DAWID KOSTECKI: BÓJ Z LEGENDĄ, A PÓŹNIEJ ...WIĘZIENIE

- Planowana na 30 czerwca pańska walka z Royem Jonesem juniorem wywołała ogromne zamieszanie.
Dawid Kostecki: Supersprawa! Nie ukrywam, że to było jedno z moich marzeń. Wiedziałem, że kiedyś zmierzę się z gwiazdą. Przyznam jednak, że nie liczyłem na legendę, bo Roy Jones junior to właśnie legenda. Gdy wyobrażałem sobie coś takiego, widziałem halę Madison Square Garden, jednak teraz cieszę się z pojedynku w Polsce. Fakt, że będę walczył przed swoimi kibicami, bardzo dobrze świadczy o moich promotorach. Interesuję się boksem od najmłodszych lat i zawsze to mniej doświadczony pięściarz jechał spotkać się z legendą, a tu legenda przyjeżdża do mnie. Takiego zawodnika jak Roy, znają wszyscy i walką z kimś takim wchodzi się na sportowe salony.

- Na przygotowania zostało panu sześć tygodni.
DK:  Nie ma problemu, bo trenowałem i jestem w gazie. Zdarza się, że bokserzy przyjmują taką ofertę dwa tygodnie przed wejściem do ringu, bo trudno odmówić dostając taką szansę. Ja mam wszystko, co chciałem. Zawsze powtarzałem swojemu promotorowi, że nie wejdę do ringu, jeśli nie będę na sto procent gotowy na zwycięstwo. Teraz mam czas i powinienem osiągnąć dobrą formę, nie tylko fizyczną, ale i psychiczną. Mnie wiadomość o walce z takim rywalem uskrzydla. Co ja mogę powiedzieć? Kurde, to coś wspaniałego! Od dawna słyszałem pytania od fanów: „kiedy spotkasz się z kimś naprawdę dobrym?" Walka z Royem Jonesem juniorem pokaże, na co mnie stać. Każdy wie o moich możliwościach, ale nie przeszedłem prawdziwego sprawdzianu. Jones najlepsze lata ma za sobą, lecz to ciągle Jones, bokser z wielkim bagażem doświadczeń, który był mistrzem świata w czterech kategoriach wagowych. Walki, które ostatnio przegrywał, odbywały się w kategorii junior ciężkiej, gdzie chłopaki biją bardzo mocno. Jako półciężki, a w tej wadze się zmierzymy, nie dawał sobie zrobić krzywdy. Zobaczymy, co pokaże ze mną.

- Jeśli pan wygra, usłyszy, że pokonał „emeryta". Jak pan zareaguje?
DK: Nie ma człowieka, który zadowoliłby wszystkich. Zawsze będą zwolennicy i przeciwnicy. Nie biorę tego pod uwagę, bo dla mnie liczy się zdanie tych, którzy znają się na boksie i wiedzą, ile potu trzeba wylać na treningach. Staram się nie czytać komentarzy, ale robić swoje. Wyjdę do ringu skupiony w stu procentach. Jeden cios może zdecydować o wszystkim, bo Jones ma piekielnie silne uderzenie. Potrafił nim łamać żebra. Dla mnie to żaden „dziadek", o którym można powiedzieć, że „Dawid go zniszczy". A po walce może się znaleźć ktoś szukający dziury w całym. Pamiętam opinie po występach   Darka Michalczewskiego i innych. Krytyków nie brakowało. I dobrze, bo... mamy demokrację.

- Naprawdę będzie pan gotowy psychicznie? Z wyrokiem więzienia nad głową?
DK:  Przeszedłem już trochę zawirowań w życiu. Kiedy jestem na treningach w Warszawie, nie myślę o nich, jestem wyłączony. Wiem, że ciąży na mnie wyrok, ale nie wpłynie to na walkę. Raz, z Rumunem Ilie, wypadłem słabiej, bo wtedy przed starciem ktoś – chyba specjalnie – zdekoncentrował mnie, puszczając plotkę, że zabiorą mnie z treningu i zamkną. Złośliwość się udała, bo chociaż wygrałem, boksowałem słabiej. Wtedy sobie powiedziałem, że muszę się skupić na swoim zadaniu w ringu. Potrafię to zrobić. Walka z Jonesem jest dla mnie podwójnym bodźcem, a mój sukces stanie się porażką tych, którzy mi źle życzą.

