GALERIA: WAŻENIE MASTERNAK - ROMERO
Paweł Wojnowski, Materiał własny
2012-03-30
Podczas jutrzejszej gali w Kilonii Mateusz Masternak (25-0, 19 KO) w swoim drugim pojedynku dla grupy Sauerland Event, zakontraktowanym na 10 rund, skrzyżuje rękawice z Felipe Romero (15-4-1, 10 KO). Podczas dzisiejszego ważenia zarówno 24-letni Polak, jak i starszy o trzy lata Meksykanin zmieścili się w limicie wagi cruiser. W hotelu "Maritim", gdzie odbywała się ceremonia, 24-letni wrocławianin spotkał się z mistrzem świata federacji WBO w wadze junior ciężkiej Marco Huckiem (34-2, 25 KO), z którym sparował w styczniu w Berlinie.
Czekam na newsa z wypowiedzi Byrda na temat walki Adamek-Haye. Byłaby ciekawa dyskusja na wieczór:)"
Nie wiem czy mowimy o tym samym wywiadzie Chrisa Byrda dla ESPN z grudnia roku ubieglego, w ktorym powiedzial:
"I believe Haye is too young and too quick for Adamek. Potential match-up could end up by KO; however Adamek has chance to outpoint Haye and win 12 decission..."
"Wierze iz Haye jest zbyt mlody i szybki dla Adamka. Potencjalna walka moglaby sie skonczyc nokautem, aczkolwiek Adamek ma szanse na zwyciestwo punktowe..."
Jest to dosc stary news, a jezeli Byrd powiedzial cos w miedzyczasie, to nie znam takiej wypowiedzi. Gdzie to widziales? ESB, boxingscene, maxboxing, ringtv, ESPN News???
"Agilera" pare razy go pacnął a David jest szybszy z deka.
Adamek i ta jego lewa reka,Haye by mógł to boleśnie wykorzystać..
"Agilera" pare razy go pacnął a David jest szybszy z deka."
Najbardziej atrakcyjna walka w wadze ciezkiej w chwili obecnej. Gwarantowane emocje i gdyby nawet odbyla sie w Londynie, z pewnoscia bym polecial na nia...Wynik juz pomijam, gdyz moze isc w obie strony, z tym ze sadze iz Adamek ma rowniez szanse na nokaut, a nie tylko zwyciestwo punktowe. Haye prawdopodobnie musialby znokautowac Gorala by wygrac. Davida brak aktywnosci i niewielka liczba ciosow w kazdej rundzie, nie dalaby sedziom podstaw do dania zwyciestwa Anglikowi.
Reasumujac, bez wzgledu na wynik, pojedynek - marzenie...
Jeden z krajowych portali podaje że Byrd powiedział iż Haye znokautowałby i zdominował Adamka i że to brytyjczyk jest nr 3 wagi ciężkiej..."
Z jakiego zrodla ten "krajowy portal" sciagnal ten wywiad? Dosc duzo czytam i slucham, ale tych slow Byrda nie znam...
Byrd twierdzi że Haye pozamiatałby Adamkiem i Povetkinem..."
Nie sadze, ze to sa slowa Chrisa Byrda. On zawsze byl znany ze swoich wywazonych wypowiedzi, wiec takie slowa jak "pozamiatalby" czy "zdominowal" w przypadku rozmowy o czolowych piesciarzach w dywizji, nie bardzo mi pasuja do charakteru Chrisa...
Mysle, ze cos tutaj z ta informacja jest mie tak, delikatnie mowiac...
Portal Wasyla
Cop- a no marzenie marzenie... ale jak szansa na odbycie się tego pojedynku.. HBO musiałoby chyba cudu dokonac żeby Hayea namówic "
Adamek nie jest zadna gwiazda HBO, ani nie jest nia Haye. Oczywiscie taka walka bylaby z pewnoscia zakupiona przez ta stacje, bez wzgledu gdzie by sie odbyla a przypuszczam iz byloby to UK...
Mysle, ze Haye odczeka na odejscie Vitaliya i bedzie chcial walczyc o zwakowany pas. Czy nastapi to w tym roku? Watpie, ale Anglik jest jeszcze mlody i ma czas. Adamek go nie ma i tutaj jest juz problem. Pomijajc to, bylaby to rewelacyjna potyczka. No doubt.
