SĘDZIA RINGOWY OBRABOWAŁ HOPKINSA!

Skandaliczne rozstrzygnięcie walki o mistrzostwo świata WBC i magazynu The Ring w wadze półciężkiej pomiędzy Bernardem Hopkinsem (52-6-2, 32 KO) i Chadem Dawsonem (31-1, 18 KO) będzie jeszcze długo przedmiotem zażartych dyskusji w świecie boksu. Warto jednak stwierdzić z całą mocą, że na ringu w Staples Center byliśmy świadkami niewyobrażalnego wprost błędu sędziego ringowego. Błędu, za który powinno karać się co najmniej czasowym zawieszeniem.

Decyzję ringowego Pata Russella tym bardziej trudno zrozumieć, że jest on bardzo doświadczonym sędzią, prowadził już wielkie pojedynki. A jednak nie uchroniło go to przed tak fatalnym błędem w ocenie sytuacji. Mistrz świata - a dla mnie jest nadal tylko ten mistrz świata WBC - czyli Hopkins, doznał kontuzji w wyniku ewidentnego i wyjątkowo chamskiego faulu Dawsona. W takiej sytuacji walkę należało uznać za "no contest" lub zdyskwalifikować sprawcę, a więc Dawsona. Naprawdę trudno zrozumieć, jak Russell mógł przyznać Dawsonowi zwycięstwo przez TKO!

Jedno jest pewne - Pat Russell obrabował Bernarda Hopkinsa z mistrzowskiego pasa, ale nie mógł mu odebrać mistrzowskiego honoru. Dawson odmawiający po walce rewanżu przeciwnikowi, którego "pokonał" prymitywnym faulem rodem z knajpianej bójki, nie zasługuje na miano mistrza, a przyjmując pas zdobyty w takich okolicznościach, hańbi to trofeum i nie zasługuje na szacunek kibiców. Dziś na ringu w Los Angeles boks padł ofiarą głupoty sędziego, ale też zawodnika, który okazał się niegodny pasa jaki zawieszono na jego biodrach. W rzeczywistości pas WBC został podeptany, a Dawson swoim zachowaniem po walce udowodnił, że wielkim mistrzem nigdy nie będzie. Będzie tylko małym ujadającym pretendentem, paserem przechowującym ukradzione trofeum mistrzowskie, który na zawsze pozostanie w cieniu wielkiego Bernarda Hopkinsa, nadal najlepszego pięściarza wagi półciężkiej na świecie.

Dodaj do:    Dodaj do Facebook.com Dodaj do Google+ Dodaj do Twitter.com Translate to English

KOMENTARZE CZYTELNIKÓW
 Autor komentarza: Kronk
Data: 16-10-2011 07:03:49 
No tak to był rabunek wiele osób cieszy się że legenda przegrała w taki sposób i już po pierwszej rundzie przeciwnicy Bernarda widzieli miażdżącą przewagę Dawsona która dała by mu zwycięstwo. Może Hopkins symulował ale faktem jest że to Chad popsuł widowisko!
 Autor komentarza: Polak18
Data: 16-10-2011 07:04:01 
Cholernie trafna uwaga i trafny tekst.Dawson zachował się jak zwykły śmieć,a walki nie było.
 Autor komentarza: pazdzo
Data: 16-10-2011 07:05:07 
http://www.youtube.com/watch?v=2A2dhB7nPwc

Radzę obejrzeć powyższy link od 5 minuty a potem zobaczyć jak żwawo Hopkins operował reką pod koniec walki. Hopkins to oszust co udowodnił w wielu swoich walkach. Faul owszem był, ale kontuzji nie było. Hopkins symulował, nie chciał dalej walczyć, czyli się poddał, czyli = TKO.
 Autor komentarza: Luton
Data: 16-10-2011 07:08:25 
Czy aby na pewno sedzia ringowy decydował o wyniku ??? tam był wywiad z jakims kolesiem supervisorem czy kimś, który tłumaczył dlaczego TKO a nie NC
 Autor komentarza: Polak18
Data: 16-10-2011 07:08:28 
pazdzo