- Jaki jest pana status prawny? Wie pan już, kiedy ma się stawić w więzieniu?
DK: Pozostały jeszcze opcje, żeby było dobrze i mam nadzieję, że tak się stanie. Nie chcę teraz więcej mówić, bo po co strzelać sobie samobója? Czekam na uzasadnienie wyroku. Powtarzam zawsze, że ludzie miewają większe problemy. Ja dam sobie radę. Teraz najważniejsza jest walka z Royem Jonesem juniorem.

- Od razu staje mi przed oczami obrazek z Łodzi, kiedy aresztowano Artura Szpilkę tuż przed walką z Wojciechem Bartnikiem. Możemy mieć pewność, że takie sceny się nie powtórzą?
DK: Pewny jestem tylko tego, że dożyję do śmierci.

Rozmawiał: Kamil Wolnicki, Przegląd Sportowy

 

Dodaj do:    Dodaj do Facebook.com Dodaj do Google+ Dodaj do Twitter.com Translate to English

KOMENTARZE CZYTELNIKÓW
 Autor komentarza: Tomcur
Data: 23-05-2012 08:16:52 
Nie podoba mi się odpowiedź na trzecie pytanie. Każdy trochę siedzący w temacie wie, że Roy Jones to mający problemy neurologiczne bokser, który swoje najlepsze czasy ma już dawno za sobą. "Nie biorę tego pod uwagę, bo dla mnie liczy się zdanie tych, którzy znają się na boksie" - no i każdy człowiek znający się na boksie powie to samo.
 Autor komentarza: Tomcur
Data: 23-05-2012 08:18:02 
Kiedyś były rewelacje o walce Najmana z Bowe, załóżmy, że Najmanowi udała się ta sztuka i co by było? "Pokonałem legendę, która przecież wygrała z Holyfieldem"
 Autor komentarza: rumburak
Data: 23-05-2012 08:39:41 
nie na temat ,ale ciekawe obóz Chambersa chce testów olimpijskich! ciekawe czy Adamek się zgodzi?
 Autor komentarza: SanislawKicinski
Data: 23-05-2012 09:10:44 
Mam nadzieję, że uzasadnienie wyroku przyjdzie szybciej niż się spodziewają prawnicy Cygana i 30 czerwca będzie za kratami.
 Autor komentarza: JeamBeam
Data: 23-05-2012 09:22:34 
To dopiero walka stulecia. Albo nawet tysiąclecia. ! Rozmieniona
już nie na drobne, ale na drobne drobnych legenda dążąca do samodestrukcji kontra polski "czempion" wiosek i okolic, kryminalista z wyrokiem na karku.

Zaiste, cieszę się. Kiedyś będę mógł mówić, że żyłem w czasach walk takich wojowników, którzy skrzyżowali ze sobą rękawice.
 Autor komentarza: tomi500
Data: 23-05-2012 09:26:03 
Jeszcze jest mozliwosc odroczenia wykonania kary.Najpierw czeka na uzasadnienie co trwa około miesiaca,a puzniej składa wniosek o odroczenie odsiadki i ma kolejny miesiac jak nie dwa.Więc Dawid w najgorszym wypadku ma przynajmniej 3 miesiące.
 Autor komentarza: Clevland
Data: 23-05-2012 09:26:37 
Skandal !

Przestępca dostaje taką nagrodę !