Wyważone wypowiedzi Byrda???? Po walce z Golotą twierdził że "lałem go strasznie" , a faktycznie dostał naciągany remis.
cop
Wyważone wypowiedzi Byrda???? Po walce z Golotą twierdził że "lałem go strasznie" , a faktycznie dostał naciągany remis. "
Sadze, ze czytasz zle tlumaczenia, badz bardzo naciagane fragmenty wywiadow. Pamietam doskonale wywiad Byrda po walce z Golota, na ktorej zreszta bylem, ale nie pamietam by tak wlasnie powiedzial. Nie znam rowniez zadnego innego wywiadu, by tak sie o tamtym pojedynku wypowiedzial. Dodam, ze moim zdaniem Golota wowczas wygral i to dosc wyraznie.
Polecam obejrzenie.
Nie będę wnikał w tajniki tłumaczenia ale kojarzę wywiad z Byrdem jeszcze w ringu.
Ale oczywiście ma wieksze szanse z powodu silnej na tle Haye psychiki, niż z Władkiem. A najmniej bym sie o niego bał z Povietnkinem - Szasza jednak nie ma piorunujacego uderzenia, nie jest też zabójczo szybki, nie trzyma poziomu. Haye - nie radzę.
Nie iwem czemu tego wcześneij nie oglądałem, ale to jest genialne:)
Moim zdaniem Haye ma wszystko to, co Adamek, plus jebnięcie."
Mysle rowniez, ze odpornosc na ciosy haye jest rowniez bardzo watpliwa. Dlatego nie zobaczysz go w jakichkolwiek agresywnych akcjach, gdzie w czasie wymiany moglby cos oberwac. Sadze, ze Goral jest znacznie wiekszym twardzielem. Oczywiscie nie znaczy to, ze Haye nie ma szans na jego znokautowanie. Bez wzgledu na nasze typy, chyba wszyscy chcieliby taki wlasnie pojedynek zobaczyc, a gdyby odbyl sie o zwakowany WBC tytul, bylaby to nie lada gratka dla sympatykow ekscytujacych wydarzen... Obaj piesciarze maja styl i zdolnosci by stworzyc niesamowite widowisko. Oczywiscie pozostaje jeszcze kwestia konferencji prasowych, Face Off with Max Kellerman etc... Mysle, ze wszytko krecic by sie musialo dookola Haye...lol...
Data: 30-03-2012 22:18:57
ale musi miec przykre zycie ten masternak cale zycie na sali zero rozrywek
Chyba ktoś tu konkuruje z brianoconner o bycie numerem 1 w wiadomym rankingu ;)
A co do walki Haye vs Adamek to jako zwycięzcę widzę Anglika. Zresztą nie wiem jakie mogą być szanse na to by ta walka się odbyła - czy decyzja o emeryturze Haye'a jest ostateczna (ewentualnie walka z Witalijem). Są w historii przykłady sportowców, którzy na emeryturę przechodzili kilka razy ;)
Racja, Haye jest trochę jak pancernik HOOD - zbudowany by dawać, a nie brać. Tylko własnie Tomek nie na salwy burtowej jak Bismarck i to mogłoby ośmielić Haye. No i niestey dla Tomka była by to walka o wszystko - przegrana oznaczałaby kolejne odbudowywanie się przez wiele miesiecy, na co Tomek nie ma juz czasu. A Haye to celebryta, któremu przegrana za wiele nie zaszkodzi. Natomiast sama konfiguracja niezwykła: biały vs. nie biały, wybuchowy vs. spokojny, katolik vs. lanser, męzny vs. przebiegły, grubiański vs. lalowaty, nieustepliwy vs. błyskotliwy - mozna wyliczać bez końca, dzieli ich niemal wszystko, a taka walka musi budzic wiele emocji. Poza tym ktos musi pomścić Bonina, któremu "głowa odbijala się od pleców" po lewych prostych Haye.
Adamek jest szybki w ciężkiej. Problem w tym, że Haye jest jeszcze szybszy.