Ktoś już dał ci dobry przykład Gołoty z Riddickiem Bowe.To po pierwsze.Po drugie to daleki byłbym od nazywania kogokolwiek oszustem,a tym bardziej Hopkinsa w takim momencie.Pamiętaj,że obecnie Bernard jest dużo starszy,a co za tym idzie dużo bardziej podatny na kontuzje.Wtedy poprostu mogła zadziałać adrenalina,która wydziela się podczas walki.
 Autor komentarza: Kronk
Data: 16-10-2011 07:10:31 
Polak18 liczę że to nie będzie ostateczny werdykt zobaczymy, na pewno sędzia poniesie tego jakieś tam konsekwencje kibice szermierki na pięści i fani kata nie zapomną mu tego. Walka miała być taka emocjonująca a skończyła się tak że szkoda gadać...
 Autor komentarza: Polak18
Data: 16-10-2011 07:14:35 
Kronk

No ja też mam nadzieję na no contest,bo nie gryzłbym się gdybym kasę stracił po uczciwej walce.Ale po takim gównie to jestem maksymalnie wku*wiony i już nie usnę.
 Autor komentarza: pazdzo
Data: 16-10-2011 07:15:22 
Polak18
Obejrzałeś link który podałem? Hopkins to prymitywny oszust który próbował wymusić dyskwalifikacje, udowodnił to w wielu swoich walkach, z Allenem wypadł z ringu i symulował niczym Cintron, z Echolsem twierdził że wypadł mu bark, z Joe Calzaghe udawał że obrywa po nizej pasa, z Royem jonesem podobnie i jeszcze symulował nie raz po ciosach w bok głowy że były w tył.
 Autor komentarza: Polak18
Data: 16-10-2011 07:16:48 
pazdzo

To tylko twoje domysły i w temacie niżej napisałem ci moją opinię na ten temat.
 Autor komentarza: qler
Data: 16-10-2011 07:19:30 
tak, powinna być dyskwalifikacja Dawsona za to że wykonał ruch do góry barkiem żeby zrzucić wieszającego się na nim Hopkinsa :)
ale cham z tego Dawsona nie ma co :)
a redaktor pisze jakby pierwszy raz oglądał walkę Hopkinsa, nie pierwszy raz symuluje a teraz bezczelnie próbował wymusić właśnie dyskwalifikację nie robiąc nic aby upaść normalnie, tylko leciał jak bezwładne zwłoki ;p
skończyło być może prawdziwą kontuzją dla niego ale sam jest sobie winien
 Autor komentarza: pazdzo
Data: 16-10-2011 07:21:06 
Moje domysły są słuszne, Hopkins MÓGŁ kontynuować walkę. Boks to nie jest sport dla panienek, jak się łamiesz po upadnięciu na matę to jest twój problem, a nie powód żeby przeciwnika dyskwalifikować. Jak by tu poszło DQ dla Hopkinsa to mielibyśmy plagę bokserów zwijających na macie się niczym Cristiano Ronaldo na murawie po najmniejszych faulach przeciwników.
 Autor komentarza: Papa
Data: 16-10-2011 07:27:12 
heh pazdzo- jedyna sluszna wyrocznia;P jestem ciekaw ile masz latek chlopcze i czy kiedykolwiek miales na rączkach rekawice inne niz zimowe i czy w nich walczyles z kims kto ma o tym sporcie pojecie. bo widze ze znasz sie "najlepiej" z nas wszystkich
 Autor komentarza: Maynard
Data: 16-10-2011 07:31:14 
O dyskwalifikacji Dawsona po pierwszym faulu w walce nikt poważny nie mówi, natomiast fakt jest taki, że kontuzja powstała w wyniku zabronionego zagrania zastosowanego przez Dawsona, więc walka powinna zostać uznana za nieodbytą.

Zachowanie sędziego zupełnie niewytłumaczalne, no, chyba, że nie widział tego momentu, ale wtedy tym bardziej nie powinien sędziować...

Natomiast gadka Dawsona po walce to dowód na to, że gość nie ma jaj i charakteru prawdziwego mistrza. Zwykły cwaniak, który w żadnym wypadku nie zasłużył na to, żeby w ogóle podawać mu mikrofon.
 Autor komentarza: qler
Data: 16-10-2011 07:32:07 
"Dawson odmawiający po walce rewanżu przeciwnikowi, którego "pokonał" prymitywnym faulem rodem z knajpianej bójki, nie zasługuje na miano mistrza, a przyjmując pas zdobyty w takich okolicznościach, hańbi to trofeum i nie zasługuje na szacunek kibiców. Dziś na ringu w Los Angeles boks padł ofiarą głupoty sędziego, ale też zawodnika, który okazał się niegodny pasa jaki zawieszono na jego biodrach. W rzeczywistości pas WBC został podeptany, a Dawson swoim zachowaniem po walce udowodnił, że wielkim mistrzem nigdy nie będzie. Będzie tylko małym ujadającym pretendentem, paserem przechowującym ukradzione trofeum mistrzowskie, który na zawsze pozostanie w cieniu wielkiego Bernarda Hopkinsa, nadal najlepszego pięściarza wagi półciężkiej na świecie"

