REWOLUCYJNE ZMIANY W AIBA!

Wczoraj o Kazachstanie prezes Międzynarodowego Federacji Boksu Amatorskiego (AIBA), Ching-Kuo Wu, ogłosił zamiar przyłączenia do stowarzyszenia, którym zawiaduje, nie tylko amatorów, ale i zawodowców. Prezydent zwrócił uwagę na sukces zawodowej ligi World Series of Boxing (WSB), w której zasady walki i sędziowanie są bliskie zasadom, panującym w boksie zawodowym i ogłosił powstanie programu pod nazwą AIBA Professional Boxing (APB).

Według Ching-Kuo Wu, stworzenie profesjonalnego programu pozwoli AIBA zatroszczyć się sportowymi karierami wszystkich bokserów, niezależnie od ich statusu. Poprawi to również wizerunek pięściarstwa i przyciągnie środki niezbędne do rozwoju boksu na całym świecie. W celu sfinansowania działalności stowarzyszenia w nowych warunkach, powstanie agencja marketingu pod nazwą Boxing Arm Marketing (BMA), która będzie głównym promotorem i organizatorem walk wszystkich pięściarzy zrzeszonych w APB. Ponadto będzie sprzedawać wszystkie prawa do imprez AIBA, zarówno amatorskich, jak i zawodowych oraz finansować kolejne programy rozwojowe.

Wszyscy pięściarze zrzeszeni w APB będą klasyfikowani w 3 rodzajach rankingów. W światowym, w każdej kategorii wagowej, znajdzie się po 20 najlepszych pięściarzy na świecie, którzy między sobą będą toczyć 10-rundowe pojedynki rankingowe i 12-rundowe walki o tytuł mistrzowski. Drugi ranking - kontynentalny - będzie klasyfikował zawodników, z których najlepsi zajmą miejsca od 21 do 50, natomiast trzeci - krajowy - miejsca od 51 w dół.

Ponadto zmianom ulegną zasady walk amatorskich i zawodowych. Anulowane zostanie używanie kasków w gronie seniorów (mężczyzn), w lidze WSB i APB. Na zawodach kobiet i młodzieży  ich stososwanie będzie nieobowiązkowe. Ponadto, od momentu uruchomienia pierwszego sezonu APB, czyli od 2013 roku, ocena amatorskich i zawodowych walk zostanie oparty na przepisach obowiązujących dotąd w WSB. Pojedynek oceniać będzie trzech sędziów, punktujących po każdej rundzie w oparciu o system 10-punktowy (zwycięzca rundy otrzyma 10 punktów, a przegrany 9, 8 lub 7, w zależności od opinii sędziów).

Udział w APB jest możliwy dla wszystkich pięściarzy w wieku od 19 do 40 lat. Planuje się również, by zapobiec udziału zawodników z APB w Igrzyskach Olimpijskich (począwszy od IO w 2016 roku).

Dodaj do:    Dodaj do Facebook.com Dodaj do Google+ Dodaj do Twitter.com Translate to English

KOMENTARZE CZYTELNIKÓW
 Autor komentarza: DAB
Data: 02-08-2011 11:11:00 
Świetna sprawa moim zdaniem to bardzo pozytywne zmiany,nawet zaskoczenie i dobrze ,że coś się dzieje!
 Autor komentarza: glaude
Data: 02-08-2011 11:17:18 
A jak wygląda sprawa z dopingiem?
Czy ma być tak, jak obecnie w federacjach zawodowych- czyli udajemy, że coś badamy, a tak na serio mamy to w "głębokim" poważaniu- czy.

Sam pomysł uważam za fenomenalny. Oby wypaliło też finansowo.
 Autor komentarza: BESTIA
Data: 02-08-2011 11:18:12 
Może to ruszy boks amatorski.
 Autor komentarza: Napoleon
Data: 02-08-2011 11:18:47 
Dokładnie. Najwyższy czas żeby coś ruszyło z tą "amatorką".

ps: "(począwszy od IO w 216 roku)"

Poprawcie zanim Deter nie widział :d
 Autor komentarza: BESTIA
Data: 02-08-2011 11:26:51 
Już poprawili.
 Autor komentarza: DAB
Data: 02-08-2011 11:28:06 
Podoba mi się tu wszystko , od braku kasków po punktację.To myślę ruszy amatorkę i jest czymś nowym także wkraczającym w boks zawodowy.Biorąc po uwagę sukces WSB ,coś takiego na szerszą skalę jest świetnym pomysłem.To rewolucja.
Mam nadzieję ,że za parę lat będziemy się cieszyć jako kibice z korzyści tego przedsięwzięcia.No bo rusza od 2013.Euro wcześniej i koniec świata przeje.ane nie nacieszymy się:)
 Autor komentarza: Zakrza
Data: 02-08-2011 11:34:29 
Nie rozumiem.
 Autor komentarza: Napoleon
Data: 02-08-2011 11:36:52 
Zakrza

