PINDERA OCENIA WACHA I SZPILKĘ

Janusz Pindera na łamach „Rzeczpospolitej” ocenił sobotnią galę w Mohegan Sun Casino w Uncasville. Kibice boksu za Oceanem oglądali cztery pojedynki z udziałem Polaków, zwycięstwa zanotowali m.in. Artur Szpilka (9-0, 7 KO) i Mariusz Wach (26-0, 14 KO).

„Wiking” wystąpił w walce wieczoru i pokonał przed czasem Jasona Gaverna, posyłając go w między czasie na deski.

- To był jednostronny pojedynek. Amerykanin robił groźne miny, straszył, ale nie miał w tym starciu nic do powiedzenia. Przed cięższą porażką uchronił go sędzia przerywając w szóstej rundzie tą nierówną walkę. Wcześniej Gavern był liczony w pierwszej i drugiej rundzie – pisze Pindera w „Rz”.

Pindera studzi nieco huraoptymistyczne opinie na temat Szpilki, który w starciu z zaledwie przeciętnym Davidem Saulsberym (7-4, 7 KO) wdawał się w zupełnie niepotrzebną chaotyczną bójkę.

- Artur Szpilka dopiero zaczyna, miejmy nadzieję, wielką karierę. Wygrywa szybko, efektownie, a Lennox Lewis mówi, że to przyszły mistrz wagi ciężkiej. Na razie chyba jednak za wcześnie na takie opinie. Szpilka pokonał wprawdzie kolejnego rywala, ale ważący 135 kg Saulsberry został wyliczony w drugim starciu, bo nie miał już sił, a wcześniej trochę postraszył naszego kandydata na mistrza – słusznie zauważa Pindera.

Dodaj do:    Dodaj do Facebook.com Dodaj do Google+ Dodaj do Twitter.com Translate to English

KOMENTARZE CZYTELNIKÓW
 Autor komentarza: Polak18
Data: 07-11-2011 15:10:23 
Ciężko nie zgodzić się z opinią Janusza Pindery. Prawdziwy fachowiec.
 Autor komentarza: nicholas
Data: 07-11-2011 15:29:36 
Z Panem Januszem zgadzam sie w 99% procentach. Najlepszy w Polsce fachowiec od boksu.
 Autor komentarza: Polak18
Data: 07-11-2011 15:32:51 
Nie wiem czemu on nie jest etatowym komentatorem Polsatu.Sprawdza się dużo lepiej.Kostyra i Kulej gadają od rzeczy,zakłamują obraz walki i starają się być zabawni powtarzając te same anegdotki po raz n-ty(dotyczy szczególnie Kostyry).Mało tego mylą zawodników lub nie wiedzą jak się nazywają(Patryk Majewski no litości!!! To już było wyjasniane ponad rok temu).
 Autor komentarza: Szczupak007
Data: 07-11-2011 15:38:02 
problem polskich czołowych zawodników to psychika. Każdego z grona Włodarczyk, Gołota, Szpilka blokuje albo ogranicza boksersko właśnie psychika. Szpilka jest zbyt rozchwiany emocjonalnie, zbyt napalony i niepoukładany psychicznie jak na razie. Mam nadzieję, że poskłada umysł do kupy i wiele osiągnie. Jedynie Adamek jakoś to ogarnia, choć w jego przypadku psychika pozwala wierzyć w rzeczy nieosiągalne.
 Autor komentarza: Polak18
Data: 07-11-2011 15:44:39 
Szczupak007

Proksa,Adamek,Wolak mają świetną psychikę.Masternak jest niesprawdzony,ale też wydaje się mocny.Ten problem dotyczy tylko niektórych a w zasadzie dwóch aktywnych bokserów czyli Szpilkę i Włodarczyka.Dorzuciłbym do tego grona Kołodzieja,który wyraźnie gubił się przy chaotycznych atakach Cory.
 Autor komentarza: mibzzz01
Data: 07-11-2011 15:50:29 
Szczupak, to jest narodowa sportowa cecha!!!
 Autor komentarza: odyniec
Data: 07-11-2011 16:00:03 
szczegolnie silna psyche ma Adamek - nikt nie umie z takim stoickim spokojem dostawac po łbie i nie wyciagac wnioskow
 Autor komentarza: Polak18
Data: 07-11-2011 16:10:32 
odyniec