1. Hopkins nadal jest najlepszy na świecie ? to tylko pańska opinia, wydaje mi się niezbyt obiektywna biorąc pod uwagę rezultaty
2. Faul jeśli już był to z dwóch stron (uwieszenie się Hopkinsa, podrzut Dawsona)
3. "Dawson swoim zachowaniem udowodnił, że wielkim mistrzem nigdy nie będzie" - odważna opinia, Chad ma nadal tylko 29 lat i bilans walk imponujący, może przebić Hopkinsa :)
a jeśli pańska opinia dotyczy "mistrza" w odniesieniu do zachowania to jakim wielkim mistrzem jest Hopkins ? to chyba mistrz symulacji a nie savoir vivre - proszę zajrzeć do archiwum jego walk, zawodnik tej klasy nie musi oszukiwać aby wygrać, a mimo to próbował w ten sposób i to nie raz... sam się do tego przyznał Kellermanowi w wywiadzie po walce z Dawsonem :)
 Autor komentarza: pazdzo
Data: 16-10-2011 07:33:41 
Papa
To powiedz mi czemu w walkach innych zawodników takie sytuacje jak ta się zdarzają bardzo rzadko, a Hopkins ma taką conajmniej po raz 3 w karierze( nie liczę jego udawania ciosów poniżej pasa). Ty z kolei powiedz mi nie ile masz lat bo to mnie gówno obchodzi, ale to ile widziałeś walk Hopkinsa? Chciałbyś w tej walce przyznać zwycięstwo oszustowi który powszechnie znany jest z tego typu numerów?
 Autor komentarza: Papa
Data: 16-10-2011 07:42:00 
czy Ty gosciu nie kumasz co sie do Ciebie mowi? nikt tu nie mowi ze powinien wygrac, powinno byc NC i walka do powtorki. a walk Hopkinsa widzialem dokladnie 23 nie liczac dzisiejszej : dwie z Pascalem, z RJJ, Ornelasem, Pavlikiem, Calzaghem, Tarverem, dwie z Taylorem, Eastmanem, de la Hoya, trzy z Allenem, Joppym, Hakkarem, Danielsem, Trinidadem, Johnsonem, Jacksonem, Frankiem i dwie z Mercado. Jeszcze jakies pytania? Tyle widzialem i owszem wiem ze wczesniej symulowal, ale uwierz ze na codzien siedze w fizyce i patrzac na ten upadek widze jak rozlozyly sie sily w rece na ktora upadl. ale Ty i tak wiesz lepiej wiec sie nie kloce i spadam spac. Dobranoc;)
 Autor komentarza: Papa
Data: 16-10-2011 07:43:33 
a sorry z RJJ widzialem dwie;) wiec lacznie 24 beda cale nie liczac urywkow z innych walk.
 Autor komentarza: Gala
Data: 16-10-2011 07:45:56 
a czy ktoś mówi o przyznawaniu zwyciestwa??? pazdzo,qler ewidentne NC na skutek faulu Dawsona, nie pisz mi że faul jest z obydwu stron i to wina Hopkinsa , ze tak upadł poniewaz Dawson łapał za noge zanim zrzucił hopka wiec faul był ewidentny. Jeżeli ktoś nie jest zaślepiony to widzi to trzymanie za noge i późniejszy rzut.
 Autor komentarza: BYKZBRONXU2011
Data: 16-10-2011 07:49:01 
Sedzia z obozu Chada,,,Mieli wydymac B-hopa i to zrobili...
 Autor komentarza: pazdzo
Data: 16-10-2011 07:50:42 
Papa
To musisz być bardzo naiwny jeśli widziałeś tyle walk Hopkinsa i sądzisz że kontuzja była prawdziwa. Sędzia ocenił że Hopkins symulował i nie chce kontynuować, czyli się poddał, stąd się wzięło TKO. Moim zdaniem decyzja była słuszna. Polecam ci obejrzeć drugą walkę z Echolsem gdzie ewidentnie Hopkins udawał w takiej samej sytuacji. Jak chcesz to sobie wierz w te jego sztuczki, ja się na to nie nabiorę.
 Autor komentarza: Maynard
Data: 16-10-2011 07:51:30 
Po pierwsze, Hopkins się na nim nie uwiesił, tylko przestrzelił silny cios, Dawson zrobił unik i siłą rozpędu Kat wylądował na nim. Także o faulu Hopkinsa nie może być mowy, no, chyba, że ktoś jest tak zaślepiony, jak jeden z użytkowników powyżej.