Może sprawiedliwość zatryumfuje i do tej walki będą musieli wystawić zastępstwo np. Kołodzieja !
 Autor komentarza: tomi500
Data: 23-05-2012 09:32:22 
a pewni kare odroczą w miedzy czasie pujdzie odwolanie do sądu najwyzszego znajda sie niescislosci i sąd nakarze rozpoczac proces od nowa co potrwa kolejne półtora roku.dostanie 2 lata w zawieszeniu na finał.Czego mu życze,ale nie chce żeby pokonał Roya.
 Autor komentarza: zeitgeist
Data: 23-05-2012 09:45:08 
Nie jestem zwolennikiem tej walki ,nie jestem tez z tych ktorzy mu rzycza kryminalu i mam nadzieje ze wyrok mu zawiesza ,natomiast nie podoba mi sie to ze Kostecki przez tyle lat obijal kelnerow i teraz bedzie walczyl z cieniem Roya.Napewno nie bede mu kibicowal w tym starciu ,gdyby walczyl z kims z pierwszej 10 trzymal bym za niego kciuki
 Autor komentarza: lezak5
Data: 23-05-2012 10:34:32 
ze taki pajac dosteje taka szanse ja je.....
 Autor komentarza: zniszcze
Data: 23-05-2012 10:49:20 
Frajer z tego Kosteckiego, pojechałby na walke do USA i tam został, ale woli w pudle siedziec, nic nie kminił, a wiedzial jak sie skonczy sprawa w sadzie...
 Autor komentarza: BYKZBRONXU2011
Data: 23-05-2012 11:16:30 
Pewnie liczy ze Ferenc znowu sie za nim wstawi hahaaa
 Autor komentarza: mocuch
Data: 23-05-2012 11:57:07 
Ja nie rozumiem tego powszechnego oburzenia jakie wywołuje ta walka. Ja tu widzę kapitalną robotę promotorską jaką odwalił Wasilewski ściągając Roya do Polski i zupełnie niesprawiedliwy jest ten ogólny pojazd po nim i Kosteckim. Jeszcze nie dawno głośno było o potencjalnym pojedynku Roya z Włodarczykiem i ta wiadomość nie spotkała się z tak ogromną krytyką a wielu wskazywało nawet Roya w roli faworyta.
 Autor komentarza: Clevland
Data: 23-05-2012 12:04:14 
@ mocuch

Przestępca dostaje nagrodę ?

Stręczycielstwo-pieniądze na cudzej krzywdzie !
Ile kobiet jest porywanych do domów publicznych !

Zwykły kowalski już by poszedł siedzieć.
 Autor komentarza: Clevland
Data: 23-05-2012 12:08:56 
Sprawiedliwość powinna zatryumfować.

Wasilewski udowodnił że jest bardzo dobrym promotorem.

Tyle że Kostecki nie raz go zawiódł- zamiast trenować zajmował się:

"W lutym 2007 został zatrzymany w Warszawie przez Centralne Biuro Śledcze i aresztowany na 3 miesiące. Jego sprawę prowadziła najpierw kielecka, a następnie rzeszowska prokuratura. Opuścił areszt za poręczeniem majątkowym w wysokości 60 tys. zł, zaś dodatkowo poręczenie osobiste złożył za niego także prezydent Rzeszowa, Tadeusz Ferenc[8].

31 października 2011 roku Sąd Okręgowy w Rzeszowie skazał Dawida Kosteckiego na 2,5 roku pozbawienia wolności za założenie i współkierowanie grupą przestępczą czerpiącą korzyści z nierządu[9]. W latach 2003-2007 grupa prowadziła trzy agencje towarzyskie: dwie w Rzeszowie (Velvet i Venus) oraz jedną w Lutoryżu (Przystanek Alaska). Śledczy oskarżali go także o handel amfetaminą o wartości rynkowej ponad 16 tys. zł, jednak sąd uniewinnił go od tego zarzutu. Wyrok nie był prawomocny[10], a bokser zapowiedział apelację. 10 maja 2012 Sąd Apelacyjny w Rzeszowie podtrzymał wyrok skazujący 2,5 roku bezwzględnego więzienia[11]."

http://pl.wikipedia.org/wiki/Dawid_Kostecki
 Autor komentarza: mocuch
Data: 23-05-2012 12:14:16 
Autor komentarza: Clevland
Data: 23-05-2012 12:04:14
@ mocuch

Przestępca dostaje nagrodę ?

Stręczycielstwo-pieniądze na cudzej krzywdzie !
Ile kobiet jest porywanych do domów publicznych !

Zwykły kowalski już by poszedł siedzieć.

Wiesz, generalnie mało mnie obchodzi czy jest on przestępcą ale szanuję go jako pięściarza. Po to facet wylewa na sali treningowej siódme poty aby walczyć z najlepszymi a walka z Roye4m jest spełnieniem marzeń nie jednego boksera i ja się osobiście cieszę, że do tej walki dojdzie i do tego w Polsce. I oczywiście całym sercem jestem za Kosteckim. Jaki by nie był w przeszłości i prywatnym życiu to jednak umiejętności bokserskie posiada ponad przeciętne a i charakter ma wojownika. Ja osobiście, życzyłbym sobie aby po ewentualnej wygranej uderzył w czołówkę LHW i strasznie ubolewam nad tym, że wisi nad nim perspektywa ponad dwuletniej odsiadki.
 Autor komentarza: Sajgonski
Data: 23-05-2012 12:29:07 
Clevland

"Stręczycielstwo-pieniądze na cudzej krzywdzie !
Ile kobiet jest porywanych do domów publicznych !"