Adamek był bezradny,bo nie miał czym zaskoczyć Witalija,mimo wszystko coś tam próbował zrobić,ale wszelkie zapędy ofensywne Tomka Witek skutecznie stopował lewym dyszlem.Czy w tym p*jebanym kraju wystarczy ponieść porażkę z wybitnym zawodnikiem i już można obrzucić kogoś gównem ?Pamiętam te śmiechy z Gołoty,teraz z Tomka.Paweł Wolak przegra to też wiadro pomyj na niego wylejecie? Dajcie spokój bo wyglądacie na stado zapryszczałych,zakompleksionych małolatów.Krytyka jak najbardziej,ale takie głupie obrzucanie gównem kogoś kto ciężko zasuwa,wykonuje kawał ciężkiej roboty,wylewając hektolitry potu na treningach mnie wkurwia.Załóżcie rękawice jeden z drugim idźcie na trening,posparujcie to zobaczycie czy będziecie tacy mądrzy jak dostaniecie w splot czy wątrobę.Narazie to siedzicie za klawiaturą pewnie z brzuchami i cycami jak baba w ciąży.
 Autor komentarza: FilipBoxing
Data: 07-11-2011 16:24:27 
Największa rozbieżność powstaje między Kostyrą i Kulejem , a Pinderą , ci pierwsi twierdzą , że siła ciosu Szpili jest wielka , za to Pindera stwierdził , że Artur nie ma ciosu jak na wagę ciężką.
 Autor komentarza: Polak18
Data: 07-11-2011 16:26:03 
Kostyra i Kulej mówią co Wasyl każe.Pindera mówi co uważa.Taka jest między nimi różnica.
 Autor komentarza: coolpix
Data: 07-11-2011 16:26:52 
odyniec adamek po łbie dostał raz i to od jednego z najlepszych ciężkich w historii,więc nie bredź,tak jak pod innym postem w którym przyznajesz gołocie honorowe mistrzostwo świata.
 Autor komentarza: qwerty1410
Data: 07-11-2011 16:32:17 
Pan Pindera bardzo dyplomatycznie wyraża sie o Szpilce (na razie to raczej Pinezka -lol) Nie wyrażałem dotychczas zdania (nie było o czym) o tym młodym "bokserze" który myli walki uliczne z boksem.
A jest w tym różnica...
W jednej bryluje Kimbo (chyba ? ) a w boksie mistrzami są Klitschko.
Szpilka to zabijaka z "talentem" do walk ulicznych, a o boksie - nie wie prawie nic. Nie widzę wielkiego talentu bokserskiego...nie trzeba tematu rozwijać - każdy sam widzi.
Ta minuta bójki z tym dziadkiem w zaawansowanej ciąży to najlepszy kabaret jaki widziałem w ostatnich 20 latach.
No cóż - Media mogą wszystko ! Zrobić z Dody "piosenkarkę", z Thuska "męża stanu" a ze Szpilki "nowego Tysona".
Oczywiście pod warunkiem że mają do czynienia z Idiotami, na ludzi myślących to nie działa...LOL
 Autor komentarza: Polak18
Data: 07-11-2011 16:36:17 
qwerty1410

Większość niestety jest idiotów,o czym świadczy fakt popularności wyżej wymienionych osób do tej listy dodałbym Najmana,Jolę Rutowicz,Pudzianowskiego itd.

PS Męża stanu to robili z Kaczyńskiego po śmierci.
 Autor komentarza: MrAdam
Data: 07-11-2011 16:55:35 
Pudzian jest popularny, ale osiągnął to ciężka praca, on w przeciwieństwie do tej listy zapierdala. Adamek tylko z Vitem dostawał i nic nie mógł zrobić. Z reszta radził sobie dobrze np walki z Briggsem.
 Autor komentarza: amatuk
Data: 07-11-2011 17:06:46 
Pindera powiedzial to co kazdy wie, jak zwykle nic odkrywczego.
 Autor komentarza: bartoss
Data: 07-11-2011 17:08:05 
Pudzian akurat sobie zasłużył na szacunek. Nie lubię zawodów Strongmanów ale to co osiągnął w tym sporcie absolutnie jest historycznym wyczynem.
 Autor komentarza: SGS
Data: 07-11-2011 17:08:59 
Przeciez on tylko stwierdził fakty, jak mozna na tej podstawie nazywac kogos fachowcem lub nie.
 Autor komentarza: amatuk
Data: 07-11-2011 17:09:13 
''Autor komentarza: odyniec Data: 07-11-2011 16:00:03 szczegolnie silna psyche ma Adamek - nikt nie umie z takim stoickim spokojem dostawac po łbie i nie wyciagac wnioskow''