Masz rację, ale siła ciosu Haye tam także byla wieksza niz Adamka. Pamietam jak odskakiwała głowa Bonina kiedy Haye ledwo wystawił jedną nogę z cruiser. No i chyba Haye był jeszcze szybszy, taki wybuchowy. Ładował 2-3 proste technicznie ciosy, ale z takim szarpnieciem, że hej. Zgadzam sie, że w każdym razie kluczem do sukcesu Tomka byłaby psychika.
Na Arreolę ta szybkość wystarczyła. Uważasz, że Adamek nie ma szans lub jego szansę są mocno ograniczone np. z Chambersem czy Powietkinem?
Acha.
Piszesz ,że na Arreole był wystarczająco szybki i jest to prawda ale pamiętaj ,że Meksykanin jest bardzo sztywny i łatwy do punktowania a Haye to zdecydowanie inna bajka gość jest świetny w obronie.
Też widzę tu znacznie wieksze mozliwości - Huck bazuje na naturalnej sile i szybkości, ale jest do ogrania przy przyzwoitej szybkości Adamka. Tylko Tomek musiałby się pilnować, choć jak wiadomo szczęke ma mocną.
Cop ma racje Byrd używa wyważonych opini tyle ze wyważone opinia w przypadku walki haye vs Adamek jest niestety taka ze pare rd demolki i max 4-5 rd ciężkie KO na góralu
Moim zdaniem Haye to egocentryk i narcyz, nie lubi jak go biją i oddaje ze złości. Tacy zazwyczaj łamią się pod dużą presją. Czy jest na to dowód z ringu? Chyba nie ma, takie przeczucie.
Wydaje mi się, że kiedyś Powietkin był lepszy albo sprawiał wrażenie, że będzie z niego coś więcej niż obecnie.
Ostatnio pisałem, że ewentualna walka z Chambersem będzie dla Tomka ciężka i zacięta, ale myślę, że ma spore szanse na zwycięstwo. Nie wiemy co prawda w jakiej formie jest teraz Eddie. Od porażki z Władimirem stoczył tylko jedną walkę. Teraz miał wracać, ale nic z tego nie wyszło.
Nie porównuję w żadnym przypadku Arreoli i Haye'a! Haye dysponuje znakomitą szybkością i refleksem (lepszymi od Polaka).
Co do przyjmowania, to nie wiem jak zaklasyfikować cios Mormecka, ale parę razy go trafił i nie wiele to dało.
myyyk
"Tacy zazwyczaj łamią się pod dużą presją. Czy jest na to dowód z ringu? Chyba nie ma, takie przeczucie. "
Chyba kompletnie Cię zawiodło przeczucie ;) Fakty ringowe mówią co innego. Haye nie usztywnił się w walce z najmocniej bijącym zawodnikiem wagi ciężkiej. W cruiser pomimo, że był na skraju KO potrafił przezwyciężyć kryzys i samemu wygrać przed czasem. Jak dla mnie to są dowody bardzo mocnej psychiki.
Data: 30-03-2012 23:20:08
jowisz881 skoro już jesteśmy przy Arreoli to myślę ,że byłby on świetnym testem prawdziwych umiejętności Haye.Taką walkę bardzo chętnie obejrzę.
Odpowiem jednym ze swoich poprzednich komentarzy ;)
"czy decyzja o emeryturze Haye'a jest ostateczna (ewentualnie walka z Witalijem). Są w historii przykłady sportowców, którzy na emeryturę przechodzili kilka razy ;) "
W ewentualnej walce stawiam na Haye'a. Jak dla mnie to nr 3 w HW. Potem mam problem kogo umiejscowić na kolejnej pozycji...
niech się "pipka" sprawdzi z prawdziwym brutalem? Mysle, że było by podobnie jak z Boninem, tylko z 5-6 rund. Arreola nie ma dynamiki jak David Tua, jego głownym atutem sa tysiące meksykanskich kibicow.