Krew mnie zalała...

Co Ty za pierdoliny opowiadasz? Masz jakieś pojęcie na temat prostytucji w Polsce? Masz w ogóle pojęcie w tej materii? Nie? Tak też myślałem.

Gdzie mają być porywane te kobiety?
Pamiętaj że jesteśmy w strefie schengen, czyli obowiązuje swobodny przepływ pracowników. Chciałbym przypomnieć że u naszych najbliższych, zachodnich sąsiadów tj. w Niemczech prostytucja jest jak najbardziej legalna. Sam osobiście znam kilka dziewczyn które pracują w agencji pod Berlinem i absolutnie nie narzekają, nikt ich nie zmuszał, przeciwnie. Dostają normalna umowę o pracę. Po za tym nie wiem czy pamiętasz ale jeszcze nie tak dawno miały miejsce masowe protesty we Włoszech dotyczące deregulacji przepisów odnośnie prostytucji. Zorientuj się co się dzieje w Holandii.
Spójrz czasem trochę dalej niż za nasz katolicki ciemnogród, a zobaczysz że reszta europy nie ma z tym problemu i jakoś nikt się nie skarży.
 Autor komentarza: menes74
Data: 23-05-2012 12:35:34 
mocuch

Ubolewać można nad dziećmi z rakiem w hospicjum a nie nad odsiadką Kosteckiego. Gościu zrobił coś niezgodnego z prawem, w związku z czym trzeba liczyć się z konsekwncjami.
 Autor komentarza: SanislawKicinski
Data: 23-05-2012 12:38:22 
Sajgonski

Tak tak Kostecki jest niewinny, to wszystko to pomówienia. Tak na marginesie to że twoje znajome są legalnie zatrudnione nie wyklucza zmuszania w Polsce do prostytucji przez Cygana i jego bandę.
 Autor komentarza: BYKZBRONXU2011
Data: 23-05-2012 13:00:39 
Sajgonski masz znajome wsrod prostytutek ,,Ladny syf
 Autor komentarza: zeitgeist
Data: 23-05-2012 13:01:42 
nie twierdze ze Kostecki jest swiety ,ale tez nie widze tego jak Cygan jezdzi czarna wolga i porywa dziewczyny by pracowaly w burdelu
 Autor komentarza: zeitgeist
Data: 23-05-2012 13:07:25 
byk
Prostytucja ma wiele odmian ,wiadomo cpunki ktore sie sprzedaja to syf
ale tez jest wiele kobiet ktore maja kilku sponsorow ,studentki tez ,a to przyszla inteligencja
 Autor komentarza: Deter
Data: 23-05-2012 13:16:49 
Sajgonski
Trochę mnie rozbawiłeś :)
"Masz w ogóle pojęcie w tej materii? Nie? Tak też myślałem". Najpierw zadajesz pytanie, potem sam sobie odpowiadasz w czyimś imieniu... i piszesz, że tak właśnie myślałeś - bomba :)
 Autor komentarza: zeitgeist
Data: 23-05-2012 13:18:44 
Kazda kobieta ktora czerpie korzysci ze swojej dupy powinna byc nazywana prostytuka,to podobnie jak ktos jest bogaty i jest swirem wtedy nazywany jest frikiem natomiast ozwyklym czlowieku mowi sie wariat.
Cygan pujdzie pewnie pujdzie siedziec a taki Polanski nie gdzie ich przewinienia sa z innej polki
 Autor komentarza: Deter
Data: 23-05-2012 13:24:00 
To jest upadek cywilizacji, że jakakolwiek praca może być nielegalna. To jest upadłość moralna, by człowiekowi zakazać pracować.
 Autor komentarza: SprytnyDeni
Data: 23-05-2012 13:25:56 
„kiedy spotkasz się z kimś naprawdę dobrym?"
Na pewno nie teraz Cygan bo Roy nie jest już dobry. Jego sportowe walki jako gwiazdy skończyły się na walkach z Tarverem.
Pójdziesz do ciupy a po 2,5 roku zanim odbudujesz swoją karierę trzeba będzie ją kończyć ze względu na wiek.
Cygan już nic w boksie nie osiągnie. Wszystko przez to, że był kryminalistą i bał/boi się prawdziwych rywali.

