kupienia, jeśli dysponuje się środkami pieniężnymi, jakie posiada pan Floyd."
To nie takie proste, WADA jest międzynarodową organizacją dysponującą ogromnym budżetem. Oczywiście zawsze komuś uda się w danej chwili wymigać ale trzeba pamiętać że próbki są zamrażane i to co teraz jest nie do wykrycia może już takie nie być za parę lat. Dlatego jestem za pełnymi testami olimpijskimi dla pięściarzy zawodowych. Bo mimo że w sporcie na takim poziomie każdy jest na koksie to ważna jest ile i co bierze. I pod tym względem jest to obecnie w pewnym stopniu ograniczone i kontrolowane.
 Autor komentarza: os8
Data: 31-05-2012 13:25:47 
Ja też nie uważam, że to jest jakakolwiek rewelacja. Nie znam się na środkach dopingujących może tak jak silver84, natomiast znam kilku sportowców. I wszyscy zgodnie powtarzają, że "coś tam" każdy ma w organizmie. Najwięcej to słabe środki i trudno wykrywalne. I cały myk polega na inteligentnym szprycowaniu się, aby etap w którym środek zostawia ślad w organizmie nie przypadał na badanie. Wszystko. Nie sądzę, że jest wielu w pełni czystych bokserów zawodowych, jeśli w ogóle jacyś są.
 Autor komentarza: ArktycznaMalpa
Data: 31-05-2012 13:30:08 
bzdury
 Autor komentarza: Dominator83
Data: 31-05-2012 14:30:54 
BU HA HA HA...Jeżeli to co piszą jest prawdą a wszystko możliwe to Floya Mayweathera(i całą to jego przećpaną rodzinkę)powinni wsadzić do pierdla albo do zakładu dla psychicznie chorych by mogły tam przejść różne kuracje odwykowe. Jak to się mówi mieczem wojujesz od miecza giniesz.Paterson i Berto też obstawiali przy Floydzie i sami upominali się o jakieś dodatkowe testy, wiadomo jak to się dla nich skończyło.Mam nadzieję że to co piszą okaże się prawdą bo chciał bym zobaczyć upadek całego klanu Mayweatherów.
 Autor komentarza: juniorc
Data: 31-05-2012 15:42:06 
Dominator83
o sorry, dziwne masz podejście, bo można kogoś nie lubić, ale chcieć widzieć ich upadek... trochę dla mnie dziwne. W ogóle ten Twój cały post jest tak hejterski, że aż dziwny.
 Autor komentarza: UrbanHorn
Data: 31-05-2012 15:51:06 
@sliver84 - nie ma znaczenia budżet WADY albowiem kazdy system jest do obejścia. Zwłaszcza system oparty o ludzi. Nie ma też znaczenia zamrażanie próbek - Floyd zamrozi odpowiednio czyste. Trzeba więc na etapie "próbkowania" znaleźć klucz do czystości. Tym kluczem są ludzie pomiędzy sportowcem a laboratorium. Na ludzi wpływają pieniadze i presja środowisk.

Komu dziś zależy na uwaleniu Floyda?

A teraz komu zależy by "był czysty"? - jemu samemu, sztabowi i... koncernom medialnym. Kto więc ma siłę by to odkryć??? Jaką musi mieć siłę by przeważyć "obrońców układu"? W dodatku w tak brudnym sporcie jak boks.