Uważam ze Anglik jest szybszy,ma lepszy refleks,balans tułowia nie przyjmuje tyle na głowę,jego ręce są dużo szybsze od Adamka i cios nie porównywalny do ciosu Górala który w HW jest słabiutki.Heye z swoja petardą w łapie wygrałby przez KO.
juz napisałem, ze masz racje, ale KOSTROMA co do Adamka tez. Na psychike jest remis, na szybkość i siłę ciosu niestety nie, ale to tylko pogarsza sprawę: ewentualna walka mogłaby byc dla Adamka bardzo wyniszczająca. Nie darzę go wielka sympatią, ale raczej bym nie chciał, żeby odchodził złomotany jak pies (choc tak odesłał na emeryture Andrzeja, ale to nie powod żeby pomnażać nieszczęścia). Zdrowie jest bezcenne. Wracamy jednak do pytania "ktorędy po pas?" Moim zdaniem najkrócej przez Saszę.
To jak Roger zjebal Gorala przebija tylko to jak Atlas zjebal Powietkina , ale to chyba marne pocieszenie
Byłem zajęty pisaniem nowego komenta, więc nie widziałem, że już umieściłeś odpowiedź ;)
Co do walki Adamek vs Gołota to dajmy temu spokój. Wiem, że wielu nie może znieść, że Andrew dostał TKO, ale prawda jest taka, że obaj panowie chcieli tej walki a raczej forsy jaką dostali (mówione było o 300 k$ - co najmniej).
Zgadzam się z tym co napisałeś jeśli chodzi o pas Saszy. Wiem, że jeśli Adamek by zdobył ten pas to dużo osób by mówiło, że to pasek od spodni, pas wicemistrza itp., ale jest to pas mistrzowski czy to się komuś podoba czy nie. No i przeciwnik jest do ogrania. Pasy Władymira są nie do ruszenia przez Adamka.
Jeden z krajowych portali podaje że Byrd powiedział iż Haye znokautowałby i zdominował Adamka i że to brytyjczyk jest nr 3 wagi ciężkiej..."
Jeszcze raz zadam to samo pytanie: z jakiego zrodla ten "krajowy portal" sciagnal cytowany wywiad? Dosc duzo czytam i slucham, ale tych slow Byrda nie znam...
Anyone knows???
pokazal swietny timing i refleks, nie bal sie ciosów Kliczki,
Adamka szanse w takiej walce to 30 do 70
Co wy z tym ze haye nie potrafi przyjąć ? Jeśli potrafił przyjąć i nie paść po ciosach włada to będzie sie bal zaatakować Adamka??? "
Jezeli nogladales uwaznie walke Wladimir-Haye, z pewnoscia zauwazyles, ze zaden z nich nie chcial ryzykowac niz musial. Wladimir na luzie wypunktowal Davida, tak jak to zrobil z Ibragimovem czy wieloma innymi. Haye nie podjal absolutnie zadnego ryzyka a te kilka ciosow, ktore przyjal byly zwyczajnie niezbyt grozne i nie poparte pelna sila, gdyz Klitschko byl rowniez najwyrazniej pod wrazeniem iz legenda mocnego ciosu Anglika moze okazac sie prawdziwa.
Coi u Davida podobalo mi sie w tej walce, to znakomite zdolnosci defensywne, mobilnoisc ringowa i wrecz zadziwiajaca elastycznosc. Nie chce powiedziec, ze uciekal dookola calego ringu, a raczej umiejetnie wykorzystal fakt, ze byl w tamtym pojedynku mniejszym, szybszym i bardziej zwinnym piesciarzem. Nietety w taki sposob nie wygrywa sie walk ani fanow...
Dziękuję Wam za dzisiejszą dyskusję.
Dobranoc wszystkim ;)
Cop wyżej bylo pisane.. na ringpolska chyba to dzisiaj czytalem... czy to wiarygodne źródło?? nie wiem bywam tylko tutaj."
Ja czytalem informacje, ze jakis inny polski portal to zamiescil, ale moim pytaniem jest, z jakiego zrodla oni to tlumnaczyli, gdyz najwyrazniej ktos popelnil blad.
Ponizej ten sam fragment wywiadu w jezyku angielskim i tlumaczenie:
"I believe Haye is too young and too quick for Adamek. Potential match-up could end up by KO; however Adamek has chance to outpoint Haye and win 12 decission..."
"Wierze iz Haye jest zbyt mlody i szybki dla Adamka. Potencjalna walka moglaby sie skonczyc nokautem, aczkolwiek Adamek ma szanse na zwyciestwo punktowe..."