Po drugie, Gala - redaktor w artykule powyżej pisze o potencjalnym DQ na rzecz Hopkinsa, czego akurat też nie rozumiem.

Po trzecie, ten upadek był o wiele bardziej dynamiczny, niż widzieliśmy na powtórkach i faktycznie mógł się skończyć kontuzją, której Hopkins tym razem nie symulował (tym bardziej, że gdyby symulował, to by wstał, kiedy sędzia mu powiedział, że skończy walkę przez TKO)
 Autor komentarza: pazdzo
Data: 16-10-2011 07:55:22 
Gala
Tak, na przykład w artykule pisze "W takiej sytuacji walkę należało uznać za "no contest", lub zdyskwalifikować sprawcę". NC owszem mozna było przyznać w tej sytuacji przy założeniu że Hopkins rzeczywiście odniósł kontuzję, ale ja w to nie wierzę i podałem solidne argumenty za tym że ta kontuzja to bzdura.
 Autor komentarza: BYKZBRONXU2011
Data: 16-10-2011 08:01:55 
Sedzia dupek swoją drogą,,Dawson tez ciota jakby by byl fer powiedzialby walczymy rewanż nie ma sprawy ,,Jeszcze raz wygram nie bedzie wątpliwosci a ta gnida mowi po co mi rewanż wogole w tym gosciem?Chce Pascala
 Autor komentarza: Gala
Data: 16-10-2011 08:05:37 
maynard masz racje, według mnie o dq dla hopka nie ma mowy, ale NC MUSI być bo przestane wierzyć w ten sport:) Pazdzo ja nie widzę tych argumentów, to że ktoś kłamał 7 razy nie znaczy, że kłamie po raz 8. Skoncentruj sie na tym co sie wydarzyło a nie czy była kontuzja, jest rzut z faulem, sa jego następstwa i tyle. To nie jakaś młocka, mma ufc, łokcie na ryj, rzuty prez plecy, kopy w zęby, duszenia tylko szlachetna dyscyplina sportu, z której pajac Dawson zrobił pośmiewisko. Wypowiedz pomeczowa jest szczytem wszystkiego, to przykład choroby toczącej pięściarstwo, gość powinien stracić licencje i oddać pieniadze ludziom, którzy tam przyszli i zapłacili za bilety.
 Autor komentarza: Gala
Data: 16-10-2011 08:07:58 
porównaj to z Floydem, była kontrowersja i jak sie wypowiedział????chce rewanżu możemy robić a tu ta.......mówi, że nie ma sensu, jeszcze nawet powieka nie drgnie temu nowo koronowanemu "MISZCZOWI", żałosne
 Autor komentarza: pazdzo
Data: 16-10-2011 08:15:04 
Gala
Jeśli ktoś kłamał 7 razy nie znaczy że kłamie 8, ale tez nie znaczy że mamy mu wierzyć, powiem że wręcz nie powinniśmy. Oddać pieniądze ludziom to powinien Hopkins nie Dawson, Dawson chciał walczyć dalej. Faule w boksie to normalka, Chambers mocniej rzucił Władimirem. Bokserzy się popychają i przewracają w każdej walce bo to jest sport walki a nie szachy. Ponadto Hopkins się wieszał na Dawsonie. Nie wiem jak można w tej sytuacji bronić starego oszusta dostał to na co zapracował sobie latami oszukiwania. Nawet jeśli jego kontuzja byłaby prawdziwa(w co nie wierzę) to absolutnie mi go nie żal.
 Autor komentarza: heinz
Data: 16-10-2011 09:11:40 
Tekst zalatuje histerią porównywalną do przeżyć gimnazjalistki na koncercie ulubionego boysbandu. Ja rozumiem formułę felietonu, ale od gościa prawiacego wszem i wobec o obiektywiźmie można oczekiwać więcej.