Ty masz taka twarda psyche ze nic ani nikt nie jest w stanie sprawic zeby zmadrzala, kazdy kolejny kretynski tekst w twoim wykonaniu jest tego dowodem.
 Autor komentarza: qwerty1410
Data: 07-11-2011 17:10:49 
Autor komentarza: Polak18

Jola Rutowicz ? Nie słyszałem o kimś takim, nie znam... Lol
A co do Szpilki? Czy on "myśli" że przez następne 10 lat będzie wchodził do ringu i w 1-3 rundzie nokautował ? I zostanie mistrzem świata ? Bo taki z niego "talent" ?
Bez ciężkiego, wieloletniego treningu, nauki ?
Może jestem sarkastyczny trochę - SP. WALASEK (oglądałem go wielokrotnie na żywo, jako dzieciak) też nazywany jest bokserem,jak Najman i Szpilka...
 Autor komentarza: andrewsky
Data: 07-11-2011 18:32:02 
Autor komentarza: qwerty1410 Data: 07-11-2011 16:32:17
No cóż - Media mogą wszystko ! Zrobić z Dody "piosenkarkę", z Thuska "męża stanu" a ze Szpilki "nowego Tysona".
Oczywiście pod warunkiem że mają do czynienia z Idiotami, na ludzi myślących to nie działa


Sporo racji.Ja bym jeszcze dodal:
Z wacianego cruisera pogromnce jednego z najlepszych hevy ever i mistrza krolewskiej kategorii
Chociaz czasami nie potrzeba do tego wszystkich mediow,wystarczy jeden sprytny user majacy do czynienia z idiotami.Nieprawdaz?...lol...
 Autor komentarza: baxx
Data: 07-11-2011 19:05:59 
Jak się okazuje duży bum z długimi łapami to dla Szpili wielki kłopot.