Jest to dosc stary news z ESPN.com, a jezeli Byrd powiedzial cos w miedzyczasie, to nie znam takiej wypowiedzi.
jowisz881 dla mnie taki pas byłby bardzo wartościowym osiągnięciem dla Górala taką wisienką na torcie jego kariery zawodowej i potwierdzającym jego wysoką klasę w Hw.Biorąc pod uwagę skromne warunki fizyczne byłby to naprawdę spory sukces i Adamek byłby w moich oczach bokserem spełnionym jeżeli chodzi o całokształt jak i tą ostatnią część jego kariery.Ostatecznie trudno wymagać ,żeby demolował Kliczków."
Bardzo rozsadnie napisany komentarz. Jak dla mnie, Adamek osiagnal wszytko co mogl a to, ze wciaz wyznacza sobie nowe cele jest tylko oznaka jego silnego charakteru i dazenia do osiagniecia coraz wiekszych sukcesow. Gdyby main Events udalo sie doprowadzic do walki Povetkin-Adamek, mielibyscie piesciarza, ktory na stale zapisalby sie w historii boksu zawodowego.
...zmęczony już jestem od 6na nogach więc sorki jak jakąś gawe strzele..."
Nie wstawaj tak wczesnie - to grzech...lol...
Gafy popelniamy wszyscy, wiec tez nie ma sie czym przejmowac. Co do cytatu, to mam wrazenie, iz czasami ci co tlumacza, chca zmieniac fakty, ale o juz dla was do wychwycenia.
Ni ma co trza iść spać bo już nie kontaktuje pomału..
cop gdyby Adamek pokonał Rosjanina i odebrał mu ten pas znikneło by wrażenie ,że jego kariera w hw to marnowanie czasu i potencjału..."
Dlaczego ktokolwiek mialby uwazac, ze Adamek marnuje swoj czas w HW???
Zwyciestwo nad owczesnym numerem 3 w dywizji, walka o mistrzostwo swiata wagi ciezkiej, na dodatek w Polsce... No coz, zyczylbym takiego marnowania swoich mozliwosci innym piesciarzom zawodowym.
Kostroma ma chyba na mysli to, że Adamek ma umiejetności i mentalność wystarczajace, żeby zdominowac kategorię do ktorej pasuje fizycznie. Po przejsciu Haye do HW taka szansa była w cruiser, ale Tomasz także poszedł w górę, uznajac że lepiej siedzieć na taborecie w jadalni, niz na tronie w holu. Finansowo pewnie miał racje, ale teraz musimy czekać z nadzieja, że jakas szczęśliwa konfiguracja da mu pas, bo tak po prostu pójść jak po swoje to nie może. Więc faktycznie, jak będzie mistrzem, to będzie miał "zaliczone", ale nikt chyba nie powie, że stał się gigantem swojego czasu. To miejsce mógł raz kiedyś zajac Andrzej walcząc z Bowe, ale Tomek juz tak daleko nie zajdzie. W tym sensie umkneła mu chwala ponad pasowa, taka prawdziwa bokserska gloria, szoruje górny pokład, ale raczej na nim nie zatańczy.
Powetnkin wydaje się najslabszym z buldogów strzegących pasów, ale zgoda, nie jest słabym - przede wszystki to prawdziwy cięzki, którego trudno skrzywdzić i ma za sobą wspaniałą amatorke. Tylko bracia lub Haye to już po prostu głodne tygrysy, Adamek sie nawet nie zbliży. No ale tyle jest własnie warta kariera Tomka w HW - trzeba kminic jak się podkraść, żeby móc choć podotykac pas na konferencji prasowej. Czy Adamek nie jest zbyt wartościwym zawodnikiem, żeby tak się plątać?
Moim zdaniem zaatakowanie na pas Wba Regular to najlepszy z możliwych pomysłów(no może nie będzie tyle sianka jak za walkę z Władkiem). Sądzę iż Povietkin jest na równi pochyłej (utrata Atlasa, ewidentne wypalenie mentalne - tak jakby Rosjanin stracił wiarę w siebie o czym świadczy jego przygotowanie fizyczne do ostatniej walki) Myślę że SD na korzyść Adamka jest jak najbardziej w zasięgu.