Było widoczne, że Dawson jest maksymalnie skupiony na tym aby nie tracic na nieczystych zagrywkach BHopa. Zgadzam się że w zaistniałej sytuacji lepsze byłoby NC.
Nie wierzę Hopkinsowi nawet jak się przedstawia imieniem i nazwiskiem. Kat był bohaterem kilku żenujących spektakli odgrywając rózne historie, jakie mu rzekomo wyrządzili przeciwnicy. Dzis było widać, że ringowy tez uważnie oglądał te walki.
Rozumiem jednak, że po czekaniu na to starcie przez kilka lat zostaje wielki niedosyt.

Juz kiedyś postulowałem: Postawiłeś forsę-nie staraj się pisać o walce. Swoje wtopione parę PLN przeżyj w spokoju ze szczęśliwymi z tego powodu bliskimi, a nie żal się obcym ludziom w necie. Nikt nie zmieni wyniku bo jakiś Kowalski z granicy Europy i Azji wtopił odpowiednik 50 dolarów.

Juz jutro wnioski będą łagodniejsze a sprawa zacznie nabierać odcieni szarości :)
 Autor komentarza: heinz
Data: 16-10-2011 09:13:38 
Prawdy ogólne na temat bukmacherki , emocji i pisania o swojej wtopie nie kieruję personalnie do autora tego manifestu tylko do ogółu-z sobą na czele.
 Autor komentarza: Wojan06
Data: 16-10-2011 09:16:20 
Teraz wszyscy będą jechać po Dawsonie, bo zrobił Hopkinsowi to co Hopkins robił wszystkim swoim rywalom. Hopkins oszukiwał, Dawson oszukiwał, czyli gra była sprawiedliwa. Wygrał cwańszy.
 Autor komentarza: jackwl
Data: 16-10-2011 09:18:35 
Gośc który napisał ten artykuł powinien pisać na pudelku itp.
BraVO cHAD , co prawda nie tak to miało być ale z chamem trzeba po chamsku
 Autor komentarza: Wolf
Data: 16-10-2011 09:35:58 
Qler i Heinz pozdrawiam . Tekst jest tak beznadziejny że chyba gorszego nie czytałem na tym portalu .Ktoś musiał nieźle kasy stracić wczoraj .
 Autor komentarza: Tekimania
Data: 16-10-2011 10:05:20 
Udawac to tak samo chaniebne podejscie jak faulowanie. Ok, Hopkins robil to samo. Ale jest to boks, ktory ma swoje reguly, wiec nie mozna kogos znokautowac atakiem zapasniczym i za to dostac pas mistrzowski.

Medal ma zawsze dwie strony. Tak samo jak NC w jakims tam stopniu byloby na korzysc tego co udaje, tak samo sa brudne zagrywki na korzysc drugiego. Wiec nie mozna na to pozwolic, ze takie zagrywy sie oplacaja. Wtedy kazdy bedzie gryzl, w oczy plul, z byka bil, kopal z kolana w jaja, slamowal lepiej niz w UFC. Ale tylko raz zeby oslabic rywala, i wtedy bedzie ok?!

Jak przez to Hopkins byl oslabiony, to powinnien byc NC i Dawson mial by pecha. Dlaczego? Jest to walka na najwyrzszym poziomie, kazde oslabienie, bol, brak motorycznych mozliwosci decyduje o wyniku. Jak juz wyzej napisalem, tak kazdy cham i kutas bedzie do przodu jak sie na faule pozwoli i sie beda oplacaly, i jak widze niektorym sie to podoba. Bo sa tacy sami ...
 Autor komentarza: HeadCrusher
Data: 16-10-2011 10:17:08 
Nie jest beznadziejny, jest celowy.