Z Artura coś może być, ale po co te podpałki, może za 5 lat będzie zdolny do walk z top10, na dzień dzisiejszy to bum, zdolny, ale bum. Niech się uczy angielskiego i ogarnia sobie dobrego trenera w USA.
 Autor komentarza: Grzywa
Data: 07-11-2011 20:32:12 
Wach pokazal niewiele, to ze zrobil postepy nie robi z niego czolowego ciezkiego, brak balansu, sztywny jakby kij polknal, ubogi repertuar ciosow. Nie zapomnijmy ze walczyl z przeciwnikiem ktory mial dzien na przygotowanie, do tego to taki pomniejszony boksersko Maddalone, dobry do baru ale nie na ring gdzie nie pokazal nic. Jak Wach zawalczy z kims z czolowki, ale nie emerytem i wygra to wtedy zobaczymy. Jak dla mnie to czarno to widze, Wach jest zbyt schematyczny, wolny, chcialbym sie mylic.
Co do Szpilki, to tutaj boksu w ogole nei widac, bojka to jego zywiol, wieloryb trafil go kilkakrotnie, co sie stanie gdy wyjdzie z takim Pulevem, lub z jednym z wielu ambitnych bokserow na dorobku. Szpilka jest dosc mlody ale nawisy bojki ma zbyt durze do wykorzenienia, taki Wawrzyk jest o niebo lepszy piesciarsko. Szkoda moze i czlowieka ale z jego charekterem nei wroze mu kariery, bedzie rzadzil ale pod cela. Bazuje na sile i swojej naturalnej szybkosci, boksersko surowy, silne nawyki uliczne, brak obrony. Kimbo Slice stlucze go i na ulicy i na ringu choc sam w walkach z czolowka szanse ma niewielkie. Szpilka jest prymitywnym czlowiekiem jak i bokserem, pierwsza konfrintacja z kims dobrym, na dorobku i bedzie po karierze.
 Autor komentarza: bonkers
Data: 07-11-2011 21:24:34 
właściwie nie wiem czy bardziej śmieszy mnie to ciągłe przypominanie o tym co kiedyś LL powiedział o Szpilce czy może sama reakcja przyszłego mistrza na bezcenne rady...
 Autor komentarza: Armand
Data: 07-11-2011 21:25:57 
Gavern zremisował dość niedawno z Banksem, więc może by tak Wach vs Banks? Banksa przecież tylko niedoszły mistrz HW pokonał, co prawda w cruiser... ale pokonał.
 Autor komentarza: MrAdam
Data: 07-11-2011 21:28:19 
Ja na miejscu Szpili zawalczylbym z Bobim Gunnem o mistrzostwo swiata na gołe pięści.
 Autor komentarza: lukasz845
Data: 07-11-2011 21:39:49 
Do grona polskich wybitnych bokserów obecnie można zaliczyć Adamka, Proksę, Włodarczyka (pod warunkiem, że będzie toczył takie walki jak 1 z USS i już w porządku z psychą) i być może Masternaka, Wolaka, Jonaka i Kołodzieja. Co do tych ostatnich to czas pokaże. Wach ma siłę ciosu i warunki, jak na heavyweight, ale jest strasznie wolny i schematyczny, poza tym nie walczył jeszcze z nikim z czołówki, chociaż ma już 32 lata i ciężko będzie mu nadrobić braki w tym wieku. Szpilka to rozreklamowany przez Wasyla człowiek z ulicy nie potrafiący opanować emocji, z totalnym brakiem obrony. Liczyłem jeszcze na Majewskiego, ale po tym ciężkim nokaucie może się nie pozbierać, w ostatnich kilku walkach miał problemy z rozluźnieniem się. Największe nadzieje wiążę z Góralem i Proksą. Uważam, że Tomek jeszcze zdąży zdobyć swój upragniony tytuł mistrza HW, a co do Super G to jestem pewny, iż niedługo zamieni tytuł mistrza europy na świata. Wkrótce czeka go pierwszy poważny test ze Zbikiem, wygrana z nim na dobre otworzy mu wrota do światowej sławy i walk z najlepszymi. To chyba na tyle :)
 Autor komentarza: MrAdam
Data: 07-11-2011 21:43:15 
Włodarczyk i wybitność maja jedna rzecz wspólna, to ze zaczynaja sie na "W" i to wszystko.
 Autor komentarza: andrewsky
Data: 07-11-2011 21:58:14 
Gavern to taki lepszy slabiak.Trudno powiedziec jak byl przygotowany do tej walki.Z duzym prawdopodobienstwiem mozna stwierdzic ze kiepsko
Mimo wszystko w boksie Wacha widac ostatnio poprawe na lepsze.Mariusz wychodzi do ringu na wiekszym luzie,co sprawia ze latwiej zaprzentowac mu swoje najwieksze atuty
Ciosy prosty sa bite z wieksza czestotliwoscia.Lewy prosty funkcjonuje,tak jak powinien u ponad 2 metrowego zawodnika.Prawy prosty jest szybki i precyzyjny
Do tego podoba mi sie ze Wach wykorzystuje karzda sytuacje,zeby zadac ciosy na tulow
Czekam na walki z lepszymi sredniakami,po takich pojedynkach bedzie mozna stwierdzic czy Wach to zawodnik na Top 10,20 czy 30