Czego? Zmian czy końca DABowskiego świata :d
 Autor komentarza: Hugo
Data: 02-08-2011 11:37:56 
Jeśli chodzi o zmiany w boksie amatorskim, to są on ewidentnie na korzyść. Natomiast, co z tego wyniknie dla boksu zawodowego, to trudno przewidzieć. Może dojść do jeszcze większego zamieszania.
 Autor komentarza: Zakrza
Data: 02-08-2011 11:42:39 
@Napoleon
No bo piszą, że zawodowe walki, a później nagle: "Udział w APB jest możliwy dla wszystkich pięściarzy-amatorów". I czym obie ligi będą się różnić?
 Autor komentarza: Napoleon
Data: 02-08-2011 11:46:12 
Zakrza

Ja tam za specjalnie nie znam się na "amatorce" ale z tego co ja rozumiem to te walki będą tylko na zasadach panujących w boksie zawodowym, ale do normalnych rekordów zawodowych nie będą wliczane.
 Autor komentarza: DAB
Data: 02-08-2011 11:49:17 
Napoleon
Też myślałem,że chodzi o mój koniec świata:)
To poprawiona Amatorka ale ocierająca się i wkraczająca z tymi zmianami w zawodowstwo a w 2016 jak już by ci zawodnicy nie mogli startować w igrzyskach, myśle ,że będą starali się być częścią boksu zawodowego na własnych zasadach.Uważam ,że jeśli finansowo to pociągną to będzie naprawdę bardzo ciekawie.
 Autor komentarza: DAB
Data: 02-08-2011 11:51:35 
Napoleon
I pewnie nie będzie można tam walczyć zawodnikom już będącym na zawodowstwie,klasyfikowanym przez federacje.
To coś co powstanie od początku z udziałem zupełnie nowych bokserów ,lub tych którzy są nadal amatorami.Także zupełna nowość,żyjąca własnym życiem.
 Autor komentarza: Napoleon
Data: 02-08-2011 11:54:39 
Czyli innymi słowy taka II liga zawodowców :d
 Autor komentarza: Zakrza
Data: 02-08-2011 11:55:01 
Ok, już chyba czaję. A koniec świata to wiem, że 21.12.2012.
 Autor komentarza: DAB
Data: 02-08-2011 12:01:37 
Napoleon
Wiesz jak wciągnie,bo będzie atrakcyjna kilku ciekawych młodych amatorów np. Medalistów po Londynie to z czasem może stać się bardzo konkurencyjna.Zależy od tego BMA jakie fundusze na to pozyskają i co będą mogli zawodnikom zaoferować.Taki duży twór pod szyldem AIBA może namieszać.To moje zdanie ale poczekajmy.
Dzisiejsze zawodowstwo ma tyle wad,że ich uproszczony schemat może stać się bardzo atrakcyjny.
 Autor komentarza: DAB
Data: 02-08-2011 12:02:17 
Zakrza
Dlatego za rok karpia jem 20.12.2012 w razie w głodny nie umrę:)
 Autor komentarza: Hugo
Data: 02-08-2011 12:02:31 
Trzeba będzie dziesięcioleci, żeby wyprowadzić boks amatorski z degrengolady, w jaką popadł w okresie rządów w AIBA tego idioty Anwara Chowdhrego (1986 -2006). Z jednej z wiodących i najbardziej popularnych dyscyplin olimpijskich ten dureń sprowadził boks amatorski do sportu niszowego oglądanego przez garstkę sympatyków i przewidzianego do usunięcia z kolejnych olimpiad. Dobrze jednak, że przynajmniej zainicjowano wreszcie wielkie sprzątanie po Chowdhrym.
 Autor komentarza: Napoleon
Data: 02-08-2011 12:06:46 
DAB