Kibicuję Royowi w tej walce.
 Autor komentarza: mocuch
Data: 23-05-2012 14:14:40 
Autor komentarza: menes74
Data: 23-05-2012 12:35:34
mocuch

Ubolewać można nad dziećmi z rakiem w hospicjum a nie nad odsiadką Kosteckiego. Gościu zrobił coś niezgodnego z prawem, w związku z czym trzeba liczyć się z konsekwncjami.

Źle mnie zrozumiałeś, nie jest mi żal Kosteckiego, że idzie do paki, nabroił i ponosi konsekwencje, zgadzam się z tym i w żaden sposób go nie bronię. Porostu szkoda mi, że stracimy takiego utalentowanego pięściarza. Bo talentu Kosteckiemu odmówić nie można.
 Autor komentarza: Clevland
Data: 23-05-2012 14:55:47 
@Sajgonski

Jesteś znawcą tematu....

O porywanych Polkach zapewne nie słyszałeś.
O długach, które muszą w wiadomy sposób odpracować też nie.
Szantaże że dowie się rodzina i znajomi to bajki.

Grupa przestępcza czyli mafia to dobrzy ludzie którzy zatrudniają tylko chętne kobiety.

Te które samodzielnie chcą pracować dla ich własnego dobra biorą pod własne skrzydła....

To że ze wschodu ściągają Ukrainki, Rosjanki i siłą zmuszają to pewnie nie słyszałeś.

Uważasz że one same się zgłosiły...

Żenada.

Gloryfikacja takiego elementu to potwarz dla społeczeństwa.

Uważam że miejsce takich ludzi jest w więzieniu !
Ciekawe jaki wyrok dostałby nieznany sutener czy mafioza.


Roy Jones Jr. mógłby walczyć np. z Kołodziejem czy np. z Grzegorzem Proksą- umowny limit to nie problem.

A tak laurka dla przestępcy.
 Autor komentarza: Mario1977
Data: 23-05-2012 18:29:52 
Zgadzam się z przedmówcą. Każdy z nas za takie coś już by leżał pod celą. Kostecki ściemnia, odwołuje się, bo ma trochę kasy (czytaj. ma Wasyl) a do tego da mu i nie tylko jemu jeszcze trochę zarobić na tej walce, bo gros takich jak tu kilku będzie niebywale podniecona, że kryminalista będzie "walczył" a raczej obijał dziadka Roya, który wychodzi do ringu już tylko za parę dolarów. Z tym, że może się okazać, że kiedyś zostanie tak zbity że z ringu zostanie zniesiony przez firmę pogrzebową (oby nie) Cygan i Wasyl robią szum jakby to był Chad Dawson.

Reasumując. Takich jak Cygan ot tak po prostu się nie wsadza od razu i to jest złe.
 Autor komentarza: sektorb
Data: 27-05-2012 14:09:58 
Po pierwsze witam wszystkich użytkowników bokser.org, to mój pierwszy komentarz. Siedzę na tym portalu od dawna i często czytam komentarze ze względu na to, że można się z nich również dowiedzieć ciekawych rzeczy. Nie mogę natomiast ścierpieć tego jak wielu z Was, szczególnie w tej sprawie myśli stereotypami. Jeżeli ktoś mówi o kimś czy wszczyna sprawę w sądzie, że ten jest sutenerem nie oznacza wcale, że tak jest. Jak możecie w ogóle pisać takie rzeczy, że jego miejsce jest w więzieniu?! Od takich decyzji jest sąd, który nie zawsze bywa obiektywny (w obie strony) poza tym wiecie chyba jak (nie)działa polski system prawny. Sam znam bardzo wiele przypadków gdy ludzie z mojego otoczenia zostali oskarżani o to czego nie zrobili. Niektórzy nawet siedzą w więzieniu. Nie ich wina, że znaleźli się w niewłaściwym miejscu w niewłaściwym czasie lub, że ich znajomy akurat został uznany za przestępce. Jeżeli nie widzieliście na własnego oczy tego o co jest oskarżany Kostecki to jesteście zmanipulowanymi idiotami i chamami nazywając go od razu przestępcą. Z gazet życia się nie nauczycie a prawdy nie dowiecie. Od orzekania jest sąd. Jeżeli chodzi o prostytucję to w obecnych czasach większość prostytutek "pracę" podjęło z własnej woli i nikt ich nie porywał, nie te czasy.
 
Aby móc komentować, musisz być zarejestrowanym i zalogowanym użytkownikiem serwisu.