Kluczem do walki z Povietkinem jest żelazna psychika, jaja i konsekwentne wykonywanie planu taktycznego.
raczej nie.
Data: 30-03-2012 20:39:52
Wiem, że to nie kulturystyka ale Master ma bardzo nietypowe ramie. Niby wyrzeźbione a biceps wcale nie wystaje ponad ramie. ''
smiac sie czy plakac?
Data: 30-03-2012 21:13:29
Adamek i ta jego lewa reka,Haye by mógł to boleśnie wykorzystać..
"Agilera" pare razy go pacnął a David jest szybszy z deka. ''
Po ostatniej walce mozna smialo stwirdzic ze lewy prosty Adamka jest jednym z najlepszych w tej lidze, a jej opuszczenie to juz inna sprawa.
Data: 31-03-2012 00:41:16
COP,
Kostroma ma chyba na mysli to, że Adamek ma umiejetności i mentalność wystarczajace, żeby zdominowac kategorię do ktorej pasuje fizycznie. Po przejsciu Haye do HW taka szansa była w cruiser, ale Tomasz także poszedł w górę, uznajac że lepiej siedzieć na taborecie w jadalni, niz na tronie w holu. Finansowo pewnie miał racje, ale teraz musimy czekać z nadzieja, że jakas szczęśliwa konfiguracja da mu pas, bo tak po prostu pójść jak po swoje to nie może. Więc faktycznie, jak będzie mistrzem, to będzie miał "zaliczone", ale nikt chyba nie powie, że stał się gigantem swojego czasu. ''
Chlopie, co z tego ze nie jest gigantem? jest w czolowce a malo kto w to wierzyl! Dlaczego wszyscy oczekuja od Adamkaz ze bedzie jak Tyson?
Dla mnie wystarczy ze jego boks jest przyjemny dla oka i do tego walczy jak rowny z rownym z tzw. naturalnymi ciezkimi (dla mnie otluszczonymi). I ty co tak narzekasz i tak sie nim emocjonujesz lol lol lol inaczej nie ogladal bys jego walk, ja na przyklad sie nie emocjonuje Kiczkami i dlatego nie ogladam ich walk, z malymi wyjatkami a tym bardziej nie komentuje.
Adamek twardy i zadziorny? Walka z Vitem pokazała, że w HW jest miękki, bojaźliwy i bezradny kiedy stanie do walki z prawdziwym mistrzem. Przy bumach, emerytach i przeciętniakach, każdy będzie wyglądał na kozaka.
Dokładnie tak jak Adamek, a że materiał jest o Masternaku proponuję dyskusję na temat Adamka przenieść gdzie indziej.
Ja już dawno temu wszelkie słowa o dominacjach itd. wsadziłem między bajki braci Grim. Każdy bokser takie coś mówi. Adamek niech zawalczy z Chambersem/Johnsonem i jak wygra to nie powinno być żadnych wątpliwości że jest w czołówce.
Jeżeli chodzi o Mastera to mam nadzieje że po Romero przyjdzie kolej na jakiegoś swarmera - Nakash/Garay. Po takim pojedynku myślę że wszelkie wątpliwości powinny zostać rozwiane i następnie trzymając Saureland za słowo, walka o Ebu z Aleksiejewem.
Data: 30-03-2012 23:51:27
jowisz881 dla mnie taki pas byłby bardzo wartościowym osiągnięciem dla Górala taką wisienką na torcie jego kariery zawodowej i potwierdzającym jego wysoką klasę w Hw.Biorąc pod uwagę skromne warunki fizyczne byłby to naprawdę spory sukces i Adamek byłby w moich oczach bokserem spełnionym jeżeli chodzi o całokształt jak i tą ostatnią część jego kariery.Ostatecznie trudno wymagać ,żeby demolował Kliczków."
No właśnie. Celem sportowym Adamka jest zdobycie pasa w HW a nie zostanie jednym z najwybitniejszych ciężkich wszech czasów.
http://www.boxingnews24.com/2012/03/chris-byrd-talks-about-his-amateur-and-pro-careers/