Ten tekst upewnił mnie w jednym - bokser.org to strona nastawiona na jak największą popularność, dlatego często słucha głosu ludu i woli grać na emocjach niż rzeczowo komentować. Wystarczyło wejść po walce na komentarze i poczytać, skoro większość była za Hopkinsem - to piszemy tekst pod fanów Hopkinsa :]
 Autor komentarza: DAB
Data: 16-10-2011 10:39:55 
Fakt jest taki ,że technikami z zapasów w boksie nie powinno się wygrywać walk.
 Autor komentarza: BaxikG60lbn
Data: 16-10-2011 10:40:26 
Niemcy wałki, Anglia wałki, Polska wałki a i teraz w USA same wałki. Normalne aż odechciewa sie ogladania tego sportu:(
 Autor komentarza: jkd
Data: 16-10-2011 10:43:30 
Ale stronniczy tekst, zero profesjonalizmu. Prosze wylewac swoje zale gdzie indziej.
 Autor komentarza: chaser
Data: 16-10-2011 10:53:06 
Totalna zgoda z przedmówcą. Nie przypominam sobie, by w przypadkach, gdy to hopkins faulował lub choćby po ostatnie walce floyda, którykolwiek z redaktorów napisał tak stronniczy i słaby tekst.
 Autor komentarza: Kelrik
Data: 16-10-2011 10:53:08 
Tak walka to jeden z wielu powodów dla których bliżej mi do MMA i dobrych walk w UFC niż do boksu. Zachowanie sędziego skandaliczne, a zachowanie Dawsona po walce słabiutkie. Są przecież badania lekarskie które wszystko potwierdzą. Rewanż powinien być narzucony odgórnie, ale wiadomo że obecnie w boksie góra gówno może...liczy się kasa, paski od spodni...
 Autor komentarza: mark13pl
Data: 16-10-2011 11:01:15 
"Hopkins, doznał kontuzji w wyniku ewidentnego i wyjątkowo chamskiego faulu Dawsona."

Redakcja jak zwykle nieobiektywna. Czemu nie wspomnicie nic, że do tego czynu doprowadziło uwieszenie się Hopkinsa? Wina leży po obu stronach.

Walka oczywiście NC.
 Autor komentarza: DAB
Data: 16-10-2011 11:02:31 
Tu zakończenie i tak było bliższe mma:) Co innego podebrać nogę jak zrobił to Chad i rzucić rywala a normalnie go odepchnąć,on zdecydowanie faulował a upadki na bark bywają bolesne i sprzyjają urazom.Lewą ręką podebrał mu prawą nogę,a lewa noga Hopkinsa dodatkowo utraciła równowage przez prawą Chada.To był faul i nic go nie usprawiedliwia,to,że jeden klinczuje nie znaczy ,że zakładamy mu dźwignię ,dusimy,czy rzucamy przez któryś bark.To boks.

Dlatego już nawet w nocy nie wstaję Floyd vs Ortiz to parodia,teraz parodia,same parodie nie walki.Wolę Wojaków słowo daję
 Autor komentarza: HeadCrusher
Data: 16-10-2011 11:09:33 
@DAB, a czy Chad podebrał nogę Hopkinsowi? Nie sądzę, jego ręce były opuszczone mogły gdzieś dotknąć nóg ale przecież to nie było w 100% celowe zachowanie.
 Autor komentarza: Lukimbo
Data: 16-10-2011 11:16:29 
Redaktor Ratajczak chyba pisał to pod wpływem dużych emocji...
 Autor komentarza: DAB
Data: 16-10-2011 11:20:59 
Pewnie,że podebrał,bardzo sprytnie i doskonale wiedział,ze go obala.
 Autor komentarza: WonderBoy
Data: 16-10-2011 11:23:27 
Dyskwalifikacja Dawsona lub walka nieodbyta.

Zgadzam się z fachowcami i oglądałem walkę.

Hopkins wykonał oczywiście przewinienie jednak przewinienie nie grożące

kontuzją i z tych które w większości walk występują. Dawson wykonał rzut

z próbą podebrania nogi ( która nie wyszła ). Następstwem tych działań

była kontuzja Hopkinsa. Nie obchodzi mnie czy Hopkins udawał i nie ma

to znaczenia. Pech Dawsona ponieważ w "niecodzienny" sposób z

premedytacją sfaulował co skończyło się kontuzją.
 Autor komentarza: DAB
Data: 16-10-2011 11:27:38 
Wystarczy,że zblokujesz obie nogi rywala tu tak wyszło przez moment gdy atakujesz barkiem i jest gleba ,bo rywal nie ma równowagi,lewa noga Hopka też została.
 Autor komentarza: Speedman
Data: 16-10-2011 11:29:05 
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=PEooks5UjoI#!
3 ujęcie dokładnie od 27 sekundy
 Autor komentarza: DAB
Data: 16-10-2011 11:31:40 
Fajnie tam widać.Chad doskonale wiedział co robi może instynkt mu zadziałał emocje poniosły ale faulował.
 Autor komentarza: Hugo
Data: 16-10-2011 11:59:06 
Panie Redaktorze Ratajczak!