Las Vegas - pieniądze - sława - przekręty
 Autor komentarza: sliver84
Data: 31-05-2012 16:19:25 
UrbanHorn
" nie ma znaczenia budżet WADY albowiem kazdy system jest do obejścia. "
Z drugą częścią zdania się zgadzam z pierwszą nie. Owszem każdy system można obejść ale czym bogatsza i bardziej wpływowa organizacja tym jest to trudniejsze. A przykłady topowych sportowców mających mnóstwo forsy którzy zostali złapani na dopingu (wymieniłem ich sporo, ze świata boksu każdy pamięta na pewno akcje z Holym, Molseyem czy RJJ) pokazuje że nie jest to takie proste jak dostanie zwolnienia z roboty od lekarza za kasę.
 Autor komentarza: rakowski
Data: 31-05-2012 16:23:38 
Bardzo dużo sportowców bierze doping,a na tym najwyższym poziomie prawie każdy.Jak byłoby to prawdą,to Floyd Mayweather Junior skompromitowałby się na cały świat.Tak mówił,że jest czystym bokserem i oskarżał Pacquiao,że sam brał,ale to nie dziwne.Liczą się pieniądze i przekręty.W każdym sporcie.Jak on zarabia takie pieniądze,to doping z najwyższej półki może mieć w każdej chwili.Przecież on zna ludzi z innych branż.Miedzy innymi z koszykówki,wrestlingu,futbolu amerykańskiego.Pełno jest tego.Boks to biznes i to jest w 100% prawda.
 Autor komentarza: teodorparker
Data: 31-05-2012 17:28:06 
Teraz Pacquaio ma moralne prawo domagać się testów olimpijskich przeprowadzanych z udziałem niezależnej komisji. I może trąbić o tym ile wlezie. Nosił wilk razy kilka, ponieśli i wilka. Ciekawe jest jak łatwo kogoś posądzić i cień zostaje. No a teraz przekona się o tym ten, który rzucał najwięcej oszczerstw. Wcale go nie żałuje. Nie wchodzę na razie w to ile w tym newsie jest prawdy.
 Autor komentarza: teodorparker
Data: 31-05-2012 17:30:24 
Swoją drogą, to sędziów Mayweather też ma zawsze co najmniej przychylnych. Zawsze pomagają więcej lub mniej, a jeszcze nigdy nie skrzywdzili. Raczej się to nie zdarza w boksie...
 Autor komentarza: rumburak
Data: 31-05-2012 18:05:25 
sliver84
Floyd przechodził testy przeprowadzane przez USADA a nie przez WADA!!!
przecież nawet tu był poruszany temat że Floyd chciał testów USADA bo wtedy Pacman musiał by cały obóz spędzić w USA ,a Pacquiao chciał testów WADA.
 Autor komentarza: beniaminGT
Data: 31-05-2012 20:36:36 
sliver84:

"Gdyby całkiem zalegalizowano doping sportowcy umieraliby przed 30, faszerując się kosmicznymi dawkami przeróżnego koksu. Obecnie muszą się chociaż w pewnym stopniu kontrolować."

...Aha, a gdyby zalegalizować posiadanie broni, to cały naród by się wzajemnie wystrzelał do roku maksymalnie 2015

"Legalizacja kradzieży nie opłaca się wszystkim tym którzy z nią walczą, morał: zlikwidujmy policje bo ona ma robotę dzięki cudzym nieszczęściom."

Policja nie walczy z kradzieżą. Nie oglądaj już Teleranka. Istnienie policji ( i systemu "sprawiedliwości" ) umożliwia grabież ponad pół biliona złotówek każdego roku przez państwo. Zwykli złodzieje kradną na sumę około 3 miliardów rocznie. Czyli przygniatająca część kradzieży jest w Polsce jak najbardziej legalna i możliwa tylko dzięki policji.

Co do sportu, to legalizacja dopingu byłaby krokiem w dobrym kierunku, ale dopiero odpaństwowienie sportu dałoby pożądane rezultaty. Wówczas, to dana federacja decydowałaby, czy doping jest dozwolony, zakazany i co jest dopingiem. Tam, gdzie rywalizacja byłaby dopuszczona na koksie byłaby zapewne bardziej widowiskowa i lepiej płata. Ceną za to byłoby ryzyko "przedwczesnej śmierci". Bardziej roztropni sportowcy rywalizowaliby w federacjach zakazujących dopingu - odpowiednio za mniejsze pieniądze.
 Autor komentarza: sliver84
Data: 31-05-2012 23:58:40 
beniaminGT
ojapierdole... . Gadaj z dupą to ci osra.
 
Aby móc komentować, musisz być zarejestrowanym i zalogowanym użytkownikiem serwisu.