Twór i założenia oczywiście ciekawe. Tylko że to może okazać się gwoździem do trumny dla zwykłej "amatorki". Już dziś wyobrażam sobie ten żałosny poziom na olimpiadach, co faktycznie doprowadzić może do usunięcia tej dyscypliny z programu Igrzysk Olimpijskich. W ogóle to nie rozumiem dlaczego miano by im zakazać udziału w tych Igrzyskach?
 Autor komentarza: DAB
Data: 02-08-2011 12:08:41 
Hugo
Masz rację a to coś może wyciągnąć amatorkę z kryzysu.A zawodnicy do 19r życia w takim razie walczyli by później np. w igrzyskach lub Ci którzy w to nie wejdą to moim zdaniem też dobry pomysł.Ja myślę ,że trzeba tych 6 lat ,teraz to inicjować,tworzyć struktury a od 2013 do 2016 jak ruszy powinny być efekty.
 Autor komentarza: DAB
Data: 02-08-2011 12:11:58 
Napoleon
Mi się podoba założenie ,że na Igrzyskach są młodzi bokserzy do 19 lat albo ci którzy nie wejdą w to,tylko oni raczej będą słabi,bo najlepsi myślę zostaną w tę machinę wciągnięci.A chęć późniejszych walk,ciekwszych też finansowo co widzimy po WSB sprawi ,że młodzi bokserzy na Igrzyskach z pewnością będą chcieli się wykazać.Ja tak to widzę.Pewnie opieka nad nimi i turnieje eliminacyjne itd. też jest brana pod uwagę.Ale gdybam nie wiem co oni planują.Zobaczymy mnie zaciekawiło
 Autor komentarza: DAB
Data: 02-08-2011 12:15:04 
Napoleon
Myślę ,że ta amatorka po 19r życia z czasem chce być konkurencją dla obecnego zamieszania w zawodowstwie i dlatego to zabranianie.Walki bez kasków na Igrzyskach w kaskach.Dla mnie ma to wszystko sens,kasków nie cierpię osobiście i jak oglądam i jak trenowałem dla mnie to nonsens,zabija boks.Dzieciaki w kaskach ok ale nie dorośli
 Autor komentarza: DAB
Data: 02-08-2011 12:16:35 
Dobra bo mnie to za bardzo poruszyło,nie spodziewałem się jakiś pozytywnych zmian już chyba nigdy.A tu proszę ciekawy ruch.Zobaczymy co z tego będzie.
 Autor komentarza: glaude
Data: 02-08-2011 12:44:00 
Panowie, wystarczy czytać ze zrozumieniem.
Co innego WSB, a co innego APB (AIBA Professional Boxing).
Zawodnicy z APB będą zawodowcami i nie będą mogli występować na Igrzyskach.
Powstanie po prostu kolejna federacja boksu zawodowego, ale stworzona przez AIBA i mam nadzieję, ze z odpowiednimi zasadami antydopingowymi i czytelnym (i egzekwowalnym) regulaminem, bez względu kto ma jak bogatego promotora.
 Autor komentarza: Zakrza
Data: 02-08-2011 12:53:00 
Oj, glaude czepiasz się czytania ze zrozumieniem, a wcześniej było napisane: "Udział w APB jest możliwy dla wszystkich pięściarzy-amatorów...". Teraz jak widzę skreślono amatorów, co rozjaśnia sytuację.

Ale i tak sądzę, że nie masz do końca racji, bo z tego co zrozumiałem to w tej lidze amatorze też będą mieli możliwość występowania.
 Autor komentarza: DAB
Data: 02-08-2011 12:55:12 
glaude
A ktoś pisał ,że to to samo ,bo nie widzę.
Zmiany mają poza tym dotyczyć też WSB jak dobrze przeczytasz a część przepisów z niej mają być zaczerpnięte.Także nie rozumiem twojego wstępu najmądrzejszy użytkowniku.
 Autor komentarza: DAB
Data: 02-08-2011 12:56:33 
Zakrza
Dokładnie wielu rzeczy się pewnie jeszcze do 2013r. dowiemy ale podyskutować nie można ,bo glaude już wszystko wie:)Tylko on czyta ze zrozumieniem
 Autor komentarza: DAB
Data: 02-08-2011 12:58:13 
Jeszcze z 5 oficjalnych wersji usłyszymy do czasu wprowadzenia ale po zastanawiać się nikomu nie brońmy.
 Autor komentarza: DAB
Data: 02-08-2011 13:06:10 
Zakrza
Skoro już nie ma "Amatorów" to być może każdy zawodowiec będzie mógł tam walczyć,a wtedy brak możliwości udziału w igrzyskach dla nich byłby oczywisty.To całkiem zmienia postać rzeczy.Ale to i tak wszystkiego się dopiero dowiemy
 Autor komentarza: Napoleon
Data: 02-08-2011 13:21:07 
DAB

Dokładnie. Troszkę mało jasno jest opisany ten news. Poczekajmy na jakieś konkrety i dokładniejsze zobrazowanie tej całej sytuacji. Może redaktor Drozd mógłby się tym zająć.