Pana chyba ktoś obrabował z rozumu. Skoczenie przez Hopkinsa Dawsonowi na plecy i uwieszenie się jest według pana O.K., a naturalny i odruchowy ruch barkiem Dawsona jest "chamskim faulem"? A co miał zrobić Dawson z wiszącym na nim z premedytacją i nie mającym zamiaru zejść mu z pleców Hopkinsem? Powinien cierpieć w milczeniu i tracić siły? A może powinien się przewrócić? Zareagował jak najbardziej prawidłowo. Zresztą Hopkins od 1 rundy wykonywał dziwne ataki ciałem na Dawsona i widać było, że uczciwa walka go nie interesuje, tylko szukanie jakiegoś faulu i zamieszania. Po teatralnym upadku i zwijaniu się z bólu odmówił dalszej walki i sędzia podjął słuszną decyzję. Hopkins i Mayweather to 2 zakały boksu, które wprowadziły do tego pięknego sportu zachowania niegodne sportowca. Kiedy oni faulują to jest wszystko w porządku, a kiedy ktoś wreszcie energicznie odpowiedział na chamstwo to robi się wielkie aj waj na cały świat.
 Autor komentarza: Deter
Data: 16-10-2011 12:10:07 
Hugo
Głupoty gadasz.

A redakcja jak zwykle nie potrafi pisać artykułów. Nie dość, że zamiast relacji wygłaszają własną opinię, to jeszcze używają zwrotów... za które są paragrafy w kodeksie karnym. Po raz kolejny amatorszczyzna, prymitywny język, brak warsztatu redaktorskiego, emocjonalny ton.
 Autor komentarza: Kronk
Data: 16-10-2011 12:25:47 
Deter przyznam szczerze że muszę się z tobą zgodzić choć nie wiem czy całkowicie. Też zauważyłem w niektórych artykułach redakcji stronniczość. Pomimo tego że uwielbiam Hopkinsa i nie mogę przełknąć wyniku tej walki to masz rację to kolejny artykuł w którym członek redakcji wykazuje się prywatną opinią. Podobnie było po walce Floyda jakie sympatie w redakcji takie były artykuły. Stronniczość widać gołym okiem w tym wypadku dla mnie na plus gdyż zdenerwował mnie Dawson ale czy o to chodzi? Z drugiej jednak strony jest to informacja własna więc czemu redaktor Ratajczak nie miałby wyrazić własnej opinii powiem szczerze że mam mieszane uczucia co do takich praktyk.
 Autor komentarza: lubieznyzenon
Data: 16-10-2011 12:50:17 
Jestem gotów, żeby ktoś mnie 1000 razy pod rząd rzucił w ten sposób jak Hopkinsa żeby sprawdzić, czy można w ogóle tak naruszyć bark. Oglądając filmik nie da się stwierdzić jednoznacznie czy była kontuzja, ale śmierdzi na kilometr.

No i argument o doświadczeniu Hopkinsa w udawaniu robi swoje zdecydowanie.
 Autor komentarza: lubieznyzenon
Data: 16-10-2011 12:52:34 
Co do podebrania nogi - JAK to miało niby wpłynąć na kontuzję prawego barku?!

I owszem podebrał nogę, doskonale to widać.
 Autor komentarza: nik
Data: 16-10-2011 13:36:45 
Nikt nikogo nie obrabowal, autor tekstu pisze bzdury, faul byl ale za to Dawson powinien co najwyzej stracic punkt, Hopkins pechowo przewrocil sie i doznal kontuzji. Poza tym walczyl na wstecznym i na punkty ziezko byloby mu wygrac.
 Autor komentarza: pikawa
Data: 16-10-2011 13:37:38 
Hugo

Dokładnie. Dodam jeszcze jak niewielu kibiców uwierzyłoby w to gdyby np. Dawson doznał kontuzji pleców po takim uwieszeniu. Pan Ratajczak zjechał by go z góry na dół.
 
Aby móc komentować, musisz być zarejestrowanym i zalogowanym użytkownikiem serwisu.