 Autor komentarza: kapitanbomba
Data: 07-11-2011 22:11:14 
Tyle że po tej walce będzie pewnie z 7 WBC złeje 4 boomów i dostanie Kliczkę w prezencie , może w Polsce bo tu płacą!! I tyle się dowiemy k.o w 10 rundzie.
 Autor komentarza: coolpix
Data: 07-11-2011 22:14:29 
andrewsky zgodzę się z oceną wacha i ta jego wrodzona jakby nieporadność zejdzie na dalszy plan a górę weźmie siła i coraz lepsza technika.wach ma gabaryty,ma czym uderzyć,kliczko by go upiekli na zywym ogniu ale ja poczekam i dam mu szanę.szpilki nawet nie komentuje na razie bo to szopa nie boks.
 Autor komentarza: Grzywa
Data: 07-11-2011 23:22:41 
Jesli wach to czolowka to czemu ciagle walczy z nikim, k..wa ten koles dostal jeden dzien, byl bez formy do tego zaden bokser, cepiarz, bez obrony, Jak sobie mistrz Wach (pierwsza dziesiatka WBC chyba)poradzi z innymi wysokimi, Chcialbym go zobaczyc z Pulevem, Grantem, Furym, Heleniusem, Povetkinem (lepszy technicznie) czy tez z prawdziwymi "malymi" jak Arreola, Estrada, Banks, Chagaiev itd. Ma lata facet, nabijanie kasy sobie i promotorom oprucz niej samej i zakompleksionych kibicow nic nie daja
 Autor komentarza: andrewsky
Data: 07-11-2011 23:39:52 
Grzywa
47 letni McCall to byla fajna opcja.Facet nigdy nie byl demonem szybkosci,dlatego wciaz jest dosc grozny.Ma swietny zasieg,olbrzymie doswiadczenie,jest twardy i nieustepliwy,ma do tego czym uderzyc
Szkoda ze do tej walki nie doszlo,poniewaz bylaby lepszym weryfikatorem dla Mariusza,niz Gavern po ktorego zadzwoniono 2 dni przed walka
Zobaczymy kogo Kolodziej wybierze Mariuszowi na kolejnego rywala.Mam wrazenie ze bedzie to progres jakosciowy,w stosunku do poprzednich przeciwnikow Wacha.Chociaz watpie ze bedzie to ktos z wymienionych przez Ciebie piesciarzy.No chyba ze Estrada.Ten wydaje sie byc najmniej grozny,slabo tez radzi sobie z wysokimi zawodnikami
 Autor komentarza: PWncwjssprf
Data: 07-11-2011 23:53:42 
Mariusz to najbardziej obiecujący z polskich pięściarzy. To przyszły mistrz jak dla mnie. To moje zdanie. Mam prawo tak twierdzić. Ja mu kibicuję. Ma wszystko by pozamiatać wagę ciężką łącznie z kliczkosynami. Nawet jak by przegrał to psów nie będę wieszał na moim ulubionym pięściarzu. Jestem kibicem na dobre i gorsze. Dla mnie to już mistrz.
 Autor komentarza: Grzywa
Data: 08-11-2011 00:54:28 
PWncwjssprf
ja o twojer wierze czy tez marzeniach dyskutowac nie bede, wiara i slepota zawsze szly w parze, Wach jest wolny i schematyczny, taki Vitek to przy nim baletnica, zamiatac heavy Wach bedzie, a co bedzie jak sie obudzisz. Wach sie znaznie poprawil ale koles z nikim, doslownie z nikim jeszcze nei walczyl i wrozenie z fusow ma sporo wspolnego z wiara. Jest cala plejada piesciarzy, ciekawa wersja bylby Harrison, jest na dole wiec nei powinien byc drogi, byly mistrz olympijski jak by nie bylo. Pulev to takze zawodnik malo doswiadczony jako pro, niezle gabaryty wiec moze byc ciekawie, jest Grant, jest wielu srednio drogich a cikawszych zawodnikow niz taki Gavern, on byl na zastpstwo, ale kto teraz. Lenox nie byl duzo nizszy od Wacha a przypomnij sobie jego balans, technike .....
 Autor komentarza: PWncwjssprf
Data: 08-11-2011 04:22:54 
lennox to lennox, mariusz to mariusz Ja nie patrze tylko na ring, surowe umiejetnosci piesciarza. To pewnie was smieszy, ale Liczy się cos wiecej. Np. Sposob wypowiedzi, zaangazowanie wyrysowane w mimice podczas treningu, otoczenie z tego przekreslilem szpilke przed beckiem.
 Autor komentarza: PWncwjssprf
Data: 08-11-2011 04:30:13 
wiem ze mariusz ma argumenty w pięściach, wiem że chce cos osiągnąć w sportowym wymiarze, ja mu kibicuje i ciesze ze wreszcie taki piesciarz jest:) to jest sport. A sporo osób ma sie tu za wyrocznie alfe omege.. Ja wole piekno sportu. Dobronoc. Tym co musza isc spac ;)
 Autor komentarza: marKO
Data: 08-11-2011 09:57:53 
Jeżeli w kwestiach boksu miałem kiedyś inne zdanie niż Pindera, to znaczy, że się myliłem. :)
 
Aby móc komentować, musisz być zarejestrowanym i zalogowanym użytkownikiem serwisu.