Z tym zawodowstwem na olimpiadach to tez troszkę paranoja. W końcu tenisistom zarabiającym grube miliony czy nawet młodym piłkarzom grającym zawodowo w piłkę (+ bodajże trzem starszym), siatkarzom, hokeistom, nikt nie zabrania startów. Ale to już inny temat...
 Autor komentarza: DAB
Data: 02-08-2011 13:28:11 
Napoleon
Dokładnie.Koszykówka to już w ogóle jeśli by tylko chcieli to mogą grać gwiazdy NBA.Inna sprawa,że ze względu na kontrole antydopingowe bywa ,że nie chcą.Ale to faktycznie inny temat
 Autor komentarza: Zakrza
Data: 02-08-2011 13:53:00 
Ale jak Wy sobie wyobrażacie zawodowych pięściarzy na Igrzyskach? Przecież oni walczą co kilka miesięcy, a Igrzyska trwają niecały miesiąc.

No chyba, że jacyś początkujący zawodowcy, którzy walczą częściej, a nie Kliczko i Adamki, tylko wtedy jak ich zakwalifikować? Amatorów jest łatwiej.
 Autor komentarza: UrbanHorn
Data: 02-08-2011 14:08:40 
Bez informacji o mechanizmach finansowych, powyższy projekt pozostanie jedynie fantazją. Widzę sens wyciągania z kryzysu amatorki dzięki zawodowcom, ale do napędzenia zabawy potrzebna jest kasa. Kasę ma kibic a kibic płaci poprzez telewizje.

Moc sprawczą w dzisiejszym boksie mają więc przede wszystkim media więc AIBA niech najpierw zbuduje jakiś alians z mediami.
 Autor komentarza: DAB
Data: 02-08-2011 14:20:17 
UrbanHorn
Raczej po to ma być BMA aby się tym zająć.Póki co to projekt wstępny ale dobrze,że coś się dzieje.
 Autor komentarza: glaude
Data: 02-08-2011 14:42:39 
@DAB
Ani nie jestem najmądrzejszy, ani tylko ja czytam ze zrozumieniem- co sugerujesz.
No ale to tylko moje skromne zdanie.
Sam projekt popieram. Mam nadzieję, ze zmniejszą też ilość kategorii wagowych.

@UrbanHorn
Jeśli system będzie turniejowy, jak np. mistrzostwa świata w piłce nożnej + mistrzostwa kontynentu + mistrzostwa krajów, to spokojnie znajdą się telewizje, które będą chciały to transmitować.
Jeśli system będzie powieleniem walk o mistrzostwo, tak jak w obecnych federacjach zawodowych- to cały projekt pewnie upadnie.
 Autor komentarza: DAB
Data: 02-08-2011 15:01:24 
glaude
Twój wstęp tak zasugerował.A sam ten artykuł się zmienił co zauważył Zakrza a my sobie tylko dyskutowaliśmy na podstawie tego co nam przekazują ,jest wiele niejasności,które mam nadzieję z czasem będą nam wyjaśniane.
Ja uważam ,że specjaliści którzy będą w BMA odpowiednio się tym zajmą i skoro taka niewielka w porównaniu do przedsięwziecia tego liga WSB ma racje bytu i bardzo dobrze sobie radzi, to również przejdzie i telewizje uważam będą zainteresowane ale to już zadanie osób zajmujących się tematami bardziej biznesowymi.
 Autor komentarza: curu
Data: 02-08-2011 15:55:10 
boks amatorski zdycha, może te zabiegi go reanimują. Mam nadzieje.
 Autor komentarza: Ygnac
Data: 02-08-2011 16:09:04 
Chyba jestem dziś w słabej formie intelektualnej, ale mało co z tego rozumiem.
Czy chodzi o stworzenie jeszcze jednej organizacji boksu zawodowego? No to ja dziękuję, mamy ich już wystarczająco dużo, a nawet za dużo.
Czy jakichś półamatorów, co nie są zawodowcami, ale na Olimpiadzie startować nie mogą?
 Autor komentarza: BBartek27
Data: 02-08-2011 20:16:49 
może mi ktoś to przetłumaczyć tak na chłopski rozum? jak bedzie w końcu z tymi miejscami? 20 najlepszych to rozumiem ale potem jeśli chodzi o kontynent? 20 najlepszych na każdym kontynencie ?
 Autor komentarza: glaude
Data: 03-08-2011 07:23:47 
@DAB
Nie wiedziałem, ze artykuł się zmienił. W takim ujęciu zmienia to postać rzeczy i cofam słowa ze swojego pierwszego postu- tzn. pierwszą jego część.

Sorki.
 
Aby móc komentować, musisz być zarejestrowanym i zalogowanym użytkownikiem serwisu.